SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Ik heb chatgpt binnenste buiten gekeerd naar bronnen omtrent de omvang van die doden. Er is niet één bron die dat mathematisch onderbouwt. Wel wat Westerse bronnen in noord-europa, maar dan houdt het wel op.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ze recruteren er 30.000 per maand is meer het probleem. Dat ze gigantische verliezen lijden is echt geen mythe.
Snap ook niet dat je dat zo stellig durft te bewren als je het amper volgt op die manier.
1500 doden per dag slaat ook nergens op.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb chatgpt binnenste buiten gekeerd naar bronnen omtrent de omvang van die doden. Er is niet één bron die dat mathematisch onderbouwt. Wel wat Westerse bronnen in noord-europa, maar dan houdt het wel op.
Het is een kolderiek aantal, puur om het moreel hoog te houden en te voorkomen dat er al te veel kritische vragen worden gesteld over de zin van de oorlog.
Motto lijkt momenteel wel: de death of thousand Ukrainian soldiers is a statistic, propose the war with Russia for another year is winning!
Excuus. Maar jullie jatten soms ook de titel van mijquote:Op woensdag 23 april 2025 18:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Had je nu niet letterlijk 10 seconden kunnen wachten tot ik een nieuw deeltje had geopend @:phpmystyle ?
Zo irritant, dit gedrag.
Vlak na de eerste wereldoorlog.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat hangt af van de periode, delen van Limburg waren immers onderdeel van de Duitse Bond, tot 1868 meen ik. Of gaat het hier over de periode direct na de revolutie in de Nederlanden? Zelfbeschikking betekent dat deze gebieden dan via referenda de eigen toekomst bepalen. Ik neem aan dat Limburg en Noord-Brabant in de 19e de voorkeur voor België hadden gegeven vanwege de religieuze component.
Die titel interesseert me niet zoveel. Het is gewoon irritant kleutergedrag.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Excuus. Maar jullie jatten soms ook de titel van mij
Een paar 100k doden hebben de Russen wel cumulatief. Dat geloof ik ook wel.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:47 schreef skysherrif het volgende:
[..]
1500 doden per dag slaat ook nergens op.
1000 gewonden en doden per dag vind ik een aannemelijk aantal, gebaseerd op het aantal doden dat wordt geteld per dag door Andrew in elke video (en dat een beetje extrapoleren) en op basis van hoeveel Rusland aan het recruteren is. En ook als je bijv aantallen van mediazona extrapoleert.
De Duitsers en Von Bismarck waren zo kwaad op Nederland vanwege de Luxemburgse kwestie, dat zij het Limburg ten oosten van de Maas bij Duitsland wilden voegen. Dankzij de diplomatieke bemiddeling van de Russen toen, is Limburg destijds behouden gebleven voor Nederland.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat hangt af van de periode, delen van Limburg waren immers onderdeel van de Duitse Bond, tot 1868 meen ik. Of gaat het hier over de periode direct na de revolutie in de Nederlanden? Zelfbeschikking betekent dat deze gebieden dan via referenda de eigen toekomst bepalen. Ik neem aan dat Limburg en Noord-Brabant in de 19e de voorkeur voor België hadden gegeven vanwege de religieuze component.
Kwam deze gister toevallig tegen, 18 jaarquote:Op woensdag 23 april 2025 18:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een paar 100k doden hebben de Russen wel cumulatief. Dat geloof ik ook wel.
En daar waar de intensiteit van de gevechten te hoog wordt voor normale infanterie komt ie met noord-koreanen aan, of ahkmat, of delen van Wagner pmc, of ander bandieten. Poetin probeert de normale Russische infanterie van 24 jaar waar moeder nog met een pan soep thuis zit te sparen.
Maar als we eens rekenen: oorlog duurt circa 1140 dagen (38 maanden) vermenigvuldig dat eens met 1500 zit je op 1,7 mln. Dat is ridicuul zoals je zelf al aangeeft.
Laatste gaf Boekesteijn/de Wijk aan circa 750k aan manschappen daar zitten in Oekraïne, leger heeft een totale grote van circa 1,1 mln en ze schalen nog steeds op wat betekent dat er ruimte is. Dus dat er een paar 100k dood zijn kan, maar niet die idioot hoge aantallen.
Probleem is wel dat Rusland continu rekruteert (mensen worden vanzelf 18) en die komen daar weer bovenop.
Maar deze discussie zouden wij niet hoeven voeren, salarissen worden verwerkt via een hr applicatie, dit soort kwantitatieve zooi moet echt bekend zijn.
Heftig plaatje. Maar dat is wel wat oorlog is..quote:Op woensdag 23 april 2025 18:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Kwam deze gister toevallig tegen, 18 jaar
[ afbeelding ]
Waar de strijd het meest intensief is atm, pokrovsk, zijn voornamelijk Russen. Akhmat en de Noord Koreanen zijn rondom Kursk en Belgorod nu met name en veel tsetsjenen ook nog wel meen ik rond Chasiv yar wat ook nog redelijk intens is.
Anyway mijn originele punt is, de meeste doden en gewonden zijn atm echt aan Russische zijde, maar tegelijkertijd heeft Oekraine problemen met haar troepen en Rusland niet.
Maar ja, dat zijn ook de plaatsen die aan de frontlinie liggen. Ik denk niet dat je als soldaat naar Horlivka of de stad Loehansk gaat.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:58 schreef skysherrif het volgende:
Soms wel tragisch om die telegrams door te lezen waar mensen op zoek zijn naar hun familie/of overlijdensberichten te zien, ook enorm veel 18 jarigen gewoon.
En dan lees je waar je ze het laatst actief waren. Chasiv yar, vovchansk, sudzha, velyka novosilka, pokrvosk. Dan weet je wel hoe laat het is.
polen heeft net besloten hun leger te verdubbelen. en ze zouden zomaar een volgend slachtoffer kunnen worden van putin. dus dat kan je wel oplossen.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar hoeveel EU landen zouden überhaupt bereid zijn om militair in te grijpen in Oekraïne? Ik bedoel Polen en Italië zijn niet eens bereid om vredestroepen te sturen, dan is militair ingrijpen wel erg ver weg.
Nee is ook zo, maar bedoel meer dat zijn berichten met familie leden die meer informatie willen hebben over een familielid waar ze ineens geen contact meer mee krijgen.quote:Op woensdag 23 april 2025 19:03 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar ja, dat zijn ook de plaatsen die aan de frontlinie liggen. Ik denk niet dat je als soldaat naar Horlivka of de stad Loehansk gaat.
Dat lijkt me een realistisch argument. Een deel daarvan kan opgevangen worden door extra verdedigingslinies, maar dit is ook een reden waarom toekomstige steun voor Oekraïne essentieel is.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:32 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Probleem is meer dat bij een vrede Oekraine niet haar staande leger kan houden zoals deze nu is. En veel minder kan opschalen met de tijd van vrede die Rusland heeft. Aangezien Oekraine toch afhankelijk is van haar vrienden die minder zullen geven en Rusland alles kan investeren om te herbouwen.
Dan komt er gewoon een nieuwe Poetin. Dat heeft ie allang geregeld joh. Poetin is van alles, maar zeker niet dom. Die weet echt wel hoe je het spelletje speelt.quote:Op woensdag 23 april 2025 19:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Enige realistische scenario is dat de bezetting van Oekraïne duurt zolang het Poetin regime er zit. Daarna valt de federatie uit elkaar, dat weer zelfs Poetin al wel.
Ik hoop idd dat hij dat denktquote:Op woensdag 23 april 2025 19:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan komt er gewoon een nieuwe Poetin. Dat heeft ie allang geregeld joh. Poetin is van alles, maar zeker niet dom. Die weet echt wel hoe je het spelletje speelt.
Dat is geen gekke claim, een herunificatie van Limburg of zelfs Brabant zou toch prima zijn om zo de historische splitsing ongedaan te maken.quote:
Twee weken zei hij, en dan is er ook “vrede”.quote:Op woensdag 23 april 2025 19:35 schreef Discombobulate het volgende:
Als Trump al helemaal ruzie krijgt kan ie ook gewoon weer de intel stoppen. Moet je zien hoe hard het dan gaat.
Probleem is juist dat Rusland een land is dat juist het lange termijn beeld belangrijk vindt. De afgelopen 15 jaar zijn ze bezig geweest met het opzetten van een autarkisch model, en dat zien we terug in hun strategische autonomie, maar ook bij aan lage staatsschuld.quote:Op woensdag 23 april 2025 19:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Enige realistische scenario is dat de bezetting van Oekraïne duurt zolang het Poetin regime er zit. Daarna valt de federatie uit elkaar, dat weer zelfs Poetin al wel.
Het is maar welke tijdshorizon je neemt.
Poetin kon niet anders. Oekraïne werd heimelijk herbewapend.quote:Op woensdag 23 april 2025 19:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Als als als. Als Poetin het Budapest akkoord had nageleefd leefden we nog een hoop mensen. Maar dat doden noemen jullie ineens realistisch.
En dan langzaam maar zeker moeten toekijken hoe de Europese Unie en de NAVO steeds verder oostwaarts beweegt. Als de Europese Unie en de NAVO de banden met Oekraïne en Georgië niet hadden aangehaald sinds 2008 was er niets aan de hand geweest.quote:Op woensdag 23 april 2025 19:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Als als als. Als Poetin het Budapest akkoord had nageleefd leefden we nog een hoop mensen. Maar dat doden noemen jullie ineens realistisch.
Als Hitler zijn werk in Oost-Europa afgemaakt had was er ook niks aan de hand geweest.quote:Op woensdag 23 april 2025 20:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En dan langzaam maar zeker moeten toekijken hoe de Europese Unie en de NAVO steeds verder oostwaarts beweegt. Als de Europese Unie en de NAVO de banden met Oekraïne en Georgië niet hadden aangehaald sinds 2008 was er niets aan de hand geweest.
Lijkt me dat dat hier wel al is gedeeld toch?quote:Op woensdag 23 april 2025 20:44 schreef Korenfok het volgende:
Deze al voorbij gekomen:
Explosies verwoesten Russisch arsenaal met 100.000 ton wapens nabij Moskou
Vlammen overspoelden een arsenaal met meer dan 100.000 ton wapens en raketten in een Russische regio na explosies die leidden tot de evacuatie van omliggende gebieden.
Russische staatsmedia bevestigden dat er dinsdag explosies hadden plaatsgevonden in het arsenaal bij Kirzhach in de regio Vladimir, maar de autoriteiten ontkenden dat er gewonden waren en wijten het incident aan een overtreding van de veiligheidsvoorschriften met betrekking tot explosieven.
Oekraïne heeft geen verantwoordelijkheid opgeëist voor het incident, dat de laatste is die een Russische militaire faciliteit treft. Newsweek heeft contact opgenomen met de Russische en Oekraïense ministeries van Defensie voor commentaar.
Wat je moet weten
Dinsdag barstten explosies los in het arsenaal van het hoofddirectoraat voor raketten en artillerie in Vladimir.
De locatie, 40 mijl ten noorden van Moskou en ongeveer 330 mijl van de Oekraïense grens, beslaat 502 hectare en dient als een kritieke opslagplaats voor het Russische leger.
Astra, een onafhankelijk Russisch mediakanaal, zei dat omwonenden een krachtige ontploffing meldden gevolgd door een voortdurende secundaire detonatie en dat er van tevoren drones te horen waren.
Het Russische Ministerie van Defensie zei dat de brand uitbrak op de locatie vanwege een overtreding van de veiligheidsprotocollen bij het werken met explosieve materialen.
Het Russische Ministerie van Noodsituaties zei dat een militaire eenheid, zeven nederzettingen en 12 vakantiedorpen geëvacueerd waren en Russische media meldden dat nabijgelegen huizen ook beschadigd waren. Volgens Aleksandr Avdeyev, gouverneur van de oblast Vladimir, raakten vier mensen gewond.
Zonder dat Kiev de verantwoordelijkheid opeiste, zei Andriy Kovalenko, het hoofd van het Oekraïense Centrum voor het Tegengaan van Desinformatie, dat de opslagplaats ongeveer 105.000 ton wapens bevatte, waaronder Iskander, Tochka-U en Kinzhal raketten – die allemaal zijn gebruikt om de Oekraïense infrastructuur aan te vallen.
Het depot bevatte ook munitie voor Pantsir-S1, S-300 en S-400 luchtverdedigingssystemen en Grad, Smerch en Uragan meervoudige raketwerpers, voegde Kovalenko eraan toe.
Oekraïense en militaire bronnen speculeerden dat de explosie veroorzaakt zou kunnen zijn door een Oekraïense aanval met een langeafstandsdrone, mogelijk met het in eigen land geproduceerde Palianytsia turbojet drone raketsysteem.
bron
Hoezo, wat is hier precies erg aan?quote:Op woensdag 23 april 2025 20:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En dan langzaam maar zeker moeten toekijken hoe de Europese Unie en de NAVO steeds verder oostwaarts beweegt. Als de Europese Unie en de NAVO de banden met Oekraïne en Georgië niet hadden aangehaald sinds 2008 was er niets aan de hand geweest.
ik heb alleen gezien dat er noodtoestand was, ik zit nu een keer op de pc en zie dit bij MSN pagina staan.quote:Op woensdag 23 april 2025 20:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Lijkt me dat dat hier wel al is gedeeld toch?
[ x ]
De kans is eigenlijk best groot dat het Russisch eigen fout was in dit geval.quote:Op woensdag 23 april 2025 20:49 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ik heb alleen gezien dat er noodtoestand was, ik zit nu een keer op de pc en zie dit bij MSN pagina staan.
Dus rusland is een groot wapen depot kwijt, echt bizar dat oekraine dit telkens weet voor elkaar te krijgen.
En dat zonder hulp van de vs. .
Dan hebben ze wel heel veel deuren open laten staan.quote:Op woensdag 23 april 2025 20:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
De kans is eigenlijk best groot dat het Russisch eigen fout was in dit geval.
Voor Rusland is het wel belangrijk dat Oekraïne en Georgië in de Russische invloedsfeer blijven, vandaar dat in 2022 de Speciale Militaire Operatie in Oekraïne is begonnen.quote:Op woensdag 23 april 2025 20:46 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Hoezo, wat is hier precies erg aan?
Misschien als Rusland een goede buur was geweest dan zou de eu hun best doen om bij rusland aan te sluiten, maar he.....
Misschien moet je falen van Rusland niet bij andere neerleggen, want dat iedereen bij de EU wil is realpolitics.
En maar verdedigen dat moord en verderf creëren bij een ander onafhankelijk land realistisch is. Want goede buur, want heimelijk want bla bla bla massamoord is ok bla bla bla. Net verdachten in Neurenbergquote:Op woensdag 23 april 2025 20:32 schreef xpompompomx het volgende:
Er moet weer gewerkt worden voor de Roebels vanavond.
Disclaimer, bovenstaande is pure Russische propagtquote:Op woensdag 23 april 2025 20:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Disclaimer, dit is pure Russische propagandaquote:Op woensdag 23 april 2025 20:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin kon niet anders. Oekraïne werd heimelijk herbewapend.
Je kan veel van Poetin zeggen, maar niet dat hij naïef is.
Had je mijn vraag van gister nou al beantwoord?quote:Op woensdag 23 april 2025 20:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En maar verdedigen dat moord en verderf creëren bij een ander onafhankelijk land realistisch is. Want goede buur, want heimelijk want bla bla bla massamoord is ok bla bla bla. Net verdachten in Neurenberg
Het songfestival van 2014 denk ik.quote:Op woensdag 23 april 2025 21:10 schreef -XOR- het volgende:
Herbewapend voor wat? Alsof Oekraine ooit van plan zou zijn om Rusland aan te vallen
Herbewaping om te verdedigen tegen Rusland. In de begin van dit conflict was er al videomateriaal met personen uit de kring rondom Zelenski waarin men toch wel uitging van een Russische aanval in '21,'22 of '23.quote:Op woensdag 23 april 2025 21:10 schreef -XOR- het volgende:
Herbewapend voor wat? Alsof Oekraine ooit van plan zou zijn om Rusland aan te vallen
Waarom, die landen horen niet bij rusland, die hoorde bij de sovjet unie, dus waarom is dat belangrijk?quote:Op woensdag 23 april 2025 20:54 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Voor Rusland is het wel belangrijk dat Oekraïne en Georgië in de Russische invloedsfeer blijven, vandaar dat in 2022 de Speciale Militaire Operatie in Oekraïne is begonnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |