abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217438461
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dus snap jij het probleem niet, ook prima.
Wat is dan het probleem wanneer de buren iets winnen en ik niet? Ik wordt daar toch op geen enkele manier minder van?
pi_217438467
Gewoon alles verbieden waarmee je zelf niet mee mentaal kunt omgaan

:')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217438468
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 12:47 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Ik weet niet welke nummers jij kiest.
Klopt, en je weet ook mijn postcode niet.

Bij deelname aan de Postcodeloterij weet je in beginsel ook niet welke nummers (postcode) iemand kiest. Je kan in theorie meespelen met een postcode waar je niet woont. Het gebeurt nog weleens dat mensen een grote prijs winnen of juist mislopen omdat ze bij verhuizing de deelnemende postcode niet hebben gewijzigd.
pi_217438571
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 12:53 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Klopt, en je weet ook mijn postcode niet.

Bij deelname aan de Postcodeloterij weet je in beginsel ook niet welke nummers (postcode) iemand kiest. Je kan in theorie meespelen met een postcode waar je niet woont. Het gebeurt nog weleens dat mensen een grote prijs winnen of juist mislopen omdat ze bij verhuizing de deelnemende postcode niet hebben gewijzigd.
Volgens mij hebben ze dat idd gewijzigd na de laatste keer toen er een soort gelijke discussie was. Toen lag het er in de marketing er veel dikker op de angst dat de buren wel wonnen en jij niet.
  dinsdag 22 april 2025 @ 13:09:31 #95
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217438578
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 07:40 schreef PzKpfw het volgende:
Dan speel je niet mee.. Man man wat een gezeik weer om niets, alsof ze in Den Haag geen grotere problemen hebben om op te lossen.
Dit, en als je niet mee wilt doen doe je gewoon niet mee, klaar.
pi_217438701
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 12:51 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Wat is dan het probleem wanneer de buren iets winnen en ik niet? Ik wordt daar toch op geen enkele manier minder van?
Ik weet niet wat het effect op je is.
  dinsdag 22 april 2025 @ 13:46:36 #97
3542 Gia
User under construction
pi_217438877
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 11:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En hoe weet jij welk nummer je zou hebben gehad? Juist ja.
Je weet bij de postcodeloterij ook niet welk nummer je zou hebben gehad. Het is alleen zo dat als je meespeelt en het lotnummer van je buurman wordt getrokken, dan win jij ook iets.
Is het dan beter als de postcodeloterij voortaan nog maar 1 winnaar trekt en de buren niet meedelen in de prijs.
Dus, ik win 4 paar sokken, maar de meespelende buren niet.

Wat maakt dat nou uit? Je speelt mee of niet.
  dinsdag 22 april 2025 @ 14:03:03 #98
3542 Gia
User under construction
pi_217438978
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 11:51 schreef Sweet_Jane het volgende:

Sorry maar nee, het gaat er niet om dat je technisch gezien nog een nummer achter je postcode krijgt en dat dat officieel je lotnummer is. Als je je focus daarnaartoe laat verleggen laat je je gewoon in de luren leggen. Het punt is dat je weet of je had kunnen winnen of niet.
Als een van je buren een prijs wint met de postcodeloterij, dan win je als straat, wijk of stad ook. Het is niet zo dat een straat getrokken wordt en daar iemand de prijs wint. Er wordt iemands lot getrokken en dan wint de rest ook, als ze meespelen. Bij grote geldprijzen is het dan maar een troostprijs, maar je hebt het dan aan de deelname van die buurman te danken dat jij ook wat wint.

Ik vind het een prima concept. Feit blijft gewoon: Als je geen lot wint, win je niks en dat is bij elke loterij zo.
Want waarom wel boos worden als iemand in je straat een grote prijs wint en jij niet meedeelt omdat je geen lot hebt, maar niet boos wordt als iemand in Nederland de hoofdprijs van de staatsloterij wint en jij niet eens een tientje, omdat je niet meedeed.
  dinsdag 22 april 2025 @ 14:05:15 #99
3542 Gia
User under construction
pi_217438989
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 12:01 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Zo werkt het voor veel mensen niet. Nogal een droog feitelijk en lichtelijk autistisch beeld wat je schetst. Psychologisch gezien doe je ongevraagd mee, ook al je geen lot hebt.
Nee je doet niet ongevraagd mee. Loten die niet verkocht zijn, doen niet mee. Er is dan geen nummer toegekend voor dat adres.
  dinsdag 22 april 2025 @ 14:08:53 #100
3542 Gia
User under construction
pi_217439006
Laat anders de postcodeloterij een stemming houden waar iedereen kan stemmen op:
- Volledig afschaffen
- Alleen een deelnemer wint, de buren niet.
- Houden zoals het is

Meeste stemmen gelden en dan niet meer mekkeren.
Wordt het afgeschaft, prima, ga ik wel met de staatsloterij meespelen.
  dinsdag 22 april 2025 @ 14:11:08 #101
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217439022
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2025 07:25 schreef heywoodu het volgende:
Zo even tekenen, uitstekend initiatief. Fuck dat format. Niks mis met loterijen an sich, maar het baseren op de postcode en dus inderdaad kunnen weten of je had gewonnen is kut.
Ik zal je wat verklappen: als je niet meespeelt weet je zeker dat je niet wint.

Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ie meespeelt in een loterij omdat ie bang is buiten de boot te vallen.

Dat gezegd hebbende: Postcodeloterij mag wat mij betreft opgeheven worden. Ze sponsoren teveel knetterlinkse initiatieven. Alleen daarom zou er al een verbod moeten komen!
  dinsdag 22 april 2025 @ 14:12:05 #102
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217439031
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 11:38 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Je word eigenlijk gemanipuleerd om mee te spelen, ja.
Enkel als je labiel bent gebruik je dat argument.

Veel mensen spelen juist mee vanwege de goede doelen. Zeggen ze zelf..
pi_217439041
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 13:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Je weet bij de postcodeloterij ook niet welk nummer je zou hebben gehad. Het is alleen zo dat als je meespeelt en het lotnummer van je buurman wordt getrokken, dan win jij ook iets.
Is het dan beter als de postcodeloterij voortaan nog maar 1 winnaar trekt en de buren niet meedelen in de prijs.
Dus, ik win 4 paar sokken, maar de meespelende buren niet.

Wat maakt dat nou uit? Je speelt mee of niet.
Bij een straatprijs loop je gewoon serieus geld mis.

En dat maakt dat er druk is om mee te doen. Niet netjes.
  Moderator dinsdag 22 april 2025 @ 14:14:39 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217439048
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:11 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ie meespeelt in een loterij omdat ie bang is buiten de boot te vallen.

Dat gezegd hebbende: Postcodeloterij mag wat mij betreft opgeheven worden. Ze sponsoren teveel knetterlinkse initiatieven. Alleen daarom zou er al een verbod moeten komen!
Laatste alinea komt ook een tikje labiel over
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 22 april 2025 @ 14:15:24 #105
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217439055
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:24 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Je doneert maar 40% van wat je zou doneren als je rechtstreeks aan de goede doelen doneert.
40% van 0 euro is nog steeds 0 euro.

Er is ooit een tv uitzending geweest van de goede doelen die ze steunen. Dan blijkt de Postcodeloterij een heel eng, links clubje te zijn die doelen steunt waar menig lid zelf geen cent aan zou geven..
pi_217439060
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:08 schreef Gia het volgende:
Laat anders de postcodeloterij een stemming houden waar iedereen kan stemmen op:
- Volledig afschaffen
- Alleen een deelnemer wint, de buren niet.
- Houden zoals het is

Meeste stemmen gelden en dan niet meer mekkeren.
Wordt het afgeschaft, prima, ga ik wel met de staatsloterij meespelen.
- verbod op commerciële propaganda (reclame), bij voorkeur in het geheel maar in ieder geval voor loterijen.
- het minimale aandeel van de opbrengsten dat aan goede doelen geschonken moet worden moet naar 80% (of op zijn minst terug naar 60%).
- zowel goede doelen als loterijen mogen niet pochen over hoe goed ze wel niet bezig zijn.
- winnaars mogen niet met bombarie / propaganda op televisie / internet bekend worden gemaakt.
  dinsdag 22 april 2025 @ 14:16:04 #107
3542 Gia
User under construction
pi_217439061
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bij een straatprijs loop je gewoon serieus geld mis.

En dat maakt dat er druk is om mee te doen. Niet netjes.
En wat als je nu alleen wint en de rest van de straat niet, dat het format, zeg maar, gewijzigd wordt. Is dat dan beter? Is dat dan niet lullig voor degenen die wel een lot hebben en met het oude format ook prijs zouden hebben?
Bij een loterij zijn er altijd winnaars en verliezers. Degenen die niet meespelen kunnen ook troost bij elkaar zoeken. Die zijn ook niet alleen.
  dinsdag 22 april 2025 @ 14:16:31 #108
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217439063
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
Laatste alinea komt ook een tikje labiel over
Nee hoor, niks labiels aan.
pi_217439068
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 12:53 schreef TLC het volgende:
Gewoon alles verbieden waarmee je zelf niet mee mentaal kunt omgaan

:')
Denken overal mentaal mee om te kunnen gaan :')
  dinsdag 22 april 2025 @ 14:18:03 #110
3542 Gia
User under construction
pi_217439074
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:16 schreef CarbonC het volgende:

[..]
- verbod op commerciële propaganda (reclame), bij voorkeur in het geheel maar in ieder geval voor loterijen.
- het minimale aandeel van de opbrengsten dat aan goede doelen geschonken moet worden moet naar 80% (of op zijn minst terug naar 60%).
- zowel goede doelen als loterijen mogen niet pochen over hoe goed ze wel niet bezig zijn.
- winnaars mogen niet met bombarie / propaganda op televisie / internet bekend worden gemaakt.
Dat laatste ben ik het wel mee eens. Als ik win, hoeft niet iedereen dat te weten. Want je hebt dan ineens een heleboel vrienden die allemaal wat willen 'lenen'.
pi_217439110
Gejank om niks.
pi_217439173
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:17 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Denken overal mentaal mee om te kunnen gaan :')
Nee maar daar zijn hulpinstanties voor, daar hoef je andere niet mee te betrekken
pi_217439174
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:16 schreef Gia het volgende:

[..]
En wat als je nu alleen wint en de rest van de straat niet, dat het format, zeg maar, gewijzigd wordt. Is dat dan beter? Is dat dan niet lullig voor degenen die wel een lot hebben en met het oude format ook prijs zouden hebben?
Bij een loterij zijn er altijd winnaars en verliezers. Degenen die niet meespelen kunnen ook troost bij elkaar zoeken. Die zijn ook niet alleen.
Als het format gewijzigd wordt is dat prima inderdaad.
pi_217439187
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:34 schreef TLC het volgende:

[..]
Nee maar daar zijn hulpinstanties voor, daar hoef je andere niet mee te betrekken
Oh, dus de samenleving (= belastingen) mag het maar weer oplossen?
pi_217439219
quote:

[..]

En ik wel. Daar hebben we dus niks aan.

quote:
Dat is wel een goed argument, misschien neem ik nu toch maar wel een lotje. Ik kon zelf die druk goed weerstaan van de buren, maar dit is wel doorslaggevend.
pi_217439237
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:03 schreef Gia het volgende:

[..]
Als een van je buren een prijs wint met de postcodeloterij, dan win je als straat, wijk of stad ook. Het is niet zo dat een straat getrokken wordt en daar iemand de prijs wint. Er wordt iemands lot getrokken en dan wint de rest ook, als ze meespelen. Bij grote geldprijzen is het dan maar een troostprijs, maar je hebt het dan aan de deelname van die buurman te danken dat jij ook wat wint.

Ik vind het een prima concept. Feit blijft gewoon: Als je geen lot wint, win je niks en dat is bij elke loterij zo.
Want waarom wel boos worden als iemand in je straat een grote prijs wint en jij niet meedeelt omdat je geen lot hebt, maar niet boos wordt als iemand in Nederland de hoofdprijs van de staatsloterij wint en jij niet eens een tientje, omdat je niet meedeed.
Het maakt helemaal niet uit of nou de straat wint of een lot wint en daardoor de straat ook wint. Ik snap niet waarom je daar zo in blijft hangen. Het resultaat is namelijk hetzelfde: je weet of je gewonnen had als je mee had gedaan.
pi_217439260
Mensen ('youtubers') moeten zich gewoon niet zo achterlijk aanstellen, je bent niet verplicht om met de postcodeloterij mee te doen, de mensen die wat winnen betalen om kans te maken om iets te winnen, dan heb je gewoon pech als de buurman wel wat wint en jij niet. Gedraag je dan ook niet als een fucking parasiet, ik wil ook niet de Staatsloterij verbieden als iemand in Schubbekutjeveen de jackpot wint en ik niet.

Ga fucking door met je leven zou ik willen zeggen tegen meneertje joetoep.
pi_217439262
quote:

Eh, ik denk dat bijna iedereen die meedoet in de PCL wel om die reden meedoet. Ze zullen natuurlijk zeggen dat ze meedoen om de goede doelen, maar denk dat dat toch bullshit is...
  dinsdag 22 april 2025 @ 15:02:36 #119
3542 Gia
User under construction
pi_217439308
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:49 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
Het maakt helemaal niet uit of nou de straat wint of een lot wint en daardoor de straat ook wint. Ik snap niet waarom je daar zo in blijft hangen. Het resultaat is namelijk hetzelfde: je weet of je gewonnen had als je mee had gedaan.
Niet als maar 1 deelnemer wint. Maar dat is dan weer zo sneu voor de andere deelnemers uit de straat!
pi_217439333
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 15:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Niet als maar 1 deelnemer wint. Maar dat is dan weer zo sneu voor de andere deelnemers uit de straat!
My mistake. Ik dacht even dat we aan het praten waren over een loterij waarbij de hele straat uiteindelijk wint.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')