Szura | zondag 4 mei 2025 @ 23:46 |
![]() ![]() Miami International Autodrome ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Countdown naar de sessies | |
ZaZoe | zondag 4 mei 2025 @ 23:47 |
Max heeft alles op alles gezet om het beste uit die knakenbak te halen | |
TheStigsDutchCousin | zondag 4 mei 2025 @ 23:47 |
Tot over 2 weken ![]() | |
DKUp | zondag 4 mei 2025 @ 23:47 |
Walgelijk volk bij dat McLaren | |
TheStigsDutchCousin | zondag 4 mei 2025 @ 23:47 |
Deed hij ook prima. Maar er zat niet meer in. | |
SiGNe | zondag 4 mei 2025 @ 23:47 |
Norris had sowieso niet gewonnen, winnaar van de sprintrace wint de hoofdrace niet. | |
PirE | zondag 4 mei 2025 @ 23:48 |
Zak zijn instructie's zijn duidelijk ![]() ![]() | |
Repentless | zondag 4 mei 2025 @ 23:48 |
Waarom? | |
Nattekat | zondag 4 mei 2025 @ 23:48 |
Eindelijk weer een echt circuit | |
THEFXR | zondag 4 mei 2025 @ 23:48 |
Truste | |
Kleffe_Dop | zondag 4 mei 2025 @ 23:49 |
Lando zei letterlijk dat hij de prijs betaalde voor het gevecht aangaan met Max. Viaplay vertaald het softer en maakt ervan: Lando zegt hij de prijs betaald voor het niet juist aangaan van het gevecht met Max. | |
ChevyCaprice | zondag 4 mei 2025 @ 23:49 |
Ik vond die lap 1 incident van Doohan wel zijn schuld eigenlijk | |
Vliegbaard | zondag 4 mei 2025 @ 23:49 |
Niet geworden. Dat was hij altijd al. Eerste races leek hij even de gedoodverfde WDC te worden en men dacht dat hij mentaal een flinke stap had gemaakt. We zien gewoon dat hij qua racecraft en mentaal gewoon tekort komt en dat zagen we vorig jaar ook al. | |
butz0rs | zondag 4 mei 2025 @ 23:49 |
bijna geen highlights ![]() | |
bedachtzaam | zondag 4 mei 2025 @ 23:49 |
Nee, die verdienen het te winnen, ze hebben het gewoon beter voor elkaar een met Lando en Oscar een sterk rijders duo. | |
Nattekat | zondag 4 mei 2025 @ 23:49 |
Lol, die hoogtepunten ![]() Start, Max vs McLarens, finish | |
SiGNe | zondag 4 mei 2025 @ 23:49 |
Apart, in de greenroom lieten ze alleen beelden van Verstappen vs. de Maclarens zien.. | |
ChevyCaprice | zondag 4 mei 2025 @ 23:49 |
Ja waar je nergens kan inhalen. Toppertje. | |
LTVDK | zondag 4 mei 2025 @ 23:49 |
Kijken of Zak dan weer genoeg aan MBS betaalt | |
SiGNe | zondag 4 mei 2025 @ 23:50 |
Die stond net al achter de grote Zak om de cheque te innen | |
Nebelwerfer | zondag 4 mei 2025 @ 23:50 |
Ben er weg van. Roepen jullie als Max ala Kimi ooit in de USA in de breakroom staat te wachten tot valsspeler George is gaan drossen? | |
greysbones | zondag 4 mei 2025 @ 23:51 |
Die Amerikanen zijn ook echt debielen Hard rennend op het podium af en dan jezelf filmen ![]() ![]() | |
Perox | zondag 4 mei 2025 @ 23:52 |
Tot over paar weekjes weer! ![]() | |
DKUp | zondag 4 mei 2025 @ 23:52 |
In het interview ook zeiken over Verstappen | |
DerRabbit | zondag 4 mei 2025 @ 23:52 |
'Murica to the max! | |
Peterselieman | zondag 4 mei 2025 @ 23:52 |
Moet hij bij de FIA zijn | |
bedachtzaam | zondag 4 mei 2025 @ 23:54 |
Ik had wel echt verwacht dat Tsunoda nu wel dichter op Max zou zitten maar dat valt toch goed tegen. | |
DKUp | zondag 4 mei 2025 @ 23:54 |
Dan zouden ze altijd 1-2 moeten worden. Met niet de snelste auto volgens Norris en Stella. | |
bedachtzaam | zondag 4 mei 2025 @ 23:55 |
Met die auto die een seconde sneller gaat idd. | |
SiGNe | zondag 4 mei 2025 @ 23:55 |
Max heeft gewoon niks meer gwonnen sinds hij vader is.. niet eens een podium behaald.. | |
bedachtzaam | zondag 4 mei 2025 @ 23:56 |
Einde GOAT! | |
Repentless | zondag 4 mei 2025 @ 23:56 |
![]() | |
DKUp | zondag 4 mei 2025 @ 23:56 |
Heeft niks met die knakenbak te maken inderdaad. | |
SiGNe | zondag 4 mei 2025 @ 23:57 |
Daddy curse ![]() | |
GM78 | zondag 4 mei 2025 @ 23:57 |
En toch blijf ik het apart vinden dat ze vorig seizoen binnen een paar races zo ongelooflijk veel snelheid hebben gewonnen | |
ootjekatootje | zondag 4 mei 2025 @ 23:57 |
Wat deed die vriendin van Oscar voor de hekken? Wat een aanfluiting, welke vrouw van een WK winnaar stond daar ooit? Wie is trouwens driver of the day? Ik denk Lewis vanwege die prachtige boardradio. | |
ChevyCaprice | zondag 4 mei 2025 @ 23:57 |
Onmogelijk in een Mercedes. George brengt gewoon de goede punten naar huis. Als jij daar iets van weg wil nemen prima. Alleen niet heel fair. | |
ChevyCaprice | zondag 4 mei 2025 @ 23:58 |
Ja. Daar komt het door | |
HiDiHo | zondag 4 mei 2025 @ 23:58 |
Tot over twee weken in ITALY ![]() | |
SiGNe | zondag 4 mei 2025 @ 23:59 |
Met de vleugel zitten spelen, toch? Vanaf Spanje wordt dat beter getest en worden de regels ook strenger. | |
ootjekatootje | zondag 4 mei 2025 @ 23:59 |
Reken maar dat die nu genoeg punten krijgen van de FIA omdat ze nu zitten te kloten met de remmen qua koeling en die vleugel. Straks zitten Max, Rusell en Kimi er ineens weer bij aan het einde van het seizoen. Wat doet die Ben daar ineens steeds bij de weegschaal? Walgelijke man. | |
DKUp | maandag 5 mei 2025 @ 00:02 |
Twee weken: Imola RED BULL Pretpakket Drie weken: Monaco Kwalificatie GENOT Vier weken: McLarens potentiële ontmaskering Leuke tijden | |
WismutVeilchen83 | maandag 5 mei 2025 @ 00:02 |
Mensen die echt geloven dat het vanaf Spanje anders gaat zijn ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 5 mei 2025 @ 00:02 |
Nog ff de aftershow van F1 TV en dan kijken wat er langs komt. Wordt lachen. | |
Evenstar | maandag 5 mei 2025 @ 00:03 |
Leuke race. • Piastri is veel meer WK-materiaal dan Norris, voor wie nog twijfelde. • Knap staaltje rijden van Max weer met een tractor. Wat een racer ![]() • Williams ![]() ![]() • Russell knappe derde plek, maar vooral ook geluk. • Lawson moet echt even stoppen met domme dingen doen. Op dit moment is hij net zo erg als Stroll in zijn beginjaren. Altijd maar weer schade veroorzaken en dan NUL maar dan ook NUL zelfreflectie hebben en de schuld 100% bij iemand anders leggen. • McLaren is echt niet in te halen dit seizoen, dit was een beetje teveel dominantie voor mijn gevoel. Hopelijk verandert het nog een klein beetje vanaf Spanje, maar ik verwacht eigenlijn van niet. | |
DKUp | maandag 5 mei 2025 @ 00:03 |
Zelfs ook al leveren ze wat in. Nu was het al meer dan 30 seconde | |
ootjekatootje | maandag 5 mei 2025 @ 00:03 |
Ff wachten op Lewis, ik denk dat Max al in de heli zit. | |
ootjekatootje | maandag 5 mei 2025 @ 00:04 |
En dat vind je zelf niet vreemd? | |
RotatoR | maandag 5 mei 2025 @ 00:04 |
Misselijk ventje die Lando. | |
SiGNe | maandag 5 mei 2025 @ 00:04 |
Dan kan je een mogelijk voordeel wel uitsluiten. Vanaf China waren de marges bij het meten al kleiner geworden dus het grootste voordeel was er al vanaf. De grote Zak zei dat Mclaren hun vleugel niet aan hoefden te passen. | |
Evenstar | maandag 5 mei 2025 @ 00:05 |
Ja, straks is het nog 10 secvonden, maar Spanje gaat echt niet dusdanig veel veranderen. Iedereen die dat wel verwacht gaat teleurgesteld zijn. Eigenlijk is het schande dat McLaren niet de pole pakt met een groot verschil. Laat toch zien dat de coureurs veel fouten maken. | |
SiGNe | maandag 5 mei 2025 @ 00:05 |
Dat mag van mij wel net zo bestrafd worden als schelden. Dat schelden kan men nog wegbiepen, blurren tijdens een race heb ik nog nooit eerder gezien, | |
DKUp | maandag 5 mei 2025 @ 00:06 |
Volgens bepaalde mensen mogen we dit niet vreemd vinden en omarmen, deze twee reden vaker buiten de top 5 dan niet. Ze zijn de beste coureurs opeens. | |
ootjekatootje | maandag 5 mei 2025 @ 00:06 |
Lando zag er in die vrachtwagen net geestelijk niet heel goed uit. | |
MoreDakka | maandag 5 mei 2025 @ 00:06 |
Ferrari is echt dom bezig, waarom zou je Leclerc aan de kant zetten voor een slome Hamilton? Is Hamilton vergeten dat hij in China aan de kant moest omdat hij toch nooit het einde zou halen op die banden? Zijn fans zullen nu natuurlijk de schuld bij Ferrari leggen maar Hamilton had gewoon z'n mond moeten houden en zich met DRS naar die Mercedes laten trekken. Totaal geen teamplayer. | |
Evenstar | maandag 5 mei 2025 @ 00:06 |
Ook tijdens interview ... dat die iet zie van "je kan Max alleen inhalen als je je echt perfect positioneert".... ....uh ja, dus? Dat is racen toch? Wat wil je dan? | |
bedachtzaam | maandag 5 mei 2025 @ 00:06 |
Mijn verwachting is dat het juist de koeling is waar ze het voordeel halen en daarom ook de McLaren zo goed op de banden is. Andere teams zullen daar ook al wel mee bezig zijn nu. | |
DKUp | maandag 5 mei 2025 @ 00:07 |
Aan de kant gaan voor de prinses in de beste wagen. | |
Frank1893 | maandag 5 mei 2025 @ 00:07 |
https://www.motorsport.co(...)rea-stella/10719607/ | |
Evenstar | maandag 5 mei 2025 @ 00:07 |
Kan, maar verschil tussen Red Bull en McLaren zit echt niet alleen in de koeling. McLaren lijkt op rails te rijden terwijl Max met een kart rijdt ![]() | |
DombohetOlifantje1 | maandag 5 mei 2025 @ 00:08 |
Funfact. Ook Verstappen stak zijn middelvinger eerder dit jaar eens op. Wat vind je daar nu van dan? Of is Norris ineens niet meer zo'n misselijk ventje? | |
DKUp | maandag 5 mei 2025 @ 00:08 |
Dit verhaal ken ik nog niet…. | |
ootjekatootje | maandag 5 mei 2025 @ 00:08 |
Iets klopt er niet. Was de bedoeling toch dat het veld wat meer samen zou komen? | |
SiGNe | maandag 5 mei 2025 @ 00:09 |
Opzich had hij wel gelijk maar doordad Ferrari er te lang over deed om een besluit te nemen waren de banden van Hanilton al over het hoogtepunt heen. En later toen Leclerc weer voorbij Hamilton mocht waren ook de banden van Leclerc inmiddels op. Als het team sneller beslist had dan had het er anders uitgezien | |
ootjekatootje | maandag 5 mei 2025 @ 00:09 |
Wanneer dan? | |
Evenstar | maandag 5 mei 2025 @ 00:09 |
Mwah ze hebben het gewoon goed gedaan terwijl de rest lag te slapen. Hebben ook jaren achterin gereden en dus veel geld/tijd vrij weten te spelen met de nieuwe regels en dat uit zich nu. FIA moet er vooral bovenop zitten als ze iets verdenken en daar lijkt het vaak mis te gaan, maar misschien is er ook gewoon niks aan het handje. | |
MoreDakka | maandag 5 mei 2025 @ 00:09 |
Hamilton had nooit de snelheid gehad, die rookt z'n banden sowieso op. Ze hadden gewoon nee moeten zeggen. | |
DKUp | maandag 5 mei 2025 @ 00:09 |
Mercedes heeft dit ook jaren gehad. Red Bull iets van anderhalf jaar. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 5 mei 2025 @ 00:10 |
Bij de wintertests. | |
ootjekatootje | maandag 5 mei 2025 @ 00:10 |
Niks aan het handje geloof ik niet. Net als Spa 2019 met Ferrari . | |
ChevyCaprice | maandag 5 mei 2025 @ 00:11 |
Achhh wat errug. Gebeurt zoveel man. Emotie! | |
DKUp | maandag 5 mei 2025 @ 00:13 |
Ferrari wat vals speelde was ook wel genieten. Totaal geen straf wel meerdere seizoenen ontiegelijke achterstand gehad. | |
ChevyCaprice | maandag 5 mei 2025 @ 00:13 |
Dat was een compliment aan Max. | |
JustinK | maandag 5 mei 2025 @ 00:15 |
Daarvoor gaf ie nog een sneer "je blijft achter 'm of je crasht" ![]() | |
bedachtzaam | maandag 5 mei 2025 @ 00:15 |
Dat is ook zo, als ze voluit kunnen in de kwalificatie zit het heel dicht bij elkaar. In de race is de McLaren heel goed op de banden en daarom verwacht ik dat daar het voordeel ook gehaald wordt. https://www.planetf1.com/(...)e-ducts-f1-uncovered | |
DombohetOlifantje1 | maandag 5 mei 2025 @ 00:16 |
Ik vind deze opkomende Lando-haat niet zo leuk. | |
ChevyCaprice | maandag 5 mei 2025 @ 00:16 |
Ja dat was een sneer. Maar het klopt ook. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 5 mei 2025 @ 00:16 |
Hoe is dat een sneer? | |
ChevyCaprice | maandag 5 mei 2025 @ 00:16 |
"opkomende" (lol) | |
ootjekatootje | maandag 5 mei 2025 @ 00:16 |
Hij moet niet zo vaak Max complimenten geven, daarom is Oscar hem nu de baas. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 5 mei 2025 @ 00:17 |
Als ze maar van Oscar afblijven. | |
JustinK | maandag 5 mei 2025 @ 00:17 |
Omdat het volgens Lando dus altijd crashen wordt als je m wil inhalen. Of je moet het niet proberen | |
ootjekatootje | maandag 5 mei 2025 @ 00:18 |
Ik ook niet, maar waar is zijn vechtlust? Volgens mij lag Lando liever naast Kelly in het kraambed dan dat die dit weekend eerste werd… | |
JustinK | maandag 5 mei 2025 @ 00:19 |
Ik vind het gedrag van Lando niet zo leuk nu hij om de prijzen mee rijdt. Hij kan een voorbeeld nemen aan Piastri. | |
ChevyCaprice | maandag 5 mei 2025 @ 00:20 |
Dat is al het volgende slachtoffer maar ja, dat is uiteindelijk elke concurrent van Max | |
SiGNe | maandag 5 mei 2025 @ 00:20 |
Dan moet Lando niet zo klagen en ook niet zo vaak een ander een straf aannaaien. Hij positioneert zich op de baan op een plek waarvan je weet dat je er van bij Max niet voorbij komt en daarna is het "max dwong me van de baan, ik moet de plek terugkrijgen!" | |
ChevyCaprice | maandag 5 mei 2025 @ 00:21 |
Dat doet elke coureur. Is deel van racing. | |
ootjekatootje | maandag 5 mei 2025 @ 00:22 |
Oscar is gewoon de volgende WK kampioen, en hij verdient het. Einde discussie, belachelijk goede rijder met compleet stalen zenuwen. Geweldig! | |
Red_85 | maandag 5 mei 2025 @ 00:22 |
"hoe verneuken we onze race"-voorbeeld 14.256 Echt niemand is tevreden bij Ferrari. Niemand. Lekker gewerkt. Top man. | |
ootjekatootje | maandag 5 mei 2025 @ 00:24 |
Ik kan me geen boardradio van Oscar herinneren, ik zag prachtige gevechten tussen die twee. | |
ChevyCaprice | maandag 5 mei 2025 @ 00:24 |
Hij heeft goede kaarten om wk kampioen te worden dat zeker. | |
Red_85 | maandag 5 mei 2025 @ 00:24 |
Toon gewoon eens wat ballen inderdaad. Vorig jaar 'verloren' van Max en nu aan het verliezen van Oscar. Gewoon geen WDC materiaal. | |
SiGNe | maandag 5 mei 2025 @ 00:25 |
Moeten ze allemaal mee stoppen. Laat de raceleiding lekker zelf hun werk doen. Dan hoor ik liever een Hamilton: Ferrari : "Sainz 1,4 seconden achter je" Hamilton: " ja wat, moet ik die er ook nog voorbij laten ofzo?" ![]() | |
Red_85 | maandag 5 mei 2025 @ 00:25 |
Gewoon hard tegen hard met respect en net genoeg ruimte. Zoals het hoort. | |
Vliegbaard | maandag 5 mei 2025 @ 00:26 |
Het klopt helemaal niet. Zie voor bewijs Piastri | |
ootjekatootje | maandag 5 mei 2025 @ 00:26 |
Ik had verwacht dat die hierom driver of the day zou worden. | |
Red_85 | maandag 5 mei 2025 @ 00:27 |
![]() als het enig invloed heeft, heeft het misschien 5 seconden op een race voordeel. Zonder de VSC pitstop winst hadden ze nog 30 seconden over op de rest. 30-5=25 = nog steeds declasseren van de rest. | |
ChevyCaprice | maandag 5 mei 2025 @ 00:27 |
Piastri moest ook de late remactie van Max ontwijken | |
Red_85 | maandag 5 mei 2025 @ 00:28 |
Nee erger nog: 'zal ik hem er ook maar voorbij laten?' Neem een theepauze als je het aan het uitdenken bent.... | |
ootjekatootje | maandag 5 mei 2025 @ 00:28 |
Die griet in haar blauwe pyjama… ![]() Wie is die bijzondere vrouw? | |
PzKpfw | maandag 5 mei 2025 @ 00:30 |
Zonder gekeken te hebben maar dat zou zomaar Laura Winter kunnen zijn ![]() | |
ootjekatootje | maandag 5 mei 2025 @ 00:30 |
Lewis is ook al vertrokken? | |
ootjekatootje | maandag 5 mei 2025 @ 00:31 |
Nee, die staat in een roze jurkje. Ziet er leuk uit. Is een blonde uit Liverpool ofzo, echt een pauper in een pyjama achtig ding. | |
Vliegbaard | maandag 5 mei 2025 @ 00:32 |
Norris is gewoon niet goed genoeg en Piastri komt Max wél zonder kleerscheuren voorbij. Maar we weten allemaal dat jij dat hier toch nooit toe gaat geven want je doet er continu alles aan om elke mogelijk die je hebt iets negatiefs over Verstappen te kunnen zeggen. | |
ChevyCaprice | maandag 5 mei 2025 @ 00:34 |
Ik zei dat Max goed aan het racen was toen die verdedigde tegen Oscar. Dus nee dit verhaal klopt niet. | |
Vliegbaard | maandag 5 mei 2025 @ 00:36 |
Ok | |
ootjekatootje | maandag 5 mei 2025 @ 00:37 |
Benieuwd naar Lollipopman deze week. | |
ootjekatootje | maandag 5 mei 2025 @ 00:41 |
Niks ok, we zitten hier op een Nederlands forum. En die user is een zuigertje. Dit topic zou juist het Max Verstappen fan topic moeten zijn, een eerlijk topic. Maar we mogen niet “blij of fan” zijn. Dat mis ik hier op Fok wel eens, gewoon een Max fantopic. | |
-XOR- | maandag 5 mei 2025 @ 00:42 |
Erg goed in wheel to wheel gevechten en mentaal sterk, maar niet iemand die ultiem snel is. Hij is een soort diametraal tegengestelde Norris. | |
SiGNe | maandag 5 mei 2025 @ 00:42 |
F1 / [F1] Max Verstappen #16 - GOAT | |
Vliegbaard | maandag 5 mei 2025 @ 00:52 |
Ik ken zijn modus opstandig onderhand en ik heb geen zin om me daar druk over te maken. En een Verstappen fantopic ga je maar ergens anders zoeken. Ik hou het zelf graag bij de feiten en het feit is dat Norris gewoon tekort komt op Verstappen en hij om die reden zoveel problemen heeft om hem voorbij te komen. Dus de hele Yield or crash-opmerking van Norris slaat vooral op hem zelf. | |
RotatoR | maandag 5 mei 2025 @ 02:05 |
Die is er al langer vanwege zijn toxische gedrag. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 5 mei 2025 @ 02:15 |
Niet zo gek toch na de start? En als je dan de hele context vanuit Lando pakt dat je perfect gepositioneerd moet zijn zegt hij niks geks. Piastri werd om nagenoeg een gelijkwaardige actie vorige week nog vervloekt hier. | |
Donderkonijn | maandag 5 mei 2025 @ 06:20 |
Oscar is gewoon Norris op elk front nu voorbij. Mentaal sterker, betere racecraft. Norris had iets meer basis snelheid over 1 ronde maar ook dat lijkt niet meer zo te zijn, en Norris beseft zich denk ik dat hij op het moment 2e rijder word/is. Asl het zo doorgaat word Piastri op zijn sloffen kampioen want RB kan Max geen concurrerende wagen geven, en Ferrari Leclerc ook niet. | |
exile79 | maandag 5 mei 2025 @ 07:04 |
Dan kan je als Norris éindelijk Verstappen verslaan, heb je een teammaat die nog sneller is. Daar word je natuurlijk ook niet vrolijk van. | |
Questular | maandag 5 mei 2025 @ 07:26 |
De start gezien en serieus tijdens de 1e ronde in slaap gevallen... is het het terugkijken waard? | |
Kleffe_Dop | maandag 5 mei 2025 @ 08:12 |
Nah.. op zaterdag is het verschil gewoon niet zo groot (kijk hoeveel teams binnen 1 seconden zitten). Wanneer men de RB21 eenmaal in het juiste window heeft voor die specifieke omstandigheden en voor één snelle ronde dan is ie in handen van Max op genoeg circuits een gevaar voor Pole. Echter op zondag, met volle tank, een andere compound banden en andere weers- en/of baanomstandigheden en dus uit het ideale window is de drop off significant. Overigens waren beide McLaren coureurs niet foutloos op zaterdag, maar een verschil zo groot als we op zondag zien, dat is er niet tijdens de kwali. | |
Evenstar | maandag 5 mei 2025 @ 08:14 |
Doet hij toch echt zelf. Piastri is bijvoorbeeld ook een concurrent van Max, maar daar hoor je weinig mensen over zeuren, terwijl Piastri harder is in gevechten. Hij zoekt net als Max de grenzen op en dat is ook hoe het hoort als je kampioen wil worden. Norris zeurt alleen maar, zelfs tijdens de sprint zat hij als een klein kind te bedelen om een SC, zodra hij aan kop reed. Gisteren, totaal onnodig weer uithalen naar Max, dat je er of achter moet blijven of crashen, terwijl Leclerc en Piastri keer op keer hebben laten zien dat je prima met Max in gevecht kan. Racecraft van Norris is gewoon een paar levels lager dan die van Piastri en Leclerc wat dat betreft. Ben geen fan van Piastri, maar kan hem als coureur absoluut waarderen, omdat hij gewoon doet wat hij moet doen om kampioen te worden. Norris zeurt te vaak, maakt vaak fouten, kraakt zichzelf vaak (onnodig hard) af en legt ook nog eens vaak de fouten bij een ander neer, zo kom je er niet. Piastri is meer hoe Max is, terwijl Norris een mini-Lewis aan het worden is qua gezeur en gezeik. | |
Evenstar | maandag 5 mei 2025 @ 08:16 |
Mwah, ik vond de actie van Piastri vorige week ook een beetje hard, maar had toen niet door dat de regels alweer aangepast waren. Blijkbaar mag dat nu en dan is het alleen maar netjes wat Piastri deed en je zag meteen dat Max het gisteren ook begon te doen, dus helemaal dikke prima als ze het consequent beoordelen. Niks mis mee, netjes gedaan van Piastri en ook goed van de stewards dat ze het nu consequent hebben behandeld. | |
Tarado | maandag 5 mei 2025 @ 08:17 |
Wel groot genoeg natuurlijk, die van McLaren lieten zo'n 2 a 3 tienden liggen op zaterdag. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 5 mei 2025 @ 08:40 |
Even twee weken rust, ook fijn ![]() | |
Symphonic | maandag 5 mei 2025 @ 08:47 |
Dat heeft die sneuneus aan zijn eigen sneue gedrag te danken. Oscar bewijst dat het ook zonder sneuneuzerij kan. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 5 mei 2025 @ 08:48 |
Oscar doet het ook erg goed. Die groei is echt knap. Plus de mentaliteit is er. | |
mikieu | maandag 5 mei 2025 @ 08:53 |
Dat stukje was wel leuk ja | |
pmponer | maandag 5 mei 2025 @ 08:54 |
Ik snap echter de nieuwe regel nog niet helemaal. Wanneer je als aanvaller iig ter hoogte van de spiegel zit en aan de binnenkant, dan kan je gewoon de auto naar buiten laten lopen? | |
WheeledWarrior | maandag 5 mei 2025 @ 08:55 |
Het is allemaal mierenneuken wat daadwerkelijk racen verpest. Verder hoop ik dat Piastri de titel pakt en niet Norris. | |
PirE | maandag 5 mei 2025 @ 08:57 |
Ik vind alles best zolang ze maar consequent zijn. Als het vorige week goed is dan nu ook, prima wat mij betreft. Wat ophef de 1e keer hoort er dan bij. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 5 mei 2025 @ 08:58 |
Norris had vorig jaar de titel moeten pakken. | |
PirE | maandag 5 mei 2025 @ 08:58 |
Dan is het Ruth Buscombe. | |
PirE | maandag 5 mei 2025 @ 09:00 |
Je moet er toch 1mm voorzitten en dan moet de andere auto oprotten. | |
Tarado | maandag 5 mei 2025 @ 09:07 |
Voor het spannend houden, had ik liever Norris als winnaar gezien gisteren, maar Piastri maakt minder fouten. | |
Symphonic | maandag 5 mei 2025 @ 09:14 |
Van mij mag hij dit jaar het kampioenschap wel winnen. | |
opgebaarde | maandag 5 mei 2025 @ 09:16 |
The new guidelines demand that the overtaking car. i) Have its front axle AT LEAST ALONGSIDE THE MIRROR of the other car PRIOR TO AND AT THE APEX ii) Be driven in a fully controlled manner particularly from entry to apex, and not have ‘dived in’. iii) In the stewards’ estimation, have taken a reasonable racing line and been able to complete the move whilst remaining within track limits. Knip “[When] an overtaking driver has priority, it is the responsibility of the defending driver to avoid a collision or forcing off the overtaking driver.” https://www.the-race.com/(...)ppen-jeddah-penalty/ Edit. En deze video van 14 minuten ook van The race Bekijk deze YouTube-video [ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 05-05-2025 09:24:02 ] | |
TheStigsDutchCousin | maandag 5 mei 2025 @ 09:17 |
Van mij ook. Een mix tussen Max en Raikonnen ![]() | |
LTVDK | maandag 5 mei 2025 @ 09:45 |
Simply bwoah | |
Luctor.et.Emergo | maandag 5 mei 2025 @ 10:02 |
Net de race terug gekeken. 33 seconde voorsprong voor de McL op nummer 3. ![]() ![]() ![]() | |
Nattekat | maandag 5 mei 2025 @ 10:04 |
Gratis pitstop m'n beste Luctor, gratis pitstop. Niet dat 20s veel beter is (Russell lag 13 seconden achter Max) | |
Luctor.et.Emergo | maandag 5 mei 2025 @ 10:05 |
Russell had toch ook de pitstop tijdens de VSC. Dus dat tijdverschil is gelijk gebleven. | |
Nattekat | maandag 5 mei 2025 @ 10:10 |
Ja, maar die had niets te zoeken op die derde plek. Hij is ernaartoe gemazzeld van heel ver achter Max. Russell lag zesde voor de pitstops. | |
Elan | maandag 5 mei 2025 @ 10:18 |
Wat een dominante run van de McLarens. Moet je ver voor terug. | |
THEFXR | maandag 5 mei 2025 @ 10:22 |
PIA is the Iceman. | |
raptorix | maandag 5 mei 2025 @ 10:26 |
Wat wel zorgwekkend was dat de McLarens er zodra ze er voorbij zijn met bijna 2 seconde per ronde weglopen en vervolgens de boel gewoon rustig kunnen uitrijden. | |
Donderkonijn | maandag 5 mei 2025 @ 10:27 |
Beetje terug naar het mercedes tijdperk toen was die voorsprong ook zo groot.Hoe groot was dat gat eigenlijk toen MAx dominant was. Volgens mij liep hij altijd wel uit, maar managete hij gewoon als ie vond dat het wel genoeg was. Als ie had gewild had ie imho het veld op een rondje kunnen zetten. | |
ChevyCaprice | maandag 5 mei 2025 @ 10:43 |
Red Bull's protest into Russell over yellow flags rejected by Miami stewards Lewis en Sainz laatste ronde NFA Sainz en Gasly warning voor failing to slow voor yellow | |
-XOR- | maandag 5 mei 2025 @ 10:45 |
Wat is het alcoholpercentage van die podiumchampagne eigenlijk? | |
ESF1Gamer | maandag 5 mei 2025 @ 11:17 |
Brazilie GP 2024 enters the room | |
Nattekat | maandag 5 mei 2025 @ 11:26 |
Valt mee, maar dan moet je niet een hele fles leegdrinken. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 5 mei 2025 @ 11:42 |
Raikonnen: *GLUG GLUG GLUG* | |
Kleffe_Dop | maandag 5 mei 2025 @ 11:50 |
Ruth Buscombe inderdaad. Als een boerin die d'r lichtblauwe nachtjapon aan had getrokken naar de grid. Viel in het live thread ook al op: 1, 2, 3 | |
ZaZoe | maandag 5 mei 2025 @ 12:08 |
![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 5 mei 2025 @ 12:13 |
![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 5 mei 2025 @ 12:19 |
huh wat? ![]() | |
WheeledWarrior | maandag 5 mei 2025 @ 12:23 |
Benieuwd of we nog wat interne strijd tussen Piastri en Norris gaan zien (op en naast de baan a la Verstappen en Hamilton in 2021). Verstappen gaat vast nog wel ergens wat winnen maar een WK zit er echt niet in dit seizoen en anders wordt het wel een gaapfeestje. | |
Vliegbaard | maandag 5 mei 2025 @ 12:30 |
Op Sky lieten ze dat ook nog even zien maar ik begrijp echt niet wat hij daar bedoelde te zeggen. | |
Tarado | maandag 5 mei 2025 @ 12:31 |
Voor die conclusie wil ik nog even wachten tot de zomerstop, maar dat Piastri de beste papieren heeft lijkt me duidelijk. | |
Nattekat | maandag 5 mei 2025 @ 12:40 |
Zelfs bij Sky vonden ze dat Norris wartaal uitsloeg en zochten ze een verklaring. | |
ChevyCaprice | maandag 5 mei 2025 @ 12:56 |
Het enige wat je kan zeggen is dat als max niet het gevecht aan was gegaan met McLaren hij P3 had gepakt want hij was minder tijd verloren. Maar ja een racer gaat niet iedereen zo voorbij laten | |
-XOR- | maandag 5 mei 2025 @ 12:58 |
Hij verloor p3 vanwege de goedkope pitstop van Russell onder VSC. | |
ChevyCaprice | maandag 5 mei 2025 @ 13:00 |
Als gevolg van zijn gevecht met McLaren want dat kostte hem veel tijd | |
Marcoss | maandag 5 mei 2025 @ 13:13 |
Deels onder VSC, maar net voldoende om er nog voor te komen ja. Al was het verschil aan de finish tussen Russell en Max groter dan na de pitstop. Dus sneller was hij ook niet.. | |
ootjekatootje | maandag 5 mei 2025 @ 13:16 |
Lewis wel | |
ChevyCaprice | maandag 5 mei 2025 @ 13:17 |
Wat was deze move van Verstappen ook ![]() Stuurt recht op Norris in. Kwam wel heel goed weg Max met de FIA. ![]() | |
Marcoss | maandag 5 mei 2025 @ 13:17 |
Denk dat Max/RB in 2023 meer races boven de 25 seconden zat qua voorsprong dan eronder eigenlijk.. | |
ChevyCaprice | maandag 5 mei 2025 @ 13:20 |
![]() Dit was het opmaatje naar het middelvinger moment van norris. Norris had hem hier denk ik aan de binnenkant moeten zetten, overspeed had die genoeg. Als die hem hier had gepakt had Norris misschien gewoon gewonnen. Helaas. | |
opgebaarde | maandag 5 mei 2025 @ 13:32 |
Op dat moment dachten verschillende teams dat er regen in aantocht was. Dan is track positie van belang | |
ZaZoe | maandag 5 mei 2025 @ 14:36 |
Dit is nog peanuts natuurlijk,.. wacht maar tot Lando en Oscar verder op in het seizoen elkaar naar het leven gaan staan vanwege de WK titel. De geschiedenis herhaalt zich, legio voorbeelden daar van in het verleden. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 5 mei 2025 @ 15:01 |
Spanje 2016? ![]() | |
WheeledWarrior | maandag 5 mei 2025 @ 15:56 |
Wanneer gaan Hamilton en Alonso eigenlijk met pensioen. Dit wordt pijnlijk om aan te zien. | |
MoreDakka | maandag 5 mei 2025 @ 16:11 |
Dat mag tegenwoordig, hebben we vorige race ook gezien. Blijf belachelijk maar het is al meer dan 10 jaar zo. Heel veel mensen die boos zijn op Verstappen vergeten dat Hamilton dit constant deed tegen Rosberg. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 5 mei 2025 @ 16:18 |
Alonso valt helemaal zwaar tegen. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 5 mei 2025 @ 16:37 |
En dan vind men de reactie van Norris gek en het een aansteller. Nogmaals, vanuit zijn context zegt hij helemaal niks geks. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 5 mei 2025 @ 16:39 |
Alonso heeft hetzelfde als Hamilton nu. Rijdt voor een team die hem niks kan bieden. | |
ZaZoe | maandag 5 mei 2025 @ 17:23 |
Knakenbak optima forma. Hoe slechter de wagen hoe rukker het natuurlijk wordt ![]() Doet me weer denken aan,....wagen brengt 80% van het resultaat, en de kwaliteit van de coureur maar 20% De 80/20 regel, ook wel Pareto-principe genoemd | |
Tarado | maandag 5 mei 2025 @ 17:29 |
Maar de kans dat AM met Newey en Honda volgend jaar een auto heeft die wel mee kan doen om de prijzen, lijkt me toch hoger dan bij Ferrari. | |
Marcoss | maandag 5 mei 2025 @ 18:35 |
De auto is slecht, maar Alonso lijkt zelf z’n scherpte ook helemaal kwijt te zijn. En het lijkt me geen zekerheidje dat dat terug komt als de auto beter wordt | |
Tarado | maandag 5 mei 2025 @ 18:43 |
Dat gaan we meemaken, tenminste als hij er volgend jaar nog bij is, z'n motivatie is hij wel al een tijdje kwijt. | |
Vliegbaard | maandag 5 mei 2025 @ 19:18 |
Een 80/20 verdeling is niet een pareto-Pareto principe ![]() | |
ZaZoe | maandag 5 mei 2025 @ 19:46 |
Genoemd dan Wiki: https://nl.wikipedia.org/wiki/Pareto-principe ![]() | |
Bonobo11 | maandag 5 mei 2025 @ 21:22 |
Nee de getalletjes zijn toevallig hetzelfde, het heeft er niets mee te maken, maar wel leuk interessant gedaan. | |
RotatoR | maandag 5 mei 2025 @ 22:47 |
DjVero | dinsdag 6 mei 2025 @ 12:40 |
Wat een zaaddodende race was dit, met een gevecht vooraan wat nooit echt een gevecht was. ![]() En dan komen er nog twee borefests achter elkaar aan. | |
Nober | dinsdag 6 mei 2025 @ 12:48 |
Je kan eventueel 2023 terug gaan kijken. | |
ChevyCaprice | dinsdag 6 mei 2025 @ 12:52 |
Vraag me af wat je anders wil of verwacht van de formule 1. | |
DjVero | dinsdag 6 mei 2025 @ 12:54 |
Geen McLarens die met 30 seconden voorsprong winnen in ieder geval, alleen Verstappen mag dat. Nadat Piastri Verstappen voorbij was vrij snel in slaap gesukkeld, maar ik heb alsnog niks gemist. | |
Vliegbaard | dinsdag 6 mei 2025 @ 13:03 |
Seizoen 2023 was ook zo'n seizoen. Einde vorig jaar had ik er zelf weer wat zin in en wilde ik er weer wel voor thuis blijven. Nu na 6 races heb ik dat idee weer dat ik het later wel terug kijk als ik er zin in heb maar tot nu toe is het eigenlijk alleen nog steeds Verstappen die voor het spektakel zorgt maar het vervolgens toch wel weer af legt. | |
Jane | dinsdag 6 mei 2025 @ 13:14 |
Ik vrees dat dit precies is waar de DTS-fans/Britten/Liberty/enz. hem willen hebben. Hij moet het wel 'spannend' maken, maar uiteindelijk moeten de 'good guys' winnen. Zoals in het sprookje dat ze zelf verzonnen hebben. ![]() | |
Nattekat | dinsdag 6 mei 2025 @ 13:23 |
Ik merk ook echt dat ik er niet meer naar uit kijk. In tegendeel zelfs, het begint een moetje te worden. En ik heb al die jaren Mercedes dominantie doorstaan. Te grote kalender, kutbanen, het verdwijnen van de mooiste circuits, het draagt allemaal bij. | |
Vliegbaard | dinsdag 6 mei 2025 @ 13:33 |
Ik combineer deze even want in mijn optiek draagt het in zijn geheel allemaal bij aan de beleving. De huidige McLaren dominantie is 1 ding. RBR heeft ook zo'n jaar en misschien zelfs wel 2 gehad. Ook toen merkte ik dat de beleving wat minder was dan in 2021, al was dat wel echt een hoogtepunt. Voorheen keek ik ook echt alles van eerste training tot aan de laatste persco. Maar nu ze Max monddood hebben gemaakt valt daar weinig uit te halen. Die Piastri is sowieso geen bal aan. Norris is alleen met zichzelf bezig en wordt echt sneu om naar te kijken. dan heb je nog zo'n Russel die ook nooit echt wat zinnigs zegt of echt uitgesproken is. En dan hebben we inderdaad nog die verschrikkelijke kutbaantjes. Daarbij wil ik wel gelijk zeggen dat de traditionele circuits beter zijn alleen omdat ze vroeger ook op de kalender stonden maar als je dan een Miami er voor terug in de plaats krijgt dan is dat niet echt een vooruitgang. | |
ChevyCaprice | dinsdag 6 mei 2025 @ 14:25 |
![]() | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 6 mei 2025 @ 14:32 |
Ik heb afgelopen weekend gewoon weer genoten hoor. Geen fan van Miami, maar spectaculaire quali en in beide races genoeg actie. Is het een andere sport dan in de jaren '90? Ja, absoluut. In heel veel aspecten. Mogen we op een aantal punten wel een paar stappen terug zetten in die richting? Ja, ook wel. Kleinere wagens, minder complexe motoren, beter geluid, meer natuurlijke inhaalacties. Minder kapot gereguleerde regels. Dat McLaren nu even dominant is, is jammer. Net als dat de dominantie van Verstappen en Hamilton en Schumacher dat waren. Al vind ik dat je McLaren nog niet echt in dat rijtje kunt plaatsen aangezien dat pas een half jaartje zo is. | |
Vliegbaard | dinsdag 6 mei 2025 @ 14:49 |
De sprintrace zelf gemist en ook geen zin gehad om terug te kijken. De rest zelf vond ik tot aan de pitstops redelijk spannend maar daarna is er eigenlijk niks noemenswaardigs meer gebeurd. Ja misschien nog dat hachelijke moment tussen de ferrari's maar als dat dan het hoogtepunt moet zijn dan is het treurig gesteld. Ik ben bang dat er tot 2028 weinig gaat veranderen aan de F1. Ik blijf me nog wel afvragen waar McLaren in relatief korte tijd die auto vandaan heeft weten te toveren. | |
Adames | dinsdag 6 mei 2025 @ 14:54 |
Piep piep | |
ChevyCaprice | dinsdag 6 mei 2025 @ 14:56 |
Waarom pas tot 2028? Volgend jaar is al de nieuwe auto. Zal ook wel enige verandering geven. | |
Vliegbaard | dinsdag 6 mei 2025 @ 14:59 |
De filosofie achter de wagens van 2026 is niet veel veranderd als alleen dat de de krachtbron 50% elektrisch moet zijn. Er zullen wel wat verschuivingen plaats vinden maar of het er echt leuker en spannender van gaat worden durf ik wel te betwijfelen. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 6 mei 2025 @ 15:28 |
Er is, los van de raket van McLaren, een behoorlijke nivelleringsslag geweest de afgelopen jaren. Williams ontwikkelt zich goed en van AM verwacht ik ook wel meer in 2026. RB zal wel wat terugvallen. Een gebrek aan spanning wordt niet veroorzaakt door grote verschillen tussen auto's onderling, maar vooral in een gebrek aan inhaalmogelijkheden. Één van de redenen waarom sommige circuits van mij mogen verdwijnen. Dat zit hem echter niet in de leeftijd van circuits. Er zijn ook legacy banen waar de race vaak een optocht is. Wat mij betreft moet F1 daar meer naar kijken, maar het geld wint helaas. | |
Bonobo11 | dinsdag 6 mei 2025 @ 17:16 |
Sprintrace en de paradelap waren de beste races van het weekeinde. Maar wat een Maxtinted glasses in dit topic zeg. Haha | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 6 mei 2025 @ 17:24 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door Luctor.et.Emergo op 06-05-2025 17:24:18 ] | |
Tarado | dinsdag 6 mei 2025 @ 18:00 |
Er verandert toch wel wat meer dan alleen de aandrijving, korter, smaller, lichter (als ze het halen) maar iig genoeg ingrediënten om weer een andere rangorde te krijgen, er vanuit gaan dat McLaren volgend jaar weer de beste auto heeft, lijkt me wat voorbarig. | |
Nieuwschierig | dinsdag 6 mei 2025 @ 18:16 |
De papieren van Norris zijn net zo goed. Hij moet het alleen laten zien op de baan. Om te beginnen sneller kwalificeren dan Piastri. Vrije lucht lijkt dit seizoen weer de grote factor te zijn. | |
Tarado | dinsdag 6 mei 2025 @ 18:28 |
Norris is in de basis sneller denk ik, zeker over 1 rondje, maar maakt meer fouten onder druk en heeft minder racecraft, Piastri is de completere van de 2 naar mijn mening. | |
Wienerschnitzels | dinsdag 6 mei 2025 @ 19:02 |
[ Bericht 51% gewijzigd door Wienerschnitzels op 06-05-2025 19:05:05 ] | |
THEFXR | dinsdag 6 mei 2025 @ 19:27 |
Ze krijgen toch ook active aero? | |
Starflyer | dinsdag 6 mei 2025 @ 21:17 |
Alleen maar omdat ze anders die 50/50 verdeling van de motor en het hybride systeem niet kunnen halen. En zelfs dan is dat nog maar de vraag. Er wordt al gesproken over een 50/50 (350kw/350kw) verdeling in de kwalificatie en 65/35 (350kw/200kw) verdeling in de race van de pu en de hybride systemen. | |
Starflyer | dinsdag 6 mei 2025 @ 21:21 |
Als de rest hun bandenslijtage niet op het niveau van McLaren krijgt zie ik het somber in. Zeker als Pirelli neigt naar zachtere bandencompounds om meer pitstops te forceren, zoals ze ook al Miami probeerden. Dat speelde McLaren alleen maar in de kaart. En Imola is ook al een slag zachter dan vorig jaar. | |
Pino112 | dinsdag 6 mei 2025 @ 21:27 |
Ach Oli Oakes | |
RotatoR | woensdag 7 mei 2025 @ 01:07 |