Resultaten crowdfundingplatformenSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ZekerhedenSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerhedenSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinar box3 belastingwetgevingSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformenSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie KifidSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
StatistiekenSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nominale en effectieve renteSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienstSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 16 april 2025 16:19 schreef Jaco078 het volgende:
3e linkje vandaag
SnackbarSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb hem meegenomen. Lopende toko die ze goed kent, prima locatie lijkt me. Ze haalt weinig inkomen eruit maar lost stevig af, ook fijn. Zekerheden en eigen inbreng houden niet over maar ze steken er wel alles in.quote:
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ander minpuntje is dat de lening - met enige waarschijnlijkheid - slechts een jaar gaat lopen, en dan zijn ze weg als ze elders goedkoper geld kunnen krijgen. Met zulke rente zou dat zomaar kunnen. Oogt dus als een overbruggingsleninkje.quote:Op woensdag 16 april 2025 19:13 schreef JP01 het volgende:
Er waren een tijdje geen (in mijn ogen) interessante projecten bij NLI, maar aankomende vrijdag doe ik weer mee. Betreft een overname van een zeer gezond bedrijf zonder schulden, maar ik zeg het alvast bij, niet voor mensen die puur naar de zekerheden kijken. 10,1% bruto, 8,9% na kosten.SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die scenario heb ik inderdaad ook in overweging genomen, in geval ze na een jaar aflossen vind ik het dan ook helemaal prima. Zonder harde zekerheden zal het overigens denk ik niet meevallen om het hele bedrag tegen een veel lagere rente te herfinancieren. Wellicht wel als ECB in de tussentijd de rente nog een paar keer verlaagd.quote:Op woensdag 16 april 2025 20:25 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ander minpuntje is dat de lening - met enige waarschijnlijkheid - slechts een jaar gaat lopen, en dan zijn ze weg als ze elders goedkoper geld kunnen krijgen. Met zulke rente zou dat zomaar kunnen. Oogt dus als een overbruggingsleninkje.
Verder wel goed verhaal idd.
quote:
Het is geen risicoloos project maar ze heeft wel een redelijke ervaring en kent het bedrijf goed. Het overgrote deel zal als het onverhoopt toch mis gaat wel terug komen. Positief dat haar partner ook zijn koppie uitsteekt en haar 2 oudste dochters ook meewerken. Altijd verstandig dat iemand van de familie een oogje in het zeil kan houden.quote:Op woensdag 16 april 2025 19:02 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik heb hem meegenomen. Lopende toko die ze goed kent, prima locatie lijkt me. Ze haalt weinig inkomen eruit maar lost stevig af, ook fijn. Zekerheden en eigen inbreng houden niet over maar ze steken er wel alles in.
Ik vind de zekerheden erg dun en de kengetallen idem.quote:
Eens.quote:Op donderdag 17 april 2025 09:13 schreef obligataire het volgende:
Ik zou wel eens een update willen zien van onze vrienden VVE Ak*ker*dreef etc.
Ben benieuwd wat daar allemaal speelt, dat ze zo beroerd betalen.
quote:Beste investeerder,
Voor het project aan de Westzijde 211D in Zaandam willen wij jou vriendelijk verzoeken om de betaling van de investeringstoezegging vóór morgen 17 april 2025 om 11.00 uur te voldoen.
Vanwege goede vrijdag en de paasdagen dienen wij de gelden eerder over te maken naar de notaris zodat de passage op 22 april 2025 kan plaatsvinden.
Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, dan vernemen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 april 2025 10:29 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje van (als ik het goed optel) 2e herfinanciering Gr**tenhuijs
Dit vind ik wel heel krom omschreven. Kan op meerdere manieren geïnterpreteerd worden imo. Het woord (vergoedings)rente wordt niet genoemd.quote:Indien Geldnemer gedurende de looptijd van de lening, de lening algeheel vervroegd aflost, dient Geldnemer te allen tijde in totaliteit (inclusief reeds betaalde termijnen) 6 maandtermijnen te voldoen.
Ik heb de vorige nog even gelezen, waar ik zelf inzit. Dat is een mooi gedekte hypotheek, 60 maanden looptijd, 8%. Juist voor die lange looptijd heb ik m toen meegenomen.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:47 schreef Horsemen het volgende:
Ongelofelijk wat sommige mensen toch voor een kosten maken en risico nemen terwijl ze over minimalen middelen beschikken. Zelf laat ik hem zeker lekker lopen.
De vorige had ik ook gelezen. Daarin lees ik onder anderequote:Op donderdag 17 april 2025 10:50 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ik heb de vorige nog even gelezen, waar ik zelf inzit. Dat is een mooi gedekte hypotheek, 60 maanden looptijd, 8%. Juist voor die lange looptijd heb ik m toen meegenomen.
Nu 10%, kleine lening, ook 60 maanden. het lijkt mij overzichtelijk. Wel weer een heel gedoe voor 25k zou je inderdaad zeggen. Als ik zijn foto's op werksot zie, levert hij wel mooie vloeren af.
Bij de nieuwe lening lees ik danquote:De rente- en aflossingsverplichtingen kunnen volledig worden gedragen vanuit de netto verhuuropbrengsten en bij tegenslag kan de ondernemer terugvallen op zijn inkomen uit loondienstverband.
Hij heeft dan nu inderdaad veel meer tijd maar zijn omzet hoop hij dan te verhogen van 37k naar 102k. Hopelijk zit er niks tegen want dan zit hij snel in grote problemen en m.i. heeft hij 0,00 achter de hand.quote:Per januari 2025 is Robin uit loondienst getreden en richt hij zich volledig op zijn onderneming.
In feite speelt dat nu al. En kan hij blijkbaar nergens anders terecht dan een dure lening bij CCF af te sluiten.quote:Op donderdag 17 april 2025 11:00 schreef Horsemen het volgende:
Hopelijk zit er niks tegen want dan zit hij snel in grote problemen en m.i. heeft hij 0,00 achter de hand.
Langlopend (vind ik fijn persoonlijk, sommigen zweren bij kortlopend) en geheel materieel gedekt (weliswaar o.b.v. 2 hypotheekinschrijvingen). Vind m er wel redelijk uitzien qua risico-rendement-verhouding.quote:Op donderdag 17 april 2025 11:51 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met 2x een 2e hypotheek:
B & B Koeriers V.O.F.
€ 400.000 | 9,0 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/b-b-koeriers-v-o-f/
kan je nu al vertellen dat er een derde herfinanciering aankomt, deze man zit net even te stevig in de hefboom, denk dat de enige manier om terug te betalen "verkoop" zal zijn. Reguliere banken gaan deze financiering echt niet overnemen en de standaard vastgoedbanken nemen die tweede hyp niet mee, als hij deze al niet moet ophogen om wat meer inleg te geven zodat het uberhaupt geherfinancierd kan worden.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:29 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje van (als ik het goed optel) 2e herfinanciering Gr**tenhuijsSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zat in de vorige en het is altijd minimaal 6 maanden rente. Heb het afgelopen jaar keurig 12 maanden rente ontvangen. Mij lijkt het verstandiger om de lening wat langer te maken, dan elk jaar met 12 maanden te herfinancieren.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:49 schreef plamp het volgende:
[..]
[..]
Dit vind ik wel heel krom omschreven. Kan op meerdere manieren geïnterpreteerd worden imo. Het woord (vergoedings)rente wordt niet genoemd.
Het is een aflossingsvrije lening dus het kan alleen gaan over de rente.
- Altijd minimaal 6 maanden rente te voldoen. Dit lijkt mij dat er bedoeld wordt.
- Altijd maximaal 6 maanden rente te voldoen. Bijvoorbeeld als er betalingen gemist worden kan dit optreden? Dit is wat de advocaat van de duivel leest.
Persoonlijk vind ik deze aanvraag net niks vanwege de netto casflow van 3 x niks, tweede hyp rechten op privé woningen, wat een gezeik gaan die mensen krijgen als het mis gaat. Ik vind dat je dit soort zakelijke leningen niet met de privewoning moet mengen. Dat is de laatste veilige haven voor vrouw en kinderen en daar moet je gewoon vanaf blijven. Ze kunnen beter beetje werkkapitaal ophalen via spotcap of iets anders. Betaalbaarheid is echt matig laat staan afloscapaciteit, moet niet teveel tegen zitten met straks hogere prijzen aan de pomp. Dit moet een platform die kwaliteit nastreeft eigenlijk niet willen.quote:Op donderdag 17 april 2025 11:59 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Langlopend (vind ik fijn persoonlijk, sommigen zweren bij kortlopend) en geheel materieel gedekt (weliswaar o.b.v. 2 hypotheekinschrijvingen). Vind m er wel redelijk uitzien qua risico-rendement-verhouding.
En daar is 'ie.quote:Op donderdag 17 april 2025 09:13 schreef obligataire het volgende:
Ik zou wel eens een update willen zien van onze vrienden VVE Ak*ker*dreef etc.
Ben benieuwd wat daar allemaal speelt, dat ze zo beroerd betalen.
We worden op onze wenken bediendquote:Op donderdag 17 april 2025 16:00 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
En daar is 'ie.SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit nu in geen enkel project vet, bij alle projecten heb ik hetzelfde bedrag geinvesteerd. Ik werd er vooral een beetje zenuwachtig van omdat er vanwege de lange looptijd nog niet zo veel was afgelost op deze VVE.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:30 schreef obligataire het volgende:
[..]
We worden op onze wenken bediend![]()
Ik word niet zo gauw zenuwachtig van wat achterstand, maar deze, daar zit ik vet in, dus liefst geen grappen daar a.u.b.
Interessante uitspraak en (totaal off topic) een bevestiging van een advies dat een advocaat me ooit eens gaf, namelijk het niet ter discussie staande deel van een factuur wel gewoon betalen omdat je anders nooit 100% in het gelijk gesteld kunt worden over de reste en daarmee een proceskosten vergoeding bijna altijd zeker zult mislopen.quote:Op donderdag 17 april 2025 13:46 schreef Red_arrow het volgende:
V.w.b. Kas Kle*nn*jenhuis, ik kwam dit hieronder ook tegen...SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mij lijkt het merendeel van de projecten op 17/4 en twee projecten op 22/4 te staan, in de praktijk zal dat dus voor alles wel 22/4 of 23/4 worden verwacht ik uitgaande van de feestdagen waarbij er geen sepa betalingsverkeer is.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:58 schreef obligataire het volgende:
Ik had gehoopt dat CRE vandaag zou bijschrijven, vanwege Goede Vrijdag morgen. Anders wordt het dinsdag vrees ik.
Ik zat in de vorige en ben doorgerold naar deze, idd dankzij de hypo op zijn huis lijkt het risico bescheiden. Leensom is nl. wel vrij hoog, ongeveer de woz waarde van de appartementen.quote:Op donderdag 17 april 2025 22:21 schreef eenjongen... het volgende:
Niemand een mening over Grootenhuis? Los van dat het kortlopend is en dat niet de voorkeur heeft voor de meesten hier.
Rente kon misschien iets hoger, maar door de eerste hypotheek op het beleggingspand en ook de best ruime tweede hypotheek op het woonhuis is het risico te overzien in mijn ogen. Of zie ik iets over het hoofd?
Heeft iemand een investeringslinkje?quote:Op donderdag 17 april 2025 11:51 schreef Horsemen het volgende:
B & B Koeriers V.O.F.
Ik kan er niet enthousiast van worden eerlijk gezegd. De overwaarde is heel krap en de winstprognose 2025 lijkt me een luchtkasteel. Sowieso is het een hele moeilijke branche. Ik laat hem graag aan anderen....quote:Op donderdag 17 april 2025 11:51 schreef Horsemen het volgende:
B & B Koeriers V.O.F.
Het mag een officiële feestdag zijn, maar ik ken maar weinig bedrijven die nog dicht zijn behalve Philips.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:58 schreef obligataire het volgende:
Ik had gehoopt dat CRE vandaag zou bijschrijven, vanwege Goede Vrijdag morgen. Anders wordt het dinsdag vrees ik.
Betaalverkeer werkt toch net even anders. Instant Payments gaan goed maar batches niet.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Het mag een officiële feestdag zijn, maar ik ken maar weinig bedrijven die nog dicht zijn behalve Philips.
Ah ja, ik vergeet nog wel eens dat banken nog deels in de jaren '80 leven.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Betaalverkeer werkt toch net even anders. Instant Payments gaan goed maar batches niet.
Het hotel laat ik lopen (moeilijk verhaalquote:Op vrijdag 18 april 2025 10:45 schreef delcielo het volgende:
Linkje CCF Herfinanciering Hotel:
€ 425.000 | 7,5 % rente | 24 maandenSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is m.i. niet juist om de winst te relateren aan het balanstotaal, eerder om het aan het Eigen vermogen te relateren van 390K en dan doen de mannen het zeker niet slecht.quote:Op vrijdag 18 april 2025 14:35 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
De verkeersschool vind ik zelf niet overtuigend genoeg. Een enorme investering voor ze, met een geprognotiseerd resultaat van van 125k op een balanstotaal van 3.5mio is het rendement magertjes vind ik. Waar ze de eigen inbreng van 635k vandaan halen is mij niet duidelijk, dat is meer dan het eigen vermogen. Krijgen ze een verhuispremie van de gemeente of zo? Ik zie het nergens toegelicht.
Helemaal eens ik heb hierover overigens geen bericht gehad van KOM (Kopie Overeenkomstig MAX?). Trouwens, resultaten uit het (MAX-)verleden zijn waarschijnlijk wel een garantie voor de toekomstquote:Op zaterdag 19 april 2025 10:59 schreef Zeghomaar het volgende:
Nu ook aandelen te koop bij KOM. En uitbreiding naar meer landen.
Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
Max is even bij KOM in beeld geweest, wordt KOM nu een MAX kopie.
Mij niet gezien.
Soms kan het inderdaad net de doorslag geven als je de onderneming, regio of sector kent. In positieve of negatieve zin natuurlijk. Fijn om zulke informatie dan terug te lezen hier op het forum. Aangezien ik zelf - als inwoner uit Oost-Nederland - niet echt bekend ben in Haarlem.quote:Op vrijdag 18 april 2025 16:06 schreef nostra het volgende:
Rijschool neem ik wel mee, begrip in Haarlem en redelijke zekerheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop