abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217442464
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en Israël is een escalatie van het Israëlisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Israëlische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecoördineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Israël, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Israëlische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Israël doorbraken en aanslagen pleegden op Israëlische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Israëlische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Israëlische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de Israëlische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Israëlische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Israëlisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Israël en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Israël, reageerde Israël met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Israël als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

Israël spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israëli's werden geëvacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Israël ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Israël. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Israël [af]. Het Hof zag het potentiële risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Israël aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Israël binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Hier verder.
  dinsdag 22 april 2025 @ 21:57:20 #2
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217442545
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 21:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zo goed verhaal hoor

Ik zal het proberen klein te maken. Misschien dat je dan de ballen hebt om mij gewoon direct in het gezicht voor racist uit te maken en anders implicieer je het maar lafjes zoals hr wekelijks doet.
Waarom zou ik jou voor racist uitmaken? Ik weet niet met wie je denkt van doen te hebben of waarom je vermoedt dat ik je een racist ga noemen.

quote:
Sinds ik klein ben en de wereld via mijn ouders leerde kennen werd ik tijdens een van de de eerste keren acht uur journaal geconfronteerd met ambulances in een stad ver weg waar een of andere malloot zichzelf in een bus had opgeblazen.
Met die beelden ben ik ook opgegroeid, net als de brandende toren in Sarajevo en de stromen aan mensen in Rwanda.

quote:
Sirenes, mensen onder het bloed, veel emoties en onbegrip. Ook juichende mensen, trots op die jongen die zichzelf opgeblazen had. Die beelden kwamen eens om de zoveel weken weer terug. Elke keer weer.
Ik weet het.

quote:
Jaren gaan voorbij en gelukkig zijn die zelfmoord terroristen grotendeels verleden tijd. Of nou, het is veel minder frequent met veel minder slachtoffers.
Mede door de "apartheidsmuur" en de "apartheidsautobanen" die Israël in de Westbank heeft gebouwd.

quote:
Toch worden we hier nog steeds bijna dagelijks met nieuws uit Israël en de Judea en Samaria geconfronteerd. Gebieden waar twee volkeren vinden dat ze recht hebben om daar te leven en zonder de ander.
Nu sla je het wel erg plat. Ik raad je aan eens met Joden en Israëli te gaan praten. Geen volk op aarde met zoveel diversiteit aan meningen. Palestijnen ken ik niet maar gezien er veel Arabische Israëli zijn zullen ook die een pallet aan meningen hebben.

quote:
Ben ik een racist omdat dat gebied mijn interesse heeft gekregen nadat ik een paar keer een andere kant heb geleerd en ik het nog steeds niet begrijp?
Wie zegt dat dan?

quote:
Het kan hoor dat ik net zoals mijn net zoals mijn oma blauwe ogen heb én een jodenhater ben. Ik kan me alleen niet voorstellen dat mijn generatie die allemaal al tientallen jaren geconfronteerd worden zijn met die idiote beelden van loeiende ambulances totaal onverschillig zijn en het ze ondanks die hele geschiedenis op tv en media berichten niks interesseert
Dat stukje historie waar jij het over hebt en de Oslo-akkoorden en Camp David, dat heeft de genosieduh generatie van 18-25 die nu op straat staat allemaal gemist. En de gemiddelde Allah Akbar ook. Dus ik weet niet welke connectie je probeert te leggen?
  dinsdag 22 april 2025 @ 21:59:13 #3
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217442570
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 21:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Veel van dit soort betrokkenheid ontstaat door netwerken met daarin bepaalde opinieleiders.
Dat is in elk geval (te?) eerlijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 21:44 schreef Hexagon het volgende:

Daarnaast heeft die Gaza-beweging gewoon een goede PR. Dus het is prima verklaarbaar
Als het slopen van gebouwen een goede PR is, dan wil ik geen slechte PR meemaken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 22 april 2025 @ 22:02:01 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217442608
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 21:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat is in elk geval (te?) eerlijk.
[..]
Als het slopen van gebouwen een goede PR is, dan wil ik geen slechte PR meemaken.
Op een of andere manier weten ze al meerdere generaties activisten van allerlei pluimage aan zich te verbinden. Dus blijkbaar doen ze wel iets goed.
  dinsdag 22 april 2025 @ 22:03:17 #5
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217442625
Het is ook een beetje gek om een ander interesse in een conflict te verwijten waarover je zelf topic na topic vol schrijft.
  dinsdag 22 april 2025 @ 22:06:25 #6
330914 Sherlock_Holmes
pi_217442676
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 22:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Op een of andere manier weten ze al meerdere generaties activisten van allerlei pluimage aan zich te verbinden. Dus blijkbaar doen ze wel iets goed.
Ik heb er ook eentje van in de familie. Voor bepaalde subforums hier zou die persoon verkeerd begrepen zijn. En voor de rest van de mensen.......is het weer iets anders.

Dus of het goed is hangt af van wat je wilt bereiken. Laat ik het subtiel houden.
  dinsdag 22 april 2025 @ 22:15:50 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217442782
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 22:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik heb er ook eentje van in de familie. Voor bepaalde subforums hier zou die persoon verkeerd begrepen zijn. En voor de rest van de mensen.......is het weer iets anders.

Dus of het goed is hangt af van wat je wilt bereiken. Laat ik het subtiel houden.
Ja met goede PR bedoel ik ook eigenlijk meer het steeds werven van nieuwe activisten.

Waar het gaat om het bereiken van doelen is hun PR wel een drama.
  dinsdag 22 april 2025 @ 22:15:50 #8
396550 Richestorags
pi_217442783
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 22:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
The Bold and the Beautiful en As the World Turns ook.
  dinsdag 22 april 2025 @ 22:21:54 #9
330914 Sherlock_Holmes
pi_217442846
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 22:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja met goede PR bedoel ik ook eigenlijk meer het steeds werven van nieuwe activisten.
Het is een combinatie van een gezamenlijke vijand en toch meer met elkaar gemeen hebben dan gedacht. En natuurlijk de arme blanke man/vrouw die de gekleurde medemens wilt beschermen. Die laatste is als allochtoon zijnde wel het grappigste.

(even gericht op autochtonen, want de rest is wel duidelijk)
pi_217442873
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 21:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waarom zou ik jou voor racist uitmaken? Ik weet niet met wie je denkt van doen te hebben of waarom je vermoedt dat ik je een racist ga noemen.
[..]
Met die beelden ben ik ook opgegroeid, net als de brandende toren in Sarajevo en de stromen aan mensen in Rwanda.
[..]
Ik weet het.
[..]
Mede door de "apartheidsmuur" en de "apartheidsautobanen" die Israël in de Westbank heeft gebouwd.
[..]
Nu sla je het wel erg plat. Ik raad je aan eens met Joden en Israëli te gaan praten. Geen volk op aarde met zoveel diversiteit aan meningen. Palestijnen ken ik niet maar gezien er veel Arabische Israëli zijn zullen ook die een pallet aan meningen hebben.
[..]
Wie zegt dat dan?
[..]
Dat stukje historie waar jij het over hebt en de Oslo-akkoorden en Camp David, dat heeft de genosieduh generatie van 18-25 die nu op straat staat allemaal gemist. En de gemiddelde Allah Akbar ook. Dus ik weet niet welke connectie je probeert te leggen?
De racisme kaart wordt regelmatig getrokken. Wat bedoel je met laatste zin in onderstaande quote dan wel?
knip
knip
Het punt is alleen, het valt proportioneel gezien allemaal in het niet bij de 4 voorgaande cases en toch en toch, was dat allemaal crickets. Als het dan geen tribalisme, intersectionisme (Joden zijn witte Oost-Europese bekeerde kolonisten en Palestijnen onderdrukte bruine Arabieren) en antisemitisme is, wat in godsnaam dan wel? Er is niks dat objectief gezien de buitengewone aandacht voor Israël rechtvaardigt.

Je kon je in mijn reactie hierop
Vind je het onlogisch dat een Nederlander meer geïnteresseerd is in een jood waar hij al eeuwen mee leeft, historie deelt, normen en waarden deelt en zelfs heeft vervolgd dan met een moslim of ene andere inwoner uit een niet democratisch land?!
niet vinden en je impliceert het om nu met de handjes in de lucht dat je echt niks gedaan hebt hoor.

Ik had het over Nederlanders en ik begrijp wel dat jij het in plaats daarvan wil hebben over die Allahu Akbar idioten alleen daarmee probeer je volgens mij iets te impliceren over de motieven van iedereen die zich druk maakt om de situatie daar. Jij bent hoop ik joods anders zijn jouw motieven toch net zo min zuiver
  dinsdag 22 april 2025 @ 22:31:14 #11
396550 Richestorags
pi_217442944
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 22:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De racisme kaart wordt regelmatig getrokken. Wat bedoel je met laatste zin in onderstaande quote dan wel?
knip
knip
Het punt is alleen, het valt proportioneel gezien allemaal in het niet bij de 4 voorgaande cases en toch en toch, was dat allemaal crickets. Als het dan geen tribalisme, intersectionisme (Joden zijn witte Oost-Europese bekeerde kolonisten en Palestijnen onderdrukte bruine Arabieren) en antisemitisme is, wat in godsnaam dan wel? Er is niks dat objectief gezien de buitengewone aandacht voor Israël rechtvaardigt.

Je kon je in mijn reactie hierop
Vind je het onlogisch dat een Nederlander meer geïnteresseerd is in een jood waar hij al eeuwen mee leeft, historie deelt, normen en waarden deelt en zelfs heeft vervolgd dan met een moslim of ene andere inwoner uit een niet democratisch land?!
niet vinden en je impliceert het om nu met de handjes in de lucht dat je echt niks gedaan hebt hoor.

Ik had het over Nederlanders en ik begrijp wel dat jij het in plaats daarvan wil hebben over die Allahu Akbar idioten alleen daarmee probeer je volgens mij iets te impliceren over de motieven van iedereen die zich druk maakt om de situatie daar. Jij bent hoop ik joods anders zijn jouw motieven toch net zo min zuiver
Ik verwees naar de straatdemonstranten of mensen die zich uitgesproken als pro-Palestina profileren, niet naar posters zoals jij....

Het framework en de motieven die ik schets zijn helder. Het framework dat jij schetst gaat totaal niet op voor de gemiddelde Allah Akbar schreeuwer, from the river to the sea chanter, campusafbreker, sit-inner of hoe je het wil noemen.

Je hoeft je nergens om aangesproken / aangevallen te voelen.
  dinsdag 22 april 2025 @ 22:41:26 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217443046
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 22:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het is een combinatie van een gezamenlijke vijand en toch meer met elkaar gemeen hebben dan gedacht. En natuurlijk de arme blanke man/vrouw die de gekleurde medemens wilt beschermen. Die laatste is als allochtoon zijnde wel het grappigste.

(even gericht op autochtonen, want de rest is wel duidelijk)
Er is werkelijk niemand die ooit begint over de huidskleur van de mensen in Gaza.
  dinsdag 22 april 2025 @ 22:50:34 #13
330914 Sherlock_Holmes
pi_217443128
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 22:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Er is werkelijk niemand die ooit begint over de huidskleur van de mensen in Gaza.
Ik ga er maar weer eens vandoor. Film trivia: de film waar Ingrid Bergman haar eerste Oscar voor won.
  dinsdag 22 april 2025 @ 22:54:50 #14
396550 Richestorags
pi_217443162
quote:

[..]
https://www.aljazeera.com(...)th-intersectionality

Uit 2017 notabene.

Enne, om het nog explicieter te maken. Hex, wees eens wat uitdagender, nieuwsgieriger en curieuzer. Het is allemaal te vinden als je bereid bent je erin te verdiepen.

quote:
Unfortunately, to the extent that American Jews are viewed as “White adjacent” while Palestinians are viewed as “Brown,” the former are members of an oppressor group and the latter of an oppressed group. This categorization adds another layer to knee-jerk progressive support for Palestinians.
En wat te denken van de koppeling met gender? :')

quote:
A banner hanging from a building at the University of British Columbia announced, “Trans liberation cannot happen without Palestinian Liberation.”
https://www.realityslasts(...)o-make-of-queers-for
pi_217454609
quote:
Mahmoud Abbas: ‘Hamas, zonen van honden, laat de gijzelaars vrij’

Abbas, ook bekend als Abu Mazen, nam geen blad voor de mond: “Hondenzonen, laat de gijzelaars vrij.” Ook vindt de ‘Palestijnse president’ dat de jihadisten geen rol kunnen spelen in het naoorlogse bestuur over de Gazastrook. “Hamas moet zijn controle over Gaza opgeven en haar wapens overdragen aan de Palestijnse Autoriteit.”

[ Bericht 7% gewijzigd door Aether op 24-04-2025 11:36:23 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_217454910
quote:

[..]
Er is recent nog een post verwijderd waar ik werd beticht van het niets geven om de Palestijnen omdat het 'bruine' mensen zouden zijn. Dit intersectionele perspectief speelt dan ook wel degelijk een rol in bepaalde kringen. In de VS wordt dit conflict ook door velen bekeken als 'zwart vs. wit'. Mede daarom zijn sommige zwarte Amerikanen pro-Palestijnen.

Zie ook dit artikel van de New York Times: From Ferguson to Gaza: How African Americans Bonded With Palestinian Activists
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217457035
Bijzondere manier om op te komen voor de Palestijnen: waterflesjes gooien naar iemand met een keppeltje en Joodse studenten uitschelden die naar een college gaan.

twitter

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217457333
Gisteren was het Holocaust Remembrance Day. En zelfs op die dag waren de Gazanen niet instaat om dankbaarheid te tonen jegens Israel. Voor het inzicht dat Israel de Gazanen heeft gegeven. Hoe ongelooflijk Israel haar best doet om de Gazanen te bevrijden onder het juk van Hamas.

Het is buitengewoon schokkend om het totale gebrek aan dankbaarheid te zien onder de Palestijnse bevolking in Gaza.
pi_217457340
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 11:15 schreef Aether het volgende:

[..]

Goed signaal. Erg bij de tijd ook.
pi_217457392
quote:
14s.gif Op donderdag 24 april 2025 11:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is recent nog een post verwijderd waar ik werd beticht van het niets geven om de Palestijnen omdat het 'bruine' mensen zouden zijn. Dit intersectionele perspectief speelt dan ook wel degelijk een rol in bepaalde kringen. In de VS wordt dit conflict ook door velen bekeken als 'zwart vs. wit'. Mede daarom zijn sommige zwarte Amerikanen pro-Palestijnen.

Zie ook dit artikel van de New York Times: From Ferguson to Gaza: How African Americans Bonded With Palestinian Activists
Zwarte mensen zijn niets waard in Palestina.

Zou een Palestijnse meid met een zwarte jongen kunnen thuiskomen?
pi_217457407
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 17:17 schreef Homey het volgende:

[..]
Zwarte mensen zijn niets waard in Palestina.

Zou een Palestijnse meid met een zwarte jongen kunnen thuiskomen?
Hebben de Palestijnen een keer een punt. Ga je erover zeuren..
pi_217458048
Vele Westerse media stonden recent bol van de honderden reservisten die hadden gevraagd om een einde aan de oorlog, de indruk wekkende dat dit een breed gedragen positie zou zijn (wat het natuurlijk niet is). Duizenden andere reservisten hebben nu een brief ondertekend waarin men vraagt voor een volledige eliminatie van de Palestijnse terroristen.

twitter
pi_217458248
quote:
13s.gif Op donderdag 24 april 2025 16:22 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzondere manier om op te komen voor de Palestijnen: waterflesjes gooien naar iemand met een keppeltje en Joodse studenten uitschelden die naar een college gaan.

[ x ]
[ x ]
Jij zit de boel weer te nepoen toch of heb je echt geen idee? Ik geloof er niks van

Die joodse studenten waren naar een lezing van iemand die meerdere keren veroordeeld is waaronder terrorisme. Hij is een veroordeeld terrorist en een extremist.
Dan nog dienen die agressieve protesterende lui zich niet zo te gedragen. Het is alleen opvallend dat er vanuit de joodse kant geen weerstand was tegen zijn komst.
pi_217458419
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 18:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jij zit de boel weer te nepoen toch of heb je echt geen idee? Ik geloof er niks van

Die joodse studenten waren naar een lezing van iemand die meerdere keren veroordeeld is waaronder terrorisme. Hij is een veroordeeld terrorist en een extremist.
Dan nog dienen die agressieve protesterende lui zich niet zo te gedragen. Het is alleen opvallend dat er vanuit de joodse kant geen weerstand was tegen zijn komst.
Nee, Ben-Gvir is veroordeeld voor aanzet tot haat en verspreiding van propaganda, niet terrorisme. De realiteit is dat deze man nu eenmaal een verkozen Israelisch politicus is, daar zal men zich toch echt bij moeten neerleggen. Radicaal linkse posities en standpunten zijn de norm in de academische wereld, dus moet er ook plek zijn voor radicaal rechtse.

Waterflesjes gooien naar alles wat een keppeltje draagt is dan niet een oplossing. De kans is ook aannemelijk dat de deze gewelddadige pro-Palestijnse sympathisanten zelf dusdanig radicale overtuigingen hebben dat Ben-Gvir of adepten er nog een puntje aan kunnen zuigen.
  donderdag 24 april 2025 @ 20:06:44 #25
486919 Swango
Just saying
pi_217458973
Hondje Billy is weer thuis na gijzeling.
Bekijk deze YouTube-video
pi_217459451
quote:
14s.gif Op donderdag 24 april 2025 19:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, Ben-Gvir is veroordeeld voor aanzet tot haat en verspreiding van propaganda, niet terrorisme. De realiteit is dat deze man nu eenmaal een verkozen Israelisch politicus is, daar zal men zich toch echt bij moeten neerleggen. Radicaal linkse posities en standpunten zijn de norm in de academische wereld, dus moet er ook plek zijn voor radicaal rechtse.

Waterflesjes gooien naar alles wat een keppeltje draagt is dan niet een oplossing. De kans is ook aannemelijk dat de deze gewelddadige pro-Palestijnse sympathisanten zelf dusdanig radicale overtuigingen hebben dat Ben-Gvir of adepten er nog een puntje aan kunnen zuigen.
Leuk dat je even vergat te melden dat Ben Gbir daar kwam spreken waar al die weerstand voor was.... Palestijnse terroristen of politic zijn ook democratisch gekozen, dus dan daar ook maar bij neerleggen.... ;)

Oja. Ben Gbir is meermaals veroordeeld hoor lidmaatschap van een terroristische organisatie. Je verdraait echt alles he
pi_217459526
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 20:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Leuk dat je even vergat te melden dat Ben Gbir daar kwam spreken waar al die weerstand voor was.... Palestijnse terroristen of politic zijn ook democratisch gekozen, dus dan daar ook maar bij neerleggen.... ;)

Oja. Ben Gbir is meermaals veroordeeld hoor lidmaatschap van een terroristische organisatie. Je verdraait echt alles he
Als jij die gemaskerde lui ziet, dan denk jij oprecht dat ze enkel demonstreren tegen Ben Gvir?

Kom op zeg.
pi_217460308
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')