Je kan er maar niet vroeg genoeg mee beginnenquote:Scheidsrechter mishandeld tijdens jeugdvoetbalwedstrijd door coach uitploeg: ’Triest dat jongens van 14 dit moeten aanschouwen’
ziekenhuis.
De mishandeling vond plaats bij een wedstrijd tussen twee onder onder 15-teams: ARC, de thuisploeg uit Alphen aan den Rijn en Lugdunum, de bezoekers uit Leiden. De wedstrijd liep om een nog onbekende reden uit de hand, waarna de coach van Lugdunum de scheidsrechter op zijn keel sloeg.
’Dit hoort niet thuis op een voetbalveld en in de maatschappij’
De scheidsrechter is vervolgens naar het ziekenhuis gebracht. Mogelijk dient hij aan zijn strottenhoofd, een orgaan in de hals, geopereerd te worden. De coach is aangehouden en het onderzoek naar de mishandeling loopt. „We betreuren dit soort voorvallen, dit hoort niet op een voetbalveld en in de maatschappij”, zegt Lugdunum-voorzitter Koos Keijzer tegen Omroep West.
Voorzitter Robert Roeleven van ARC laat tegen de lokale omroep weten het „verschrikkelijk” te vinden wat er zaterdag is gebeurd. „Het is een onderdeel van onze maatschappij dat we onze handen niet thuis kunnen houden. Dat we zo emotioneel betrokken zijn bij een voetbalwedstrijdje van kinderen van veertien jaar.”
’Onherstelbaar en triest’
„'Ik vind het onvoorstelbaar en ik vind het heel triest dat jongens van veertien jaar dit moeten aanschouwen, zowel van de tegenpartij als van ARC”, vervolgt Roeleven. „Daar gaat mijn aandacht ook naar uit. De spelers en toeschouwers die dit hebben moeten zien.”
De voorzitter van de Alphense voetclub wenst de scheidsrechter een spoedig herstel. „Ik hoop vooral dat het goed komt met de scheidsrechter, dat is het belangrijkste.
Dat scheelt er sowieso als je je zo laat gaan tijdens een wedstrijd tussen kinderen natuurlijkquote:Op zondag 4 mei 2025 13:44 schreef Lenny77 het volgende:
En dan niet eens een ouderwetse boks, maar meteen een klap op het strottenhoofd.. dat kan tellen als poging tot doodslag of moord.
Dan scheelt er toch echt iets met je..
Nee hoor, dat is toch vooral bij de paupers uit de onderlaag van de samenleving. Dezelfde groep die op zondag doorgesnoven in het stadion zit.quote:„Het is een onderdeel van onze maatschappij dat we onze handen niet thuis kunnen houden. Dat we zo emotioneel betrokken zijn bij een voetbalwedstrijdje van kinderen van veertien jaar.”
Helaas, makker.quote:Op zondag 4 mei 2025 13:40 schreef Caland het volgende:
En dat in het immer beschaafde Leiden @:alaphilippe_
Wel hele bijzondere manier van verwoorden jaquote:Op zondag 4 mei 2025 14:11 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is toch vooral bij de paupers uit de onderlaag van de samenleving. Dezelfde groep die op zondag doorgesnoven in het stadion zit.
Als dat zo is, dan is het tijd om deze club en alle clubs die dit beeld delen op een zwarte lijst te zetten en uit te sluiten van alle competities. En dan hebben ze het nog makkelijk, want wmb mogen ze deze coach een hand ontnemen.quote:„Het is een onderdeel van onze maatschappij dat we onze handen niet thuis kunnen houden. Dat we zo emotioneel betrokken zijn bij een voetbalwedstrijdje van kinderen van veertien jaar.”
quote:Op zondag 4 mei 2025 14:21 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
want wmb mogen ze deze coach een hand ontnemen.
De emoties liepen zo hoog op, dat ie een brok in z'n keel kreeg.quote:Op zondag 4 mei 2025 14:18 schreef Hyaenidae het volgende:
Dan ben je ook gewoon [x] ongeschikt als scheidsrechter als je niet de overhand hebt.
Het besluit van de scheids vloog hem naar de keelquote:Op zondag 4 mei 2025 14:22 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
De emoties liepen zo hoog op, dat ie een brok in z'n keel kreeg.
Het is veel eerder de bovenlaag van de samenleving die om het minste geringste boos wordt en dan geweld gebruikt.quote:Op zondag 4 mei 2025 14:11 schreef MichaelScott het volgende:
Nee hoor, dat is toch vooral bij de paupers uit de onderlaag van de samenleving. Dezelfde groep die op zondag doorgesnoven in het stadion zit.
Huhquote:Op zondag 4 mei 2025 14:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is veel eerder de bovenlaag van de samenleving die om het minste geringste boos wordt en dan geweld gebruikt.
Ik zit ook bijna elke zondag gewoon gezellig doorgesnoven in het stadion en doe geen vlieg kwaadquote:Op zondag 4 mei 2025 14:11 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat fout fluiten is hem toch in het verkeerde keelgat geschoten.quote:Op zondag 4 mei 2025 14:22 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Lugdunum stond overigens met 0-1 voor...quote:("duin van [de god] Lugh") was een Romeinse nederzetting in de provincie Neder-Germanië (Germania Inferior) en wordt doorgaans gesitueerd in de buurt van het huidige Katwijk. Het was de meest noordwestelijke nederzetting langs de Neder-Germaanse limes, een onderdeel van de Romeinse rijksgrens (limes).
Ik weet niet waar ik moet beginnen, als jij de begrippen onderlaag of bovenlaag van de samenleving niet kent.quote:
Ik dacht eerst dat het om 1 van de Romeinse kampen rondom het dorpje van Asterix ging, maar dat is Laudanum.quote:Op zondag 4 mei 2025 14:36 schreef Nober het volgende:
Lugdunum
[..]
Lugdunum stond overigens met 0-1 voor...
Zeker ken ik die. Jij gebruikt ze alleen kennelijk om onverklaarbare wijze omgedraaidquote:Op zondag 4 mei 2025 14:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik weet niet waar ik moet beginnen, als jij de begrippen onderlaag of bovenlaag van de samenleving niet kent.
Hmm, Koos, Hans, Wesley. Ze zouden het alle 3 kunnen zijn. Ik ben benieuwdquote:Op zondag 4 mei 2025 14:39 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
De vraag is nu wie van de vier
Ik ga voor Wesley. Wat jij @:onlogisch
Tja, je moet er nu ook geen halszaak van maken.quote:Op zondag 4 mei 2025 14:22 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Racist, ik denk Koos met z'n tattoo lijf.quote:Op zondag 4 mei 2025 14:39 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Hans ziet eruit alsof hij zelf regelmatig klappen tegen zijn oogkassen moet incasseren.quote:Op zondag 4 mei 2025 14:39 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Fred lijkt niet het type iig.quote:Op zondag 4 mei 2025 14:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hmm, Koos, Hans, Wesley. Ze zouden het alle 3 kunnen zijn. Ik ben benieuwd
Ook Wesley, tokkiehoofd, tokkienaam. Maar tattoosleeve Koos zou ook kunnen.quote:Op zondag 4 mei 2025 14:39 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Wat deed die scheidsrechter dan ook raar.quote:Op zondag 4 mei 2025 13:39 schreef Caland het volgende:
[ x ]
[ x ]
[..]
Je kan er maar niet vroeg genoeg mee beginnen
Volgens mij niet, de onderlaag zijn de werknemers oftewel de armen en de bovenlaag zijn de werkgevers oftewel de rijken. Maar ik accepteer het als jij daar andere begrippen voor gebruikt. Dan zal ik me aanpassen.quote:Op zondag 4 mei 2025 14:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zeker ken ik die. Jij gebruikt ze alleen kennelijk om onverklaarbare wijze omgedraaid
Woon jij in het mooie Leiden?quote:Op zondag 4 mei 2025 14:11 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Helaas, makker.
Ik kan het begrijpen als je voortaan met een grote omweg langs Leiden gaat.
In het frans wel Lugdunum. Petitbonum is nog een andere.quote:Op zondag 4 mei 2025 14:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat het om 1 van de Romeinse kampen rondom het dorpje van Asterix ging, maar dat is Laudanum.
Aahquote:Op zondag 4 mei 2025 15:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
In het frans wel Lugdunum. Petitbonum is nog een andere.
Ietwat oppervlakkige definitie maar akkoord. Wat maakt het dat juist de bovenlaag dan geweld gebruikt ipv de onderlaag?quote:Op zondag 4 mei 2025 15:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Volgens mij niet, de onderlaag zijn de werknemers oftewel de armen en de bovenlaag zijn de werkgevers oftewel de rijken. Maar ik accepteer het als jij daar andere begrippen voor gebruikt. Dan zal ik me aanpassen.
Muhpalestine. Clown.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:43 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is allemaal bullshit waar ik hier lees
Dit is gewoon een incident wat over de hele wereld voorkomt
In het betaalde voetbal kunnen ze niet eens een wedstrijd in de hand houden laat staan op dat niveau
Er lopen nu eenmaal heleboel clowns rond die denken dat ze wedstrijden kunnen fluiten
nu wil ik niet beweren dat het de schuld van de schijtsrechters is
Het is gewoon een onderdeel hoe de wereld in elkaar zit
oe oe een schijtsrechter is aangevallen...SO wHAT..????
Ergens in de wereld gaan er nu een paar bommen af en hebben mensen hongersnood.....
Is gewoon Laudanum in het Frans hoor.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
In het frans wel Lugdunum. Petitbonum is nog een andere.
Doe er wat aan i.p.v. op een forum lopen posten.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:43 schreef klaasweetalles het volgende:
In het betaalde voetbal kunnen ze niet eens een wedstrijd in de hand houden laat staan op dat niveau
Er lopen nu eenmaal heleboel clowns rond die denken dat ze wedstrijden kunnen fluiten
Ergens in de wereld gaan er nu een paar bommen af en hebben mensen hongersnood.....
Dan heb ik het ergens anders vandaan.quote:Op zondag 4 mei 2025 16:11 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Is gewoon Laudanum in het Frans hoor.
[ afbeelding ]
Lugdunum wordt er wel soms gebruikt als de oude naam voor Lyon, en dat is blijkbaar ook nog historisch accuraat.
Niet gelezen vanwege de witregel tussen elke zinquote:Op zondag 4 mei 2025 15:43 schreef klaasweetalles het volgende:
Als de beste man niet geroyeerd wordt dan mogen ze dat best doen.quote:
Ik vind het vreemd dat dat nog niet gebeurd isquote:Op zondag 4 mei 2025 17:10 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Als de beste man niet geroyeerd wordt dan mogen ze dat best doen.
De kranten staan inderdaad vol met artikels over rijken en werkgevers die elkaar en de armen kapotslaanquote:Op zondag 4 mei 2025 15:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Volgens mij niet, de onderlaag zijn de werknemers oftewel de armen en de bovenlaag zijn de werkgevers oftewel de rijken. Maar ik accepteer het als jij daar andere begrippen voor gebruikt. Dan zal ik me aanpassen.
Een paar regels hierquote:Op zondag 4 mei 2025 16:56 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Niet gelezen vanwege de witregel tussen elke zin
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |