abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 mei 2025 @ 11:52:15 #51
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217565423
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 11:48 schreef Questular het volgende:

[..]
Leg me anders even uit wat de hardloopster dan verkeerd heeft gedaan? Want ik lees:
[..]

Uit die 3 regels tekst kunnen we toch niet opmaken wat de hardloopster überhaupt gedaan heeft, laat staan wat ze verkeerd gedaan heeft :') ?
Huilen dan.
pi_217565443
quote:
10s.gif Op woensdag 7 mei 2025 11:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Uit die 3 regels tekst kunnen we toch niet opmaken wat de hardloopster überhaupt gedaan heeft, laat staan wat ze verkeerd gedaan heeft :') ?
Ow die emoticons werken altijd goed joh. Bedankt voor je bijdrage.
  woensdag 7 mei 2025 @ 11:53:54 #53
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217565461
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 11:52 schreef Questular het volgende:

[..]
Ow die emoticons werken altijd goed joh.
Ja echt?? Hier heb je er nog een paar dan: :') :') :')
Huilen dan.
pi_217565476
quote:
9s.gif Op woensdag 7 mei 2025 11:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja echt?? Hier heb je er nog een paar dan: :') :') :')
Klein kind :)
pi_217565515
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 11:37 schreef Questular het volgende:

[..]
Als een pitbull een hardloopster aanvalt mag ie van mij ook een spuitje krijgen, geen idee waarom een wolf een uitzondering zou moeten zijn.
Als een dier een gevaar is voor mensen dan moet ie toch gewoon gestopt worden?
Dat mensen die wolven niet moeten aanhalen etc dat moge duidelijk zijn.
Als een pitbull een inbreker grijpt kan het mij echt 0 boeien.

Wij mensen hebben bijna het hele land al in bezit en controle. Als je in het laatste stukje natuur komt mag je je daar best even als gast gedragen. Kom je in een bos dan heb je een klein risico om een wild dier tegen te komen of een tak op je kop te krijgen. So be it. Heb je daar geen zin in dan is 90% van het land nog voor je vrij.
pi_217565530
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 11:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als een pitbull een inbreker grijpt kan het mij echt 0 boeien.

Wij mensen hebben bijna het hele land al in bezit en controle. Als je in het laatste stukje natuur komt mag je je daar best even als gast gedragen. Kom je in een bos dan heb je een klein risico om een wild dier tegen te komen of een tak op je kop te krijgen. So be it. Heb je daar geen zin in dan is 90% van het land nog voor je vrij.
En als die pitbull vanuit het niks in een park een hardloopster aanvalt dan is dat ook geen probleem?
Ik zeg ook nergens dat de wolf er niet mag zijn, maar als er een wolf rondloopt die (volgens het bericht) meerdere incidenten op zijn naam heeft en dan ook nog iemand aanvalt die voor zover ik kan lezen niks gedaan heeft om die wolf uit te dagen of te lokken dan snap ik dat er besloten wordt dat er iets aan die wolf gedaan moet worden.
Maar goed mensen hier denken dan toch meteen dat ik wil dat alle wolven worden afgeschoten dus jullie hebben allemaal gelijk :)
  woensdag 7 mei 2025 @ 12:06:16 #57
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217565567
Maar de provincie stelt Nationaal Park Hoge Veluwe dan weer nergens aansprakelijk voor :')
Excursies voor fotografie van de wolf en daarmee het lokken en voeren gedogen, hekken zo maken dat het wild en de wolf moeilijk weg kan.
Ook wel sprekend dat alle meldingen van problematisch gedrag van wolven precies altijd in of rond dit park zijn.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  woensdag 7 mei 2025 @ 12:06:57 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217565570
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 12:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Maar de provincie stelt Nationaal Park Hoge Veluwe dan weer nergens aansprakelijk voor :')
Excursies voor fotografie van de wolf en daarmee het lokken en voeren gedogen, hekken zo maken dat het wild en de wolf moeilijk weg kan.
Ook wel sprekend dat alle meldingen van problematisch gedrag van wolven precies altijd in of rond dit park zijn.
en als mensen daar willen gaan wandelen dan ?[
https://www.hogeveluwe.nl/nl/herinrichting-entrees

quote:
Het Park wil u als bezoeker een gastvrije en goed georganiseerde ontvangst garanderen.
De huidige entrees voldoen daarvoor niet meer. Ze worden vernieuwd om de kaartverkoop, de kaartcontrole en de verkeersstromen te verbeteren.

Update: tijdelijke sluiting ingang Otterlo

Van 28 april t/m 25 mei is ingang Otterlo afgesloten voor al het verkeer, inclusief wandelaars en fietsers.
U kunt in deze periode gebruikmaken van de ingangen in Hoenderloo en Schaarsbergen.

U kunt de adviesroute op de omleidingsborden volgen.
Ook is de (auto)weg van ingang Otterlo tot aan de kruising met de Wildbaanweg nabij het Kröller-Müller Museum gesloten.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 7 mei 2025 @ 12:09:20 #59
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217565580
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 12:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en als mensen daar willen gaan wandelen dan ??
Dat heeft er niets mee te maken. Het is het park dat wolven zo aanpakt dat het wel een probleem wolf wordt. Hoge Veluwe heeft er wel vaker een handje van om regels te omzeilen of het precies zo te doen dat ze niets overtreden maar dat het wel in hun voordeel uitpakt.
Dat er mensen komen wandelen is voor hen gewoon een inkomstenbron, ja je moet er voor betalen.
Trotste mama van Ambar
pi_217565583
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 11:37 schreef Questular het volgende:

[..]
Als een pitbull een hardloopster aanvalt mag ie van mij ook een spuitje krijgen, geen idee waarom een wolf een uitzondering zou moeten zijn.
Als een dier een gevaar is voor mensen dan moet ie toch gewoon gestopt worden?
Dat mensen die wolven niet moeten aanhalen etc dat moge duidelijk zijn.
Omdat er nog nooit iemand ernstig gewond geraakt is door een wolf, in ieder geval niet in Nederland, en al helemaal niet gedood, Pitbulls daarentegen scheuren mensen helemaal uit elkaar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 7 mei 2025 @ 12:10:17 #61
323876 michaelmoore
pi_217565588
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 12:09 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Dat heeft er niets mee te maken. Het is het park dat wolven zo aanpakt dat het wel een probleem wolf wordt. Hoge Veluwe heeft er wel vaker een handje van om regels te omzeilen of het precies zo te doen dat ze niets overtreden maar dat het wel in hun voordeel uitpakt.
Dat er mensen komen wandelen is voor hen gewoon een inkomstenbron, ja je moet er voor betalen.
o f naar het Kruller Muller museum willen?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 7 mei 2025 @ 12:11:48 #62
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217565591
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 12:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
o f naar het Kruller Muller museum willen?
Dan is het nog steeds verantwoordelijkheid van Nationaal Park Hoge Veluwe (die ook eigenaar is van het museum) die zelf nalatig is geweest in de bijdrage van het creëren van de probleem wolf.
Trotste mama van Ambar
  woensdag 7 mei 2025 @ 12:13:44 #63
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217565599
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 12:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Wat? Organiseert dat park excursies om wolven te fotograferen, te lokken en te voeren?
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 7 mei 2025 @ 12:13:58 #64
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217565602
Het is een beetje als ik mijn huis openzet voor bezoek, men 5 euro laat betalen maar zodra je naar de keuken loopt, word je aangevallen door een zwerm wespen die ik lekker kwaad heb gemaakt.
Daarna ga ik tegen de gemeente huilen dat de wespen bezoek heeft aangevallen, terwijl ik zelf de ramen dicht heb gedaan zodat de wespen nooit weg konden en ze extra kwaad heb gemaakt.
Trotste mama van Ambar
  woensdag 7 mei 2025 @ 12:15:09 #65
438527 MissButterflyy
pi_217565608
Het zou verboden moeten zijn wolven te voeren en er mogen dikke boetes op komen wat mij betreft.
  woensdag 7 mei 2025 @ 12:15:51 #66
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217565612
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 12:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat? Organiseert dat park excursies om wolven te lokken en te voeren?
Ze hebben excursies voor wolven fotografie goedgekeurd ja in hun park. Daarbij is vlees neergelegd zodat de wolven gelokt werden ja.
Excursies werden altijd georganiseerd door externe partijen
Trotste mama van Ambar
  woensdag 7 mei 2025 @ 12:16:57 #67
438527 MissButterflyy
pi_217565616
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 12:15 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ze hebben excursies voor wolven fotografie goedgekeurd ja in hun park. Daarbij is vlees neergelegd zodat de wolven gelokt werden ja.
Excursies werden altijd georganiseerd door externe partijen
Oei, dat maakt me wel een beetje boos. En de mensen er voor laten betalen zeker?
  woensdag 7 mei 2025 @ 12:17:32 #68
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217565620
Er lopen ook roedels rond bij de Veluwezoom en zuidelijke Veluwe bij Ede/Wolfheze.
Beide ook gebieden met hoge recreatie druk en daar hoor je weinig over omdat het van Natuurmonumenten is en zei de boel nauwlettend in de gaten houden
Trotste mama van Ambar
  woensdag 7 mei 2025 @ 12:18:01 #69
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217565623
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 12:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Oei, dat maakt me wel een beetje boos. En de mensen er voor laten betalen zeker?
Uiteraard en natuurlijk niet heel goedkoop. En dit zijn natuurlijk allemaal natuurliefhebbers
Trotste mama van Ambar
  woensdag 7 mei 2025 @ 12:19:08 #70
438527 MissButterflyy
pi_217565628
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 12:17 schreef ieniminimuis het volgende:
Er lopen ook roedels rond bij de Veluwezoom en zuidelijke Veluwe bij Ede/Wolfheze.
Beide ook gebieden met hoge recreatie druk en daar hoor je weinig over omdat het van Natuurmonumenten is en zei de boel nauwlettend in de gaten houden
Hier wordt ook wel eens een wolf gespot maar verder gebeurd er nooit wat.
pi_217565632
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 12:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Het zou verboden moeten zijn wolven te voeren en er mogen dikke boetes op komen wat mij betreft.
Mensen zijn fucking dom, deze youtuber heeft paar mooie compilaties van gemaakt: Bekijk deze YouTube-video
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 7 mei 2025 @ 12:21:59 #72
323876 michaelmoore
pi_217565635
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 12:11 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Dan is het nog steeds verantwoordelijkheid van Nationaal Park Hoge Veluwe (die ook eigenaar is van het museum) die zelf nalatig is geweest in de bijdrage van het creëren van de probleem wolf.
nou die wolven hebben alle moeflons opgevreten

protesteren hielp niet

quote:
Een wolf heeft opnieuw een moeflon gedood in Nationaal Park De Hoge Veluwe.
Een jachtopzichter vond vanochtend het dode dier.

De wolf, die op de Hoge Veluwe absoluut niet welkom is, heeft nu al meerdere moeflons doodgebeten.
Dat zegt beheerder van het park Jakob Leidekker.9 aug 2021
  woensdag 7 mei 2025 @ 12:22:07 #73
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217565636
Hoge Veluwe doet ook het kunstje dat ze vlak voordat er wild geteld wordt om het afschietcijfer vast te stellen dat ze het wild lokken en de hekken sluiten zodat ze meer wild hebben in hun park. Dan komt er uit dat ze meer mogen afschieten en dat levert hen weer geld op.

Er zijn op de achtergrond verschillende onenigheden tussen Hoge Veluwe en overige natuurorganisaties op de Veluwe over bijvoorbeeld de hekken en het wel niet sluiten ervan.

Hoge Veluwe zijn geen lieverdjes. We horen veel geklaag over het Kroondomein dat gesloten wordt in najaar voor de jacht, maar er staan geen hekken om het Kroondomein.
Trotste mama van Ambar
  woensdag 7 mei 2025 @ 12:23:37 #74
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217565642
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 12:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou die wolven hebben alle moeflons opgevreten

protesteren hielp niet
Die moeflons zijn ook niet natuurlijk en verder alleen aanwezig om uiteindelijk te eindigen in een blikje wild vlees.
Nou niet gaan doen alsof het park verder ook ene ruk geeft.
Trotste mama van Ambar
  woensdag 7 mei 2025 @ 12:24:22 #75
323876 michaelmoore
pi_217565647
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 12:23 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Die moeflons zijn ook niet natuurlijk en verder alleen aanwezig om uiteindelijk te eindigen in een blikje wild vlees.
Nou niet gaan doen alsof het park verder ook ene ruk geeft.
moeflons gekweekt voort een blikje vlees /??/
https://nos.nl/artikel/25(...)eflons-te-beschermen
BEN JIJ HELEMAAL MESJOKKE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')