Persoonlijk vind ik deze aanvraag net niks vanwege de netto casflow van 3 x niks, tweede hyp rechten op privé woningen, wat een gezeik gaan die mensen krijgen als het mis gaat. Ik vind dat je dit soort zakelijke leningen niet met de privewoning moet mengen. Dat is de laatste veilige haven voor vrouw en kinderen en daar moet je gewoon vanaf blijven. Ze kunnen beter beetje werkkapitaal ophalen via spotcap of iets anders. Betaalbaarheid is echt matig laat staan afloscapaciteit, moet niet teveel tegen zitten met straks hogere prijzen aan de pomp. Dit moet een platform die kwaliteit nastreeft eigenlijk niet willen.quote:Op donderdag 17 april 2025 11:59 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Langlopend (vind ik fijn persoonlijk, sommigen zweren bij kortlopend) en geheel materieel gedekt (weliswaar o.b.v. 2 hypotheekinschrijvingen). Vind m er wel redelijk uitzien qua risico-rendement-verhouding.
En daar is 'ie.quote:Op donderdag 17 april 2025 09:13 schreef obligataire het volgende:
Ik zou wel eens een update willen zien van onze vrienden VVE Ak*ker*dreef etc.
Ben benieuwd wat daar allemaal speelt, dat ze zo beroerd betalen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 april 2025 16:00 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
En daar is 'ie.We worden op onze wenken bediendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik word niet zo gauw zenuwachtig van wat achterstand, maar deze, daar zit ik vet in, dus liefst geen grappen daar a.u.b.
Een update over Parc Zaarder**** zou ook welkom zijn , liefst ook met positieve inhoud.
[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 17-04-2025 16:39:25 ]Pecunia non olet
Ik zit nu in geen enkel project vet, bij alle projecten heb ik hetzelfde bedrag geinvesteerd. Ik werd er vooral een beetje zenuwachtig van omdat er vanwege de lange looptijd nog niet zo veel was afgelost op deze VVE.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:30 schreef obligataire het volgende:
[..]
We worden op onze wenken bediend![]()
Ik word niet zo gauw zenuwachtig van wat achterstand, maar deze, daar zit ik vet in, dus liefst geen grappen daar a.u.b.
quote:Op donderdag 17 april 2025 13:46 schreef Red_arrow het volgende:
V.w.b. Kas Kle*nn*jenhuis, ik kwam dit hieronder ook tegen...Interessante uitspraak en (totaal off topic) een bevestiging van een advies dat een advocaat me ooit eens gaf, namelijk het niet ter discussie staande deel van een factuur wel gewoon betalen omdat je anders nooit 100% in het gelijk gesteld kunt worden over de reste en daarmee een proceskosten vergoeding bijna altijd zeker zult mislopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Terug on-topic: hij heeft (deels) gewonnen dus daar is het geld niet naartoe gegaan...
Bij mij lijkt het merendeel van de projecten op 17/4 en twee projecten op 22/4 te staan, in de praktijk zal dat dus voor alles wel 22/4 of 23/4 worden verwacht ik uitgaande van de feestdagen waarbij er geen sepa betalingsverkeer is.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:58 schreef obligataire het volgende:
Ik had gehoopt dat CRE vandaag zou bijschrijven, vanwege Goede Vrijdag morgen. Anders wordt het dinsdag vrees ik.
Ik zat in de vorige en ben doorgerold naar deze, idd dankzij de hypo op zijn huis lijkt het risico bescheiden. Leensom is nl. wel vrij hoog, ongeveer de woz waarde van de appartementen.quote:Op donderdag 17 april 2025 22:21 schreef eenjongen... het volgende:
Niemand een mening over Grootenhuis? Los van dat het kortlopend is en dat niet de voorkeur heeft voor de meesten hier.
Rente kon misschien iets hoger, maar door de eerste hypotheek op het beleggingspand en ook de best ruime tweede hypotheek op het woonhuis is het risico te overzien in mijn ogen. Of zie ik iets over het hoofd?
Heeft iemand een investeringslinkje?quote:Op donderdag 17 april 2025 11:51 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met 2x een 2e hypotheek:
B & B Koeriers V.O.F.
¤ 400.000 | 9,0 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/b-b-koeriers-v-o-f/
Ik kan er niet enthousiast van worden eerlijk gezegd. De overwaarde is heel krap en de winstprognose 2025 lijkt me een luchtkasteel. Sowieso is het een hele moeilijke branche. Ik laat hem graag aan anderen....quote:Op donderdag 17 april 2025 11:51 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met 2x een 2e hypotheek:
B & B Koeriers V.O.F.
¤ 400.000 | 9,0 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/b-b-koeriers-v-o-f/
Het mag een officiële feestdag zijn, maar ik ken maar weinig bedrijven die nog dicht zijn behalve Philips.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:58 schreef obligataire het volgende:
Ik had gehoopt dat CRE vandaag zou bijschrijven, vanwege Goede Vrijdag morgen. Anders wordt het dinsdag vrees ik.
Betaalverkeer werkt toch net even anders. Instant Payments gaan goed maar batches niet.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Het mag een officiële feestdag zijn, maar ik ken maar weinig bedrijven die nog dicht zijn behalve Philips.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah ja, ik vergeet nog wel eens dat banken nog deels in de jaren '80 leven.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Betaalverkeer werkt toch net even anders. Instant Payments gaan goed maar batches niet.
quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:45 schreef delcielo het volgende:
Linkje CCF Herfinanciering Hotel:
¤ 425.000 | 7,5 % rente | 24 maandenHet hotel laat ik lopen (moeilijk verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.), Mountain Design ook (nog moeilijker verhaal
![]()
) maar de verkeersschool vind ik wel aantrekkelijk genoeg voor een bijdrage.
Pecunia non olet
Het is m.i. niet juist om de winst te relateren aan het balanstotaal, eerder om het aan het Eigen vermogen te relateren van 390K en dan doen de mannen het zeker niet slecht.quote:Op vrijdag 18 april 2025 14:35 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
De verkeersschool vind ik zelf niet overtuigend genoeg. Een enorme investering voor ze, met een geprognotiseerd resultaat van van 125k op een balanstotaal van 3.5mio is het rendement magertjes vind ik. Waar ze de eigen inbreng van 635k vandaan halen is mij niet duidelijk, dat is meer dan het eigen vermogen. Krijgen ze een verhuispremie van de gemeente of zo? Ik zie het nergens toegelicht.
Helemaal eens ik heb hierover overigens geen bericht gehad van KOM (Kopie Overeenkomstig MAX?). Trouwens, resultaten uit het (MAX-)verleden zijn waarschijnlijk wel een garantie voor de toekomstquote:Op zaterdag 19 april 2025 10:59 schreef Zeghomaar het volgende:
Nu ook aandelen te koop bij KOM. En uitbreiding naar meer landen.
Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
Max is even bij KOM in beeld geweest, wordt KOM nu een MAX kopie.
Mij niet gezien.
Soms kan het inderdaad net de doorslag geven als je de onderneming, regio of sector kent. In positieve of negatieve zin natuurlijk. Fijn om zulke informatie dan terug te lezen hier op het forum. Aangezien ik zelf - als inwoner uit Oost-Nederland - niet echt bekend ben in Haarlem.quote:Op vrijdag 18 april 2025 16:06 schreef nostra het volgende:
Rijschool neem ik wel mee, begrip in Haarlem en redelijke zekerheden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |