Nogmaals: zou je kunnen ophouden met zuivere linkdumps? Dank.quote:
Wat zou ik er dan bij moeten zetten als er weinig aan toe te voegen valt?quote:Op maandag 26 mei 2025 09:44 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nogmaals: zou je kunnen ophouden met zuivere linkdumps? Dank.
Als je zelf niet precies weet of begrijpt wat de inhoud van die link behelst en er geen enkel commentaar bij geeft (bijvoorbeeld jouw eerste gedachten hieromtrent of een korte beschrijving) wat moeten wij in godsnaam dan ermee doen?quote:Op maandag 26 mei 2025 10:25 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Wat zou ik er dan bij moeten zetten als er weinig aan toe te voegen valt?
Soms wil ik een video enkel 'delen' zonder een (tot in den treure) discussie te beginnen, vooral als de info nieuw voor me is, dan plak ik de url gewoon .
De video voor zichzelf laten spreken.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:31 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Als je zelf niet precies weet of begrijpt wat de inhoud van die link behelst en er geen enkel commentaar bij geeft (bijvoorbeeld jouw eerste gedachten hieromtrent of een korte beschrijving) wat moeten wij in godsnaam dan ermee doen?
Dit dus, post verwijderd, volgende linkdumps worden genote ook. Als jezelf niets kunt vertellen of te lui bent voor een korte introductie uberhaupt, is het forumvervuiling. Daarbuiten neigt t naar video versus video gesprek gaan zitten voeren.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:44 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nogmaals: zou je kunnen ophouden met zuivere linkdumps? Dank.
Leuk voor een eigen topic, maar als we allemaal hier onze video 's gaan dumpen wordt het een onleesbaar en onvolgbaar topic.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:38 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
De video voor zichzelf laten spreken.
De termen worden vaak door elkaar gehaald ja, maar ze worden ook "interchangably" gebruikt die termen. Het maakt natuurlijk niet zoveel uit welk label je eraan hangt zolang je weet wat er bedoeld wordt met welke.quote:Op maandag 26 mei 2025 03:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk dat awareness and consciousness op een hoop gegooid wordt, maar mij lijkt juist het gewaar zijn fundamenteel.
We kunnen ons gewaar zijn en toch volledig onbewust omdat hetgeen we waarnemen nieuw is en we dus niet weten wat we waarnemen.
Bewustzijn zie ik dus als emergent.
Heb de video niet bekeken.
SPOILER: Goa Gil, legt in 1 minuut uit hoe dit werktOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Alan Watts, die dit onderbouwt vanuit ZEN Buddhism (sterk stuk imo)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mijk op 26-05-2025 12:35:15 ]As above, so below.
De titel sprak toch voorzich?quote:Op maandag 26 mei 2025 11:45 schreef Mijk het volgende:
[..]
Dit dus, post verwijderd, volgende linkdumps worden genote ook. Als jezelf niets kunt vertellen of te lui bent voor een korte introductie uberhaupt, is het forumvervuiling. Daarbuiten neigt t naar video versus video gesprek gaan zitten voeren.
Volgens hen was het de aartsengel Gabriel dan?quote:Op maandag 26 mei 2025 12:42 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
De titel sprak toch voorzich?
"Christianity led science" gevolgd door argumenten.
Diende als reactie op iemand die beweerde dat christianity onwetendheid inhoudt, het was dus aan zijn reactie gericht maar ik dacht dat die link wel gelegd kon worden.
Haten christen wetenschap?:
Bekijk deze YouTube-video
Het idee dat bliksem door thor kwam was van heidenen en het waren christenen die het onzin vonden.
Nee, rationaliteit. God staat los van de schepping dus het is de natuur. Het besef dat we het verstand gekregen en dat we naar het beeld van God zijn geschapen dreef ze om te onderzoeken itt heidense hocus pocus van goden.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Volgens hen was het de aartsengel Gabriel dan?
Ja kijk hier gaan we een bijzondere discussie in he, ik zal per punt gaan reageren hierop, want hier worden héél veel dingen door elkaar gehaald.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:42 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
De titel sprak toch voorzich?
"Christianity led science" gevolgd door argumenten.
Diende als reactie op iemand die beweerde dat christianity onwetendheid inhoudt, het was dus aan zijn reactie gericht maar ik dacht dat die link wel gelegd kon worden.
Haten christen wetenschap?:
Het idee dat bliksem door thor kwam was van heidenen en het waren christenen die het onzin vonden.
De uitleg wat mevr Harris hiermee voor ogen heeft wordt gegeven in de start van het interview en is soortgelijk aan wat Mijk hier over antwoordde.quote:Op maandag 26 mei 2025 03:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk dat awareness and consciousness op een hoop gegooid wordt, maar mij lijkt juist het gewaar zijn fundamenteel.
We kunnen ons gewaar zijn en toch volledig onbewust omdat hetgeen we waarnemen nieuw is en we dus niet weten wat we waarnemen.
Bewustzijn zie ik dus als emergent.
Heb de video niet bekeken.
Ik heb m ook nog niet gezien, ns kijken met wat voor uitleg dat dan is.. ik ken Sam harris, maar die vrouw verder niet.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:19 schreef Jappie het volgende:
[..]
De uitleg wat mevr Harris hiermee voor ogen heeft wordt gegeven in de start van het interview en is soortgelijk aan wat Mijk hier over antwoordde.
Maar draaien we de boel nu niet om?quote:Op maandag 26 mei 2025 12:22 schreef Mijk het volgende:
[..]
De termen worden vaak door elkaar gehaald ja, maar ze worden ook "interchangably" gebruikt die termen. Het maakt natuurlijk niet zoveel uit welk label je eraan hangt zolang je weet wat er bedoeld wordt met welke.
Nu is voor mij "Awareness" dus deel van het ego waarbij je je dus duidelijk bewust bent van jezelf en dat kunt interpreteren als zodanig.
Ja. Hier hamer ik zelf ook al even op he, taal (en dus denken) staat juist in de weg om de waarneming te verkrijgen, alleen dit is heel lastig bevatten voor menig mens.quote:Op maandag 26 mei 2025 16:03 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maar draaien we de boel nu niet om?
Slechts waarnemen heeft het denken niet nodig en is onpersoonlijk.
Ja, we zeggen hetzelfde, dus ik weet niet of je die ziet? Maar 100% eens, het omdraaien (voor zover dat al het geval is, ik denk (hihi) het niet) doet niet eens ter zake.quote:We zijn dus in staat waar te nemen zonder de waarnemer als het ware en dat gaat vooraf aan bewustzijn.
Ik zou trouwens willen stellen dat er niet slechts een afstand komt tussen ego en gewaar zijn, het doorzien is direct het einde van de illusie, daar is geen evolutionaire tijd aan gebonden en is dan ook niet te bereiken.
Dit schrijf ik dan vanuit eigen ondervinden, dat inzien is een zeer krachtige vernietiger.
Ik zou het als transformerend kunnen omschrijven maar ook dat is weer een illusie omdat er sprake is van wegvallen en niet van veranderen.
Maar natuurlijk is alles wel veranderd door het wegvallen van de illusie.
Gewaar zijn stoelt ook op niets anders dan de zintuiglijke waarneming dat direct is en ons in staat stelt bewust te worden.
Bewustzijn is dus wel evolutionair.
Zo ook Jung met zijn enantiomeria zegt dit.quote:The principle of polarity
"Everything is dual; everything has poles; everything has its pair of opposites; like and unlike are the same; opposites are identical in nature, but different in degree; extremes meet; all truths are but half-truths; all paradoxes may be reconciled."
SPOILER: Illusion anyone?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit;
Nog een sterk voorbeeld van wat we in de praktijk zien, is het hoefijzer effect;
In politiek liggen extreem rechts en extreem links niet zover van elkaar. Je zou t wellicht kunnen vergelijken met Space-time bending
Haat en liefde, same thing... maarja, die 2 zijn niet bewezen, dus hoe serieus kunnen we die nemen he..."The knowledge at which geometry aims is knowledge of the eternal, and not of aught perishing and transient."quote:Op zondag 25 mei 2025 19:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zelfs een "aap" snapt dat je esoterische websites die claimen dat de ware waarde van pi wordt achtergehouden en gerelateerd is aan de gulden snede en dus geen "kut" van wiskunde snappen niet al te serieus moet nemen. Zie b.v. ook http://www.goodmath.org/blog/2015/07/13/silly-and-crackpottery/
Groetjes groetjes de wetenschap
Groetjes,
Plato
The Republic, Book VII, 527b-527c)
[ Bericht 0% gewijzigd door Mijk op 26-05-2025 17:02:45 ]As above, so below.
De pest in de middeleeuwen werd door christenen gezien als een straf van God. Uit de toon vallende vrouwen (kruidenvrouwtjes bijvoorbeeld) werden toen gezien als aanbidders van de duivel en als heks verbrand. Waar was de rationaliteit van die christenen?quote:Op maandag 26 mei 2025 13:28 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Nee, rationaliteit. God staat los van de schepping dus het is de natuur. Het besef dat we het verstand gekregen en dat we naar het beeld van God zijn geschapen dreef ze om te onderzoeken itt heidense hocus pocus van goden.
Wist je dat Salem (witchhunt) gebaseerd is op 2 verses van Exodus....quote:Op maandag 26 mei 2025 17:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
De pest in de middeleeuwen werd door christenen gezien als een straf van God. Uit de toon vallende vrouwen (kruidenvrouwtjes bijvoorbeeld) werden toen gezien als aanbidders van de duivel en als heks verbrand. Waar was de rationaliteit van die christenen?
Dat was de invloed van religie op cultuur. Men vond het zonder meer vanzelfsprekend dat die vrouwen verbrand werden. Later werd rationaliteit een doorslaggevende factor binnen de heersende cultuur. God werd van de troon gestoten.quote:Op maandag 26 mei 2025 17:48 schreef Mijk het volgende:
[..]
Wist je dat Salem (witchhunt) gebaseerd is op 2 verses van Exodus....
Ik las laatst een quote, ik vond m best stevig, t zei;
"Why did we fear Witches and not those who burned them?!"
Ze waren al "van god los", dus die was al even van de troon gestoten, als je dat andere mensen aandoet, dan begrijp je nul van je religie.quote:Op maandag 26 mei 2025 18:11 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat was de invloed van religie op cultuur. Men vond het zonder meer vanzelfsprekend dat die vrouwen verbrand werden. Later werd rationaliteit een doorslaggevende factor binnen de heersende cultuur. God werd van de troon gestoten.
en hindoes dachten dat shiva tekeer ging.quote:Op maandag 26 mei 2025 17:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
De pest in de middeleeuwen werd door christenen gezien als een straf van God. Uit de toon vallende vrouwen (kruidenvrouwtjes bijvoorbeeld) werden toen gezien als aanbidders van de duivel en als heks verbrand. Waar was de rationaliteit van die christenen?
Sommigen wel ja, maar die begrijpen hun religie net zo min als de seculiere gelovigen (de meesten) in het christendom imo.quote:Op maandag 26 mei 2025 18:19 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
en hindoes dachten dat shiva tekeer ging.
Waar gaat deze video in essentie over? Svp een korte samenvatting en jouw subjectieve beoordeling van de inhoud. Wellicht dat ik dan de moeite neem het integraal te bekijken.quote:Op maandag 26 mei 2025 23:52 schreef Mijk het volgende:
Alan Watts, over Atheistic experience of God.
Sterk, as always.
Alan watts is een sterke schakel tussen het Westen en Oosterse wijsheid, heeft het Hinduism tot de bone doorgrond en legt hier min of meer uit hoe je dit vanuit een Atheistic point of view zou moeten benaderen, maar legt ook de parallel naar het Christendom en zaken in Buddhisme. Ook verwijst hij naar de psyche, met "Kali", en laat daarmee heel sterk zien dat dit allemaal een innergame is. Hoe consciousness werkt en waarom het door mensen "gemist" wordt als ze kijken naar het gehele plaatje.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 08:38 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Waar gaat deze video in essentie over? Svp een korte samenvatting en jouw subjectieve beoordeling van de inhoud. Wellicht dat ik dan de moeite neem het integraal te bekijken.
Ok, thx.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 10:54 schreef Mijk het volgende:
[..]
Alan watts is een sterke schakel tussen het Westen en Oosterse wijsheid, heeft het Hinduism tot de bone doorgrond en legt hier min of meer uit hoe je dit vanuit een Atheistic point of view zou moeten benaderen, maar legt ook de parallel naar het Christendom en zaken in Buddhisme. Ook verwijst hij naar de psyche, met "Kali", en laat daarmee heel sterk zien dat dit allemaal een innergame is. Hoe consciousness werkt en waarom het door mensen "gemist" wordt als ze kijken naar het gehele plaatje.
Goed, watts heeft in mijn ogen altijd heel sterke lectures in deze content, daar staat hij bekend om. Een genot om naar die man te luisteren imo.
Mensen vragen mij vaak waar ze moeten beginnen als ze deze content willen bestuderen. Ik vraag hen altijd; wat wil je liever doen; Lezen, Kijken of Luisteren?
Als ze zeggen; Luisteren, dan is Watts de way to go.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |