Dat klopt niet helemaal.quote:de enige loterij waarbij je kunt weten of je had gewonnen
Zelfde partij die er achter zit.quote:Uw VriendenLoterij lotnummer bestaat uit de laatste 5 cijfers van uw rekeningnummer.
Zoals Broers ook al zegt heiligt het doel niet alle middelen. Als de buren winnen zal het altijd aanvoelen als verliezen, de enige manier om dat te voorkomen is door mee te spelen.quote:‘Wij hebben één doel: geld ophalen voor goede doelen. Alles wat wij doen, staat in dat teken.’
Jah, of inspelen op de angst dat je als loser in de straat er bij staat terwijl de buren dik gecasht hebben.quote:Op dinsdag 22 april 2025 07:20 schreef CarbonC het volgende:
De Postcodeloterij ziet het juist als haar kracht dat er samen gewonnen kan worden.
ik doe nooit aan loterijen mee, loterijen zin het begin van de gok verslavingquote:Op dinsdag 22 april 2025 07:25 schreef heywoodu het volgende:
Zo even tekenen, uitstekend initiatief. Fuck dat format. Niks mis met loterijen an sich, maar het baseren op de postcode en dus inderdaad kunnen weten of je had gewonnen is kut.
juistquote:Op dinsdag 22 april 2025 07:40 schreef PzKpfw het volgende:
Dan speel je niet mee.. Man man wat een gezeik weer om niets, alsof ze in Den Haag geen grotere problemen hebben om op te lossen.
terugsturen zonder postzegel eropquote:Op dinsdag 22 april 2025 08:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
Mooi initiatief. Sidenote is dat wij inmiddels al 8 jaar op ons huidige adres wonen en er al vanaf het begin post binnenkomt van de postcodeloterij. Deze post is ‘geadresseerd’ aan de bewoners van Straathuisnummer 1 en komt zodoende dus door de ‘nee - nee’ sticker heen.
Wil je je uitschrijven van deze bloedzuigers dan kan dat uiteraard via de website door een formulier in te vullen waarop ik mijn naam, adres, telefoonnummer, mail e.d. moet invullen…
Wat een oplichters.
Bewoner overleden en retour afzenderquote:Op dinsdag 22 april 2025 08:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
Mooi initiatief. Sidenote is dat wij inmiddels al 8 jaar op ons huidige adres wonen en er al vanaf het begin post binnenkomt van de postcodeloterij. Deze post is ‘geadresseerd’ aan de bewoners van Straathuisnummer 1 en komt zodoende dus door de ‘nee - nee’ sticker heen.
Wil je je uitschrijven van deze bloedzuigers dan kan dat uiteraard via de website door een formulier in te vullen waarop ik mijn naam, adres, telefoonnummer, mail e.d. moet invullen…
Wat een oplichters.
Omdat er prijzen worden verloot onder mensen die tekenen. Is je lotnummer.quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:01 schreef Zorro het volgende:
Getekend
Maar waarom wil hij mijn postcode weten
Zolang ze zich massaal in willen zetten voor het advocaatje bij de bingo kunnen ze zich hier ook wel voor inzetten.quote:Op dinsdag 22 april 2025 07:40 schreef PzKpfw het volgende:
Dan speel je niet mee.. Man man wat een gezeik weer om niets, alsof ze in Den Haag geen grotere problemen hebben om op te lossen.
Heb ik gedaan zonder effectquote:Op dinsdag 22 april 2025 08:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
terugsturen zonder postzegel erop
Dat zou nog een optie zijn iddquote:Op dinsdag 22 april 2025 08:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bewoner overleden en retour afzender
quote:Volgens Verschragen van de Postcodeloterij zit het anders. ‘Wij hebben één doel: geld ophalen voor goede doelen. Alles wat wij doen, staat in dat teken.’
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kans op beteuterd gezicht is 100 miljoen keer groter dan keihard lachen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:30 schreef raptorix het volgende:
Wie wil er nou niet keihard juichen in het beteuterde gezicht van de buurman die niet mee speelt!
Nee, kut: je krijgt een lotnummer zonder dat je erom gevraagd hebt.quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:59 schreef Solispolar het volgende:
Dus het moet stoppen omdat mensen niet met de FOMO om kunnen gaan?Beetje onzinnig dit. Je doet mee of je doet niet mee (je eigen keuze), maar dan niet achteraf gaan janken dat je misschien iets had kunnen winnen.
Die goede doelen gebruiken mensen om het voor zichzelf goed te praten dat ze meedoen aan een loterij.quote:Op dinsdag 22 april 2025 07:56 schreef descon het volgende:
[..]
Jah, of inspelen op de angst dat je als loser in de straat er bij staat terwijl de buren dik gecasht hebben.
Niemand speelt mee voor de goede doelen, als dat zo belangrijk was maak je wel direct over aan zo'n goed doel om dat er dan een stuk meer geld bij dat goede doel terrecht komt.
Dit Ja.quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat een oplichters.
Dan hoef ik de rest van het jaar niet meer te doneren. Ik doneer al maandelijks.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:07 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Die goede doelen gebruiken mensen om het voor zichzelf goed te praten dat ze meedoen aan een loterij.
Je doneert maar 40% van wat je zou doneren als je rechtstreeks aan de goede doelen doneert.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:18 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Dan hoef ik de rest van het jaar niet meer te doneren. Ik doneer al maandelijks.
Kijk maar eens naar welke doelen het geld gaat, en dan bedoel ik niet die doelen uit de reclame.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:18 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Dan hoef ik de rest van het jaar niet meer te doneren. Ik doneer al maandelijks.
Hebben ze nog steeds die enorme kantoorvilla aan het Vondelpark?quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar welke doelen het geld gaat, en dan bedoel ik niet die doelen uit de reclame.
Walgelijk bedrijf is het.
Mensen vinden het vervelend dat hun postcode/straat deel uitmaakt van een goksysteem. Feitelijk doe je mee, ook als je geen lot koopt. De reden dat er uberhaupt een loterij bestaat dat gebruik maakt van postcodes is om mensen te beïnvloeden/manipuleren om deel te nemen aan gokken (o.a. gebruik maken van FOMO). Er is geen reden om postcodes te gebruiken als lotnummers, behalve extra druk te plaatsen op mensen om mee te doen. Ethisch totaal onverantwoord, ook omdat je burenrelaties en de sociale cohesie van een omgeving op het spel zet (en tevens als "pressure" middel inzet om over te halen tot het kopen van loten).quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:37 schreef sp3c het volgende:
Snap het punt niet echt
Als je kans wilt maken dan moet je meespelen en een lot kopen, anders niet, net als met letterlijk elke andere loterij ter wereld
Dit is al jaren zo. Dan hadden ze eerder aan de bel moeten trekken.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:41 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Mensen vinden het vervelend dat hun postcode/straat deel uitmaakt van een goksysteem.
Als je principieel tegen gokken bent dan snap ik dat welquote:Op dinsdag 22 april 2025 09:41 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Mensen vinden het vervelend dat hun postcode/straat deel uitmaakt van een goksysteem.
Bij andere loterijen kan je achteraf niet makkelijk nagaan of je gewonnen zou hebben. Das bij de postcode loterij wel het geval omdat je lotnummer gekoppeld is aan een locatie.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:37 schreef sp3c het volgende:
Snap het punt niet echt
Als je kans wilt maken dan moet je meespelen en een lot kopen, anders niet, net als met letterlijk elke andere loterij ter wereld
Ja maar dan heb je al verloren, kans dat hij nog een keer valt lijkt me niet grootquote:Op dinsdag 22 april 2025 09:46 schreef descon het volgende:
[..]
Bij andere loterijen kan je achteraf niet makkelijk nagaan of je gewonnen zou hebben. Das bij de postcode loterij wel het geval omdat je lotnummer gekoppeld is aan een locatie.
Hierdoor kunnen ze dit gebruiken om de angst te creeren dat de buren wel winnen en jij niet. Doe er dan nog een mooie show bij met allemaal blije buren met geld en het plaatje is compleet.
Vind dit wel een sociale FOMO. Als ik er bij stil sta dat er mogelijk een dikke prijs op mijn postcode valt en ik dat dus misloop tussen feestende buren dan wordt ik daar wel even zuur van.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:37 schreef sp3c het volgende:
Snap het punt niet echt
Waarom is het zo erg als de buren winnen?quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:46 schreef descon het volgende:
[..]
Bij andere loterijen kan je achteraf niet makkelijk nagaan of je gewonnen zou hebben. Das bij de postcode loterij wel het geval omdat je lotnummer gekoppeld is aan een locatie.
Hierdoor kunnen ze dit gebruiken om de angst te creeren dat de buren wel winnen en jij niet. Doe er dan nog een mooie show bij met allemaal blije buren met geld en het plaatje is compleet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop