quote:
Op dinsdag 22 april 2025 21:26 schreef Richestorags het volgende:[..]
Aah. De interesse voor Israël vanuit de UvA / Nijmegen en Allahu Akbar crowd komt door het eeuwenlange samenleven met de Jood.
Want de gemiddelde blauwharige beroepsschreeuwer heeft natuurlijk de Ethica van Spinoza gelezen en is uitgenodigd voor een Bar Mitzvah op zijn twaalfde door klasgenootje Simon.
Zo goed verhaal hoor
Ik zal het proberen klein te maken. Misschien dat je dan de ballen hebt om mij gewoon direct in het gezicht voor racist uit te maken en anders implicieer je het maar lafjes zoals hr wekelijks doet.
Sinds ik klein ben en de wereld via mijn ouders leerde kennen werd ik tijdens een van de de eerste keren acht uur journaal geconfronteerd met ambulances in een stad ver weg waar een of andere malloot zichzelf in een bus had opgeblazen. Sirenes, mensen onder het bloed, veel emoties en onbegrip. Ook juichende mensen, trots op die jongen die zichzelf opgeblazen had. Die beelden kwamen eens om de zoveel weken weer terug. Elke keer weer.
Jaren gaan voorbij en gelukkig zijn die zelfmoord terroristen grotendeels verleden tijd. Of nou, het is veel minder frequent met veel minder slachtoffers. Toch worden we hier nog steeds bijna dagelijks met nieuws uit Israël en de Judea en Samaria geconfronteerd. Gebieden waar twee volkeren vinden dat ze recht hebben om daar te leven en zonder de ander.
Ben ik een racist omdat dat gebied mijn interesse heeft gekregen nadat ik een paar keer een andere kant heb geleerd en ik het nog steeds niet begrijp? Het kan hoor dat ik net zoals mijn net zoals mijn oma blauwe ogen heb én een jodenhater ben. Ik kan me alleen niet voorstellen dat mijn generatie die allemaal al tientallen jaren geconfronteerd worden zijn met die idiote beelden van loeiende ambulances totaal onverschillig zijn en het ze ondanks die hele geschiedenis op tv en media berichten niks interesseert