abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217617790
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:52 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik heb er moeite mee dat de pro pali protesten meerdere keren per week zijn en als er iets voor de andere kant is dat dezelfde demonstranten gaan tegen demonstreren en mensen zelfs aanvallen.
Een dodenherdenking waar niet eens alleen Joden zijn omgekomen verstoord moet worden omdat hun hun ding willen doen.
Totaal respectloos en terecht dat die klootzak bij kop en kont is gepakt en weggesleept is.

Hij had ook gewoon mee kunnen lopen, maar dit type moet en zal zijn zin krijgen.
4 mei tijdens de dodenherdenking bedoel je? Eens. Totaal ongepast. Maar wel zo fijn dat het de politie is die dit afhandeld, die is er genoeg aanwezig, daar hoeft een voorbijganger zich dan niet mee te bemoeien.

Maar op 5 mij vieren we juist die vrijheid. Een protest die geen overlast geeft moet daarin passen.

Het onderwerp van de demonstratie is van ondergeschikt belang. Zolang je geen haat verspreid mag je demonstreren. Dat is een groot recht in Nederland.

Wat betreft de pro palestijnen die pro israel demonstraties verstoren, helemaal eens.

Ook ik ben wel klaar met de demonstranten die tegen alles Israelisch demonstreren, maar wel eisen dat er onderscheid gemaakt wordt tussen palestijnse overheid en burgers.

Ik ben het dan ook niet eens met beide partijen. Maar ik vind wel dat beide partijen mogen demonstreren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2025 12:36:20 ]
pi_217618956
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Als het wel een jodenherdenking was, was het minder ernstig ipv ernstiger?
Huh. Ik ben niet degene die in een groep zit die Israel en Joden van de kaart wil vegen.

Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat ze niet alleen Joden ermee hebben.
pi_217618995
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 12:35 schreef Shotty het volgende:

[..]
4 mei tijdens de dodenherdenking bedoel je? Eens. Totaal ongepast. Maar wel zo fijn dat het de politie is die dit afhandeld, die is er genoeg aanwezig, daar hoeft een voorbijganger zich dan niet mee te bemoeien.

Maar op 5 mij vieren we juist die vrijheid. Een protest die geen overlast geeft moet daarin passen.

Het onderwerp van de demonstratie is van ondergeschikt belang. Zolang je geen haat verspreid mag je demonstreren. Dat is een groot recht in Nederland.

Wat betreft de pro palestijnen die pro israel demonstraties verstoren, helemaal eens.

Ook ik ben wel klaar met de demonstranten die tegen alles Israelisch demonstreren, maar wel eisen dat er onderscheid gemaakt wordt tussen palestijnse overheid en burgers.

Ik ben het dan ook niet eens met beide partijen. Maar ik vind wel dat beide partijen mogen demonstreren.
Idd beide partijen.

Was een speech om de viering te openen en daar kwam die gast met zijn vlag aanzetten.
Waarom met een herdenking en of viering van vrijheid juist die vlag en gedachtegoed willen domineren. Dan kan je tegenactie verwachten.
pi_217619049
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 20:55 schreef thedeedster het volgende:

[..]
_O-

Mensen die dit mishandeling noemen zouden eens een jaartje in een Turkse gevangenis moeten doorbrengen. Misschien wordt het dan toch nog een vent.
Ik houd in ons relatief beschaafde Nederland toch liever onze eigen normen aan mbt de (juridische) definitie van mishandeling, dan ons daarin te baseren op Turkse normen en definities, nietwaar? Turkse gevangenissen zijn gelukkig niet onze standaard.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 13 mei 2025 @ 14:59:39 #130
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217619065
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:57 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik houd in ons relatief beschaafde Nederland toch liever onze eigen normen aan mbt de (juridische) definitie van mishandeling, dan ons daarin te baseren op Turkse normen en definities, nietwaar? Turkse gevangenissen zijn gelukkig niet onze standaard.
Maar de standaarden die gehanteerd dienen te worden zijn natuurlijk afhankelijk van de persoon die het betreft.
Huilen dan.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 15:09:53 #131
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217619152
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar de standaarden die gehanteerd dienen te worden zijn natuurlijk afhankelijk van de persoon die het betreft.
Én de politieke kleur natuurlijk! :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217620804
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:57 schreef probeer het volgende:

[..]
Thedeedster:

pi_217624303
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 14:48 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Huh. Ik ben niet degene die in een groep zit die Israel en Joden van de kaart wil vegen.

Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat ze niet alleen Joden ermee hebben.
Als ze er joden mee willen hebben dan is dat zwaar antisemitisch aangezien die niet Israel zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:55:36 #134
182233 thedeedster
pi_217624390
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 17:54 schreef Shotty het volgende:

[..]
Thedeedster:

[ afbeelding ]
:D
“Do you like movies with gladiators?”
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217629633
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Als ze er joden mee willen hebben dan is dat zwaar antisemitisch aangezien die niet Israel zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Jah.
Sommige schijnen zien dat verschil niet en willen kapen.
pi_217630588
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:13 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
[..]
Jah.
Sommige schijnen zien dat verschil niet en willen kapen.
Ja, maar dat moeten we niet normaliseren. Het is puur antisemitisme.
pi_217632974
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 13:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja, maar dat moeten we niet normaliseren. Het is puur antisemitisme.
Als het aan mij ligt pakken ze dat tuig keihard aan.
Ze mogen teveel en gaan steeds verder.
pi_217635621
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:02 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Als het aan mij ligt pakken ze dat tuig keihard aan.
Ze mogen teveel en gaan steeds verder.
Ja, maar tegen een Israelische ambassadeur schreeuwen mag gewoon en moet ook gewoon moeten blijven mogen, zodra je het tegen Nederlandse joden richt is het antisemitisch.
pi_217635898
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 21:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja, maar tegen een Israelische ambassadeur schreeuwen mag gewoon en moet ook gewoon moeten blijven mogen, zodra je het tegen Nederlandse joden richt is het antisemitisch.
Om mij schreeuwen ze een eind weg op een plein of zo, maar helaas blijft het daar niet bij.

In Katwijk was een viering voor Israel, dat word niet geaccepteerd moet gelijk weer een groep sjaals heen om te verstoren.

https://www.ad.nl/binnenl(...)harges-uit~aeb74bf1/

Mensen krijgen genoeg van het geweld en intimidatie. Dit kan nog raar gaan ben ik bang.
pi_217967253
Marco Kroon moet zich melden bij marechaussee: 'Weet niet of ik moet huilen'
Deel dit artikel
Marco Kroon moet zich melden bij de Koninklijke Marechaussee, omdat hij op Bevrijdingsdag ingreep bij een pro-Palestinademonstratie. De marechaussee wil hem horen omdat vijf demonstranten aangifte deden wegens mishandeling.

"Ik weet niet of ik ditmaal moet lachen of huilen omdat dit akkefietje door het Openbaar Ministerie dusdanig serieus wordt genomen dat we hier als overheid, dure man/vrouw-uren en andere schaarse middelen voor inzetten", reageert Kroon op LinkedIn. "Terwijl er talloze andere zaken zijn die écht de aandacht verdienen."

Kroon zat op 5 mei vooraan in het publiek tijdens de toespraak van minister van Defensie Brekelmans in Wageningen. Een klein groepje pro-Palestinademonstranten wilde daar een spandoek ontvouwen. Een van de actievoeders liep naar voren en riep 'Free Palestine'.

De militair beende van de tribune, greep de demonstrant vast en werkte hem tegen de grond. Daarna werd de actievoerder door veiligheidsmensen weggeleid.

Recht op recht
"Deze persoon is naar eigen zeggen, gedurende zijn eigen 'demonstratie' dusdanig 'zwaargewond' geraakt dat hij zich achteraf genoodzaakt voelde aangifte tegen mij te doen", blikt Kroon nu zelf terug. "En natuurlijk.... begrijp me niet verkeerd... iedereen heeft recht op recht, maar soms hoort recht ook een heel klein beetje krom te zijn en horen in kleine, nietige zaken zoals dit, fatsoensnormen en ongeschreven regels van respect, leidend te zijn."

Willem Jebbink, advocaat van de actievoerders, neemt de zaak minder luchthartig op. Hij zegt bij Omroep Brabant dat de bekende militair een van de demonstranten heeft mishandeld. Ook zou hij zich schuldig gemaakt hebben aan "het met geweld verstoren van een betoging".

Kroon, drager van de Militaire Willems-Orde, kondigt aan geen advocaat mee te nemen naar het eerste verhoor. "Want als een advocaat, in dit specifieke geval, de zaak voor mij moet gaan winnen, dan moet ik nog eens heel goed nadenken wat het uniform en onze driekleur nog voor waarde hebben voor mij."

https://nos.nl/artikel/25(...)et-of-ik-moet-huilen
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 09:54:47 #141
21467 franske19
Hit the deck!
pi_217967309
Waarom mensen steeds meer een hekel krijgen aan links zijn dit soort trieste hoopjes mens.
pi_217967330
Ik vind die Kroon los van deze actie ook een dubieus figuur hoor
  dinsdag 17 juni 2025 @ 10:12:14 #143
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217967417
quote:
81s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 09:48 schreef nostra het volgende:
Marco Kroon moet zich melden bij marechaussee:
En terecht.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217967429
Beter geven ze hem nog een lintje voor dit optreden.

Kansloos gezeik.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 17 juni 2025 @ 11:49:24 #145
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_217968364
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 09:54 schreef franske19 het volgende:
Waarom mensen steeds meer een hekel krijgen aan links zijn
Waarom zou je door dit soort dingen een hekel aan "links" krijgen?
Krekker is de bom!
  dinsdag 17 juni 2025 @ 12:10:05 #146
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217968527
Dus een propallie zwerver verstoord de herdenking.
Een omstander, toevallig Kroon, grijpt in.
Propallie zwerver heeft een schaafwondje en doet aangifte.
Kroon kan zich komen verantwoorden.

Hoe lachwekkend wil je het hebben :D :D
  dinsdag 17 juni 2025 @ 12:10:24 #147
21467 franske19
Hit the deck!
pi_217968531
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 11:49 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Waarom zou je door dit soort dingen een hekel aan "links" krijgen?
Het hypocriete gedrag. Men sloopt, intimideert en saboteert er op los maar als iemand er tegen optreed gaat men huilen. Het is misselijkmakend.
pi_217969163
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 12:10 schreef franske19 het volgende:

[..]
Het hypocriete gedrag. Men sloopt, intimideert en saboteert er op los maar als iemand er tegen optreed gaat men huilen. Het is misselijkmakend.
Gelukkig is rechts niet hypocriet
  dinsdag 17 juni 2025 @ 15:04:59 #149
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_217969706
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 12:10 schreef franske19 het volgende:

[..]
Wie is "men"? "Links"? :?
Krekker is de bom!
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:51:37 #150
182233 thedeedster
pi_218157445
quote:
Openbaar Ministerie seponeert aangifte tegen oorlogsheld Marco Kroon voor wegslepen 5 mei-demonstrant
Arnhem - Majoor Marco Kroon wordt niet vervolgd omdat hij ingreep toen actievoerders wilden demonstreren tijdens een toespraak van minister Ruben Brekelmans tijdens Bevrijdingsdag in Wageningen. De zaak tegen hem wordt geseponeerd, net als die tegen vijf demonstranten, meldt het Openbaar Ministerie.

Kroon was te gast bij de herdenkingsbijeenkomst en greep in toen twee demonstranten over de hekken van het afgezette 5 Mei Plein klommen. Het OM vindt dat Kroon het ingrijpen aan de politie had moeten overlaten en dat hij te „voortvarend” heeft gehandeld. „Maar gelet op de omstandigheden is de reactie van Kroon, die als militair gewend is snel te handelen, wel voorstelbaar”, aldus justitie
https://www.telegraaf.nl/(...)strant/76445121.html

Nou, gezond verstand zegeviert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')