Peterselieman | zondag 20 april 2025 @ 21:20 |
![]() ![]() Jeddah Corniche Circuit ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Countdown naar de sessies | |
quo_ | zondag 20 april 2025 @ 21:20 |
Mee eens. Je kunt het dus wel, iets zinnings posten. | |
pmponer | zondag 20 april 2025 @ 21:21 |
Ach nog geen grote problemen voor M4X maar 12 punten achter | |
DombohetOlifantje1 | zondag 20 april 2025 @ 21:21 |
Je hoeft het niet altijd eens te zijn. Maakt iets niet meteen niet zinni(n)g natuurlijk. | |
Armani XL | zondag 20 april 2025 @ 21:22 |
Scoreblok journalist | |
TheStigsDutchCousin | zondag 20 april 2025 @ 21:23 |
![]() | |
Peterselieman | zondag 20 april 2025 @ 21:26 |
Albon vliegt met Max mee | |
bedachtzaam | zondag 20 april 2025 @ 21:26 |
Wedstrijdleiding, of plaats terug geven of een penalty. | |
R-woud93 | zondag 20 april 2025 @ 21:26 |
Naar de regenboog? ![]() | |
TheStigsDutchCousin | zondag 20 april 2025 @ 21:26 |
Albro ![]() | |
Adames | zondag 20 april 2025 @ 21:26 |
Norris is dan ook mokerdom | |
Adames | zondag 20 april 2025 @ 21:27 |
Dat heb ik dan gemist ![]() | |
DombohetOlifantje1 | zondag 20 april 2025 @ 21:27 |
Wereld van verschil met de actie van Piastri op Hamilton natuurlijk ![]() | |
Adames | zondag 20 april 2025 @ 21:29 |
Prachtig inderdaad Niet per se intelligent trouwens, maar wel gedurfd en mooi | |
PzKpfw | zondag 20 april 2025 @ 21:29 |
Denk je? | |
Nattekat | zondag 20 april 2025 @ 21:29 |
![]() Wel live gekeken | |
Peterselieman | zondag 20 april 2025 @ 21:30 |
Dat laat zien waarom Piastri wel WK-materiaal is | |
TheStigsDutchCousin | zondag 20 april 2025 @ 21:30 |
EN DAN ZEG JE NIKS?! ![]() | |
TheStigsDutchCousin | zondag 20 april 2025 @ 21:31 |
Piastri deed een Senna, hij zag een gat en ging er voor. | |
Adames | zondag 20 april 2025 @ 21:31 |
Dat doen meer mannen wel | |
Peterselieman | zondag 20 april 2025 @ 21:32 |
McLaren ligt in nog warmere omstandigheden een straatlengte voor | |
Luctor.et.Emergo | zondag 20 april 2025 @ 21:32 |
Oh ja, sprintweekend de volgende keer. ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 20 april 2025 @ 21:33 |
Leuk ![]() | |
Weltschmerz | zondag 20 april 2025 @ 21:34 |
Jetpoolen tegen de klimaatverandering. | |
Luctor.et.Emergo | zondag 20 april 2025 @ 21:34 |
Oh ja 4 mei. Dat kan niet. | |
ChevyCaprice | zondag 20 april 2025 @ 21:34 |
Hij wilde de leiding overnemen van Max, dan moet je dus push | |
Vliegbaard | zondag 20 april 2025 @ 21:35 |
McLaren zou hier ook wel even een 1-2tje pakken. | |
Nattekat | zondag 20 april 2025 @ 21:35 |
Was sociaal aan het doen enzo ![]() Ook echt werkelijk geen idee wat er met Russell gebeurd is ![]() | |
Peterselieman | zondag 20 april 2025 @ 21:36 |
Ja, we hebben buiten Norris gerekend | |
Peterselieman | zondag 20 april 2025 @ 21:36 |
Die zag zijn rubbertjes scheuren | |
SiGNe | zondag 20 april 2025 @ 21:37 |
Maar daar werd Max vroeger ook altijd al voor gestrafd, nu doet Piastri het, krijgt geen straf. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 20 april 2025 @ 21:38 |
Red Bull tekent geen protest aan tegen de straf. | |
SiGNe | zondag 20 april 2025 @ 21:40 |
Nee hoor, Norris kan de druk helemaal niet aan. En zo lang Max in elk geval P2 weet te worden dan hoeft het niet eens een heel groot probleem te zijn dat hij wat minder wint. Dan snoepen Piastri en Norris punten bij elkaar weg. Max staat al 2 punten achter Norris | |
Peterselieman | zondag 20 april 2025 @ 21:40 |
Protest aantekenen kan ook niet | |
ootjekatootje | zondag 20 april 2025 @ 21:40 |
Iemand de banden van George al gezien? | |
TheStigsDutchCousin | zondag 20 april 2025 @ 21:41 |
In beroep dan ![]() | |
SiGNe | zondag 20 april 2025 @ 21:41 |
Heeft ook zelden zin. Dan moet men door klagen tot aan het CAS. | |
ZaZoe | zondag 20 april 2025 @ 21:42 |
Eensch! | |
ChevyCaprice | zondag 20 april 2025 @ 21:44 |
Zal vast komen omdat ze collectief anti-Max zijn. | |
Vliegbaard | zondag 20 april 2025 @ 21:45 |
Ik wil meer zeggen, de McLaren is een snelle wagen en zeer waarschijnlijk de snelste van het veld, maar elk weekend is anders | |
TheStigsDutchCousin | zondag 20 april 2025 @ 21:46 |
McLaren is het snelste, Max doet het maximale. Ergens wel gaaf om te zien dat het zo dicht bij elkaar zit. | |
SiGNe | zondag 20 april 2025 @ 21:52 |
Vanaf Spanje worden de regels ook strenger, dan zal er meer duidelijk worden. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 20 april 2025 @ 21:53 |
Ik vraag me soms af waarom het zo lang moet duren met regels ![]() | |
Repentless | zondag 20 april 2025 @ 21:55 |
Vind ik ook. Dit seizoen wordt enerverender dan de afgelopen drie, zonder een absolute favoriet (qua coureurs dan, het constructeurskampioenschap lijkt me sowieso voor McLaren). | |
SiGNe | zondag 20 april 2025 @ 21:55 |
Teams moeten er wel op kunnen anticiperen maar dit is inderdaad wel erg lang. Men kon ook vrij snel de regels aanpassen in China en vervolgens moeten we 7 rraces wachten voor er echte regels komen. | |
ChevyCaprice | zondag 20 april 2025 @ 22:00 |
Deze bocht is eigenlijk ontwerp technisch gezien best belabberd. Je kan er niet goed met 2 auto's doorheen dus effectief ontmoedig je hiermee een actie. Maar als iemand een straf zou krijgen dan moet het denk ik technisch gezien voor Tsunoda zijn want hij tikt met zijn voorwiel Gasly's achterwiel. Benieuwd wat de stewards zeggen. ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 20 april 2025 @ 22:01 |
No further action. blijkbaar voor dit incident. | |
ChevyCaprice | zondag 20 april 2025 @ 22:02 |
Hierbij de uitleg voor MAx zijn straf The Stewards reviewed positioning/marshalling system data, video, timing, telemetry and in-car video evidence and determined that car 81 had its front axle at least alongside the mirror of Car 1 prior to and at the apex of corner 1 when trying to overtake Car 1 on the inside. In fact, Car 81 was alongside Car 1 at the apex. Based on the Driver’s Standards Guidelines, it was therefore Car 81’s corner and he was entitled to be given room. Car 1 then left the track and gained a lasting advantage that was not given back. He stayed in front of Car 81 and sought to build on the advantage. Ordinarily, the baseline penalty for leaving the track and gaining a lasting advantage is 10 seconds. However, given that this was lap one and turn one incident, we considered that to be a mitigating circumstance and imposed a 5 second time penalty instead. | |
WismutVeilchen83 | zondag 20 april 2025 @ 22:04 |
De hoop die sommigen hierop gevestigd hebben.. Ze gaan toch alleen meten in stilstand. We gaan zien dat ze gewoon door de keuring komen, ze nog steeds even snel zijn en weer op onboard beelden zien dat ze nog net zoveel doorbuigen als eerst. Verwacht er nou maar gewoon helemaal niks van, zie de achtervleugels. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 20 april 2025 @ 22:05 |
Volledig mee eens. Snap niet dat hier discussie over is. | |
WismutVeilchen83 | zondag 20 april 2025 @ 22:07 |
Aah, dus je hoeft niet voor te liggen bij de apex, als je gelijk ligt is het ook al goed. En dan moet wie nou wie voorrang geven eigenlijk? De auto die het meest gelijk ligt? Wat een onzin ![]() | |
Zorro | zondag 20 april 2025 @ 22:09 |
In goed Nederlands: Piastri lag achter. En dan is het zijn bocht? | |
Luctor.et.Emergo | zondag 20 april 2025 @ 22:11 |
| |
ChevyCaprice | zondag 20 april 2025 @ 22:11 |
In fact, Car 81 was alongside Car 1 at the apex. | |
chufi | zondag 20 april 2025 @ 22:12 |
alongside is er naast dus het is gelijk ... dan juist geen straf | |
ChevyCaprice | zondag 20 april 2025 @ 22:15 |
Je hoeft er alleen naast te zitten dan is het blijkbaar jouw bocht | |
WismutVeilchen83 | zondag 20 april 2025 @ 22:15 |
Haha, ja, precies. Wat is dit nou? Iedereen is alongside, alleen de één een beetje meer alongside dan de ander? Wat een bullshit dit. Er staat eigenlijk dat het gelijk is en daarna ‘daar staat dus eigenlijk een straf van 10 seconde op, maar we matsen je’ ![]() | |
WismutVeilchen83 | zondag 20 april 2025 @ 22:16 |
Maar wie bepaalt dan wie naast wie zit? | |
ChevyCaprice | zondag 20 april 2025 @ 22:16 |
De stewards. | |
Repentless | zondag 20 april 2025 @ 22:16 |
Tsunoda kan daar mijns inziens weinig anders. Hij heeft simpelweg geen enkele ruimte meer over aan de linkerkant om een andere lijn te kiezen, daar zit een betonnen muur. Zijn voorwiel zit voor het achterwiel van Gasly, maar zonder ruimte om langs elkaar te gaan. Dus ook als hij eerder had geremd was dat contact er geweest. Gasly heeft rechts nog een kleine ruimte over om iets uit te wijken. Maar goed, dit gaat over split seconds met 200+ km/u. Achteraf altijd wat makkelijker te analyseren dan het moment zelf. ![]() | |
BehoorlijkKritisch | zondag 20 april 2025 @ 22:17 |
Aan de binnenkant is hierbij volgens mij wel de essentie. | |
ChevyCaprice | zondag 20 april 2025 @ 22:18 |
Dat is inderdaad wat die richtlijn stelt. | |
George_of_the_Jungle | zondag 20 april 2025 @ 22:18 |
Dat gekibbel over ernaast of niet, en wel of geen penalty. Hebben ze bij RB dit weekend een oplossing gevonden voor de auto in Jeddah, of voor de auto voor alle/de meeste circuits? Dat lijkt me interessanter. Max kon het tempo van de McLaren goed volgen in de race, al heeft hij niet echt in vuile lucht gereden. | |
WismutVeilchen83 | zondag 20 april 2025 @ 22:19 |
Maar wie zit dan naast wie? Wie is een beetje meer naast dan de ander dan? | |
WismutVeilchen83 | zondag 20 april 2025 @ 22:20 |
Dat heeft Verstappen toch al 100 keer gezegd? Dit lag puur aan het circuit. | |
ChevyCaprice | zondag 20 april 2025 @ 22:20 |
Circuit heeft er wel een aandeel in dat het goed ging. | |
ChevyCaprice | zondag 20 april 2025 @ 22:22 |
Tsunoda's enige alternatief was remmen. Maar goed deze bocht is sowieso niet fantastisch uitgedacht vind ik zelf. In F2 kan het misschien nog wel met zijn twee, maar in F1 niet. Beetje een farce. | |
Wienerschnitzels | zondag 20 april 2025 @ 22:29 |
Vooral te hopen dat de McLaren echt een klap krijgt in/vanaf Barcelona | |
Wienerschnitzels | zondag 20 april 2025 @ 22:30 |
Die hele apex-regel slaat gewoon nergens op en als Max hetzelfde als Piastri hadden gedaan dan hadden ze het opeens forcing another driver off the track genoemd | |
Repentless | zondag 20 april 2025 @ 22:35 |
Ja, maar ik denk dat het contact bij eerder remmen door Tsunoda er ook was geweest. Dan schiet Gasly ervoorbij, maar zijn achterwiel lijkt op dat moment al in de lijn van Tsunoda's voorwiel te zitten. ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 20 april 2025 @ 22:36 |
Ik vind die richtlijn ook een beetje vreemd. Met teksten als "als je gruwelbot naast de elleboog zit en daartussen de lever is het jouw bocht" Nee dat is geen racen. Als je naast elkaar zit verdien je allebei ruimte en laat dan maar zien wie de beste is. Dat is racen. Maar oké. | |
Ambrosius | zondag 20 april 2025 @ 22:48 |
Tom, ik hoor je niet zo goed, ook al schreeuw je weer enorm. Je zit volledig in de reet van Max. Al jaren natuurlijk, niks nieuws. | |
PzKpfw | zondag 20 april 2025 @ 22:52 |
Dit is helaas waarschijnlijk wel waar. Ze zijn totaal niet consequent en passen per situatie willekeurige regels toe. | |
mikieu | zondag 20 april 2025 @ 23:00 |
Wat Piastri deed moet gewoon mogen, niet als als precies zus zo nee gewoon geen ruimte laten klaar. We zijn aan het racen, je laat toch geen mensen buitenom gaan.. een en al geknoei met regeltjes, domme straffen die je alleen met 200 herhalingen slomos etc kan geven.. Nu ging verstappen er voor, idd buiten de baan. Geef hem de call dat hij die positie binnen 1 ronde moet teruggeven en door. | |
Nattekat | zondag 20 april 2025 @ 23:03 |
Dat is eigenlijk het enige lachwekkende aan de situatie. Verstappen heeft niet eens de kans gehad om Piastri weer voor te laten door de SC. | |
mikieu | zondag 20 april 2025 @ 23:24 |
Mwa, tijd genoeg als hij dat had willen doen. | |
Starflyer | zondag 20 april 2025 @ 23:45 |
Niet volgens de regels. Piastri liet niet genoeg ruimte.
| |
Starflyer | zondag 20 april 2025 @ 23:47 |
Diegene die ingehaald wordt moet de inhaler voorrang geven. | |
THEFXR | zondag 20 april 2025 @ 23:51 |
een Britse pov . Bekijk deze YouTube-video | |
opgebaarde | zondag 20 april 2025 @ 23:55 |
Nu was de inhaal poging van Verstappen op Hamilton Abu Dabhi 2021 in ronde 1 niet geheel gecontroleerd, toch haalt hij net zoals Piastri maar net de bocht en bij Alex gekhjkwaardig (?), maar besluiten de stewards anders. Toen waren er andere regels? De video zie 0:45 Bekijk deze YouTube-video | |
Starflyer | zondag 20 april 2025 @ 23:59 |
Sinds 2022 zijn er nieuwe guidelines, die vorig jaar nog zijn aangepast. En later vorig jaar na het gedoe tussen Norris en Verstappen, blijkbaar nog een keer waar dat "front axle alongside mirror" is vervangen dat je er volledig naast moet zitten, ook als je inhaalt aan de binnenkant. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 21 april 2025 @ 08:11 |
Inderdaad. Toen waren er andere regels. | |
WismutVeilchen83 | maandag 21 april 2025 @ 08:47 |
Hij had een halve ronde, daarna werd de SC uitgeroepen. Geen enkele tijd voor het team om even beelden terug te kijken. Voor een regel waarbij het in centimeters gaat ten opzichte van een spiegel. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 21 april 2025 @ 09:06 |
Natuurlijk niet. Max had dit in deze situatie ook gewoon kunnen uitlokken door gewoon te blijven zitten en niet vol voor het afsnijden te gaan. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 21 april 2025 @ 09:18 |
Horner heeft anders aangegeven dat het niet teruggeven van de positie overwogen is en uiteindelijk niet gedaan. Bewuste keuze van het team. | |
Tarado | maandag 21 april 2025 @ 09:19 |
Dat weet je niet, en afsnijden hoe dan? Het probleem met de stewards is dat ze ene keer dit, de andere keer dat beslissen, ik vond dit wel een racing incident, zeker omdat het in de eerste bocht is en Piastri Max geen ruimte laat en zelf ook meen ik eventjes de baan verlaat voor bocht 2. Piastri verwijt ik verder niks, maar de straf voor Verstappen had niet gehoeven naar mijn mening. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 21 april 2025 @ 09:29 |
Max geeft de bocht natuurlijk totaal op, blijft hij zitten en maakt hij het een stuk ongemakkelijker voor Oscar, met uiteraard een bak risico, wordt er al weer heel anders naar gekeken. Stewards kun je prima vergelijken met scheidsrechters (of zelfs VAR) bij het voetbal. Het wisselt gewoon af wie het zijn en heel veel acties zijn, zeker met deze regels, zijn best wel dubbel/anders te interpreteren. Natuurlijk ligt er een basis, maar met dit soort regels zal het altijd een beetje vaag zijn. Maar goed, Max heeft hier ook al meermaals van geprofiteerd. | |
klaasweetalles | maandag 21 april 2025 @ 10:13 |
Ik snap de reactie van Verstappen totaal niet Als Piastri hetzelfde had gedaan wat Verstappen had gedaan dan had je Verstappen moeten horen.... Volgens mij is dat in het verleden weles gebeurd met een andere coureur ...toen had je verstappen moeten horen Hij had gewoon zijn plek terug moeten geven dan had hij deze race uiteindelijk gewonnen Het is een blunder van jewelste van Verstappen | |
WismutVeilchen83 | maandag 21 april 2025 @ 10:17 |
Het pakte uiteindelijk het beste/minst slecht uit. Maar ruimte om het zorgvuldig te onderzoeken was er niet door de SC. | |
klaasweetalles | maandag 21 april 2025 @ 10:19 |
Alsof Verstappen naar het team luistert in dit soort situaties | |
Nattekat | maandag 21 april 2025 @ 10:20 |
Dat weten de stewards niet. | |
Nattekat | maandag 21 april 2025 @ 10:21 |
Dan was ie vrijwel zeker als derde de volgende bocht in gegaan. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 10:36 |
Verstappen is wel een racer dus dat die probeerde naast te blijven geeft die recht toe. Als je dan afsnijdt moet je de positie teruggeven en Oscar reporten voor forcing off. Dat was het slimste geweest voor Max. | |
Nieuwschierig | maandag 21 april 2025 @ 10:39 |
Misschien wel, misschien niet Maar dat gebeurt op zich wel vaker dat er iemand mee-profiteert van een inhaalactie. Dan had hij maar beter moeten starten. Het was gewoon te opvallend, dat afsnijden. Het had meer op racen moeten lijken. | |
-XOR- | maandag 21 april 2025 @ 10:42 |
Piastri lag gewoon voor bij de apex dus het was zijn bocht | |
RotatoR | maandag 21 april 2025 @ 10:47 |
Eigenlijk vreemd dat de pole position rijder hier de buitenbocht heeft? De kans is groot dat je uit de bocht wordt gedrukt. | |
Tarado | maandag 21 april 2025 @ 10:47 |
Er zit toch niets anders op, als hij de bocht niet opgeeft zit Piastri in z'n zijkant en liggen ze er waarschijnlijk beiden af. | |
Zorro | maandag 21 april 2025 @ 10:48 |
Het punt is dat de stewards niet weten wat een team al dan niet van plan is. Dus teruggeven of niet, daar kunnen ze niks over zeggen. Het team heeft (min of meer standaard dacht ik) een rondje om de plek terug te geven. Maar binnen een halve ronde komt de SC. Dus wat zien de stewards: Iemand die zijn plek (in hun ogen) moet teruggeven maar daar de kans niet voor krijgt. En dan geven ze een straf. Beetje krom. Geef dan na de SC nog een kans of geef de instructie tijdens de SC van plek te wisselen. Doet ie dat niet, dan kun je straf uitdelen. | |
Tarado | maandag 21 april 2025 @ 10:50 |
Volgens Horner niet, maar dat blijft altijd een welles nietes discussie en Verstappen is eigenlijk wel verstandig er niet meer op in te gaan | |
Nattekat | maandag 21 april 2025 @ 10:52 |
Volgens mijn boekje is de correcte term 'ernaast'. | |
Tarado | maandag 21 april 2025 @ 10:55 |
Hier lijkt Max er wel voor te zitten, maar ik zie dit meer als avoiding a collision dan leaving the track and gaining an advantage of zelfs position is wat ze stellen, dat kan niet als je als 1e de bocht ingaat. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 10:55 |
Is overal zo. Zeker als de pole (max in dit geval) een slechte start heeft en de P2 een veel betere start. | |
RotatoR | maandag 21 april 2025 @ 10:56 |
![]() | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 10:56 |
Piastri gebruikte wel echt een heerlijke Verstappen tactiek. Dat dan weer wel. En eindstand is Max boos. Tsja. ![]() | |
Tarado | maandag 21 april 2025 @ 10:58 |
Als je dat niet begrijpt, begrijp je sowieso weinig van (top)sport. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 11:00 |
Max snapt het inderdaad niet. Hij vindt dat die alles mag kunnen maar hem mogen ze niks flikken. | |
Nattekat | maandag 21 april 2025 @ 11:02 |
Ik hoop van harte dat we binnenkort nog eens een identieke situatie krijgen met twee anderen. Eens kijken of ze dan ook binnen een ronde die straf eruit gooien. | |
Tarado | maandag 21 april 2025 @ 11:03 |
Wat een onzin is dat nou weer, maar je hoort nou eenmaal bij de haters, doen we verder weinig aan. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 11:05 |
Je zegt dat ik niks snap van sport. Vriend ik volg dit spelletje nu al een tijdje en ik snap er aardig wat van. Dus dat soort persoonlijke beschuldigingen vind ik sowieso niet passend. Ben overigens niet eens hater. Kom zelf voor Max op. Lees gewoon wat ik zeg. | |
Tarado | maandag 21 april 2025 @ 11:08 |
Als je het begrijpt dan zie je toch ook wel dat dit geen zwart-wit beslissing is van de stewards en bij twijfel zou ik zeggen, laat het zoals het is, een racing incident. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 11:10 |
Hij pakt voordeel buiten de baan. Dus zo moeilijk is het niet. | |
Tarado | maandag 21 april 2025 @ 11:14 |
je bent gezakt | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 11:16 |
Stewards bepalen he. | |
WismutVeilchen83 | maandag 21 april 2025 @ 11:29 |
Waar zit dat stukje dat je hem verdedigt dan? | |
klaasweetalles | maandag 21 april 2025 @ 11:30 |
Stel dat dit een normale weg in Amsterdam was geweest... Dan ga je toch ook niet proberen op deze manier in te halen, dan krijg je ongelukken Hetzelfde geld voor de racebaan..... Piastri lag voor in de bocht | |
WismutVeilchen83 | maandag 21 april 2025 @ 11:32 |
Dat is echt nog nooit gebeurd en zal ook niet werken. Als je de positie terug geeft dan geef je min of meer toe dat je denkt dat je fout zit. Ik zie ook niet het verschil in met ervoor blijven en zeggen dat je van de baan werd gedrukt. | |
WismutVeilchen83 | maandag 21 april 2025 @ 11:32 |
Fout. En je voorbeeld slaat verder ook nergens op. Maargoed, daarom kom je ook alleen om te trollen. | |
Tarado | maandag 21 april 2025 @ 11:34 |
Dat is wat ik zeg, je kan moeilijk stellen dat het gaining an advantage is als Piastri hem van de baan afdrukt, dan is het avoiding a collision. Mijn indruk is dan dat de Verstappen bias meetelt, als het pak m beet Russell was geweest in de positie van Verstappen, hadden ze het waarschijnlijk als een racing incident beschouwd. | |
klaasweetalles | maandag 21 april 2025 @ 11:34 |
Mensen die nooit willen gaan inzien dat ze fout zitten zijn ook nooit bereid te leren van hun fouten | |
Adames | maandag 21 april 2025 @ 11:35 |
Verstappen kwam van rechts en had dus voorrang | |
WismutVeilchen83 | maandag 21 april 2025 @ 11:35 |
100% dat dat mee speelt ja. Maargoed, dan ben je Calimero, dus in een discussie ben je dan snel uitgelult omdat je het toch niet kunt bewijzen. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat de McLaren lobby bij de stewards uitermate sterk is. | |
Tarado | maandag 21 april 2025 @ 11:37 |
Zeker en niet alleen bij de stewards, dat is een wereldwijd sociaal media circus en dat heeft toch invloed. | |
klaasweetalles | maandag 21 april 2025 @ 11:41 |
Ik weet niet zo goed waar jij het telkens over hebt goser Die stewards zijn gewoon neutraal op dit moment Maar de Nederlandse Supporters niet zo erg Snap je niet zo goed dat hij voordeel haalde met zijn actie? Het feit dat Red Bull zelf aangeeft dat ze overwogen hebben om de positie terug te geven zegt wel genoeg, maar MAx was zo eigenwijs omdat niet te doen. Want hij is Max. En bij Max gaat het alleen om MAx. Hij had er blijkbaar er niet zoveel vertrouwen in dat hij dan de race kon winnen als achter de MClanren zou rijden. Dat was een foute inschatting blijkt achteraf. Hij heeft dus 3 fouten gisteren gemaakt. Niet goed de bocht ingeschat niet zijn plek teruggegeven en niet goed ingeschat dat hij de wedstrijd alsnog kon winnen als hij op plek 2 zou rijden 50 rondjes erna | |
WismutVeilchen83 | maandag 21 april 2025 @ 11:47 |
Ik heb vooral de indruk dat jij een trol bent en ik verlaag me er niet toe om jou te blijven voeden. De groeten, goser. | |
Bargehassus | maandag 21 april 2025 @ 12:02 |
Precies de discussie die ik verwachtte. Met dezelfde mensen in dezelfde positie. Manmanman. Grow up. | |
Dauthi | maandag 21 april 2025 @ 12:30 |
Je mag veel meer op het forum dan op de fp. Bij het betichten van trollen worden de fp mods getriggered ![]() | |
-XOR- | maandag 21 april 2025 @ 12:52 |
Bekijk deze YouTube-video Windsor vond de penalty ook terecht zonder er een enorm drama van te maken en VER te vilificeren zoals veel Britse krijskarens plegen te doen. Wel laat hij optekenen dat hij van mening is dat de poleposition hier eigenlijk een ongunstige plek is. | |
Bargehassus | maandag 21 april 2025 @ 13:10 |
Te wat? ![]() | |
-XOR- | maandag 21 april 2025 @ 13:13 |
Ja, een beetje een lelijk anglicisme. Vilification is zeg maar een stap minder dan demoniseren. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 13:23 |
Moet wel zeggen: props voor Piastri zijn slimheid. Met deze tactiek wist hij natuurlijk al van tevoren wat Max ging doen. Max is vrij voorspelbaar vaak, die gaat de bocht afsnijden en de positie niet teruggeven. En ja dan krijgt die een straf en je wint de race. ![]() Slim, maar ook wel weer jammer. Had liever een ware krachtmeting gezien tussen deze twee gasten. | |
Bargehassus | maandag 21 april 2025 @ 13:26 |
Een reactie slechts: ![]() | |
Tarado | maandag 21 april 2025 @ 13:27 |
Dat zou iedere racer toch doen en dan is het kwestie van centimeters, tenminste als de stewards objectief zijn, over dat laatste ben ik het wel eens, ons is als kijker een echte race om P1 ontnomen. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 13:34 |
Tsja of elke racer het zou doen weet ik niet. Als iemand ernaast zit heeft die (moreel gezien naar mijn mening) maar ook volgens de regels recht op ruimte. Voor het racen is het beter om elkaar ruimte te gunnen vind ik zelf. Risico voor Oscar was dat Max slim was en de positie teruggeven. En dan zelf aangeklaagd worden voor forcing off. Daaraan is die nu ontkomen. Denk, en hoop dat ze elkaar de volgende keer meer gunnen. En ik ga er vanuit dat die volgende keer wel komt. | |
Tarado | maandag 21 april 2025 @ 13:41 |
Een coureur die het niet doet is geen racer, maar een chauffeur. Ik verwijt Piastri ook verder niets, die heeft het gewoon goed gedaan, zit ook wel een betere kop op dan Norris denk ik, die misschien in raw speed de snellere van de 2 is, maar racen is meer dan dat. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 april 2025 @ 13:44 |
Piastri wordt gecoached/gemanaged door Webber toch? Die zal hem wel het een en ander geleerd hebben. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 13:46 |
Alsof coureurs bij elke inhaalactie de ander geen inch gunnen. Dat klopt niet. Zelfs bij Verstappen. | |
Tarado | maandag 21 april 2025 @ 13:47 |
Dat denk ik ook, maar je moet het wel in je hebben. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 13:47 |
Wiel aan wiel vechten gaat Webber denk ik niet veel bijbrengen aan Oscar. Dat is instinct en inpompt. | |
Bargehassus | maandag 21 april 2025 @ 14:28 |
Say what? | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 14:30 |
What. (lol) | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 april 2025 @ 14:31 |
Nou, Piastri dus wel ![]() | |
Bargehassus | maandag 21 april 2025 @ 14:41 |
Hihaho. Je bent ontzettend goed in het verzieken van een subforum op FOK!, het FOK! waar je Godbetert zelf moderator bent. Gefeliciteerd, het is je weer gelukt om een gebruiker, in ieder geval tijdelijk, weg te jagen. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 14:47 |
Ik verziek het forum als ik een grapje maak? Oké vriend. | |
-XOR- | maandag 21 april 2025 @ 15:02 |
De straf is dus eigenlijk 10 seconden voor leaving the track and gaining an advantage maar gereduceerd tot 5 sec wegens 1e ronde als mitigerende omstandigheid. 10 sec vind ik dan wel erg veel. | |
Whiskers2009 | maandag 21 april 2025 @ 15:04 |
Lawson kreeg 10 sec voor leaving the track and gaining an advantage omdat hij zich verremde nadat hij Doohan al had ingehaald. Hij verremde zich dus ná de inhaalactie en behaalde helemaal geen "advantage". Dát was pas idioot.. ![]() | |
opgebaarde | maandag 21 april 2025 @ 15:09 |
Dat wilde de coureurs en de fans omdat de 5s vaak een straf is zonder gevolgen. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 april 2025 @ 15:19 |
Sloeg ook nergens op idd. | |
Tarado | maandag 21 april 2025 @ 15:23 |
Absurde straf inderdaad. | |
bedachtzaam | maandag 21 april 2025 @ 15:23 |
Dit is waarom Piastri kampioen gaat worden, hij heeft datzelfde als Max, niet twijfelen maar ervoor gaan als de kans daar is. Zuur voor Max maar die penalty was wel terecht omdat die plaats niet terug gegeven werd. | |
Wienerschnitzels | maandag 21 april 2025 @ 15:26 |
Vanaf Barcelona gaat die McLaren voor geen meter meer en loopt max gewoon weer weg met het kampioenschap. | |
Tarado | maandag 21 april 2025 @ 15:26 |
ze hadden natuurlijk tijdens de SC kunnen beslissen dat ze stuivertje hadden moeten wisselen, dan had je nog enigszins een strijd gehad bij de herstart. Verder ook wel jammer om te zien dat inhalen nu net zo moeilijk is als het in 2021 was, de hele regelverandering van 2022 is teniet gedaan door ontwikkeling en blijkbaar niet te hanhaven wat de vuile lucht betreft. | |
Whiskers2009 | maandag 21 april 2025 @ 15:26 |
De discussie is uiteraard of hij die plek wel of niet moest teruggeven ![]() En zoals @Starflyer eerder aanstipte moet degene die het voordeel krijgt de ander ook genoeg ruimte geven volgens de guidelines.. | |
bedachtzaam | maandag 21 april 2025 @ 15:26 |
Wat me wel tegen stond trouwens is dat het ook gelijk een track limit was, er was nou juist een regel dat dat niet zou gelden als een coureur van de baan gedwongen wordt. | |
opgebaarde | maandag 21 april 2025 @ 15:27 |
De inhaalactie van Lawson en het missen van de bocht wat hem tien seconden kostte. Is een inhaalavtie pas geslaagd als er een volledige bocht gepasseerd is ofzo? Starflyergod zal 't zoals gebruikelijk wel weer weten ![]() | |
Nattekat | maandag 21 april 2025 @ 15:28 |
Wat er ook nog wel bij kan is dat een stel internetdetectives heeft vastgesteld dat het slechte humeur van Max pas begon nadat hij met MBS gepraat had vlak na de race. | |
bedachtzaam | maandag 21 april 2025 @ 15:29 |
Ik zou er niet teveel op rekenen, dat geldt wel voor Alpine maar McLaren zie ik niet zoveel meer verliezen. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 15:29 |
Een inhaalactie heeft een aantal voorwaarden. 1 ervan is je moet binnen de tracklimits zitten. Dat was hier dus niet het geval. | |
Tarado | maandag 21 april 2025 @ 15:30 |
Hij heeft het wel in zich, maar of het dit jaar gaat worden weet ik niet, voorlopig pakt Verstappen z'n puntjes. | |
opgebaarde | maandag 21 april 2025 @ 15:31 |
Hoewel we het nooit zeker zullen weten lijkt dit toch niet op een piastri die aan de buitenkant ruimte vrijhoudt. ![]() | |
TweedeKlum | maandag 21 april 2025 @ 15:31 |
MBS? | |
Nattekat | maandag 21 april 2025 @ 15:32 |
De grote boze leider van de FIA. De Trump van de Formule 1. | |
TweedeKlum | maandag 21 april 2025 @ 15:33 |
Ow ja. ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 april 2025 @ 15:34 |
Trump die de FIA zou leiden, dan is het echt feest ![]() | |
Nattekat | maandag 21 april 2025 @ 15:34 |
Ik denk dat Piastri wat er ook gebeurd zou zijn hier de leiding had gepakt, zelfs als ie ruimte had gelaten. Hij had meer snelheid het rechte stuk op kunnen nemen en de volgende bocht had hij weer de binnenkant. | |
Whiskers2009 | maandag 21 april 2025 @ 15:34 |
Hij had de inhaalactie al afgerond. Hij was er al volledig voorbij. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 15:34 |
Dat Piastri geen ruimte houdt weet iedereen. | |
Whiskers2009 | maandag 21 april 2025 @ 15:35 |
Nee, precies. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 15:35 |
Ook dan moet je binnen de tracklimits zitten. | |
Whiskers2009 | maandag 21 april 2025 @ 15:36 |
Hij kreeg geen straf voor het overschrijden vd tracklimits. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 15:37 |
Leaving the track betekent dat je buiten de track limits zit. | |
Tarado | maandag 21 april 2025 @ 15:37 |
Het is wel een kenner maar hij heeft nog weleens uitleg nodig. | |
bedachtzaam | maandag 21 april 2025 @ 15:38 |
Dat het een mooi seizoen mag worden. Voor Max is het wel van belang dat Red Bull ook echt stappen gaat zetten, niet alle banen zijn zo mooi vloeiend als Japan en Jeddah. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 15:39 |
Vreemd en onnodig dit soort persoonlijke opmerkingen. | |
Whiskers2009 | maandag 21 april 2025 @ 15:45 |
Nee, echt?! Nooit geweten ![]() Maar de straf was dus omdat hij daar een voordeel mee zou hebben behaald. Dat deed hij niet. | |
Tarado | maandag 21 april 2025 @ 15:45 |
Moet je toch eens in de spiegel kijken, als je ergens tegenin gaat moet je wel de argumenten hebben en als blijkt dat je die niet hebt dat gewoon eens toegeven ipv maar doordrammen tot niemand meer reageert en denken dat je dan gelijk hebt. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 15:48 |
Grappig. De bocht halen na een inhaalactie hoort ook bij de inhaalactie, volgens de regels dan. Vind 10s ook vrij zwaar overigens. Ik had hem laten gaan als stewards. Maar goed sommige stewards oordelen blijkbaar iets meer precies volgens het boekje dan de andere. | |
Whiskers2009 | maandag 21 april 2025 @ 15:50 |
Aangezien @Starflyer er nu niet is: zou je die regel even willen quoten incl. bron? | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 15:50 |
Maat als je gewoon goed mijn posts leest dan blijf ik altijd inhoudelijk standpunten beargumenteren. Hoef je het niet mee eens te zijn. Dat is hier gewoon een regel, respecteer de andere mening. Zo moeilijk is het niet. | |
bedachtzaam | maandag 21 april 2025 @ 15:50 |
Nou zijn we natuurlijk wel benieuwd naar die regel want ik hoor dit ook voor het eerst. | |
Tarado | maandag 21 april 2025 @ 15:52 |
![]() | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 15:56 |
https://racingnews365.com(...)guidlines-are-issued | |
Whiskers2009 | maandag 21 april 2025 @ 15:57 |
Er was géén advantage, dat is nou net het punt. De inhaalactie was reeds volledig én veilig afgerond. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 15:58 |
Hier ging het meer om dan blijkbaar while enabling the car to clearly remain within the limits of the track. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 15:59 |
De inhaalactie vond plaats op weg naar bocht 1, dus dan moet je voor bocht 1 ook in de baan blijven. Althans, dat is de interpretatie van de stewards geweest in dit geval. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 16:00 |
Stel je zegt als je 100% ervoor zit dan mag je van de baan af, dan is dat natuurlijk ook te misbruiken. Wat hier niet werd gedaan natuurlijk, maar toch. | |
Whiskers2009 | maandag 21 april 2025 @ 16:01 |
Je bent altijd op weg naar de volgende bocht ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 16:02 |
Inderdaad. Dus als je iemand inhaalt voor bocht 1 dan moet je blijkbaar wel zodanig remmen dat je de bocht haalt. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 16:04 |
10s was ook wel te zwaar, ben ik het persoonlijk mee eens. Ik had 1 strike gedaan. | |
Whiskers2009 | maandag 21 april 2025 @ 16:04 |
Toch héél bijzonder dat we daar dan niet véél meer straffen voor gezien hebben de afgelopen jaren.. | |
Weltschmerz | maandag 21 april 2025 @ 16:06 |
"Racing room" was ooit uit het niets verzonnen voor Hamilton om Rosberg te kunnen bestraffen en komt in heel weinig beslissingen terug anders dan die ten gunste van Hamilton. | |
ChevyCaprice | maandag 21 april 2025 @ 16:07 |
Dat is de inconsistentie. Ze veranderen steeds de regels en je hebt elke wedstrijd andere stewards. Niet heel geweldig voor de sport zo. | |
Whiskers2009 | maandag 21 april 2025 @ 16:08 |
Toch fijn dat je me uiteindelijk gelijk geeft dat het een idiote straf is ![]() | |
bedachtzaam | maandag 21 april 2025 @ 16:11 |
Het is gewoon een oerdomme beslissing van de wedstrijdleiding. Hij was Doohan ruim voorbij maar verremt zich waarbij hij inderdaad geen voordeel haalt, op zijn best een track limit. Als ze al willen zoeken dan zouden ze nog kunnen zeggen, komt op een onveilige manier terug de baan op en hindert daarbij Doohan. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 april 2025 @ 16:12 |
Je zou maar steward zijn bij de F1. Damned if you do, damned if you don't. | |
ZaZoe | maandag 21 april 2025 @ 16:15 |
bedachtzaam | maandag 21 april 2025 @ 16:16 |
Maar dat krijg je met een steeds dikker wordende regelboek en continue veranderende regeltjes. | |
ESF1Gamer | maandag 21 april 2025 @ 16:20 |
![]() | |
Zorro | maandag 21 april 2025 @ 17:36 |
Het is alsof je bij een stoplichtsprintje direct zonder te kijken van de linker- naar de rechterbaan stuurt omdat je daarna naar rechts moet, en totaal niet kijkt of de ander misschien nog ergens naast je zit. | |
Nieuwschierig | maandag 21 april 2025 @ 17:47 |
Dat mag bij racen en Piastri wist precies waar Verstappen zat. Net zoals het andersom ook zo vaak gegaan is. En het is hoe dan ook heel lastig te beoordelen wie wat fout doet. Dan moet je een streep ruim voor de eerste bocht maken en wie daar het eerst is heeft voorrang. Maar dan haal je het spektakel weg. | |
Starflyer | maandag 21 april 2025 @ 23:19 |
Mooie analyse waarom de stewards fout zaten in hun beoordeling. (thread) Geeft Horner in ieder geval wat munitie om een Right of Review aan te vragen. [ Bericht 3% gewijzigd door Starflyer op 21-04-2025 23:37:48 ] | |
Nattekat | maandag 21 april 2025 @ 23:40 |
Deze idioterie had ik nog niet eens eerder gelezen ![]() | |
ChevyCaprice | dinsdag 22 april 2025 @ 01:01 |
Hij verliet de baan en behield voordeel daaraan. Dat staat buiten kijf. Enige waar je in een right of review over kan twisten is het feit dat Oscar geen ruimte gaf. | |
-XOR- | dinsdag 22 april 2025 @ 07:39 |
Behandeld en klaar. dat gezeik van RB gaat zo een hoog Karen-gehalte krijgen. | |
DombohetOlifantje1 | dinsdag 22 april 2025 @ 08:07 |
Zelfs bij Ziggo vonden ze dat Max geen gelijk had. Dan kunnen we echt wel stoppen met deze discussie en concluderen dat de race gewoon verloren is bij de start. | |
Whiskers2009 | dinsdag 22 april 2025 @ 08:23 |
Welk gezeik precies? En van wie? RB = Racing Bulls.. | |
-XOR- | dinsdag 22 april 2025 @ 08:25 |
Overigens ontsnapte Norris daar wel aan ook 5 seconde straf. | |
franklop | dinsdag 22 april 2025 @ 08:36 |
Norris ontsnapte ook nogal bij Tsunoda en Gasly crash ![]() | |
-XOR- | dinsdag 22 april 2025 @ 09:21 |
Ja, ten tweeden male bezien lijkt hij daar inderdaad te schrikken en zich uit de gevarenzone te willen sturen. | |
Starflyer | dinsdag 22 april 2025 @ 10:26 |
En dat Verstappen voorlag op de apex | |
Starflyer | dinsdag 22 april 2025 @ 10:27 |
Niet als de uitgangspunten van de stewards niet kloppen. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 22 april 2025 @ 10:31 |
Al gezien wie de stewards waren? ![]() | |
DombohetOlifantje1 | dinsdag 22 april 2025 @ 11:05 |
Om dat te bewerkstelligen, want hij was al niet meer de verdedigende partij gezien de start, nam hij zoveel snelheid mee de eerste bocht in dat hij dat natuurlijk nooit gehaald had. Ook al had hij alle ruimte gekregen. Zeker als men nu al vond dat Oscar met dat kleine beetje buiten de baan kwam. | |
Whiskers2009 | dinsdag 22 april 2025 @ 11:31 |
Nee, vertel eens? | |
Starflyer | dinsdag 22 april 2025 @ 11:43 |
Hij remde eerder dan Piastri ![]() | |
ChevyCaprice | dinsdag 22 april 2025 @ 12:11 |
Oscar had juist ook hoge enter speed wat ervoor zorgde dat hij Max geen ruimte kon geven. | |
Nieuwschierig | dinsdag 22 april 2025 @ 12:40 |
Als je je verremd en het grind in gaat dan raak je die plek hoogstwaarschijnlijk kwijt. Dat zal de gedachte er achter zijn. | |
Questular | dinsdag 22 april 2025 @ 13:01 |
Jij bent 1 van de stewards? | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 22 april 2025 @ 13:23 |
Er zat er een bij die ooit teamgenoot van Jos was en niet met hem overweg kon. Italiaans dacht ik, naam is me even ontschoten. | |
ChevyCaprice | dinsdag 22 april 2025 @ 13:25 |
Sterk verhaal. | |
Questular | dinsdag 22 april 2025 @ 13:26 |
Zinloze opmerking. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 22 april 2025 @ 13:27 |
Ah, gevonden: https://www.gpblog.com/nl(...)noldi-aan-verstappen Braziliaan dus. | |
ChevyCaprice | dinsdag 22 april 2025 @ 13:27 |
Dat was mijn punt ook een beetje. Goed dat je hem snapt. | |
Questular | dinsdag 22 april 2025 @ 13:29 |
Ik snap je 99% van de keren niet en dat wil ik graag zo houden. | |
ChevyCaprice | dinsdag 22 april 2025 @ 13:30 |
Goed bezig. | |
Whiskers2009 | dinsdag 22 april 2025 @ 13:39 |
Thanks! ![]() | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 22 april 2025 @ 14:12 |
Graag gedaan ![]() | |
DombohetOlifantje1 | dinsdag 22 april 2025 @ 14:17 |
Dit topic zit vol met stewards. | |
DombohetOlifantje1 | dinsdag 22 april 2025 @ 14:18 |
Maar liet deze ook voorzichtig los. | |
Starflyer | dinsdag 22 april 2025 @ 15:21 |
Bron? | |
ChevyCaprice | dinsdag 22 april 2025 @ 15:23 |
Wellicht dezelfde bron die jij gebruikte om te stellen dat Verstappen eerder remde? | |
Starflyer | dinsdag 22 april 2025 @ 16:49 |
Daar valt dat niet uit op te maken. | |
Tarado | dinsdag 22 april 2025 @ 20:07 |
Ben hem ooit een keer tegen gekomen op een feestje in Sao Paulo in 2002 (tering wat lang geleden), hij was samen met Massa die superaardig was, maar toen ook nog vrij onbekend, z'n eerste jaar F1 bij Sauber meen ik, dus misschien blij met de aandacht want geen hond die hem noch Bernoldi herkende behalve ik dan, maar die Bernoldi deed een beetje uit de hoogte, sindsdien ben ik dus geen fan. Maar hij is niet de enige steward, dus of hij nou de kwade genius is in dit verhaal lijkt me ook wat vergezocht. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 22 april 2025 @ 20:09 |
Niet de enige, dat klopt. Ze zullen de straf ook samen wel beslist hebben (verwacht ik). Het is alleen wat toevallig ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 22 april 2025 @ 20:49 |
De vraag die bij mij blijft hangen is; wat als Max de plek wel meteen had teruggegeven, en dus geen tijdstraf zou hebben? | |
FireFox1 | dinsdag 22 april 2025 @ 21:12 |
Ik heb van een aantal analisten begrepen dat het niks had uitgemaakt, hij was sowieso 2e geworden. Persoonlijk denk ik dat hij het wel had gered aangezien zijn stint op de mediums echt sterk was. | |
butz0rs | dinsdag 22 april 2025 @ 21:17 |
Geweldige start van Piastri. En daarna Verstappen nog een koekje van eigen deeg geven. Ik zie hem eerder WDC worden dan Norris. | |
spectrumanalyser | dinsdag 22 april 2025 @ 21:24 |
Max liet de koppeling te intensief opkomen, waardoor Verstappen last van wielspin had. | |
ChevyCaprice | dinsdag 22 april 2025 @ 22:34 |
Ja dat is een beetje hoe het werkt he | |
ChevyCaprice | dinsdag 22 april 2025 @ 22:35 |
Denk dat die wel meer kans had gehad dan nu | |
Tarado | woensdag 23 april 2025 @ 05:57 |
Denk het niet, op dat SC release moment na dan, al is dat zonder DRS, maar in de vuile lucht rijden is toch heel wat anders dan voorop. | |
-XOR- | woensdag 23 april 2025 @ 08:02 |
Hij had natuurlijk wel kunnen proberen op een seconde of 2 te blijven en dan een overcut proberen, maar zeker gezien het vormpeil van de pitboys bij RB vermoed ik zomaar dat dat ook niet was gelukt. | |
Tarado | woensdag 23 april 2025 @ 16:46 |
Denk dat die Macs in het algemeen beter in de vuile lucht rijden dan die Red Bull en omdat Piastri daar moeite mee had lijkt het me niet dat die Red Bull dat dan dan wel zou kunnen. | |
opgebaarde | zondag 27 april 2025 @ 14:53 |
Over het Verstappen Piastri incident waar Verstsppen vijf seconden straf kreeg. Heeft the race een artikel geschreven Nogal een verandering. @starflyergod | |
Nieuwschierig | zondag 27 april 2025 @ 18:34 |
Dus (als ik het goed begrijp): De auto die aan de binnenzijde inhaalt en voor de apex minimaal gelijk ligt met de spiegel van de andere auto mag deze andere auto van het circuit dwingen. Is er ook zo'n simpele regel voor als de inhalende auto aan de buitenkant rijdt? | |
Starflyer | zondag 27 april 2025 @ 19:39 |
Dat was voor vorig jaar ook al zo. Ja, dan moet je minimaal gelijk liggen (voorwiel naast voorwiel) en op de baan blijven om recht op de bocht te hebben. Maar dat was altijd al zo. De verandering ten opzichte van vorig jaar is dus dat je geen ruimte hoeft te laten als je aan de binnenkant inhaalt. Die regel was juist vorig jaar toegevoegd ten opzichte van de regels van daarvoor. | |
Peterselieman | zondag 27 april 2025 @ 19:46 |
Enige is dat je als aanvallende partij een redelijke racelijn moet rijden. Dat is nogal open voor interpretatie | |
Starflyer | zondag 27 april 2025 @ 20:39 |
Die interpretatie was er imho vorig jaar ook al. https://www.motorsport.co(...)omplicated/10631526/ | |
Nieuwschierig | zondag 27 april 2025 @ 21:50 |
Dat is dan toch ook de essentie van de verandering? Eerst had je de regel dat de tegenstander op de baan moest kunnen blijven maar nu moet ie vol in de remmen. Of er af maar dan wel achteraan aansluiten. De kans is hoe dan ook groot dat er dan meer langs glippen als het de 1e bocht is. | |
Starflyer | zondag 27 april 2025 @ 22:02 |
De verandering voor dit jaar is dat we min of meer weer terug bij de regels van voor 2024. |