Hondenharen uit het bosquote:Op zaterdag 26 april 2025 18:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Misschien kan je ze alternatief nestmateriaal aanbieden?
Ik dacht meer aan plukken schapenwolquote:Op zaterdag 26 april 2025 19:10 schreef maily het volgende:
[..]
Hondenharen uit het bos
Met anti-vlooien en -tekenspul vervuild.
Dit is zeer strafbaar.quote:
Kraaien zijn slim. Als je de eerste hebt geraakt, herkennen ze een buks. Dan kun je 10 keer met een bezemsteel de hoek om komen en ze blijven zitten - de elfde keer met buks voorheen ze wegquote:
Dit is dus ten strengste verboden. En lijkt me ook een grotere kans op schade aan je huis dan van die vogels zelf.quote:Op zaterdag 26 april 2025 20:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kraaien zijn slim. Als je de eerste hebt geraakt, herkennen ze een buks. Dan kun je 10 keer met een bezemsteel de hoek om komen en ze blijven zitten - de elfde keer met buks voorheen ze weg
Voor jou en mij wel, voor een jager met ontheffing niet.quote:Op zaterdag 26 april 2025 20:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is dus ten strengste verboden. En lijkt me ook een grotere kans op schade aan je huis dan van die vogels zelf.
Dat gaat hij niet krijgen voor dit, volgens mij. Er wordt dacht ik alleen op kraaien gejaagd om andere dieren, met name weidevogels, te beschermen. En jagen met een geweer in de bebouwde kom, daar kun je geen ontheffing voor krijgen. Daar is jagen altijd verboden.quote:Op zaterdag 26 april 2025 20:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voor jou en mij wel, voor een jager met ontheffing niet.
Ik noem het dan ook niet als oplossing hier. Overigens wordt nergens gezegd dat TS in de bebouwde kom woontquote:Op zaterdag 26 april 2025 20:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaat hij niet krijgen voor dit, volgens mij. Er wordt dacht ik alleen op kraaien gejaagd om andere dieren, met name weidevogels, te beschermen. En jagen met een geweer in de bebouwde kom, daar kun je geen ontheffing voor krijgen. Daar is jagen altijd verboden.
En officieel zijn ze alle vier in Nederland (helaas) beschermd.quote:Op zaterdag 26 april 2025 20:50 schreef ieniminimuis het volgende:
Kauwen mensen, kauwen
[ [url=http://lh3.ggpht.com/_Dy0ZkxgRjL4/Snwb6lVkBFI/AAAAAAAAIUA/W34IE_VGJ8k/kraaien_thumb[5].jpg?imgmax=800]afbeelding[/url] ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |