Op mijn motor zit 1 sticker op de koplamp, en die zie je bijna nietquote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Stickers en accessoires willen. Dat is toch echt enkel voor paupers, oma’s en kort pittig.
Dan vervoer je spullen, en oogt als een oud barrel, dan maakt het eigenlijk niet meer uit. (Al zou ik het zelf nooit doen.)quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:26 schreef dick_laurent het volgende:
Als je het goed doet en echt 'all the way' gaat, dan vind ik het stiekem wel vet(dan ben ik maar een pauper)
Zoiets bijv
[ afbeelding ]
Niet ballen hebben aan je autoquote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
Zag toevallig gister iemand die een grote "middelvinger" sticker op zijn bumper geplakt had haha.
Ik vond hem wel komisch, maar ja er rijden genoeg mannetjes met het kleine piemel syndroom rond die misschien getriggerd worden door zoiets dus zelf zou ik nooit voor zo'n sticker kiezen
Veel luie mensen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:53 schreef SuperNeger het volgende:
Oja mensen die niet normaal in het midden van een vak kunnen parkeren![]()
Als je scheef staat niet gewoon de moeite nemen om je auto alsnog in het midden te zetten
Twee overtredingen tegelijk.quote:Op donderdag 24 juli 2025 14:40 schreef SuperNeger het volgende:
De hoeveelheid links plakkers loopt echt de spuigaten uit de laatste tijdGewoon 's avonds op een lege snelweg niet op de middelste maar soms gewoon linkerbaan terwijl er letterlijk niemand anders is
![]()
En dan kom je rustig met 140 aanrijden en wil je er rechts langs en dan opeens willen ze wel naar rechts he.
140 is alsnog binnen de wettelijke marge en rechts inhalen is gevolg van oorzaak (links plakken) en neem aan dat een goede agent in zo'n geval de linksplakker prio geeftquote:
Welke wettelijke marge precies? Als je bedoelde dat je 140 op de teller rijdt en dus in werkelijkheid een kilometertje of 133-134 betekent dat dus iets anders.quote:Op donderdag 24 juli 2025 15:32 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
140 is alsnog binnen de wettelijke marge en rechts inhalen is gevolg van oorzaak (links plakken) en neem aan dat een goede agent in zo'n geval de linksplakker prio geeft
Uh, nee. De marge is 3%. Dus bij 140 km/u is dat 4,2 km/u. Ga je alsnog 5,8 km/u te hard.quote:Op donderdag 24 juli 2025 15:32 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
140 is alsnog binnen de wettelijke marge
De marge is ter compensatie van de meetfout van de apparatuur. Die meetfout kan ook omhoog zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uh, nee. De marge is 3%. Dus bij 140 km/u is dat 4,2 km/u. Ga je alsnog 5,8 km/u te hard.
En ook dit niet. Rechts inhalen is gevaarlijker dan onnodig links rijden.quote:Op donderdag 24 juli 2025 15:32 schreef SuperNeger het volgende:
rechts inhalen is gevolg van oorzaak (links plakken) en neem aan dat een goede agent in zo'n geval de linksplakker prio geeft
Hoezo is dat gevaarlijk op een lege snelwegquote:Op donderdag 24 juli 2025 18:56 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
En ook dit niet. Rechts inhalen is gevaarlijker dan onnodig links rijden.
Wel eens dat onnodig links rijden erg irritant kan zijn.
Marge is 10% dus je kan bij 130 gewoon rustig je cruise control op 143 zetten heb nog nooit een boete gehad ook niet bij traject. Sterker nog: Ga je voor je motorrijbewijs dan ben je zelfs verplicht 10% harder te rijden anders zak je gewoon voor je CBR examen.quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uh, nee. De marge is 3%. Dus bij 140 km/u is dat 4,2 km/u. Ga je alsnog 5,8 km/u te hard.
Je zou daar minimaal 16,5km/u mogen rijden. Vaak wel terecht hoor aangezien het gaat om overzichtelijkheid. Vaak is het bij speeltuintjes, geparkeerde autos, er kan zo maar iemand opeens oversteken.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:06 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen die daadwerkelijk 15 km/h gaan rijden in speelerven of andere locaties waar dit zo aangegeven staatZo irritant.
Ik probeer er meestal gewoon 50 te rijden. Ook dan sta je snel stil.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:14 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Je zou daar minimaal 16,5km/u mogen rijden. Vaak wel terecht hoor aangezien het gaat om overzichtelijkheid. Vaak is het bij speeltuintjes, geparkeerde autos, er kan zo maar iemand opeens oversteken.
Snelheidslimieten zijn sowieso in het leven geroepen voor domme mensen. Eigenlijk mag je gewoon overal zo hard rijden als dat het zicht, de weg en je voertuig toe laat. Maar omdat mensen dat niet snappen zijn er van die borden in het leven geroepen zodat zelfs domme mensen zonder enig vorm van (gevaren)inzicht weten hoe hard ze mogelijk kunnen rijden.
Bij mij in de wijk is het 30, maar er zijn zat plekken waar ik 20 al te hard vind. Tegelijkertijd heb je hier een N weg in de buurt waar je 80 mag waar je makkelijk en veilig 120 kan rijden.
https://www.om.nl/onderwe(...)es-en-meetcorrectiesquote:
Waar jij het over hebt is wat je dashboard aangeeft. Dat kan inderdaad afwijken, maar verschilt per auto en hangt ook o.a. af van wat voor velgen en banden je hebt. Daarom is het nogal verwarrend en nikszeggend om het daar überhaupt over te hebben. Dus als je zegt "ik rij 130" dan ga ik er vanuit je bedoelt dat je daadwerkelijk 130 km/u rijdt. Het kan best dat je snelheidsmeter dan 140 ofzo aangeeft, maar wat maakt dat verder uit?quote:bij meer dan 100 km/u: 3 procent meetcorrectie
De maximumsnelheid is de maximumsnelheid, ook voor motoren. Je wordt geacht om vlot te rijden, als in: anticiperen en snel handelen, niet zozeer hard rijden.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:02 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Marge is 10% dus je kan bij 130 gewoon rustig je cruise control op 143 zetten heb nog nooit een boete gehad ook niet bij traject. Sterker nog: Ga je voor je motorrijbewijs dan ben je zelfs verplicht 10% harder te rijden anders zak je gewoon voor je CBR examen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |