quote:Op donderdag 1 mei 2025 21:31 schreef borisz het volgende:
Morgen voor de verandering wel eens werken op vrijdag. Heb niet veel te doen. Wel kennis maken met nieuwe rvt-lid tevens nieuwe chef auditcommissie.
Met dit weer nog wel een avondrondje gedaan. Gezwaaid naar B&G
En ik ben voor het eerst in tig jaar in de Deka van Santpoort-Zuid geweest. Sinds die grote verbouwing was ik nog nooit binnen geweest. en ook die nieuwe wijk er achter kende ik alleen van naam. Stond altijd nog eens op het lijstje om eens langs en doorheen te lopen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 21:39 schreef Blues het volgende:
[..]mijn bank (die stenen)
![]()
Echt in m'n habitat ben je geweest, leuk rondje.
Wat zuidelijker, maar qua oorlog is Oradour sur Glane, Limoges, wel een aanrader. In een notendop, het verzet had een ss'er had omgelegd, en uit represaille heeft de SS een heel dorp omsingeld, inclusief een toevallig aanwezige postbode. Vrouwen in de kerk, mannen in de schuur. Schuur op kniehoogte doorzeefd met kogels, kerk in de fik, schuur in de fik. Éen overlevende. Dorp zo gelaten as is.quote:Op donderdag 1 mei 2025 20:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
We overwegen een vakantie in Noord Frankrijk, Picardië. Is er hier iemand die daar wel eens is geweest en tips heeft?
We willen niet wandelen, niet zonder doel een stadje bekijken en geen kunst bekijken. Wel naar Parc Asterix, toffe musea bekijken, leuke routes rijden, marktje bekijken, hypermarché bezoeken, dingen over de oorlog zien en lekker eten.
Kranenburg heeft een Rewe, getränkemarkt van Rewe, Aldi, DM, Penny, Deichmann, Tedi, Takko en Müller.quote:Op donderdag 1 mei 2025 20:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
We gaan normaal naar Mult-Center Leer tegenwoordig; dan heb je 15 winkels + leuke keuze in warme lunch onder 1 dak. En Emden bleek ook zoiets te hebben.
Maar eerst Nijmegen, en dan Leer is wat... contraproductief
Thnx, zet m in mn navi lijstje naast de suggestie van z; de dames kunnen morgen aangeven hoeveel puf ze hebben (geen idee of het dan in Nijmegen net zo warm is als dat het vandaag in Bodegraven was)quote:Op donderdag 1 mei 2025 22:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Kranenburg heeft een Rewe, getränkemarkt van Rewe, Aldi, Dm.
Brian, bekende Youtuber, heeft er onlangs nog een korte impressie gefilmd en die gedeeld. Brian die samenwerkt met Dan the Gardener, voor intimi.quote:Op donderdag 1 mei 2025 21:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat zuidelijker, maar qua oorlog is Oradour sur Glane, Limoges, wel een aanrader. In een notendop, het verzet had een ss'er had omgelegd, en uit represaille heeft de SS een heel dorp omsingeld, inclusief een toevallig aanwezige postbode. Vrouwen in de kerk, mannen in de schuur. Schuur op kniehoogte doorzeefd met kogels, kerk in de fik, schuur in de fik. Éen overlevende. Dorp zo gelaten as is.
En hoe was het? Wat hebben jullie gegeten?quote:Op donderdag 1 mei 2025 21:51 schreef Sarabi het volgende:
Weer onderweg naar huis.
Een leuke proeverij gegeven in Amersfoort aan 17 bierliefhebbers.
Ook 3 voor mij nieuwe Fok!kers ontmoet
quote:Op donderdag 1 mei 2025 20:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
We overwegen een vakantie in Noord Frankrijk, Picardië. Is er hier iemand die daar wel eens is geweest en tips heeft?
We willen niet wandelen, niet zonder doel een stadje bekijken en geen kunst bekijken. Wel naar Parc Asterix, toffe musea bekijken, leuke routes rijden, marktje bekijken, hypermarché bezoeken, dingen over de oorlog zien en lekker eten.
Het was erg gezellig.quote:Op donderdag 1 mei 2025 22:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En hoe was het? Wat hebben jullie gegeten?
Deka is fijn op die plek voor ons.quote:Op donderdag 1 mei 2025 21:51 schreef borisz het volgende:
En ik ben voor het eerst in tig jaar in de Deka van Santpoort-Zuid geweest. Sinds die grote verbouwing was ik nog nooit binnen geweest. en ook die nieuwe wijk er achter kende ik alleen van naam. Stond altijd nog eens op het lijstje om eens langs en doorheen te lopen.Staat er inmiddels toch ook al een jaar of 6-7 oid.
En nu helemaal een boomeropmerking. Ik ken de Bloemendaalsestraatweg nog als een echte winkelstraat. Nu zitten er alleen nog een paar kapperszaken. Vroegah (tot eind vorige eeuw) was het een winkelstraat met van alles. Div banken. Kledingzaken. Groenteboer, Slager enz enz enz. Nu is het een woonstraat. Maar op een één of andere reden komt dat oude beeld altijd terug bij mij.
Mijn aanbeveling is; boek dit!quote:Op donderdag 1 mei 2025 22:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het was erg gezellig.
Wij hadden gorgonzola bij onze tropical weizen, zure matten bij onze lime IPA en een brownie bij de porter bedacht.
Verder was er ook nog een erg goed verzorgd buffet waar we ook gebruik van mochten maken.
Zit La Cappanina er nog? En Dodewaard?quote:Op donderdag 1 mei 2025 22:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Deka is fijn op die plek voor ons.
Er was gedoe over te weinig groen. Dus paar boompjes en wat plantjes op een stenen plein![]()
Qua winkelstraat heb je niet goed gekeken
ff denken...
Er zit een snackbar, kaasboer, speelgoedzaak, Italiaans eethuis, paar restaurants, slager, 2 bakkers en oscars, visboer, groenteboer, apotheek, stomerij/kledingverstelzaak, schoenmaker, Leek, paar kledingzaken, 1 of 2 kappers, 2 (kinder) schoenwinkel, parfumerie, hema
, kadozaken, paar kledingzaken, woninginrichting, bloemenzaken, wijnhandel, juwelier, appie, boekhandel, fietsenzaak, ijszaak
toko, dierenzaak, kunsthandel,poelier
Enzzz
Yup!quote:Op donderdag 1 mei 2025 22:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Zit La Cappanina er nog? En Dodewaard?
Foto's van de hockeyvelden@:borisz
Daar ben ik afgelopen zomer geweest idd. Indrukwekkend. Wel heel vol met toeristen in de zomer.quote:Op donderdag 1 mei 2025 21:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat zuidelijker, maar qua oorlog is Oradour sur Glane, Limoges, wel een aanrader. In een notendop, het verzet had een ss'er had omgelegd, en uit represaille heeft de SS een heel dorp omsingeld, inclusief een toevallig aanwezige postbode. Vrouwen in de kerk, mannen in de schuur. Schuur op kniehoogte doorzeefd met kogels, kerk in de fik, schuur in de fik. Éen overlevende. Dorp zo gelaten as is.
Zal dan ook eens door Sa-Zuid lopenquote:Op donderdag 1 mei 2025 22:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Deka is fijn op die plek voor ons.
Er was gedoe over te weinig groen. Dus paar boompjes en wat plantjes op een stenen plein![]()
Qua winkelstraat heb je niet goed gekeken
ff denken...
Er zit een snackbar, kaasboer, speelgoedzaak, Italiaans eethuis, paar restaurants, slager, 2 bakkers en oscars, visboer, groenteboer, apotheek, stomerij/kledingverstelzaak, schoenmaker, Leek, paar kledingzaken, 1 of 2 kappers, 2 (kinder) schoenwinkel, parfumerie, hema
, kadozaken, paar kledingzaken, woninginrichting, bloemenzaken, wijnhandel, juwelier, appie, boekhandel, fietsenzaak, ijszaak
toko, dierenzaak, kunsthandel,poelier
Enzzz
Twee uur eerder opgelost dan verwacht door Stedin.quote:
Ja "we willen niemand op zondag aan het werk zetten om een herdenking te organiseren" waarom is een kerkdienst dan wel ok, die dominee is dan hartstikke hard aan het werkquote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:29 schreef AnneX het volgende:
Hóe wereldvreemd: https://archive.ph/J98tS
Quote…” Maar het is gelukt, daar in het Groene Hart, al zijn er compromissen gesloten: de herdenking is soberder en de tweede kerkdienst is vervroegd, zodat mensen die gaan herdenken en kerkgangers elkaar niet tegenkomen.…”
Daar kom ik niet zo vaak, alleen voor de kapper en de slagerquote:Op vrijdag 2 mei 2025 06:21 schreef borisz het volgende:
[..]
Zal dan ook eens door Sa-Zuid lopen. Was nu alleen de Deka.
Was nu zigzaggen rond de hockeyvelden (en voetbal en cricket). Maar het is ook leuk om direct de Duinen in te gaan. Want Kennemerduinen.
Ik noem het altijd mn achtertuin
Gelachen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 22:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Daar ben ik afgelopen zomer geweest idd. Indrukwekkend. Wel heel vol met toeristen in de zomer.
Limoges is een leuke stad met een mooie botanische tuin. Ga alleen niet naar die botanische tuin als je hooikoorts hebt, een deel van de tuin is een specifieke verzameling van planten waar mensen hooikoorts van krijgen, met uitleg over wat het allemaal is. B heeft drie dagen last gehad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |