En dan gaat Raatgever haar ook nog zitten verdedigen om die wissel van scheurjurk naar parachute: "Ja ze was zwanger en wilde het verbergen". Ja doei, dat wist ze ook al wel toen ze die scheurjurk aantrok, die heeft zich gewoon laten omlullen en dan gaat het fout, precies zoals Arno ook aangafquote:Op zondag 4 mei 2025 22:45 schreef Dave het volgende:
Beste NL outfit: common linnets
Slechtste: Trijntje
Tóch kijken hè?quote:Op zondag 4 mei 2025 22:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En dan gaat Raatgever haar ook nog zitten verdedigen om die wissel van scheurjurk naar parachute: "Ja ze was zwanger en wilde het verbergen". Ja doei, dat wist ze ook al wel toen ze die scheurjurk aantrok, die heeft zich gewoon laten omlullen en dan gaat het fout, precies zoals Arno ook aangaf
Yupquote:
Nee, hij zei "2 derde plekken". Bij de jury's en de televote dus, volgens mij wilde hij gaan zeggen dat hij Claude wel zag winnen, door bij allebei 3e te worden... maar toen werd hij afgekapt.quote:
Ah, ik dacht “tweede, derde plek”.quote:Op zondag 4 mei 2025 23:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nee, hij zei "2 derde plekken". Bij de jury's en de televote dus, volgens mij wilde hij gaan zeggen dat hij Claude wel zag winnen, door bij allebei 3e te worden... maar toen werd hij afgekapt.
Vind het pak helemaal niets. Moet zeggen dat ik het liedje wel mooier begin te vinden hoe vaker ik het hoor.quote:
Ik hoop juist van niet nu het drie echte violisten zijn.quote:Op maandag 5 mei 2025 09:28 schreef Momo het volgende:
Ik hoop wel dat de violisten mee gaan bewegen.
Ja de microfoontjes vallen meteen op! Ik ben zó blij dat men niet wat dansers een viool in de handen hebben geduwd met de opdracht 'haal die stok maar heen en weer op dat en dat moment en doe alsof je speelt'.quote:Op maandag 5 mei 2025 09:40 schreef blackswangreen het volgende:
De kleur van het outfit is wel classy zo in het donker. Verder kun je er weinig van zeggen. Ik neem aan dat het shot met de drie violisten helemaal aan het eind is. Het valt wel op dat er microfoons op de violen zitten bevestigd, dat is wel een mooi detail want dan lijkt het wat minder nep. Of ze gaan echt live spelen, maar dan zou de EBU daar een uitzondering voor hebben gemaakt en dat lijkt me niet.
Andre Rieu in de Amsterdam Arena denkt daar anders overquote:Op maandag 5 mei 2025 10:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ze live spelen straks, want dat kan je niet playbacken.
Als je daar naast hem staat hoor je gewoon die viool.quote:Op maandag 5 mei 2025 10:58 schreef RipCity het volgende:
[..]
Andre Rieu in de Amsterdam Arena denkt daar anders over
Jullie hebben trouwens een luisteraar erbij. Ik heb mijn moeder overgehaald om naar jullie te luisteren. Zij is nu ook een vaste luisteraarquote:Op maandag 5 mei 2025 12:22 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Heel tof: we mochten ruim een uur kletsen met Cornald. Over hoe hij zijn commentaar voorbereid, anekdotes uit zijn commentator jaren met Willem van Beusekom en Jan Smit, hoe hij zijn rol ziet, terugblikkend kort op Liverpool en Malmö. Oh ja, en bij welke Nederlandse inzending hij het meest op z'n tanden moest bijten...
Hoop dat jullie het interessant vinden!
Wat leuk en wat lief!!!!! We vinden het echt nog steeds een feestje om te maken en t Songfestival dichter bij te brengen voor iedereen....quote:Op maandag 5 mei 2025 12:33 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Jullie hebben trouwens een luisteraar erbij. Ik heb mijn moeder overgehaald om naar jullie te luisteren. Zij is nu ook een vaste luisteraar
Dat met de camera en verhaal vertellen komt wel goed toch als ze dit al zeggen over de eerste repetitie:quote:Op maandag 5 mei 2025 14:07 schreef Aadrianus het volgende:
In de beschrijving van de eerste repetitie is er sprake van a handful of piano notes aan het begin. Het lijkt er dus niet op dat die violen dan al in het zicht komen. Voor wat het einde van het lied betreft wordt er gesproken over in the final chorus there’s an explosion of pink and blue flowers that take up every square inch of the wall, the floor and the frame en dat zie ik in die drie foto's ook weer niet. Dus het blijft de vraag waar die violisten dan wel te zien zijn. Het ziet er classy out, dat strijkers-trio, maar ik kan het nog steeds niet goed matchen met de geluidsband. Tenzij er een speciale versie is gemaakt voor deze uitvoering in Basel. Wat ik aan de clip leuk vond, dat die dansers het heel erg 'van deze tijd' maakte, gaat hopelijk niet helemaal verloren met deze strijkers inbreng. En ik hoop zo erg dat het allemaal in beeld gevangen word met voornamelijk een enkele camera. Dat was ook de magie van CATS, heel dicht op de artiest blijven, via hen/hem het verhaal vertellen. En dan mag het van mij aan het einde wel openbreken in een majestueuze bloemenzee die door tientallen camera's de huiskamer in wordt geslingerd.
En dat met de dansers 'van deze tijd' dus ook.quote:Claude has a natural connection with the camera that makes this feel like a powerful bit of visual storytelling, and he infuses the whole performance with pure joy from start to finish, with two contemporary dancers who dance around him and in and out of shot like they’re just passing through his party.
Het zijn mooie shots, maar het is inderdaad wel betekenisvol Avrotros wat we tot nu toe zien en horen.quote:Op maandag 5 mei 2025 10:20 schreef Em31 het volgende:
Het ziet er zo nogal saai en niet passend uit, maar ik ga ervan uit dat dat straks wel mee zal vallen.
Er staan heel duidelijk strijkers op de geluidsband, maar het probleem is dat die te horen zijn in het meest energieke deel van het nummer (tweede couplet, refrein en de bridge). Daar wil je juist dat Claude en de dansers helemaal los gaan... dat lijkt me tenminste toch de bedoeling. Terwijl het er op deze foto uitziet als een intiem, rustig gedeelte, oftewel het begin en het eind van het nummer... en daar zijn geen strijkers te horen.quote:Op maandag 5 mei 2025 14:07 schreef Aadrianus het volgende:
Het ziet er classy uit, dat strijkers-trio, maar ik kan het nog steeds niet goed matchen met de geluidsband.
Cornald!quote:
Ja we dachten dat dat voor A Little Bit More was, maar misschien wordt het wel de clip voor de Eurovisie Versie.quote:Op maandag 5 mei 2025 17:51 schreef drxanax het volgende:
Ze hebben laatst toch video opgenomen buiten, met kerkklok enzo? Daar waren ook violisten bij. Die versie dan misschien?
Het is ondertussen wel aan de late kant voor A Little Bit More.quote:Op maandag 5 mei 2025 17:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja we dachten dat dat voor A Little Bit More was, maar misschien wordt het wel de clip voor de Eurovisie Versie.
En misschien ook allemaal wel niet maar dan hebben we in elk geval lol gehad met speculeren omdat ze het allemaal lekker mysterieus houden.
Ben het met je eens, al betwijfel ik dat de strijkers al in het begin te horen of te zien zijn. Omdat er in dat verslag van de eerste repetitie expliciet over de piano wordt gesproken en er geen viool benoemd wordt. Dat kan ook opzet zijn, maar waarom laat Claude ze dan zo expliciet in dat filmpje zien.quote:Op maandag 5 mei 2025 17:49 schreef Greys het volgende:
Ik denk echt dat er een aangepaste versie komt met meer strijkers. Ook aan het begin al.
Geloof nooit dat ze de huidige track vonden passen bij maar liefst DRIE meegenomen échte violisten.
Ik vind het echt spannend en lekker mysterieus op deze manier.
Ik zocht net nog even en Streekomroep West Friesland schreef op 25 april (bewerkt op 28 april):quote:Op maandag 5 mei 2025 17:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is ondertussen wel aan de late kant voor A Little Bit More.
Maar die woensdag na 28 april is al geweest.quote:Een bijzonder moment voor de stadsbeiaardier van Enkhuizen vrijdagmiddag. Songfestivalinzending en mede-Enkhuizenaar Claude kwam langs om opnames te maken voor een videoclip. Het gaat om een akoestische versie van zijn nummer, die vanaf woensdag te zien is op het YouTube-kanaal van het Eurovisie Songfestival. In de video speelt de beiaardier een fragment van Claudes lied op het carillon.
Oei gelijk even kijken!quote:Op maandag 5 mei 2025 18:00 schreef Momo het volgende:
Als je het er net over hebt haha
De violisten worden met geen woord genoemd in de blog. Ik denk dat dat expres is, op verzoek van de NLse delegatie. En ik denk dat dat om twee redenen is:quote:Op maandag 5 mei 2025 17:57 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ben het met je eens, al betwijfel ik dat de strijkers al in het begin te horen of te zien zijn. Omdat er in dat verslag van de eerste repetitie expliciet over de piano wordt gesproken en er geen viool benoemd wordt. Dat kan ook opzet zijn, maar waarom laat Claude ze dan zo expliciet in dat filmpje zien.
Ik denk dat helemaal ook, maar dan dus met al eerder ook de violisten. Het lijkt me dan zo'n klein aandeel viool om er drie mensen voor mee te nemen.quote:Ik denk zelf dat Claude een soort wandelreis maakt op dat grote podium, waarbij die dansers af en toe zijn weg kruisen en om hem heen dwarrelen en hij een stukje meedanst en dat hij aan het einde bij dat strijktrio aankomt voor het mooie emotionele einde. En dan regent het bloemen in de LEDS.
Oh! Nou ja!quote:Op maandag 5 mei 2025 18:00 schreef Momo het volgende:
Tofquote:Op maandag 5 mei 2025 18:00 schreef Momo het volgende:
Haha ik wilde het net ook al postenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |