Nee goedkoop sporten is marktverstoringquote:Op woensdag 30 april 2025 12:53 schreef Mikeytt het volgende:
Lijkt me toch juist ontzettend positief om bijvoorbeeld sport voor iedereen gratis te maken?
Oneens wel, er zijn wel echt uitzonderingen waarbij mensen een BMI van boven de 30 hebben en een gezonde levensstijl hebben. Zoals specifieke krachtsporters, roeiers, etc.quote:Op woensdag 30 april 2025 13:14 schreef Ludachrist het volgende:
Obesitas kan nooit gezond zijn, dikkertje. Je kunt de effecten blijkbaar wel dempen door gewoon normaal te eten en niet te drinken.
Wat opzich ook logisch is, want iemand die dik is omdat hij alleen maar zuipt, vette troep eet en niet sport is natuurlijk ook op een riskantere manier dik dan iemand die bijvoorbeeld overgewicht heeft doordat hij te veel wortels eet.
Ja, dit klopt dus niet. Een persoon met obesitas die een gezonde leefstijl heeft, loopt in principe niet per se meer risico dan iemand met een normaal gewicht.quote:Op woensdag 30 april 2025 13:14 schreef Ludachrist het volgende:
Obesitas kan nooit gezond zijn, dikkertje. Je kunt de effecten blijkbaar wel dempen door gewoon normaal te eten en niet te drinken.
Wat opzich ook logisch is, want iemand die dik is omdat hij alleen maar zuipt, vette troep eet en niet sport is natuurlijk ook op een riskantere manier dik dan iemand die bijvoorbeeld overgewicht heeft doordat hij te veel wortels eet.
Wel een stuk minder. De strekking vanuit de politiek is een focus op gewichtsverlies, terwijl dit niet de meest effectieve manier is om ziektes te voorkomen.quote:Op woensdag 30 april 2025 13:19 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Er wordt trouwens helemaal niet alleen gefocust op BMI, roken en drinken worden bv ook ontmoedigd.
Dat zou allicht nog harder en effectiever kunnen, maar dat is een ander verhaal.
Natuurlijk ook afhankelijk van je vetpercentage vs spiermassa, en het belangrijkste voor hart- en vaatziekte: Waar is je vet opgeslagen? Iemand met een BMI van 30 die bijna al hun vet in de benen heeft opgeslagen, loopt vrij weinig risico op hart- en vaatziekten tegenover iemand met hetzelfde BMI die hun vet vooral rondom de buik heeft.quote:Op woensdag 30 april 2025 13:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oneens wel, er zijn wel echt uitzonderingen waarbij mensen een BMI van boven de 30 hebben en een gezonde levensstijl hebben. Zoals specifieke krachtsporters, roeiers, etc.
Jeffrey Hoogland zit al op een BMI van 29 als Olympisch baanrenner.
... zijn eenhoorns en zou je in een kooitje moeten stoppen.quote:Op woensdag 30 april 2025 12:53 schreef Mikeytt het volgende:
Mensen met obesitas die 5 of meer porties fruit/groente per dag eten, vaker dan 12x per maand sporten, niet roken en weinig alcohol drinken...
De boeren zijn tegen het gratis geven van gezond voedsel en ruimte om te bewegen aan de jongere generaties.quote:Op woensdag 30 april 2025 13:37 schreef Mikeytt het volgende:
Je kan beter iemand gezonder laten eten, en dan zul je iemand zowel gezonder door laten leven, én zullen ze hoogstwaarschijnlijk als neveneffect ook nog eens gewicht verliezen.
Vallen kogelstoters- en slingeraars, speerwerpers, gewichtheffers in die categorie? Dan nog best wel wat.quote:Op woensdag 30 april 2025 13:46 schreef Hallojo het volgende:
Hoeveel mensen die gezond eten en veel sporten hebben obesitas?
Ok het OV gratis maken, mensen die met OV gaan die bewegen / lopen veel meer den mensen in auto's zittenquote:Op woensdag 30 april 2025 12:53 schreef Mikeytt het volgende:
Door gezonde gewoonten aan te pakken, maak je heel je bevolking gezonder, niet alleen de gevallen met het hoogste risico.
Lijkt me toch juist ontzettend positief om bijvoorbeeld sport voor iedereen gratis te maken? Dat is in iedereens belang. Of groente/fruit vrijstellen van BTW en subsidiëren om het goedkoper te maken.
Daar zullen er verdraaid weinig van zijn.quote:Op woensdag 30 april 2025 13:35 schreef Mikeytt het volgende:
iemand met obesitas die deze gezonde gewoontes wel heeft.
Dat zal 'm vooral in zijn bovenbenen zittenquote:Op woensdag 30 april 2025 13:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oneens wel, er zijn wel echt uitzonderingen waarbij mensen een BMI van boven de 30 hebben en een gezonde levensstijl hebben. Zoals specifieke krachtsporters, roeiers, etc.
Jeffrey Hoogland zit al op een BMI van 29 als Olympisch baanrenner.
en hoe lang is deze persoon?quote:Op donderdag 1 mei 2025 08:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat zal 'm vooral in zijn bovenbenen zitten
maar meer nog voor het hart, er is niets zo dodelijk als een vet hart dat onregelmatig gaat kloppen en de zuurstof niet voldoende bij de organen krijgtquote:Op donderdag 1 mei 2025 08:34 schreef quirina het volgende:
Overgewicht is nooit gezond . Denk ook aan de overbelasting van de knieen bijvoorbeeld.
Je ziet een persoon met overgewicht nooit snel en soepel opstaan.
1.85mquote:
Terwijl ik dit typ waggelt een obese collega voorbij. Deze collega kan echter wel rennen trouwens; op woensdag als er frikandellen in de kantine zijn met de lunch.quote:Je moet zien hoe het gewicht verdeeld is.
Mensen met veel overgewicht kunnen noooit soepel als een veertje op staan.
1.84, 99kgquote:Op donderdag 1 mei 2025 08:37 schreef quirina het volgende:
[..]
en hoe lang is deze persoon?
Je moet zien hoe het gewicht verdeeld is.
Mensen met veel overgewicht kunnen noooit soepel als een veertje op staan.
Misschien moeten we de kantine hier verplaatsen naar een paar straten verderop. Goed voor die bolle types hier.quote:Op donderdag 1 mei 2025 08:51 schreef Gehenna het volgende:
Sport is toch al gratis? Dat is een kwestie van beginnen met rennen
Ik had ook een waggelcollega. Ons gebouw had houten vloeren en ik kon altijd VOELEN als hij er aan kwam lopen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 08:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
1.85m
[..]
Terwijl ik dit typ waggelt een obese collega voorbij. Deze collega kan echter wel rennen trouwens; op woensdag als er frikandellen in de kantine zijn met de lunch.
Tuf in z’n koffiequote:Op donderdag 1 mei 2025 08:40 schreef xpompompomx het volgende:
Terwijl ik dit typ waggelt een obese collega voorbij. Deze collega kan echter wel rennen trouwens; op woensdag als er frikandellen in de kantine zijn met de lunch.
Jouw collega?quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik had ook een waggelcollega. Ons gebouw had houten vloeren en ik kon altijd VOELEN als hij er aan kwam lopen.
Hij had altijd enorm veel zweet op zijn voorhoofd staan als hij van de ene kant van de gang naar de andere was gelopen.
Elke middag stapte hij in zijn auto om thuis een hele pizza te gaan eten als lunch en elke keer gingen we voor de raam staan kijken om te zien hoe erg de vering van zijn auto inzakte als hij instapte.
Maar hee: volgens zijn dokter was hij verder helemaal gezond hoor!Zijn bloedwaarden waren perfect!
Maar wel beide echt enorm gezond volgens hun dokter. Echt blakende gezondheidquote:Op donderdag 1 mei 2025 09:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh nee, hij was echt VEEL dikker dan Trump!
Nou, ik haal altijd alleen voor mezelf koffie. Want ik zit uiteraard al veel en dan is elk beetje activiteit meegenomen.quote:
Die collega van me heeft ook een buik op z'n rug.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh nee, hij was echt VEEL dikker dan Trump!
Sow!quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die collega van me heeft ook een buik op z'n rug.
nou die is ook erg ongezond hequote:
dat zijn allemaal spierenquote:Op woensdag 30 april 2025 13:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Vallen kogelstoters- en slingeraars, speerwerpers, gewichtheffers in die categorie? Dan nog best wel wat.
En Trump:quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou die is ook erg ongezond he
Poetin die ziet er helaas erg gezond uit, die heeft heel goede doctoren denk ik, en veel training
Die Jonnie Boer die zag er ook erg ongezond uit, zo oud, en dat op 60 jarige leeftijd
Trump heeft geen private doctor denk ik , wel een private planequote:Op donderdag 1 mei 2025 09:13 schreef ToT het volgende:
[..]
En Trump:
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/9B43KzxLTCkpMGkJ_giWPw--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTEyNDI7aD03Nzg-/https://media.zenfs.com/e(...)d9e1e36a4]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Maar Trump gaan ze ook nog wel een jaar of 20 in leven houden als het moet.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou die is ook erg ongezond he
Poetin die ziet er helaas erg gezond uit, die heeft heel goede doctoren denk ik, en veel training
Die Jonnie Boer die zag er ook erg ongezond uit, zo oud, en dat op 60 jarige leeftijd
Mugabe die had goede doctoren in Dubaiquote:Op donderdag 1 mei 2025 09:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar Trump gaan ze ook nog wel een jaar of 20 in leven houden als het moet.
Maar het gaat om BMI. Mijn BMI ligt ook wat te hoog, maar ik ben redelijk gespierd. Volgens de meet-weegschaal is mijn vetpercentage gewoon gemiddeld, maar heb ik gewoon extra spierweefsel.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat zijn allemaal spieren
geen vet rondom het hart he
in leven houden?? dan zal ie toch een maand intern moeten ieder jaarquote:Op donderdag 1 mei 2025 09:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar Trump gaan ze ook nog wel een jaar of 20 in leven houden als het moet.
nou roken is echt heel erg slecht voor je hartquote:Op donderdag 1 mei 2025 09:22 schreef Solispolar het volgende:
Ik vind het best een interessant topic.. Heel eerlijk: geen zin om het onderzoek van A tot Z door te spitten, maar goed dat Mikey in ieder geval met een relevante bron komt.
Ik heb ook het gevoel dat bepaalde 'groeperingen' soms even de spreekwoordelijke sjaak zijn. Een aantal jaar geleden waren dat de rokers en nu inderdaad de dikke mensen, dat wordt overigens ook forst versterkt door die sportschoolsjappies die de hele dag lopen te schreeuwen op Tiktok en Facebook. Dan mag er na verloop van tijd ook best een nuance geplaatst worden.
Los daarvan geloof ik best dat je beter kunt inzetten op een gezondere leefstijl dan alleen maar de focus op gewicht verliezen. Kanttekening: elke kilo teveel op je gewrichten is natuurlijk per definitie ook niet top.. mijn (voorzichtige) conclusie: werk gewoon aan beiden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |