abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 21 april 2025 @ 12:36:43 #1
375570 crew  Cyan9
pi_217429559
Omdat het NL-politiek topic de laatste tijd nogal onevenredig veel over de Islam gaat. Laten we hier alle vergaande discussies doen over de islam.

Bekijk deze YouTube-video
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 21 april 2025 @ 15:25:33 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217430755
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 10:59 schreef Richestorags het volgende:

Nee, dat is het niet. Het gebrek aan enige demonstraties tegen Hamas, de Taliban, IS, Soedan, Saoedi-Arabi en Assad uit deze hoek geeft aan hoe de wind waait.

Tegen Assad heb ik ook wel de nodige demonstraties gezien door de jaren. Wel heel kleinschalig.

Het is overigens tamelijk zinloos om tegen de Taliban of IS te gaan demonstreren.

Actiefvoerders: "De Taliban is een verwerpelijk kutregime"!!

Dick Schoof en Caspar Veldkamp: Mee eens!

Klaar
  maandag 21 april 2025 @ 17:10:15 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217431445
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 15:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tegen Assad heb ik ook wel de nodige demonstraties gezien door de jaren. Wel heel kleinschalig.

Het is overigens tamelijk zinloos om tegen de Taliban of IS te gaan demonstreren.

Actiefvoerders: "De Taliban is een verwerpelijk kutregime"!!

Dick Schoof en Caspar Veldkamp: Mee eens!

Klaar
Het kabinet heeft net zoveel handelingsperspectief richting de Taliban als richting Isral.
pi_217434081
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 17:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het kabinet heeft net zoveel handelingsperspectief richting de Taliban als richting Isral.
Dat is natuurlijk onzin - en dat weet je zelf ook dondersgoed. We drijven gewoon handel met Isral, dus dat is bijvoorbeeld een goed pressiemiddel. Met de Taliban hebben we per definitie niets.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 21 april 2025 @ 20:40:34 #5
396550 Richestorags
pi_217434266
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 20:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk onzin - en dat weet je zelf ook dondersgoed. We drijven gewoon handel met Isral, dus dat is bijvoorbeeld een goed pressiemiddel. Met de Taliban hebben we per definitie niets.
Nederland kocht in 2023 4.16% van de Isralische export. Behoorlijk insignificant dus.

https://trendeconomy.com/data/h2/Israel/TOTAL

Daarnaast kan Nederland gewoon arrestatiebevelen uitgeven voor Taliban functionarissen, sancties verstrekken en lobbyen in de EU voor sancties. Het is onzin dat wij geen handelingsperspectief hebben.

Dat weet jij zelf ook maar je wil de pijnlijke constatering ontwijken.

De meeste moslims in Europa geven alleen om Joden als dader en Palestijnen als slachtoffer. Anders hadden we wel massale verontwaardiging en demonstraties gezien over Islamitische terreurregimes en terreurgroepen en reflectie op het handelen van Turkije en Marokko. Maar zelfreflectie, dat is een vies woord, bijna net zo vies als het woord Jood voor onze druk demonstrerende vrienden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Richestorags op 21-04-2025 20:48:17 ]
  maandag 21 april 2025 @ 20:45:08 #6
396550 Richestorags
pi_217434347
Vredig en zonder incidenten verlopen @Hanca

twitter
pi_217434532
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 20:45 schreef Richestorags het volgende:
Vredig en zonder incidenten verlopen @:Hanca

[ x ]
Degene die tweet kan geen Engels? Daat staat niet dat 9/11 door Joden is gedaan. Prutsers.

Daar staat dat anders wordt omgegaan met doden door Joden (ik zou er Isral van maken) dan met doden door moslims. Niks complottheorien. Echt, hoe dom kan je zijn...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217434897
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 20:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nederland kocht in 2023 4.16% van de Isralische export. Behoorlijk insignificant dus.

https://trendeconomy.com/data/h2/Israel/TOTAL

Daarnaast kan Nederland gewoon arrestatiebevelen uitgeven voor Taliban functionarissen, sancties verstrekken en lobbyen in de EU voor sancties. Het is onzin dat wij geen handelingsperspectief hebben.

Dat weet jij zelf ook maar je wil de pijnlijke constatering ontwijken.

De meeste moslims in Europa geven alleen om Joden als dader en Palestijnen als slachtoffer. Anders hadden we wel massale verontwaardiging en demonstraties gezien over Islamitische terreurregimes en terreurgroepen en reflectie op het handelen van Turkije en Marokko. Maar zelfreflectie, dat is een vies woord, bijna net zo vies als het woord Jood voor onze druk demonstrerende vrienden.
Het gaat niet om de hoeveelheid handel, het gaat om het gebaar. De claim dat er helemaal geen pressiemiddel is klopt voor geen meter. Vier procent aan handel mislopen is overigens zeer pijnlijk en wel degelijk significant.

Verder wil ik je eraan herinneren dat we jarenlang daadwerkelijk hebben gevochten tegen de Taliban. Militaire interventie dus. Dat is dus wel even een trapje verder dan slechts economische of diplomatieke pressie. Kortom je vergelijking met de Taliban gaat compleet, maar dan ook compleet mank.

Verder laat ik de generaliserende opmerkingen over moslims maar even voor je eigen rekening.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 21 april 2025 @ 21:23:15 #9
396550 Richestorags
pi_217435099
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 21:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het gaat niet om de hoeveelheid handel, het gaat om het gebaar. De claim dat er helemaal geen pressiemiddel is klopt voor geen meter. Vier procent aan handel mislopen is overigens zeer pijnlijk en wel degelijk significant.
Je gaat er niet aan onderdoor. Overigens, wat voor pressie zou Nederland moeten zetten dan? En waarom specifiek op Isral en niet op andere landen?

quote:
Verder wil ik je eraan herinneren dat we jarenlang daadwerkelijk hebben gevochten tegen de Taliban. Militaire interventie dus. Dat is dus wel even een trapje verder dan slechts economische of diplomatieke pressie. Kortom je vergelijking met de Taliban gaat compleet, maar dan ook compleet mank.
Dat was a) in het verleden en hadden we b) nooit autonoom gedaan als de VS daar niet het voortouw hadden genomen.

quote:
Verder laat ik de generaliserende opmerkingenobservaties over moslims maar even voor je eigen rekening.
pi_217435152
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 21:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je gaat er niet aan onderdoor. Overigens, wat voor pressie zou Nederland moeten zetten dan? En waarom specifiek op Isral en niet op andere landen?
Isral hoeft er niet aan onderdoor te gaan, dat is niet het doel. Het doel is wel om een bepaalde mate van druk uit te oefenen en te laten zien dat je iets echt niet vindt kunnen. Bijvoorbeeld door handelssancties in te stellen. Zoals we dat ook doen bij Rusland of Iran. Of (destijds) Syri. Of Libi. Of noem maar op.

quote:
Dat was a) in het verleden en hadden we b) nooit autonoom gedaan als de VS daar niet het voortouw hadden genomen.
Dat maakt voor het punt natuurlijk geen reet uit. We hebben zelf de keuze gemaakt om daar te vechten. We hebben actief leden van de Taliban gebombardeerd. We hebben daar jarenlang gezeten. Jaren.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 21 april 2025 @ 21:36:01 #11
396550 Richestorags
pi_217435211
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 21:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Isral hoeft er niet aan onderdoor te gaan, dat is niet het doel. Het doel is wel om een bepaalde mate van druk uit te oefenen en te laten zien dat je iets echt niet vindt kunnen. Bijvoorbeeld door handelssancties in te stellen. Zoals we dat ook doen bij Rusland of Iran. Of (destijds) Syri. Of Libi. Of noem maar op.
Dat doen we allemaal in samenspraak met andere landen en niet zelfstandig. Bij Isral is daar geen animo voor. Ofwel omdat we nou nmaal in kamp USA zitten ofwel omdat men niet van mening is dat Isral een genocide pleegt ofwel andere belangen. Daarom laten we Turkije bijvoorbeeld ook met rust.

Mensen hier kunnen demonstreren tot ze een ons wegen, Nederland gaat slechts volgen en dat weet jij ook wel. De trend ziet er niet gunstig uit voor je demonstrerende broeders. Amerika, Duitsland, Frankrijk en Engeland gaan Isral niet dwarszitten en dus Nederland ook niet.

quote:
Dat maakt voor het punt natuurlijk geen reet uit. We hebben zelf de keuze gemaakt om daar te vechten. We hebben actief leden van de Taliban gebombardeerd. We hebben daar jarenlang gezeten. Jaren.
Zeker wel, want Nederland is geen land dat zelfstandig enorme geopolitieke beslissingen gaat nemen ten aanzien van andere landen. Niet tenzij het echt dichtbij komt zoals Oekrane waar we nog een appeltje te schillen hadden met Rusland en daarom kartrekker waren van wat initiatieven (wat ook Rutte niet slecht uitkwam voor zijn nieuwe baantje).
pi_217435284
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 21:36 schreef Richestorags het volgende:
Dat doen we allemaal in samenspraak met andere landen en niet zelfstandig. Bij Isral is daar geen animo voor. Ofwel omdat we nou nmaal in kamp USA zitten ofwel omdat men niet van mening is dat Isral een genocide pleegt ofwel andere belangen. Daarom laten we Turkije bijvoorbeeld ook met rust.
De claim dat er geen animo is, is best wel uit de lucht gegrepen. Niet voor niets zien we bijvoorbeeld de versnelde erkenning van Palestina door verscheidene Europese landen. Ook dat is een manier om politieke druk te zetten op Isral. Dat is een prima voorbeeld waarbij Nederland zelfstandig kan acteren, net zoals andere landen binnen de EU dat hebben gedaan.

quote:
Mensen hier kunnen demonstreren tot ze een ons wegen, Nederland gaat slechts volgen en dat weet jij ook wel. De trend ziet er niet gunstig uit voor je demonstrerende broeders. Amerika, Duitsland, Frankrijk en Engeland gaan Isral niet dwarszitten en dus Nederland ook niet.
Wie wel of niet mijn broeder is bepaal ik zelf. Of moet ik je nu ook gaan identificeren met de rechtsconservatievelingen in Israel. Laat dat soort rare fratsen maar achterwege in je reacties, als je het niet op inhoud aankan zoek je maar een ander om mee te discussiren.

Mensen kunnen hier inderdaad demonstreren tot ze een ons wegen, dat is hun goed recht. Dat de Nederlandse staat nog geen aanleiding ziet om van standpunt te veranderen zegt niets over de validiteit van hun standpunt of de demonstraties. Frankrijk maakt overigens, net als andere landen, de beweging richting erkenning van de Palestijnse staat. Kortom, karma wordt wel steeds meer een bitch voor Isral op deze manier.

quote:
Zeker wel, want Nederland is geen land dat zelfstandig enorme geopolitieke beslissingen gaat nemen ten aanzien van andere landen. Niet tenzij het echt dichtbij komt zoals Oekrane waar we nog een appeltje te schillen hadden met Rusland en daarom kartrekker waren van wat initiatieven (wat ook Rutte niet slecht uitkwam voor zijn nieuwe baantje).
Wij zijn een soeverein land en prima zelfstandig in staat om geopolitieke beslissingen te nemen. Zoals gezegd: er is geen enkel risico voor ons om een land als Spanje te volgen in bijvoorbeeld de erkenning van de Palestijnse staat. Ook als het gaat om sancties op het gebied van handel lopen wij geen enkel risico. We hebben het hier niet over een militaire interventie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mutant01 op 21-04-2025 21:50:57 ]
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 21 april 2025 @ 21:52:29 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217435340
Goh, 't gaat weer over Isral.

Hoe verrassend.

Zoals ik al zei: religieus tribalisme.

En zoals ik ook al zei: mensen die in een hel geloven moeten sowieso zwijgen over mensenrechten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 21 april 2025 @ 21:57:14 #14
396550 Richestorags
pi_217435383
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 21:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De claim dat er geen animo is, is best wel uit de lucht gegrepen. Niet voor niets zien we bijvoorbeeld de versnelde erkenning van Palestina door verscheidene Europese landen.
Dat is an sich geen teken dat men onwelwillend tegenover Isral staat. Eerder dat het niet verder kan zoals het ging.

quote:
Ook dat is een manier om politieke druk te zetten op Isral. Dat is een prima voorbeeld waarbij Nederland zelfstandig kan acteren, net zoals andere landen binnen de EU dat hebben gedaan.
Dat kan Nederland allemaal doen. Punt is dat Nederland daarin zelf een afweging moet maken, niet op basis van drammende blauwharige "progressieven" en tribale moslims.

quote:
Wie wel of niet mijn broeder is bepaal ik zelf. Of moet ik je nu ook gaan identificeren met de rechtsconservatievelingen in Israel.
Dat zou vreemd zijn, heb ik me ooit sympathiek uitgelaten over hen?

quote:
Laat dat soort rare fratsen maar achterwege in je reacties, als je het niet op inhoud aankan zoek je maar een ander om mee te discussiren.
Je incasseringsvermogen is erg laag. Je hebt mij al voor alles en nog wat uitgemaakt, waaronder moslimhater, terwijl ik altijd hoffelijk naar jou ben.

quote:
Mensen kunnen hier inderdaad demonstreren tot ze een ons wegen, dat is hun goed recht. Dat de Nederlandse staat nog geen aanleiding ziet om van standpunt te veranderen zegt niets over de validiteit van hun standpunt of de demonstraties.
Welke validiteit is er? Welke standpunten zijn er?

quote:
Frankrijk maakt overigens, net als andere landen, de beweging richting erkenning van de Palestijnse staat. Kortom, karma wordt wel steeds meer een bitch voor Isral op deze manier.
Nou dat is toch helemaal prima? Hoezo zou karma een bitch worden voor Isral? Uiteindelijk is het ook in Isral's belang dat daar stabiliteit komt, ook al hebben Bibi en co. dat niet door. De gemiddelde Israli wel.

quote:
Wij zijn een soeverein land en prima zelfstandig in staat op geopolitieke beslissingen te nemen. Zoals gezegd: er is geen enkel risico voor ons om een land als Spanje te volgen in bijvoorbeeld de erkenning van de Palestijnse staat. Ook als het gaat om sancties op het gebied van handel lopen wij geen enkel risico. We hebben het hier niet over een militaire interventie.
Die afweging moeten we zelf maken, niet op basis van tribale support. Overigens zou ik daar niet op tegen zijn.
  maandag 21 april 2025 @ 22:08:13 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217435486
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Goh, 't gaat weer over Isral.

Hoe verrassend.

Zoals ik al zei: religieus tribalisme.

En zoals ik ook al zei: mensen die in een hel geloven moeten sowieso zwijgen over mensenrechten.
Men blies dit topic nieuw leven in vanwege de Gaza-demonstratie. Niet zo vreemd dat het dan over Isral gaat.
pi_217435504
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 21:57 schreef Richestorags het volgende:
Dat is an sich geen teken dat men onwelwillend tegenover Isral staat. Eerder dat het niet verder kan zoals het ging.
Het is een teken dat men zich keert tegen de conservatieve Isralirs die tegen een tweestatenoplossing zijn. En de timing is natuurlijk ook symbolisch. En dat staat wat mij betreft ook los van de vraag welwillend of onwelwillend tegenover Israel - het is in ieder geval pijnlijk voor de huidige Israelische regering.

quote:
[..]
Dat kan Nederland allemaal doen. Punt is dat Nederland daarin zelf een afweging moet maken, niet op basis van drammende blauwharige "progressieven" en tribale moslims.
Precies. Dus de claim: er is geen handelingsperspectief is onzin. Dank voor de bevestiging. En ja, daar moet Nederland zelf een afweging in maken. En tegelijkertijd mogen mensen daarvoor pleiten en demonstreren.

quote:
Dat zou vreemd zijn, heb ik me ooit sympathiek uitgelaten over hen?
De term weinig kritisch is het eerste wat in mij opkomt. Verder heb ik de demonstranten nooit mijn broeders genoemd, kortom - het tribalisme (een verwijt van jou richting moslims) daar doe jij zelf lekker aan mee. Want de enige reden dat jij hen 'mijn broeders' noemt - is vanwege het feit dat ik mogelijk eenzelfde religieuze achtergrond deel met een deel van de demonstranten. Niets meer, niets minder.

quote:
Je incasseringsvermogen is erg laag. Je hebt mij al voor alles en nog wat uitgemaakt, waaronder moslimhater, terwijl ik altijd hoffelijk naar jou ben.
Mijn ervaringen t.a.v. je hoffelijkheid zijn erg anders.

quote:
Welke validiteit is er? Welke standpunten zijn er?
Er zijn talloze standpunten. En validiteit is irrelevant, want ze hebben het recht om te demonstreren. Dat is precies het punt.

quote:
Nou dat is toch helemaal prima? Hoezo zou karma een bitch worden voor Isral? Uiteindelijk is het ook in Isral's belang dat daar stabiliteit komt, ook al hebben Bibi en co. dat niet door. De gemiddelde Israli wel.
Bibi en co vertegenwoordigen momenteel de Isralische staat. In case you didn't know.

quote:
Die afweging moeten we zelf maken, niet op basis van tribale support. Overigens zou ik daar niet op tegen zijn.
Moeten we ook. En nu maken we die beslissing helaas ook op basis van tribale support, althans - dat zeg je zelf. Want we volgen slaafs de VS. Ook een vorm van tribalisme.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 21 april 2025 @ 22:14:30 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217435549
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 22:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Men blies dit topic nieuw leven in vanwege de Gaza-demonstratie. Niet zo vreemd dat het dan over Isral gaat.
Die gaat dan eveneens ook niet over Isral. Of Palestina. Of Gaza.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 21 april 2025 @ 22:19:25 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217435580
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die gaat dan eveneens ook niet over Isral. Of Palestina. Of Gaza.
Uit wat blijkt precies dat het daar niet over ging?
  maandag 21 april 2025 @ 22:22:38 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217435619
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 22:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Uit het feit dat die club nooit voor iets anders de straat is opgegaan. En ook niet zal gaan.

Heb ik je allemaal al een keer uitgelegd, anderhalf jaar geleden al.

Dit is religieus tribalisme; opkomen voor de 'broeders en zusters' in het geloof. Bij conflicten waar externe boemannen zijn aan te wijzen - VS, Westen, Europa, Isral - staan ze allemaal weer vlaggen wapperend en scanderend op straat. Bij intra-islamitische conflicten? Nada. Bij schending van mensenrechten in islamitische landen (en die zijn legio): noppes.

Gisteren was weer een manifestatie van islamisme, aangevuld met wat UvA-studenten en een paar marxisten. Hobby bijeenkomst nummer zoveel van de onzalige samensmelting van oerconservatieve religie en modieus chique hipster progressivisme.

Het leed van Palestijnen interesseert het gros daar niets. He-le-maal niet. Gaat om het religieuze labeltje. En het kleurtje. En wie dat niet doorheeft is stekeblind.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 21 april 2025 @ 22:25:17 #20
396550 Richestorags
pi_217435637
quote:
2s.gif Op maandag 21 april 2025 22:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het is een teken dat men zich keert tegen de conservatieve Isralirs die tegen een tweestatenoplossing zijn. En de timing is natuurlijk ook symbolisch. En dat staat wat mij betreft ook los van de vraag welwillend of onwelwillend tegenover Israel - het is in ieder geval pijnlijk voor de huidige Israelische regering.
Je kunt dat op zoveel manieren opvatten, jij kiest er n. Men kan ook gewoon een oplossing willen. Dat betekent niet per s dat ze zich tegen conservatieve Israli keren.

quote:
Precies. Dus de claim: er is geen handelingsperspectief is onzin. Dank voor de bevestiging. En ja, daar moet Nederland zelf een afweging in maken. En tegelijkertijd mogen mensen daarvoor pleiten en demonstreren.
Ik heb dat ook nooit ontkend. Ik zeg dat wij richting de Taliban net zoveel handelingsperspectief hebben. Uitstekend dat Nederland zelf een afweging hierin maakt en zich niet laat meeslepen door onoprechte geluiden.

quote:
De term weinig kritisch is het eerste wat in mij opkomt.
Vreemd. Ik laat mij over het gehele spectrum kritisch uit over Isral. Dan lees je toch echt niet goed. Maar het zal wel niet genoeg voor je zijn dat ik onpartijdig naar dit conflict kijk en naast de misdaden van Isral een enorme rol van de Arabieren en de Palestijnen zelf hierin zie?

quote:
Verder heb ik de demonstranten nooit mijn broeders genoemd, kortom - het tribalisme (een verwijt van jou richting moslims) daar doe jij zelf lekker aan mee. Want de enige reden dat jij hen 'mijn broeders' noemt - is vanwege het feit dat ik mogelijk eenzelfde religieuze achtergrond deel met een deel van de demonstranten. Niets meer, niets minder.
Ik houd je een spiegel voor. Heb ik ooit gezegd dat ik moslims haat? Ik betaal je met gelijke munt terug en het werkt ook. Misschien dat je kunt stoppen mij te pas en te onpas voor moslimhater uit te maken dan?

quote:
Mijn ervaringen t.a.v. je hoffelijkheid zijn erg anders.
Dat kan.

quote:
Er zijn talloze standpunten. En validiteit is irrelevant, want ze hebben het recht om te demonstreren. Dat is precies het punt.
En wij hebben het recht hun hypocrisie aan te tonen.

quote:
Bibi en co vertegenwoordigen momenteel de Isralische staat. In case you didn't know.
Eh ja, dat weet ik. Maar jij hebt het over Isral dat "karma" terugkrijgt in de vorm van een erkenning van Palestina. Ik geef alleen aan dat de gemiddelde Israli daar niet wakker van zal liggen, alleen de hardliners. Boeiend dat zij vertegenwoordigers zijn. Isral bestaat uit meer mensen dan die clowns.

quote:
Moeten we ook. En nu maken we die beslissing helaas ook op basis van tribale support, althans - dat zeg je zelf. Want we volgen slaafs de VS. Ook een vorm van tribalisme.
Ik zou dan ook graag zien dat we in Europa in het algemeen ons onafhankelijk opstellen van de VS. Dat we slaafs de VS volgen met alles is dan weer een vals frame. Zie Oekrane. Of het aantal landen dat tegen Irak gekant was.
pi_217435663
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 22:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het ging daar gewoon over, dat bleek uit letterlijk alles. De vlaggen, de leuzen (en ze hielden zich massaal aan het politiek correcte 'free Palestine') de organisatie (en dan heb ik het over de demo in R'dam).

Maar omdat het georganiseerd is door moslims - is dat meteen ook 'een trigger'. Dan hoeven we het ook niet meer over de inhoud te hebben, namelijk wat er daar allemaal speelt, maar kunnen we het gewoon hebben over de demonstranten zelf.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 21 april 2025 @ 22:30:02 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217435666
quote:
11s.gif Op maandag 21 april 2025 22:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het ging daar gewoon over, dat bleek uit letterlijk alles. De vlaggen, de leuzen (en ze hielden zich massaal aan het politiek correcte 'free Palestine') de organisatie (en dan heb ik het over de demo in R'dam).

Maar omdat het georganiseerd is door moslims - is dat meteen ook 'een trigger'. Dan hoeven we het ook niet meer over de inhoud te hebben, namelijk wat er daar allemaal speelt, maar kunnen we het gewoon hebben over de demonstranten zelf.
Zoals je zelf graag zegt:

Hier gelooft niemand meer in.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217435800
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 22:25 schreef Richestorags het volgende:
Je kunt dat op zoveel manieren opvatten, jij kiest er n. Men kan ook gewoon een oplossing willen. Dat betekent niet per s dat ze zich tegen conservatieve Israli keren.
Niet per se, maar het ligt er dik bovenop. Het is nogal wat om tijdens een heftige conflictperiode ervoor te kiezen de 'andere' partij te erkennen. Dat weet jij zelf ook wel. Diplomatiek gezien zegt het veel. Het zegt namelijk dat men de keuze voor verder geweld en escalatie, waar de huidige Isralische regering voor staat, niet accepteren.

quote:
Ik heb dat ook nooit ontkend. Ik zeg dat wij richting de Taliban net zoveel handelingsperspectief hebben. Uitstekend dat Nederland zelf een afweging hierin maakt en zich niet laat meeslepen door onoprechte geluiden.
Dat klopt dus niet. Wij hebben meer handelingsperspectief richting Isral dan tegenover een Taliban. Welke handelsbetrekkingen hebben wij met de Taliban bijvoorbeeld? Of de andere mogelijkheid, het erkennen van de Palestijnse staat. Hoe zie jij dat voor je bij de Taliban? Kortom, zowel diplomatiek als financieel hebben we veel meer mogelijkheden bij Isral dan bij de Taliban.

quote:
Vreemd. Ik laat mij over het gehele spectrum kritisch uit over Isral. Dan lees je toch echt niet goed. Maar het zal wel niet genoeg voor je zijn dat ik onpartijdig naar dit conflict kijk en naast de misdaden van Isral een enorme rol van de Arabieren en de Palestijnen zelf hierin zie?
Is dit een vraag of een vermeende (welbekende) observatie? Het conflict kent een behoorlijk grote rol van bepaalde Westerse landen, misschien kunnen die ook tegelijkertijd onderdeel zijn van je reflectie. Het grotere plaatje omvat namelijk het spel tussen het Westen, Isral, de Palestijnen, Iran en de Arabieren. De Arabieren hebben de laatste jaren hele grote stappen in de toenadering naar de Isralirs genomen en hebben een actieve rol gespeeld in de bemiddeling tussen Hamas en Isral, de strijd tegen Iran en de bescherming van Isral tegen Iran. Maar goed, dat bekt allemaal wat minder lekker - want past wat minder goed in het standaard frame: Isral tegen de rest van het Midden-Oosten.

quote:
Ik houd je een spiegel voor. Heb ik ooit gezegd dat ik moslims haat? Ik betaal je met gelijke munt terug en het werkt ook. Misschien dat je kunt stoppen mij te pas en te onpas voor moslimhater uit te maken dan?
Misschien de spiegel ook even naar jezelf draaien, als je weer eens lekker aan het generaliseren bent en allerlei negatieve zaken generiek toedicht aan moslims. Want ja, dat zijn wel zaken die ik vooral zie bij moslimhaters. Waarom zou je anders mensen zo graag collectief willen wegzetten?

quote:
En wij hebben het recht hun hypocrisie aan te tonen.
Dat kan je doen als je oprecht bekend bent met hun ideen en gevoelens. Iemand hypocrisie verwijten terwijl je de helft van het verhaal kent is net zo hypocriet. Jij weet namelijk niet hoe deze demonstranten denken over Jemen of Sudan - of Myanmar. Je bent wel aan het invullen. Met als enige uitgangspunt 'daar zie ik ze niet tegen demonstreren'. Ik vind dat een weinig sterk uitgangspunt.

quote:
Eh ja, dat weet ik. Maar jij hebt het over Isral dat "karma" terugkrijgt in de vorm van een erkenning van Palestina. Ik geef alleen aan dat de gemiddelde Israli daar niet wakker van zal liggen, alleen de hardliners. Boeiend dat zij vertegenwoordigers zijn. Isral bestaat uit meer mensen dan die clowns.
Ja - en ik had het niet over de gemiddelde Israeli. Overigens is het interessant dat je hier wel graag allerlei nuances maakt. Zou je sieren dit ook te doen bij andere landen en groepen mensen.

quote:
Ik zou dan ook graag zien dat we in Europa in het algemeen ons onafhankelijk opstellen van de VS. Dat we slaafs de VS volgen met alles is dan weer een vals frame. Zie Oekrane. Of het aantal landen dat tegen Irak gekant was.
Ik had het over Nederland. En Nederland heeft toch echt in Irak gezeten. Braaf de weapons of mass destruction zoeken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217436309
quote:
11s.gif Op maandag 21 april 2025 22:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is pure discriminatie op grond van geloof, dat commentaar op die demonstratie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217436431
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 07:05 schreef Hanca het volgende:
Het is pure discriminatie op grond van geloof, dat commentaar op die demonstratie.
Voor sommige mensen kunnen moslims het nou eenmaal nooit goed doen.
pi_217436502
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 07:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Voor sommige mensen kunnen moslims het nou eenmaal nooit goed doen.
Organiseren ze een nette demonstratie, zonder enig incident (en nee CIDI, dat bord zegt niet wat jullie twitteren), over een politiek relevant onderwerp wat breed leeft in de samenleving (zelfs binnen van oudsher pro-Isral partijen als de CU gaan steeds meer pro-Gaza stemmen op, zie ook de ondertekening van die paginagrote advertentie door Volt, D66, PvdA-GL, SP, Denk, hun jongerenpartijen en PerspectieF) en dan nog krijg je gezeik dat die demonstratie niet mag, puur en alleen omdat het geloof van de mensen die het hebben georganiseerd bepaalde mensen hier niet aan staat.

Hoe duidelijk je discriminatie wil hebben weet ik niet, dit is echt een klassiek geval. De SP had gezien het ondertekenen van die advertentie exact dezelfde demonstratie kunnen organiseren, waren de mensen in dit topic dan ook zo boos geweest?
  dinsdag 22 april 2025 @ 08:09:46 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217436560
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uit het feit dat die club nooit voor iets anders de straat is opgegaan. En ook niet zal gaan.

Heb ik je allemaal al een keer uitgelegd, anderhalf jaar geleden al.

Dit is religieus tribalisme; opkomen voor de 'broeders en zusters' in het geloof. Bij conflicten waar externe boemannen zijn aan te wijzen - VS, Westen, Europa, Isral - staan ze allemaal weer vlaggen wapperend en scanderend op straat. Bij intra-islamitische conflicten? Nada. Bij schending van mensenrechten in islamitische landen (en die zijn legio): noppes.

Gisteren was weer een manifestatie van islamisme, aangevuld met wat UvA-studenten en een paar marxisten. Hobby bijeenkomst nummer zoveel van de onzalige samensmelting van oerconservatieve religie en modieus chique hipster progressivisme.

Het leed van Palestijnen interesseert het gros daar niets. He-le-maal niet. Gaat om het religieuze labeltje. En het kleurtje. En wie dat niet doorheeft is stekeblind.
Er is dus eigenlijk niets waar dat uit blijkt, behalve dat ze niet door al jouw hoepeltjes springen om een politieke boodschap te mogen uitdragen. Maar er is je al vaker uitgelegd waarom demonstreren voor een boodschap waar de regering het mee eens is, tamelijk zinloos is.

Verder is je post weer eens het verzinnen van standpunten en invullen voor anderen. Waarom bepaal jij precies voor iemand anders of het lot van de Palestijnen ze wat aangaat? Dat kunnen die mensen prima zelf.

En er is daadwerkelijk helemaal niemand die huidskleur bij dit confict haalt. Jij bent echt de enige, bij wie gaat het dan om het kleurtje.
pi_217436608
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit lijkt verdomd veel op hoe de zionisten het graag willen. Je mag kennelijk pas kritiek uiten op Israel als je eerst kritiek uit op allerlei andere landen die ook bevolkingsgroepen onderdrukken en mensenrechten schenden.
  dinsdag 22 april 2025 @ 09:11:16 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217436921
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 08:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dit lijkt verdomd veel op hoe de zionisten het graag willen. Je mag kennelijk pas kritiek uiten op Israel als je eerst kritiek uit op allerlei andere landen die ook bevolkingsgroepen onderdrukken en mensenrechten schenden.
Sowieso is het een dorgargument van de bovensteplank.

Alsof de situatie in Gaza afhankelijk is van wat demonstranten doen. Een beetje hetzelfde kinderachtige gezeur als over dat de situatie van het klimaat kennelijk afhankelijk is van hoe vaak de minister in een vliegtuig zit.
  dinsdag 22 april 2025 @ 19:30:58 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217440873
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 08:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Organiseren ze een nette demonstratie, zonder enig incident (en nee CIDI, dat bord zegt niet wat jullie twitteren), over een politiek relevant onderwerp wat breed leeft in de samenleving (zelfs binnen van oudsher pro-Isral partijen als de CU gaan steeds meer pro-Gaza stemmen op, zie ook de ondertekening van die paginagrote advertentie door Volt, D66, PvdA-GL, SP, Denk, hun jongerenpartijen en PerspectieF) en dan nog krijg je gezeik dat die demonstratie niet mag, puur en alleen omdat het geloof van de mensen die het hebben georganiseerd bepaalde mensen hier niet aan staat.

Hoe duidelijk je discriminatie wil hebben weet ik niet, dit is echt een klassiek geval. De SP had gezien het ondertekenen van die advertentie exact dezelfde demonstratie kunnen organiseren, waren de mensen in dit topic dan ook zo boos geweest?
Ach, je hebt problemen met discriminatie?

Zou ik je bijbel nog eens doorneuzen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 23 april 2025 @ 09:34:14 #31
396550 Richestorags
pi_217444378
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 22:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Niet per se, maar het ligt er dik bovenop. Het is nogal wat om tijdens een heftige conflictperiode ervoor te kiezen de 'andere' partij te erkennen. Dat weet jij zelf ook wel. Diplomatiek gezien zegt het veel. Het zegt namelijk dat men de keuze voor verder geweld en escalatie, waar de huidige Isralische regering voor staat, niet accepteren.
Het zegt dat men een oplossing voorstaat. Met woorden. Zolang dat niet gekoppeld is aan acties is dat nog niet veel reden tot zorg voor Isral.

quote:
Dat klopt dus niet. Wij hebben meer handelingsperspectief richting Isral dan tegenover een Taliban. Welke handelsbetrekkingen hebben wij met de Taliban bijvoorbeeld?
Weinig maar zoals ik zei hebben we veel sanctiemogelijkheden, inclusief stopzetten van hulp.

quote:
Of de andere mogelijkheid, het erkennen van de Palestijnse staat. Hoe zie jij dat voor je bij de Taliban? Kortom, zowel diplomatiek als financieel hebben we veel meer mogelijkheden bij Isral dan bij de Taliban.
Staat van n van de vele minderheden in Afghanistan uitroepen. Daarnaast kunnen we in Afghanistan militair ingrijpen, iets wat in Isral nooit gaat gebeuren i.v.m. nukes.

quote:
Is dit een vraag of een vermeende (welbekende) observatie? Het conflict kent een behoorlijk grote rol van bepaalde Westerse landen, misschien kunnen die ook tegelijkertijd onderdeel zijn van je reflectie. Het grotere plaatje omvat namelijk het spel tussen het Westen, Isral, de Palestijnen, Iran en de Arabieren. De Arabieren hebben de laatste jaren hele grote stappen in de toenadering naar de Isralirs genomen en hebben een actieve rol gespeeld in de bemiddeling tussen Hamas en Isral, de strijd tegen Iran en de bescherming van Isral tegen Iran. Maar goed, dat bekt allemaal wat minder lekker - want past wat minder goed in het standaard frame: Isral tegen de rest van het Midden-Oosten.
Dat is mijn frame ook niet. De Arabische landen zijn inderdaad door de jaren heen (terecht) naar Isral toegegroeid. Het enige wat het Westen te verwijten valt in Isral is dat ze niet strenger optreden tegen settlers en Netanyahu nog erkennen als staatshoofd.

quote:
Misschien de spiegel ook even naar jezelf draaien, als je weer eens lekker aan het generaliseren bent en allerlei negatieve zaken generiek toedicht aan moslims. Want ja, dat zijn wel zaken die ik vooral zie bij moslimhaters. Waarom zou je anders mensen zo graag collectief willen wegzetten?
Ik "wil" mensen niet collectief wegzetten. Als ik over de veroveringsdrang van het Romeinse Rijk schrijf, ben ik ook geen Romeinenhater. Vreemde gevolgtrekkingen maak je weer. Ik beschrijf fenomenen en patronen, jij voelt je daar elke keer weer door aangevallen. Ik zeg nooit dat die op elke moslim van toepassing zijn of dat moslims geen mensen zijn.

quote:
Dat kan je doen als je oprecht bekend bent met hun ideen en gevoelens. Iemand hypocrisie verwijten terwijl je de helft van het verhaal kent is net zo hypocriet. Jij weet namelijk niet hoe deze demonstranten denken over Jemen of Sudan - of Myanmar. Je bent wel aan het invullen. Met als enige uitgangspunt 'daar zie ik ze niet tegen demonstreren'. Ik vind dat een weinig sterk uitgangspunt.
Er moet een voorkeur bestaan, anders zou er niet consistent het n boven het ander worden gekozen. Die voorkeur is overigens ook behoorlijk sterk en heeft oorzaken die jij niet graag onder ogen ziet.

quote:
Ja - en ik had het niet over de gemiddelde Israeli. Overigens is het interessant dat je hier wel graag allerlei nuances maakt. Zou je sieren dit ook te doen bij andere landen en groepen mensen.
Als andere groepen mensen daar aanleiding toe geven, verdienen ze zeker die nuance. Voorlopig moet ik genuanceerde Isral standpunten nog tegenkomen bij bepaalde groepen.

quote:
Ik had het over Nederland. En Nederland heeft toch echt in Irak gezeten. Braaf de weapons of mass destruction zoeken.
Ja, daar was ik ook geen fan van.
  woensdag 23 april 2025 @ 09:36:16 #32
396550 Richestorags
pi_217444390
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 07:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Consequent alleen demonstreren tegen Joden is pure discriminatie op grond van etniciteit en religie.
pi_217444425
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Consequent alleen demonstreren tegen Joden is pure discriminatie op grond van etniciteit en religie.
De Joden in Duitsland die exact dezelfde demonstraties organiseren discrimineren Joden? Lijkt me sterk. Het zijn dan ook geen demonstraties tegen Joden, maar voor de inwoners van Gaza en tegen het buitenlandbeleid waar de crimineel Netanyahu permanent de hand boven het hoofd wordt gehouden.
pi_217444535
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:36 schreef Richestorags het volgende:
Consequent alleen kritiek uiten op moslims is pure discriminatie op grond van etniciteit en religie.
  woensdag 23 april 2025 @ 10:10:58 #35
396550 Richestorags
pi_217444573
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
De Joden in Duitsland die exact dezelfde demonstraties organiseren discrimineren Joden? Lijkt me sterk. Het zijn dan ook geen demonstraties tegen Joden, maar voor de inwoners van Gaza en tegen het buitenlandbeleid waar de crimineel Netanyahu permanent de hand boven het hoofd wordt gehouden.
Waarom haal je de hele tijd Duitsland erbij? We hebben het over Nederland. Sowieso kan jij nooit Islamkritiek aan zonder meteen naar Christenen en Joden te wijzen.
  woensdag 23 april 2025 @ 10:12:11 #36
396550 Richestorags
pi_217444585
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Consequent alleen kritiek uiten op moslims is pure discriminatie op grond van etniciteit en religie.
Moslims zijn geen etniciteit. Daarnaast verdient die religie inderdaad die discriminatie. Andere religies zijn hervormd en/of mengen zich niet zo nadrukkelijk in het publieke discours door aan onze vrijheden te gaan zagen.

Grappig altijd dat men in bepaalde delen van de linkse kerk kritiek op Trump/Musk/Christenen/Joden/Isral/AfD volkomen terecht vindt maar zodra het op moslims aankomt...poe.
pi_217444618
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waarom haal je de hele tijd Duitsland erbij? We hebben het over Nederland. Sowieso kan jij nooit Islamkritiek aan zonder meteen naar Christenen en Joden te wijzen.
Omdat jij er ook de hele tijd het buitenland bij haalt? Met je gedoe over aanslagen e.d.

En ik vind inhoudelijke islamkritiek prima, al past dat niet in POL maar zou dat in religie oid moeten. Maar wat jij doet is geen inhoudelijke islamkritiek, maar jij hebt andere normen voor moslims dan voor anderen. En dat noemen we discriminatie.

Ik wijs je er daarom steeds op dat wat in Nederland wordt gedaan door oa moslims, in Duitsland wordt gedaan door Joden. Exact dezelfde protesten. Dus dat jou kritiek helemaal geen hout snijdt, maar dat het je puur om de moslims gaat.
pi_217444629
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Moslims zijn geen etniciteit. Daarnaast verdient die religie inderdaad die discriminatie. Andere religies zijn hervormd en/of mengen zich niet zo nadrukkelijk in het publieke discours door aan onze vrijheden te gaan zagen.
Jij wil juist aan de vrijheden zagen door het vreedzame demonstratierecht af te schaffen voor mensen met een bepaalde religie of levensovertuiging...
  woensdag 23 april 2025 @ 11:36:24 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217445224
Waarbij er ook nog eens een demonstratie verboden moet worden op basis van verzonnen motieven.
pi_217446701
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat jij er ook de hele tijd het buitenland bij haalt? Met je gedoe over aanslagen e.d.

En ik vind inhoudelijke islamkritiek prima, al past dat niet in POL maar zou dat in religie oid moeten. Maar wat jij doet is geen inhoudelijke islamkritiek, maar jij hebt andere normen voor moslims dan voor anderen. En dat noemen we discriminatie.
Nee hoor, dat noemen we helemaal niet zo. Er zijn simpelweg soms verschillende regels voor verschillende groepen. En de Islam is simpelweg niet te vergelijken met het Christendom of het Jodendom en vraagt daardoor een andere benadering.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:17 schreef Hanca het volgende:
Ik wijs je er daarom steeds op dat wat in Nederland wordt gedaan door oa moslims, in Duitsland wordt gedaan door Joden. Exact dezelfde protesten. Dus dat jou kritiek helemaal geen hout snijdt, maar dat het je puur om de moslims gaat.
Heb je hier ook een paar voorbeelden van?
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet. Het zijn anti-Isral demonstraties en demonstraties waar helaas meer dan eens Islamitisch terrorisme wordt omarmd, sprake is van vandalisme en haat wordt verspreid. Dit was afgelopen weekend nog het geval in Rotterdam:
quote:
Zorgen om 'alternatieve dodenherdenking' tijdens 4 mei: 'Hoop dat mensen zich normaal gedragen'

Na een pro-Palestijnse demonstratie op Eerste Paasdag in Rotterdam, waarbij vlaggen van terreurorganisaties als Al-Qaeda en IS werden getoond, laait de discussie op over het demonstratierecht op gevoelige momenten. De aankondiging van een alternatieve herdenking op 4 mei – waar ook Palestijnse slachtoffers van de oorlog in Gaza herdacht zullen worden – leidt tot toenemende zorgen over een waardig verloop van Nationale Dodenherdenking.

...

Bron
Daarnaast is Netanyahu geen crimineel, dus die aantijging klopt gewoon niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217446743
quote:
14s.gif Op woensdag 23 april 2025 14:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Heb je hier ook een paar voorbeelden van?
[..]
Deze groep doet dat: https://www.juedische-stimme.de/
https://www.volkskrant.nl(...)lk-spreekt~bbe38926/

quote:
Nee, dat is het niet. Het zijn anti-Isral demonstraties en demonstraties waar helaas meer dan eens Islamitisch terrorisme wordt omarmd, sprake is van vandalisme en haat wordt verspreid. Dit was afgelopen weekend nog het geval in Rotterdam.
Totale, volledige onzin.
quote:
Daarnaast is Netanyahu geen crimineel, dus die aantijging klopt gewoon niet.
Die man is zelfs in Isral al veroordeeld.
pi_217447027
quote:
Dit is een aftreksel van de Amerikaanse actiegroep Jewish Voice for Peace, een antizionistische Joodse vereniging.

Die zijn er, maar uitzonderlijk en krijgen een disproportionele media-aandacht omdat het in bepaalde kringen goed past in het gewenste narratief. Het is dan ook niet zo vreemd dat men bij een linkse en progressieve krant als dat de Volkskrant hier aandacht aan besteed.

Het meest opmerkelijke is nog wel dat je niet Joods hoeft te zijn om onder te deel worden van deze groepering. Wat ook de vraag opwekt hoeveel mensen hier Joods zijn en in hoeverre je deze organisatie berhaupt als Joods kunt wegzetten.

Bron

En in de Verenigde Staten heeft Jewish Voice for Peace trouwens iets meer dan 30,000 leden op een totale bevolking van 7,5 miljoen Joodse Amerikanen (bron). Dat is dus 0,4% van alle Joden die zijn aangesloten bij deze organisatie.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 14:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Totale, volledige onzin.
Wat is totale en volledige onzin?
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 14:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die man is zelfs in Isral al veroordeeld.
Nee, rechtszaak loopt nog altijd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 23 april 2025 @ 19:18:31 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217449898
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij wil juist aan de vrijheden zagen door het vreedzame demonstratierecht af te schaffen voor mensen met een bepaalde religie of levensovertuiging...
Jank nog wat meer over discriminatie.

Zou die heilige boeken nog eens nalezen, kom dan nog 's terug met 'discriminatie'.

Vooral m.b.t. vrouwen, homo's en andersdenkenden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217450898
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

Zou die heilige boeken nog eens nalezen, kom dan nog 's terug met 'discriminatie'.

En misschien zou jij er goed aan doen om het Oude Testament nog eens te lezen.
  woensdag 23 april 2025 @ 20:40:23 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217450908
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 20:39 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
En misschien zou jij er goed aan doen om het Oude Testament nog eens te lezen.
Gedaan.

En nu?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217450947
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gedaan.

En nu?
En wat is je conclusie?
  woensdag 23 april 2025 @ 20:44:54 #47
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217450951
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Maar zijn ze alleen moslims? Zijn ze ook niet mannen, vaders, zonen, buurmannen, collega's, sexpartners, voetballers? Waarom je richten op die ene eigenschap :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 23 april 2025 @ 20:46:23 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217450964
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 20:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
En wat is je conclusie?
Dat het letterlijk lezen van eeuwenoude verhalen een buitengewoon slecht idee is. Laat staan om er goddelijke onfeilbaarheid aan toe te kennen.

Dat roep ik al een jaartje of tigtig.

Als je dit topic richting Jodendom wil pushen, zeg dat dan. Dan meld ik je bij deze dat ik een afgrijzen heb van alle orthodoxe religies, al helemaal wanneer ze andere mensen onderdrukken..

Voordeel van het Jodendom is: die bekeren niet en geloven wat minder in dingen als eeuwig brandende hellen en zo. Heb je bij mij al een plusje, dat wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door EttovanBelgie op 23-04-2025 20:51:56 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217451052
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat jij de bijbel niet begrijpt hoef je hier niet in elke post komen uitschreeuwen. Ik heb je duidelijk genoeg gemaakt dat ik nooit meer met jou over religie in discussie ga omdat jij er niet alleen niks van snapt, maar ook alles bij elkaar liegt, dus hou op me te quoten en zulke opmerkingen te maken. Ga naar een religieus forum als je gesprekken over de bijbel wil.

Met ook continue die onbijbelse nadruk op een eeuwigbrandende hel die in de bijbel niet voor komt.
  woensdag 23 april 2025 @ 20:55:07 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217451069
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 20:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat jij de bijbel niet begrijpt hoef je hier niet in elke post komen uitschreeuwen. Ik heb je duidelijk genoeg gemaakt dat ik nooit meer met jou over religie in discussie ga omdat jij er niet alleen niks van snapt, maar ook alles bij elkaar liegt, dus hou op me te quoten en zulke opmerkingen te maken. Ga naar een religieus forum als je gesprekken over de bijbel wil.
Waar lieg ik over, Hanca?

En ik snap er niets van? Ben je de paus of zo, dat je het monopolie op bijbeluitleg hebt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')