quote:Met scherpe monologen, diepgravende verhalen en ludieke sketches bieden Arjen Lubach en zijn team een kritische blik op politiek, media en maatschappij. Gasten, muziek en comedy vormen de basis van de show, waarin een mix van inhoud en entertainment elke aflevering voor zowel verdieping als vermaak zorgt.
Lubach is vanaf maandag 24 maart elke maandag tot en met donderdag om 22.00 uur te zien bij RTL 4. Lubach heeft zijn team van De Avondshow met Arjen Lubach meegenomen naar RTL. De producent is Human Factor. Van 2022 tot 2024 maakte de presentator zes seizoenen van De Avondshow met Arjen Lubach voor de VPRO op NPO 1. Daarvoor maakte het team van Lubach vanaf 2014 de wekelijkse show Zondag met Lubach.
https://www.broadcastmaga(...)-van-start-op-rtl-4/
Dat extra geld is voor degenen die aan het programma werken, want bij de NPO komen die muv de presentator er al helemaal karig vanaf.quote:Op donderdag 17 april 2025 18:28 schreef jcdragon het volgende:
Het schijnt 'goedkoper' te zijn om een onbekende stand-up comedian de tijd te laten vullen. Terwijl je hem voor de overstap steeds hoort zeggen: "Blablabla... geld...blablabla... optelsom... blablabla... wat betekent het voor het programma".![]()
Tinagodin![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En, is er nou sprake van een lachband of niet?quote:Op donderdag 17 april 2025 18:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
deze week bij de opnamen aanwezig geweest. Het is best een leuk avondje uit. De stoeltjes zitten goed.
Arjen neemt voor de opnamen even de tijd om vragen uit het publiek te beantwoorden. Het is alleen dringen bij de ingang van de studio, veel mensen willen te graag als eerste naar binnen.
Het programma wordt geproduceerd door Human Factor TV. https://nl.wikipedia.org/wiki/Human_Factor_TVquote:Op donderdag 17 april 2025 18:43 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Dat extra geld is voor degenen die aan het programma werken, want bij de NPO komen die muv de presentator er al helemaal karig vanaf.
Waarom zijn er zoveel mensen die daarbij aanwezig willen zijn elke dag? Of duren de opnames langer dan die 30 minuten op tv, moeten talks over?quote:Op donderdag 17 april 2025 18:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
deze week bij de opnamen aanwezig geweest. Het is best een leuk avondje uit. De stoeltjes zitten goed.
Arjen neemt voor de opnamen even de tijd om vragen uit het publiek te beantwoorden. Het is alleen dringen bij de ingang van de studio, veel mensen willen te graag als eerste naar binnen.
er is maar plek voor 250 mensen in de lachband het publiek.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:21 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Waarom zijn er zoveel mensen die daarbij aanwezig willen zijn elke dag? Of duren de opnames langer dan die 30 minuten op tv, moeten talks over?
https://www.mediacourant.(...)-arjen-lubach-spijt/quote:Peter van der Vorst reageert op VPRO-walm Arjen Lubach: ‘Spijt?’
Tv-baas Peter van der Vorst moet met lede ogen aanzien hoe Arjen Lubach het RTL 4-publiek wegjaagt met zijn ingewikkelde VPRO-gasten. Heeft hij al spijt van het binnenhalen van de satiricus?
De cijfers, grafieken, tabellen en analyses van Tina Nijkamp tonen het klip en klaar aan: als Arjen Lubach weer eens met zo’n ingewikkelde VPRO-gast of niet-leuke stand-up comedian op de proppen komt, dan duiken de kijkcijfers altijd als een speer naar beneden. Wanneer hij al die types laat opdraven? In het tweede deel. En dat is een regelrechte ramp.
Wat vindt Peter?
De RTL 4-kijker zapt dan weg en blijft niet meer hangen voor Renze Klamer, die hier echt heel veel nadeel van ondervindt. Stephen Fry, Stephanie Louwrier, Micha Wertheim, Stefan Pop, een Almeerse mevrouw die na een paar jaar in Londen geen Nederlands meer kan praten: ze zorgen voor een desastreuze lead-in voor Renze.
Baalt Peter van der Vorst, de baas van RTL 4, er niet van dat hij Arjen heeft binnengehaald? Het is bekend dat Peter zelf heel erg progressief georiënteerd is, maar hij heeft ook gewoon een commerciële tv-zender te leiden.
Angela weet het
Angela de Jong weet wat Peter ervan vindt. Ze wordt er gisterenavond naar gevraagd door Wilfred Genee aan tafel bij Vandaag Inside. “Past het bij elkaar, vind jij? RTL en Arjen Lubach?”
De opiniebeul daarop: “Nee, totaal niet.”
Wilfred: “Dat heb ik ook namelijk dat gevoel.”
Angela: “Dat had ik al vanaf het begin. Ik vind hem bij uitstek een publieke-omroep-jongen. De vorm van satire die hij bedrijft hoort ook echt bij de publieke omroep, maar ja, RTL vond van niet.”
‘Peter is blij’
Inmiddels weet Angela dat Peter die VPRO-walm van Arjen heerlijk vindt ruiken. “Ik begreep zelfs dat Peter van der Vorst heel blij was toen Stephen Fry daar zat.”
Wilfred verbijsterd: “Echt waar?”
Angela: “Ja, ik kwam hem tegen een dag later en ik zei van: ‘Heb je al spijt dat je hem de vrije hand hebt gegeven?’ Nee, hij vond het fantastisch dat dat kon bij RTL tegenwoordig.”
Op de mouw
Albert Verlinde denkt dat het een politiek correct antwoord was. “Ja, je kunt moeilijk tegen jou zeggen: ‘Nee, daar heb ik spijt van!’”
Angela: “Dat denk ik ook, maar ja, ik kreeg niet de indruk dat hij mij iets op de mouw probeerde te spelden. Ik denk wel dat hij dat echt meende.”
Albert denkt dat Peter baalt van de tegenvallende kijkcijfers. “Ze hadden denk ik wel verwacht dat ze er 900 duizend kijkers elke avond regulier zouden hebben met 1,5 miljoen uitgesteld. En dat lukt niet.”
Minutentelling
Het is inderdaad niet best, aldus Angela. “Ik zie in die minutentellingen dat ze aan het eind echt heel weinig kijkers overhouden en daar balen ze natuurlijk van Beau en Renze en wat er achter zit. Het is ook niet echt een programma dat heel erg lekker ligt in die RTL-doorkijkavond.”
Johan Derksen kijkt liever naar Even Tot Hier. “Dat vind ik leuker dan Lubach. Om hem heb ik nog nooit kunnen lachen.”
Aldus de altijd objectieve Mediakrant.quote:Op zaterdag 19 april 2025 15:24 schreef jcdragon het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.mediacourant.(...)-arjen-lubach-spijt/
[poll=8802]
Dat stuk over afdronk vond ik ook niet heel sterk. Dat hoor ik ook al mijn hele leven op die manier gebruikt worden en het is geen onlogische metafoor.quote:Op zaterdag 19 april 2025 17:03 schreef jcdragon het volgende:
Nee Arjen Lubach, Trumps tarieven zijn geen anglicisme
https://www.trouw.nl/cult(...)anglicisme~bd9f0f04/
Omdat hij het feit dat de nedersaksenlijn met geld van de toch wel wat belangrijkere lelylijn wordt betaald bekritseert?quote:Op dinsdag 22 april 2025 17:30 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat vond ik juist niet. Het is duidelijk dat Arjen Lubach zelf niet (meer) met de trein gaat.
Revanche op hun opmerkingen over hem.quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:34 schreef NailQueen het volgende:
Ik was bang voor de flauwe grappen over de paus maar moest toch lachen. Mooi die kleine grap naar Even tot hier
Ik ben ooit bij opnamen van Lubach geweest toen hij nog op de VPRO zat en toen stond er een mannetje aan de zijkant van de set gewoon signalen te geven wanneer er gelachen moest worden.quote:Op donderdag 17 april 2025 18:47 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
En, is er nou sprake van een lachband of niet?
Eens. Verder is altijd het inleidende stukje met de weeknieuwsgrapjes zeer flauw. Sterke kern is altijd het middenstuk waarbij hij een onderwerp behandelt.quote:Op dinsdag 22 april 2025 22:38 schreef noodgang het volgende:
Diederik aan de desk is toch beter![]()
Verder blijft t Arjen vs AI een zwak item
Kan me niet voorstellen dat publiek vrijwillig en zonder aanmoediging in die mate lacht om de "grappen".quote:Op donderdag 17 april 2025 18:47 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
En, is er nou sprake van een lachband of niet?
Die eerste paar minuten zijn altijd van die flauwe grappen met een baard die Vogeltjesdans hier ook altijd maakt, waar je nog niet eens om kunt grinniken.quote:Op woensdag 23 april 2025 08:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat publiek vrijwillig en zonder aanmoediging in die mate lacht om de "grappen".
Mwah, zoals ik al zei staat er een mannetje aanwijzingen te geven, dus volledig natuurlijk is het niet nee. Publiek wordt ook van te voren opgewarmd, tijdens de opnames loopt Lubach ook genoeg te ouwehoeren en gaan er dingen mis waardoor er een jolige sfeer ontstaat. Dus het publiek is wel heel ontvankelijk om mee te doen.quote:Op woensdag 23 april 2025 08:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat publiek vrijwillig en zonder aanmoediging in die mate lacht om de "grappen".
En steeds die verkeerde foto'squote:Op woensdag 23 april 2025 23:16 schreef golfer het volgende:
500 dagen Jimmy Dijk.
Met het Jimmy Dijk huis in Limburg.![]()
Dat krijg je met het blok moeten vullen na de reclame..quote:Op woensdag 23 april 2025 23:03 schreef Evangelion het volgende:
Grappen die veel te lang duren week 2
Wel makkelijker dan Frans. Daarom Duits > Frans op schoolquote:Op donderdag 24 april 2025 00:04 schreef Firuze60 het volgende:
Vak Duits als eerste weggesmeten ooit op de middelbare school, der den das en rijtjes stampen een kolerehekel aan.
Soms zit er een leuke tussen maar 80% is overbodig ja. Laat dat lekker bij Harm Edensquote:Op woensdag 23 april 2025 09:22 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Die eerste paar minuten zijn altijd van die flauwe grappen met een baard die Vogeltjesdans hier ook altijd maakt, waar je nog niet eens om kunt grinniken.
Frans vond ik grammaticaal juist veel makkelijker.quote:Op donderdag 24 april 2025 09:47 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wel makkelijker dan Frans. Daarom Duits > Frans op school
Allebei vaak flauw.quote:Op donderdag 24 april 2025 09:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Soms zit er een leuke tussen maar 80% is overbodig ja. Laat dat lekker bij Harm Edens
Geloof ik zo, heb vijf jaar schoolfrans gehad en versta geen woord, alleen Frans lezen gaat nog wel. Duits versta ik wel goed, spreken op zijn halfs kromme taal, maar op papier alle des den das grammatica heb ik nooit willen leren.quote:Op donderdag 24 april 2025 18:42 schreef thabit het volgende:
Duits heb ik ook laten vallen zodra het kon. Voor grammatica had ik vrijwel altijd een 10, maar voor boeken en teksten meestal een 1. Gemiddeld dus net een 5,5. Later wel ruim een jaar in Duitsland gewoond, en daar leer je in een maand meer Duits dan op school in een heel jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |