Hee allemaal, even een paar dingetjes over Aisha r.a. en dat “verkrachtingsverhaal” rechtzetten, in gewone mensentaal:quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:17 schreef FlippingCoin het volgende:
Die profeet verkrachtte toch een kind, kan je daar wat teksten over plaatsen?
maar wel verkrachting in jouw terminologie neem ik aan? Of zou jij ook seks hebben met zo'n jong kind?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:40 schreef ImFinkelstein het volgende:
[..]
Hee allemaal, even een paar dingetjes over Aisha r.a. en dat “verkrachtingsverhaal” rechtzetten, in gewone mensentaal:
1. Aisha’s leeftijd & bronnen
Volgens Sahih al‑Bukhari (hadith 5134, check Sunnah.com) was Aisha 6 toen ze verloofd werd en 9 toen zij en de Profeet ﷺ gingen samenwonen.
In die tijd was dat een volkomen normaal huwelijk met wederzijdse instemming – geen “verkrachting” in hun terminologie.
2. Wat Aisha betekende
Ze wordt in de Koran “Moeder der Gelovigen” genoemd (33:6).
Met 2.210 overgeleverde hadiths was ze de grootste vrouwelijke geleerde van haar tijd (bron: Wikipedia).
Na de profeet ﷺ speelde ze nog 44 jaar een belangrijke rol in politiek en wetgeving.
3. Puberteit toen vs. nu
In warme klimaten kan puberteit al rond 8–9 jaar beginnen.
De islam koppelt volwassenheid (baligh) aan fysieke rijping – Aisha was bij consumptie baligh, dus volgens de regels “gelijkwaardig volwassen”.
4. Hoe oud mocht je trouwen in het oude Westen?
Engeland, 1275: age of consent = 12 jaar (Statute of Westminster).
Kanoniek recht (12e eeuw): meisjes vanaf 12, jongens vanaf 14.
VS, 19e eeuw: in veel staten lag de “consent age” tussen 10 en 12; pas laat 19e eeuw omhoog naar 16–18.
5. Nog meer jonge bruiden
Engeland 1564: zelfs kinderen van 2–3 jaar stonden officieel getrouwd (Chester Bishop’s Court).
Koningen en edelen regelde allianties met peuters; consummatie gebeurde later.
6. Conclusie: tijdsbeeld > moderne maatstaven
Wat wij nu “verkrachting” noemen, was toen wettig huwelijk als er puberteit was.
Zowel in de islamitische wereld als in Europa/VS trouwden jongeren jonger dan wij nu raar zouden vinden.
Pas sinds 19e eeuw gelden onze strenge 16–18 grenzen.
Kortom: Aisha was geen slachtoffer, maar een krachtige, invloedrijke geleerde. Dus die “verkrachtingsclaim” klopt niet – het was een huwelijk binnen de normen van de 7e eeuw.
TS stelt volgens mij nergens dat er geen massamoorden door moslims zijn gepleegd?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 11:34 schreef Haushofer het volgende:
Ik mis bovendien de vele teksten in de Koran waarin wel onverdraagzaamheid wordt gepredikt. En geen massamoorden door moslims? Tien seconden googelen èt voila:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hamidian_massacres
Graag gedaan.
TS is vooral aan het preken voor eigen 'parochie'. Lol.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 11:58 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
TS stelt volgens mij nergens dat er geen massamoorden door moslims zijn gepleegd?
Heb je geschiedenis gehad op school? Ook in Europa werden in met name gegoede families meisjes op zeer jonge leeftijd uitgehuwelijkt. Een huwelijk is politiek en had totaal niets met liefde te maken. Het 'consumeren' van het huwelijks werd over het algemeen uitgesteld tot de bruid geslachtsrijp was.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Of zou jij ook seks hebben met zo'n jong kind?
Oh je gaat je niet mengen in de discussie, maar toch ook wel, om een pedofiel in bescherming te nemen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:35 schreef 215 het volgende:
[..]
Heb je geschiedenis gehad op school? Ook in Europa werden in met name gegoede families meisjes op zeer jonge leeftijd uitgehuwelijkt. Een huwelijk is politiek en had totaal niets met liefde te maken. Het 'consumeren' van het huwelijks werd over het algemeen uitgesteld tot de bruid geslachtsrijp was.
Verder ga ik me niet mengen in deze discussie maar als je niets anders hebt dan een te jonge bruid 1300 jaar geleden kan je beter ook je mond houden lijkt mij.
Lezen is niet je sterkste kant zeker.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh je gaat je niet mengen in de discussie, maar toch ook wel, om een pedofiel in bescherming te nemen.
interesting
niet in discussie gaan is niet jouw sterkste kan zekerquote:
Je mag best wel het laatste woord hebben hoor.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
niet in discussie gaan is niet jouw sterkste kan zeker
is goed lieverdquote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:43 schreef 215 het volgende:
[..]
Je mag best wel het laatste woord hebben hoor.
Nee, hij steltquote:Op zaterdag 3 mei 2025 11:58 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
TS stelt volgens mij nergens dat er geen massamoorden door moslims zijn gepleegd?
Dus het ligt eraan wat je onder "bekendste" verstaat. Maar goed hoor, strikt genomen heb je gelijk. Laten we TS gelijk geven in dezequote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:12 schreef ImFinkelstein het volgende:
4. Bekendste massamoordenaars en pedofielen: géén moslims
Hier een paar wereldbekende seriemoordenaars en hun overtuiging:
Mooie vers overigens:quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:12 schreef ImFinkelstein het volgende:
“O mensen, Wij hebben jullie uit man en vrouw geschapen en tot volkeren en stammen gemaakt, opdat jullie elkaar zouden leren kennen.”
(Koran 49:13)
Daarom zijn vrouwen in de islamitische wereld overal de lul ja.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:22 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Mooie vers overigens:
O mankind! Indeed, We created you from a male and a female, and made you into nations and tribes so that you may get to know one another. Surely the most noble of you in the sight of Allah is the most righteous among you. Allah is truly All-Knowing, All-Aware.
En hoeveel van die kleuterfiedelaars verheffen we tot profeten van Goddelijke waarheid?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:35 schreef 215 het volgende:
[..]
Heb je geschiedenis gehad op school? Ook in Europa werden in met name gegoede families meisjes op zeer jonge leeftijd uitgehuwelijkt. Een huwelijk is politiek en had totaal niets met liefde te maken. Het 'consumeren' van het huwelijks werd over het algemeen uitgesteld tot de bruid geslachtsrijp was.
Verder ga ik me niet mengen in deze discussie maar als je niets anders hebt dan een te jonge bruid 1300 jaar geleden kan je beter ook je mond houden lijkt mij.
Het neuken van schapen heeft ontelbare vrouwen gespaard.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:55 schreef Bassie48 het volgende:
In ieder geval zijn moslims niet zo dom als christenen die geloven dat Jezus op water liep, water in wijn veranderde en uit de dood is opgestaan. Verder kan ik niks positiefs zeggen over de islam net als andere religies trrouwens. Opperwezens bestaan alleen maar in de hoofden van gelovigen. Eerst was er de mens en later pas het Opperwezen.
Dit wordt in ieder geval zo door de meeste moslims geïnterpreteerd.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De koran ontkent dat Jezus Christus aan het kruis is gestorven.
Dat is voor mij genoeg reden om hem volledig af te schrijven.
Wederzijdse instemming op 9 jaar...quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:40 schreef ImFinkelstein het volgende:
In die tijd was dat een volkomen normaal huwelijk met wederzijdse instemming – geen “verkrachting” in hun terminologie.
Buiten of t zo was of niet, een 9jarige kán niet die keuze maken, het is voor iemand van die leeftijd onmogelijk de consequenties te overzien.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:37 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wederzijdse toestemming op 9 jaar...
Ik denk zelfs dat JIJ beseft dat dit echt niet wederzijds was maar gearrangeerd.
En dan kan je wel zeggen: jaaaa maar in Engeland ook en warm klimaat enz.
Dat maakt het NIET ok..
Het valt mij altijd op dat moslims zich ongemakkelijk voelen bij de vraag "wat ze er van vinden". Het lijkt mij vreselijk een levensovertuiging te hebben waar je je ongemakkelijk bij voelt.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:40 schreef Mijk het volgende:
[..]
Buiten of t zo was of niet, een 9jarige kán niet die keuze maken, het is voor iemand van die leeftijd onmogelijk de consequenties te overzien.
Dat dus..quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:40 schreef Mijk het volgende:
[..]
Buiten of t zo was of niet, een 9jarige kán niet die keuze maken, het is voor iemand van die leeftijd onmogelijk de consequenties te overzien.
In een collectivistische cultuur heb je volgens mij niet veel te vinden, daarom zal dit botsen in hun hoofd.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:52 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het valt mij altijd op dat moslims zich ongemakkelijk voelen bij de vraag "wat ze er van vinden". Het lijkt mij vreselijk een levensovertuiging te hebben waar je je ongemakkelijk bij voelt.
Nee, in de Islam geloven ze überhaupt niet dat Jezus ooit gestorven is, maar dat hij met God in de hemel is en zal terugkeren op de dag des oordeels.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:55 schreef Bassie48 het volgende:
In ieder geval zijn moslims niet zo dom als christenen die geloven dat Jezus op water liep, water in wijn veranderde en uit de dood is opgestaan. Verder kan ik niks positiefs zeggen over de islam net als andere religies trrouwens. Opperwezens bestaan alleen maar in de hoofden van gelovigen. Eerst was er de mens en later pas het Opperwezen.
quote:Op zaterdag 3 mei 2025 23:09 schreef Aress020 het volgende:
[..]
Nee, in de Islam geloven ze überhaupt niet dat Jezus ooit gestorven is, maar dat hij met God in de hemel is en zal terugkeren op de dag des oordeels.
Daarnaast geloven ze ook dat hij vanuit klei een vogel heeft gemaakt en door te blazen het levend heeft gemaakt.
Lekker makkelijk he om christenen dom te noemen terwijl de hele Koran ook vol staat met 'wonderen'
Maria was zelf bezwangerd door God via de HG toen ze 12-14 jaar was en moest een kind baren. Dit was niet Mohammed, maar God zelf die dat blijkbaar goed vond. In het jodendom, waar je “nul problemen” mee hebt, zegt de Talmoed expliciet dat je een kind van 3 jaar kan huwen en geslachtsgemeenschap mee kan hebben. Historici zeggen dat in de middeleeuwen in veel delen van de wereld, waaronder Europa, het normaal was om te huwen zodra je puberteit bereikte. De Katholieke Kerk, gezien als de vertegenwoordiging van God op aarde, stond kindhuwelijken toe. Nog geen 200 jaar geleden was de toestemmingsleeftijd in de meeste Amerikaanse staten 10 jaar, in Delaware zelfs 7 jaar. Kindhuwelijken zijn daar in sommige staten, anno 2025, nog steeds toegestaan, met minimale of geen leeftijdsgrenzen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En hoeveel van die kleuterfiedelaars verheffen we tot profeten van Goddelijke waarheid?
We hebben het niet over Maria, het christendom, de RKK of de talmoed.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:34 schreef -Kerelx het volgende:
[..]
Maria was zelf bezwangerd door God via de HG toen ze 12-14 jaar was en moest een kind baren. Dit was niet Mohammed, maar God zelf die dat blijkbaar goed vond. In het jodendom, waar je “nul problemen” mee hebt, zegt de Talmoed expliciet dat je een kind van 3 jaar kan huwen en geslachtsgemeenschap mee kan hebben. Historici zeggen dat in de middeleeuwen in veel delen van de wereld, waaronder Europa, het normaal was om te huwen zodra je puberteit bereikte. De Katholieke Kerk, gezien als de vertegenwoordiging van God op aarde, stond kindhuwelijken toe. Nog geen 200 jaar geleden was de toestemmingsleeftijd in de meeste Amerikaanse staten 10 jaar, in Delaware zelfs 7 jaar. Kindhuwelijken zijn daar in sommige staten, anno 2025, nog steeds toegestaan, met minimale of geen leeftijdsgrenzen.
Maar hé … “Mohammed”, van 1400 jaar geleden.
Men bekijkt dit geval niet alleen vanuit een tunnelvisie, maar ook presentistisch, wat een drogreden is.
Nee, want nuance en relativering maken dat je beweringen geen steekhouden.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
We hebben het niet over Maria, het christendom, de RKK of de talmoed.
Zo moeilijk schijnt het te zijn gewoon in te gaan op vragen wanneer het de Islam betreft.
Het is geen nuance en relativering.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:39 schreef -Kerelx het volgende:
[..]
Nee, want nuance en relativering maken dat je beweringen geen steekhouden.
Er komt geen slot op dit topic omdat het een interessante kwestie is. Een slot op dit topic zou een slot betekenen op het bespreken van Islam als religie, en dat doen we hier niet.quote:Op zondag 4 mei 2025 00:15 schreef matspontius het volgende:
Waarom geen slotje op dit soort topics waar men pedofilie probeert goed te praten? Regelmatig slotjes op topics waar ik grote vraagtekens bijzet maar dit soort braaksel mag wel gewoon doorgang vinden?
Klopt en ik vind het ook verhelderend en bevestigend.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:46 schreef Mijk het volgende:
[..]
Er komt geen slot op dit topic omdat het een interessante kwestie is. Een slot op dit topic zou een slot betekenen op het bespreken van Islam als religie, en dat doen we hier niet.
Buiten dat is "pedofilie goedpraten" niet het doel van dit topic, dit gaat over heel islam. Dan zouden we ook alle Katholieke topics kunnen sluiten, die pastoren waren ook niet vies van een biecht hokje.
Deels eens,maar "whataboutism" vind ik altijd een beetje een cringe argument, want dat kan in sommige gevallen juist goed aantonen; "WAAROM meten met 2 maten". Dat is vaak het doel van zgn whataboutism, wat inmiddels een veel gebruikte term is om óf vragen te ontwijken, óf het meten met 2 maten te willen ontwijken.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt en ik vind het ook verhelderend en bevestigend.
Dit soort topics gaan nooit over de materie zelf, maar dienen als apologia en een hoop whataboutisms; alleen al de OP barst van "ja maar zij"-retoriek.
Toont de infantiliteit en het tribalisme van orthodoxe religie prima aan.
Dat kan je simpelweg ontkennen zonder onderbouwing, maar dat is het wel. Je kijkt dan naar een breder perspectief en historische context, wat gewoon geldig is.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is geen nuance en relativering.
Hoeveel van die genoemde personen in je zoveelste poging tot bagatellisering zijn verheven tot profeten die goddelijke waarheden verkondigen?
Hoeveel talmoedisten kom jij uberhaupt tegen in pak 'm beet een week?
Pro-tip, Kerel: misschien moet je het idee dat ik de spokesperson voor religie X of Y ben even laten varen, en gewoon de vragen beantwoorden.quote:Op zondag 4 mei 2025 13:01 schreef -Kerelx het volgende:
[..]
Dat kan je simpelweg ontkennen zonder onderbouwing, maar dat is het wel. Je kijkt dan naar een breder perspectief en historische context, wat gewoon geldig is.
God die via HG Maria bezwangerde en een kind liet baren staat hoger dan welke profeet. Volgens de joodse traditie (met name midrasj en latere rabbijnse commentaren), was Rebecca 3 jaar oud toen zij huwde met Isaak.
Je hanteert vaker rookgordijnen Etto ter afleiding van de discussie, waar ik niet op inga.
Niet in dít topic.quote:Op zondag 4 mei 2025 13:00 schreef Mijk het volgende:
[..]
Deels eens,maar "whataboutism" vind ik altijd een beetje een cringe argument, want dat kan in sommige gevallen juist goed aantonen; "WAAROM meten met 2 maten". Dat is vaak het doel van zgn whataboutism, wat inmiddels een veel gebruikte term is om óf vragen te ontwijken, óf het meten met 2 maten te willen ontwijken.
Zo kun je ook zeggen in de rechtbank "de man vermoordde de andere man, met een bijl, dit is zo luguber, dit verdient de doodstraf".
Verdediging; "Ja, maar de vermoordde man, heeft al zijn 6 dochters verkracht en vermoord"
In dit geval zou het ook belachelijk bizar zijn als de rechter dan zegt; "dat is whataboutism". De omstandigheden spelen wel degelijk een belangrijke rol.
Je kan beter letten op het gebruiken van drogredenen zoals stromannen in je argumentatie Etto. Ik haal die argumenten niet aan vanwege je geloof als katholiek, ook al doe je dat andersom wel bij moslims. Ik haal simpelweg verschillende argumenten uit verschillende bronnen aan, uit verschillende religies, maar ook wat historisch bekend is.quote:Op zondag 4 mei 2025 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Pro-tip, Kerel: misschien moet je het idee dat ik de spokesperson voor religie X of Y ben even laten varen, en gewoon de vragen beantwoorden.
Over rookgordijnen gesproken.
Maar laat ik het anders formuleren: wat vind JIJ van kindhuwelijken? Niet een boek of een interpretatie daarvan, wat vind JIJ.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |