gtfo met je genudge. Dag jumbo dus, en ook voor de prijs. Gewoon duur.quote:
Omdat het afgesproken is in een of ander convenant met de overheid waar niemand om gevraagd heeft.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Waarom houdt Jumbo zich met dit soort onzin bezig? Waarom leveren ze niet gewoon waar de consument om vraagt, waarom moet de consument worden opgevoed?
Als een commerciële partij iets natuurlijk nooit gaat doen is heel transparant zijn over hun marges, want dat is informatie die je concurrenten tegen je gaan gebruiken natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 11:16 schreef raptorix het volgende:
Als Jumbo echt zuiver en transparant is laat men dat zien in de prijsopbouw van deze producten, gewoon: Wat verdien je op vlees, en wat verdien je op de vervanger, maar ik durf nu al te zeggen dat dat nooit gaat gebeuren.
quote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
nee want dan zouden ze dat wel zeggen.
Onafhankelijk auditen mag wat mij betreft ook.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 11:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als een commerciële partij iets natuurlijk nooit gaat doen is heel transparant zijn over hun marges, want dat is informatie die je concurrenten tegen je gaan gebruiken natuurlijk.
Wat wil je precies onafhankelijk laten auditen, dat ze geen verkoop van producten met hoge marges willen stimuleren?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 11:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Onafhankelijk auditen mag wat mij betreft ook.
Marktaandeel van 5% wil ik niet bijzonder effectief noemen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je kan eerder stellen dat die sturing bijzonder effectief gebleken is.
Überhaupt is het onzinnig om het over supermarkten en hoge marges te hebben . Als er nou 1 soort bedrijf is met extreem kleine marges dan zijn het wel supermarkten. AH en Jumbo hebben winstpercentages van 1-2% t.o.v. de omzet.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 11:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat wil je precies onafhankelijk laten auditen, dat ze geen verkoop van producten met hoge marges willen stimuleren?
Dat ze hun vleesvervangers met dezelfde winstmarges verkopen als vlees.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 11:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat wil je precies onafhankelijk laten auditen, dat ze geen verkoop van producten met hoge marges willen stimuleren?
Staat gewoon in het jaarverslag hoor dat ze winst nastreven en hoe ze dat gaan doen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 11:22 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Dit geloof je zelf toch ook niet? Ben je echt zo naïef? Of doe je je zo voor zodat je een bepaald stokpaardje kan berijden? (Ten gunste van het grootkapitaal)
Een lage marge zegt niets over je bedrijfsmodel, punt is dat supermarkten weinig te maken hebben met economische recessie en dat inkomstenstroom heel stabiel is. Daarnaast zijn dit soort concerns erg goed in schuiven met cijfers.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 11:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Überhaupt is het onzinnig om het over supermarkten en hoge marges te hebben . Als er nou 1 soort bedrijf is met extreem kleine marges dan zijn het wel supermarkten. AH en Jumbo hebben winstpercentages van 1-2% t.o.v. de omzet.
Blijkbaar nog nooit van open kostprijs calculatie gehoord.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 11:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als een commerciële partij iets natuurlijk nooit gaat doen is heel transparant zijn over hun marges, want dat is informatie die je concurrenten tegen je gaan gebruiken natuurlijk.
En iedere keer een stapje verder.quote:
Ik ben ouder, ken je de slogan: Roken, wel lossen het samen wel op nog?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 11:39 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Laat iedereen zelf bepalen wat ze willen eten zonder verwijten, uitschelden of dwingende tonen.
En zorg ervoor dat de vega hun eigen verpakkingen en plekken krijgen zodat het duidelijk is wat wat is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |