Ja, en dit is dus het domste wat je kunt doen met een bandenfabriekquote:Na het oprichten van een divisie in Hongarije in 2017 werd vanaf 2020 het mes gezet in de fabriek in Enschede.
Klopt. Dit soort drama's zie je aan de lopende band.quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:04 schreef quo_ het volgende:
Kapot gemaakt door de kunstmatig hoge energietarieven en belastingen, afgedwongen door de milieumaffia.
Er valt niet meer te concurreren.
Er zullen nog vele bedrijven volgen.
Nu nog fatsoenlijk Nederlands...quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:19 schreef Golf8 het volgende:
Onder me Golf 8 leggen fatsoenlijke conti’s
Die energiekosten en inflatie moet de regering ook gewoon aan banden leggen.quote:Wederom hebben hoge energiekosten en inflatie een rol gespeeld bij de beslissing om het productieproces naar een ander land te verplaatsen.
Die hebben zich in Hongarije goed geprofileerd.quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, en dit is dus het domste wat je kunt doen met een bandenfabriek![]()
#mismanagement
Best effectief als je van vervelende mensen af wil.quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, en dit is dus het domste wat je kunt doen met een bandenfabriek![]()
#mismanagement
quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:19 schreef Golf8 het volgende:
Onder me Golf 8 leggen fatsoenlijke conti’s
Die heeft blijkbaar ook niet het wiel uitgevondenquote:Eigenaar Apollo Tyres uit India ziet geen toekomst meer voor het meer dan honderd jaar oude bedrijf.
Dat is wel een extreme vorm van Autisme, Kees.quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oh, da's wel balen.
Ik rij een in Nederland gebouwde auto en wil er dan bij voorkeur ook Nederlandse banden onder.
En dan jou typenquote:
Dacht je nou echt dat dat per ongeluk wasquote:
Franse auto Franse band, Duitse auto Duitse band, Nederlandse auto Nederlandse band.quote:Op vrijdag 25 april 2025 18:16 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Dat is wel een extreme vorm van Autisme, Kees.
Koop gewoon een goede set Hankooks.
Waarom dat zo afstemmen? Mijn Duitser zitten nu (was al bij aankoop) Hi-Fly banden onder en dat worden Hankooks rond de keuring.quote:Op vrijdag 25 april 2025 18:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Franse auto Franse band, Duitse auto Duitse band, Nederlandse auto Nederlandse band.
Maar goed, misschien kan ik volgende keer iets anders proberen. Met een aardige boodschap ofzo.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Dat ligt eraan welke rivier je bedoeltquote:
Kapotgemaakt door het te verkopen aan een groot internationaal bedrijf.quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:04 schreef quo_ het volgende:
Kapot gemaakt door de kunstmatig hoge energietarieven en belastingen, afgedwongen door de milieumaffia.
Er valt niet meer te concurreren.
Er zullen nog vele bedrijven volgen.
Want die gaan over de energieprijzen en inflatie?quote:Op vrijdag 25 april 2025 18:26 schreef MichaelScott het volgende:
Met dank aan de useful idiots van Extinction rebellion, geef tegengas e.d.
Die vakbonden blijken dus ook volkomen inadequaat om die zaak op de een of andere manier rond te krijgen.quote:De vakbonden waren niet welkom bij de bijeenkomst, waar bekend werd dat de fabriek volgend jaar zomer gesloten wordt. De bonden kregen het nieuws vooraf wel te horen op een digitale bijeenkomst.
Oorlogstein.quote:Op vrijdag 25 april 2025 18:13 schreef Hexagon het volgende:
Die arbeiders kunnen mooi in de wapenindustrie aan de slag.
Lijkt mij wel een slimme keuze. Daar zitten heel veel alpha mannen in het publiek die mogelijk de shine willen maken met een auto. Die wil je graag als klant hebben dus.quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:13 schreef BEFEM het volgende:
Het verbaast mij altijd hoeveel autobandensponsoren er zijn (geweest) in voetbal.
Michelin
Hankook
Pirelli
CST
Continental
Goodyear
Yokohama
En ik vergeet er een hoop.
Die draaien waardevolle industrie de nek om met hun gelul over fossiele subsidiesquote:Op vrijdag 25 april 2025 19:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want die gaan over de energieprijzen en inflatie?
Dit.quote:Op vrijdag 25 april 2025 18:56 schreef Radegast het volgende:
In 2020:
Uurloon fabriek Enschede ¤37
Uurloon fabriek Gyöngyös ¤7
Komt dit onverwacht?
Waar ze rupsbanden makenquote:Op vrijdag 25 april 2025 18:13 schreef Hexagon het volgende:
Die arbeiders kunnen mooi in de wapenindustrie aan de slag.
Ik heb overigens nog Vredestein loopwielen onder mijn PRTL gehad. De tracks zelf waren van Diehl.quote:
Die verdienen niet slecht dan.quote:Op vrijdag 25 april 2025 18:56 schreef Radegast het volgende:
In 2020:
Uurloon fabriek Enschede ¤37
Uurloon fabriek Gyöngyös ¤7
Komt dit onverwacht?
Als ze slim zijn proberen ze de expertise in Nederland te houden. Nederlandse bedrijven worden natuurlijk niet gekocht vanwege hun goedkope personeel maar om hun kennis te absorberen en vervolgens de te dure werknemers te lozen. Hetzelfde zie je met Tata gebeuren waar ze hoogwaardig staal produceren. De hoge energieprijzen zijn slechts een momentum om het bedrijf de nek om te draaien. Het lot van Vredestein was allang bezegeld toen de vestiging in Hongarije werd geopend met n.b. Europese subsidies.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb overigens nog Vredestein loopwielen onder mijn PRTL gehad. De tracks zelf waren van Diehl.
Met een PVV minister op EKZ zal de inflatie nog wel even aanhouden.quote:Op vrijdag 25 april 2025 18:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die energiekosten en inflatie moet de regering ook gewoon aan banden leggen.
Enigste wat ze in dit soort gevallen kunnen doen is zich inzetten voor een goed sociaal plan.quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die vakbonden blijken dus ook volkomen inadequaat om die zaak op de een of andere manier rond te krijgen.
Volgens mij maakten ze in Nederland al een poos geen autobanden. Maar vooral voor landbouwvoertuigenquote:Op vrijdag 25 april 2025 17:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oh, da's wel balen.
Ik rij een in Nederland gebouwde auto en wil er dan bij voorkeur ook Nederlandse banden onder.
Rutte is al jaren weg man.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:21 schreef Alpha0 het volgende:
Nou Mark (Rutte) je wordt vriendelijk bedankt. Is er ook maar iets wat je goed gedaan hebt voor dit land?
Klopt De specials. Bv landbouw en transport of hele grote banden voor SUVsquote:Op vrijdag 25 april 2025 20:58 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Volgens mij maakten ze in Nederland al een poos geen autobanden. Maar vooral voor landbouwvoertuigen
Aan de andere kant is outsourcen naar bijvoorbeeld China, India, Turkije, Hongarije en Slowakije ook niet echt alles geblekenquote:Op vrijdag 25 april 2025 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Nu kon je er op wachten, vredestijn geleid door een stel Indiërs was wachten tot het een keer in elkaar zou klappen.
Maar ik voorzie nog heel veel ellende in de industrie en productie sector in Nederland.
Dit is slechts een voorbode van wat er gaat komen.
Tja, wat in Nederland geproduceerd wordt zal onderscheidend en kennisintensief genoeg moeten zijn met dito meerprijs of een heel efficiënt productieproces moeten hebben. Zodra simpele arbeid de doorslaggevende factor wordt kan het elders goedkoper, en als zoals bij Vredestein de kosten buiten de inkoop van materialen voor 50% uit arbeid bestaan is dat natuurlijk wel de grote hap.quote:Op vrijdag 25 april 2025 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Nu kon je er op wachten, vredestijn geleid door een stel Indiërs was wachten tot het een keer in elkaar zou klappen.
Maar ik voorzie nog heel veel ellende in de industrie en productie sector in Nederland.
Dit is slechts een voorbode van wat er gaat komen.
Nee, aangezien XR geen macht heeft om dat te doen. Industrie gaat niet weg van gelul.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:17 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die draaien waardevolle industrie de nek om met hun gelul over fossiele subsidies
Het verdriedubbelen van de energiebelasting was vooral een D66 stokpaardje dat aan de klimaattafels is bekokstoofd om verduurzaming van de industrie af te dwingen. Maar in de praktijk gaat gewoon heel die industrie failliet.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:21 schreef Alpha0 het volgende:
Nou Mark (Rutte) je wordt vriendelijk bedankt. Is er ook maar iets wat je goed gedaan hebt voor dit land?
Moet er kijken wat er met je gebeurt als je in Nederland technisch onderwijs probeert te volgen en wat daarvoor de gevolgen zijn voor je carrière.quote:Op vrijdag 25 april 2025 22:33 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Tja, wat in Nederland geproduceerd wordt zal onderscheidend en kennisintensief genoeg moeten zijn met dito meerprijs of een heel efficiënt productieproces moeten hebben. Zodra simpele arbeid de doorslaggevende factor wordt kan het elders goedkoper, en als zoals bij Vredestein de kosten buiten de inkoop van materialen voor 50% uit arbeid bestaan is dat natuurlijk wel de grote hap.
We kunnen ook moeilijk verwachten dat mensen met de huidige economie waarin voldoende andere opties zijn maar voor minder gaan werken.
De hoge energieprijzen spelen wel degelijk een rol. Als het alleen om uurloon zou gaan was de laatste fabriek 50 jaar geleden al vertrokken uit Nederland. Dat de lonen hier hoger liggen is namelijk al wat langer zo.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Maar het ligt zogenaamd aan de hoge energiekosten en inflatie.
Ze willen gewoon zo min mogelijk betalen, en als ze in Hongarije qua vervuiling ook met meer wegkomen verbaast het me niet.
Dat klopt. Die gaan weg door D66 beleid.quote:Op zaterdag 26 april 2025 01:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, aangezien XR geen macht heeft om dat te doen. Industrie gaat niet weg van gelul.
Er is overal vraag naar technisch personeel, wie een technische opleiding volgt en wat kan heeft echt zo werk hoor.quote:Op zaterdag 26 april 2025 08:54 schreef Horzula het volgende:
[..]
Moet er kijken wat er met je gebeurt als je in Nederland technisch onderwijs probeert te volgen en wat daarvoor de gevolgen zijn voor je carrière.
Gaat er ook personeel mee naar India?
Personeel die in een fabriek achter een machine staat.quote:Op zaterdag 26 april 2025 08:54 schreef Horzula het volgende:
[..]
Moet er kijken wat er met je gebeurt als je in Nederland technisch onderwijs probeert te volgen en wat daarvoor de gevolgen zijn voor je carrière.
Gaat er ook personeel mee naar India?
Exact. En zeker als de laagwaardige productie hier gebeurt met arbeidsmigranten uit lagelonenlanden. Dat brengt zoveel nadelen met zich meequote:Op vrijdag 25 april 2025 19:15 schreef RealistAtheist het volgende:
Heel veel gezeur hierboven over klimaatmaffia ed. Maar dat is maar een minieme reden waarom dit gebeurt. Het gaat vooral om het enorme verschil in uurloon. Met zo'n verschil is een bedrijf hier gewoon niet levensvatbaar. Jammer maar helaas. Ik denk dat het juist wel goed is om arbeidsintensieve laagwaardige productie te verplaatsen naar lagelonenlanden en hier meer hoogwaardige industrie te hebben.
Zitten die in de regering dan?quote:Op zaterdag 26 april 2025 09:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat klopt. Die gaan weg door D66 beleid.
Welke hoogwaardige industrie als de basis al niet meer aanwezig is.quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:15 schreef RealistAtheist het volgende:
Heel veel gezeur hierboven over klimaatmaffia ed. Maar dat is maar een minieme reden waarom dit gebeurt. Het gaat vooral om het enorme verschil in uurloon. Met zo'n verschil is een bedrijf hier gewoon niet levensvatbaar. Jammer maar helaas. Ik denk dat het juist wel goed is om arbeidsintensieve laagwaardige productie te verplaatsen naar lagelonenlanden en hier meer hoogwaardige industrie te hebben.
Ja alsof iedereen geschikt is om in hoogwaardige industrie te werken. Bovendien heeft een hoogwaardige industrie ook laagwaardige industrie nodig. Dat gaat altijd samen.quote:Op zaterdag 26 april 2025 09:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Personeel die in een fabriek achter een machine staat.
Zou dat technisch personeel zijn?
Wat je nog wel had was Vredestijn R&D en een handje vol TDers en projectleiders.
Maar die laatste hebben gelijk werk weer.
Maar we moeten ook baantjes hebben voor de onderkant van de maatschappij. Bijna Ongeschoold werk, dat is zeker voor een stad als Enschede belangrijk.
D66 staat voor Dystopie66 geloof ik zo langzamerhand.quote:Op zaterdag 26 april 2025 02:28 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het verdriedubbelen van de energiebelasting was vooral een D66 stokpaardje dat aan de klimaattafels is bekokstoofd om verduurzaming van de industrie af te dwingen. Maar in de praktijk gaat gewoon heel die industrie failliet.
Is ATAG al niet een hele tijd overgenomen door Italië. In een ver verleden waren bijvoorbeeld hun ATAG ovens een van de beste ter wereld. Dat is allang niet meer het geval. Nu een slechte kwaliteit RVS.quote:Op zaterdag 26 april 2025 11:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze maand ook het vertrek van Atag uit nederland (naar Italië) en Nefit uit Deventer.
2 van de oudste ketelproducenten van NL.
Jammer? Ik weet niet, ik denk het wel.
Nee maar blijkbaar hebben we zoveel laagwaardig werk dat in Nederland hadden ten dage 800.000 arbeidsmigranten aan het werk zijn.quote:Op zaterdag 26 april 2025 11:07 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ja alsof iedereen geschikt is om in hoogwaardige industrie te werken. Bovendien heeft een hoogwaardige industrie ook laagwaardige industrie nodig. Dat gaat altijd samen.
We hebben te veel dozen opslag. Met het schuiven van dozen zijn we blijkbaar goed. Dat noem ik geen industrie.quote:Op zaterdag 26 april 2025 11:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee maar blijkbaar hebben we zoveel laagwaardig werk dat in Nederland hadden ten dage 800.000 arbeidsmigranten aan het werk zijn.
Wel bijzonder hoe ze dat in hun eentje doorvoeren en het ook nog in stand blijft nu ze niet meer in de regering zitten.quote:Op zaterdag 26 april 2025 11:09 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
D66 staat voor Dystopie66 geloof ik zo langzamerhand.
Jawel, zo gaat het altijd.quote:Op zaterdag 26 april 2025 11:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Is ATAG al niet een hele tijd overgenomen door Italië. In een ver verleden waren bijvoorbeeld hun ATAG ovens een van de beste ter wereld. Dat is allang niet meer het geval. Nu een slechte kwaliteit RVS.
Ook mensen achter een machine is technisch personeel mits je natuurlijk niet al te veel middenkader hebt. Een draaier, frezer, lassers, pijpfitters noem het allemaal maar op zijn ook voor de hoogwaardige industrie van belang. Als die laagwaardige industrie verdwijnt zal die hoogwaardige industrie daar ook de gevolgen van ondervinden op de lange termijn. Wil je namelijk iets ontwerpen is het vaak wel handig dat je luistert naar de uitvoerende partij.quote:Op zaterdag 26 april 2025 09:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Personeel die in een fabriek achter een machine staat.
Zou dat technisch personeel zijn?
Wat je nog wel had was Vredestijn R&D en een handje vol TDers en projectleiders.
Maar die laatste hebben gelijk werk weer.
Maar we moeten ook baantjes hebben voor de onderkant van de maatschappij. Bijna Ongeschoold werk, dat is zeker voor een stad als Enschede belangrijk.
Allebei kutketels.quote:Op zaterdag 26 april 2025 11:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze maand ook het vertrek van Atag uit nederland (naar Italië) en Nefit uit Deventer.
2 van de oudste ketelproducenten van NL.
Jammer? Ik weet niet, ik denk het wel.
Blablablaquote:Op zaterdag 26 april 2025 11:56 schreef kibo het volgende:
[..]
Allebei kutketels.
Lekker naar Italie laten gaan,gaat niets aan verloren dus.
We hebben effectief nog steeds D66 beleid. Dat is juist de kritiek op dit kabinet.quote:Op zaterdag 26 april 2025 11:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wel bijzonder hoe ze dat in hun eentje doorvoeren en het ook nog in stand blijft nu ze niet meer in de regering zitten.
Nee, je weet niet beter...quote:Op vrijdag 25 april 2025 18:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dacht je nou echt dat dat per ongeluk was![]()
serieus. Dat kleine stukje rubber is het enige contact met het asfalt en daar rijd je dan sinds de aankoop nog op?quote:Op vrijdag 25 april 2025 18:24 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Waarom dat zo afstemmen? Mijn Duitser zitten nu (was al bij aankoop) Hi-Fly banden onder en dat worden Hankooks rond de keuring.
Is wel de initiator geweest van het beleid zoals dat vandaag de dag er is. De man heeft jarenlang niet VVD beleid gevoerd.quote:
Vind ik niet, dit is EU beleid met een NLse saus.quote:Op zaterdag 26 april 2025 21:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is wel de initiator geweest van het beleid zoals dat vandaag de dag er is. De man heeft jarenlang niet VVD beleid gevoerd.
Ruim 9 maandenquote:Op zaterdag 26 april 2025 21:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind ik niet, dit is EU beleid met een NLse saus.
Zoals je in de VS kunt zien kun je in 4 maanden 180gr draaien met je beleid.
Hoelang zit het nieuwe kabinet er nu? 1,5 jaar?
Nou dat lukt Trump anders aardig.quote:Op zaterdag 26 april 2025 22:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ruim 9 maanden
Beleid maken is als een olietanker besturen. Je maakt niet ongedaan wat er in de Rutte kabinetten is besloten.
Wat een zwakte weerquote:Op zaterdag 26 april 2025 12:46 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
We hebben effectief nog steeds D66 beleid. Dat is juist de kritiek op dit kabinet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |