4 mei tijdens de dodenherdenking bedoel je? Eens. Totaal ongepast. Maar wel zo fijn dat het de politie is die dit afhandeld, die is er genoeg aanwezig, daar hoeft een voorbijganger zich dan niet mee te bemoeien.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:52 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik heb er moeite mee dat de pro pali protesten meerdere keren per week zijn en als er iets voor de andere kant is dat dezelfde demonstranten gaan tegen demonstreren en mensen zelfs aanvallen.
Een dodenherdenking waar niet eens alleen Joden zijn omgekomen verstoord moet worden omdat hun hun ding willen doen.
Totaal respectloos en terecht dat die klootzak bij kop en kont is gepakt en weggesleept is.
Hij had ook gewoon mee kunnen lopen, maar dit type moet en zal zijn zin krijgen.
Huh. Ik ben niet degene die in een groep zit die Israel en Joden van de kaart wil vegen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als het wel een jodenherdenking was, was het minder ernstig ipv ernstiger?
Idd beide partijen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:35 schreef Shotty het volgende:
[..]
4 mei tijdens de dodenherdenking bedoel je? Eens. Totaal ongepast. Maar wel zo fijn dat het de politie is die dit afhandeld, die is er genoeg aanwezig, daar hoeft een voorbijganger zich dan niet mee te bemoeien.
Maar op 5 mij vieren we juist die vrijheid. Een protest die geen overlast geeft moet daarin passen.
Het onderwerp van de demonstratie is van ondergeschikt belang. Zolang je geen haat verspreid mag je demonstreren. Dat is een groot recht in Nederland.
Wat betreft de pro palestijnen die pro israel demonstraties verstoren, helemaal eens.
Ook ik ben wel klaar met de demonstranten die tegen alles Israelisch demonstreren, maar wel eisen dat er onderscheid gemaakt wordt tussen palestijnse overheid en burgers.
Ik ben het dan ook niet eens met beide partijen. Maar ik vind wel dat beide partijen mogen demonstreren.
Ik houd in ons relatief beschaafde Nederland toch liever onze eigen normen aan mbt de (juridische) definitie van mishandeling, dan ons daarin te baseren op Turkse normen en definities, nietwaar? Turkse gevangenissen zijn gelukkig niet onze standaard.quote:Op maandag 12 mei 2025 20:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]![]()
Mensen die dit mishandeling noemen zouden eens een jaartje in een Turkse gevangenis moeten doorbrengen. Misschien wordt het dan toch nog een vent.
Maar de standaarden die gehanteerd dienen te worden zijn natuurlijk afhankelijk van de persoon die het betreft.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik houd in ons relatief beschaafde Nederland toch liever onze eigen normen aan mbt de (juridische) definitie van mishandeling, dan ons daarin te baseren op Turkse normen en definities, nietwaar? Turkse gevangenissen zijn gelukkig niet onze standaard.
Én de politieke kleur natuurlijk!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar de standaarden die gehanteerd dienen te worden zijn natuurlijk afhankelijk van de persoon die het betreft.
Thedeedster:quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik houd in ons relatief beschaafde Nederland toch liever onze eigen normen aan mbt de (juridische) definitie van mishandeling, dan ons daarin te baseren op Turkse normen en definities, nietwaar? Turkse gevangenissen zijn gelukkig niet onze standaard.
Als ze er joden mee willen hebben dan is dat zwaar antisemitisch aangezien die niet Israel zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:48 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Huh. Ik ben niet degene die in een groep zit die Israel en Joden van de kaart wil vegen.
Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat ze niet alleen Joden ermee hebben.
quote:
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ze er joden mee willen hebben dan is dat zwaar antisemitisch aangezien die niet Israel zijn.
Jah.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ze er joden mee willen hebben dan is dat zwaar antisemitisch aangezien die niet Israel zijn.
Ja, maar dat moeten we niet normaliseren. Het is puur antisemitisme.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:13 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
[..]
Jah.
Sommige schijnen zien dat verschil niet en willen kapen.
Als het aan mij ligt pakken ze dat tuig keihard aan.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar dat moeten we niet normaliseren. Het is puur antisemitisme.
Ja, maar tegen een Israelische ambassadeur schreeuwen mag gewoon en moet ook gewoon moeten blijven mogen, zodra je het tegen Nederlandse joden richt is het antisemitisch.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:02 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt pakken ze dat tuig keihard aan.
Ze mogen teveel en gaan steeds verder.
Om mij schreeuwen ze een eind weg op een plein of zo, maar helaas blijft het daar niet bij.quote:Op woensdag 14 mei 2025 21:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar tegen een Israelische ambassadeur schreeuwen mag gewoon en moet ook gewoon moeten blijven mogen, zodra je het tegen Nederlandse joden richt is het antisemitisch.
En terecht.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:48 schreef nostra het volgende:
Marco Kroon moet zich melden bij marechaussee:
Waarom zou je door dit soort dingen een hekel aan "links" krijgen?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:54 schreef franske19 het volgende:
Waarom mensen steeds meer een hekel krijgen aan links zijn
Het hypocriete gedrag. Men sloopt, intimideert en saboteert er op los maar als iemand er tegen optreed gaat men huilen. Het is misselijkmakend.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 11:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom zou je door dit soort dingen een hekel aan "links" krijgen?
Gelukkig is rechts niet hypocrietquote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:10 schreef franske19 het volgende:
[..]
Het hypocriete gedrag. Men sloopt, intimideert en saboteert er op los maar als iemand er tegen optreed gaat men huilen. Het is misselijkmakend.
Wie is "men"? "Links"?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:10 schreef franske19 het volgende:
[..]
Het hypocriete gedrag. Men sloopt, intimideert en saboteert er op los maar als iemand er tegen optreed gaat men huilen. Het is misselijkmakend.
https://www.telegraaf.nl/(...)strant/76445121.htmlquote:Openbaar Ministerie seponeert aangifte tegen oorlogsheld Marco Kroon voor wegslepen 5 mei-demonstrant
Arnhem - Majoor Marco Kroon wordt niet vervolgd omdat hij ingreep toen actievoerders wilden demonstreren tijdens een toespraak van minister Ruben Brekelmans tijdens Bevrijdingsdag in Wageningen. De zaak tegen hem wordt geseponeerd, net als die tegen vijf demonstranten, meldt het Openbaar Ministerie.
Kroon was te gast bij de herdenkingsbijeenkomst en greep in toen twee demonstranten over de hekken van het afgezette 5 Mei Plein klommen. Het OM vindt dat Kroon het ingrijpen aan de politie had moeten overlaten en dat hij te „voortvarend” heeft gehandeld. „Maar gelet op de omstandigheden is de reactie van Kroon, die als militair gewend is snel te handelen, wel voorstelbaar”, aldus justitie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |