abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217436502
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 07:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Voor sommige mensen kunnen moslims het nou eenmaal nooit goed doen.
Organiseren ze een nette demonstratie, zonder enig incident (en nee CIDI, dat bord zegt niet wat jullie twitteren), over een politiek relevant onderwerp wat breed leeft in de samenleving (zelfs binnen van oudsher pro-Israël partijen als de CU gaan steeds meer pro-Gaza stemmen op, zie ook de ondertekening van die paginagrote advertentie door Volt, D66, PvdA-GL, SP, Denk, hun jongerenpartijen en PerspectieF) en dan nog krijg je gezeik dat die demonstratie niet mag, puur en alleen omdat het geloof van de mensen die het hebben georganiseerd bepaalde mensen hier niet aan staat.

Hoe duidelijk je discriminatie wil hebben weet ik niet, dit is echt een klassiek geval. De SP had gezien het ondertekenen van die advertentie exact dezelfde demonstratie kunnen organiseren, waren de mensen in dit topic dan ook zo boos geweest?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 22 april 2025 @ 08:09:46 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217436560
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uit het feit dat die club nooit voor iets anders de straat is opgegaan. En ook niet zal gaan.

Heb ik je allemaal al een keer uitgelegd, anderhalf jaar geleden al.

Dit is religieus tribalisme; opkomen voor de 'broeders en zusters' in het geloof. Bij conflicten waar externe boemannen zijn aan te wijzen - VS, Westen, Europa, Israël - staan ze allemaal weer vlaggen wapperend en scanderend op straat. Bij intra-islamitische conflicten? Nada. Bij schending van mensenrechten in islamitische landen (en die zijn legio): noppes.

Gisteren was weer een manifestatie van islamisme, aangevuld met wat UvA-studenten en een paar marxisten. Hobby bijeenkomst nummer zoveel van de onzalige samensmelting van oerconservatieve religie en modieus chique hipster progressivisme.

Het leed van Palestijnen interesseert het gros daar niets. He-le-maal niet. Gaat om het religieuze labeltje. En het kleurtje. En wie dat niet doorheeft is stekeblind.
Er is dus eigenlijk niets waar dat uit blijkt, behalve dat ze niet door al jouw hoepeltjes springen om een politieke boodschap te mogen uitdragen. Maar er is je al vaker uitgelegd waarom demonstreren voor een boodschap waar de regering het mee eens is, tamelijk zinloos is.

Verder is je post weer eens het verzinnen van standpunten en invullen voor anderen. Waarom bepaal jij precies voor iemand anders of het lot van de Palestijnen ze wat aangaat? Dat kunnen die mensen prima zelf.

En er is daadwerkelijk helemaal niemand die huidskleur bij dit confict haalt. Jij bent echt de enige, bij wie gaat het dan om het kleurtje.
pi_217436608
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit is religieus tribalisme; opkomen voor de 'broeders en zusters' in het geloof. Bij conflicten waar externe boemannen zijn aan te wijzen - VS, Westen, Europa, Israël - staan ze allemaal weer vlaggen wapperend en scanderend op straat. Bij intra-islamitische conflicten? Nada. Bij schending van mensenrechten in islamitische landen (en die zijn legio): noppes.
Dit lijkt verdomd veel op hoe de zionisten het graag willen. Je mag kennelijk pas kritiek uiten op Israel als je eerst kritiek uit op allerlei andere landen die ook bevolkingsgroepen onderdrukken en mensenrechten schenden.
  dinsdag 22 april 2025 @ 09:11:16 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217436921
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 08:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dit lijkt verdomd veel op hoe de zionisten het graag willen. Je mag kennelijk pas kritiek uiten op Israel als je eerst kritiek uit op allerlei andere landen die ook bevolkingsgroepen onderdrukken en mensenrechten schenden.
Sowieso is het een dorgargument van de bovensteplank.

Alsof de situatie in Gaza afhankelijk is van wat demonstranten doen. Een beetje hetzelfde kinderachtige gezeur als over dat de situatie van het klimaat kennelijk afhankelijk is van hoe vaak de minister in een vliegtuig zit.
  dinsdag 22 april 2025 @ 19:30:58 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217440873
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 08:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Organiseren ze een nette demonstratie, zonder enig incident (en nee CIDI, dat bord zegt niet wat jullie twitteren), over een politiek relevant onderwerp wat breed leeft in de samenleving (zelfs binnen van oudsher pro-Israël partijen als de CU gaan steeds meer pro-Gaza stemmen op, zie ook de ondertekening van die paginagrote advertentie door Volt, D66, PvdA-GL, SP, Denk, hun jongerenpartijen en PerspectieF) en dan nog krijg je gezeik dat die demonstratie niet mag, puur en alleen omdat het geloof van de mensen die het hebben georganiseerd bepaalde mensen hier niet aan staat.

Hoe duidelijk je discriminatie wil hebben weet ik niet, dit is echt een klassiek geval. De SP had gezien het ondertekenen van die advertentie exact dezelfde demonstratie kunnen organiseren, waren de mensen in dit topic dan ook zo boos geweest?
Ach, je hebt problemen met discriminatie?

Zou ik je bijbel nog eens doorneuzen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 23 april 2025 @ 09:34:14 #31
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217444378
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 22:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Niet per se, maar het ligt er dik bovenop. Het is nogal wat om tijdens een heftige conflictperiode ervoor te kiezen de 'andere' partij te erkennen. Dat weet jij zelf ook wel. Diplomatiek gezien zegt het veel. Het zegt namelijk dat men de keuze voor verder geweld en escalatie, waar de huidige Israëlische regering voor staat, niet accepteren.
Het zegt dat men een oplossing voorstaat. Met woorden. Zolang dat niet gekoppeld is aan acties is dat nog niet veel reden tot zorg voor Israël.

quote:
Dat klopt dus niet. Wij hebben meer handelingsperspectief richting Israël dan tegenover een Taliban. Welke handelsbetrekkingen hebben wij met de Taliban bijvoorbeeld?
Weinig maar zoals ik zei hebben we veel sanctiemogelijkheden, inclusief stopzetten van hulp.

quote:
Of de andere mogelijkheid, het erkennen van de Palestijnse staat. Hoe zie jij dat voor je bij de Taliban? Kortom, zowel diplomatiek als financieel hebben we veel meer mogelijkheden bij Israël dan bij de Taliban.
Staat van één van de vele minderheden in Afghanistan uitroepen. Daarnaast kunnen we in Afghanistan militair ingrijpen, iets wat in Israël nooit gaat gebeuren i.v.m. nukes.

quote:
Is dit een vraag of een vermeende (welbekende) observatie? Het conflict kent een behoorlijk grote rol van bepaalde Westerse landen, misschien kunnen die ook tegelijkertijd onderdeel zijn van je reflectie. Het grotere plaatje omvat namelijk het spel tussen het Westen, Israël, de Palestijnen, Iran en de Arabieren. De Arabieren hebben de laatste jaren hele grote stappen in de toenadering naar de Israëliërs genomen en hebben een actieve rol gespeeld in de bemiddeling tussen Hamas en Israël, de strijd tegen Iran en de bescherming van Israël tegen Iran. Maar goed, dat bekt allemaal wat minder lekker - want past wat minder goed in het standaard frame: Israël tegen de rest van het Midden-Oosten.
Dat is mijn frame ook niet. De Arabische landen zijn inderdaad door de jaren heen (terecht) naar Israël toegegroeid. Het enige wat het Westen te verwijten valt in Israël is dat ze niet strenger optreden tegen settlers en Netanyahu nog erkennen als staatshoofd.

quote:
Misschien de spiegel ook even naar jezelf draaien, als je weer eens lekker aan het generaliseren bent en allerlei negatieve zaken generiek toedicht aan moslims. Want ja, dat zijn wel zaken die ik vooral zie bij moslimhaters. Waarom zou je anders mensen zo graag collectief willen wegzetten?
Ik "wil" mensen niet collectief wegzetten. Als ik over de veroveringsdrang van het Romeinse Rijk schrijf, ben ik ook geen Romeinenhater. Vreemde gevolgtrekkingen maak je weer. Ik beschrijf fenomenen en patronen, jij voelt je daar elke keer weer door aangevallen. Ik zeg nooit dat die op elke moslim van toepassing zijn of dat moslims geen mensen zijn.

quote:
Dat kan je doen als je oprecht bekend bent met hun ideeën en gevoelens. Iemand hypocrisie verwijten terwijl je de helft van het verhaal kent is net zo hypocriet. Jij weet namelijk niet hoe deze demonstranten denken over Jemen of Sudan - of Myanmar. Je bent wel aan het invullen. Met als enige uitgangspunt 'daar zie ik ze niet tegen demonstreren'. Ik vind dat een weinig sterk uitgangspunt.
Er moet een voorkeur bestaan, anders zou er niet consistent het één boven het ander worden gekozen. Die voorkeur is overigens ook behoorlijk sterk en heeft oorzaken die jij niet graag onder ogen ziet.

quote:
Ja - en ik had het niet over de gemiddelde Israeli. Overigens is het interessant dat je hier wel graag allerlei nuances maakt. Zou je sieren dit ook te doen bij andere landen en groepen mensen.
Als andere groepen mensen daar aanleiding toe geven, verdienen ze zeker die nuance. Voorlopig moet ik genuanceerde Israël standpunten nog tegenkomen bij bepaalde groepen.

quote:
Ik had het over Nederland. En Nederland heeft toch echt in Irak gezeten. Braaf de weapons of mass destruction zoeken.
Ja, daar was ik ook geen fan van.
  woensdag 23 april 2025 @ 09:36:16 #32
396550 Richestorags
pi_217444390
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 07:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is pure discriminatie op grond van geloof, dat commentaar op die demonstratie.
Consequent alleen demonstreren tegen Joden is pure discriminatie op grond van etniciteit en religie.
pi_217444425
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Consequent alleen demonstreren tegen Joden is pure discriminatie op grond van etniciteit en religie.
De Joden in Duitsland die exact dezelfde demonstraties organiseren discrimineren Joden? Lijkt me sterk. Het zijn dan ook geen demonstraties tegen Joden, maar voor de inwoners van Gaza en tegen het buitenlandbeleid waar de crimineel Netanyahu permanent de hand boven het hoofd wordt gehouden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217444535
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:36 schreef Richestorags het volgende:
Consequent alleen kritiek uiten op moslims is pure discriminatie op grond van etniciteit en religie.
  woensdag 23 april 2025 @ 10:10:58 #35
396550 Richestorags
pi_217444573
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
De Joden in Duitsland die exact dezelfde demonstraties organiseren discrimineren Joden? Lijkt me sterk. Het zijn dan ook geen demonstraties tegen Joden, maar voor de inwoners van Gaza en tegen het buitenlandbeleid waar de crimineel Netanyahu permanent de hand boven het hoofd wordt gehouden.
Waarom haal je de hele tijd Duitsland erbij? We hebben het over Nederland. Sowieso kan jij nooit Islamkritiek aan zonder meteen naar Christenen en Joden te wijzen.
  woensdag 23 april 2025 @ 10:12:11 #36
396550 Richestorags
pi_217444585
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Consequent alleen kritiek uiten op moslims is pure discriminatie op grond van etniciteit en religie.
Moslims zijn geen etniciteit. Daarnaast verdient die religie inderdaad die discriminatie. Andere religies zijn hervormd en/of mengen zich niet zo nadrukkelijk in het publieke discours door aan onze vrijheden te gaan zagen.

Grappig altijd dat men in bepaalde delen van de linkse kerk kritiek op Trump/Musk/Christenen/Joden/Israël/AfD volkomen terecht vindt maar zodra het op moslims aankomt...poe.
pi_217444618
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waarom haal je de hele tijd Duitsland erbij? We hebben het over Nederland. Sowieso kan jij nooit Islamkritiek aan zonder meteen naar Christenen en Joden te wijzen.
Omdat jij er ook de hele tijd het buitenland bij haalt? Met je gedoe over aanslagen e.d.

En ik vind inhoudelijke islamkritiek prima, al past dat niet in POL maar zou dat in religie oid moeten. Maar wat jij doet is geen inhoudelijke islamkritiek, maar jij hebt andere normen voor moslims dan voor anderen. En dat noemen we discriminatie.

Ik wijs je er daarom steeds op dat wat in Nederland wordt gedaan door oa moslims, in Duitsland wordt gedaan door Joden. Exact dezelfde protesten. Dus dat jou kritiek helemaal geen hout snijdt, maar dat het je puur om de moslims gaat.
pi_217444629
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Moslims zijn geen etniciteit. Daarnaast verdient die religie inderdaad die discriminatie. Andere religies zijn hervormd en/of mengen zich niet zo nadrukkelijk in het publieke discours door aan onze vrijheden te gaan zagen.
Jij wil juist aan de vrijheden zagen door het vreedzame demonstratierecht af te schaffen voor mensen met een bepaalde religie of levensovertuiging...
  woensdag 23 april 2025 @ 11:36:24 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217445224
Waarbij er ook nog eens een demonstratie verboden moet worden op basis van verzonnen motieven.
pi_217446701
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat jij er ook de hele tijd het buitenland bij haalt? Met je gedoe over aanslagen e.d.

En ik vind inhoudelijke islamkritiek prima, al past dat niet in POL maar zou dat in religie oid moeten. Maar wat jij doet is geen inhoudelijke islamkritiek, maar jij hebt andere normen voor moslims dan voor anderen. En dat noemen we discriminatie.
Nee hoor, dat noemen we helemaal niet zo. Er zijn simpelweg soms verschillende regels voor verschillende groepen. En de Islam is simpelweg niet te vergelijken met het Christendom of het Jodendom en vraagt daardoor een andere benadering.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:17 schreef Hanca het volgende:
Ik wijs je er daarom steeds op dat wat in Nederland wordt gedaan door oa moslims, in Duitsland wordt gedaan door Joden. Exact dezelfde protesten. Dus dat jou kritiek helemaal geen hout snijdt, maar dat het je puur om de moslims gaat.
Heb je hier ook een paar voorbeelden van?
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet. Het zijn anti-Israël demonstraties en demonstraties waar helaas meer dan eens Islamitisch terrorisme wordt omarmd, sprake is van vandalisme en haat wordt verspreid. Dit was afgelopen weekend nog het geval in Rotterdam:
quote:
Zorgen om 'alternatieve dodenherdenking' tijdens 4 mei: 'Hoop dat mensen zich normaal gedragen'

Na een pro-Palestijnse demonstratie op Eerste Paasdag in Rotterdam, waarbij vlaggen van terreurorganisaties als Al-Qaeda en IS werden getoond, laait de discussie op over het demonstratierecht op gevoelige momenten. De aankondiging van een alternatieve herdenking op 4 mei – waar ook Palestijnse slachtoffers van de oorlog in Gaza herdacht zullen worden – leidt tot toenemende zorgen over een waardig verloop van Nationale Dodenherdenking.

...

Bron
Daarnaast is Netanyahu geen crimineel, dus die aantijging klopt gewoon niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217446743
quote:
14s.gif Op woensdag 23 april 2025 14:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Heb je hier ook een paar voorbeelden van?
[..]
Deze groep doet dat: https://www.juedische-stimme.de/
https://www.volkskrant.nl(...)lk-spreekt~bbe38926/

quote:
Nee, dat is het niet. Het zijn anti-Israël demonstraties en demonstraties waar helaas meer dan eens Islamitisch terrorisme wordt omarmd, sprake is van vandalisme en haat wordt verspreid. Dit was afgelopen weekend nog het geval in Rotterdam.
Totale, volledige onzin.
quote:
Daarnaast is Netanyahu geen crimineel, dus die aantijging klopt gewoon niet.
Die man is zelfs in Israël al veroordeeld.
pi_217447027
quote:
Dit is een aftreksel van de Amerikaanse actiegroep Jewish Voice for Peace, een antizionistische Joodse vereniging.

Die zijn er, maar uitzonderlijk en krijgen een disproportionele media-aandacht omdat het in bepaalde kringen goed past in het gewenste narratief. Het is dan ook niet zo vreemd dat men bij een linkse en progressieve krant als dat de Volkskrant hier aandacht aan besteed.

Het meest opmerkelijke is nog wel dat je niet Joods hoeft te zijn om onder te deel worden van deze groepering. Wat ook de vraag opwekt hoeveel mensen hier Joods zijn en in hoeverre je deze organisatie überhaupt als Joods kunt wegzetten.

Bron

En in de Verenigde Staten heeft Jewish Voice for Peace trouwens iets meer dan 30,000 leden op een totale bevolking van 7,5 miljoen Joodse Amerikanen (bron). Dat is dus 0,4% van alle Joden die zijn aangesloten bij deze organisatie.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 14:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Totale, volledige onzin.
Wat is totale en volledige onzin?
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 14:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die man is zelfs in Israël al veroordeeld.
Nee, rechtszaak loopt nog altijd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 23 april 2025 @ 19:18:31 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217449898
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij wil juist aan de vrijheden zagen door het vreedzame demonstratierecht af te schaffen voor mensen met een bepaalde religie of levensovertuiging...
Jank nog wat meer over discriminatie.

Zou die heilige boeken nog eens nalezen, kom dan nog 's terug met 'discriminatie'.

Vooral m.b.t. vrouwen, homo's en andersdenkenden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217450898
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

Zou die heilige boeken nog eens nalezen, kom dan nog 's terug met 'discriminatie'.

En misschien zou jij er goed aan doen om het Oude Testament nog eens te lezen.
  woensdag 23 april 2025 @ 20:40:23 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217450908
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 20:39 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
En misschien zou jij er goed aan doen om het Oude Testament nog eens te lezen.
Gedaan.

En nu?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217450947
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gedaan.

En nu?
En wat is je conclusie?
  woensdag 23 april 2025 @ 20:44:54 #47
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217450951
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Maar zijn ze alleen moslims? Zijn ze ook niet mannen, vaders, zonen, buurmannen, collega's, sexpartners, voetballers? Waarom je richten op die ene eigenschap :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 23 april 2025 @ 20:46:23 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217450964
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 20:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
En wat is je conclusie?
Dat het letterlijk lezen van eeuwenoude verhalen een buitengewoon slecht idee is. Laat staan om er goddelijke onfeilbaarheid aan toe te kennen.

Dat roep ik al een jaartje of tigtig.

Als je dit topic richting Jodendom wil pushen, zeg dat dan. Dan meld ik je bij deze dat ik een afgrijzen heb van alle orthodoxe religies, al helemaal wanneer ze andere mensen onderdrukken..

Voordeel van het Jodendom is: die bekeren niet en geloven wat minder in dingen als eeuwig brandende hellen en zo. Heb je bij mij al een plusje, dat wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door EttovanBelgie op 23-04-2025 20:51:56 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217451052
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat jij de bijbel niet begrijpt hoef je hier niet in elke post komen uitschreeuwen. Ik heb je duidelijk genoeg gemaakt dat ik nooit meer met jou over religie in discussie ga omdat jij er niet alleen niks van snapt, maar ook alles bij elkaar liegt, dus hou op me te quoten en zulke opmerkingen te maken. Ga naar een religieus forum als je gesprekken over de bijbel wil.

Met ook continue die onbijbelse nadruk op een eeuwigbrandende hel die in de bijbel niet voor komt.
  woensdag 23 april 2025 @ 20:55:07 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217451069
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 20:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat jij de bijbel niet begrijpt hoef je hier niet in elke post komen uitschreeuwen. Ik heb je duidelijk genoeg gemaakt dat ik nooit meer met jou over religie in discussie ga omdat jij er niet alleen niks van snapt, maar ook alles bij elkaar liegt, dus hou op me te quoten en zulke opmerkingen te maken. Ga naar een religieus forum als je gesprekken over de bijbel wil.
Waar lieg ik over, Hanca?

En ik snap er niets van? Ben je de paus of zo, dat je het monopolie op bijbeluitleg hebt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')