Ofwel er komt een auto aan, maar aangezien die 100 rijdt, naar ik aanneem, heeft die tijd genoeg even zijn gas los te laten en kan ik met 90 best even naar links.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:12 schreef dick_laurent het volgende:
Gister weer een "leuke" ervaring met een vrachtwagen.
En ja, ik weet dat het merendeel vd vrachtwagen chauffeurs gewoon fatsoenlijk rijdt, of iig probeert fatsoenlijk te rijden....
Maar jesus christ, als je met ruim 120 km/u op linkerbaan een treintje vrachtwagens aan het inhalen bent en eentje gooit hem last minute opeens naar links omdat ie het nodig vindt om op een 2 rijbaan snelweg zijn voorganger te gaan inhalen met 90 km/u, dan schrik je je echt de tyfus
Ik moest zo snel handelen en vol op de rem dat ik niet eens kon toeteren of niks.
En nee, dit was geen gevalletje dode hoek... want de vrachtwagen die hem voor me gooide deed dat echt een metertje of 30 voordat ik hem ging inhalen, dus dit was gewoon een gevalletje; ofwel ik heb totale schijt aan de rest, ofwel ik check mijn spiegel gewoon niet. (of beiden)
Excuus, misschien voor de context, ik woon in Spanje. De vmax op de snelweg is hier 120, dus ik reed niet te snelquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ofwel er komt een auto aan, maar aangezien die 100 rijdt, naar ik aanneem, heeft die tijd genoeg even zijn gas los te laten en kan ik met 90 best even naar links.
Uit jouw eigen bericht:quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Excuus, misschien voor de context, ik woon in Spanje. De vmax op de snelweg is hier 120, dus ik reed niet te snel
Dus wel.quote:als je met ruim 120 km/u
Ah ja, dan is het volledig de schuld van dick natuurlijk. Oh, wat heerlijk simpel.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Uit jouw eigen bericht:
[..]
Dus wel.
OMG wat een troll-reactie.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Uit jouw eigen bericht:
[..]
Dus wel.
Lekker dan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 20:34 schreef MisterFox het volgende:
Mijn filmpje staat op Dumpert https://www.dumpert.nl/?selectedId=100129281_037fb180
quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 20:34 schreef MisterFox het volgende:
Mijn filmpje staat op Dumpert https://www.dumpert.nl/?selectedId=100129281_037fb180
Dan reden jullie allebei te hard, aangezien je overdag maar 100 mag en tussen Amersfoort en Apeldoorn mag je buiten die tijden maar 120.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:23 schreef DrMarten het volgende:
Vandaag weer 460 km over Neerlands wegen mogen rijden.
Het aantal mensen dat ik rechts heb ingehaald omdat ze ergens op de middelste banen bleven tuffen is niet op 2 handen te tellen.
En nog ff onenigheid gehad met een gezin in een Mazda CX-5. Reden al enkele tientallen kilometers achter me, relaxt 130 op te teller, niks aan de hand. Maakten geen enkele aanstalten om er voorbij te komen. Vervolgens tussen Amersfoort en Apeldoorn, waar het 2-baans gooit ie hem ineens naar links en geeft ie gas bij om mij klem te zetten achter een vrachtwagen, dus ik gooi hem ook naar links, begint ie met knipperen, claxon, handgebaren van zowel meneer als mevrouw, de hele santenkraam. Gaat ie er uiteindelijk voorbij, blijft ie gewoon weer met 130 op de teller voor me rijden
Na 19.00, 130 op de teller, 122 op de gps, oke shoot me.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan reden jullie allebei te hard, aangezien je overdag maar 100 mag en tussen Amersfoort en Apeldoorn mag je buiten die tijden maar 120.
Ja, ik moet er voorbij, dus hup naar rechtsquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik begrijp dat onnodig links rijden ook niet zo, ga netjes naar rechts ofzo
Nou ja, dat sowieso.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja, ik moet er voorbij, dus hup naar rechts
Het is van de ratten besnuffeld!quote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan reden jullie allebei te hard, aangezien je overdag maar 100 mag en tussen Amersfoort en Apeldoorn mag je buiten die tijden maar 120.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja, ik moet er voorbij, dus hup naar rechts
Lekker topic vergallen de hele tijdquote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik voel je pijn. Maar na 19u is het vaak nog erger. Dan mag je wel 130 hier en dan sukkelen er hordes mensen gewoon met 100 op de middelste baan met rechts een zee van ruimte waar de gemiddelde rechtsbuiten van zou smullen. Zijn hier overigens vaak Belgen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:25 schreef SuperNeger het volgende:
De hoeveelheid onnodig linksrijders slaat echt nergens meer op. Ik haal tegenwoordig gewoon standaard rechts in. Gaan mensen nog naar me lopen seinen ookZou het nooit doen maar in zo'n situatie toch echt de neiging om vol op de rem te gaan en hem uit de auto te trekken om te vragen aan wie het nou eigenlijk ligt. Echt dit soort mensen, het is puur sinds je overdag overal nog maar 100 mag dat mensen gewoon niet meer opletten en op alle rijstroken lopen te sukkelen terwijl ze makkelijk 2 banen naar rechts kunnen.
Of het zijn van die principiele eikels die denken van ja ik rij niet onnodig links want voor me rijdt ook iemand. Zo blijven we bezig. Daarom gewoon overal rechts langs knallen met hand op de toeter en richtingaanwijzer naar rechts aan.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik voel je pijn. Maar na 19u is het vaak nog erger. Dan mag je wel 130 hier en dan sukkelen er hordes mensen gewoon met 100 op de middelste baan met rechts een zee van ruimte waar de gemiddelde rechtsbuiten van zou smullen. Zijn hier overigens vaak Belgen.
Dat voel je toch?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 16:31 schreef Pisces29 het volgende:
Sommige mensen moeten echt verplicht met Lane Assist rijden.![]()
Meer dan 10 kilometer op de streep rijden. Hoe dan. En dan ook een bijrijder hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |