Ik zat daar wel in.quote:Op dinsdag 22 april 2025 22:50 schreef Soulfreak het volgende:
Zojuist is Burggravenlaan 233 Leiden op Funda gekomen. Dit is het appartement van https://www.collincrowdfu(...)ing-artem-tolmachev/
Ik zit er niet in, dus geen idee of die nog loopt of al vervroegd afgelost is. Lening is van augustus 2020, 60 maanden, dus zou indien nog niet afgelost nog een paar maanden moeten lopen.
Gezien de foto's en plattegrond is de zolder er toch bijgekocht. https://www.funda.nl/deta(...)enlaan-233/89345432/
Vraagprijs ¤500.000
Nou maar hopen dat die boiler goed vastzit.quote:Op dinsdag 22 april 2025 22:50 schreef Soulfreak het volgende:
Zojuist is Burggravenlaan 233 Leiden op Funda gekomen. Dit is het appartement van https://www.collincrowdfu(...)ing-artem-tolmachev/
Ik zit er niet in, dus geen idee of die nog loopt of al vervroegd afgelost is. Lening is van augustus 2020, 60 maanden, dus zou indien nog niet afgelost nog een paar maanden moeten lopen.
Gezien de foto's en plattegrond is de zolder er toch bijgekocht. https://www.funda.nl/deta(...)enlaan-233/89345432/
Vraagprijs ¤500.000
Meegenomen, zie vorige post (410) laatste pagina's voor meningvormingquote:Op woensdag 23 april 2025 08:23 schreef Ricky86 het volgende:
Op CCF zie ik dat de investeringskans in Vrkeer**chol Brnkmn B.V. nog niet helemaal is volgeschreven. Volgens mij heb ik er wel eens een linkje van langs zien komen, maar nog geen meningen gelezen.
Wat vinden jullie van dit project?
Voor een verkeersschool vind ik het best een flinke investering. Aan de andere kant lijkt de sector het op dit moment juist goed te doen. Hier in de buurt zit er eentje die flink uitbreidt met meer voertuigen en het geven van Code 95-cursussen.
Het vastgoed lijkt me trouwens prima te verkopen als het project om wat voor reden dan ook niet zou slagen.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken. Hebben jullie deze kans meegenomen of juist bewust niet?
In tegenstelling tot 5 jaar geleden ziet het appartement er nu wel redelijk uit. Denk dat de eigenaar het goed gedaan heeft met ongeveer 200k winst +ontvangen huurpenningen in 5 jaar. Ik verwacht dat het in de huidige tijd in Leiden die 500k wel opbrengt. Tijden veranderen.quote:Op woensdag 23 april 2025 00:25 schreef Soulfreak het volgende:
Laat ik het zo zeggen, mijn smaak is het ook niet.
Maar blijkbaar was het bij aankoop in 2020 nog erger. Het werd hier omschreven als een puinbak.
NaRegenDeZon in WGR / [Crowdfunding] #262 Hypothecaire kwekerijen
Behalve de waardestijging vanwege de verbouwing heeft hij natuurlijk ook de markt mee. Zonder de verbouwing zou de waarde ook zijn gestegen, alleen lang niet zoveel.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
In tegenstelling tot 5 jaar geleden ziet het appartement er nu wel redelijk uit. Denk dat de eigenaar het goed gedaan heeft met ongeveer 200k winst +ontvangen huurpenningen in 5 jaar. Ik verwacht dat het in de huidige tijd in Leiden die 500k wel opbrengt. Tijden veranderen.
Die was dan snel afgelost. Het is dus niet zo dat hij nu met de verkoop de boel gaat aflossen wat ik eerst dacht.quote:Op woensdag 23 april 2025 06:48 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zat daar wel in.
Deze is al in 2021, na 10 maanden, met 6 maanden extra rente afgelost.
Vermoedelijk is er met de nieuwe regelgeving en belasting op de verhuur gewoon geen winst meer mee te maken. Dan blijft uitponden nog over. En weer een huurwoning minder… Misschien is er, al dan niet na wat doorschuiven, voor 500k nog een starter blij mee te maken.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:31 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Die was dan snel afgelost. Het is dus niet zo dat hij nu met de verkoop de boel gaat aflossen wat ik eerst dacht.
En daarin is hij niet de enige. In het kleinschalige appartmentencomplex (8 woningen) waar ik zelf tot 2007 heb gewoon stonden nog niet zo lang geleden 3 appartmenten te koop. Van een voormalige buurvrouw die er nog steeds woont hoorde ik dat 2 daarvan van particuliere beleggers waren die ze verhuurden en die ze nu verkochten vanwege wat jij aangeeft.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:45 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Vermoedelijk is er met de nieuwe regelgeving en belasting op de verhuur gewoon geen winst meer mee te maken. Dan blijft uitponden nog over. En weer een huurwoning minder… Misschien is er, al dan niet na wat doorschuiven, voor 500k nog een starter blij mee te maken.
Dat is geen hockeystickprognose meer, maar de coronagrafiekjes van Van Dissel.quote:Op woensdag 23 april 2025 13:50 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met 2x 2e hypotheek en een bankgarantie:
Nlockd Holding B.V.
¤ 290.000 | 8,0 % rente | 36 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/nlockd-holding-b-v/
Bevat meer sprookjes dan de pitch van de Sprookjeshof 😉quote:Op woensdag 23 april 2025 14:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is geen hockeystickprognose meer, maar de coronagrafiekjes van Van Dissel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens Collin 7% ipv 8% in financiële bijlage, slordigquote:Op woensdag 23 april 2025 14:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
Bevat meer sprookjes dan de pitch van de Sprookjeshof 😉
Een bankgarantie als (1/3) zekerheid, dat zien we niet veel. Laatste keer dat ik weet was bij Cruise Travel (GVE), waar ik toen ook zeer fors in hapte. Deze lokt me een stuk minder.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
Bevat meer sprookjes dan de pitch van de Sprookjeshof 😉
quote:Op woensdag 23 april 2025 14:18 schreef Soulfreak het volgende:
Gedeelte vervroegde aflossing. Het tijdelijk cashflowprobleem waarvoor deze korte overbruggingsfinanciering was is blijkbaar opgelost.Prima dat de ondernemer weer in (¤) control is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad. Betreft een 12 maanden aflossingsvrije lening voor slechts ¤28.000 die loopt t/m oktober. Als hij nu de resterende 6 maanden een zelfde bedrag per maand aflost dan is het klaar. Voor mij had de lening best door mogen lopen tot oktober, maar wel fijn dat de aflossing nu geen probleem is. Alleen jammer dat er geen boeterente is.quote:Op woensdag 23 april 2025 23:40 schreef peterc het volgende:
[..]
Prima dat de ondernemer weer in (¤) control is.
Ik zat even te kijken waarom eigenlijk niet. Volgens de pitch is alleen volledige aflossing vergoedingsvrij:quote:Op woensdag 23 april 2025 23:57 schreef Soulfreak het volgende:
Alleen jammer dat er geen boeterente is.
Maar goed, ik vind het prima zo.quote:Geldnemer heeft de mogelijkheid om in de laatste zes maanden, in afwijking van de Algemene Voorwaarden, de lening volledig vervroegd af te lossen zonder vergoedingsrente.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijkt me een goede beslissing om nu even 2 maanden alleen rente te betalen. Zoiets was hier dacht ik al eens voorgesteld.
quote:Op donderdag 24 april 2025 13:17 schreef Soulfreak het volgende:
Update Indiase restaurants en delivery.De vraag is alleen of twee maanden uitstel de problemen oplossen. Maar goed ze zullen in ieder geval de problemen niet verergeren en over twee maanden zien we wel weer hoe de vlag er voor staat. Zal vermoedelijk wel een hobbelige rit blijven tot hij tenminste weer een van zijn leningen totaal heeft afgelost. de man is van goede wil dus het zal uiteindelijk wel goed komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijkt me een goede beslissing om nu even 2 maanden alleen rente te betalen. Zoiets was hier dacht ik al eens voorgesteld.
Dat zien we over 2 maanden wel weer. Misschien is de verwachting dat dan het restaurant in Gouda eindelijk open kan gaan zodat er daar ook geld verdiend kan worden.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
De vraag is alleen of twee maanden uitstel de problemen oplossen. Maar goed ze zullen in ieder geval de problemen niet verergeren en over twee maanden zien we wel weer hoe de vlag er voor staat. Zal vermoedelijk wel een hobbelige rit blijven tot hij tenminste weer een van zijn leningen totaal heeft afgelost. de man is van goede wil dus het zal uiteindelijk wel goed komen.
De ronkende power point presentaties dat alles koek en ei is ten spijt. Ik zwijg er maar verder over.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
De vraag is alleen of twee maanden uitstel de problemen oplossen. Maar goed ze zullen in ieder geval de problemen niet verergeren en over twee maanden zien we wel weer hoe de vlag er voor staat. Zal vermoedelijk wel een hobbelige rit blijven tot hij tenminste weer een van zijn leningen totaal heeft afgelost. de man is van goede wil dus het zal uiteindelijk wel goed komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |