abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 mei 2025 @ 13:21:50 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217534078
https://nos.nl/artikel/25(...)zoeken-eten-in-afval

quote:
Israël laat al twee maanden niks binnen in Gaza: 'Kinderen zoeken eten in afval'

Vandaag is het precies twee maanden geleden dat Israël besloot niets meer binnen te laten in Gaza. En dus lopen al twee maanden lang de tekorten aan voedsel, water, medicatie en andere levensmiddelen steeds verder op. Met ondervoeding en ziekte tot gevolg. Vooral over kinderen zijn de zorgen groot, want die zijn extra kwetsbaar.

Youssef Abu Bakr is arts in Gaza-Stad. In een eenvoudige tent vlak bij een ziekenhuis kunnen bezorgde ouders bij hem terecht. Kinderen worden er gemeten, gewogen en gecontroleerd op onder andere ondervoeding.

"Iedereen weet dat kinderen een gezond en gebalanceerd eetpatroon nodig hebben. Als ze dat niet krijgen, dan heeft dat gevolgen voor de fysieke en cognitieve ontwikkeling", zegt Abu Bakr.

'Meeste kinderen sterven thuis'
Een van de ouders die naar de tent van Abu Bakr komen, is Fatma Masharawi. Ze maakt zich zorgen over haar zoontje Wael. "Hij eet de nagels van zijn vingers en tenen en valt vaak om. Wat wij het hardst nodig hebben zijn voedsel en water, maar we hebben het niet. Zelfs geen melk voor kinderen. Dat heeft invloed op zijn gezondheid."

Hoeveel kinderen in Gaza ondervoed zijn is niet duidelijk, want dat is lastig vast te stellen, zegt Jonathan Crickx van Unicef. Hij is regelmatig in Gaza en ziet wat de tekorten doen met de gezondheid van kinderen.

"Het enige dat wij nu zeker weten is dat we op dit moment tussen de 9000 en 10.000 kinderen voor ondervoeding behandelen. Maar dat is slechts een indicatie, want de meeste kinderen die sterven aan ondervoeding sterven thuis. Dus het probleem is veel groter dan deze 10.000. Als ik in Gaza ben, zie ik kinderen tussen het afval zoeken naar etensresten. De situatie is dramatisch."

Halve dosering
Ook volgens Abu Bakr is het probleem veel groter. "Er is op dit moment geen enkel gezin in Gaza dat kinderen de gezonde en gebalanceerde voeding kan geven die belangrijk is voor de gezonde ontwikkeling van kinderen."

Artsen kunnen maar in beperkte mate iets voor de kinderen doen, want ook medische middelen raken op. "Onze middelen om ondervoeding te voorkomen zijn sinds vorige week helemaal op. Dan heb ik het bijvoorbeeld over melkpoeder voor baby's of biscuits en repen met veel proteïne", zegt Crickx.

"We hebben nog wel een kleine voorraad aan middelen om ondervoeding te behandelen, maar veel te weinig. Daarom delen we nu alles door twee, dus elk kind krijgt maar een halve dosering. Dat is te weinig, maar zo kunnen we meer kinderen in ieder geval een beetje helpen."

Noodhulp hervatten
Ook zijn steeds minder delen van Gaza toegankelijk voor Palestijnen, omdat het Israëlische leger die gebieden heeft ingenomen. Dus ook de klinieken in die gebieden mogen niet meer worden gebruikt.

Crickx: "Eerder hadden we in heel Gaza ruim 200 locaties waar we kinderen konden behandelen. Nu zijn dat er nog maar 120. Een deel is vernield door bombardementen, maar we zijn vooral klinieken verloren doordat gebieden niet meer toegankelijk zijn omdat het leger die heeft ingenomen."

Volgens Israëlische media heeft het leger geadviseerd op korte termijn toch weer noodhulp toe te laten om uithongering in Gaza te voorkomen. Een plan om dozen met noodhulp per gezin te verstrekken, zou volgens anonieme bronnen op tafel liggen om goedgekeurd te worden door de Israëlische regering. Maar zelfs als die goedkeuring er komt, kan dat nog weken duren. En dat is veel te laat, zeggen hulpverleners.

"Ondervoeding is een medische aandoening", zegt Crickx. "Het is niet iets wat overgaat als een kind weer wat te eten krijgt. Dat moet medisch behandeld worden met speciale middelen. En kinderen die ernstige acute ondervoeding hebben, zullen daar de rest van hun leven last van houden als het gaat om hun fysieke en cognitieve ontwikkeling. Zelfs als ze daarvoor een goede behandeling krijgen."
Kinderen die thuis doodgaan aan ondervoeding, met steun van vele overheden. Ik vind daar wel wat van, en vraag me af waarom het moreel kompas van politici is gebleven... -O-
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 4 mei 2025 @ 13:23:36 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217534088
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik heb niks in mijn reet. Jij wel het smegma-friemeltje van Xi Jinping.
Blijkbaar heb je wel leugens uit je reet zitten trekken zoals "concentratiekampen" met een bron dat dat geen enkele keer noemt :')

Verder mag je dit verder bespreken in het China-topic in POL lijkt me. Een topic in NWS dat hier totaal niet over gaat, is niet de juiste plaats.
  Moderator zondag 4 mei 2025 @ 13:23:46 #3
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_217534092
Israël dat oorlogsmisdaden pleegt. Goh
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_217534114
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:14 schreef Opnaarutrecht het volgende: [..] Voor de goede orde: deze user ontkent dat er een miljoen Oeigoeren in concentratiekampen zitten. https://www.amnesty.nl/wa(...)iang-en-de-oeigoeren
Gadverdamme man. Vreselijk.

quote:
Er zijn berichten van doden in de kampen, onder meer door zelfmoord, omdat gevangenen de wrede behandeling niet aankonden. Verder hebben verschillende vrouwen getuigd over seksueel misbruik in de kampen, verplichte abortus en gedwongen sterilisatie. Volgens onderzoek van de Xinjiang expert Adrian Zenz is er sprake van een systematische Chinese overheidscampagne om het geboortepeil onder Oeigoeren en andere etnische minderheden drastisch te verlagen.
Genocide dus. Van een hele etnische groep. Ben benieuwd naar alle demonstraties en protesten.

Oh wacht, het gaat niet over Israël. Dus het zal wel niet.
De hypocrisie.
  zondag 4 mei 2025 @ 13:27:52 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217534168
"Maar het is geen genocide hoor."
Dit is gewoon systematische uitroeing.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 4 mei 2025 @ 13:29:41 #6
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217534205
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
Israël dat oorlogsmisdaden pleegt. Goh
Dat heb je goed gezien. Van oorlogsmisdaden is eigenlijk geen sprake. En als je daar dan toch naar wilt kijken, zijn het vooral de Palestijnen die uitblinken in het plegen van oorlogsmisdaden. Maar opmerkelijk genoeg heeft men in het Westen het daar amper tot nooit over.
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:27 schreef Harvest89 het volgende:
Nee, dat is het niet. Je hebt klaarblijkelijk geen idee van wat je zegt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 4 mei 2025 @ 13:31:19 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217534220
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heb je goed gezien. Van oorlogsmisdaden is eigenlijk geen sprake.
[..]
Nee, dat is het niet. Je hebt klaarblijkelijk geen idee van wat je zegt.
Tuurlijk wel. Ik zie het nieuwsbericht toch.
Nazi's deden vrijwel hetzelfde met joden in getto's. Daar gaan we vandaag ook terecht bij stilstaan. Ondertussen plegen zij dit soort wreedheden.
  zondag 4 mei 2025 @ 13:32:16 #8
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217534228
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nazi's deden vrijwel hetzelfde met joden in getto's. Daar gaan we vandaag ook terecht bij stilstaan. Ondertussen plegen zij dit soort wreedheden.
Ah, 'de Joden' doen dit.

Val jij hier even door de mand.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217534233
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:23 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Blijkbaar heb je wel leugens uit je reet zitten trekken zoals "concentratiekampen" met een bron dat dat geen enkele keer noemt :')

Verder mag je dit verder bespreken in het China-topic in POL lijkt me. Een topic in NWS dat hier totaal niet over gaat, is niet de juiste plaats.
Jouw idiote reactie is zeker relevant voor dit topic: het geeft jouw extreme hypocrisie aan. En lees mijn bron beter.
pi_217534257
Sinds Trump aan de macht is gaat Israel nog meer over de schreef dan daarvoor.

Ik ben benieuwd of wij de ambassadeur van Israel nog een tik op de vingers gaan geven.
  zondag 4 mei 2025 @ 13:35:54 #11
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217534267
Maar wel mooi dat we dus nu eindelijk weten hoe onze linkse/woke vrienden het eigenlijk zien. Israël = Joden.

En dan "Israël" zwartmaken aan de hand van allerlei smerige leugens en aantijgingen, volledig negerende wat de Palestijnen allemaal uithalen.
  zondag 4 mei 2025 @ 13:37:11 #12
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217534273
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:35 schreef Toefjes het volgende:

Ik ben benieuwd of wij de ambassadeur van Israel nog een tik op de vingers gaan geven.
Israël is nog behoorlijk mild eigenlijk. Als de schatting van 50,000 slachtoffers klopt, waarvan de helft terroristen, dan is dat enorm weinig in een dichtbevolkt gebied waar de tegenpartij geen scheiding aanbrengt tussen burger en strijder.
pi_217534275
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wie bedoel je met “zij”? De joden?
  zondag 4 mei 2025 @ 13:37:24 #14
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217534277
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, 'de Joden' doen dit.

Echt he...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217534282
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:27 schreef Harvest89 het volgende:
Heb je het over de Chinese behandeling van de Oeigoeren?
  zondag 4 mei 2025 @ 13:38:48 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217534284
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, 'de Joden' doen dit.

De regering van Israel.
Leuk, dat mierenneuken.
  zondag 4 mei 2025 @ 13:38:56 #17
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217534286
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:35 schreef HowardRoark het volgende:
Maar wel mooi dat we dus nu eindelijk weten hoe onze linkse/woke vrienden het eigenlijk zien. Israël = Joden.

En dan "Israël" zwartmaken aan de hand van allerlei smerige leugens en aantijgingen, volledig negerende wat de Palestijnen allemaal uithalen.
Er staat in die reactie werkelijk nergens een link tussen joden en Israël, m.u.v. het feit dat Israël doet wat er met de joden gebeurde toentertijd.

Waar je de link Israël = joden vandaan haalt mag god weten.
pi_217534287
quote:

Naja, eigenlijk doet rechts hetzelfde bij aanslagen in het westen. Terroristen = de moslims.

Het is wel zo dat er in Israel regelmatig grote demonstraties zijn tegen de regering en tegen de oorlog.
  zondag 4 mei 2025 @ 13:39:21 #19
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217534290
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:37 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Wie bedoel je met “zij”? De joden?
Lijkt me vrij duidelijk dat 'zij' verwijst naar Israël.
  zondag 4 mei 2025 @ 13:39:29 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_217534291
quote:

Ah, uiteraard ook nog even een TDSlijer om het linkse plaatje compleet te maken hier :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 4 mei 2025 @ 13:40:37 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217534296
quote:

Trump heeft met zijn uitspraken gewoon groen licht gegeven. Ergste president ooit. Nu ook globaal.
pi_217534297
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:39 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Lijkt me vrij duidelijk dat 'zij' verwijst naar Israël.
Nee, dat lijkt er totaal niet uit aangezien de eerste zin gaat over de nazi’s en de joden, en de vervolg zin daarnaar refereert met het woord “zij”. Er wordt nergens expliciet naar Israël gerefereerd.

Het lijkt er dus op dat de user Harvest89 de joden beschuldigt van een genocide op de Palestijnen, en niet “Israël”.
  zondag 4 mei 2025 @ 13:42:23 #23
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217534309
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:40 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Nee, dat lijkt er totaal niet uit aangezien de eerste zin gaat over de nazi’s en de joden, en de vervolg zin daarnaar refereert met het woord “zij”. Er wordt nergens expliciet naar Israël gerefereerd.

Het lijkt er dus op dat de user Harvest89 de joden beschuldigt van een genocide op de Palestijnen, en niet “Israël”.
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
De regering van Israel.
Leuk, dat mierenneuken.
Dat jij dat er graag uit haalt, brengt daar geen verandering in.
pi_217534312
quote:
10s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ah, uiteraard ook nog even een TDSlijer om het linkse plaatje compleet te maken hier :').
Wat is een TDSlijer?

Ik vermoed niet iets aangenaams.
pi_217534313
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
De regering van Israel.
Leuk, dat mierenneuken.
Nee, jij moet beter formuleren, zeker in dit conflict.
pi_217534319
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:42 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
[..]
Dat jij dat er graag uit haalt, brengt daar geen verandering in.
Gelukkig heeft de user @Harvest89 zichzelf snel verbeterd, anders hadden we een anti-semitische opmerking gehad.
pi_217534322
Het is voor de burgers in Gaza natuurlijk verschrikkelijk, maar Israël verlangt alleen maar het vrijlaten van gijzelaars en het verlengen van de eerste fase van het staakt het vuren door Hamas.

Hamas kan dus de bevolking aldaar redden, maar doen dat niet. En daar is verdomd weinig aandacht voor.
  zondag 4 mei 2025 @ 13:45:30 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217534337
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:38 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Heb je het over de Chinese behandeling van de Oeigoeren?
Dit topic gaat niet over China.
  zondag 4 mei 2025 @ 13:51:48 #29
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217534372
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:44 schreef VEM2012 het volgende:
Het is voor de burgers in Gaza natuurlijk verschrikkelijk, maar Israël verlangt alleen maar het vrijlaten van gijzelaars en het verlengen van de eerste fase van het staakt het vuren door Hamas.

Hamas kan dus de bevolking aldaar redden, maar doen dat niet. En daar is verdomd weinig aandacht voor.
Dat komt omdat er binnen sommige kringen in meer of mindere mate begrip voor de Palestijnse terroristen is. Daar vindt men niet dat zij de wapens moeten neerleggen, maar dat Israël dit moet doen. Met als gevolg dat een terreurgroepering als Hamas aan de macht kan blijven.
pi_217534401
quote:

Aangezien Nederland de pro Israël partij in ons parlement de grootste gemaakt heeft, zal dat niet zo snel gebeuren.

Dan had men maar anders moeten stemmen. De partij met de meeste stemmen steunt juist Israël.
  zondag 4 mei 2025 @ 13:59:36 #31
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_217534429
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat komt omdat er binnen sommige kringen in meer of mindere mate begrip voor de Palestijnse terroristen is. Daar vindt men niet dat zij de wapens moeten neerleggen, maar dat Israël dit moet doen. Met als gevolg dat een terreurgroepering als Hamas aan de macht kan blijven.
We hebben zelfs politici, in de kamer, die Hamas verzetsstrijders durven te noemen, zo lang dat nog serieus genomen moet worden komen we nergens.
Get woke, go broke!
pi_217534458
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die mensen zijn niet goed bij hun hoofd. Het zijn de 'GENOCIDE!!!" roepers. Maar feit is dat als Israël wil, ze alle Palestijnen in no time kunnen uitroeien. Doen ze niet.

Hamas daarentegen heeft keer op keer aangegeven Joden te willen uitroeien. Gelukkig kunnen ze dat niet.

Het probleem is primair Hamas. Een organisatie die omarmd wordt door idioten als Antifa. Terwijl als er nou 1 organisatie is die je best kan vergelijken met het Nazi regime...

Ik kan er met mijn pet niet bij.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:04:46 #33
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_217534463
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]
We hebben zelfs politici, in de kamer, die Hamas verzetsstrijders durven te noemen, zo lang dat nog serieus genomen moet worden komen we nergens.
Dat zijn ze toch ook? Daarnaast zijn ze ook een terroristische organisatie.
pi_217534464
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik help mensen de ik kan helpen, omdat ik het waard vind ze te helpen omdat ze mens zijn. Ik ga niet eerst analyseren tot welk volk, welke groep, welke religie, welke sociale status, welke politieke partij zij behoren om vervolgens te kijken of die hulp legitiem is en kan worden geschaard onder het kopje 'mensenrechten'.

Ik zal dan ook zelf de vraag beantwoorden: ik sta nooit met vlaggen en slogans scanderend op straten, stations en universiteiten. Niet alleen omdat het geen flikker helpt voor mensen in nood, het is vooral een uiting van tribalisme.

Dat punt schijnt maar niet te willen landen. Of juist wel, natuurlijk.
Dat doen mensen die voor rechten van de Palestijnen opkomen ook.

Dus kom me niet de les lezen dat ik selectief ben. Ik help net zo goed Oekraïense mensen. Doe meer voor ze dan menig schreeuwer hier.
pi_217534483
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:04 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat doen mensen die voor rechten van de Palestijnen opkomen ook.

Dus kom me niet de les lezen dat ik selectief ben. Ik help net zo goed Oekraïense mensen. Doe meer voor ze dan menig schreeuwer hier.
Volgens mij bevestig je nu net zijn punt: dat je mensen in nood helpt obv of ze tot de 'goede' kant behoren.

Terwijl de bevolking bij een oorlog altijd het slachtoffer is. Veruit de meeste mensen willen in vrede leven.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:08:48 #36
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_217534494
Mensen komen niet op voor Garanen, ze willen voornamelijk aantonen dat ze de baas zijn hier met hun islamgedweep :').
Get woke, go broke!
pi_217534517
quote:

Ben jij het niet zelf die iedere keer aanhaalt dat mensen die kritiek hebben op Israël dat doen vanuit het niet kunnen hebben van een Joodse staat in de Levant? Dus wat is het nou. Is Israël nou een Joodse staat wanneer het je uitkomt, of mogen we het Jodendom niet met Israël associeren. Hier verlies je me. _O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_217534520
quote:

[..]
Inwoners die in een gebied leven wat onder controle van een ander land staat, die zelf niet mogen bepalen wat het land jn of uitgaat, die mensen moeten dat maar per definitie accepteren?
pi_217534526
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die mensen zijn niet goed bij hun hoofd. Het zijn de 'GENOCIDE!!!" roepers. Maar feit is dat als Israël wil, ze alle Palestijnen in no time kunnen uitroeien. Doen ze niet.

Hamas daarentegen heeft keer op keer aangegeven Joden te willen uitroeien. Gelukkig kunnen ze dat niet.

Het probleem is primair Hamas. Een organisatie die omarmd wordt door idioten als Antifa. Terwijl als er nou 1 organisatie is die je best kan vergelijken met het Nazi regime...

Ik kan er met mijn pet niet bij.
Netanyahu vindt het geen enkel probleem als Trump Gaza leeg veegt en er een resort van maakt..

Klink ook als genocide.
Hij doet het niet, maar denkt er wel aan.
En de wijze waarop het Israëlische leger heeft huisgehouden in Gaza toont ook geen enkele mededogen met de bevolking.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:12:13 #40
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_217534529
quote:
13s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:08 schreef HeatWave het volgende:
Mensen komen niet op voor Garanen, ze willen voornamelijk aantonen dat ze de baas zijn hier met hun islamgedweep :').
Net zoals het de meeste extreemrechtsen hier niks boeit wat Hamas doet in Israel. Maar Israel vermoordt al die Moslims dus de enemy of my enemy is my friend.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:12:28 #41
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_217534532
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Inwoners die in een gebied leven wat onder controle van een ander land staat, die zelf niet mogen bepalen wat het land jn of uitgaat, die mensen moeten dat maar per definitie accepteren?
Als het "mensen" zijn die vrijwillig onder een terroristische organisatie leven, daarop stemmen en het afslachten van 1200 joden op straat vieren met cake?

Ja, 10000000% procent en dan ben ik nog mild :).
Get woke, go broke!
pi_217534538
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nee.

Wat heeft dat te maken met Hamas? Wat ze op 7 oktober zelf ontketend hebben? Met een slachtpartij die zo barbaars is?
  zondag 4 mei 2025 @ 14:15:01 #43
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_217534547
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:12 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Net zoals het de meeste extreemrechtsen hier niks boeit wat Hamas doet in Israel. Maar Israel vermoordt al die Moslims dus de enemy of my enemy is my friend.
Correct, ik ageer voornamelijk tegen dat kanjertuig dat hier pro-gaza staat op te roepen tot daadwerkelijk genocide, steun aan Hamas, IS en Al Qaida en nog meer teringtuig.

Nergens neem ik het op voor Israel.
Get woke, go broke!
  zondag 4 mei 2025 @ 14:15:21 #44
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217534549
quote:

[..]
Dit is zorgwekkend inderdaad, maar in bepaalde kringen helaas compleet genormaliseerd.
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:04 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Dat zijn ze toch ook? Daarnaast zijn ze ook een terroristische organisatie.
Hamas is een terreurorganisatie, geen verzetsbeweging.
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:43 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Gelukkig heeft de user @:Harvest89 zichzelf snel verbeterd, anders hadden we een anti-semitische opmerking gehad.
Het betrof natuurlijk geen verspreking want we zien ook wel degelijk dat dit protesten en demonstraties zich geregeld richten op Joden. Van het bekleden tot brandstichting van synagoges of standbeelden tot het intimideren en uitschelden van Joodse medestudenten.

Voor deze mensen is een 'goede Jood' een uitgesproken seculier iemand die misschien Cohen of Levi als achternaam heeft, maar een keffiyeh draagt en zich vol tegen het enige Joodse land ter wereld keert.
pi_217534557
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Netanyahu vindt het geen enkel probleem als Trump Gaza leeg veegt en er een resort van maakt..

Klink ook als genocide.
Hij doet het niet, maar denkt er wel aan.
En de wijze waarop het Israëlische leger heeft huisgehouden in Gaza toont ook geen enkele mededogen met de bevolking.
Met 1 burgerdode per gedode Hamasstrijder? Dat is uitzonderlijk weinig en laat zien dat het Israëlische leger weldegelijk rekening houdt met de bevolking.

Dat Netanyahu ook niet brandschoon is, staat niet ter discussie. En Trump heeft nergens gezegd dat hij iedereen in Gaza wil vermoorden, dus nee... dat klinkt niet als genocide.
pi_217534560
quote:
4s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Als het "mensen" zijn die vrijwillig onder een terroristische organisatie leven, daarop stemmen en het afslachten van 1200 joden op straat vieren met cake?

Ja, 10000000% procent en dan ben ik nog mild :).
Laatste verkiezing was jn 2006, waarop die democratisch gekozen meerderheid met geweld de macht greep. Tot zover dat stemmen.

Sigrid Kaag was hier in Nederland democratisch gekozen. Door jou ;)
pi_217534569
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Volgens mij bevestig je nu net zijn punt: dat je mensen in nood helpt obv of ze tot de 'goede' kant behoren.

Terwijl de bevolking bij een oorlog altijd het slachtoffer is. Veruit de meeste mensen willen in vrede leven.
Ik maak geen onderscheid als het aankomt op mijn morele plicht om een medemens te helpen. Ik ben rechtvaardig en heel streng voor mezelf. Ik kom vaak in een positie als zorgverlener dat ik zorg moet verlenen aan mensen met wie ik het niet eens ben of waarvan ik walg. Neem nou mensen die hun kind vermoord hebben of een ander verkracht hebben. Maar dat geeft mij niet het recht om hen van zorg te verstoken omdat ik in die positie zit.

En Natuurlijk vind ik het leuk om wat te kunnen betekenen voor vluchtelingen uit Oekraïne. Dat geeft mij meer voldoening. Dat is voor mij als mens onderdeel van mijn bestaan. Het is onderdeel van mijn identiteit om mensen te helpen.
pi_217534572
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Met 1 burgerdode per gedode Hamasstrijder? Dat is uitzonderlijk weinig en laat zien dat het Israëlische leger weldegelijk rekening houdt met de bevolking.
Wij van wc eend adviseren wc eend
pi_217534576
quote:

[..]

Dat Netanyahu ook niet brandschoon is, staat niet ter discussie. En Trump heeft nergens gezegd dat hij iedereen in Gaza wil vermoorden, dus nee... dat klinkt niet als genocide.
Genocide omhelst meer dan het doden van mensen.
Verdiep je je er eens in.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:18:56 #50
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_217534584
quote:
Met 1 burgerdode per gedode Hamasstrijder?
Waar komt deze propaganda vandaan? Wikipedia heeft het over 70%-80% vrouwen en kinderen. En van de mannen zal ook niet 100% Hamas zijn.
pi_217534591
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:17 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik maak geen onderscheid als het aankomt op mijn morele plicht om een medemens te helpen. Ik ben rechtvaardig en heel streng voor mezelf. Ik kom vaak in een positie als zorgverlener dat ik zorg moet verlenen aan mensen met wie ik het niet eens ben of waarvan ik walg. Neem nou mensen die hun kind vermoord hebben of een ander verkracht hebben. Maar dat geeft mij niet het recht om hen van zorg te verstoken omdat ik in die positie zit.

En Natuurlijk vind ik het leuk om wat te kunnen betekenen voor vluchtelingen uit Oekraïne. Dat geeft mij meer voldoening. Dat is voor mij als mens onderdeel van mijn bestaan. Het is onderdeel van mijn identiteit om mensen te helpen.
Ik constateer slechts dat je bepaalde groepen noemt om te helpen.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:20:01 #52
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_217534594
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Laatste verkiezing was jn 2006, waarop die democratisch gekozen meerderheid met geweld de macht greep. Tot zover dat stemmen.

Sigrid Kaag was hier in Nederland democratisch gekozen. Door jou ;)
Dan nog hebben ze er toen op gestemd, geen greintje medelijden mee.

En nee, niet door mij, Kaag moet ook lekker daar gaan wonen met haar walgelijke sympathie voor deze "mensen".
Get woke, go broke!
pi_217534608
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee.

Wat heeft dat te maken met Hamas? Wat ze op 7 oktober zelf ontketend hebben? Met een slachtpartij die zo barbaars is?
Je kan het niet beide hebben. Aan de ene kant beweren Hamas democratisch gekozen is en de Palestijn gelijkstellen aan Hamas en ondertussen ook nog de situatie van voor 7 oktober volledig negeren
pi_217534615
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Misschien moet je je iets meer inlezen.

Nogmaals, als Israël de Palestijnen had willen uitroeien, dan waren ze daar al lang en breed in geslaagd.

Andersom is Hamas wel uit op de vernietiging van Israël en de Joden. Hamas staat vrede in die regio in de weg. Israël wil het maar wat graag.
pi_217534634
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:18 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Waar komt deze propaganda vandaan? Wikipedia heeft het over 70%-80% vrouwen en kinderen. En van de mannen zal ook niet 100% Hamas zijn.
Wikipedia baseert zich op cijfers van Hamas en is nu eenmaal niet zo neutraal als je zou verwachten. Als jij een terreurorganisatie wil geloven... prima.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:23:31 #56
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_217534644
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wikipedia baseert zich op cijfers van Hamas en is nu eenmaal niet zo neutraal als je zou verwachten. Als jij een terreurorganisatie wil geloven... prima.
Tuurlijk. Kom dan eens met een niet-IDF bron.
pi_217534645
quote:
13s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En nee, niet door mij, Kaag moet ook lekker daar gaan wonen met haar walgelijke sympathie voor deze "mensen".
Niet door jou? Doe niet zo mal. Als de inwoners van Gaza voor Hamas hebben gestemd, zoals jij stelt, dan heb jij voor heks Kaag gestemd. Waarvoor dank.
pi_217534648
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je kan het niet beide hebben. Aan de ene kant beweren Hamas democratisch gekozen is en de Palestijn gelijkstellen aan Hamas en ondertussen ook nog de situatie van voor 7 oktober volledig negeren
Waar beweer ik dat Hamas democratisch is gekozen?

Waar stel ik de bevolking gelijk aan Hamas (sterker nog, ik heb het tegendeel gedaan)?
pi_217534654
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nogmaals, als Israël de Palestijnen had willen uitroeien, dan waren ze daar al lang en breed in geslaagd.
Drogreden.

quote:
Andersom is Hamas wel uit op de vernietiging van Israël en de Joden.
Waarom hebben ze dat nog niet gedaan dan?

quote:
Hamas staat vrede in die regio in de weg. Israël wil het maar wat graag.
Nee, Israël wil ook niet.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:24:22 #60
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217534655
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:10 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ben jij het niet zelf die iedere keer aanhaalt dat mensen die kritiek hebben op Israël dat doen vanuit het niet kunnen hebben van een Joodse staat in de Levant? Dus wat is het nou. Is Israël nou een Joodse staat wanneer het je uitkomt, of mogen we het Jodendom niet met Israël associeren. Hier verlies je me. _O-
Israël is een Joods land, maar er wonen ook 7 miljoen Joden buiten Israël.
quote:
13s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

We hebben ook aan de euforische en feestende mensen in de straten kunnen zien dat de steun voor het gedachtegoed van Hamas nog altijd enorm groot is onder de Palestijnen. Het overgrote merendeel is simpelweg medeplichtig.

Van jong tot ouder kwamen ze op 7 oktober 2023 door het hek heen om de Israëlische dorpen te plunderen en waar mogelijk Israëliërs te martelen. Vrijgekomen gijzelaars hebben ook aangegeven van Palestijnen familie naar Palestijnse familie te zijn verhandeld. De cultuur van deze mensen is barbaars, zeer antisemitisch en moslimfundamentalistisch.
pi_217534673
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Andersom is Hamas wel uit op de vernietiging van Israël en de Joden. Hamas staat vrede in die regio in de weg. Israël wil het maar wat graag.
IDF beweert dat ze 20k Hamas strijders hebben uitgeschakeld. Dat is het hele verhaal, met alle details. Wat valt er nog meer over in te lezen?

Wat probeer je aan te tonen met het argument dat als IDF het wil heel Gaza kan vermoorden?

Israël wil wat graag?
  zondag 4 mei 2025 @ 14:26:06 #62
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217534674
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:24 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/445753]Wantie[/url] het volgende:

[..]
Drogreden.
[..]
[..]
Nee, een deel Israël wil nu (na de aanslagen van 7 oktober 2023) niet meer. Israël heeft in het verleden drie, vier, vijf keer een tweestatenoplossing aangeboden, die is door de Palestijnen structureel van tafel geschoven.
pi_217534680
Dat Hamas gekozen is door de Palestijnen valt niet te betwisten, maar het is toch opmerkelijk dat elke poging om daarin context en argumenten vanuit een populistische invalshoek in te brengen keer op keer wordt afgeslagen door dezelfde users onder het mom van ‘tja hebben ze toch echt zelf gedaan’.

Waar Hamas de fout in is gegaan is Israël’s recht van bestaan niet erkennen toen ze controle kregen over Gaza. Had een hoop ellende bespaard.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:27:34 #64
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_217534686
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Niet door jou? Doe niet zo mal. Als de inwoners van Gaza voor Hamas hebben gestemd, zoals jij stelt, dan heb jij voor heks Kaag gestemd. Waarvoor dank.
Wat een kronkel zeg, apart denken zullen we maar zeggen :).

Heks Kaag is weggestemd, Hamas is nog steeds populair in dat afvalputje. Ze staan verdomme hier in Amsterdam nog Hamas te verheerlijken :').

Nee, alles en iedereen met sympathie voor deze fascisten kan de rimbam krijgen, en dan ben ik wederom nog mild :).
Get woke, go broke!
pi_217534703
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:23 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Tuurlijk. Kom dan eens met een niet-IDF bron.
Kom jij maar eens met cijfers die niet hun oorsprong vinden in de rapportage van Hamas, waarvan meermaals is aangetoond dat die simpelweg liegen.

Nogmaals: als Israël de Palestijnen wil uitroeien is dat in no time gebeurd. En dus willen ze dat niet. Hamas geeft keer op keer op keer zelf aan wel de Joden uit te willen roeien.

En ten aanzien van de noodhulp: Hamas kan deze week nog zorgen dat die op gang komt. Het is Hamas die de vrede daar in de weg staat.
pi_217534717
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Drogreden.
[..]
[..]
1: geen weerwoord dus.

2: stond er al, ze hebben er de middelen niet voor.

3: waaruit blijkt dat dan?
pi_217534723
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Heks Kaag is weggestemd, Hamas is nog steeds populair in dat afvalputje. Ze staan verdomme hier in Amsterdam nog Hamas te verheerlijken :').

Nee, alles en iedereen met sympathie voor deze fascisten kan de rimbam krijgen, en dan ben ik wederom nog mild :).
Je kronkelt zelf, met dat stemmen. Met de andere alinea's van jou ben ik het natuurlijk volmondig eens
pi_217534737
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:26 schreef opgebaarde het volgende:

Wat probeer je aan te tonen met het argument dat als IDF het wil heel Gaza kan vermoorden?

Dat de bewering dat Israël genocide pleegt te dom voor woorden is.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:31:54 #69
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217534755
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het meest hilarische is nog wel dat men dit doet onder de noemer van 'anti-fascisme' en 'anti-racisme'.
pi_217534758
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, een deel Israël wil nu (na de aanslagen van 7 oktober 2023) niet meer. Israël heeft in het verleden drie, vier, vijf keer een tweestatenoplossing aangeboden, die is door de Palestijnen structureel van tafel geschoven.
Ze willen het op dit moment niet meer. Ze willen eerst dat Hamas verdwijnt. Daarna is er met Israël prima te praten.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:33:01 #71
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_217534774
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kom jij maar eens met cijfers die niet hun oorsprong vinden in de rapportage van Hamas, waarvan meermaals is aangetoond dat die simpelweg liegen.

Nogmaals: als Israël de Palestijnen wil uitroeien is dat in no time gebeurd. En dus willen ze dat niet. Hamas geeft keer op keer op keer zelf aan wel de Joden uit te willen roeien.
De bronnen in wikipedia Ik snap dat jij UNRWA niet betrouwbaar vindt, maar [5][4][6][28] zijn wetenschappelijke publicaties.

quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En ten aanzien van de noodhulp: Hamas kan deze week nog zorgen dat die op gang komt. Het is Hamas die de vrede daar in de weg staat.
Ja, Hamas had dat schip met hulpmiddelen bij Malta niet moeten aanvallen met drones.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:33:12 #72
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_217534775
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat dus, als Israel wil is Gaza morgen totaal en dan ook volledig weggevaagd.

Maar ze blijven drammen met GEENOCIDUUUH!!! en als je allereerste "argument" al totale bullshit is, is er verder vrij weinig reden om te blijven luisteren naar dat soort mensen.
Get woke, go broke!
pi_217534784
quote:

[..]
Rusland kan met haar (kern)bommen ook veel meer schade aanrichten en hele steden uitmoorden. Maar ze doen het niet. Ik begrijp niet wat dit over de moraliteit van Poetin zegt
pi_217534799
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:33 schreef butz0rs het volgende:

[..]
De bronnen in wikipedia Ik snap dat jij UNRWA niet betrouwbaar vindt, maar [5][4][6][28] zijn wetenschappelijke publicaties.
[..]
Ja, Hamas had dat schip met hulpmiddelen bij Malta niet moeten aanvallen met drones.
Helaas is de wetenschap net zo betrouwbaar als de uiteindelijke bron van de cijfers en die komen nu eenmaal van Hamas. Het is namelijk niet zo dat die wetenschappers daar zelf ter plekke hebben geconstateerd wie burger is en wie Hamas.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:35:26 #75
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_217534806
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Helaas is de wetenschap net zo betrouwbaar als de uiteindelijke bron van de cijfers en die komen nu eenmaal van Hamas. Het is namelijk niet zo dat die wetenschappers daar zelf ter plekke hebben geconstateerd wie burger is en wie Hamas.
Oh een wetenschapsontkenner, ja dan houdt de discussie wel op
pi_217534808
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Rusland kan met haar (kern)bommen ook veel meer schade aanrichten en hele steden uitmoorden. Maar ze doen het niet. Ik begrijp niet wat dit over de moraliteit van Poetin zegt
Waarom ben je nu doelpalen aan het verzetten?
pi_217534826
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:35 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Oh een wetenschapsontkenner, ja dan houdt de discussie wel op
Ik ben helemaal geen wetenschapsontkenner. Ik geef slechts aan dat men helemaal niet zelf heeft kunnen onderzoeken welke verhouding er is.

Mocht die uitspraak van mij onjuist zijn en er echt wetenschappers zijn geweest die zelf hebben geconstateerd wat de verhouding is, dan mag je de onderzoeken met link hier plaatsen.
pi_217534839
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zouden de Palestijnen een oplossing moeten accepteren waarin Israël nog controle heeft over luchtruim, grenzen en bodem? Of je geeft ze volledige soevereiniteit en eigen controle, of je vertrouwt ze niet en daar komt het op neer. Israël vertrouwt de Palestijnen niet en wilt niet dat zij een eigen land met volledig zelfbestuur hebben naast een Joodse staat uit angst.

Dat is prima, maar ontken dan ook niet dat er vanuit Israël ook geen wil is om tot een tweestatenoplossing te komen.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:38:21 #79
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_217534840
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ben helemaal geen wetenschapsontkenner. Ik geef slechts aan dat men helemaal niet zelf heeft kunnen onderzoeken welke verhouding er is.

Mocht die uitspraak van mij onjuist zijn en er echt wetenschappers zijn geweest die zelf hebben geconstateerd wat de verhouding is, dan mag je de onderzoeken met link hier plaatsen.
plaats jij eerst eens een onafhankelijk onderzoek waaruit blijkt dat wel de helft Hamasstrijder is.
pi_217534864
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:38 schreef Nexum het volgende:

Israël vertrouwt de Palestijnen niet
Hetgeen op 7 oktober ook buitengewoon terecht bleek te zijn.
pi_217534865
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het gaat om het gevolg. Natuurlijk heeft niet iedereen op hamas gestemd. Zou nogal vreemd zijn gezien de meerderheid bestaat uit minderjarige. Maar het bestaan van Hamas en nog directer 7 oktober is wel de oorzaak van de ellende nu in Gaza.
pi_217534873
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:38 schreef butz0rs het volgende:

[..]
plaats jij eerst eens een onafhankelijk onderzoek waaruit blijkt dat wel de helft Hamasstrijder is.
Waarom? Ik beweer niet dat er (deugdelijk) wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan. Dat ben jij.

Maar ik begrijp dat je een terugtrekkende beweging maakt.
pi_217534876
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:26 schreef Nexum het volgende:
Dat Hamas gekozen is door de Palestijnen valt niet te betwisten, maar het is toch opmerkelijk dat elke poging om daarin context en argumenten vanuit een populistische invalshoek in te brengen keer op keer wordt afgeslagen door dezelfde users onder het mom van ‘tja hebben ze toch echt zelf gedaan’.

Waar Hamas de fout in is gegaan is Israël’s recht van bestaan niet erkennen toen ze controle kregen over Gaza. Had een hoop ellende bespaard.
Hamas is niet 'de fout' ingaan. Hamas doet precies wat ze willen. Hun bestaansrecht is er niet meer als vrede in zicht komt.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:41:16 #84
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_217534881
Waarom zou iemand Palestijnen vertrouwen in godsnaam? :').

Hun supporters in het westen die in alle luxe en vrijheid wonen zijn al niet te vertrouwen, rellen, slopen en spuiten met zuur naar agenten, maar dat gespuis daar, dat zijn allemaal lieverdjes hoor, echt :').

Het zou grappig zijn als het niet zo intriest was.
Get woke, go broke!
pi_217534884
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Kernbommen?

haha mad enzo
  zondag 4 mei 2025 @ 14:41:54 #86
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_217534889
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom? Ik beweer niet dat er (deugdelijk) wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan. Dat ben jij.

Maar ik begrijp dat je een terugtrekkende beweging maakt.
Jij beweerde als eerste dat de verhouding burger-strijder 1-op-1 was. Ik kom met tegen-bronnen die jij bestrijdt. Kom dan met je eigen onafhankelijke bron. Of trek de 1-op-1 bewering in.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:42:06 #87
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217534892
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:38 schreef Nexum het volgende:

[..]
Waarom zouden de Palestijnen een oplossing moeten accepteren waarin Israël nog controle heeft over luchtruim, grenzen en bodem? Of je geeft ze volledige soevereiniteit en eigen controle, of je vertrouwt ze niet en daar komt het op neer. Israël vertrouwt de Palestijnen niet en wilt niet dat zij een eigen land met volledig zelfbestuur hebben naast een Joodse staat uit angst.

Dat is prima, maar ontken dan ook niet dat er vanuit Israël ook geen wil is om tot een tweestatenoplossing te komen.
Omdat de Palestijnen het niet kunnen nalaten om een shitload aan wapens en ander arsenaal te importeren met de bedoeling Israël aan te vallen. Daar moet dus enige toezicht over worden gehouden.

Maar dat is niet omdat Israël dit zo graag wil, het is een noodzaak voor het land om dit te doen. Misschien moet je jezelf eens afvragen waarom de Palestijnen hier maar niet mee kunnen stoppen?
  zondag 4 mei 2025 @ 14:43:13 #88
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217534901
quote:

[..]
Met 1 burgerdode per gedode Hamasstrijder?
Altijd leuk, mensen die gratis propaganda komen verspreiden.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:44:20 #89
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217534917
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Helaas is de wetenschap net zo betrouwbaar als de uiteindelijke bron van de cijfers en die komen nu eenmaal van Hamas.
Dus?
pi_217534926
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:41 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Jij beweerde als eerste dat de verhouding burger-strijder 1-op-1 was. Ik kom met tegen-bronnen die jij bestrijdt. Kom dan met je eigen onafhankelijke bron. Of trek de 1-op-1 bewering in.
Nee, die trek ik niet in.

Ik ben namelijk niet degene die een genocidebeschuldiging uit. Die moet je dan ook kunnen onderbouwen. En om dat te doen met cijfers van een terreurorganisatie die de bevolking van Gaza laat lijden, terwijl de top in luxe leeft en die steevast aantoonbaar gelogen hebben over burgerslachtoffers...

Dat is waanzin.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:46:30 #91
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_217534938
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ben namelijk niet degene die een genocidebeschuldiging uit. Die moet je dan ook kunnen onderbouwen. En om dat te doen met cijfers van een terreurorganisatie die de bevolking van Gaza laat lijden, terwijl de top in luxe leeft en die steevast aantoonbaar gelogen hebben over burgerslachtoffers...

Dat is waanzin.
Dus dan ga jij maar liegen over de verhoudingen? Rare gedachtegang
  zondag 4 mei 2025 @ 14:46:44 #92
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217534943
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ben namelijk niet degene die een genocidebeschuldiging uit. Die moet je dan ook kunnen onderbouwen.
Lees een van de vele, vuistdikke rapporten van organisaties zoals Amnesty en HRW die dit concluderen dan.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:47:11 #93
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_217534949
Nooit en dan ook nooit iets aannemen van mensen die vanaf de geboorte af aangeleerd is gebruik te maken van Taqiyya, de islamitische plicht om te liegen tegen ongelovigen om de islam te bevorderen.
Get woke, go broke!
pi_217534960
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:43 schreef VoMy het volgende:

[..]
Altijd leuk, mensen die gratis propaganda komen verspreiden.
Heb je het nu over de genocide jankers?

Het is heel simpel: meer dan 1:1 is volstrekt onbewezen.
pi_217534974
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:44 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dus?
Gebaseerd op lucht. Of je moet Hamas betrouwbaar vinden, maar dat zijn alleen mensen die niet goed bij hun paasei zijn.
pi_217534976
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:46 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Dus dan ga jij maar liegen over de verhoudingen? Rare gedachtegang
Ik lieg niet.
pi_217534989
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:46 schreef VoMy het volgende:

[..]
Lees een van de vele, vuistdikke rapporten van organisaties zoals Amnesty en HRW die dit concluderen dan.
Ook helaas ernstig politiek gemotiveerd en wederom gebaseerd op de cijfers van Hamas. Want dat is de enige organisatie daar die cijfers kan produceren, naast het IDF.
pi_217534997
quote:

[..]
Op zich is een volk doelbewust uithongeren, zoals volgens het artikel in de OP gebeurt, wel op het randje van de genocidegrens.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:53:35 #99
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_217535023
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Op zich is een volk doelbewust uithongeren, zoals volgens het artikel in de OP gebeurt, wel op het randje van de genocidegrens.
Ja maar ze verplaatsen en heropvoeden de Palestijnse kinderen niet dus ze voldoen niet aan puntje 5 dus is het geen genocide.
pi_217535035
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Nogmaals: wat Israël vraagt is vrij minimaal.

En we zijn gelukkig nog echt ver verwijderd van uithongeren.
pi_217535051
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nogmaals: wat Israël vraagt is vrij minimaal.
Maakt dat iets uit? Als je zegt 'ik laat iedereen in dit land langzaam sterven tenzij ik krijg wat ik wil' ben je nog steeds doelbewust een land langzaam aan het uitmoorden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:59:46 #102
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217535084
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:46 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ah, je bedoelt rapporten die de definitie van genocide moeten veranderen om deze te kunnen toepassen op deze situatie en ook structureel oproepen voor een 'terugkeer van de Palestijnen'. Waarmee effectief gezien Israël zou worden overspoeld met miljoenen Palestijnen en dus het land vernietigd zou worden.

Zulke duidelijk vooringenomen actiegroepen zijn niet serieus te nemen. De directeur van de Amerikaanse tak van Amnesty heeft zich een paar jaar geleden ook al grondig versproken door te stellen dat Israël niet mag bestaan als Joodse staat.

Het is wel opmerkelijk dat je andere bericht van propaganda, maar vervolgens aankomt met zulke daadwerkelijke propaganda.
pi_217535105
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom ben je nu doelpalen aan het verzetten?
Ik reageer op het veelgebruikte argument dat als Israël wil ze veel meer ellende aan kunnen richten. Dat zd dit niet doen zou iets zeggen over de huidige situatie. Dat er geen genocide is lijkt me een prima standpunt, zelfs zonder die onderbouwing
  zondag 4 mei 2025 @ 15:01:59 #104
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217535122
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Maakt dat iets uit? Als je zegt 'ik laat iedereen in dit land langzaam sterven tenzij ik krijg wat ik wil' ben je nog steeds doelbewust een land langzaam aan het uitmoorden.
De Gazastrook betreft geen land en de Palestijnen zijn volledig verantwoordelijk voor de huidige situatie. Daarnaast hebben de Palestijnse terroristen van Hamas enorme ladingen aan voedsel gekaapt. Waarom verdelen zij dat niet onder de bevolking als de democratisch verkozen beleidsbepalers?
pi_217535127
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je bedoelt de aantallen slachtoffers aan Palestijnse kant die gemeld worden door de Palestijnse "autoriteiten" onder het bewind van hamas? Dat is inderdaad lekker betrouwbaar.
  zondag 4 mei 2025 @ 15:06:05 #106
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217535177
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook helaas ernstig politiek gemotiveerd
Onderbouw dit eerst maar even.
  zondag 4 mei 2025 @ 15:11:42 #107
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217535224
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Gebaseerd op lucht.
Er is gewoon een lijst met de slachtoffers. Pak hem erbij en geef maar even aan welke van die mensen er allemaal niet dood zijn dan, als het gebaseerd is op lucht.

Het systeem achter de cijfers vanuit Gaza is algemeen bekend en zijn in het verleden getoetst en betrouwbaar gebleken. Ook nu is dat al eens gedaan en bleek het een solide lijst. Sterker nog, uit dat onderzoek - en dat is ook de consensus onder wetenschappers, dus dit is voor jou het moment om je alu-hoedje op te zetten en over politiek te beginnen - bleek dat de lijst vooral incompleet was en het werkelijke dodental dus nog een heel stuk hoger ligt. Niet zo heel gek aangezien het registratiesysteem gebaseerd is op ziekenhuiscijfers en Israël alle ziekenhuizen en het ziekenhuispersoneel in deze genocide tot doelwit heeft verklaard.

Ga nu maar weer extreem domme dingen roepen, dat is waar je blijkbaar nogal goed in bent. Maar al die wetenschappers en experts, die verspreiden natuurlijk pas echt gebakken lucht! :')
pi_217535227
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:44 schreef VEM2012 het volgende:
Dat zie je ook overduidelijk terug in alle pro Palestina demonstraties. Nergens ook maar enige wanklank te horen richting hamas, gewoon nul.
pi_217535243
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:11 schreef Wantie het volgende:
Deze bevolking bedoel je toch? Die juichend de straat op ging op 7 oktober 2023...

https://nos.nl/collectie/(...)-van-hamas-op-israel
pi_217535247
Alle officiële cijfers van het aantal doden gisteren door de joden in palestine? #stopdegenocide

100?
1000?
10000?
7102023?
  zondag 4 mei 2025 @ 15:22:21 #111
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217535320
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 15:11 schreef VoMy het volgende:

[..]
Er is gewoon een lijst met de slachtoffers. Pak hem erbij en geef maar even aan welke van die mensen er allemaal niet dood zijn dan, als het gebaseerd is op lucht.

Het systeem achter de cijfers vanuit Gaza is algemeen bekend en zijn in het verleden getoetst en betrouwbaar gebleken. Ook nu is dat al eens gedaan en bleek het een solide lijst. Sterker nog, uit dat onderzoek - en dat is ook de consensus onder wetenschappers, dus dit is voor jou het moment om je alu-hoedje op te zetten en over politiek te beginnen - bleek dat de lijst vooral incompleet was en het werkelijke dodental dus nog een heel stuk hoger ligt. Niet zo heel gek aangezien het registratiesysteem gebaseerd is op ziekenhuiscijfers en Israël alle ziekenhuizen en het ziekenhuispersoneel in deze genocide tot doelwit heeft verklaard.

Ga nu maar weer extreem domme dingen roepen, dat is waar je blijkbaar nogal goed in bent. Maar al die wetenschappers en experts, die verspreiden natuurlijk pas echt gebakken lucht! :')
Het aantal dat door de Palestijnse Autoriteit (lees: de Palestijnse terroristen van Hamas) is aangehaald, is al meermaals naar beneden bijgesteld, recent nog: Hamas ‘quietly drops’ thousands of deaths from casualty figures

Maar het werkelijke dodental zou nog hoger liggen? Sure, Jan.

Niet dat het verder trouwens ook ene fluit zou uitmaken. Of er nu 50,000, 100,000 of 150,000 slachtoffers zijn gevallen. Het is immers allemaal het resultaat van de Palestijnen die zelf een oorlog zijn gestart en vervolgens tegen de richtlijn van Geneefse Conventies in, geen scheiding aanbrengen tussen burger en strijder.

Moslimfundamentalisten die denken dat het hoogst haalbare in de wereld is een Jood om het leven te kunnen brengen en in sommige gevallen zelfs aan Hitler refereren, zullen niet worden gemist. Als dit de mensen zijn voor wie je in de bres springt, is je morele kompas totaal failliet.

zondag 4 mei 2025 @ 15:24:33 #112
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_217535362
Ik vraag me af of hamas zelf niet bezig is om het volk honger te laten lijden ( als ze idd honger lijden ) omdat dit voor hamas natuurlijk een gunstige situatie is, want Israël kunnen ze dan de zwarte piet toeschuiven.
Er lopen in gaza nog veel weldoorvoed uitziende mensen rond.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 4 mei 2025 @ 15:29:39 #113
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217535441
https://www.trouw.nl/buit(...)nen-eruit~b27d77a1f/

474 pagina’s met kindernamen. Zo ziet de hele lijst van gedode Gazanen eruit

@VEM2012 geef maar even aan welke van deze namen eigenlijk gebakken lucht zijn:

https://sf-video.dpgmedia(...)830ec8ec-854-900.mp4

De lijst is bijgewerkt tot 23 maart, maar niet compleet, schrijft Trouw. Duizenden doden zijn niet geregistreerd, omdat Palestijnse medische centra door het Israëlische geweld niet meer konden functioneren. Onafhankelijk onderzoek door de Britse ngo Airways wijst uit dat een aanzienlijk aantal namen ontbreekt, aldus Trouw.

Maar misschien dat wetenschapsontkenner @VEM2012 nog wat dommigheden de wereld in kan slingeren gebaseerd op helemaal niets behalve zijn onwil om mensen te geloven die wél in staat zijn om zaken op waarheid te beoordelen.
pi_217535477
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 15:02 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Je bedoelt de aantallen slachtoffers aan Palestijnse kant die gemeld worden door de Palestijnse "autoriteiten" onder het bewind van hamas? Dat is inderdaad lekker betrouwbaar.
In tegenstelling tot dat cijfer van IDF transparant. IDF geeft geen namen of op welke dag hoeveel terroristen zijn uitgeschakeld. MoH meldt geboortedatum, sterfdatum, volledige naam, geslacht en burgerservicenummer. Israëlische autoriteiten beheren de Gaza en West Bank burgerregistratie en kunnen die dodenlijst daarnaast leggen. Tot op heden nog geen melding van een registratie die nog leeft of nooit heeft geleefd.

Wat vind jij transparanter, die MoH of IDF?

Edit. Als je wil aangeven dat Hamas belang heeft bij een zo'n hoog mogelijk cijfer dan ben ik dat met jou eens. Klopt. IDF heeft ook belang bij het overdrijven van het aantal uitgeschakelde hamas terroristen.

[ Bericht 5% gewijzigd door opgebaarde op 04-05-2025 15:56:29 ]
  zondag 4 mei 2025 @ 16:49:36 #115
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217536387
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 15:29 schreef VoMy het volgende:

@:VEM2012 geef maar even aan welke van deze namen eigenlijk gebakken lucht zijn:

De lijst is bijgewerkt tot 23 maart, maar niet compleet, schrijft Trouw. Duizenden doden zijn niet geregistreerd, omdat Palestijnse medische centra door het Israëlische geweld niet meer konden functioneren. Onafhankelijk onderzoek door de Britse ngo Airways wijst uit dat een aanzienlijk aantal namen ontbreekt, aldus Trouw.

Maar misschien dat wetenschapsontkenner @:VEM2012 nog wat dommigheden de wereld in kan slingeren gebaseerd op helemaal niets behalve zijn onwil om mensen te geloven die wél in staat zijn om zaken op waarheid te beoordelen.
Je gaat zelf af op actiegroepen en NGOs, maar dat betreft geen wetenschappers. Vaak organisaties met een bepaalde agenda die de beeldvorming en publieke opinie willen beïnvloeden.

Zo is Airwars een NGO die stelt 'burgerslachtoffers' in oorlogen te tracken, maar men doet dit voornamelijk op basis van claims op de sociale media. Dat is dus niet wetenschappelijk, maar uiterst onbetrouwbaar omdat die claims op geen enkele manier te verifiëren zijn.

Daarnaast vermelden zij op hun website wél de slachtoffers aan Palestijnse kant die op 7 oktober 2023 zijn gevallen, maar niet de Israëlische burgers die zijn omgekomen. Dat is natuurlijk opmerkelijk te noemen.
pi_217536631
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator zondag 4 mei 2025 @ 17:40:23 #117
236264 crew  capricia
pi_217536798
Hamas begint nu ook al Gazanen te executeren. Misschien willen ze het voedsel zelf hebben.

Hamas executeert plunderaars van noodhulp in Gaza - https://nos.nl/l/2565256#UPDATE-container-85874921
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217536862
Misschien moeten we ze tulpenbollen sturen die normaal naar Canada gaan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217536923
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 15:29 schreef VoMy het volgende:

@:VEM2012 geef maar even aan welke van deze namen eigenlijk gebakken lucht zijn:

Maar misschien dat wetenschapsontkenner @:VEM2012 nog wat dommigheden de wereld in kan slingeren gebaseerd op helemaal niets behalve zijn onwil om mensen te geloven die wél in staat zijn om zaken op waarheid te beoordelen.
Je lijkt niet helemaal door te hebben dat de bewijslast van de stelling dat er sprake is van genocide ligt bij de mensen die claimen dat daar sprake van is.

En er is simpelweg geen overtuigend bewijs daarvan.

Het idee dat ik zou moeten bewijzen dat er geen sprake is van genocide is simpelweg een beetje bizar.

Heeft verder niets met onwil te maken. Ik kijk simpelweg rationeel naar het ‘bewijs’ en constateer dat het onverifieerbaar is en dat de bron in het verleden heel vaak is betrapt op liegen terzake.

Kennelijk vind jij Hamas een prima organisatie, lekker betrouwbaar enzo. Mag hoor. Maar mensen die dat vinden zijn vrijwel altijd ofwel: 1. vijand van het Westen, 2. Antisemiet, 3. Onwetend, en/of 4. Zo dom als het achteind van een varken.

Hamas is nou eens echt een organisatie waar een Hitler/Nazi vergelijking kan worden gemaakt. Maar hé… toffe jongens en gewoon meegaan met de cijfers die ze de ether in slingeren.

Ps zelfs al zou de waarheid in het midden liggen, dan nog is 2 burgerslachtoffers op 1 gedode strijder ver beneden het gemiddelde (10:1). Dus… maakt voor het argument niets uit.
  zondag 4 mei 2025 @ 17:57:15 #120
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217536933
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 17:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je lijkt niet helemaal door te hebben dat de bewijslast van de stelling dat er sprake is van genocide ligt bij de mensen die claimen dat daar sprake van is.

En er is simpelweg geen overtuigend bewijs daarvan.

Wat klopt er miet aan de rapporten die wijzen op genocide?

En wie van die lijst met gedode namen is niet dood?
pi_217536974
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 17:57 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat klopt er miet aan de rapporten die wijzen op genocide?

En wie van die lijst met gedode namen is niet dood?
Lees nou even terug, want dan heb je je antwoord al.

Waarom maar zeiken over genocide, terwijl dat niet aan de orde is, maar geen woord over de gijzelaars? Want daarvan staat wel vast dat het een grove schending is!
  zondag 4 mei 2025 @ 18:04:11 #122
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217537010
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lees nou even terug, want dan heb je je antwoord al.

Wat klopt er niet aan die rapporten? Roepen dat ze te politiek zijn is geen antwoord.

Wie van die lijst met doden is niet dood? Je hebt die lijst bij Trouw gezien, geef maar aan wie er allemaal nog leven.
pi_217537422
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:04 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat klopt er niet aan die rapporten? Roepen dat ze te politiek zijn is geen antwoord.

Wie van die lijst met doden is niet dood? Je hebt die lijst bij Trouw gezien, geef maar aan wie er allemaal nog leven.
Het aantal doden zegt niks over wel of geen genocide.
  zondag 4 mei 2025 @ 18:38:34 #124
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217537424
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het zijn dan ook twee losse vragen over losse onderwerpen.
  Moderator zondag 4 mei 2025 @ 18:44:31 #126
236264 crew  capricia
pi_217537494
quote:

[..]
Eens. Het bewijst geen genocide.

Tevens lees ik in dat NOS artikel hierboven dat Hamas ook regelmatig Gazanen executeert.

Dus of iedere overleden Gazaan in een bepaalde periode nu opeens per definitie door 'Israëls genocide' komt, lijkt me nogal twijfelachtig.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 4 mei 2025 @ 18:59:23 #127
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217537620
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 17:40 schreef capricia het volgende:
Hamas begint nu ook al Gazanen te executeren. Misschien willen ze het voedsel zelf hebben.

Hamas executeert plunderaars van noodhulp in Gaza - https://nos.nl/l/2565256#UPDATE-container-85874921
Hier zal Israël ook weer de schuld van krijgen. "Verzetstrijders" kun je immers niks kwalijk nemen.
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is een constatering. Iets dat jij keer op keer maar negeert. Je wilt mensen meeslepen in overduidelijk vooringenomen en eenzijdige propaganda en snapt vervolgens niet dat mensen dit niet serieus nemen en kritiek op hebben.
pi_217537624
quote:

[..]
Uiteraard doet dat in de context van Gaza wel degelijk. Gaza is een situatie waarin een genocide uitvoeren bijna niet gemakkelijker gaat. Oppervlakte zo groot als Texel (ongeveer), mensen kunnen nergens heen.

Dus als de cijfers qua doden dan relatief meevallen. Is de kans klein dat genocide het doel is. Nu zeg ik erbij: men moet die noodhulp wel snel op gang zetten, want dat ziet er erg akelig uit.
  Moderator zondag 4 mei 2025 @ 19:07:21 #129
236264 crew  capricia
pi_217537699
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hier zal Israël ook weer de schuld van krijgen. "Verzetstrijders" kun je immers niks kwalijk nemen.
[..]
Het is een constatering. Iets dat jij keer op keer maar negeert. Je wilt mensen meeslepen in overduidelijk vooringenomen en eenzijdige propaganda en snapt vervolgens niet dat mensen dit niet serieus nemen en kritiek op hebben.
De VN heeft de executies van willekeurige Palestijnen door Hamas ook gewoon veroordeeld.

Maar het is vast allemaal door Israël gedaan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217537793
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Eens. Het bewijst geen genocide.

Tevens lees ik in dat NOS artikel hierboven dat Hamas ook regelmatig Gazanen executeert.

Dus of iedere overleden Gazaan in een bepaalde periode nu opeens per definitie door 'Israëls genocide' komt, lijkt me nogal twijfelachtig.
We weten niet of ieder overleden Gazaan meegenomen wordt in de MoH dodenlijst. MoH en Hamas zijn niet transparant. Als elke dode meegenomen zou worden dan zou je statistisch gezien een piek bij 65+ers zien en die pieken zijn er niet. Aizenberg had wel een Gazaan gevonden die op de MoH lijst stond die door een hamas raket omgekomen was, het bleef bij dat ene geval.
pi_217537811
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 18:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uiteraard doet dat in de context van Gaza wel degelijk. Gaza is een situatie waarin een genocide uitvoeren bijna niet gemakkelijker gaat. Oppervlakte zo groot als Texel (ongeveer), mensen kunnen nergens heen.

Dus als de cijfers qua doden dan relatief meevallen. Is de kans klein dat genocide het doel is. Nu zeg ik erbij: men moet die noodhulp wel snel op gang zetten, want dat ziet er erg akelig uit.
Oke dan is er daar in Gaza wel een genocide met maar 50k doden. Mui bien
pi_217537817
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 19:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oke dan is er daar in Gaza wel een genocide met maar 50k doden. Mui bien
Waarom is het een genocide volgens jou?
pi_217537829
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 19:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom is het een genocide volgens jou?
Ik denk nog steeds niet dat er een genocide plaatsvindt. Genocide als in massaal doden.

Diverse oorlogsmisdaden, 100% zeker
pi_217537895
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 19:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik denk nog steeds niet dat er een genocide plaatsvindt. Genocide als in massaal doden.

Eens. MAAR!

Er is licht aan het einde van de tunnel. Als Israel doorzet in de blokkade, kunnen ze de cijfers qua doden flink verhogen.
pi_217538927
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 10:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Israël heeft als doel Hamas te vernietigen. Dat Israël fouten in de uitvoering maakt, is een andere discussie. Jouw in het wilde weg geschreeuw is pure emotie en niet rationeel. Er zijn momenteel meer dan 10 internationale brandhaarden waar veel meer doden zijn en alleen als Israël erbij is betrokken, komen (uiterst) links en moslims in actie.
Heel leuk dat Israel Hamas wil vernietigen. Echter doet dat niets af aan alle walgelijkheden van Israel.
En ja er zijn veel andere conflicten die ook heel erg zijn. Maakt dat de genocide door Israel beter of slechter?
Nee, jij praat de genocide door Israel goed door naar anderen te wijzen. Dat slaat echter natuurlijk helemaal niets op.

Ongeacht wat anderen doen zijn de daden van Israel heel erg fout en kijkende naar de definitie van genocide ook als genocide te benoemen.
pi_217538951
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 19:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 19:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Eens. MAAR!

Er is licht aan het einde van de tunnel. Als Israel doorzet in de blokkade, kunnen ze de cijfers qua doden flink verhogen.
Genocide is niet afhankelijk van het aantal doden of op wat voor manier.
Genocide is het handelen om een gehele bevolkingsgroep te doden.
Exact wat Israel aan het doen is door bv alle hulp te stoppen.
pi_217538982
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Genocide is niet afhankelijk van het aantal doden of op wat voor manier.
Genocide is het handelen om een gehele bevolkingsgroep te doden.

Exact wat Israel aan het doen is door bv alle hulp te stoppen.
In de context van Gaza kan je gerust zeggen dat het geen genocide was, als aan het einde van deze oorlog niet meer dan de helft dood is. Gezien de context Gaza een situatie is zo groot als Texel qua oppervlakte, en waar de mensen nergens heen kunnen.
  zondag 4 mei 2025 @ 20:39:18 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217539049
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Heel leuk dat Israel Hamas wil vernietigen. Echter doet dat niets af aan alle walgelijkheden van Israel.
En ja er zijn veel andere conflicten die ook heel erg zijn. Maakt dat de genocide door Israel beter of slechter?
Nee, jij praat de genocide door Israel goed door naar anderen te wijzen. Dat slaat echter natuurlijk helemaal niets op.

Ongeacht wat anderen doen zijn de daden van Israel heel erg fout en kijkende naar de definitie van genocide ook als genocide te benoemen.
Waarom focus je je zo op Israel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217539066
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
In de context van Gaza kan je gerust zeggen dat het geen genocide was, als aan het einde van deze oorlog niet meer dan de helft dood is. Gezien de context Gaza een situatie is zo groot als Texel qua oppervlakte, en waar de mensen nergens heen kunnen.
Dat is dus niet wat hoeft voor genocide. Dat Israel niet ineens 1 bom dropt houdt nog niet in dat het geen genocide is. Zoals ik al zei: 1 dode of 1 miljoen doden is geen noodzaak voor het omschrijven van iets als genocide.

Israel handelt op zo'n manier om doelbewust alles en iedereen te raken in Gaza, te doden.
Dat is exact wat genocide inhoudt.
pi_217539079
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik focus mij niet op Israel.
Ik zie alleen een topic op FOK! met walgelijke figuren die pro-genocide zijn.
Dan moet je wel even reageren.

Ik reageer overigens ook zo op mensen die Rusland steunen op FOK!
Om nog maar zo'n walgelijk land te benoemen.
  zondag 4 mei 2025 @ 20:43:15 #141
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217539117
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit gaat zo ontzettend ver dat toen Hezbollah een Druze dorp had gebombardeerd met verscheidene kinderen als slachtoffer, deze user meteen wist te stellen dat Israël hier de schuldige van zou zijn. Wat natuurlijk behoorlijk verdacht is, een beetje in lijn met de Freudiaanse verspreking van Harvest eerder vandaag.
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik focus mij niet op Israel.
Ik zie alleen een topic op FOK! met walgelijke figuren die pro-genocide zijn.
Dan moet je wel even reageren.

Ik reageer overigens ook zo op mensen die Rusland steunen op FOK!
Om nog maar zo'n walgelijk land te benoemen.
Alleen dat is niemand, deze stropop tuig je telkens zelf op als excuus voor je rabiate haat jegens Israël.
  zondag 4 mei 2025 @ 20:43:27 #142
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217539123
Waarom zou iemand zich moeten verantwoorden als ie zich uitspreekt tegen genocide uitgevoerd door een met Nederland bevriend land dat we er zelfs bij faciliteren?
pi_217539141
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat is dus niet wat hoeft voor genocide. Dat Israel niet ineens 1 bom dropt houdt nog niet in dat het geen genocide is. Zoals ik al zei: 1 dode of 1 miljoen doden is geen noodzaak voor het omschrijven van iets als genocide.

Israel handelt op zo'n manier om doelbewust alles en iedereen te raken in Gaza, te doden.
Dat is exact wat genocide inhoudt.
Niet ineens 1 bom - 18 maanden bezig.
  zondag 4 mei 2025 @ 20:45:16 #144
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217539153
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:43 schreef VoMy het volgende:
Waarom zou iemand zich moeten verantwoorden als ie zich uitspreekt tegen genocide uitgevoerd door een met Nederland bevriend land dat we er zelfs bij faciliteren?
Ook voor jou geldt enkel kleurtje en geloof als basis voor 'verontwaardiging'.

Kan me je toxische posts in POL m.b.t. die afschuwelijke grrrrrrrrristenen nog herinneren. Dan kan het wel, kritiek op religie, niet. En natuurlijk dat geouwehoer over wit kolonialisme.

Daarom neem ik je en je UvA stoottroepen ook niet serieus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 4 mei 2025 @ 20:45:41 #145
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217539161
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:43 schreef VoMy het volgende:
Nederland faciliteert geen genocide. De Nederlandse regering steunt een bondgenoot die 1,5 jaar geleden op de meest walgelijke en brute manier is aangevallen door een Islamitische en antisemitische terreurgroepering van Palestijnse makelij. En dit zoals we weten overigens met de hulp en steun van nogal wat Palestijnse burgers.
pi_217539178
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nederland faciliteert geen genocide. De Nederlandse regering steunt een bondgenoot die 1,5 jaar geleden op de meest walgelijke en brute manier is aangevallen door een Islamitische en antisemitische terreurgroepering van Palestijnse makelij.
'meest walgelijke'.

Niet zo overdrijven.
pi_217539199
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
'meest walgelijke'.

Niet zo overdrijven.
Voor sommige lijkt dit op 7 oktober te begonnen zijn , beetje kortzichtig van de Israël fans
  zondag 4 mei 2025 @ 20:49:01 #148
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217539201
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
'meest walgelijke'.

Niet zo overdrijven.
Onschuldige, dansende mensen afslachten, onthoofden, verkrachten...

Pickett's charge was het niet
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 4 mei 2025 @ 20:49:39 #149
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217539211
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:48 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Voor sommige lijkt dit op 7 oktober te begonnen zijn , beetje kortzichtig van de Israël fans
Pro-Pallie volk moet vooral zwijgen over 'kortzichtigheid'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217539232
quote:

[..]
Deze Gaza oorlog is ook begonnen op 7 oktober.
  zondag 4 mei 2025 @ 20:51:16 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217539233
quote:

[..]
Hier hebben we het al eerder over gehad.

Maar we kunnen best nogmaals beginnen over hoe Arabische moslims in de jaren 1920 al Joodse gemeenschappen in deze regio aanvielen? Het enige verschil was dat men zichzelf toen nog niet een "Palestijnse" identiteit had aangemeten.
pi_217539241
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Deze wel maar het is natuurlijk al heel lang mis daar
pi_217539243
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zeker niet. Maar 'meest walgelijk'.

Er zijn echt altijd ergere dingen.
pi_217539255
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:51 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Deze wel maar het is natuurlijk al heel lang mis daar
Ja. Het Midden-Oosten. Altijd feest.
  zondag 4 mei 2025 @ 20:55:08 #155
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217539291
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is geen oorlog want het doel van Israël is vernietiging van de Palestijnse samenleving in Gaza. Het is een genocide.
pi_217539297
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dit dus, als Israel genocide zou willen plegen zouden ze 2 dagen wat cluster bombardementen kunnen doen, en alles de dood in jagen, maar aangezien de acties maar een paar duizend slachtoffers heeft geëist kan van genocide geen sprake zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217539298
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:55 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is geen oorlog want het doel van Israël is vernietiging van de Palestijnse samenleving in Gaza. Het is een genocide.
Dan nog is het begonnen op 7 oktober. Want heeft Hamas de Gazanen toch aangedaan..
pi_217539308
quote:

[..]
Je weet letterlijk wat in handvest van Hamas staat?
pi_217539319
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dit dus, als Israel genocide zou willen plegen zouden ze 2 dagen wat cluster bombardementen kunnen doen, en alles de dood in jagen, maar aangezien de acties maar een paar duizend slachtoffers heeft geëist kan van genocide geen sprake zijn.
Ach. Ik snap nog dat je vanuit verschillende overwegingen er wel wat langer over wil doen dan 2 dagen. Maar 18 maanden? in de context van Gaza?

Dat weer gezegd hebbende: de blokkade van (voedsel)voorraden kan wel heel erg ellendig uitpakken.
  zondag 4 mei 2025 @ 20:57:24 #160
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217539322
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dit heeft niets te maken met de definitie van genocide of de uitwerking van Israëls genocidale beleid.

De Duitsers hadden ook meer Auschwitzen kunnen bouwen en het tempo daar hoger kunnen leggen. Dat maakt de Holocaust niet minder een genocide.
  zondag 4 mei 2025 @ 20:59:08 #161
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217539354
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dan nog is het begonnen op 7 oktober. Want heeft Hamas de Gazanen toch aangedaan..
Hamas richtte zich daar op Israëli's. Israël doet deze genocide de Palestijnen aan.
pi_217539356
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:57 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dit heeft niets te maken met de definitie van genocide of de uitwerking van Israëls genocidale beleid.

De Duitsers hadden ook meer Auschwitzen kunnen bouwen en het tempo daar hoger kunnen leggen. Dat maakt de Holocaust niet minder een genocide.
Nee bij Genocide gaat het om als doel een bevolking uit te roeien, dat is hier niet het geval, in tegenstelling dat wat Hamas voor staat, maar goed dat je het opneemt voor Hamas geeft eigenlijk al aan dat je een door en door slecht mens bent.
  zondag 4 mei 2025 @ 20:59:27 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217539358
quote:

[..]
Vertel eens, VoMy.

Niet dat je gaat reageren, maar toch...

Wat voor staat wordt dat Free Palestina precies, gok je?

Hoe zou het daar gaan met rechten voor Sji'ieten, Alevieten, Joden, Christenen, vrouwen en homoseksuelen? En natuurlijk transpersonen.

Heb je uberhaupt weleens nagedacht hoe al dat woke waar je een dagtaak aan hebt, zich gaat realiseren in die Palestijnse droomstaat van je?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217539361
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:59 schreef VoMy het volgende:

[..]
Hamas richtte zich daar op Israëli's. Israël doet deze genocide de Palestijnen aan.
Zonder 7 oktober, niet deze reactie van Israel.
pi_217539364
quote:

[..]

israel is alleen niet uit op de vernietiging van alle palestijnen. Maar als jij zo een domme vergelijking wilt maken met de 2e wereldoorlog moet je dat natuurlijk lekker doen :)
pi_217539370
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:59 schreef VoMy het volgende:

[..]
Met richtte bedoel je het leven verbranden en verkrachten van burgers, laten we even bij de feiten blijven treurneus.
  zondag 4 mei 2025 @ 21:00:30 #167
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217539375
quote:

[..]

Dat deden ze al voor Auschwitz. Door Einsatzgruppen, door Chelmno, door Operation Reinhardt (Belzec, Treblinka, Sobibor).

Echt, je weet niet waar je het over hebt man, met je oppervlakkige woke 'aktievisme'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 4 mei 2025 @ 21:00:59 #168
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217539381
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:59 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
israel is alleen niet uit op de vernietiging van alle palestijnen.
Ja, wel dus. Vandaar ook dat ze de gehele infrastructuur vernietigd hebben. Vandaar dat ze medische posten en dienstverleners als doelwit hebben. Vandaar dat ze nu de hele strook laten verhongeren. Etcetera.

De slachtoffers zijn het doel. Iets anders is er niet.
pi_217539390
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:00 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ja, wel dus. Vandaar ook dat ze de gehele infrastructuur vernietigd hebben. Vandaar dat ze medische posten en dienstverleners als doelwit hebben. Vandaar dat ze nu de hele strook laten verhongeren. Etcetera.

Moet je maar geen Hamas leden huisvesten, grote daden betekent grote consequenties.
  zondag 4 mei 2025 @ 21:01:47 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217539394
100 euro wedden dat VoMy zelfs nog nooit van Operation Reinhard gehoord heeft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 4 mei 2025 @ 21:02:21 #171
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217539402
quote:

[..]
Het doel is de totale vernietiging van de Palestijnse terroristen van Hamas en diens infrastructuur.

Het Israëlische leger had naar eigen zeggen eind vorig jaar al 40,000 doelen bestookt. Gezien er daarbij maar pakweg 25,000 burgers zijn gevallen, toont dit juist aan hoe precies men is en dat het doel juist is om zo min mogelijk slachtoffers te maken.

En dit aantal had nog véél lager kunnen liggen als de Palestijnen zelf (nadat men deze oorlog was begonnen) een scheiding had aangebracht tussen burger en strijder en de burgers had beschermd van de gevechten. Maar nee, de Palestijnen kiezen ervoor hun strijders tussen de burgers te verschuilen en de scheiding compleet weg te halen.
  zondag 4 mei 2025 @ 21:02:34 #172
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217539405
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:00 schreef raptorix het volgende:

[..]
Met richtte bedoel je het leven verbranden en verkrachten van burgers, laten we even bij de feiten blijven treurneus.
Hamas richtte zich op Israëli's bij hun aanval op 7 oktober en niet op de Palestijnen in Gaza. Israël richt zich tijdens deze genocide op de Palestijnen in Gaza. Israël doet de Palestijnen deze genocide aan.
pi_217539412
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:00 schreef VoMy het volgende:

[..]

je kan wel ja roepen, maakt het niet minder een bullshit verhaal. Ze willen de totale vernietiging van hamas. Dat hamas als laffe honden de eigen bevolking misbruikt is vooral heel kut voor de bevolking.

En laten we de rol van iran hierin ook niet vergeten.
  zondag 4 mei 2025 @ 21:03:15 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217539419
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:02 schreef VoMy het volgende:

[..]
Hamas richtte zich op Israëli's bij hun aanval op 7 oktober en niet op de Palestijnen in Gaza. Israël richt zich tijdens deze genocide op de Palestijnen in Gaza. Israël doet de Palestijnen deze genocide aan.
Ga eens een echt boek lezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 4 mei 2025 @ 21:03:57 #175
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217539425
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zonder 7 oktober, niet deze reactie van Israel.
Dat klopt.
Maar dat legt de verantwoordelijkheid van Israëls oorlogsmisdaden en Israëls genocide op de Palestijnen niet opeens bij Hamas. Israël is een zelfstandig land dat zelfstandig gigantische oorlogsmisdaden begaat en zelfstandig een genocide uitvoert. Dat is hun keuze, daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor.
pi_217539432
quote:

[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom je het zo lastig vind om te onderkennen dat dit alles een reactie is op 7 oktober.
pi_217539437
quote:

[..]
WAT, zelden zo een dom gebrabbel gehoord. Laten we even gewoon bij de feiten houden, Hamas valt gewoon burgers op een vrolijk festival aan, elk fatsoenlijk mens zou dat afkeuren, daar hoef je helemaal niet met allemaal whatabouts te komen.
  zondag 4 mei 2025 @ 21:04:43 #178
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217539438
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:02 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
je kan wel ja roepen, maakt het niet minder een bullshit verhaal.

Het is dan ook geen bullshit verhaal. Het doel van Israël is het vernietigen van de Palestijnse samenleving in Gaza.
  zondag 4 mei 2025 @ 21:05:18 #179
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217539447
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:04 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is dan ook geen bullshit verhaal. Het doel van Israël is het vernietigen van de Palestijnse samenleving in Gaza.
Je kunt dit nog 1000x herhalen, dat maakt zo'n bloedsprookje niet ineens de waarheid.
  zondag 4 mei 2025 @ 21:05:32 #180
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217539450
quote:

[..]
Wat is het doel van Hamas?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 4 mei 2025 @ 21:06:13 #181
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217539460
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom je het zo lastig vind om te onderkennen dat dit alles een reactie is op 7 oktober.
Deze genocide is begonnen na 7 oktober maar wel de verantwoordelijkheid van Israël. Het is het IDF dat de oorlogsmisdaden begaat, het is Israël dat de Palestijnen uithongert, het is Israël dat een genocide uitvoert. Allemaal bewust, de verantwoordelijkheid voor Israëls misdaden ligt gewoon bij Israël.
pi_217539479
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:03 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat klopt.
Maar dat legt de verantwoordelijkheid van Israëls oorlogsmisdaden en Israëls genocide op de Palestijnen niet opeens bij Hamas. Israël is een zelfstandig land dat zelfstandig gigantische oorlogsmisdaden begaat en zelfstandig een genocide uitvoert. Dat is hun keuze, daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor.
Natuurlijk wel. Hamas wist dat er een reactie zou komen.
  zondag 4 mei 2025 @ 21:07:18 #183
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217539481
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
WAT, zelden zo een dom gebrabbel gehoord. Laten we even gewoon bij de feiten houden, Hamas valt gewoon burgers op een vrolijk festival aan, elk fatsoenlijk mens zou dat afkeuren, daar hoef je helemaal niet met allemaal whatabouts te komen.
Maar niemand keurt dat toch ook goed, over gebrabbel gesproken.
Net zoals geen fatsoenlijk mens de duizenden oorlogsmisdaden leidend tot de genocide op Palestijnen van Israël goed zou moeten keuren. Omdat genocide niet goed te keuren is.
pi_217539484
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt dit nog 1000x herhalen, dat maakt zo'n bloedsprookje niet ineens de waarheid.
Het is simpelweg ook niet waar, er zijn 40.000 Palestijnen omgekomen, ik durf te stellen dat er een stuk meer geboren zijn, als Israel de boel echt dat doel had, was het een stuk eenvoudiger om gewoon anticonceptie middelen te droppen in plaats van bommen.
  zondag 4 mei 2025 @ 21:07:25 #185
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217539487
quote:

[..]
Joden, men richtte zich voornamelijk op Joden en alles en iedereen die men onderweg tegenkwam werd ook maar uit de weg geruimd. Maar het afslachten van Joden was hetgeen waar men euforisch van werd, zo worden te veel Palestijnen namelijk van kinds af aan opgevoed. En dit zijn de mensen die jij steunt. Dat is ronduit verwerpelijk te noemen.

twitter
pi_217539494
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:06 schreef VoMy het volgende:

[..]
Deze genocide is begonnen na 7 oktober maar wel de verantwoordelijkheid van Israël. Het is het IDF dat de oorlogsmisdaden begaat, het is Israël dat de Palestijnen uithongert, het is Israël dat een genocide uitvoert. Allemaal bewust, de verantwoordelijkheid voor Israëls misdaden ligt gewoon bij Israël.
DE VRAAG IS, WAT STAAT ER IN HET HANDVEST VAN HAMAS, ANTWOORD, ANTWOORD, ANTWOORD.
pi_217539500
quote:

[..]
nee dat is het niet. Maargoed je kan nog 20 keer van wel zeggen. Veranderd niks aan de waarheid.

Echt te dom om te poepen :')
  zondag 4 mei 2025 @ 21:08:17 #188
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217539503
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Hamas wist dat er een reactie zou komen.
Er bestaat geen vrijbrief om zonder verantwoordelijkheid genocide te plegen. De oorlogsmisdaden die Israël wil plegen, zijn voor de verantwoordelijkheid van Israël.
pi_217539504
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:06 schreef VoMy het volgende:

[..]
Israel heeft gewoon weinig trek in nog een 7 oktober. Hamas had moeten nadenken dat ze geen luchtverdediging hebben. Ofja, als ze om de Gazaanse bevolking zouden geven.
  zondag 4 mei 2025 @ 21:08:30 #190
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217539507
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het is simpelweg ook niet waar, er zijn 40.000 Palestijnen omgekomen,
Er zijn er veel meer omgekomen.
pi_217539517
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:08 schreef VoMy het volgende:

[..]
790.000 volgens de UVA!
  zondag 4 mei 2025 @ 21:09:11 #192
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217539518
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
DE VRAAG IS, WAT STAAT ER IN HET HANDVEST VAN HAMAS, ANTWOORD, ANTWOORD, ANTWOORD.
Waarom zou ik een vraag moeten beantwoorden die totaal los staat van het onderwerp waar ik over praat?

Israël voert een genocide uit in Gaza. Het doel is om de Palestijnse samenleving daar te vernietigen.
  zondag 4 mei 2025 @ 21:09:57 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217539526
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:09 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waarom zou ik een vraag moeten beantwoorden die totaal los staat van het onderwerp waar ik over praat?

Israël voert een genocide uit in Gaza. Het doel is om de Palestijnse samenleving daar te vernietigen.
mijn goedheid...

echt...

zie hier: een woke Nederlander in het wild. Maak foto's want het is een uitstervend soort.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217539528
quote:

[..]

Natuurlijk geef je geen antwoord als het pijnlijk word. Dat is altijd het geval met slappe figuren zoals jou.
  zondag 4 mei 2025 @ 21:11:10 #195
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217539545
quote:

[..]

quote:

[..]

pi_217539552
  zondag 4 mei 2025 @ 21:11:38 #197
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217539554
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Natuurlijk geef je geen antwoord als het pijnlijk word. Dat is altijd het geval met slappe figuren zoals jou.
Geef anders zelf antwoord op je irrelevante vraag. Of zoek het handvest gewoon op als je het zo graag wil weten. Het staat gewoon online.

Dat verandert de situatie verder niet. Israël voert een genocide uit met als doel de Palestijnse samenleving in Gaza te vernietigen. De verantwoordelijkheid voor deze grootschalige misdaad tegen de menselijkheid, ligt bij Israël. Zij voeren de misdaden uit, zij zijn verantwoordelijk.
  zondag 4 mei 2025 @ 21:12:05 #198
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217539564
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:11 schreef raptorix het volgende:
[ afbeelding ]
Leuke quotes.

Ondertussen voert Israël een genocide uit op de Palestijnen in Gaza.
pi_217539581
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:11 schreef VoMy het volgende:

[..]
Geef anders zelf antwoord op je irrelevante vraag. Of zoek het handvest gewoon op als je het zo graag wil weten. Het staat gewoon online.

Dat verandert de situatie verder niet. Israël voert een genocide uit met als doel de Palestijnse samenleving in Gaza te vernietigen. De verantwoordelijkheid voor deze grootschalige misdaad tegen de menselijkheid, ligt bij Israël. Zij voeren de misdaden uit, zij zijn verantwoordelijk.
Nogmaals, grote acties, hebben grote consequenties.
  zondag 4 mei 2025 @ 21:13:54 #200
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217539593
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:13 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nogmaals, grote acties, hebben grote consequenties.
Genocide is een misdaad tegen de menselijkheid waarvan de daders vervolgd moeten worden.
pi_217539615
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:13 schreef VoMy het volgende:

[..]
Genocide is een misdaad tegen de menselijkheid waarvan de daders vervolgd moeten worden.
  zondag 4 mei 2025 @ 21:17:04 #202
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217539655
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:15 schreef raptorix het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat is eveneens erg.
Net als genocide dus.
pi_217539665
Het meest ironische met figuren als Vomy is, dat als Hamas de kans zou krijgen ze je direct zijn keel zouden doornsnijden of in beste geval zouden ontvoeren om zo hun vriendjes vrij te krijgen uit de gevangenis :') :') :') :')
pi_217539682
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:17 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat is eveneens erg.
Net als genocide dus.
Erg is als je je sleutels vergeet, dit is regelrecht terrorisme, maar goed domme figuren zoals jou kan je niks bijbrengen.
pi_217539731
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:17 schreef raptorix het volgende:
Het meest ironische met figuren als Vomy is, dat als Hamas de kans zou krijgen ze je direct zijn keel zouden doornsnijden of in beste geval zouden ontvoeren om zo hun vriendjes vrij te krijgen uit de gevangenis :') :') :') :')
Zelfde niveau als queers for palestine :')
pi_217539782
quote:

[..]
Er bestaat geen vrijbrief om zonder verantwoordelijkheid genocide te plegen. De oorlogsmisdaden die Israël wil plegen, zijn voor de verantwoordelijkheid van Israël.
De reactie van Israel is volstrekt logisch. Het zou er alleen naar mijn inziens ook anders uit moeten zien. We zijn nu 18 maanden verder, nagenoeg alles plat, maar Hamas heet zo ongeveer nog 50% van Gaza in handen. Recent weer een filmpje met de mensen die zijn gegijzeld.

Er had veel eerder een plan moeten komen waarbij de bevolking buiten Gaza zou worden gehuisplaatst.
pi_217540393
https://x.com/FaytuksNetwork/status/1919111012730487256

Interessante omslag. Van de normaliter anti-Israel VN, mogen nu de Gazanen niet aan voedsel komen. Zelfs Smotrich is helemaal in de war.
pi_217541234
Hoe zorg je ervoor dat het bij de palestijnen terecht komt?

quote:
What's your plan once that aid reaches Gaza, @cenkuygur? Will you have French, Irish, and Norwegian soldiers fight Hamas to ensure the aid actually gets to Palestinians?

Here's a clip of a Gazan who tried to take humanitarian aid and was caught by Hamas. Listen to his screams and let me know your plan.
twitter

https://x.com/AvivaKlompas/status/1918959778316845074
pi_217542536
Ik heb in die twee minuten toch ook even aan de Israëlische gijzelaars gedacht die daar al zo lang vast zitten.
Jullie ook?
  maandag 5 mei 2025 @ 00:33:36 #210
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217542544
Ik ben op zich vrij pro-Israël in dit conflict maar de wereld mag Israël nu wel eens aan gaan spreken op deze schandalige vertoning.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_217542738
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 21:07 schreef VoMy het volgende:
Maar niemand keurt dat toch ook goed, over gebrabbel gesproken.
Jawel hoor, de Palestijnse bevolking zelf.

https://nos.nl/collectie/(...)-van-hamas-op-israel

En nu moeten we allemaal medelijden hebben met het Palestijnse volk, omdat Israël terugslaat.
  maandag 5 mei 2025 @ 08:58:13 #212
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_217543597
Het is heel simpel. Voedselhulp ruilen voor alle gijzelaars.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_217555247
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Niet ineens 1 bom - 18 maanden bezig.
Dat is precies wat ik zeg?

Nogmaals: Het is totaal niet relevant of Israel 1 grote bom dropt of 1 persoon dood of 1 miljoen.
Dat is allemaal niet relevant om iets een genocide te maken.

quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nederland faciliteert geen genocide. De Nederlandse regering steunt een bondgenoot die 1,5 jaar geleden op de meest walgelijke en brute manier is aangevallen door een Islamitische en antisemitische terreurgroepering van Palestijnse makelij. En dit zoals we weten overigens met de hulp en steun van nogal wat Palestijnse burgers.
Uhm, jawel?
Nederland steunt Israel en doet alles eraan om genocide te steunen.

Een bondgenoot? Ah ja, net als dat we bondgenoten zijn van Rusland :')
Ja, 7 oktober was heel erg. Maar alles wat Israel doet is letterlijk een factor 100.
Ongeacht wat Hamas wil, ik heb ze nog nooit een genocide zien uitvoeren. Israel wel.
pi_217555272
quote:

[..]

Ah ja.....

Vandaar dat voedsel, water, medicijnen tegen houden zo goed is.
Of het bombarderen van ziekenhuizen en scholen, of complete appartementencomplexen en hulpkonvooien.

Uhu, dat is natuurlijk lang niet zo erg uhu.

quote:

[..]
Pro-Pallie volk moet vooral zwijgen over 'kortzichtigheid'.
Ahum?
Dus genocide steunen is ok, maar ben je anti-genocide dan is dat ''kortzichtig''.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')