Hee allemaal, even een paar dingetjes over Aisha r.a. en dat “verkrachtingsverhaal” rechtzetten, in gewone mensentaal:quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:17 schreef FlippingCoin het volgende:
Die profeet verkrachtte toch een kind, kan je daar wat teksten over plaatsen?
maar wel verkrachting in jouw terminologie neem ik aan? Of zou jij ook seks hebben met zo'n jong kind?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:40 schreef ImFinkelstein het volgende:
[..]
Hee allemaal, even een paar dingetjes over Aisha r.a. en dat “verkrachtingsverhaal” rechtzetten, in gewone mensentaal:
1. Aisha’s leeftijd & bronnen
Volgens Sahih al‑Bukhari (hadith 5134, check Sunnah.com) was Aisha 6 toen ze verloofd werd en 9 toen zij en de Profeet ﷺ gingen samenwonen.
In die tijd was dat een volkomen normaal huwelijk met wederzijdse instemming – geen “verkrachting” in hun terminologie.
2. Wat Aisha betekende
Ze wordt in de Koran “Moeder der Gelovigen” genoemd (33:6).
Met 2.210 overgeleverde hadiths was ze de grootste vrouwelijke geleerde van haar tijd (bron: Wikipedia).
Na de profeet ﷺ speelde ze nog 44 jaar een belangrijke rol in politiek en wetgeving.
3. Puberteit toen vs. nu
In warme klimaten kan puberteit al rond 8–9 jaar beginnen.
De islam koppelt volwassenheid (baligh) aan fysieke rijping – Aisha was bij consumptie baligh, dus volgens de regels “gelijkwaardig volwassen”.
4. Hoe oud mocht je trouwen in het oude Westen?
Engeland, 1275: age of consent = 12 jaar (Statute of Westminster).
Kanoniek recht (12e eeuw): meisjes vanaf 12, jongens vanaf 14.
VS, 19e eeuw: in veel staten lag de “consent age” tussen 10 en 12; pas laat 19e eeuw omhoog naar 16–18.
5. Nog meer jonge bruiden
Engeland 1564: zelfs kinderen van 2–3 jaar stonden officieel getrouwd (Chester Bishop’s Court).
Koningen en edelen regelde allianties met peuters; consummatie gebeurde later.
6. Conclusie: tijdsbeeld > moderne maatstaven
Wat wij nu “verkrachting” noemen, was toen wettig huwelijk als er puberteit was.
Zowel in de islamitische wereld als in Europa/VS trouwden jongeren jonger dan wij nu raar zouden vinden.
Pas sinds 19e eeuw gelden onze strenge 16–18 grenzen.
Kortom: Aisha was geen slachtoffer, maar een krachtige, invloedrijke geleerde. Dus die “verkrachtingsclaim” klopt niet – het was een huwelijk binnen de normen van de 7e eeuw.
TS stelt volgens mij nergens dat er geen massamoorden door moslims zijn gepleegd?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 11:34 schreef Haushofer het volgende:
Ik mis bovendien de vele teksten in de Koran waarin wel onverdraagzaamheid wordt gepredikt. En geen massamoorden door moslims? Tien seconden googelen èt voila:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hamidian_massacres
Graag gedaan.
TS is vooral aan het preken voor eigen 'parochie'. Lol.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 11:58 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
TS stelt volgens mij nergens dat er geen massamoorden door moslims zijn gepleegd?
Heb je geschiedenis gehad op school? Ook in Europa werden in met name gegoede families meisjes op zeer jonge leeftijd uitgehuwelijkt. Een huwelijk is politiek en had totaal niets met liefde te maken. Het 'consumeren' van het huwelijks werd over het algemeen uitgesteld tot de bruid geslachtsrijp was.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Of zou jij ook seks hebben met zo'n jong kind?
Oh je gaat je niet mengen in de discussie, maar toch ook wel, om een pedofiel in bescherming te nemen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:35 schreef 215 het volgende:
[..]
Heb je geschiedenis gehad op school? Ook in Europa werden in met name gegoede families meisjes op zeer jonge leeftijd uitgehuwelijkt. Een huwelijk is politiek en had totaal niets met liefde te maken. Het 'consumeren' van het huwelijks werd over het algemeen uitgesteld tot de bruid geslachtsrijp was.
Verder ga ik me niet mengen in deze discussie maar als je niets anders hebt dan een te jonge bruid 1300 jaar geleden kan je beter ook je mond houden lijkt mij.
Lezen is niet je sterkste kant zeker.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh je gaat je niet mengen in de discussie, maar toch ook wel, om een pedofiel in bescherming te nemen.
interesting
niet in discussie gaan is niet jouw sterkste kan zekerquote:
Je mag best wel het laatste woord hebben hoor.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
niet in discussie gaan is niet jouw sterkste kan zeker
is goed lieverdquote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:43 schreef 215 het volgende:
[..]
Je mag best wel het laatste woord hebben hoor.
Nee, hij steltquote:Op zaterdag 3 mei 2025 11:58 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
TS stelt volgens mij nergens dat er geen massamoorden door moslims zijn gepleegd?
Dus het ligt eraan wat je onder "bekendste" verstaat. Maar goed hoor, strikt genomen heb je gelijk. Laten we TS gelijk geven in dezequote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:12 schreef ImFinkelstein het volgende:
4. Bekendste massamoordenaars en pedofielen: géén moslims
Hier een paar wereldbekende seriemoordenaars en hun overtuiging:
Mooie vers overigens:quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:12 schreef ImFinkelstein het volgende:
“O mensen, Wij hebben jullie uit man en vrouw geschapen en tot volkeren en stammen gemaakt, opdat jullie elkaar zouden leren kennen.”
(Koran 49:13)
Daarom zijn vrouwen in de islamitische wereld overal de lul ja.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:22 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Mooie vers overigens:
O mankind! Indeed, We created you from a male and a female, and made you into nations and tribes so that you may get to know one another. Surely the most noble of you in the sight of Allah is the most righteous among you. Allah is truly All-Knowing, All-Aware.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |