SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do what you love, love what you do!
nee maar dan gaan we wel heel lokaal heel veel meer dingen kunnen regelen als dat alles via de EU commissie moet in Brusselquote:Op vrijdag 18 april 2025 11:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want dan gaan we daarna neutraal worden, want dat werkte historisch ook zo goed....?
Gewoon ordinair landje pik, alleen denk ik dat Putin zich ernstig misrekent heeft, hij dacht een soort van snelle Blitzkrieg te doen en het regime te vervangen, dat mislukte en toen kon hij niet echt meer terug en moest hij op deze manier oorlog gaan voeren. Een beetje zoals een overvaller die een bank berooft, het mis gaat en een gijzeling start, en dan vervolgens niet meer weet wat hij moet doen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:13 schreef kree het volgende:
het is ook wel eens goed om te bedenken? waarom kwam die hele oorlog er nu volgens jullie?
Wel eens van het begrip "centralisatie" gehoord?quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:47 schreef kree het volgende:
[..]
nee maar dan gaan we wel heel lokaal heel veel meer dingen kunnen regelen als dat alles via de EU commissie moet in Brussel
'Erger' nog: we moeten naar De Verenigde Staten van Europa.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Absoluut niet moeten houden zo. Dan waren we nu helemáál nergens..![]()
Het probleem is dat we niet allemaal onderdeel van de EU uitmaken, dat we niet allemaal een groter leger hebben, en dat we ook niet allemaal lid zijn van de NAVO.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:47 schreef kree het volgende:
[..]
nee maar dan gaan we wel heel lokaal heel veel meer dingen kunnen regelen als dat alles via de EU commissie moet in Brussel
ja hoor en ook van oneindige rompslomp in praten en verhalen en rapporten en etc etc etc.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wel eens van het begrip "centralisatie" gehoord?
En je denkt dat als we een soort benelux staat hebben het allemaal rozengeur en manenschijn wordt ofzo?quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:50 schreef kree het volgende:
[..]
ja hoor en ook van oneindige rompslomp in praten en verhalen en rapporten en etc etc etc.
Enb geen besluit nemen maar zeggen we denken mss moet het zo.
Geen zorgen hoor EU landen iemand niet mee eens (eentje dus van de weet ik hoeveel). we zoeken het opnieuw uit en komt er rapport voor aan, na 2 jaar verder.
Dit doet trump dus anders en is ander systeem en weet ik. maar wat de hell EU.
quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:41 schreef ExTec het volgende:
Vind jij maar een land waar mensen niet kk'eren op hun politiek.
De EU heeft harde meningen zat.quote:ik vind dart ze best wat hardere mening mogen hebben.
nee dat denk ik niet en is mss de oplossing ook niet eens. maar mss kan [quote]quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
En je denkt dat als we een soort benelux staat hebben het allemaal rozengeur en manenschijn wordt ofzo?
Ik zeg dit niet voor niks he:
[..]
[..]
De EU heeft harde meningen zat.
Ze hebben alleen geen eigen leger om die meningen kracht bij te zetten.
Kern van waarheid.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
, hij dacht een soort van snelle Blitzkrieg te doen en het regime te vervangen, dat mislukte en toen kon hij niet echt meer terug en moest hij op deze manier oorlog gaan voeren. Een beetje zoals een overvaller die een bank berooft, het mis gaat en een gijzeling start, en dan vervolgens niet meer weet wat hij moet doen.
jaquote:Op vrijdag 18 april 2025 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gewoon ordinair landje pik, alleen denk ik dat Putin zich ernstig misrekent heeft, hij dacht een soort van snelle Blitzkrieg te doen en het regime te vervangen, dat mislukte en toen kon hij niet echt meer terug en moest hij op deze manier oorlog gaan voeren. Een beetje zoals een overvaller die een bank berooft, het mis gaat en een gijzeling start, en dan vervolgens niet meer weet wat hij moet doen.
Een snelle overwinning? Na drie jaar? LOL. Da's uitgesloten.quote:Op vrijdag 18 april 2025 00:22 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Crazy, inderdaad want die optie is uitgesloten. Rusland gaat echt niet terug naar z’n grenzen dus je moet kijken naar wat nog wél mogelijk is. Een snelle Russische overwinning lijkt de enige manier om dit conflict te stoppen zonder nog meer levens te verliezen. Anders blijft deze oorlog maar voortslepen, met nog meer ellende.
Ja ze probeerden weer de bekende Sovjet aanvalstactiek waarbij ze snel een vliegveld dichtbij de hoofdstad probeerden in te nemen om snel troepen en materieel in te vliegen, het leiderschap te destabiliseren, en een regimewissel af te dwingen. Faalde alleen hopeloos dit keer.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gewoon ordinair landje pik, alleen denk ik dat Putin zich ernstig misrekent heeft, hij dacht een soort van snelle Blitzkrieg te doen en het regime te vervangen, dat mislukte en toen kon hij niet echt meer terug en moest hij op deze manier oorlog gaan voeren. Een beetje zoals een overvaller die een bank berooft, het mis gaat en een gijzeling start, en dan vervolgens niet meer weet wat hij moet doen.
Ja. Denk niet dat hij er aan begonnen was als hij wist hoe het zou lopen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die gaf Zelenskyy hem binnen een dag al. Poetin weigerde omdat hij dacht militair te kunnen winnen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 12:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Denk niet dat hij er aan begonnen was als hij wist hoe het zou lopen.
Daarom was het ook slim geweest om hem na drie weken een ‘gouden brug’ met een uitweg te bieden. Zodat hij zonder gezichtsverlies terug had gekund. Nu is dat veel moeilijker want er is veel meer opgeofferd door beide kanten.
Ja dat klopt, ze hebben een aantal jaren nodig om te herstellen en gaan dan vrolijk verder. Zijn we het toch eens.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:26 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat ben jij zelf. Rusland is na Oekraïne militair en economisch uitgeput. Dit is geen nazi-Duitsland dat met blitzkrieg Polen en Frankrijk binnen weken versloeg. Het duurt jaren voor ze herstellen, laat staan verder kunnen gaan.
Volgens mij was zelensky dat van plan en heeft boris Johnson dat toen afgeradenquote:Op vrijdag 18 april 2025 13:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die gaf Zelenskyy hem binnen een dag al. Poetin weigerde omdat hij dacht militair te kunnen winnen.
Hoeveel van dat soort aanbiedingen moet Poetin krijgen?
The don't have (any of) the cards....quote:Bron: nu.nl
De Amerikaanse regering wil binnen enkele dagen bepalen of vrede in Oekraïne haalbaar is. Als dat niet het geval is, zal de VS de onderhandelingen staken. Dat liet de Amerikaanse buitenlandminister vrijdag weten tijdens een bezoek aan Parijs met Europese diplomaten.
....
De Amerikaanse president Donald Trump heeft volgens de minister namelijk "nog meer prioriteiten in de wereld".
Dat gaat nooit werken. De "Verenigde" staten zijn al niet eens zo verenigd als dat ze lijken. Zelfde gezeik met arme/rijke staten en zelfs cultuurverschillen. Dat is in Europa denk ik een factor of 10 erger.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
'Erger' nog: we moeten naar De Verenigde Staten van Europa.
Simpel toch. Oekraïne moet zich overgeven. Dat gaan ze niet doen dus trekt de VS hun handen er van af. Gaan ze ook stoppen met alle steun die Oekraïne nu nog krijgt. Ze zijn de doorvoerbasis in Polen al aan het ontmantelen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 13:22 schreef Vallon het volgende:
FWIW....
[..]
The don't have (any of) the cards....
Ik blijf verder benieuwd hoe die vrede er volgens USAtoRF eruit moet zien.
Nee, ik had het over zijn oproep te gaan praten toen de Russische troepen over de grens trokken. Poetin negeerde dat.quote:Op vrijdag 18 april 2025 13:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij was zelensky dat van plan en heeft boris Johnson dat toen afgeraden
Onzin nederland is gigantisch rijk geworden van de euro. Een ding weten we zeker stoppen met de eu, en zelf verder wordt nederland netzoals in de 19e eeuw een 2e wereld land, terwijl we in de 16 tot 18e eeuw de top van de wereld waren.quote:Op vrijdag 18 april 2025 13:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat gaat nooit werken. De "Verenigde" staten zijn al niet eens zo verenigd als dat ze lijken. Zelfde gezeik met arme/rijke staten en zelfs cultuurverschillen. Dat is in Europa denk ik een factor of 10 erger.
Nederland gaat daar niet beter van worden. Wel armer.
Ik heb het helemaal niet over stoppen met de euro of eu? Wat is dit nou weerquote:Op vrijdag 18 april 2025 13:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Onzin nederland is gigantisch rijk geworden van de euro. Een ding weten we zeker stoppen met de eu, en zelf verder wordt nederland netzoals in de 19e eeuw een 2e wereld land, terwijl we in de 16 tot 18e eeuw de top van de wereld waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |