Daar echt van afstappen doet Rusland voorlopig echt niet. Dus dan is hun kant op bewegen altijd winst…quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat bezie ik niet als Russisch grondgebied, een vredesvoorstel waarbij Rusland de volledige vier oblasten opeist is wat mij betreft dan ook niet realistisch.

Gestemd voor Rusland met een Russisch geweer op ze gericht. Ik snap prima dat jij dat steunt…quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De Krim als voorwaarde aanhouden is belachelijk. De mensen die er wonen zijn al Russisch en hebben ook gestemd voor Rusland destijds.
Dat Rusland het toen zo innam was best bruut en niet oké, maar dat als eis zetten nu nog, dan wil je geen vrede.

Dat is niet zo, de meesten waren al aardig Rusland minded daar, zo zou Rusland veel verbeteren (werd ze beweerd) dat stemmen is daar gegaan zonder geweld.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gestemd voor Rusland met een Russisch geweer op ze gericht. Ik snap prima dat jij dat steunt…

Tja als Oekraïne instemt hebben ze geen stok meer achter de deur.quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er is slechts 30km2 Russische grondgebied in Oekraïnse handen dus dat is verder niet relevant. Ik wijs er enkel op dat dit soort opmerkingen van Oekraïnse zijde de Amerikaanse positie aangaande het conflict kunnen verklaren.
Dit soort opmerkingen wijzen er wat mij betreft wel degelijk op dat Oekraïne geen vrede wil. Het opgeven van de Krim zou een logisch gevolg zijn van het al 11 jaar niet on controle hebben en geen realistische mogelijkheid hebben het te heroveren.

https://kyivindependent.c(...)-current-front-line/quote:Putin offers US to freeze Ukraine war along current front line, FT reports

Echt niemand in de reacties vind het een verstandige uitspraak. Op eentje na die zegt ThankJoe.quote:

Dan wens ik iedereen heel erg veel succes, want dat zal wel nodig zijn. Als politici dit zouden zeggen komen we nooit een steek verder. Vind je het zelf realistisch? Hoe zou je dit allemaal gaan doen?quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Er is maar een route naar duurzame vrede en dat is de federatie Rusland opdelen.

Dat jij liever onschuldige burgers kapot laat schieten onder de noemer realisme en 'het kan niet anders' snap ik zo ook wel hoorquote:Op dinsdag 22 april 2025 21:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan wens ik iedereen heel erg veel succes, want dat zal wel nodig zijn. Als politici dit zouden zeggen komen we nooit een steek verder. Vind je het zelf realistisch? Hoe zou je dit allemaal gaan doen?

Het is beter het te zien als een resultaat van de strijd in plaats van een beloning.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Er wordt wel heel hard gewerkt hier aan het frame dat je oorlog maar moet belonen met land.

Ho ho, nu gooi je de bal terug. Nogmaals: Leg eens praktisch uit hoe je dat gaat doen, de Russische federatie opdelen? Jij zegt namelijk dat het de enige manier is tot duurzame vrede, dus hoe gaan we dat allemaal bewerkstelligen?quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat jij liever onschuldige burgers kapot laat schieten onder de noemer realisme en 'het kan niet anders' snap ik zo ook wel hoor

Dat is alleen het resultaat wanneer Oekraïne (en het Westen) opgeven.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is beter het te zien als een resultaat van de strijd in plaats van een beloning.

Nou wees eens realistisch dan. De VS wil Oekraïne nog amper steunen, de EU is volgens de users hier een kneusje die de steun nooit kan volhouden dus Oekraïne heeft dan de facto verloren. Waarom, oh waarom, stelt Poetin nu dan voor om het conflict te bevriezen?quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ho ho, nu gooi je de bal terug. Nogmaals: Leg eens praktisch uit hoe je dat gaat doen, de Russische federatie opdelen? Jij zegt namelijk dat het de enige manier is tot duurzame vrede, dus hoe gaan we dat allemaal bewerkstelligen?
Maar uiteindelijk moet je gewoon realistisch zijn. Die Russische troepen gaan niet meer weg tenzij we boots on the ground gaan doen.

Noujs opgeven. Oekraine blijft dan bestaan. De volgende halte kan een totale inname zijn van Oekraine l.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is alleen het resultaat wanneer Oekraïne (en het Westen) opgeven.

En zie hier het zoveelste bewijs dat alles wat de Russen doen maar een kwestie van realisme is. Lekker martelen, lekker etnisch zuiveren, lekker huizen platgooien, lekker onschuldige burgers omleggen, lekker een land de vernieling in helpen. Geen woord daarover, nee realisme waar de rest zich maar mee moet verhouden. Dat walgelijke goedpraten van dit soort oorlogsmisdaden, het ontmenselijken van een heel land want 'realisme'. Walgelijk.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:21 schreef Discombobulate het volgende:
Maar uiteindelijk moet je gewoon realistisch zijn. Die Russische troepen gaan niet meer weg tenzij we boots on the ground gaan doen.

Dit zijn van die lui die vinden dat je krakers moet belonen als je je eigen logeerkamer weer in mag terwijl zij de rest van het huis bezetten.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is alleen het resultaat wanneer Oekraïne (en het Westen) opgeven.

Nee hoor. Ben altijd tegen kraken geweest.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dit zijn van die lui die vinden dat je krakers moet belonen als je je eigen logeerkamer weer in mag terwijl zij de rest van het huis bezetten.

Er hangen hier helaas een flink aantal nazi's van deze tijd uit, verpakt in eufemistische taal.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is toch van de zotte om te beweren dat Oekraine geen vrede wilt, omdat het niet de Krim wilt afstaan.
De Krim is qua oppervakte bijna net zo groot als Belgie. Moet je effe afstaan voor de vrede. En net doen alsof Rusland dan niet een paar jaar later opnieuw aanvalt.

Het enige dat je hier doet is terroristisch gedrag goedpraten, niks meer en niks minder.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor. Ben altijd tegen kraken geweest.
In in die “andere” discussie heeft Netanyahu mijn zegen. Geen duimbreedte toegeven aan terroristen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |