abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 mei 2025 @ 22:27:04 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217521541
En weer door met kleine en grote zorgen en hopelijk veel goed nieuws!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 22:27:50 #2
37150 livelink
pi_217521550
En nog even de update van Ingrid hier

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 20:57 schreef _Ingrid_ het volgende:
Gewoonmezelf ik snap je zorgen heel goed. Sterkte ermee. :* Mijn vriend rookt al sinds zijn 14e. Had een tijd terug ook een vlek op zijn longen, uitgebreid getest en wat bleek, niks ernstigs. Antibioticakuur van 2 weken en toen was het op controle paar weken later weer weg. Hij is wel wat jonger, 56.

Mush, ik ben vanmorgen geweest. Mijn hersens zien er goed uit. Geen tumor oid. Alleen bewijs van migraine ;) 2 kleine vlekjes, maar dat is normaal zei de neuroloog.
De medicatie is nu aangepast. Betablokker gaat op proef eraf want je bloeddruk gaat ervan omlaag en bijwerking is duizeligheid. Mijn andere medicatie was al verhoogd nog niet zo lang geleden, die moet nog op niveau komen. En ik krijg een andere soort medicatie voor als ik een aanval heb.

Toen ik thuis was kreeg ik een telefoontje dat er een overleg kwam met de neuroloog over mijn vader. Dus s'middags weer terug naar het ziekenhuis.
Heel goed gesprek gehad en vragen kunnen stelen.
Blijkt dat hij (ws) zaterdag een hersenbloeding heeft gehad en hoogst waarschijnlijk daardoor de epileptische aanvallen heeft gehad. Hij is er nu vatbaarder door omdat hij ook nog eens caa heeft. (een aandoening waarbij de kleine en middelgrote bloedvaten in de hersenen beschadigd raken. Hierdoor worden de bloedvaten zwak en kunnen ze makkelijker breken of scheuren.)
Het is niet in het gebied van spraak, dus de hoop is dat dat nog wel goed gaat komen. Hij kan nog steeds niet slikken en heeft nu sondevoeding die hij er vanmorgen alweer uit had getrokken. Hij heeft nu een handschoen aan. Hij krijgt nu logopedie. De tong is ook nog wat dik dat helpt ook niet mee.
De linkerkant doet nog steeds niet veel en dat kan best wel zo blijven. :'(
Praten wil nog steeds amper, maar zijn oog gaat wel beter open.
Ze willen hem na het lange weekend met ontslag doen.
Als hij dan nog sondevoeding heeft kan dat lastig worden als ze dat niet aanbieden waar hij nu woont, maar dat is nog even afwachten.
De transferverpleegkundige gaat dat regelen.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 22:34:46 #3
37150 livelink
pi_217521627
Mijn vader heeft ook caa, Ingrid. Enge aandoening eigenlijk, want je zit bijna te wachten op een hersenbloeding. Hoe is je vader hieronder? Ziet hij het nog zitten eigenlijk?
pi_217525748
Fijn dat de scan goed was, @_Ingrid_ Oké, migraine is kut, maar je snapt wat ik bedoel ;)
Ach, je vader ;( Het zit je echt allemaal niet mee he? Dikke knuffel voor jullie :*

Net wat plantjes gehaald voor de tuin. Wat kleur erin want alleen groen en rood is best wel saai. Dus, nu een wat fleuriger terras.

Ga ik straks Schindlers List huren. Blijft een mooie film.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 3 mei 2025 @ 19:20:36 #5
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217528006
Die film komt elk jaar rond deze tijd wel op tv toch?
Ik ben bezig met de boekenkast, gelukkig melden zich via facebook nog wat liefhebbers.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217528211
Gisteren de auto gewassen. Vandaag compleet ondergescheten (maar de auto voor ons had nóg meer gekregen), dus weer gewassen :') Zo blijven we wel bezig, zeg.
pi_217528351
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:20 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben bezig met de boekenkast, gelukkig melden zich via facebook nog wat liefhebbers.
Morgen op sbs9, wij gaan ook kijken :Y
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_217528465
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:58 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Morgen op sbs9, wij gaan ook kijken :Y
Bedankt voor de tip, kijken of ik vrouwlief zo gek krijg (die heeft echt helemaal niks met oorlogsfilms, ik juist heel veel).

Ingrid, wat fijn dat je eigen scan goed was! Maar des te meer zorgen over je vader dus, heel veel sterkte :*
pi_217528485
Heerlijke week vakantie gehad, echt even weg van alles. 5x Legoland :), 1x Lego House, veel gezwommen en gewoonweg tijd tekort.

Terugweg ging top, 8 uurtjes over gedaan inclusief stops.

Thuis meteen balen want de vloerenman mag terugkomen en doet dat ook dinsdagochtend.
Het zijn plak pvc betonlook tegels, zo op afstand echt mooi, maar van dichterbij op meerdere plekken slordig. Scheef afgesneden (niet scheef op 1 lijn maar een soort golfbeweging), veel naden, op 3 plekken bobbels, op 1 plek een 'dip'. Dus ik baal nu extra dat het tijdens onze afwezigheid is gebeurd, ook omdat alle lichten aan waren en de wc niet doorgetrokken. Dinsdagochtend komt die eigenaar kijken en krijgt ie de wind van voren. Gelukkig alleen materiaal betaald dus ik heb een goed pushmiddels, eerst oplossen dan betaal ik.
pi_217528491
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 22:34 schreef livelink het volgende:
Mijn vader heeft ook caa, Ingrid. Enge aandoening eigenlijk, want je zit bijna te wachten op een hersenbloeding. Hoe is je vader hieronder? Ziet hij het nog zitten eigenlijk?
Ik denk niet dat hij het echt door heeft eigenlijk.
pi_217528499
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:08 schreef Schanu het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip, kijken of ik vrouwlief zo gek krijg (die heeft echt helemaal niks met oorlogsfilms, ik juist heel veel).

Ingrid, wat fijn dat je eigen scan goed was! Maar des te meer zorgen over je vader dus, heel veel sterkte :*
Ik kijk elk jaar wel een stukje, morgen samen met mijn 12-jarige de hele film. Vorige week een aantal Liam Neeson films gezien, ziet hij hem eens van een andere kant ;)
pi_217528509
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:10 schreef exode het volgende:
Heerlijke week vakantie gehad, echt even weg van alles. 5x Legoland :), 1x Lego House, veel gezwommen en gewoonweg tijd tekort.

Terugweg ging top, 8 uurtjes over gedaan inclusief stops.

Thuis meteen balen want de vloerenman mag terugkomen en doet dat ook dinsdagochtend.
Het zijn plak pvc betonlook tegels, zo op afstand echt mooi, maar van dichterbij op meerdere plekken slordig. Scheef afgesneden (niet scheef op 1 lijn maar een soort golfbeweging), veel naden, op 3 plekken bobbels, op 1 plek een 'dip'. Dus ik baal nu extra dat het tijdens onze afwezigheid is gebeurd, ook omdat alle lichten aan waren en de wc niet doorgetrokken. Dinsdagochtend komt die eigenaar kijken en krijgt ie de wind van voren. Gelukkig alleen materiaal betaald dus ik heb een goed pushmiddels, eerst oplossen dan betaal ik.
Klinkt als een fijne vakantie!

Wat balen van de vloerenman! Ik zou ook flink pissig zijn!
  zaterdag 3 mei 2025 @ 20:18:32 #13
176471 oh-oh
pi_217528567
Ik zou daar gewoon altijd bij willen zijn denk ik.Hopelijk maakt hij het snel in orde..
Schindler's list heb ik pas een paar jaar geleden gekeken. Ik trek Auschwitz films slecht na jaren hecht contact met een overlevende. Maar ik kijk ze wel.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217528584
Ik zou ook ook pissig zijn exode

Hier had er gisteren een vogel op de was die op de droogmolen ging gescheten.

En we hebben een nestje koolmeesjes in het vogelhuisje. Als ze vliegles krijgen houden we de katten maar even binnen.
pi_217528679
De voorkant van onze auto en de dakkoffer is een vliegenkerkhof, ik geloof dat B hem morgen gaat wassen (voor geld uiteraard).

De vloer is gewoon extra balen omdat ons was toegezegd dat hij uiterlijk 17 april gelegd zou worden, voor de keuken. Dat werd 17 april, eigenlijk net te laat en die werd de dag ervoor om 5 uur afgezegd. Het was 30 april of eind mei. Zonder vloer ligt alles stil, er moet nog genoeg gebeuren namelijk. En to be honest ik kijk geen enkele werkman op zijn vingers, ik blijf uit hun buurt zodat ze van mij geen last hebben. Verschil is nu vooral dat ik meteen kon zeggen na oplevering dat ik het zo niet ok vind en dat ie had doorgetrokken (gadverdamme!). En die eigenaar vergeet werkelijk alles wat we hebben doorgesproken. Gelukkig staat alles op mail.
pi_217528768
En veel leuker: morgen staat op het programma om alle Lego van zolder weer naar beneden te halen :)

Eerst de nieuwe vloer schoonmaken en de keuken en daarna de nieuwe 'keuken'kasten inrichten met jaja Lego.
pi_217529256
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:20 schreef oh-oh het volgende:
Had overal zitten zoeken naar Schindlers list en net voordat ik um wilde huren, zag ik um staan bij sbs9. Scheelt me weer 3 euro :)
Heks van Limbricht hou je toch wel he, is echt een goed boek O+

Nou, daar dus @PoesInDoos :D Heb um geprogrammeerd. Zoon ziet het niet echt zitten want oorlogsfilm en ook nog es in zwart/wit maar Liam Neeson O+ Paar maanden geleden alle Taken films nog samen gekeken.

Oooh, kak van je vloer exode! Lekkere thuiskomt ook :{
Daar zou ik ook echt heel erg niet blij mee zijn. En eigenlijk denk ik dat als de baas komt kijken, de legger opnieuw mag gaan leggen.
Goed dat je nog niet alles betaald hebt.

Ik gooide de tv dus net even op sbs9 en toen was net Beverley Hills Cop begonnen. Die kijken we nu :D
If they say
pi_217529289
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 21:17 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Had overal zitten zoeken naar Schindlers list en net voordat ik um wilde huren, zag ik um staan bij sbs9. Scheelt me weer 3 euro :)
Heks van Limbricht hou je toch wel he, is echt een goed boek O+

Nou, daar dus @:PoesInDoos :D Heb um geprogrammeerd. Zoon ziet het niet echt zitten want oorlogsfilm en ook nog es in zwart/wit maar Liam Neeson O+ Paar maanden geleden alle Taken films nog samen gekeken.

Oooh, kak van je vloer exode! Lekkere thuiskomt ook :{
Daar zou ik ook echt heel erg niet blij mee zijn. En eigenlijk denk ik dat als de baas komt kijken, de legger opnieuw mag gaan leggen.
Goed dat je nog niet alles betaald hebt.

Ik gooide de tv dus net even op sbs9 en toen was net Beverley Hills Cop begonnen. Die kijken we nu :D
De mijne was vorig jaar nog enorm over z'n toeren van the Boy in the Striped Pyjamas, maar die was ook wel erg zielig ;(
SL is gewoon een film die iedereen eens moet zien, hoort bij de opvoeding.

Edit; wij hebben ook de 3 Taken's gezien!
pi_217529588
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 21:21 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
De mijne was vorig jaar nog enorm over z'n toeren van the Boy in the Striped Pyjamas, maar die was ook wel erg zielig ;(
SL is gewoon een film die iedereen eens moet zien, hoort bij de opvoeding.

Edit; wij hebben ook de 3 Taken's gezien!
Die hebben we nog niet gezien, staat wel op de kijklijst :Y
Echt he, SL hoort bij de opvoeding. Heb die vroeger al met dochter gekeken en nu is zoon aan de beurt.
Vorige week nog kingdom of heaven, maar daar had ie maar een heel korte rol in, helaas. En Rob Roy, is ook goed, maar niet geschikt voor jeugdige kijkers ;)
If they say
  zaterdag 3 mei 2025 @ 22:09:30 #20
176471 oh-oh
pi_217529791
Daar las ik eerst het boek van, de film was minder heftig.
Heks van Limbricht is geleend die gaat ongelezen retour 🙈

[ Bericht 0% gewijzigd door oh-oh op 04-05-2025 10:56:06 ]
( Groucho Marx )
pi_217531247
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:33 schreef exode het volgende:
En veel leuker: morgen staat op het programma om alle Lego van zolder weer naar beneden te halen :)

Eerst de nieuwe vloer schoonmaken en de keuken en daarna de nieuwe 'keuken'kasten inrichten met jaja Lego.
Mijn oudste heeft de Milky Way gemaakt. Die is echt heel gaaf.
Mevrouw is verslaafd aan lego. Ze heeft bijna alle bloemen, een kat, de grote Simba, Bowser, IJsvogel, McLaren en Red Bull F1 auto en nog wat klein spul. ze wil nu ook alle andere auto's.
T heeft al een aantal jaar het Harry Potter kasteel onder haar bed liggen, maar daar gebeurd verder weinig mee.

SL heb ik in de 3e gezien. Was toen net in de bioscoop. We hadden op school het fascisme project.

Balen van je vloer @exode

Ik vond de Heks van Limbricht een mooi boek.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 4 mei 2025 @ 07:07:21 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217531571
Ik zou vandaag mogen uitslapen, maar m'n man had zo'n ongelooflijk pesthumeur dat hij al liep te vloeken voor hij z'n bed uit was. Laat maar dan hé. De jongste was om 6:15 wakker en da's gewoon echt keurig van 'm. Dus ben ik opgestaan en zitten de lappen stof voor m'n castlefest-jurken en mantel in de wasmachine. En zit ik m'n patroon te tekenen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217531955
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 22:09 schreef oh-oh het volgende:
Daar las ik eerst het boek van de film was minder heftig.
Heks van Limbricht is geleend die gaat ongelezen retour 🙈
Nah, vind het echt zo kut ;(

Boh Tink. Snap dat je dan zelf maar opgestaan bent.

Lego. Ik kocht jaren geleden de Ewok Village voor 260 euro voor dochter. Nu wil zoon die ook. Die set is ook écht heel gaaf. Dus hij zoekt nu op mp en de bedragen daar...
Waar ik heel veel spijt van heb, is dat ik de Black Pearl niet voor mezelf heb gekocht. Kostte toen 130 euro maar dat vond ik te duur :')
Zoon kocht laatst Wegisweg, de miniatuurversie. Maar die is alsnog best groot en daar heeft ie geen plek meer voor in zn kamer. Die puilt inmiddels uit van de lego, funko's en manga.
En dan komt er nog een lading nieuwe sets van lego Star Wars uit die hij ook wil hebben, uiteraard. Toch maar opzoek naar een groter huis :+
If they say
pi_217532516
Verloofde is bloedsjago dus die mag lekker Lego'en en inrichten. Ik ruim de bende op en maak schoon. Ik geloof dat ze nu een plek gaat zoeken voor het Disney kasteel, die is huge en past niet meer op zijn oude plek.

Onze tuin is in een week tijd wel echt ontploft, zo mooi :) Ook veel onkruid maar dat vind ik altijd een heerlijk rustgevend klusje.
Buurvrouw heeft tussendoor nog water gegeven begreep ik van de buurman net. Wat een schat is het ook.
pi_217532809
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 00:35 schreef Vicky het volgende:

[..]
Mijn oudste heeft de Milky Way gemaakt. Die is echt heel gaaf.
Mevrouw is verslaafd aan lego. Ze heeft bijna alle bloemen, een kat, de grote Simba, Bowser, IJsvogel, McLaren en Red Bull F1 auto en nog wat klein spul. ze wil nu ook alle andere auto's.
T heeft al een aantal jaar het Harry Potter kasteel onder haar bed liggen, maar daar gebeurd verder weinig mee.

SL heb ik in de 3e gezien. Was toen net in de bioscoop. We hadden op school het fascisme project.

Balen van je vloer @:exode

Ik vond de Heks van Limbricht een mooi boek.
Die bowser is supercool!! En wat zonder vh kasteel... James wil die al heel lang hebben, maar zo duur
S. 2014
J. 2016
  zondag 4 mei 2025 @ 11:20:37 #26
176471 oh-oh
pi_217533059
Beverly Hills Cop heb ik nog nooit gezien :')
Vorige week waren de buurtkinders hier samen, een dame van 10 en een van 14, het is echt bijna onmogelijk om films te vinden die zij beiden leuk vinden.
Uiteindelijk hebben we genoten van MEG , en hebben we deel 2 nog voor de volgende keer dat ze samen komen.
Haaien, altijd lachen, met die van mijn zusje heb ik eens op een regenachtige dag alle Sharknado films gebinged, we hebben het er nog over _O-
( Groucho Marx )
  zondag 4 mei 2025 @ 11:29:51 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217533120
Laat r dan maar even, toch exode? Soms is een beetje afstand en ieder z'n eigen ding ook wel eens even lekker.

Ik ben goed bezig, alleen niet met de meter onkruid in m'n voortuin (sorry buren!). Wel zijn alle stoffen gewassen en zit de laatste nu in de droger, is m'n jurk al volledig geknipt en weet ik dat ik nog veel meer stof ga kopen. Zo fijn dit!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 4 mei 2025 @ 11:33:12 #28
176471 oh-oh
pi_217533149
Lekkere produkteve ochtend Tink!
Ik ben een beetje sad want Veno wil wel Becoming van Michelle Obama en niet de autobiografie van Barack dus nu moeten ze uit elkaar en ze zegt gewoon ijskoud dat boeken geen gevoel hebben :') :{w
Ik ga even snel mijn huis aan kant harken, er komt zo even een vriend wat aardbeienplantjes brengen *O*
( Groucho Marx )
pi_217533367
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 11:29 schreef Tink89 het volgende:
Laat r dan maar even, toch exode? Soms is een beetje afstand en ieder z'n eigen ding ook wel eens even lekker.

Ik ben goed bezig, alleen niet met de meter onkruid in m'n voortuin (sorry buren!). Wel zijn alle stoffen gewassen en zit de laatste nu in de droger, is m'n jurk al volledig geknipt en weet ik dat ik nog veel meer stof ga kopen. Zo fijn dit!
Dat doe ik dus ook :)

Keuken en nieuwe vloer is schoon, 3 wassen weggewerkt, woonkamer gestofzuigd en gedweild, next: de woonkamer opruimen want al het ontbijt spul en zoet beleg staan nog op een campingtafel in de woonkamer.
pi_217533377
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 11:33 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben een beetje sad want Veno wil wel Becoming van Michelle Obama en niet de autobiografie van Barack dus nu moeten ze uit elkaar en ze zegt gewoon ijskoud dat boeken geen gevoel hebben :') :{w
Ik ga even snel mijn huis aan kant harken, er komt zo even een vriend wat aardbeienplantjes brengen *O*
Hey! :( :P

[ Bericht 4% gewijzigd door vencodark op 04-05-2025 12:17:49 ]
pi_217534535
Hier ook een productieve ochtend. Niet zo zeer door mij want ik mocht met zoon en z’n team mee naar de tenniswedstrijd (ze hebben alle potten gewonnen dus dat is netjes!)
En man is met dochter in België anti-mieren spul gaan halen (ze zitten hier o-ver-al, en vinden steeds weer een nieuw plekje naar binnen).
En toen hebben ze meteen ook maar vanalles gehaald voor in de moestuin wat as we speak geplant wordt.
(Verder heb ik de afgelopen tijd veel in de tuin gedaan dus vind dat ik wel even mag zitten nu ;) )

Over twee weken wordt er een nieuw bewateringssysteem aangelegd, dat scheelt weer sproeien en steeds de sproeier verplaatsen.

Het huidige systeem was kapot gegaan met het graafwerk voor de fundering en de druppelslang bleek ook lek.

@exode wel ontzettend balen dat de vloer er niet goed in ligt. Zou je zwager er niet bij zijn als de vloerenman kwam?
pi_217534776
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 14:12 schreef hilliebillie het volgende:
Hier ook een productieve ochtend. Niet zo zeer door mij want ik mocht met zoon en z’n team mee naar de tenniswedstrijd (ze hebben alle potten gewonnen dus dat is netjes!)
En man is met dochter in België anti-mieren spul gaan halen (ze zitten hier o-ver-al, en vinden steeds weer een nieuw plekje naar binnen).
En toen hebben ze meteen ook maar vanalles gehaald voor in de moestuin wat as we speak geplant wordt.
(Verder heb ik de afgelopen tijd veel in de tuin gedaan dus vind dat ik wel even mag zitten nu ;) )

Over twee weken wordt er een nieuw bewateringssysteem aangelegd, dat scheelt weer sproeien en steeds de sproeier verplaatsen.

Het huidige systeem was kapot gegaan met het graafwerk voor de fundering en de druppelslang bleek ook lek.

@:exode wel ontzettend balen dat de vloer er niet goed in ligt. Zou je zwager er niet bij zijn als de vloerenman kwam?
Zwager heeft ze binnen gelaten, de eigenaar zou een controlerondje lopen en de deur op slot doen. Hij is dus gewoon niet geweest. Ik vind dat echt kwalijk.
Zwager is tussendoor ook nog even geweest, maar dat was meer om het huis en inboedel te bekijken. Even laten zien dat er iemand in de buurt was zeg maar.

Die eigenaar is ook een lapzwans want 75% van de afspraken zijn niet nagekomen. Vooraf kan alles maar achteraf hadden we andere keuzes gemaakt.

Zwager al ingelicht en die had nog niet meegemaakt dat ze zo matig werk leveren. Hij raadt bij zijn klanten (hij is aanmemer) dit bedrijf ook steeds aan, hij kent de eigenaar uit de handige mannen wereld zeg maar.

We hebben een lijstje gemaakt van wat ze op moeten lossen, hoe maakt me niet uit, al moet alles opnieuw. En een lijstje van dingen die we wel zelf kunnen fixen maar ik zeker ga benoemen.

Maar dat inrichten waar ik nu lekker mee ben begonnen :) Heerlijk!
pi_217534824
En deze lapzwansen verpesten natuurlijk niet alles wat goed is gegaan. Alle overige mannen waren toppers die erg mooi werk hebben geleverd.
  zondag 4 mei 2025 @ 14:49:19 #34
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217534983
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 11:33 schreef oh-oh het volgende:
Ik begreep niks van deze post en dacht dat Obama en z’n vrouw uit elkaar waren…
  zondag 4 mei 2025 @ 14:51:52 #35
176471 oh-oh
pi_217535006
Oh ok ik zie nu pas dat ik Veno schreef ipv Venco(dark). Maar ze neemt Barack er toch mooi bij dus het is goed gekomen :D
( Groucho Marx )
  zondag 4 mei 2025 @ 17:06:13 #36
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_217536507
Hopelijk wordt het snel gefixt exode, niet echt lekker thuiskomen zo.

Hier was het een chaotische dag. Oudste zoon en vriend kwamen gisteren terug van een week scoutingkamp in Duitsland (zoon als lid bij de Eifel Experience, vriend als staf bij TrEx) , dus vandaag lag de tuin vol met tenten, matjes, slaapzakken, vuile was en allerhande andere stinkende zooi. Terwijl dat door de heren opgeruimd en schoongemaakt werd dacht ik wel even mijn stedentrip met oudste zoon in de herfstvakantie te gaan boeken. Hotel had ik al uitgezocht, nu vlucht erbij en boeken maar. Beetje jammer dat ik in de herfstvakantie van regio noord boekte, terwijl we toch echt in zuid wonen. Vlucht dus snel weer gewijzigd, hotelreservering verplaatst en nu klopt t gelukkig. Heb onszelf luxe gegund en besloten dat ik in Londen niet lang naar het vliegveld wilde reizen. We gaan dus met British Airways naar Heathrow. Ben benieuwd of dat nu echt anders is dan met een budgetmaatschappij naar een van de kleinere vliegvelden...
De invulling van onze dagen daar doen we later. Zoon wil iig graag naar de Harry Potter studios en verder zullen er denk ik vooral veel standaard sites op het programma staan. Maar, ik sta open voor briljante misschien iets minder voor de hand liggen tips die leuk zijn voor een twaalfjarige jongen.
pi_217536555
Wat een ellende en stress met zo'n vloerenman, @exode ;( Hopelijk lossen ze alles goed en netjes op!

Wij bestelden een grotere bbq en wilden die vandaag in elkaar zetten. Blijkt hij al een keer te zijn gebruikt :{ en ik heb echt niks tegen een refurbished product, maar dan wel met eerlijke vermelding daarvan en zeker niet tegen de volle prijs. Daar maar een klacht tegenaan gooien dus.

Maar we werden gisteravond wel gebeld door de dame van de egelopvang. De egel die wij daar 2 weken geleden naartoe brachten (omgedoopt tot Senna) is zodanig aangesterkt dat hij weer vrij mag. We halen hem vanavond om 7 uur op om hem uit te zetten op de plek waar we hem gevonden hebben, de kinderen zijn helemaal in de 7e hemel O+
  FOK!fotograaf zondag 4 mei 2025 @ 19:18:52 #38
148247 taxibabe
pi_217537835
Wat leuk Schanu van Senna!
Wij hebben vorige week broedeieren gekregen, dus 1 van onze kippen is druk aan het broeden. Vandaag hebben we de eieren gecontroleerd met een zaklamp. Voor zover wij het kunnen zien zitten er in 6 van van 7 eieren een kuiken. O+ De 7e twijfelen we nog. Dus volgende week weer controleren.
  zondag 4 mei 2025 @ 19:50:19 #39
176471 oh-oh
pi_217538304
Oh wat goed van de egel, lekker snel al!
En kuikens 💜
Kijken jullie naar de dodenherdenking met de kinderen?
( Groucho Marx )
pi_217539455
Mijn dochter moest vanuit de scouting staan bij de herdenking hier en een krans leggen.
pi_217539688
Wij hebben de herdenking op tv gekeken met de kinderen. Ze waren ook met de Scouting gevraagd maar ze zijn zo moe van de afgelopen week. Na de 2 minuten stilte konden we ze allebei zo naar bed brengen en sliepen ze meteen.
pi_217540481
Zoon was werken en belde me om 19.55u op. Hij wilde samen met mij de twee minuten stil zijn omdat hij normaliter thuis is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If they say
pi_217541185
@taxibabe, wat leuk, kuikens O+ O+

Wij keken dodenherdenking met de kinderen op tv, ze waren niet heel erg onder de indruk :X

Daarna lieten we Senna de egel vrij (want schemer en dat is beter zei de dame in kwestie), die tot 2 keer toe terug scharrelde naar waar wij stonden maar uiteindelijk toch voor de vrijheid koos. Daar waren ze dan weer wel van onder de indruk :')
  zondag 4 mei 2025 @ 23:06:43 #44
176471 oh-oh
pi_217541640
Ik zie nu pas dat Asa Butterfield de lead is in boy in the striped pajamas 😱
Maar goed, toen ik die voor het eerst zag was hij natuurlijk nog niet bekend.
( Groucho Marx )
pi_217543074
Kind was doodop en sliep dus al. Anders had ik hem wel mee laten kijken. We hebben het er wel over gehad gisteren.
  maandag 5 mei 2025 @ 09:47:13 #46
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217543978
Wij zaten in een restaurant met vrienden. We zijn met onze tafel stil geweest. Een enkele andere tafel ook maar de tafel naast ons bijvoorbeeld niet.
  maandag 5 mei 2025 @ 09:53:05 #47
37150 livelink
pi_217544092
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 09:47 schreef amaranta het volgende:
Wij zaten in een restaurant met vrienden. We zijn met onze tafel stil geweest. Een enkele andere tafel ook maar de tafel naast ons bijvoorbeeld niet.
Ik ben 1x in een restaurant geweest tijdens dodenherdenking en daar kwam het personeel zo'n 5 minuten van tevoren iedere tafel waarschuwen dat men stil moest zijn om 20.00. Het was inderdaad muisstil. Ik denk dat een beroep doen op iedereen wel werkt.
pi_217544778
Kind komt zojuist (opnieuw) tot de ontdekking dat hij morgen zijn werkstuk in moet leveren... De eerste vakantiedag had hij geen zin om het af te maken (en daarna zijn we het allebei vergeten). Oeps :D Gelukkig is het eigenlijk alleen nog de opmaak die nog moet.
pi_217544834
Laaang geleden, denk een jaar of 48 terug, stopte mijn vader aan de kant van de weg om 2 minuten stil te zijn. Komt er een vent naar de auto om de weg te vragen. Mijn vader hield zijn mond en pas na de twee minuten trok hij van leer tegen die gast, hoe hij het in zn kop haalde om die stilte te verbreken?!

Iets heel anders.
Had ik vorige week een gedeelte van de schutting gemaakt, zijn nu van een ander deel de planken naar benee gedonderd :') Die ouwe planken van de vorige schutting zijn ertussen gedaan maar die zijn veel te plat. Ik krijg hier echt de rambam van dus ga straks planken bestellen die wél passen. Doe ik het zelf wel -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 05-05-2025 10:44:26 ]
If they say
  maandag 5 mei 2025 @ 11:45:51 #50
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217545846
Wij kijken ook al jaren de dodenherdenking met de kinderen. Vorig jaar zaten we in de McDonalds aan de Champs Elysees in Parijs en ook daar hebben we 2 minuten stilte in acht genomen. Op 5 mei hijsen we samen de vlag om de bevrijding te vieren.
  maandag 5 mei 2025 @ 12:07:41 #51
176471 oh-oh
pi_217546154
Ik vond dat altijd zo magisch dat de treinen zelfs stoppen!
( Groucho Marx )
pi_217548423
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 23:06 schreef oh-oh het volgende:
Ik zie nu pas dat Asa Butterfield de lead is in boy in the striped pajamas 😱
Maar goed, toen ik die voor het eerst zag was hij natuurlijk nog niet bekend.
En Ralph Fiennes, aka Voldemort speelt Amon Goeth in Schindlers list :o
If they say
pi_217548546
Wij hebben ook samen gekeken met de kinderen. En eigenlijk voor het eerst dat ze beiden ook serieus ermee bezig waren. De jongste stelde allemaal heel relevante vragen en wilde de kranslegging per se helemaal afkijken. Hij vond de filmpjes met achtergrondverhalen bij de kranslegging heel interessant.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 5 mei 2025 @ 20:02:51 #54
176471 oh-oh
pi_217551010
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 16:23 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
En Ralph Fiennes, aka Voldemort speelt Amon Goeth in Schindlers list :o
Nou die is natuurlijk al een heleboel geweest buiten Voldemort :')
( Groucho Marx )
pi_217551756
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 20:02 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Nou die is natuurlijk al een heleboel geweest buiten Voldemort :')
Ik herkende hem niet, met neus :D
If they say
  maandag 5 mei 2025 @ 21:26:20 #56
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217551906
Wij keken ook Schindlers list met oudste. Wel in 2 delen want lang. Hij vond het wel heel indrukwekkend.
pi_217553754
@exode Zit er bij al die wel fijne klussers van jou toevallig ook iemand die goed kan behangen en dat ook een stad of 2 verderop zou willen doen? O-)

Mega irritant trouwens dat de vloer niet netjes gedaan is, hopelijk wordt het snel en goed opgelost!
pi_217554160
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 06:59 schreef Bami het volgende:
@:exode Zit er bij al die wel fijne klussers van jou toevallig ook iemand die goed kan behangen en dat ook een stad of 2 verderop zou willen doen? O-)

Mega irritant trouwens dat de vloer niet netjes gedaan is, hopelijk wordt het snel en goed opgelost!
Behangen doet die andere vrouw hier in huis :)
  FOK!fotograaf dinsdag 6 mei 2025 @ 08:29:24 #59
148247 taxibabe
pi_217554273
Hadden jullie kinderen ook zin om weer naar school te gaan? Hier hadden we een hyper-kind _O-
Zondagavond zei hij 'Morgen wordt een leuke dag! Ik: 'Hoezo?' Hij: 'Morgen weer naar school! *O* '
Ik: 'Sorry jongen, morgen ben je nog vrij, dinsdag mag je weer school.'
Hij: ' :{ '

_O-
pi_217554421
:D
Beter zo dan anders @taxibabe!
Die van mij vanmorgen: maaam, ik wil vakantie :')
If they say
pi_217554489
Ze werden hier vanmorgen allebei uit zichzelf wakker (wel met wekker, maar dat is normaal ook geen garantie) dus dat viel me 100% mee. Volgens mij vonden ze het wel oké.

Verder moet ik voor de oudste de ortho bellen, z’n draad is afgebroken. Maar ik krijg alleen een rare pieptoon als ik bel. (Verder komt het deze week eigenlijk gewoon ook slecht uit om met hem die kant in te moeten)
pi_217554632
Oeh, das niet handig Hillie, van de draad niet én dat de ortho niet bereikbaar is. Misschien zijn ze vergeten de foon weer aan te zetten?
Blijft lastig, beugels :{

Hier iets leuks. Niet quoten, haal het straks weer weg ivm eventuele herkenbaarheid.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 30% gewijzigd door Mushanga71 op 09-05-2025 19:00:04 ]
If they say
  dinsdag 6 mei 2025 @ 09:33:44 #63
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217554826
Zo gaan ongeveer alle gesprekken met mijn zoon:

Ik: en, zei de ortho nog wat?
Zoon: nee
Ik: vreemd. Dus ze was de hele tijd stil.
Zoon: nee, dat ook niet
Ik: wat zei ze dan?
Zoon; niks
Ik: vreemd. Dus ze zegt nooit iets over je elastiekjes of over of het goed gaat, of hoe lang nog…
Zoon: nee
Ik: das ook raar dan he 😅

Afgelopen zaterdag.
Zoon: Ohja, dinsdag gaat m’n beugel eruit
  dinsdag 6 mei 2025 @ 09:36:39 #64
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217554860
Bij mijn dochter gaat wel bijna elke maand het spalkje loszitten. Al eet ze maar een stuk zacht fruit.
Blijkbaar maakt bij haar het spalkje net een iets ander bochtje waardoor er een bepaald soort spanning op staat??!
Aldus de nooit sprekende ortho.
pi_217554861
Whahaha _O-

Heerlijke communicatie :D
If they say
  dinsdag 6 mei 2025 @ 09:41:00 #66
176471 oh-oh
pi_217554912
Ik had net iemand aan de lijn met een gezellige papegaai, die ging zich helemaal met het gesprek bemoeien :D
( Groucho Marx )
pi_217555020
Beide kinderen zaten om 08:29 in de klas, ze waren niet uit bed te krijgen :D

Ik ben ook enorm moe merk ik, ik nies me het ongans, misschien toch een hooikoortsvariant of zo. De pollen vliegen rond, bij B draait de luchtreiniger ook zo'n beetje non stop in zijn kamer.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 09:51:02 #68
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217555024
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 09:41 schreef oh-oh het volgende:
Ik had net iemand aan de lijn met een gezellige papegaai, die ging zich helemaal met het gesprek bemoeien :D
Hoe dan?
pi_217555077
quote:
Zulke gesprekken maken het werk natuurlijk wél leuk O+
If they say
pi_217555082
quote:
Was het niet zijn vrouw? :+
pi_217555169
Wat fijn mush!

Wat fijn amaranta dat de beugel er uit mag, maar lekker makkelijk dat hij er niets over zegt!

Hier kunnen ze nog niet alleen naar de ortho (nou ja, technisch gezien zouden ze het wel kunnen, maar is een heel gedoe. Ruim een uur enkele reis met ov. (Met de auto 25 minuten) en afhankelijk van de vertrektijden hier in het durp. Maar goed in principe de afspraak altijd op maandag en dan ben ik 90% van de tijd vrij of op vrijdag en dan kan ik vaak ook wel wat als ik het op tijd weet.
En nu ze beiden een beugel hebben de afspraak op hetzelfde moment, dus dat is handig.

Heb een mail gestuurd ondertussen, maar nog geen reactie. Als ik rond de middag nog geen reactie heb probeer ik nog eens te bellen.

Ik dacht eerst ook, na de vakantie de telefoon nog niet aangezet, maar normaal krijg ik een bandje als ze er niet zijn dacht ik.
Maar goed, als je om 8 uur open gaat en om 9.30 nog geen telefoontjes hebt gehad ga je ook afvragen of het wel klopt lijkt me. Zeker omdat er altijd wel iemand aan het bellen is als ik daar kom.

Wel gezellig oh-oh zo’n gesprek met papegaai erbij!

Exode, dat was dan precies op tijd. Op zich niet gek zo de eerste dag na de vakantie. En met hooikoorts er bij is het helemaal feest natuurlijk
  dinsdag 6 mei 2025 @ 10:12:19 #72
176471 oh-oh
pi_217555297
Nee het was echt een papegaai die reageerde op wat zijn vrouwtje zei met dingen als JA NEE ECHT NIET Goed zo! Mag ik nu dan een koekje? En hij kon heel mooi fluiten!
( Groucho Marx )
pi_217555387
De vloerenman is geweest hoor.
Alles wordt opgelost, hij zag zelf ook dat het op een aantal plekken niet netjes ligt. Wat hij echter niet verteld had was dat de vloer in de werkkamer anders is opgelost dan met ons besproken en dat deze vloer nog 'werkt'. Dus die moet nog inklinken zeg maar.

De schuifdeur kon oa niet meer dicht en nu wel (met moeite), de aannemer komt morgen net wat afschaven van die deur. (had ik al gezegd he dat die man goud is)

Conclusie: ik ga zo plinten halen en in de lak zetten. Verloofde gaat morgen 2 plinten plakken waar de koelkast gaat komen en we daarna niet meer bij kunnen. Koelkast wordt donderdag bezorgd, geplaatst, aangesloten.

Joepie :)
pi_217556282
Exode, wat fijn dat het opgelost gaat worden en zo'n aannemer is echt goud waard, als je een goede hebt.

Ik heb vanmorgen de verhuisdozen teruggebracht, nu moeten er alleen nog een paar puntjes op de i vwb vloer, deze week is ons gezegd. En als het goed is komt de keukenman ook nog even wat oplossen deze week.
Maar we hebben een kast en de dozen zijn uitgepakt *O* het is weer een huis :Y
Fake it till you make it...
pi_217557285
Wat fijn dat het wordt opgelost @exode, moet een opluchting voor jullie zijn! *O*

En het einde is in zicht @Nijna, wat fijn dat het weer voelt als een (t)huis O+

Het naar school gaan ging hier verrassend goed vanmorgen. Gisteravond was er bij de 8 jarige een enorme explosie aan boosheid die eruit kwam en gaf ze aan onder geen beding kleding aan te willen naar school. En wij zijn heel makkelijk hoor, als ze een pyjama aan wil in haar vrije tijd omdat ze de dag dan beter doorkomt dan mag dat. Maar de regel is dat ze naar school altijd kleding aandoet. En vanmorgen liet ze zich zowaar aankleden O+

Vanmiddag moet ik om half 4 met haar naar het CB voor de BMR prik, die doen ze sinds dit jaar al met 8 in plaats van 9. Maar eens kijken hoe dat gaat :') :X (ik heb er weinig vertrouwen in en heb nu al te doen met degene die haar die prik moet geven :') )
pi_217557590
Sterkte @Schanu straks. Die vaccinaties blijven rotdingen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217559223
Nou hij zit erin, dat het onze oude buurvrouw was die de prik moest zetten hielp helaas niet. Dikke paniek en vol in de weerstand, tot 3 keer toe vroegen ze of we niet beter konden stoppen en een andere keer proberen. Maar dan zou een volgende keer nog meer paniek oproepen, dan zou ze vanaf nu immers al nachten lang wakker gaan liggen om te piekeren over de volgende afspraak in juni. Er is gewoonweg geen alternatief. Dus uiteindelijk dubbel in de houdgreep, ik met de voormalige buurvrouw, en een andere dame zette de prik. Het duurde een half uur tot ze weer enigszins bij zinnen was ;(

Ik heb ook enorm te doen met alle kinderen die nog moesten nadat ze mijn dochter bijna een kwartier in volle paniek hebben horen schreeuwen en huilen :X
  dinsdag 6 mei 2025 @ 17:51:19 #78
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217559282
Mijn meiden zijn in de weigerstand gegaan na die BMR. Die zijn dus ook niet voor hpv gevaccineerd :{
pi_217559706
Ach @Schanu :* Ook heftig voor jou
  dinsdag 6 mei 2025 @ 18:43:38 #80
37150 livelink
pi_217559752
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 17:41 schreef Schanu het volgende:
Nou hij zit erin, dat het onze oude buurvrouw was die de prik moest zetten hielp helaas niet. Dikke paniek en vol in de weerstand, tot 3 keer toe vroegen ze of we niet beter konden stoppen en een andere keer proberen. Maar dan zou een volgende keer nog meer paniek oproepen, dan zou ze vanaf nu immers al nachten lang wakker gaan liggen om te piekeren over de volgende afspraak in juni. Er is gewoonweg geen alternatief. Dus uiteindelijk dubbel in de houdgreep, ik met de voormalige buurvrouw, en een andere dame zette de prik. Het duurde een half uur tot ze weer enigszins bij zinnen was ;(

Ik heb ook enorm te doen met alle kinderen die nog moesten nadat ze mijn dochter bijna een kwartier in volle paniek hebben horen schreeuwen en huilen :X
Hadden ze geen apart kamertje dan? Ik weet nog dat ik bij de BMR met mijn zoon onmiddellijk uit de rij werd geplukt (zonder dat ik zelf iets gevraagd had, ze zagen het meteen) en hij in een apart kamertje direct werd geprikt. Dat ging perfect, ondanks inderdaad ook houdgreep. Maar in ieder geval geen verdere opbouw van stress in de rij. De HPV hoefde hij toen nog niet als jongen, ik denk dat we dat inderdaad ook niet voor elkaar hadden gekregen.

Meningitis vacciniatie heeft hij zelf bewust voor gekozen en is hij ook alleen naartoe gegaan. Het feit dat er een jaar daarvoor in ons stadje een meisje overleed aan meningitis speelde daar wel een rol bij. Maar goed, als ze ouder zijn en zelf meer controle/invloed hebben gaat het toch wel makkelijker.
pi_217560163
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 17:51 schreef Kyara het volgende:
Mijn meiden zijn in de weigerstand gegaan na die BMR. Die zijn dus ook niet voor hpv gevaccineerd :{
Ach wat sneu zeg ;(

@livelink, ze doen het hier standaard in een aparte kamer, de rest wacht in de wachtkamer. Dat hielp hier helaas helemaal niets :X
pi_217562816
Ah schanu, fijn dat het gelukt is, maar de manier waarop is nooit leuk zo
pi_217564515
Jeetje, Shanu wat een onderneming zo, maar gelukkig wel gelukt.

Ik moet 19 mei weer met B naar het ziekenhuis voor zijn jaarlijkse controles. Ik zeg bewust nog niets, want anders wordt ie nu al zenuwachtig. Vorig jaar zijn we in korte tijd best vaak geweest en dat waren voor hem geen leuke bezoekjes. Ze bekijken ook weer hoe ver hij in de puberteit zit en of zijn groei goed gaat.

Nou, ik kan je vertellen hij zit vol in de puberteit _O- Hij maakt heerlijk grapjes. Vooral over meisjes _O-
pi_217564642
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 09:52 schreef exode het volgende:
Jeetje, Shanu wat een onderneming zo, maar gelukkig wel gelukt.

Ik moet 19 mei weer met B naar het ziekenhuis voor zijn jaarlijkse controles. Ik zeg bewust nog niets, want anders wordt ie nu al zenuwachtig. Vorig jaar zijn we in korte tijd best vaak geweest en dat waren voor hem geen leuke bezoekjes. Ze bekijken ook weer hoe ver hij in de puberteit zit en of zijn groei goed gaat.

Nou, ik kan je vertellen hij zit vol in de puberteit _O- Hij maakt heerlijk grapjes. Vooral over meisjes _O-
Ik herken vaak veel van wat je schrijft over B in mijn eigen zoon (nog geen elf, maar de 1.70 voorbij, schoenmaat 44 :Y), puberteitskenmerken check ) Vraag me bij jouw verhalen wel eens af of wij niet ook iets hadden gemoeten/moeten doen. Mag ik vragen wat maakt dat jullie bij het ziekenhuis lopen?
pi_217564695
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 10:11 schreef Jentin het volgende:

[..]
Ik herken vaak veel van wat je schrijft over B in mijn eigen zoon (nog geen elf, maar de 1.70 voorbij, schoenmaat 44 :Y), puberteitskenmerken check ) Vraag me bij jouw verhalen wel eens af of wij niet ook iets hadden gemoeten/moeten doen. Mag ik vragen wat maakt dat jullie bij het ziekenhuis lopen?
B heeft een lange allergielijst en astma, dus wij gaan al heel wat jaartjes naar de kinderarts. Niet specifiek voor zijn vervroegde puberteit.
Vanwege de medicatie wordt bij hem zijn groei etc extra in de gaten gehouden. Vorig jaar werd dus alarm geslagen vanwege de puberteit en heeft hij extra onderzoeken en gesprekken gehad. Oa om een hersentumor uit te sluiten.

Er is ook gesproken over hormonenremmers maar dat zagen wij niet zitten de arts eigenlijk ook niet. Dus hij pubert gewoon verder. Je merkt wel dat hij echt ouder is in gedrag dan zijn vriendjes
SPOILER
Hij praat er ook over tijdens het bezoekje met een hormonendokter, specifiek over die vervroegde puberteit.
pi_217564787
We hebben weer een vaatwasser *O*
De keukenman wilde hem niet aansluiten omdat het houtje touwtje moest zonder de Quooker etc. Maar de aannemer durfde het wel aan. Ik heb hem nu leeg draaien om zeker te weten dat de tijdelijke afvoer geen fontein veroorzaakt.

Na weken niet meer afwassen in de badkamer 8-)

En de schuifdeur, schuift weer. Fixed!
pi_217564802
Dank je voor de uitleg. Het puberstukje klinkt erg bekend. Ik hoop dat B’s komende controles weer goed gaan!
pi_217565548
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 10:21 schreef exode het volgende:

[..]
B heeft een lange allergielijst en astma, dus wij gaan al heel wat jaartjes naar de kinderarts. Niet specifiek voor zijn vervroegde puberteit.
Vanwege de medicatie wordt bij hem zijn groei etc extra in de gaten gehouden. Vorig jaar werd dus alarm geslagen vanwege de puberteit en heeft hij extra onderzoeken en gesprekken gehad. Oa om een hersentumor uit te sluiten.

Er is ook gesproken over hormonenremmers maar dat zagen wij niet zitten de arts eigenlijk ook niet. Dus hij pubert gewoon verder. Je merkt wel dat hij echt ouder is in gedrag dan zijn vriendjes
SPOILER
Hij praat er ook over tijdens het bezoekje met een hormonendokter, specifiek over die vervroegde puberteit.
SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217565797
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 12:02 schreef Phaidra het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
De ochtenden zijn ook echt typisch; ik doe zijn deur open na een zachte klop en een jaaaaaa! zeg dat hij zijn bed uit moet. 'Oh mam ga weg!' _O-
pi_217566279
Wat een gedoe met die prikken. En met klussen die lang duren of verkeerd gaan..

Hier dachten we dat oudste vlotter zou zijn qua puberdingen dan jongste (13). Vooral omdat jongste qua karakter jonger is, maar fysiek is gaat hij wel snel. Maar weinig puber gedrag, beide niet, dus dan is het niet erg.

Iemand hier nog tips voor zonnebrand. Normaal heb ik huismerk Kruidvat factor 30 en dat werkt prima als ik ze hint om te smeren. Maar puber gaat over 3 weken op examenreis naar Griekenland en zoek eigenlijk eentje die je maar 1 keer per dag hoeft te smeren. Die huid ziet maar weinig zonlicht, en hij gaat er niet vaak zelf aan denken..

SPOILER
  Moderator woensdag 7 mei 2025 @ 13:43:45 #91
5428 crew  miss_sly
pi_217566307
Gecondoleerd Deepfreeze :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217566321
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 13:38 schreef Deepfreeze het volgende:

Hier dachten we dat oudste vlotter zou zijn qua puberdingen dan jongste (13). Vooral omdat jongste qua karakter jonger is, maar fysiek is gaat hij wel snel. Maar weinig puber gedrag, beide niet, dus dan is het niet erg.

Iemand hier nog tips voor zonnebrand. Normaal heb ik huismerk Kruidvat factor 30 en dat werkt prima als ik ze hint om te smeren. Maar puber gaat over 3 weken op examenreis naar Griekenland en zoek eigenlijk eentje die je maar 1 keer per dag hoeft te smeren. Die huid ziet maar weinig zonlicht, en hij gaat er niet vaak zelf aan denken..

SPOILER
Dikke knuffel :*
Werewolf
pi_217566456
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 13:38 schreef Deepfreeze het volgende:

SPOILER
Gecondoleerd :*.
SPOILER
De zonnebrandcreme van Vision had een paar jaar geleden nog de claim dat je maar 1x per dag hoefde te smeren. Dat zeggen ze nu niet meer, want er is geen garantie als je veel zweet of gaat zwemmen tussendoor. Maar ik vind de bescherming wel echt langdurig!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217566594
Gecondoleerd @Deepfreeze :*

Hillie, is het nog gelukt met de ortho?

En pubers... Dochter heeft dat helemaal overgeslagen dus zoon dacht, laat ik dan puberen voor vier :X }:| :')
If they say
pi_217566827
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 14:26 schreef Mushanga71 het volgende:
Gecondoleerd @:Deepfreeze :*

Hillie, is het nog gelukt met de ortho?

En pubers... Dochter heeft dat helemaal overgeslagen dus zoon dacht, laat ik dan puberen voor vier :X }:| :')
En toch belt hij jou om samen 2 min stil te zijn op 4 mei O+. #komtwelgoed
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217566828
Gecondoleerd deepfreeze
pi_217566927
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 14:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Gecondoleerd :*.
SPOILER
De zonnebrandcreme van Vision had een paar jaar geleden nog de claim dat je maar 1x per dag hoefde te smeren. Dat zeggen ze nu niet meer, want er is geen garantie als je veel zweet of gaat zwemmen tussendoor. Maar ik vind de bescherming wel echt langdurig!
Ik ga een naar die Vision kijken

SPOILER
pi_217566936
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 14:48 schreef Phaidra het volgende:

[..]
En toch belt hij jou om samen 2 min stil te zijn op 4 mei O+. #komtwelgoed
Das idd ook weer zo O+ Komt ook wel goed maar ik hoop snel ;)
If they say
pi_217567021
Gecondoleerd en sterkte DF, dikke knuffel.

Wij gebruiken hier al jaren Vision, na volle tevredenheid. B reageert er ook niet op dus extra fijn.

Vandaag ging Juul met haar klas naar een boerderij een dorp verderop. Juf sprak me net aan dat ze niet weg was te slaan bij de boerderijkat en in de klas even moest huilen omdat ze haar eigen kat zo miste. ;(
Ook gaf ze buiten gehoorafstand van Juul aan dat de boer kittens had en we contact mochten opnemen als we er 1 willen.
Pfff echt, als ik groot zou wonen en niet zo gehecht was aan op vakantie gaan had ik allang een halve boerderij gehad.
Ook een leuke in de hond'discussie' want Juul wil echt graag een kat. Maar wij niet, na 19 jaar ben ik er wel klaar mee, merk ik. Een paar jaar geleden hebben we al besloten dat als Freggle omviel we geen andere kat meer zouden nemen.
pi_217567149

Kijk dan @exode

Groot gelijk om geen huisdier meer te willen.
pi_217567187
Wat een schatje F_r, maar geen huisdier niet hoor, geen kat meer. >:)
pi_217567196
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 15:40 schreef exode het volgende:
Wat een schatje F_r, maar geen huisdier niet hoor, geen kat meer. >:)
Ik wil als deze allemaal zijn gaan hemelen helemaal niks meer. Maar als het dan toch moet wel een kat en geen hond.
pi_217567230
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 15:41 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik wil als deze allemaal zijn gaan hemelen helemaal niks meer. Maar als het dan toch moet wel een kat en geen hond.
B zet nog steeds in op een slang, of anders een pup O-) Juul wil een kat of een vos. Ja ik heb bijzondere kinderen.
pi_217567241
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 15:46 schreef exode het volgende:

[..]
B zet nog steeds in op een slang, of anders een pup O-) Juul wil een kat of een vos. Ja ik heb bijzondere kinderen.
Vosjes zien er ook heel schattig uit. Met reptielen heb ik helemaal niks
pi_217567254
Ik ben als de dood voor slangen, we zijn vaker naar reptielenhuizen geweest, iedereen legt zo'n slang om de nek. Ik maak de foto's, no way dat ik een slang in de buurt laat.
Dus mijnheer heeft pech, hij neemt maar een slang als ie op zichzelf woont en dan kom ik niet op bezoek ;)
pi_217567475
We hadden 7 jaar geen katten gehad en dat vond ik heerlijk maar mistte tegelijk ook een kat. :')
Nu ben ik met onze katten heel blij hoor want het is gewoon heel goed gezelschap. O+
Ik ben over het algemeen minder (lang) boos en chagrijnig. Die katten zijn prima afleiders en vrolijk-makers.
Ze zijn momenteel een beetje in de rui. :%

En mijn man zorgt geheel voor ze. :P
pi_217567633
Sterkte deepfreeze

Mush het is gelukt met de ortho. Ik reeg een mail terug dat hun telefoon het gewoon zou moeten doen en of ik even z’n geboortedatum wilde sturen zodat ze iets in kunnen plannen. Maarrr, die had ik gewoon al in de eerste mail gezet en ook z’n naam. Maar in de middag nog eens gebeld en een afspraak gemaakt voor vrijdagochtend.

Over kittens gesproken, hier komen ze morgenavond O+
pi_217567877
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 15:34 schreef F_r het volgende:
Groot gelijk om geen huisdier meer te willen.
Als er hier een konijn hemelt, gaat de andere naar de opvang en stoppen we ook met huisdieren. Of ja, misschien dat ik dan wel pleeggezin wil zijn voor de konijnenopvang, maar niet meer structureel. Ik vind diertjes heel leuk, maar de zorg toch ook wel pittig.
  woensdag 7 mei 2025 @ 17:24:20 #109
176471 oh-oh
pi_217567923
Ik moest om half 2 naar de tandarts en had verlof aangevraagd, moest ik van 17 tot 18 nog werken :')
Dus dat ben ik nu aan het doen, maar we hebben ook al een heerlijk rondje park gelopen en ik kreeg weer een donatie brokken gebracht!
Ik kan me geen leven zonder honden voorstellen maar de axolotls en de vissen worden niet meer vervangen.
Jaren geleden had ik ook altijd opvangvogels, blij dat ik die niet meer heb met hun herrie en rommel!
( Groucho Marx )
  woensdag 7 mei 2025 @ 17:32:53 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217567983
Gecondoleerd Deepfreeze.

@FR_ jij hebt toch pas net een hond?
  woensdag 7 mei 2025 @ 17:34:41 #111
176471 oh-oh
pi_217567994
Ja dat dacht ik ook. Valt het tegen?
( Groucho Marx )
pi_217568247
Niks bijgelezen, maar moest dit ff kwijt.
Net terug van het ziekenhuis. Willen jullie duimen/bidden dat het slikken snel beter gaat met mijn vader? Het is nu 50/50 dat het goed komt. De sonde probeert hij er nog steeds uut te trekken .
Ze geven het nu handmatig.
Ws heeft hij ook nog longontsteking gehad . Daarvoor heeft hij ook ab gehad.
Ze willen hem vrijdag al wel met ontslag doen. En als ze bij de Wijde blik de juiste zorg kunnen geven kan hij gewoon terug naar huis.
Hij is wel erg zwak. Nog erg moe. Slechte conditie. De zorgen zijn er dat dat niet veel verbeterd.
Zo erg dat er gesproken is dat hij meer terug kan naar de ic mocht er wat gebeuren. Daar pest je hem alleen maar mee.😢
De linkerkant doet nog steeds niet veel.

Nu fikse migraine door de stress.
pi_217568261
Deepfreeze gecondoleerd :*
  woensdag 7 mei 2025 @ 18:11:01 #114
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217568295
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 18:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Niks bijgelezen, maar moest dit ff kwijt.
Net terug van het ziekenhuis. Willen jullie duimen/bidden dat het slikken snel beter gaat met mijn vader? Het is nu 50/50 dat het goed komt. De sonde probeert hij er nog steeds uut te trekken .
Ze geven het nu handmatig.
Ws heeft hij ook nog longontsteking gehad . Daarvoor heeft hij ook ab gehad.
Ze willen hem vrijdag al wel met ontslag doen. En als ze bij de Wijde blik de juiste zorg kunnen geven kan hij gewoon terug naar huis.
Hij is wel erg zwak. Nog erg moe. Slechte conditie. De zorgen zijn er dat dat niet veel verbeterd.
Zo erg dat er gesproken is dat hij meer terug kan naar de ic mocht er wat gebeuren. Daar pest je hem alleen maar mee.😢
De linkerkant doet nog steeds niet veel.

Nu fikse migraine door de stress.
Ik hoop dat je pa snel voldoende opknapt en beter gaat slikken.

Onder de spoiler wat over mijn moeder en wel/geen IC. Ik laat het aan jou of je het wil lezen.

SPOILER
pi_217568493
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 18:11 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik hoop dat je pa snel voldoende opknapt en beter gaat slikken.

Onder de spoiler wat over mijn moeder en wel/geen IC. Ik laat het aan jou of je het wil lezen.

SPOILER
Dat kwam zeker wel even binnen ja. Nu maar weer afwachten hoe het verder gaat.
Eergisteren superhelder en vandaag amper kunnen praten. Ook veel last van zijn keel. Logisch ook, want hij kan niet drinken. Grapjes maken doet hij nog wel gelukkig.
pi_217568598
Heftig Ingrid! Hopelijk knapt hij op! :*
pi_217569150
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 17:32 schreef amaranta het volgende:
Gecondoleerd Deepfreeze.

@:Fr_ jij hebt toch pas net een hond?
Klopt
pi_217569170
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 17:34 schreef oh-oh het volgende:
Ja dat dacht ik ook. Valt het tegen?
Ik denk dat wij echt een van de liefste honden hebben. Ik ben alleen echt een kattenmens en mijn man meer een hondenmens. Ik vind een hond ook meer werk dan een kat. Dat is persoonlijk dat weet ik.
pi_217569179
Ik ga voor je duimen Ingrid
  woensdag 7 mei 2025 @ 19:52:08 #120
176471 oh-oh
pi_217569193
Nee een hond is ook meer werk dan een kat, met een kat ga je niet op stap en zo, doorgaans.
( Groucho Marx )
pi_217569253
Wow, ze kunnen wel heel goed lezen bij de ortho, Hillie :') Gelukkig dat je toch nog even gebeld hebt, weet je nu zeker wanneer je een afspraak hebt.

En huisdieren. Ik vind alle dieren leuk maar na onze laatste Russische dwerghamster heb ik er geen zin meer in. Chinese dwerghamsters mogen nog wel, maar ik pas even. Vind het na 22 jaar wel genoeg geweest. Ik geniet wel van de vrije vogeltjes in de tuin O+ Er komen steeds twee eksters en die hebben nu door hoe ze toch voer uit de kleine vogeltjes voederbol kunnen peuteren. Gaat met veel gedoe en het heeft lang geduurd, maar het lukt ze nu wel :D

@_Ingrid_, ik duim mee voor snel herstel van je vader :*
If they say
pi_217569266
quote:
10s.gif Op woensdag 7 mei 2025 19:52 schreef oh-oh het volgende:
Nee een hond is ook meer werk dan een kat, met een kat ga je niet op stap en zo, doorgaans.
Nou, hier in de wijk liep er dus wel een met een kat buiten. Was zoo gaaf O+
If they say
pi_217571212
Sterkte @Ingrid

Wij hebben 2 poezendames. Zo gezellig.

Vanavond zijn we weer naar Frozen the Musical geweest. Wow wederom echt geweldig! ❤️❤️

We zijn nu onderweg naar huis maar ongeveer elke weg is afgesloten 🤣🤣
Mijn man zit te schelden, wij liggen in een deuk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_217572256
pi_217572284
Gecondoleerd en sterkte @Deepfreeze

Wij hebben voor onze komende vakantie P20 factor 50+ gekocht. Bijna 45 euro per fles maar met de aanbieding 1+1 gratis was het te doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_217572660
Mijn oudste is vandaag jarig. 14 alweer wat is dat snel gegaan.
pi_217572884
Gefeliciteerd @F_r
pi_217572962
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 09:20 schreef Nijna het volgende:
Gefeliciteerd @:F_r
Dank je.
Al heb ik altijd een beetje moeite met deze dag en de dagen erom heen
pi_217572991
Gefeliciteerd @F_r!🎂
If they say
  donderdag 8 mei 2025 @ 09:41:11 #130
176471 oh-oh
pi_217573022
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 19:58 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nou, hier in de wijk liep er dus wel een met een kat buiten. Was zoo gaaf O+
Ik zei dan ook doorgaans he.
Gefeliciteerd f_r!
( Groucho Marx )
pi_217573971
Gefeliciteerd f_r!

Hier willen we ook nog even kijken hoe we het met de katten gaan doen. Ze moeten sowieso de eerste drie maanden binnenblijven. We hebben op zich wel een grote tuin, maar geen (goed) afgezette tuin. Dus even kijken of we het kunnen aanpakken als ze buiten zijn met ons er bij. Of toch ook een tuigje. Al vind ik dat altijd ook wel een apart gezicht. Maar is blijkbaar niet het type kat om echt buiten op pad te laten gaan omdat ze te goeder trouw zijn en met iedereen meewandelen.
pi_217574034
Gefeliciteerd F_r!

Verderop in de straat is een tuin volledig 'omkooid' vanwege 2 raskatten. Hartstikke praktisch en ook behoorlijk lelijk.
pi_217574379
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:25 schreef hilliebillie het volgende:
Gefeliciteerd f_r!

Hier willen we ook nog even kijken hoe we het met de katten gaan doen. Ze moeten sowieso de eerste drie maanden binnenblijven. We hebben op zich wel een grote tuin, maar geen (goed) afgezette tuin. Dus even kijken of we het kunnen aanpakken als ze buiten zijn met ons er bij. Of toch ook een tuigje. Al vind ik dat altijd ook wel een apart gezicht. Maar is blijkbaar niet het type kat om echt buiten op pad te laten gaan omdat ze te goeder trouw zijn en met iedereen meewandelen.
Dat zijn ze zeker en over het algemeen zijn maine coons goede klimmers wij hadden in ons vorige huis schrikdraad op de schutting. Een maine coon van ons heeft zijn gewicht niet mee dus die kan het niet meer en dan is hij zijn eten kwijt die denkt er niet eens aan. Maar de kitten mag dus niet naar buiten die is zo nieuwsgierig en kan goed springen.
Nummer 3 is een mixje en zo schuw die durft niet.
pi_217574708
Ik wilde de droogmolen omdraaien, pak het lijntje beet en trek het zo stuk... Die heeft zijn beste tijd gehad vermoed ik, onder invloed van UV enzo.

Vanmorgen toen ik de was ophing, was ik getuige van de buurkat die een heel schattig vogeltje greep :'( .
pi_217576642
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 08:41 schreef F_r het volgende:
Mijn oudste is vandaag jarig. 14 alweer wat is dat snel gegaan.
Gefeliciteerd!
pi_217577322
Ik wil ook een kat :( ik mis dat echt. Maar dan moet ik eerst zoon het huis uit doen.

Mijn ouders hadden hun bejaarde kat de afgelopen drie jaar mee op vakantie. Sinds ze een camper hebben gaan ze elk jaar een paar maanden richting het zuiden en toen kat 2 dood ging vonden ze dat zo sneu voor kat 1, dat ze gewoon een keer een weekendje geprobeerd hebben hem mee te nemen en dat ging eigenlijk heel goed. In en rond de camper kon hij redelijk vrij lopen, en verder ging hij geregeld mee wandelen en zat geregeld zichtbaar te genieten (op foto’s). Beestje is vlak voor hun laatste vakantie overleden. Nu willen ze nog een reis ver weg maken, en daarna een kitten halen en die vanaf het begin al meenemen. Ben wel benieuwd hoe dat gaat, de oude kat (beest was 15 toen hij voor het eerst mee ging) was niet zo actief meer. Een jonge kat is een heel ander verhaal…
  donderdag 8 mei 2025 @ 18:06:17 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217577628
Gefeliciteerd Fr_ 14 jaar is al echt een hele mijlpaal.
Hoeveel schelen jouw kinderen ook alweer? Gaat jouw jongste na de vakantie naar de middelbare school of zit ze d’r al op?
  donderdag 8 mei 2025 @ 18:06:34 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217577633
Mijn baby gaat morgen starten met haar eindexamens. Time really flies!
pi_217577640
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 18:06 schreef amaranta het volgende:
Oeh, succes 🍀
pi_217577909
quote:
Gefeliciteerd Fr_ 14 jaar is al echt een hele mijlpaal.
Hoeveel schelen jouw kinderen ook alweer? Gaat jouw jongste na de vakantie naar de middelbare school of zit ze d’r al op?
2,5 die wordt in september 12 en start na de vakantie op de middelbare
pi_217577911
quote:
Succes
pi_217578348
quote:
Mijn ukkepuk begint ook morgen.

Spannende 2 weken.
(Voor mij, hij maakt zich geen zorgen :P )
pi_217578839
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 19:04 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Mijn ukkepuk begint ook morgen.

Spannende 2 weken.
(Voor mij, hij maakt zich geen zorgen :P )
Succes ook
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:17:18 #144
176471 oh-oh
pi_217582980
quote:
Mijn middelste nichtje ook, spannend !
Ze zou volgend jaar 2 bachelors gaan doen maar had zich een beetje verkeken op haar portfolio, nu gaat ze een jaar werken en daaraan werken.
( Groucho Marx )
pi_217583013
quote:
Veel succes!!

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:17 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Mijn middelste nichtje ook, spannend !
Ze zou volgend jaar 2 bachelors gaan doen maar had zich een beetje verkeken op haar portfolio, nu gaat ze een jaar werken en daaraan werken.
Voor jouw nichtje ook!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217583057
Succes met de eindexamenkandidaten allemaal!
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:58:11 #147
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217583237
Succes met de eindexamens. Spannend hoor!
pi_217583417
Het is alweer negen jaar geleden dat dochter eindexamen deed. Mehn, tijd gaat zoooo snel :{
Over drie jaar is zoon aan de beurt.

Succes voor alle eindexamenkandidaten!
If they say
pi_217583462
Succes eindexamen leerlingen maar ook ouders :)

Gisteren is de koelkast bezorgd en geplaatst en gelukkig werkte de rolmaat goed. 1 cm hoger en hij kon niet door de deur, 3 cm breder en hij kon niet door de keuken.
Maar echt, die mannen hebben niets geraakt, helden. Nu staat de koelkast te shinen in de nis.
pi_217584029
Gefeliciteerd met je 14-jarige F_r *O*

Succes voor iedereen wiens kind nu in de examenperiode zit, wat een spannende tijd!

Wat fijn dat de koelkast staat @exode!
pi_217587381
Ik deed 23 jaar geleden examen.
Tijd vliegt. :P
pi_217588518
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 18:12 schreef vencodark het volgende:
Ik deed 23 jaar geleden examen.
Tijd vliegt. :P
Ik ben de 30 al voorbij.
Voelt verdomd lang geleden :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_217589185
Ik ben gestopt met tellen.

Er viel een grondboor op mn teen en nu istie blauw.
If they say
  vrijdag 9 mei 2025 @ 21:36:02 #154
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217589285
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 20:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik ben de 30 al voorbij.
Voelt verdomd lang geleden :Y
Ik bekeek de antwoorden op teletekst. Nam de antwoorden over op een blad en dan kon ik thuis savonds kijken.
En er staat me ook nog iets bij van eindexamen journaal?
1996 iig 😇
  vrijdag 9 mei 2025 @ 22:02:35 #155
176471 oh-oh
pi_217589579
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 21:36 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik bekeek de antwoorden op teletekst. Nam de antwoorden over op een blad en dan kon ik thuis savonds kijken.
1996 iig 😇
Ik was iets eerder maar idd teletekst 😄
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 mei 2025 @ 22:17:22 #156
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217589754
Ja, teletext en eindexamenjournaal. Daar werden de examens ook besproken.
pi_217591342
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 21:36 schreef amaranta het volgende:

[..]
1996 iig 😇
Eindexamenjournaal :Y
Over gymzalen met geluidsoverlast enzo :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_217593228
Ik heb toen helemaal niks nagekeken. Ik dacht ik hoor het wel

Het laks bestond al wel
pi_217593241
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 21:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik ben gestopt met tellen.

Er viel een grondboor op mn teen en nu istie blauw.
Knuffel
Werewolf
pi_217593453
Auw!! Sterkte mush

Mag ik even zeggen dat de hond in huis halen echt de beste keuze ooit was... de kids zijn zo gek op hem en hij op hun, en vooral op de jongste ( wat ik stiekem hoopte ivm de therapeutische werking)
We hebben deze week foto's laten maken. O+

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_217595149
Wat een cutie❤️
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_217595301
Ontzettend leuk beest om te zien! O+
  zaterdag 10 mei 2025 @ 19:40:34 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217595491
Leuk stel zo bij elkaar! O+
pi_217595533
Awww, die foto's O+
Geniet ervan!

Ik kocht net een airfryer, gewoon, omdat het kan. Slowcooker bonjour ik de schuur in, hopelijk gebruik ik de airfryer vaker :')

Zoon zingt steeds: I'm blue, dabediedabedai, vanwege mn blauwe teen :6 Kan ie wel blijven zingen want ik heb altijd wel ergens een blauwe plek :')
If they say
pi_217595876
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 19:47 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik kocht net een airfryer, gewoon, omdat het kan. Slowcooker bonjour ik de schuur in, hopelijk gebruik ik de airfryer vaker :')
Ik heb geen ervaring met een slowcooker, maar het schoonmaakgemak van een airfryer valt me eigenlijk best tegen. Dus dingen die gewoon in een pan kunnen, bak ik toch vaak gewoon in de pan.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 20:47:20 #166
176471 oh-oh
pi_217595927
Ik doe echt 100 x meer met mijn slowcooker dan met mijn airfryer 😂.
Ik had vrienden uit België op bezoek en we gingen even drie uur lopen met 14 honden. Het veld was eigenlijk al net wat te warm voor de echte oudjes.
( Groucho Marx )
pi_217596138
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 20:40 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik heb geen ervaring met een slowcooker, maar het schoonmaakgemak van een airfryer valt me eigenlijk best tegen. Dus dingen die gewoon in een pan kunnen, bak ik toch vaak gewoon in de pan.
Mandje kan in de vaatwasser, wat moet er verder worden schoongemaakt? Zoon wilde er één, zn zus had laatst heel snel patat en kipdingen erin gemaakt en dat vond ie wel heel gaaf.
Misschien is ie wat vaker in de keuken te vinden :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 20:47 schreef oh-oh het volgende:
Ik doe echt 100 x meer met mijn slowcooker dan met mijn airfryer 😂.
Ik had vrienden uit België op bezoek en we gingen even drie uur lopen met 14 honden. Het veld was eigenlijk al net wat te warm voor de echte oudjes.
Verder dan suddervlees en pastasaus kom ik niet. Ik heb een grote en dan moet ie ook meteen vol waardoor ik veel invries en ik dat ding dus maar 2x per jaar ofzo gebruik :D

Wow, 14 hondjes! :D Wel gezellig geweest dus!
If they say
pi_217596159
Wat een leuke puppy!

Slowcooker gebruiken we in de winter vaak voor soep en stoofvlees. Maar ik zou er ook wel zonder kunnen.
pi_217596337
Aaaaah wat een leuke foto's en wat een heerlijke hond!

Wij gebruiken de airfryer nu best vaak. Kippenvleugels zijn er ook zo lekker uit. Na gebruik de bakken de vaatwasser in en klaar.
pi_217596365
Ah ja, ik durf dat mandje niet in de vaatwasser te doen, dus daar zit het hem vast in.
pi_217596428
Worden die kippenvleugeltjes echt knapperig, exode?
Ik frituur ze altijd, met kipkruiden, maar dat geeft zulke vette troep en 3 dagen later ruikt het huis er nog naar. Dat maak ik dus bij hoge, zeer hoge, uitzondering.
If they say
pi_217596442
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 21:42 schreef Hupje het volgende:
Ah ja, ik durf dat mandje niet in de vaatwasser te doen, dus daar zit het hem vast in.
Ah, zo. Dat kan, ik gooi mijn pannen ook nooit in de vaatwasser. Maar de mandjes ga ik toch proberen, staat in de beschrijving :)
If they say
pi_217596530
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 21:42 schreef Hupje het volgende:
Ik gooi ze altijd in de vaatwasser. Wij hebben tegenwoordig de Ninja duo
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_217596573
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 21:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Worden die kippenvleugeltjes echt knapperig, exode?
Ik frituur ze altijd, met kipkruiden, maar dat geeft zulke vette troep en 3 dagen later ruikt het huis er nog naar. Dat maak ik dus bij hoge, zeer hoge, uitzondering.
Ze worden ontzettend lekker en niet vettig. Ik zet de airfryer wel altijd buiten :) Wij hebben er 1 met 2 bakken van Philips.
pi_217596602
Vandaag het kurkbehang in de werkkamer opgehangen, ziet er top uit! Bureau gepast, in theorie past ie in de werkkamer in de praktijk is hij te groot. Dus komt erbij op het Ikea lijstje, kleiner bureau.

Druk dagje was het:
2 Trofast kasten weer in elkaar gezet en alle keukenspullen die nog op zolder stonden opgeruimd in de keuken, hele lading klaar gezet voor de stort en meerdere keren mamataxi gespeeld.

Volgende week komt de elektricien en de vloerenman, week erna werkblad en loodgieter. Daarna ben ik echt klaar met al die mannen in mijn huis hoor. Dan is het ook klaar (tegels helaas nog niet, maar ja).
pi_217596646
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:09 schreef exode het volgende:

[..]
Ze worden ontzettend lekker en niet vettig. Ik zet de airfryer wel altijd buiten :) Wij hebben er 1 met 2 bakken van Philips.
Ik heb de Philips dual basket, 1 mandje die je in 2 kan splitten dus er kunnen veeel vleugeltjes in :)
Goeie, buiten kipvleugeltjes airfryeren. Dat gaat niet met een pan olie :D
If they say
  zaterdag 10 mei 2025 @ 22:47:09 #177
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217596884
Ik heb zelfs twee airfryers. Want dan zijn de friet en de snacks tegelijk klaar. Of de risotto en de groente erbij ofzo. Komt doordat onze grote niet in de caravan mee kon, dus wat kleinere erbij. Hij wordt hier bijna dagelijks gebruikt. Even een afbakbroodje bij de lunch, eitjes erin koken, complete maaltijd of juist alleen twee appelflappen... Ik gebruik m'n oven alleen nog voor taarten en lasagne en grote hoeveelheden.
pi_217596919
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:47 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb zelfs twee airfryers. Want dan zijn de friet en de snacks tegelijk klaar. Of de risotto en de groente erbij ofzo. Komt doordat onze grote niet in de caravan mee kon, dus wat kleinere erbij. Hij wordt hier bijna dagelijks gebruikt. Even een afbakbroodje bij de lunch, eitjes erin koken, complete maaltijd of juist alleen twee appelflappen... Ik gebruik m'n oven alleen nog voor taarten en lasagne en grote hoeveelheden.
Daarom heb ik een dubbele bak :) In de 1 friet in de ander snacks, of in de 1 kip en de ander aardappeltjes.

Wij overwogen een slowcooker met airfry functie maar toch voor een airfryer gekozen. Beide past niet, zelfs niet in onze nieuwe, grotere keuken.
pi_217597151
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 14:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Auw!! Sterkte mush

Mag ik even zeggen dat de hond in huis halen echt de beste keuze ooit was... de kids zijn zo gek op hem en hij op hun, en vooral op de jongste ( wat ik stiekem hoopte ivm de therapeutische werking)
We hebben deze week foto's laten maken. O+

SPOILER
😍💜
Werewolf
pi_217597161
De reden dat ik een airfryer heb is brandveiligheid.

Ik vertrouw mezelf niet met een friteuse.
Werewolf
pi_217597236
Ik heb niet eens een friteuse. Wok, fles olie en hop, frituren maar :)

Gebruiken jullie accessoires erbij? Ik kocht meteen een grillplaat maar die past niet :') Stond wel in het lijstje om erbij te bestellen.
Deze heeft 1 grote bak en een schot wat je ertussen kan plaatsen. Leek me wel handig ipv 2 losse bakken. Er kan nu een kalkoen in. Niet dat ik een kalkoen wil bakken, maar het kan wél.
If they say
  zondag 11 mei 2025 @ 08:36:32 #182
176471 oh-oh
pi_217597992
Ik gebruik mijn ovens ook 100x vaker dan die airfryer!
( Groucho Marx )
pi_217598088
Ik doe kip, friet en snacks, alles afbak, groente in de airfryer. Tuna melts O+
Start best vaak aan hier.

Gister was ie nog vies van kip, moest ik op de oven wachten voor opfrissen van het stokbrood. Zó langzaamaan :(
  zondag 11 mei 2025 @ 09:28:29 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217598170
Pulled chicken uit de slowcooker! ❤❤❤
pi_217598226
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 09:02 schreef Vanyel het volgende:
Ik doe kip, friet en snacks, alles afbak, groente in de airfryer. Tuna melts O+
Start best vaak aan hier.

Gister was ie nog vies van kip, moest ik op de oven wachten voor opfrissen van het stokbrood. Zó langzaamaan :(
Hoe werkt het met groente, droogt dat niet uit?
En tuna melt O+
Geloof dat ik um er maar weer uitgooi, hallooo kilo's :D
If they say
  zondag 11 mei 2025 @ 09:52:52 #186
37150 livelink
pi_217598273
Mijn moederdag begon bij het wakker worden van een kotsende zoon :X
Feest gehad vannacht en de combinatie van te veel alcohol en oververmoeidheid (hij was na het feest nog 50 km. naar huis gefietst). Hij kwam pas om 05.45 thuis. Hij wilde om 13.00 vanmiddag nog naar een ander feest. Ik betwijfel ten zeerste of hij dat wel gaat redden >:)
  zondag 11 mei 2025 @ 10:01:56 #187
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217598331
Dat is wel een flink eind fietsen zeg. Hopelijk voelt hij zich snel beter.

Hier begon moederdag met het brandalarm door aangebrande toast.
pi_217598353
Oh kak, @livelink :X
Lekker begin van de dag ook.

Voor alle mama's, fijne moederdag!🌹

Ik kreeg een funko van John Snow op de troon :D
En later gaan zoon en ik eten bij de Irakees.
Maar eerst het mos uit de tuin peuteren. Is nu gortdroog dus amper moeite.
If they say
pi_217598355
Quote ipv toevoeging :')
If they say
pi_217598454
Ai @livelink en @Kyara

Ik had als cadeau idee gehint op douchegel en kreeg van een stralend koppie shampoo (helemaal zelf naar de winkel gegaan en geregeld, voor het eerst) dus ik heb er maar geen opmerking over gemaakt :P
pi_217598496
Juul had veeeeel geknutseld, met school plantjes gekweekt en een fotolijstje met kusjes op de BSO gemaakt. B had ons ontbijt helemaal gemaakt en leuk aangekleed O+

En ik heb een moederbij ontdaan van haar kinderen :{ Ik deed de markies naar beneden en toen bleek er een bijennest te zitten. Vorig jaar was dat niet zo, jaar ervoor ook al. Wel een mooi gezicht want omdat het nest kapot is :'( kan je mooi zien hoe het gemaakt is.

Vandaag doe ik niet zoveel, ben licht in mijn hoofd, iets te druk geweest gisteren, lunch bij mijn moeder sla ik ook over. Minstens een uur rijden (hoera voor wegafsluitingen), een kleine woonkamer/tuin en luidruchtige familieleden. Dat is echt even too much nu.
  zondag 11 mei 2025 @ 10:44:57 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217598627
Fijne Moederdag.
  zondag 11 mei 2025 @ 10:46:39 #193
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217598648
Ik werd vannacht wakker van veel geluid en pratende mensen voor ons huis. Zie ik zo een jongen de struiken in fietsen.
En zijn vriend.. kom op, je kan hier niet blijven liggen ik laat je hier niet achter.
Vond ik wel lief.
Daarna heb ik ze nog vrij lang in de straat gehoord, dus ik denk dat het allemaal niet zo vlot ging.
  zondag 11 mei 2025 @ 10:47:13 #194
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217598654
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 09:52 schreef livelink het volgende:
Mijn moederdag begon bij het wakker worden van een kotsende zoon :X
Feest gehad vannacht en de combinatie van te veel alcohol en oververmoeidheid (hij was na het feest nog 50 km. naar huis gefietst). Hij kwam pas om 05.45 thuis. Hij wilde om 13.00 vanmiddag nog naar een ander feest. Ik betwijfel ten zeerste of hij dat wel gaat redden >:)
Maar hij gaat inmiddels wel naar feestjes. Dat is wel een pluspunt toch?
  zondag 11 mei 2025 @ 11:12:32 #195
35189 Troel
scherp en bot
pi_217598891
Hier doen we niet aan moederdag, dat heb ik al jaren geleden opgegeven. Dikke kans dat ik nog wel een knuffel krijg ofzo, met name de jongste is daar de laatste tijd wat scheutiger mee :D

Beide jongens maken vandaag het avondeten, daar zijn ze gisteren al mee begonnen door de kip te marineren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217599058
Ik heb net voor onszelf een moederdag cadeau besteld ;)
Jacuzzi komt eraan *O* *O* *O*
pi_217599161
Loop ik naar mijn auto, zie ik een wesp naar binnen kruipen.
Heeft dat beest doodleuk een heus wespen nestje in mijn achterklep gebouwd. :')
  zondag 11 mei 2025 @ 12:05:33 #198
37150 livelink
pi_217599233
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 12:00 schreef vencodark het volgende:
Loop ik naar mijn auto, zie ik een wesp naar binnen kruipen.
Heeft dat beest doodleuk een heus wespen nestje in mijn achterklep gebouwd. :')
:X :o

Gelukkig nu nog niet vol met wespen en daarom nog handmatig te verwijderen, denk ik?
pi_217599267
Ik kreeg briefjes, een loomketting, een kralenring en een ketting van van die plastic scoubydoo touwtjes. En van zoon een grote zoekplaat. En daarna hebben ze met z’n drieën het grootste deel van mn ontbijt opgegeten :D

Wij hebben zo’n extra grote dual basket Airfryer van Philips, maar hij wordt hier alleen gebruikt voor aardappeltjes en heel incidenteel snacks. Ik gebruik de slowcooker vaker.
  zondag 11 mei 2025 @ 12:09:46 #200
37150 livelink
pi_217599304
Hier komt de rest van de verhalen los over het 'feest'. Een vriend van mijn zoon was zo dronken, dat mijn zoon hem naar huis wilde brengen. Op het station ging die jongen out. Handhavers van de NS er gelukkig snel bij, want mijn zoon heeft dan geen idee wat te doen. Die hebben de ambulance gebeld en die vriend is afgevoerd in de ambulance. Terwijl mijn zoon die vriend dus naar huis probeerde te brengen heeft een andere vriend van hem in de moshpit een vinger gebroken.

Echt, ik snap gewoon niet wat er leuk is aan dit soort feestjes. Gelukkig zijn ze er niet zo vaak. Het overgeven is nu ook wel weer te verklaren van de stress van de vriend die out ging. Hij is nu overigens toch naar dat andere feest, maar dat zal rustiger zijn en hij is ook maar met het ov gegaan. Weer zo'n eind fietsen zag hij niet zitten.
  zondag 11 mei 2025 @ 12:17:21 #201
37150 livelink
pi_217599439
En mijn dochter werkt vandaag. Ze werkt in een brunchrestaurant dat op het moment helemaal afgeladen vol zit met gasten ter ere van moederdag. Dus zij viert een tikje alternatieve moederdag op die manier.
pi_217599472
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 12:05 schreef livelink het volgende:

[..]
:X :o

Gelukkig nu nog niet vol met wespen en daarom nog handmatig te verwijderen, denk ik?
Het is een heel kleintje met 1 wesp.
Ze is vast net van het weekend begonnen?
Even kijken of ik een foto kan uploaden.
  zondag 11 mei 2025 @ 12:20:32 #203
37150 livelink
pi_217599491
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 12:19 schreef vencodark het volgende:

[..]
Het is een heel kleintje met 1 wesp.
Ze is vast net van het weekend begonnen?
Even kijken of ik een foto kan uploaden.
Ja, die heb ik ook jaarlijks in mijn schuur. Alleen een beginnend nestje met de koningin. Die kun je nog vrij makkelijk verwijderen als de koningin van het nest weg is. Dan gaat ze daarna ergens anders een nest bouwen.
pi_217599553

pi_217599573
Wauw, bijna in 1 x. *O*
pi_217599655
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 12:20 schreef livelink het volgende:

[..]
Ja, die heb ik ook jaarlijks in mijn schuur. Alleen een beginnend nestje met de koningin. Die kun je nog vrij makkelijk verwijderen als de koningin van het nest weg is. Dan gaat ze daarna ergens anders een nest bouwen.
Ja, zoiets las ik al. Dat mag mijn man straks gaan doen. :+
  zondag 11 mei 2025 @ 12:34:11 #207
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217599672
quote:
Zoiets zou ik waarschijnlijk niet eens opmerken.
pi_217599715
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 12:34 schreef amaranta het volgende:

[..]
Zoiets zou ik waarschijnlijk niet eens opmerken.
Ik zag de wesp toevallig naar binnen kruipen toen ik naar mijn auto liep. :)
Ben er wel blij om want voor je het weet rijd je met een hele kolonie weg. :')
  zondag 11 mei 2025 @ 12:54:00 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217599737
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 12:45 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik zag de wesp toevallig naar binnen kruipen toen ik naar mijn auto liep. :)
Ben er wel blij om want voor je het weet rijd je met een hele kolonie weg. :')
Ja, zeker!
pi_217599781
Wel supermooi om te zien :)
In onze schuur is het ook elk jaar raak. Gelukkig altijd in dezelfde hoek.

Die in B zijn plafond ontdekten we pas in augustus dan zitten er heeeeel veel wespen in.
pi_217599838
Is alles wel weer oké met die vriend, @livelink?
Ik snap dat soort feestjes ook écht niet. Ben sowieso geen feestbeest, maar dit is wel next level.

Ieuw Venco :X Gelukkig zag je het op tijd.
Hier toen een wespennest in de schuur. Laten verdelgen want de ingang zat precies in de loop naar de voordeur. Moest telkens door een zwerm wespen heen :{
En duiven die dachten dat mijn zonnescherm wel een goede nestplek was. Daggutniet he, dus ik steeds het scherm naar benee en dan vielen er weer een paar takjes. Ik heb gewonnen, de duiven gaven het op :+
If they say
pi_217600379
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 09:41 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hoe werkt het met groente, droogt dat niet uit?
En tuna melt O+
Geloof dat ik um er maar weer uitgooi, hallooo kilo's :D
Vast wel als je het helemaal kaal erin mikt, maar niet met wat olie oid
  zondag 11 mei 2025 @ 17:37:26 #213
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217602827
Wij hebben van half elf tot vier in het zwembad gelegen. Het was echt top! En nu frietjes in de airfryer en....een heel heel heel gaaf huis op funda. Het moet compleet gerenoveerd worden, maar de locatie en de grootte van het perceel en oeh. Dus ik heb de makelaar maar gemaild.
pi_217602865
Ik heb dubbel feest vandaag want ik ben jarig. Moederdag is echter altijd vaste prik bij de schoonouders dus daar zaten we vandaag ook de hele dag en dat was gezellig.

Ik kreeg bodybutter, een soort knijpbal (zo'n sensorisch ding waar slijm in zit zeg maar), een Moederdag mok van Blond en knutselwerkjes van de kinderen O+

SPOILER
pi_217603396
Ik kreeg badolie en doucheschuim, Kneipp O+
pi_217603646
Gefeliciteerd schanu!
Tja een duur cadeau, maar aan de andere kant, als het iets is wat ze graag wil en er veel mee gaat doen kan het ook een goede keuze zijn (als ze het maar niet elk jaar gaat verwachten ;) )

Tink wat leuk, een huis in de verkoop waar je blij van wordt! Wij zaten vorig jaar op Moederdag een huis voorbij komen op funda, dat pakte goed uit! Ik hoop dat het voor jullie hetzelfde resultaat gaat hebben!

Hier van dochter een boek gekregen en zoon heeft boodschappen gedaan en gekookt.
  FOK!fotograaf zondag 11 mei 2025 @ 19:49:33 #217
148247 taxibabe
pi_217604031
Wij hebben niet veel gedaan, ik heb een knutselwerkje gekregen en een diy houten knikkerbaan

Kind heeft vooral weer veel buiten gespeeld met de buurtkinderen en wij genoten van het mooie weer. O+
pi_217604065
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 19:49 schreef taxibabe het volgende:
en een diy houten knikkerbaan
[ afbeelding ]

Die hebben wij hier al liggen voor vaderdag _O- Laat je even weten of-ie te doen is? ;)
  FOK!fotograaf zondag 11 mei 2025 @ 20:02:54 #219
148247 taxibabe
pi_217604198
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 19:54 schreef Hupje het volgende:

[..]
Die hebben wij hier al liggen voor vaderdag _O- Laat je even weten of-ie te doen is? ;)
Wat toevallig! Ik ben al wel begonnen, maar nog niet ver, ik heb net de grote tandwielen in elkaar. Op de doos staat 8 uur werk, maar ik denk dat het wel meer is. _O-

Bekijk deze YouTube-video
Ik ben bij 16 minuten :@
pi_217604391
Oh die knikkerbaan had ik ook, ik kreeg hem niet in elkaar omdat er dingen afbraken of niet pastten en ik met schuurpapier in de weer moest om het passend te krijgen, ik heb hem uit frustratie in de container gedonderd. Vond het wel leuk om te doen, dus overweeg nog steeds om een keer een bouwpakket te kopen wat beter in elkaar past.
Maar hopelijk had ik gewoon een maandagochtendmodel...
pi_217604535
Ik heb van Kim een mooi beeldje gekregen van een sneeuwuil en een halloween sleutelhanger, ze weet goed mijn smaak! O+ En van Tyler een reep pure chocola en een bol.com bon

Voor mijn moeder hebben mijn zus en ik een aparte plant gekocht. Normaal doen we er niks aan, maar gezien de stress om mijn vader vonden we dat ze wel een opkikkertje kon gebruiken. Had ze dus ook nooit verwacht. Erg blij mee. :)
pi_217604641
@taxibabe en @Nijna Vriend heeft de wereldbol van hetzelfde merk gemaakt en dat ging best oke. Vandaar dat J en ik deze knikkerbaan alvast gekocht hebben toen we hem tegenkwamen. Nog even bewaren ;) Ik ben zelf niet zo van dat soort friemel werkjes.
  FOK!fotograaf zondag 11 mei 2025 @ 21:12:21 #223
148247 taxibabe
pi_217604971
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:37 schreef Hupje het volgende:
@:taxibabe en @:Nijna Vriend heeft de wereldbol van hetzelfde merk gemaakt en dat ging best oke. Vandaar dat J en ik deze knikkerbaan alvast gekocht hebben toen we hem tegenkwamen. Nog even bewaren ;) Ik ben zelf niet zo van dat soort friemel werkjes.
Ik heb met kerst de kersthuisjes en muziekdoosjes gemaakt. Verder ook de wereldbol en de zeppelin. Owja en de motor en de trein, die waren wel lastig.
  zondag 11 mei 2025 @ 21:31:31 #224
37150 livelink
pi_217605155
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:27 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb van Kim een mooi beeldje gekregen van een sneeuwuil en een halloween sleutelhanger, ze weet goed mijn smaak! O+ En van Tyler een reep pure chocola en een bol.com bon

Voor mijn moeder hebben mijn zus en ik een aparte plant gekocht. Normaal doen we er niks aan, maar gezien de stress om mijn vader vonden we dat ze wel een opkikkertje kon gebruiken. Had ze dus ook nooit verwacht. Erg blij mee. :)
Hoe is het nu met je vader?
pi_217605234
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:02 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Wat toevallig! Ik ben al wel begonnen, maar nog niet ver, ik heb net de grote tandwielen in elkaar. Op de doos staat 8 uur werk, maar ik denk dat het wel meer is. _O-

Bekijk deze YouTube-video
Ik ben bij 16 minuten :@
Ik heb de knikkerbaan van ROKR. Zo leuk om te maken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 12 mei 2025 @ 07:08:55 #226
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_217606622
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 19:49 schreef taxibabe het volgende:
Wij hebben niet veel gedaan, ik heb een knutselwerkje gekregen en een diy houten knikkerbaan
[ afbeelding ]

Kind heeft vooral weer veel buiten gespeeld met de buurtkinderen en wij genoten van het mooie weer. O+
Zo eentje, van Ugears, heb ik vorig jaar op mijn verjaardag gehad. Het jaar ervoor een spin, met opwindmechanisme. Erg leuk spul!
pi_217606719
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:37 schreef Hupje het volgende:
@:taxibabe en @:Nijna Vriend heeft de wereldbol van hetzelfde merk gemaakt en dat ging best oke. Vandaar dat J en ik deze knikkerbaan alvast gekocht hebben toen we hem tegenkwamen. Nog even bewaren ;) Ik ben zelf niet zo van dat soort friemel werkjes.
Dan ben ik misschien gewoon niet zo handig dat kan ook nog ;) , altijd makkelijker om het materiaal de schuld te geven he :Y
pi_217606824
De oudste heeft ook een aantal van dat soort dingen gemaakt. Alleen jammer dat het heel erg breukgevoelig is dat spul. En vanuit het merk (robotime/rokr) hebben ze een service dat ze nieuwe onderdelen opsturen, maar dan moet je het wel bij een officieel verkooppunt gekocht hebben (heel vaag verhaal). Bij een uit coulance wel gehad omdat we die op de markt gekocht hadden en geen bon hadden dus ze konden niet na gaan of het een officieel verkooppunt was. Maar ook een set bij de Bruna gehaald en daar kregen we dus geen vervangende onderdelen voor. Zit je dus met een pakket wat incompleet is en je niet kan maken. Geld in de prullenbak dus. Nou was dat toen geen groot pakket, maar vond het wel een kwalijke zaak voor iets wat zo breekbaar is (en zoon was echt heel voorzichtig) de lol was er toen toch wel af daarna.

Maar hij heeft wel wat leuke dingen gemaakt, waaronder ook een (kleine?) knikkerbaan

Oh wacht, de mail eens terug gezocht. Voor de eerste keer toen bij de Bruna wel vervangende onderdelen gekregen. Maar voor het verjaardagscadeau wat z’n tante daar voor hem gekocht had niet (we hadden haar op de website gewezen, maar kwam er heel trots mee dat ze het ook gewoon bij de Bruna verkochten)

Maar dus voor het merk robotime, tip van flip, koop het online, dan kun je dus aanspraak maken op vervangende onderdelen als het nodig is.

Ik vind het superleuke bouwpakketten namelijk!

SPOILER

[ Bericht 15% gewijzigd door hilliebillie op 12-05-2025 07:56:54 ]
  FOK!fotograaf maandag 12 mei 2025 @ 08:41:13 #229
148247 taxibabe
pi_217607121
Die van mij komen allemaal bij de Action vandaan. Het is inderdaad best breukgevoelig, maar houtlijm doet wonderen en soms zijn er reserveonderdelen in het pakket. En van de motor heb ik gewoon een 2e setje gekocht, zo duur was het gelukkig niet.
pi_217607187
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 07:36 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dan ben ik misschien gewoon niet zo handig dat kan ook nog ;) , altijd makkelijker om het materiaal de schuld te geven he :Y
Ik bedoelde helemaal niet dat je het niet goed zou doen! :o Ik begin er niet eens aan omdat ik denk dat ik het niet kan ;) (qua geduld en motoriek)
Omdat het een goedkoop setje is van Action had ik eerst ook mijn twijfels, maar nu de wereldbol lukte, vond ik dat we deze knikkerbaan ook wel konden proberen.
pi_217611708
Wist niet dat de action ze ondertussen ook had. Zoon is de fase al weer even voorbij. Maar fijn dat je rook met houtlijm te fixen is. Daar waren de afgelopen onderdelen hier vaak te klein voor denk ik.

@Tink89 al iets van de makelaar gehoord over het huis dat jullie op het oog hebben?
pi_217612265
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 08:48 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik bedoelde helemaal niet dat je het niet goed zou doen! :o Ik begin er niet eens aan omdat ik denk dat ik het niet kan ;) (qua geduld en motoriek)
Omdat het een goedkoop setje is van Action had ik eerst ook mijn twijfels, maar nu de wereldbol lukte, vond ik dat we deze knikkerbaan ook wel konden proberen.
Oh nee zo bedoelde ik het ook niet hoor (nadeel van geschreven woord), ik vond mn eigen reactie nogal negatief en blij om te lezen dat anderen een betere ervaring hebben met dat action pakket :) .
pi_217613084
Geïnspireerd door onder ander @exode net via marktplaats een wildcamera opgehaald. Eens kijken wie de holletjes graaft of we dat vast kunnen leggen vannacht of ergens de komende nachten.
Ik ben bang dat het holletje formaat rat is ;(

Het is een flink gangenstelsel want op die plek zakt de grond best wat in als je er overheen loopt.

Nou gaat er komend weekend op die plek ook gegraven worden voor de een leiding voor ons bewateringssysteem dus de holletjes zullen verdwijnen, maar grote kans dat er gewoon wat nieuws gegraven gaat worden.
  maandag 12 mei 2025 @ 21:09:19 #234
37150 livelink
pi_217613866
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 20:07 schreef hilliebillie het volgende:
Geïnspireerd door onder ander @:exode net via marktplaats een wildcamera opgehaald. Eens kijken wie de holletjes graaft of we dat vast kunnen leggen vannacht of ergens de komende nachten.
Ik ben bang dat het holletje formaat rat is ;(

Het is een flink gangenstelsel want op die plek zakt de grond best wat in als je er overheen loopt.

Nou gaat er komend weekend op die plek ook gegraven worden voor de een leiding voor ons bewateringssysteem dus de holletjes zullen verdwijnen, maar grote kans dat er gewoon wat nieuws gegraven gaat worden.
Ik denk dat het dan eerder een mol zal zijn dan een rat.
  maandag 12 mei 2025 @ 21:12:54 #235
37150 livelink
pi_217613907
Ik had mijn wildcamera in de schuur gezet, want daar hoorde ik allemaal geluiden vandaan komen die alleen van een dier konden zijn. Samen met zoon al in de schuur gekeken (alleen durfde ik niet), maar op het moment dat wij binnenkwamen was het natuurlijk stil en zagen we niks tussen al het gereedschap. Dus deur van de schuur opengezet en wildcamera voor de deur in de hoop dat er iets naar buiten zou komen. De hele nacht is het een komen en gaan van 3 verschillende katten geweest in de schuur. Er zit dus wel degelijk iets, maar de katten kwamen zonder iets weer naar buiten en daarna heb ik weer vaak geluid gehoord in de schuur. Eigenlijk zouden we de hele schuur leeg moeten ruimen, maar ik steek mijn kop maar weer in het zand.
pi_217614631
Vanavond kwam de elektricien even langs om de perilex stekker aan de kookplaat te maken wat resulteerde in een volledig gerenoveerde groepenkast. Lang verhaal kort: de inductieplaat groep zat niet goed aangesloten. Hij schrok zich rot toen hij hem opentrok. Hij baalde dat ie dat niet eerder had gedaan, maar dit had hij nog nooit meegemaakt. In onze oude keuken werkte de kookplaat gewoon namelijk. Er zat een draad los en die hadden ze gewoon ergens tussen gepropt. Hij kwam er pas achter nadat hij draadje na draadje langsliep.

Dus hij heeft alle groepen nagelopen.

Echt wat een beunhaas is hier bezig geweest. Zo blij dat alles is nagekeken.

Morgen komen ze de vloer oplossen, ben erg benieuwd....

En het tegelen is ook ingepland :) 2 juni al, heeft zwager even geregeld vandaag.
pi_217614724
Misschien veldmuisjes livelink, die hebben wij rond deze tijd ook veel rondlopen. Gelukkig blijven ze buiten en niet in huis.

Hillie, spannend! Benieuwd of de dader(s) zich laat zien.
pi_217615252
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 21:09 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik denk dat het dan eerder een mol zal zijn dan een rat.
Ik hoop het, maar ik dacht dat mollen altijd molshopen maakten aan het eind van de gang.
Veldmuisjes zitten er ook denk ik, we hebben ook een paar smalle gangetjes.

Blijkbaar een paar jaar geleden zaten er ook konijnen en hebben ze de moestuin omheind en ook een hekwerk een stukje de grond in. Maar ik denk dat de holletjes daar ook te klein voor zijn.

Ik denk dat ik maar hoop dat het een mol is dat er zit. Maar ben vooral benieuwd of we iets vinden.

Man heeft vanavond de buren gesproken, die gaven wel aan nooit een rat te hebben gezien. (Blijkbaar is er wel eens een vos gesignaleerd die op het semi braakliggend terrein naast hun. Waar de eigenaar een tijd wat kippen had.

Maar goed daar is het hol sowieso niet van.

Exode wat fijn dat de elektricien alles heeft nagelopen en aangepast waar nodig, geeft toch wel een fijn gevoel!
pi_217615841
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 22:14 schreef exode het volgende:
Vanavond kwam de elektricien even langs om de perilex stekker aan de kookplaat te maken wat resulteerde in een volledig gerenoveerde groepenkast. Lang verhaal kort: de inductieplaat groep zat niet goed aangesloten. Hij schrok zich rot toen hij hem opentrok. Hij baalde dat ie dat niet eerder had gedaan, maar dit had hij nog nooit meegemaakt. In onze oude keuken werkte de kookplaat gewoon namelijk. Er zat een draad los en die hadden ze gewoon ergens tussen gepropt. Hij kwam er pas achter nadat hij draadje na draadje langsliep.

Dus hij heeft alle groepen nagelopen.

Echt wat een beunhaas is hier bezig geweest. Zo blij dat alles is nagekeken.

Morgen komen ze de vloer oplossen, ben erg benieuwd....

En het tegelen is ook ingepland :) 2 juni al, heeft zwager even geregeld vandaag.
Pffff, fijn dat het nu wel goed zit.
pi_217618023
Als ik de tuin nou es asfalteer en dat groen schilder? :7

Ben benieuwd wat die holletjes zijn, Hillie. Hopelijk kom je erachter.

@livelink, ratten maken een teringzooi in de schuur. Ze gooien vanalles om. Het liefst glazen potten :') En ze zijn luider dan muisjes. Hoop ik voor jou dat het lieve schattige muisjes zijn ;)

Yay voor de electriciën exode!
If they say
pi_217621199
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 21:31 schreef livelink het volgende:

[..]
Hoe is het nu met je vader?
Hij is vandaag ontslagen uit het ziekenhuis. Hij is nu naar Anholt een verpleeghuis voor revalidatie. Waar hij een paar jaar geleden ook is geweest. Toen hij zijn rug had gebroken.
Voor kortdurende zorg.
Daar gaan ze proberen om hem te helpen met slikken, kijken of dat nog mogelijk is zeg maar. Zijn tong begint nu wel meer te slinken eindelijk. Praten gaat daardoor ietsjes makkelijker. Zijn rechteroog doet hij nu goed open, de linker half. De linkerarm doet nog steeds niet veel. De kans is dus aanwezig dat hij voor de rest van zijn leven aan de sondevoeding moet. :'( Dat door de hersenbloeding dat deel is beschadigd. Net zoals de plasprikkel om het zo maar te noemen dat was al eerder. Daarom heeft hij nu een permanente katheter.

Ondertussen wordt er in het verpleeghuis waar hij woont meer personeel getraind om sondevoeding te kunnen geven. Dus kan hij sowieso weer terug komen hoe dan ook. O+
pi_217622289
Mijn vader had vandaag de ct scan met vloeistof

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_217622361
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

SPOILER
Sterkte :* Dat wachten is killing.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:56:15 #244
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217622665
quote:

:*
pi_217623079
Ach gm87. ;(
  FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2025 @ 21:15:50 #246
148247 taxibabe
pi_217623154
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 19:54 schreef Hupje het volgende:

[..]
Update:
Vooralsnog is hij te doen, het is wel handig als je bv. kleine vierkante vijltjes hebt, want soms komen de gaatjes niet lekker overeen, dan kun je ze iets uitvijlen. Oh en je moet wel geduld hebben.. :@

quote:

SPOILER
Poeh heftig, sterkte :*
pi_217623657
@_Ingrid_, sneu van de sondevoeding ;( maar wel weer fijn dat hij naar zijn oude stekkie kan en dat ze daar dan weten wat ze moeten doen. Als hij ook nog es had moeten verhuizen hierom... Sterkte ermee :*

Ach @gewoonmezelf87, wat een rotnieuws. Dat afwachten ook wat ja, hopelijk snel een uitslag zodat jullie weten hoe en wat en wie weet valt het toch mee. Sterkte voor jullie :*
If they say
pi_217626120
Wat een baggerzooi die eerste halve finale van het esf :') Enige nummer wat te pruimen was, is dat van Claude.
Oh, en IJsland kan er ook nog mee door.
If they say
pi_217627151
@_Ingrid_ hopelijk voelt hij zich weer prettig op z’n oude plekkie en hopelijk kunnen ze hem helpen met slikken.

@gewoonmezelf87 wat eng dat je nu zo moet afwachten tot je meer weet, maar wel al weet dat het niet goed is. Hopelijk wel behandelbaar en hopelijk weet je morgen meer.
pi_217627307
Dat wordt dus kijken zaterdag w/
If they say
  woensdag 14 mei 2025 @ 07:20:01 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217628279
@gewoonmezelf87 Wat een rotbericht. ;(
pi_217628379
@gewoonmezelf87 :* wat een naar bericht.
pi_217628384
quote:

SPOILER
Dikke knuffel uit 🇧🇪
Werewolf
pi_217628468
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 22:46 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat een baggerzooi die eerste halve finale van het esf :') Enige nummer wat te pruimen was, is dat van Claude.
Oh, en IJsland kan er ook nog mee door.
Eens.
Voor mij sprong Claude er wel uit, maar misschien ben ik niet zo objectief als de gemiddelde buitenlandse kijker.
Wellicht dat Italië, die Espresso Guy (weet zo gauw niet welk land dat is) en Albanië nog liedjes zijn die ik later meer ga waarderen.
De rest was zooooooi. :{
  woensdag 14 mei 2025 @ 08:45:02 #255
176471 oh-oh
pi_217628745
Die espresso dude was om op te schieten zo slecht!
Claude hebben we gewoon al vaker gehoord maar het is een nummer waar niet veel op aan te merken is idd.
Ingrid en GM sterkte :*
( Groucho Marx )
pi_217628750
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 08:02 schreef vencodark het volgende:

[..]
Eens.
Voor mij sprong Claude er wel uit, maar misschien ben ik niet zo objectief als de gemiddelde buitenlandse kijker.
Wellicht dat Italië, die Espresso Guy (weet zo gauw niet welk land dat is) en Albanië nog liedjes zijn die ik later meer ga waarderen.
De rest was zooooooi. :{
Jaa, dat is het he? Het ene nummer pakt meteen, het andere moet je vaker horen. Hoorde net Zweden weer en die kan ook nog wel door de beugel.
Wordt het toch nog een niet alleen maar oorpijn zaterdag.
En objectief, mwah. Er zijn maar een paar nummers van Nederland geweest die ik goed vond: Arcade O+ en vorig jaar Europapa. De overige kan ik me niet eens meer herinneren en vond ik ook echt bagger :D
If they say
  woensdag 14 mei 2025 @ 09:05:17 #257
176471 oh-oh
pi_217628857
Die van Anouk vond ik het beste !
( Groucho Marx )
pi_217628967
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:05 schreef oh-oh het volgende:
Oh zeker 1 van de betere. Samen met The Common Linnets, Duncan en Jeangu met Grow in 2020 die niet doorging. ;(

Claude haalt het niet bij bovenstaande.
pi_217628978
@gewoonmezelf87, heel erg veel sterkte, wat een vreselijk bericht :*

Ik heb het Songfestival half gekeken, ben na het optreden van Claude naar bed gegaan. Vond hem het nog wel goed doen, niet al te zuiver op alle momenten maar ik ben de laatste die daar over mag oordelen :') Vond veel van de overige liedjes vooral weer echt songfestival-materiaal, oftewel: tenenkrommend.
  woensdag 14 mei 2025 @ 09:29:11 #260
176471 oh-oh
pi_217629017
Ik ging snel de honden uitlaten zodat ik de scores nog kon zien, maar ik kwam iemand tegen die maar tegen me aan bleef lullen en heb toen alsnog de uitslag helemaal gemist, verwacht je ook niet om 23:00 in de avond :')
( Groucho Marx )
pi_217629105
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:05 schreef oh-oh het volgende:
Kan me die heel niet herinneren :@
Ben het toen gaan boycotten na dat trio, geen idee meer hoe ze heetten :') Met die fladder jurken en dito liedje.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik pas een paar jaar weer kijk. Dochter ging kijken en toen ben ik dat ook maar gaan doen, alleen al om over en weer te kunnen appen wat we van wie vonden :D
If they say
  woensdag 14 mei 2025 @ 09:46:39 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217629113
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:45 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Kan me die heel niet herinneren :@
Ben het toen gaan boycotten na dat trio, geen idee meer hoe ze heetten :') Met die fladder jurken en dito liedje.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik pas een paar jaar weer kijk. Dochter ging kijken en toen ben ik dat ook maar gaan doen, alleen al om over en weer te kunnen appen wat we van wie vonden :D
Birds
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 14 mei 2025 @ 09:47:14 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217629119
quote:

SPOILER
Wat ellendig, sterkte! :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_217629222
Ik kijk al jaaaren. Ik pakte altijd het Fok! live topic erbij. Dat is super gezellig, al gaat het soms razendsnel.
Maar mijn zoon kijkt sinds 3 jaar ook mee dus kan ik toch online niet teveel meelezen.
pi_217629223
Sterkte gm87. Hopelijk is er snel meer duidelijkheid en valt het mee qua vorm.

Ik vond de uitslag echt heel raar gedaan. Steeds 3 willekeurige landen waarvan er dan 1 won, en dat tig keer omdat er 10 van de 15 landen doorgingen. Maar landen die dus niet doorgingen verloren niet een keer, maar meerdere keren. Beetje stom gedaan. En het beeld van de commentator liep voor, die verklapte elke keer weer wie er won een paar tellen voor het op tv uitgezonden was.

Ik heb verder overigens niks er van gezien, ik vind vooral de uitslag kijken altijd leuk :@
  woensdag 14 mei 2025 @ 10:08:28 #266
176471 oh-oh
pi_217629230
Ik keek vroeger altijd met vrienden via whats app online maar die duffen zaten gisteren in het theater, zat ik alleen naar die miserie te kijken, was toch niet hetzelfde :D
( Groucho Marx )
pi_217629331
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Birds
Nee, dat was het niet. Heb het opgezocht, Frizzle Sizzle, aka, Frutsel Prutsel. Toen was ik er klaar mee😖 Dat was in 1986. Vandaar ook dat ik Johnny Logan gemist had met het nummer Hold me now. Dat werd gelukkig een hit O+
If they say
pi_217629352
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:05 schreef FlyingFish het volgende:
Sterkte gm87. Hopelijk is er snel meer duidelijkheid en valt het mee qua vorm.

Ik vond de uitslag echt heel raar gedaan. Steeds 3 willekeurige landen waarvan er dan 1 won, en dat tig keer omdat er 10 van de 15 landen doorgingen. Maar landen die dus niet doorgingen verloren niet een keer, maar meerdere keren. Beetje stom gedaan. En het beeld van de commentator liep voor, die verklapte elke keer weer wie er won een paar tellen voor het op tv uitgezonden was.

Ik heb verder overigens niks er van gezien, ik vind vooral de uitslag kijken altijd leuk :@
Jaa, dat was toch wel zoo irritant dat het commentaar voorliep! Hopelijk hebben ze dat gefixt voor zaterdag.
Ik heb ook niet alles gezien hoor, was het vergeten :') maar die terugblikken steeds waren eigenlijk wel genoeg :D

Edit: Vooruitblik van de 2e halve finale trouwens ook. Denk dat ik alleen de uitslag ga kijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mushanga71 op 14-05-2025 10:36:19 ]
If they say
pi_217629464
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:08 schreef oh-oh het volgende:
Ik keek vroeger altijd met vrienden via whats app online maar die duffen zaten gisteren in het theater, zat ik alleen naar die miserie te kijken, was toch niet hetzelfde :D
Ik keek. ;(
  woensdag 14 mei 2025 @ 10:53:37 #270
176471 oh-oh
pi_217629491
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:49 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik keek. ;(
Het is niet hetzelfde als met hysterische homo's :D
( Groucho Marx )
pi_217629500
Denk dat ik het dit jaar maar opneem en dan wat later ga kijken, wel de uitslag live, maar dan kan ik dat slappe gelul ertussendoor skippen. Duurt altijd een eeuwigheid en het voegt niks toe.
If they say
pi_217629513
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:53 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Het is niet hetzelfde als met hysterische homo's :D
True. I couldn’t compete. :D
pi_217629537
Weetje wat het aller, allerstomste is?
Wij kochten ergens rond de kerst een nieuwe tv.
Een big ass nieuwe tv. Maar omdat wij nooit reguliere tv kijken, hebben we ons abo opgezegd en kijken we alleen dingen online of via streamingdiensten.
Ik niet denken aan het enige jaarlijkse evenement wat ik wel live kijk. :')
Dus ik keek nu via NPO Start en dat was qua beeld weleens fuzzy en onscherp.

Christus te paard. :(

@oh-oh Lach maar :P .
  woensdag 14 mei 2025 @ 11:04:09 #274
176471 oh-oh
pi_217629584
That is funny.
Voor mij zou het geen kont verschil maken, ik zie alles wazig altijd!
( Groucho Marx )
pi_217629733
quote:
Och wat een verschrikkelijk nieuws. En ook nog veel onzekerheid. ;(. Sterkte :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217629977
Mijn vader krijgt vrijdag een petscan en de woensdag erna een afspraak bij de longarts, alsnog supersnel allemaal maar voor mij te traag..
S. 2014
J. 2016
  woensdag 14 mei 2025 @ 12:14:51 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217630001
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 12:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn vader krijgt vrijdag een petscan en de woensdag erna een afspraak bij de longarts, alsnog supersnel allemaal maar voor mij te traag..
Snap ik, je wil nu duidelijkheid en actie. Er brandt een kaarsje voor je papa hier.
  woensdag 14 mei 2025 @ 12:15:36 #278
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217630009
Ik ontdooide vanochtend m'n binnenvriezer (3 lades). Daar kwamen echt cm's dikke plakken ijs uit :@ :@

En de vriezer in de garage heb ik helemaal leeg gehad en uitgezocht. Veel weggegooid, maar nu wel ruimte om elke week het brood in te vriezen.
  woensdag 14 mei 2025 @ 12:49:49 #279
176471 oh-oh
pi_217630243
Oh ik moet de vriezer van de koelkast ook eens doen, dat zijn ook drie lades.
Maar zo onhandig dat er maar 1 uitknop is voor de hele combi, dus wss laat ik het weer tot de winter, maar dan ontdooit het nog trager :')
( Groucho Marx )
pi_217630352
quote:
Dat wachten is echt naar zeg. Er veranderd niet zoveel in die paar dagen, maar je wilt gewoon graag weten hoe&wat..

@Ingrid, fijn dat je vader tzt terug kan naar zijn oude stek. Altijd beter dan nog eens verhuizen. En hopen dat ze hem bij de revalidatie enigzins kunnen helpen met de restverschijnselen..
pi_217630353
Wij hebben nu een no frost variant, ben benieuwd of dat in de praktijk klopt.
pi_217630380
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 13:09 schreef exode het volgende:
Bij ons werkt dat echt voor 99%, zeg maar! Ideaal!
pi_217630447
quote:
Onze vriezer met no frost staat nu denk ik 2-3 jaar in de bijkeuken, ik heb er nog nooit omkijken naar gehad. Ik wil nooit meer anders!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217630453
quote:
Dat wordt een lange week... :'(
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 14 mei 2025 @ 13:48:43 #285
344469 Amsel
zonder t
pi_217630617
Sterkte @gewoonmezelf87
pi_217630650
Heel veel sterkte GM, hopelijk snel duidelijkheid en een plan van aanpak. Ik duim voor jou en je papa.
pi_217630664
Wij hadden een 'extra veel frost' diepvries in de schuur staan. Dat ik nu de vriezer normaal open kan doen is een verademing. En ook de koelkast is top, het kost een paar duiten maar dan heb je ook wat.

En dat ding loeit de hele buurt bij elkaar als je de deur open laat staan. Dat kunnen zelfs onze kinderen niet negeren.
  woensdag 14 mei 2025 @ 13:58:24 #288
176471 oh-oh
pi_217630685
Nou @vencodark dat klinkt als een goede investering!
( Groucho Marx )
pi_217630753
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 13:58 schreef oh-oh het volgende:
Nou @:vencodark dat klinkt als een goede investering!
Als ik nou heel voordelig een 2e hands vriezer 7 laden no frost kan vinden, dan graag!
Maar geen volle prijs hoor. :P

Staat op de planning om de huidige vriezer tijdens mijn vakantie nog 1 x te ontdooien. :') }:|
pi_217630891
Ik heb mijn no frost vriezer een week of vier geleden ontdooid omdat het toch wel nodig was omdat de lades niet soepel meer open en dicht gingen, maar dat is na 4 jaar intensief gebruik. En hij ontdooide ook heel snel, ik kon alles vanuit de koelkast nog geheel bevroren weer terug leggen (al had ik wel de koelkast twee graden lager gezet).
pi_217631069
quote:
Die van mij heeft dat ook en in de 25 jaar dat ik hem heb, nog nooit hoeven te ontdooien. Dus ja, het werkt écht :)

GM87, gek is dat he, de tijd gaat zo razendsnel voorbij maar met afwachten gaat ie ineens poeptraag. Sterkte met het afwachten :*
If they say
pi_217631836
Wij hebben dus een gewone vriezer. In 2013 tweedehands gekocht, 7 lades.
In 10 jaar nooit eens ontdooid totdat mijn zoon hm eens 1,5 dag open had gelaten. }:|
Heel de zooi schoongemaakt en ergs blij met het resultaat. O+
Nog geen half jaar later flikt hij het weer. :{w
Ik had geen zijn weer alles schoon te maken dus nu zit er net zo veel ijs aan als voor die ultieme schoonmaak.
Onlangs liet A. de vriezer weer open staan maar gelukkig kwam ik daar na een half uur al achter.

Er hangt nu een groot A-4 aan de deur dat de vriezer GOED DICHT MOET. :(
pi_217632001
De koel-vriescombi in de bijkeuken staat niet helemaal waterpas (bij het plaatsen is een waterpas gebruikt, maar dat ding was stuk denk ik). Als je de deur open laat staan, valt hij vanzelf weer dicht. Vooral uitkijken dat je niet bukt en vervolgens keihard je hoofd stoot omdat de deur al dichtvalt als je weer omhoog komt :'). Maar briefjes zijn niet nodig :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217632097
Dat hadden wij met onze oude koelvries in de schuur ook. De aannemer en de vloerenleggers weten nu ook hoe scheef het daar was.

Het tegenovergestelde met onze voordeur, die kan niet dichtvallen, die staat zo uit het lood dat zelfs de grootste windvlagen hem niet dicht krijgen.

En onze vaatwasser, echt, alles is brandschoon en droog. terwijl wij echt geen goedkope hadden hiervoor.
pi_217632526
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:50 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben dus een gewone vriezer. In 2013 tweedehands gekocht, 7 lades.
In 10 jaar nooit eens ontdooid totdat mijn zoon hm eens 1,5 dag open had gelaten. }:|
Heel de zooi schoongemaakt en ergs blij met het resultaat. O+
Nog geen half jaar later flikt hij het weer. :{w
Ik had geen zijn weer alles schoon te maken dus nu zit er net zo veel ijs aan als voor die ultieme schoonmaak.
Onlangs liet A. de vriezer weer open staan maar gelukkig kwam ik daar na een half uur al achter.

Er hangt nu een groot A-4 aan de deur dat de vriezer GOED DICHT MOET. :(
Zo is dat. De bami's hebben het dan veel te warm ;)
Werewolf
pi_217633008
Ik haalde vanmiddag kipbeleg voor zoon. En deed dat achter op mn fiets. Daar ligt het nu nog :') Heb maar nieuw gehaald :') Grote kans dat als ik straks thuiskom, er iets aan de schuurdeur staat te kloppen wat naar buiten wil, ofzo.
If they say
pi_217633042
Hier ook al jaren een no-frost vriezer. En die is nog nooit ontdooid geweest. Zelfs met de verhuizing is het vol en rechtop vervoerd zodat hij binnen een half uur weer ingeplugd en wel op z’n nieuwe plek stond.

Songfestival heb ik niet gekeken, wel van een collega een uitgebreide review gelezen zodat ik alsnog twijfelde om te gaan kijken :D (hij is daar aanwezig dus hij had de review al van maandag gemaakt).

Vandaag gaan shoppen met de jongste, die had een studiedag en dan kunnen we eens gaan als het lekker rustig is in de stad. Daarna op controle bij de oogarts voor haar. Toch wel een kleine ‘verslechtering’ in iets voor haar, dus over een half jaar terug om te kijken of het niet nog verder achteruit gaat.
(En schermtijd op de telefoon uitwisselen tegen schermtijd op tv voor de YouTube filmpjes. Dat moet ze echt echt echt gaan beperken op de telefoon. Dan beter een groot scherm).
  woensdag 14 mei 2025 @ 20:25:12 #298
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217634276
No frost heb ik in de garage. Dat werkt echt ja, ideaal. Maar toen we de koelvriescombi kochten die we nu in de keuken hebben zitten, was het budget heel klein. Dus geen no frost. Heb er nog spijt van.
  donderdag 15 mei 2025 @ 10:04:26 #299
176471 oh-oh
pi_217639118
Ik had op Vinted wat kleren geshopt want de meeste leggings vielen van mijn kont. Maat 38 gekocht, wordt al ruim :') . Ik heb al mijn oude te grote leggings maar in een vuilniszak gepropt meteen. Van het weekend de rest van de kast maar leegruimen!
( Groucho Marx )
pi_217642914
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 10:04 schreef oh-oh het volgende:
Ik had op Vinted wat kleren geshopt want de meeste leggings vielen van mijn kont. Maat 38 gekocht, wordt al ruim :') . Ik heb al mijn oude te grote leggings maar in een vuilniszak gepropt meteen. Van het weekend de rest van de kast maar leegruimen!
Zo’n leven met suiker ruimt wel lekker op hè. :')
Je houdt niks meer over. -O-
pi_217643085
Dicht!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')