Vind ik ook niet vreemd. Uiteindelijk is de invloed van onze regering buitengewoon beperkt, dan liever een binnenlands thema.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 20:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De kern is, denk ik, dat de Nederlandse bevolking kritischer wordt op Israël, maar het nog altijd niet belangrijk genoeg vindt om een verkiezingsthema te worden.
[ afbeelding ]
[..]
Het enige wat Nederland kan doen in het land (de ambassadeur op het matje roepen) is idd al gedaan. We kunnen Europees pleiten voor sancties, maar dat is vrij nutteloos omdat dat bij unanimiteit moet. De invloed van Nederland in Israël is zeer beperkt, zelfs de invloed van de EU op Israël is nog klein. Zolang Trump er zit heeft Netanyahu helaas vrij spel.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 20:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vind ik ook niet vreemd. Uiteindelijk is de invloed van onze regering buitengewoon beperkt, dan liever een binnenlands thema.
Agree to disagree, als ik kijk naar Drenthe/Overijssel zijn het allemaal dorpjes van niks. Dus veel langere reistijden dan de auto en bijna geen vraag ongeacht hoeveel geld je ertegenaan gooit.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 20:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is nu een kostenpost omdat geen hond de trein pakt omdat treinen buiten de randstad klote zijn.
Als je flink investeert laten veel mensen waarschijnlijk de auto staan.
Dan kijk je niet goed. Plaatsen als Assen (70k inwoners), Emmen (60k), Hoogeveen (60k), Kampen (55k) en zeker Zwolle (130k) zijn niet klein en hebben juist ook groeimarge, wat in de Randstad ontbreekt.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Agree to disagree, als ik kijk naar Drenthe/Overijssel zijn het allemaal dorpjes van niks. Dus veel langere reistijden dan de auto en bijna geen vraag ongeacht hoeveel geld je ertegenaan gooit.
hij praat met Israëlquote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:05 schreef capricia het volgende:
Grootste partij van NL:
[ x ]
Er gaat echt geen gedeeld regeringsstandpunt komen met een forse veroordeling van Israël. Of een boycot.
Hoe meer mensen je van de weg kunt krijgen op spitsmomenten, hoe minder file en hoe minder weg je hoeft aan te leggen. Verder is het met straks 21 miljoen inwoners en steeds meer alleenstaanden of gescheiden mensen geen optie om gewoon over de helft van Nederland te zeggen: dat stuk doet er niet toe. Wil je toe naar alleen maar 40 verdiepingen torens in de 4 grote steden?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En gezien we steeds meer electrische autos krijgen/groene stroom kun je je ook afvragen of het pakken van de auto nu echt een "probleem" is.
Het is wachten totdat er een grens bereikt wordt met de stroomcapaciteiten in nederlandquote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Agree to disagree, als ik kijk naar Drenthe/Overijssel zijn het allemaal dorpjes van niks. Dus veel langere reistijden dan de auto en bijna geen vraag ongeacht hoeveel geld je ertegenaan gooit.
Dan kun je misschien nog beter je geld stoppen in regio taxis voor mensen die niet de financiële mogelijkheden hebben om zelf vervoer aan te schaffen.
En gezien we steeds meer electrische autos krijgen/groene stroom kun je je ook afvragen of het pakken van de auto nu echt een "probleem" is.
Oh het zit dieper dan dat.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:58 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
hij praat met Israël
maar met de nederlandse politicy praat hij niet meer daar loopt hij alleen tegen te schelden
optyfen naar isreal met je grote bek en nooit meer terugkomen zou ik zeggen
Israël is zich op dit moment steeds meer aan isoleren van de rest van de wereld en dan wil geertje net doen alsof hij voor heel nederland aan spreken is.....
https://duitslandinstituu(...)anks-arrestatiebevelquote:Merz nodigt Netanyahu uit ondanks arrestatiebevel
Na zijn verkiezingsoverwinning afgelopen zondag heeft aanstaand bondskanselier Friedrich Merz (CDU) de Israëlische premier Netanyahu in een telefoongesprek uitgenodigd voor een bezoek aan Duitsland. Netanyahu kondigde de uitnodiging maandagmorgen aan via X (voorheen Twitter), Merz bevestigde zijn uitnodiging later die dag bij een persconferentie. Daarmee lijkt hij niet van plan het arrestatiebevel van het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag na te leven.
Ik denk inderdaad dat veel joden in nederland op de PVV zijn gaan stemmen om de mening van wilders over isrealquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh het zit dieper dan dat.
Steeds meer Europese landen ondergraven het internationaal recht op dit moment:
[..]
https://duitslandinstituu(...)anks-arrestatiebevel
Het is niet enkel een Nederlands probleem. Maar goed, dit ligt natuurlijk ook aan de partijen waar mensen op stemden. De houding van Wilders tov Israël is niet echt een geheim.
Echt gestoord van Merz. Duitsland dus nog maller dan Nederland en Duitsland heeft zijn eigen Trump.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh het zit dieper dan dat.
Steeds meer Europese landen ondergraven het internationaal recht op dit moment:
[..]
https://duitslandinstituu(...)anks-arrestatiebevel
Het is niet enkel een Nederlands probleem. Maar goed, dit ligt natuurlijk ook aan de partijen waar mensen op stemden. De houding van Wilders tov Israël is niet echt een geheim.
Ze hebben na de volgende verkiezingen denk ik geen achterban meerquote:Op woensdag 7 mei 2025 11:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hoe gaat BBB dit uitleggen aan de achterban?
Dat zeg ik toch ook, eventueel treinen naar de grote steden. Maar bussen tussen al die dorpen...quote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan kijk je niet goed. Plaatsen als Assen (70k inwoners), Emmen (60k), Hoogeveen (60k), Kampen (55k) en zeker Zwolle (130k) zijn niet klein en hebben juist ook groeimarge, wat in de Randstad ontbreekt.
Maar het ging ook al over de Lelylijn, dan heb je het over Groningen (5e stad van Nederland, 210k inwoners), Leeuwarden (125k inwoners) en Lelystad (80k inwoners).
Maar dat is toch juist het doel van openbaar vervoer? Slecht bereikbare plekken, bereikbaar houden? Dit soort bezuinigingen snap ik echt niet, want het leidt alleen maar tot meer ellende. Juist investeren zorgt voor meer reuring en dus indirect voor meer welvaart.quote:Op woensdag 7 mei 2025 11:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook, eventueel treinen naar de grote steden. Maar bussen tussen al die dorpen...
Die dorpen hebben nu al geen trein, dus daar gaat het niet over. In Drenthe hebben alleen Assen, Meppel, Emmen, Beilen (Westerbork), Hoogeveen, Coevorden en Dalen een station. Alleen de laatste 2 hebben wat minder inwoners, naast Beilen wat duidelijk een functie heeft met Kamp Westerbork.quote:Op woensdag 7 mei 2025 11:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook, eventueel treinen naar de grote steden. Maar bussen tussen al die dorpen...
Misschien dat hier wat dingen door elkaar lopen (de lelylijn en bezuinigen op OV).quote:Op woensdag 7 mei 2025 12:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die dorpen hebben nu al geen trein, dus daar gaat het niet over. In Drenthe hebben alleen Assen, Meppel, Emmen, Beilen (Westerbork), Hoogeveen, Coevorden en Dalen een station. Alleen de laatste 2 hebben wat minder inwoners, naast Beilen wat duidelijk een functie heeft met Kamp Westerbork.
Nee, het gaat er om dat er nu dus al geen treinen lopen. En bussen dus essentieel zijn voor de leefbaarheid. Hoe denk je dat iemand van 15 of 16 nu naar de winkels e.d. moet? Die gaan niet met een regiotaxi. Daar is de bus voor nodig.quote:Op woensdag 7 mei 2025 12:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien dat hier wat dingen door elkaar lopen (de lelylijn en bezuinigen op OV).
Ik denk dat investeren in busvervoer niks gaat opleveren, dan kun je beter wat geld in een regio taxi stoppen.
Het gaat toch om de zondag, zegt het artikel.quote:Op woensdag 7 mei 2025 12:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, het gaat er om dat er nu dus al geen treinen lopen. En bussen dus essentieel zijn voor de leefbaarheid. Hoe denk je dat iemand van 15 of 16 nu naar de winkels e.d. moet? Die gaan niet met een regiotaxi. Daar is de bus voor nodig.
Haal de bus weg en er wonen straks alleen nog 70+ers en dan sterft het dorp uit.
En alle ritten na 19 uur, waarmee uitgaan en langer vriendenbezoek onmogelijk zal worden.quote:Op woensdag 7 mei 2025 13:27 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Het gaat toch om de zondag, zegt het artikel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |