Ja ook dat gekloot met die Lelylijn. Ze houden bij hoog en laag vol dat van uitstel geen afstel komt maar ze hebben bijna al het budget al weggetoverd voor die dombo Nedersaksenlijn. Maar die Lelylijn is onderdeel van een verbinding tot aan de Baltische staten, Nederland heeft zich daar ook aan gecommitteerd dus die Lelylijn moet er hoe dan ook komen of we krijgen op ons donder van de EU.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 17:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De BBB en NSC moeten echt helemaal weggevaagd worden.
Ja want onze regering leverde steun. Wij hebben in elk geval rechtszaken gevoerd om wapenonderdelen te mogen leveren. Beetje raar om te doen alsof wij dan onze handen in onschuld wassen. Vind je ook dat we geen schuld hebben aan zeg Srebrenica?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 17:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit is wel je reinste onzin hoor.
Ze vechten al tientallen jaren daar en nu zijn jij en ik ineens medeplichtig?
't Is wel Rover die hiermee komt hè, die zijn wel vaker van het bombastische én gaan er helemaal niet over.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:32 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Nederland een van de rijkste landen van de wereld gaat opereren als een 3e wereld land vanuit dit kabinet...
o wacht we hebben grenscontroles nodig die miljarden moeten kosten
Geen mening is de grootste groep van de mensen die de moeite nemen het in te vullen en nog blijf je in je eigen gelijk hangen. Tja, dan houdt het wel op. De werkelijkheid is dat het de meeste mensen al niks interesseert en als ze bij verkiezingen moeten kiezen tussen steun aan Gaza of 0,5% minder inkomstenbelasting, dat bijna 100% voor die nauwelijkse significante lagere inkomstenbelasting kiest.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 17:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanleveren van cijfers voor mijn gelijk.
in 2023 zegt dus 85% van de Nederlanders het conlict te volgen. Dat noemen jullie dan 'geen issue'
Dan kan je migratie net zo goed nog nooit een issue bij enige verkiezing noemen, maar de helft van de kiezers vindt dat heel belangrijk. Laten we gewoon een beetje redelijk doen tegen elkaar.
Het conflict in Sudan boeit niemand in Nederland wat, daar is niet eens een peiling over.
Je andere bron spreekt over 50% van de Nederlanders die het een genocide vindt, ook dat duidt weer erop dat het een groot onderwerp is. Daarbij dit gaat maar over de afgelopen 2 jaar, ik weet nog wel dat het in de 90's en 00's ook een thema was daar zegt dit uiteraard niets over. Daarvoor zal het ook wel af en toe een thema zijn geweest.
[..]
Jouw bron, maar vervolgens zeg je dat ik buiten de werkelijkheid leef. Terwijl ik verwoorde wat je bron verwoord.
[..]
Dus je geeft toe dat je ernaast zat?
Was nog geen 10 seconde googlen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 17:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij kwam jij met de stelling dat het wel een thema is.
Dus kom maar op.
Laat de tv debatten en de peilingen maar zien waarin de Palestijnen een groot issue was.
Nederlands is gewoon altijd al Pro Israël geweest en is dit nog.
Er zijn ook best wat debatten over geweest in de Kamer. bijvoorbeeld https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2023A07634quote:Gister hield tv-programma College Tour het eerste verkiezingsdebat. Lijsttrekkers Frans Timmermans (PvdA-GroenLinks), Dilan Yesilgöz (VVD), Caroline van der Plas (BBB) en Pieter Omtzigt (NSC) kruisten de degens over onder meer immigratie en de oorlog in Gaza.
Alles is hier provinciaal, daar is het een veel te klein land voorquote:
Tja als je gaat liegen houdt het op. Geen probleem verder, ben ik wel gewend op fok! niet zo van jou.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen mening is de grootste groep van de mensen die de moeite nemen het in te vullen en nog blijf je in je eigen gelijk hangen. Tja, dan houdt het wel op. De werkelijkheid is dat het de meeste mensen al niks interesseert en als ze bij verkiezingen moeten kiezen tussen steun aan Gaza of 0,5% minder inkomstenbelasting, dat bijna 100% voor die nauwelijkse significante lagere inkomstenbelasting kiest.
Dat onze regering steun leverde na 7 oktober is dan ook niet meer dan logisch.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja want onze regering leverde steun. Wij hebben in elk geval rechtszaken gevoerd om wapenonderdelen te mogen leveren. Beetje raar om te doen alsof wij dan onze handen in onschuld wassen. Vind je ook dat we geen schuld hebben aan zeg Srebrenica?
Dat is iets kort door de bocht. Het gaat slechts om een plek op het uitgebreide netwerk tot, ik meen 2050. Dat is handig als je in aanmerking wilt komen voor subsidies maar voorlopig is de CEF-pot leeg en was ook lang niet zeker dat de lijn daadwerkelijk in aanmerking zou komen. Er zijn ook wel meer projecten op dat netwerk opgevoerd en weer afgevoerd.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja ook dat gekloot met die Lelylijn. Ze houden bij hoog en laag vol dat van uitstel geen afstel komt maar ze hebben bijna al het budget al weggetoverd voor die dombo Nedersaksenlijn. Maar die Lelylijn is onderdeel van een verbinding tot aan de Baltische staten, Nederland heeft zich daar ook aan gecommitteerd dus die Lelylijn moet er hoe dan ook komen of we krijgen op ons donder van de EU.
Dat laatste is ook wel een extreme. Die lijn zou best positieve effecten hebben, zeker op de langere termijn. Maar het is gewoon vrij complex en duur om te realiseren. Zonder serieus politiek draagvlak wordt dat niks.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:23 schreef Kickinalfa het volgende:
Die lelylijn komt er toch nooit.
Al sinds de jaren 80 is er al uitstel/afstel.
En zit er nu echt iemand op te wachten om in Groningen te gaan wonen op iedere dag naar Amsterdam te pendelen?
Ik zit te wachten op een goed treinnetwerkt dat heel veel vliegen in Europa overbodig maakt. Dus ja ik zit te wachten op de Lelylijn en dergelijke. Niet per se omdat ik naar Groningen wil, hoewel het een leuke stad is.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:23 schreef Kickinalfa het volgende:
En zit er nu echt iemand op te wachten om in Groningen te gaan wonen op iedere dag naar Amsterdam te pendelen?
Gaza was een belangrijk thema tijdens de verkiezingen? Dacht het niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 17:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanleveren van cijfers voor mijn gelijk.
in 2023 zegt dus 85% van de Nederlanders het conlict te volgen. Dat noemen jullie dan 'geen issue'
Dan kan je migratie net zo goed nog nooit een issue bij enige verkiezing noemen, maar de helft van de kiezers vindt dat heel belangrijk. Laten we gewoon een beetje redelijk doen tegen elkaar.
Het conflict in Sudan boeit niemand in Nederland wat, daar is niet eens een peiling over.
Je andere bron spreekt over 50% van de Nederlanders die het een genocide vindt, ook dat duidt weer erop dat het een groot onderwerp is. Daarbij dit gaat maar over de afgelopen 2 jaar, ik weet nog wel dat het in de 90's en 00's ook een thema was daar zegt dit uiteraard niets over. Daarvoor zal het ook wel af en toe een thema zijn geweest.
[..]
Jouw bron, maar vervolgens zeg je dat ik buiten de werkelijkheid leef. Terwijl ik verwoorde wat je bron verwoord.
[..]
Dus je geeft toe dat je ernaast zat?
Ja hoor. Ik kan best iets volgen, ik volg van alles. Wil alleen niet zeggen dat ik het mee laat wegen in de verkiezingen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja als je gaat liegen houdt het op. Geen probleem verder, ben ik wel gewend op fok! niet zo van jou.
De werkelijkheid is dat het niet het belangrijkste thema is maar dat het de meeste mensen niet interesseert is het tegenovergestelde van wat je bronnen aantonen. 85% zei het te volgen, als 85% iets volgt staat dat haaks op dat niemand het interesseert.
Dat je een vergelijking trekt dat mensen liever meer geld krijgen, dat zal best dat maakt niet dat het geen thema is. Zo kun je natuurlijk bijna elk onderwerp wel afdoen. Niemand interesseert stikstof wat als ze 0,5% inkomstenbelasting minder hoeven te betalen. Niemand interesseert migratie wat als ze ook 0,5% minder belasting hoeven te betalen.
Die 85% was in november 2023, 1 maand na 7 oktober. Wat ik aantoonde was dat dat echt significant is afgenomen. Ja, de eerste maand volgde iedereen het. Nu veel minder mensen. Net als de oorlog in Oekraïne, zie alleen al het forumdeel OOR.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja als je gaat liegen houdt het op. Geen probleem verder, ben ik wel gewend op fok! niet zo van jou.
De werkelijkheid is dat het niet het belangrijkste thema is maar dat het de meeste mensen niet interesseert is het tegenovergestelde van wat je bronnen aantonen. 85% zei het te volgen, als 85% iets volgt staat dat haaks op dat niemand het interesseert.
Dat je een vergelijking trekt dat mensen liever meer geld krijgen, dat zal best dat maakt niet dat het geen thema is. Zo kun je natuurlijk bijna elk onderwerp wel afdoen. Niemand interesseert stikstof wat als ze 0,5% inkomstenbelasting minder hoeven te betalen. Niemand interesseert migratie wat als ze ook 0,5% minder belasting hoeven te betalen.
Gewoon schrappen en opnieuw beginnen ja. Die sunk cost fallacy moet maar eens afgelopen zijn. Alle projecten die al 10 jaar geen resultaat opgeleverd hebben moeten geschrapt worden.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:23 schreef Kickinalfa het volgende:
En persoonlijk vind ik wat die Russen aan het doen zijn op ons continent van veel grotere impact, ook op onze veiligheid, dan wat Israël doet.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die 85% was in november 2023, 1 maand na 7 oktober. Wat ik aantoonde was dat dat echt significant is afgenomen. Ja, de eerste maand volgde iedereen het. Nu veel minder mensen. Net als de oorlog in Oekraïne, zie alleen al het forumdeel OOR.
Ja. Als mensen daar al hun aandacht voor verliezen, dan is wat ver weg in Midden Oosten gebeurt al helemaal ver van je bed.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:44 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen vindt op Europees terrein de bloederigste veroveringsoorlog sinds de Tweede Wereldoorlog plaats.
En zelfs dat interesseert de meesten weinig.
En zijn fans ook. Die vinden Israel ook geweldig, dus prima match.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:11 schreef xpompompomx het volgende:
Misschien kan Geertje beter lekker naar Israel verkassen als hij het zon'n fijn land vindt. In de 2e kamer bakt hij er toch niks van en bovendien lijkt hij Israël ook belangrijker te vinden dan Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |