Zolang we oorlogen voeren waarbij ons bestaansrecht niet in het geding komt. Dan is dat gemakkelijk. Vooral als je tegenstander veel minder bewapend is dan jezelf.quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, is gewoon een arbitraire afspraak, maar Rusland of een Israël hebben daar schijt aan.
Edit: Wij als Westen voelen ons moreel verheven dus wij zullen sneller geneigd zijn daar ons aan te houden.
Ik heb het gevoel dat dat beeld wel aan het kantelen is. Bij mij in ieder geval wel. In het begin voelde ik weinig sympathie voor beide kanten in dat conflict maar was het redelijk in evenwicht. Al enige tijd is de weerzin tegen Israël groeiende terwijl het voor de Palestijnen gelijk blijft.quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar kunnen we het gerust over hebben. Israël is veel rücksichtsloser dan Rusland. Die blazen hele appartementencomplexen vol gezinnen op als er een Hamas hoofdkwartier in zit. En dat terwijl ze technologisch en militair veel geavanceerder zijn en het verschil ten opzichte van hun tegenstander veel groter is.
Toch blijft de EU tov Israël vooral mondeling commentaar leveren.
Die actie met als artsen en verpleegsters verkleedde commando’s die in een ziekenhuis Hamasleden die daar gewond in bed lagen kwamen executeren was een schoolvoorbeeld van het schenden van de conventies van Genève.
Dit is de idioot die op een kaartje aan het zoeken was naar bruggen waar rusland "bridgeheads" kon vormen om Oekraine aan te vallen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Doorheen geskipt, betere video dan normaal van hem.
Neem aan dat jij het helemaal gekeken hebt, heeft hij het over de aanvalen in autos, stepjes, brommers daar en de enrome verliezen die de russen lijden voor de zeer langzame opmars daar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Wat je hier zegt is enorm tricky. Ik heb meer vertrouwen in het moreel en ethisch kader van de IDF soldaten dan van RF soldaten. Russen vernietigen complete steden in veel dunner bevolkte gebieden. Israel moet schieten op een gebied zo groot als schiermonnikoog waar 2 miljoen mensen wonen en waar de vijand iedereen kan zijn.quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar kunnen we het gerust over hebben. Israël is veel rücksichtsloser dan Rusland. Die blazen hele appartementencomplexen vol gezinnen op als er een Hamas hoofdkwartier in zit. En dat terwijl ze technologisch en militair veel geavanceerder zijn en het verschil ten opzichte van hun tegenstander veel groter is.
?quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:29 schreef sp3c het volgende:
Oeh op de valreep, wie hat 23:30 in het poultje?
Ja daarom zei ik ook dat het beter was dan normaal wat ik nu zag, en het leek iets minder enkel russische aanvallen rapporteren en hij rapporteerde ook de oerkaiense counteroffensieven.quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:58 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Dit is de idioot die op een kaartje aan het zoeken was naar bruggen waar rusland "bridgeheads" kon vormen om Oekraine aan te vallen.Alleen clowns kijken hier naar en denken dat dit een strateeg is. russische Z trol van A-Z is het.
quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:28 schreef phpmystyle het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Kort stukje van Nieuwsuur. Moeite waard. Objectief.Shark drone op 1.40SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:28 schreef phpmystyle het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Kort stukje van Nieuwsuur. Moeite waard. Objectief.man op 2:30 isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://t.me/fedorenkoys
Heel goede drone eenheid.
Ja, is natuurlijk erg afhankelijk van de omstandigheden. Maar (volgens ChatGPT) scheelt het een factor 40. Dus Israël doodt per gedode tegenstander 40x zoveel burgers als Rusland.quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat je hier zegt is enorm tricky. Ik heb meer vertrouwen in het moreel en ethisch kader van de IDF soldaten dan van RF soldaten. Russen vernietigen complete steden in veel dunner bevolkte gebieden. Israel moet schieten op een gebied zo groot als schiermonnikoog waar 2 miljoen mensen wonen en waar de vijand iedereen kan zijn.
quote:The US will not conclude any bilateral agreements with Russia or ease sanctions until a ceasefire is reached in Ukraine, — State Department spokeswoman
“There will be no negotiations, no decisions, no agreements until this war stops.”
Geeft vooral inkijkje hoe de oorlog wordt gevoerd. En niet dat we het niet wisten, maar het wordt nogmaals gezegd: niemand is onzichtbaar meer in de oorlog met al die drones. Tenzij het kut weer is.quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:49 schreef skysherrif het volgende:
Prima interviewtje voor nieuwsuur,
Wel respect zeg, die zijn echt mega dichtbij het front gegaan om daar verslag van te doen. Ballen
Kun je dit ook met een meer serieuze bron onderbouwen? ChatGPT wil nog wel eens antwoorden geven die impliciet uit een vraag komen, of zelfs dingen bij elkaar fantaseren.quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:58 schreef LXIV het volgende:
Ja, is natuurlijk erg afhankelijk van de omstandigheden. Maar (volgens ChatGPT) scheelt het een factor 40. Dus Israël doodt per gedode tegenstander 40x zoveel burgers als Rusland.
Moet zeker als schild komen dienen voor Poetquote:Slovak PM Robert Fice announced he will attend Putin’s May 9 parade in Moscow. Dismissing EU concerns, he calls himself a “legitimate leader” & says no one can stop him.
Ik vind dat er best wel meer (West-)Europese leiders naar de 9-mei herdenkingsparade kunnen gaan bijwonen uit respect, ongeacht hoe men nu over de huidige Oekraïne-oorlog denkt.quote:Op woensdag 16 april 2025 04:11 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Moet zeker als schild komen dienen voor Poet
Ja, volgens Weeb-Union vorige week wordt nu 75% van de soldaten (aan beide kanten) uitgeschakeld door drones. Wie de beste drone operatoren aan het front heeft, wint dat stukje front.quote:Op woensdag 16 april 2025 00:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geeft vooral inkijkje hoe de oorlog wordt gevoerd. En niet dat we het niet wisten, maar het wordt nogmaals gezegd: niemand is onzichtbaar meer in de oorlog met al die drones. Tenzij het kut weer is.
Dat is een mega shift in oorlogsvoering natuurlijk.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:47 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, volgens Weeb-Union vorige week wordt nu 75% van de soldaten (aan beide kanten) uitgeschakeld door drones. Wie de beste drone operatoren aan het front heeft, wint dat stukje front.
In het eerste jaar van deze oorlog sneuvelde 80% van de soldaten (aan beide kanten) nog door artilleriegranaten.
Je kunt er ook doorheen zien (of prikken). Je moet er van uitgaan dat bijna niemand objectief het nieuws verslaat, helemaal al niet als het nog vers is.quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:43 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon meer, kijk naar de titels, zijn thumbnails als je alle videos opent. Het is heel duidelijk wie zijn publiek is en voor wie hij zijn content maakt en dat weet hij zelf ook.
En dat is toch zonde aangezien hij veel meer research doet dan een die weebunion die je hier ook wel eens ziet.
Wees dan volledig neutraal en doe niet van die gekke thumbnails en clickbait titels.
quote:Op woensdag 16 april 2025 08:42 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik vind dat er best wel meer (West-)Europese leiders naar de 9-mei herdenkingsparade kunnen gaan bijwonen uit respect, ongeacht hoe men nu over de huidige Oekraïne-oorlog denkt.
Respect voor wat?quote:Op woensdag 16 april 2025 08:42 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik vind dat er best wel meer (West-)Europese leiders naar de 9-mei herdenkingsparade kunnen gaan bijwonen uit respect, ongeacht hoe men nu over de huidige Oekraïne-oorlog denkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |