Je word eigenlijk gemanipuleerd om mee te spelen, ja.quote:Op dinsdag 22 april 2025 07:25 schreef heywoodu het volgende:
Zo even tekenen, uitstekend initiatief. Fuck dat format. Niks mis met loterijen an sich, maar het baseren op de postcode en dus inderdaad kunnen weten of je had gewonnen is kut.
Dat gaat bij andere loterijen natuurlijk natuurlijk net zo goed op want de lotnummers zijn ook daar gewoon bekend. Maar omdat je hier toevallig met je postcode meedoet en veel mensen hun buren niets gunnen is het in één keer een probleem. Niemand verplicht je om mee te spelen, enkel de jaloezie jegens de buurman.quote:de enige loterij waarbij je kunt weten of je had gewonnen
En hoe weet jij welk nummer je zou hebben gehad? Juist ja.quote:Op dinsdag 22 april 2025 11:42 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat gaat bij andere loterijen natuurlijk natuurlijk net zo goed op want de lotnummers zijn ook daar gewoon bekend. Maar omdat je hier toevallig met je postcode meedoet en veel mensen hun buren niets gunnen is het in één keer een probleem. Niemand verplicht je om mee te spelen, enkel de jaloezie jegens de buurman.
Feyenoord is een tijd lang een goed doel geweestquote:Op dinsdag 22 april 2025 09:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar welke doelen het geld gaat, en dan bedoel ik niet die doelen uit de reclame.
Walgelijk bedrijf is het.
Had je toch ook kunnen kopen?quote:Op dinsdag 22 april 2025 11:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En hoe weet jij welk nummer je zou hebben gehad? Juist ja.
Sorry maar nee, het gaat er niet om dat je technisch gezien nog een nummer achter je postcode krijgt en dat dat officieel je lotnummer is. Als je je focus daarnaartoe laat verleggen laat je je gewoon in de luren leggen. Het punt is dat je weet of je had kunnen winnen of niet.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Je postcode is een gedeelte van het lotnummer. Er komen nog een paar cijfers achter, wanneer je je aanmeldt. Je lotnummer is bijvoorbeeld 1234 AB 018. Die 018 is niet al toegekend en speelt dus ook nog niet mee.
Ik vind een loterij van een buurtvereniging niet anders. Je koopt een lot of niet. Doe je het niet en de buurman wel en hij wint de hoofdprijs, dan denk jij, dat was mijn lot geweest als ik mee had gedaan.
Zo werkt het voor veel mensen niet. Nogal een droog feitelijk en lichtelijk autistisch beeld wat je schetst. Psychologisch gezien doe je ongevraagd mee, ook al je geen lot hebt.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je doet alleen mee als je een lot koopt.
En als je dat niet koopt, en je buren winnen een prijs, dan ben je uiteindelijk nog steeds even arm/rijk als je daarvoor was.
Overheid heeft hier ook een vinger in de pap. Dat geldt voor alle loterijen in NL.quote:Op dinsdag 22 april 2025 11:02 schreef CarbonC het volgende:
Waarom mag er eigenlijk reclame gemaakt worden voor (commerciële) loterijen?
Dit kun je letterlijk over alles zeggen, want je hoeft inderdaad NIETS te verbieden.quote:Op dinsdag 22 april 2025 11:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, ik snap het concept wel, maar daarom hoef je niet iets te verbieden. Rubberentegeltjesmentaliteit.
Dat zou technisch gezien alleen kunnen als jezelf je lotnummer mag samenstellen bij een loterij. Doe zelf niet mee aan loterijen dus zou niet weten of dit kan voor een volledig lotnummer.quote:Op dinsdag 22 april 2025 11:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Precies dit, postcode loterij smult van dit soort berichten.quote:Op dinsdag 22 april 2025 11:46 schreef jcdragon het volgende:
Straat in Tilburg wint miljoen, maar buurman heeft loten net opgezegd https://www.nu.nl/uit-and(...)en-net-opgezegd.html
In elk geval de eindnummer(s) kun je bij de meeste loterijen zelf kiezen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 11:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik weet niet welke nummers jij kiest.quote:Op dinsdag 22 april 2025 12:44 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
In elk geval de eindnummer(s) kun je bij de meeste loterijen zelf kiezen.
Bij de Lotto kies je al je nummers zelf.
Wat is dan het probleem wanneer de buren iets winnen en ik niet? Ik wordt daar toch op geen enkele manier minder van?quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus snap jij het probleem niet, ook prima.
Klopt, en je weet ook mijn postcode niet.quote:Op dinsdag 22 april 2025 12:47 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik weet niet welke nummers jij kiest.
Volgens mij hebben ze dat idd gewijzigd na de laatste keer toen er een soort gelijke discussie was. Toen lag het er in de marketing er veel dikker op de angst dat de buren wel wonnen en jij niet.quote:Op dinsdag 22 april 2025 12:53 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Klopt, en je weet ook mijn postcode niet.
Bij deelname aan de Postcodeloterij weet je in beginsel ook niet welke nummers (postcode) iemand kiest. Je kan in theorie meespelen met een postcode waar je niet woont. Het gebeurt nog weleens dat mensen een grote prijs winnen of juist mislopen omdat ze bij verhuizing de deelnemende postcode niet hebben gewijzigd.
Dit, en als je niet mee wilt doen doe je gewoon niet mee, klaar.quote:Op dinsdag 22 april 2025 07:40 schreef PzKpfw het volgende:
Dan speel je niet mee.. Man man wat een gezeik weer om niets, alsof ze in Den Haag geen grotere problemen hebben om op te lossen.
Ik weet niet wat het effect op je is.quote:Op dinsdag 22 april 2025 12:51 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wat is dan het probleem wanneer de buren iets winnen en ik niet? Ik wordt daar toch op geen enkele manier minder van?
Je weet bij de postcodeloterij ook niet welk nummer je zou hebben gehad. Het is alleen zo dat als je meespeelt en het lotnummer van je buurman wordt getrokken, dan win jij ook iets.quote:Op dinsdag 22 april 2025 11:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als een van je buren een prijs wint met de postcodeloterij, dan win je als straat, wijk of stad ook. Het is niet zo dat een straat getrokken wordt en daar iemand de prijs wint. Er wordt iemands lot getrokken en dan wint de rest ook, als ze meespelen. Bij grote geldprijzen is het dan maar een troostprijs, maar je hebt het dan aan de deelname van die buurman te danken dat jij ook wat wint.quote:Op dinsdag 22 april 2025 11:51 schreef Sweet_Jane het volgende:
Sorry maar nee, het gaat er niet om dat je technisch gezien nog een nummer achter je postcode krijgt en dat dat officieel je lotnummer is. Als je je focus daarnaartoe laat verleggen laat je je gewoon in de luren leggen. Het punt is dat je weet of je had kunnen winnen of niet.
Nee je doet niet ongevraagd mee. Loten die niet verkocht zijn, doen niet mee. Er is dan geen nummer toegekend voor dat adres.quote:Op dinsdag 22 april 2025 12:01 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Zo werkt het voor veel mensen niet. Nogal een droog feitelijk en lichtelijk autistisch beeld wat je schetst. Psychologisch gezien doe je ongevraagd mee, ook al je geen lot hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |