Trouwste user 2022
Spleenheup
Het miljoenenappartement rukt op. In Amsterdam is al zeventig procent van de miljoenenwoningen een appartement. In andere steden doorbreken vooral rijtjeshuizen steeds vaker de magische grens.

huizen-in-den-haag-met-een-waarde-van-meer-dan-1-miljoen

Dat blijkt uit een jaaroverzicht van databureau Calcasa. In heel Nederland zijn er inmiddels meer dan 223.000 miljoenenwoningen, een stijging van 13,5 procent sinds begin 2024. ,,Steeds meer normale woningen zijn een miljoenenwoning geworden’’, zegt Lennart Rhee van Calcasa. ,,Vroeger had je een villa in je hoofd, tegenwoordig zie je ook appartementen en simpele rijtjeshuizen die meer dan een miljoen waard zijn. Dat konden we vijf á tien jaar geleden echt niet bedenken.’’

In Amsterdam bestaat nog slechts 6 procent van de miljoenenwoningen uit vrijstaande huizen. De hoofdstad telt liefst 23.000 miljoenenwoningen, waarbij het in zeventig procent van de gevallen om appartementen gaat. ,,Dat zullen echt niet alleen penthouses zijn’’, zegt Rhee. ,,En ze zullen ook niet allemaal aan het Vondelpark liggen.’’ Amsterdam spant wat miljoenen-appartementen betreft duidelijk de kroon. Maar ook in Den Haag (19 procent), Utrecht (12 procent), Delft (15 procent) en Leidschendam-Voorburg (10 procent) nestelt al een flink aantal appartementen zich tussen het miljoenenaanbod.

Quote-500
Ter nuancering: in 95 procent van de Nederlandse gemeenten (waaronder Rotterdam) zijn vrijstaande woningen nog altijd het meest voorkomende type onder de miljoenenwoningen. Maar het rapport van Calcasa laat zien dat de lat steeds lager komt te liggen. In Den Haag, Utrecht, Amstelveen, Haarlem, Leiden, Delft en Rijswijk hebben rijtjeshuizen al het grootste aandeel in het aantal miljoenenwoningen. Ook de waarde van twee-onder-éénkapwoningen en hoekwoningen neemt in veel steden zienderogen toe.

In 2020 signaleerde Calcasa voor het eerst dat ook ‘doorsnee’-woningen steeds vaker een waarde van meer dan een miljoen euro bereikten. Ging het toen nog om 65.000 miljoenenwoningen, inmiddels zijn het er 223.000. Een stijging van 243 procent in vijf jaar tijd. ,,Dat geeft wel aan dat het niet meer alleen de Quote 500-mensen zijn’’, aldus Rhee. Niet eerder waren zoveel woningen één miljoen euro of meer waard, zo benadrukt Calcasa. De gemiddelde waarde van een miljoenenwoning is met 1,35 miljoen euro ook nog eens historisch hoog.

,,Het geeft eens te meer aan hoe de verhoudingen nu liggen op de woningmarkt’’, aldus Rhee. ,,Veel woningen van mensen die al langer in de woningmarkt actief zijn hebben de enorme prijsontwikkeling van de afgelopen jaren meegemaakt. Hun huidige huis is een miljoenenwoning geworden of ze hebben geprofiteerd van de overwaarde. Voor starters is het een stuk lastiger geworden.’’

https://www.ad.nl/wonen/v(...)en-miljoen~a21b9867/

Ik huur voor 370 euro per maand midden in het centrum van een mooi stadje. *O* Verder gaat het natuurlijk nergens meer over. Arme huidige jonge generatie. :{

:T

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !

No one here is exactly what he
Een feestje voor de mensen in het vastgoed, maar verder weinig profiteurs.

Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!

'echt wel'
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 16:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
Jawel, als je een huis hebt kunnen kopen ooit.
Maargoed, de meesten hebben er maar 1 en die kun je lastig opeten.

'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016

Dat moet in je aard liggen
Weet je wel hoeveel 223.000 miljoenen is

Je bent een waardeloze agent.

More than meets the eye
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 16:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hans en Grietje aten wel een huisje op.
Forum Admin
Je zuster op een houtvlot
Je zit tegenwoordig al richting of boven de 3 ton voor een beetje appartement :')

Helemaal gestoord

''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''

Cultuurmoslim
Die huizen zijn natuurlijk niks meer waard geworden, het zijn dezelfde huizen als eerst. De euro is gewoon veel minder waard geworden.

Gisteren kocht ik drie eenvoudige softijsjes. Was ook bijna 10 euro. Uitgedrukt in softijses zijn huizen helemaal niet duurder geworden!

Het is inflatie, aangewakkerd door het verruimingsbeleid van de ECB. Kon jullie in 2012 en ook 2020 al vertellen dat dit ging gebeuren.

The End Times are wild

[..]
Hoe precies? Als je je huis verkoopt en er na naar een boeren gat verhuist ergens?
Het financiele voordeel wat je dan behaald had je altijd al, relatief gezien.
Nondeju!
Over 30 jaar is miljonair zijn een weinig bijzonder begrip meer omdat een groot deel van de mensen het dan zijn vanwege inflatie. Misschien al eerder dan 30 jaar aangezien men er weinig controle meer over lijkt te hebben.

Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.

0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 16:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Je zit tegenwoordig al richting of boven de 3 ton voor een beetje appartement :')

Helemaal gestoord
Daar droom ik van. Ons 70m2 huurappartement in Amsterdam heeft een WOZ-waarde van 7 ton. Ik wil graag een tuin(tje), maar die wens heb ik opgegeven op deze locatie :')
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 07:35 schreef Alaianaya het volgende:

[..]
Daar droom ik van. Ons 70m2 huurappartement in Amsterdam heeft een WOZ-waarde van 7 ton. Ik wil graag een tuin(tje), maar die wens heb ik opgegeven op deze locatie :')
700k en een huis met een tuintje: dat wordt Purmerend, Almere of Beverwijk voor jou.
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 07:38 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
700k en een huis met een tuintje: dat wordt Purmerend, Almere of Beverwijk voor jou.
Ik mag niet klagen hoor. Het is een beetje krom om op een zeer gewilde locatie te willen wonen en dan te klagen dat het duur is, maar een appartement van rond de 3 ton in ieder geval Amsterdam (waar je vaak ook nog een ton moet overbieden) moet ik nog tegenkomen.
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 16:26 schreef Straatcommando. het volgende:

Helemaal gestoord
3 ton voor een beetje appartement? In Amsterdam heb je daar een aftands appartement in Nieuw-West voor, ik woon zelf in prima buurt in Oud-West, en mijn 51m2 doet al 450.000.

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block

Net even in mijn database uitgerekend, de gemiddelde waarde van een Appartement in Amsterdam is: 628.161 met een gemiddelde meterprijs van 8210 euro.

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block

IWAB: Ik Weet Alles Beter...
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 23:36 schreef Akkerdjie het volgende:
Over 30 jaar is miljonair zijn een weinig bijzonder begrip meer omdat een groot deel van de mensen het dan zijn vanwege inflatie. Misschien al eerder dan 30 jaar aangezien men er weinig controle meer over lijkt te hebben.
In Italië was het in de tijd van de Lire, één groot feest. 8-)

Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.

Ik bijt.
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 16:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
En de overheid aka PVVD zag dat het goed was.
Broertje van Katlaah
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 16:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hans en Grietje aten wel een huisje op.
De heks was nu gewoon miljonair geweest met zo'n huis. Ipv liet ze kinderen het opeten. Is ze dom ofzo?

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!

No one here is exactly what he
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:26 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
En de overheid aka PVVD zag dat het goed was.
En het stemvee stemt er gewoon toch weer op, want "het is toch allemaal shit en het maakt niet uit waar je op stemt" _O_

Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!

De weg vooruit is de weg terug
Met de enorme inflatie van de afgelopen 20-30 is dat ook geen wonder natuurlijk. Vraag neemt toe, aanbood kan de vraag niet bijhouden et voila.

Daarom heen spelen natuurlijk ook zaken als regelgeving, toenemende wettelijke eisen, verruimingsbeleid.

Man is de baas, vrouw kent haar plaats.

[..]
Wat ik veel zie zijn het met name de kinderen die er van baten.

Ouderlijk huis is afbetaald.
Mensen zijn 80 en verkassen naar huur bejaardewoning, hebben 500k erbij op de bank.
Als je 80 bent doe je weinig meer met het geld.
Ze gaan dood, kinderen krijgen erfenis.
Kinderen kunnen dan misschien zelf eindelijk een huis kopen.
Als je een vrijstaand huis hebt in de provincie Utrecht zit je al snel op een miljoen euro.
Kijk maar eens op Funda, (bijna) niks onder een miljoen te vinden.
Dusja, zo bijzonder is dit dan niet.

Ik groeide op in zo'n huis, wat toentertijd gewoon perfect betaalbaar was.
Had altijd medelijden als ik bij iemand thuiskwam in een "rijtjeshuis", voelde altijd zo armoedig, zo'n klein hok met je buren tegen je aangeplakt.

Grappig hoe tijden kunnen veranderen.
Moderator
Forumbeest
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 16:39 schreef LXIV het volgende:
Die huizen zijn natuurlijk niks meer waard geworden, het zijn dezelfde huizen als eerst. De euro is gewoon veel minder waard geworden.

Gisteren kocht ik drie eenvoudige softijsjes. Was ook bijna 10 euro. Uitgedrukt in softijses zijn huizen helemaal niet duurder geworden!

Het is inflatie, aangewakkerd door het verruimingsbeleid van de ECB. Kon jullie in 2012 en ook 2020 al vertellen dat dit ging gebeuren.
Tijd om snel nog even wat Bitcoin te kopen en af te komen van die hele matige euro.

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch

'echt wel'
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:25 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Wat ik veel zie zijn het met name de kinderen die er van baten.

Ouderlijk huis is afbetaald.
Mensen zijn 80 en verkassen naar huur bejaardewoning, hebben 500k erbij op de bank.
Als je 80 bent doe je weinig meer met het geld.
Ze gaan dood, kinderen krijgen erfenis.
Kinderen kunnen dan misschien zelf eindelijk een huis kopen.
Wat ik ook om me heen zie is dat die ouders kleiner gaan wonen als ze al iets weten te vinden en dan al beginnen met schenken in levende lijve als voorschot op de erfenis. Waardoor dus de kinderen in iets ruimer vaarwater komen en daardoor een huis kunnen kopen.

1947-2016

'echt wel'
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:27 schreef Joppiez het volgende:
Als je een vrijstaand huis hebt in de provincie Utrecht zit je al snel op een miljoen euro.

Had altijd medelijden als ik bij iemand thuiskwam in een "rijtjeshuis", voelde altijd zo armoedig, zo'n klein hok met je buren tegen je aangeplakt.

Grappig hoe dat bij anderen is. Ik was zielsgelukkig met mijn jaren '50 rijtjeshuis en kijk daar zeker niet op neer.

1947-2016

Ik woonde ook altijd groot, vrijstaand en met grote tuinen. Niet ‘perfect betaalbaar’, want dure omgeving. Maar ik vond het wel enorm gezellig als ik bij een vriendin bleef logeren met een mini rijtjeshuis, waar de bank bijna tegen de eettafel stond geprakt en met een 20m2 tuin. Zo knus voelde dat. :D

Neerkijken doe ik niet, ik besef me wel hoe krankzinnig mooi ik heb gewoond als kind vergeleken vrienden.

Wat ik wel sneu vond als mensen maar 1 auto hadden en dan vooral echt een kleine Corsa ofzo.

Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.

0s.gif Op woensdag 16 april 2025 07:43 schreef Alaianaya het volgende:

[..]
Ik mag niet klagen hoor. Het is een beetje krom om op een zeer gewilde locatie te willen wonen en dan te klagen dat het duur is, maar een appartement van rond de 3 ton in ieder geval Amsterdam (waar je vaak ook nog een ton moet overbieden) moet ik nog tegenkomen.
60m2 in de Venserpolder voor 3 ton.

1s.gif Op donderdag 17 april 2025 09:35 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik woonde ook altijd groot, vrijstaand en met grote tuinen. Niet ‘perfect betaalbaar’, want dure omgeving. Maar ik vond het wel enorm gezellig als ik bij een vriendin bleef logeren met een mini rijtjeshuis, waar de bank bijna tegen de eettafel stond geprakt en met een 20m2 tuin. Zo knus voelde dat. :D

Neerkijken doe ik niet, ik besef me wel hoe krankzinnig mooi ik heb gewoond als kind vergeleken vrienden.

Wat ik wel sneu vond als mensen maar 1 auto hadden en dan vooral echt een kleine Corsa ofzo.
Neerkijken doe ik ook nooit op mensen. Of althans, ik beoordeel iemand op basis van haar/zijn gedrag en niet op basis van wat het (niet) heeft.

Woon zelf nu notabene ook in zo'n rijtjeshuis waar ik voorheen altijd zo'n hekel aan had.

Een huis wat toentertijd, zeg maar 40 jaar geleden, acceptabel was is nu natuurlijk ook totaal anders.
Dusja, lastig te vergelijken!
Toen mijn ouders het huis kochten moest er van alles aan gebeuren, en er was veel tocht en schimmel.
Ze hebben het zelf opgeknapt, maar dat heeft wel 10-15 jaar geduurd.
Maargoed, ik heb er als kind lekker lawaai kunnen maken zonder dat buren komen zeiken, of andersom, geen last van tokkie buren zoals ik nu.

Als men zo'n kavel/gebouw nu koopt dan gaat denk ik gelijk de bulldozer er over.

Ik zat op een school zonder gymzaal, dus we liepen telkens naar een andere school voor gym. Dan keek ik naar die grote huizen onderweg. Maar op een dag drong tot me door dat het 2-onder-1-kap huizen waren, met weliswaar een bovenverdieping en zolder, maar als je dat woonblok in tweeën deelde en per huis keek hoe de kamers zouden kunnen liggen, dan was bv de woonkamer een pijpenla en de keuken niet groter dan die in onze flat. De schuine daken en dakjes en gang verkortende portiekjes leken opeens bijzonder onpraktisch.
Kwam in een dure wijk in een grote 2-onder-1-kapwoning. Was wel recht toe recht aan. Had vooral een grote tuin achter, kleine voor en opzij een brede oprijlaan. De garage was uitgebreid met een carport voor en een kantoortje achter. Hier waren beneden de kamers-en-suite samen wel groter, maar de keuken niet indrukwekkend want zo breed als de gang & trap, maar had weer wel een bijkeuken in het verlengde. De zolder was een grote ruimte met 2 bedden voor de zonen. Maar het was niets te groot voor een gezin met 5 kinderen. Qua huis was het als de vinex-woning waar een zus van me woont. Het kan zijn dat er ook nog een bescheiden kelder was. De luxe zat vooral in de sjieke wijk, toenmalige afwerking, hogere plafonds dan in de eenvoudige rijtjeswoningen, grote tuin, de straat was een mooie laan met aan beide kanten grote oude bomen die de voorkamer donker maakten en ze stonden in het aangestampte voetpad, met meestal een bladerdek eronder.
Op funda kan je zien dat het met veel vrijstaande huizen niet veel beter is en dat deze ook vaak hun grootte verkregen door uit- en aanbouwen.
Voor al uw no nonsense
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 09:39 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
En het stemvee stemt er gewoon toch weer op, want "het is toch allemaal shit en het maakt niet uit waar je op stemt" _O_
Daar lijkt het wel op idd.

[..]

O ja, zo heb ik een keer gelogeerd in de grote stad. Grote bovenwoning. Kamers-en-suite maar de eetkamer met de uitgetrokken tafel in het midden, aan de ene kant het dressoir en aan de andere kant de kachel met schoorsteen: het was stampvol met mij en een zus erbij. Had een intrigerende bovenverdieping. De badkamer was in een achterkamertje, ik meen zonder raam of misschien een bovenlicht. De grote slaapkamer achter had een afgesloten zijraam naar de vermoedelijk later toegevoegde (bad)kamer die geen echte badkamer maar kamertje met wastafel was. Wastafel? Aanrechtje valt me nu opeens in. De gastgevers waren heel hartelijke en hardwerkende mensen. Meestal zit deze ervaring in een van de verre laatjes, maar af en toe komt het toch weer omhoog met goede herinneringen.

[..]

Ik vind jou vooral sneu.
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 13:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Daar lijkt het wel op idd.
Iemand vertelde me iets onbegrijpelijks: had gestemd op een van de grote partijen waar ze tegen was, maar wilde haar stem niet verloren laten gaan.
In zo'n geval kan je blanco stemmen: je stem telt mee in de hoeveelheid stemmen, maar geeft niemand kans op een zetel. Is dus een mededeling aan de politiek.
Ik ben volkomen a-politiek opgegroeid, zie ook niets in de grote partijen en ging pas stemmen na een goede tip: op eentje die tenminste op hun speerpunten enigzins samen kan gaan met je eigen visie, voor zover je die hebt, en te klein is om schade aan te richten als ze er een paar zetels bij krijgen.
Voor al uw no nonsense
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 17:50 schreef Teslynd het volgende:

[..]
Iemand vertelde me iets onbegrijpelijks: had gestemd op een van de grote partijen waar ze tegen was, maar wilde haar stem niet verloren laten gaan.
In zo'n geval kan je blanco stemmen: je stem telt mee in de hoeveelheid stemmen, maar geeft niemand kans op een zetel. Is dus een mededeling aan de politiek.
Ik ben volkomen a-politiek opgegroeid, zie ook niets in de grote partijen en ging pas stemmen na een goede tip: op eentje die tenminste op hun speerpunten enigzins samen kan gaan met je eigen visie, voor zover je die hebt, en te klein is om schade aan te richten als ze er een paar zetels bij krijgen.
Ja dat is een goede tip. Er zijn ook zoveel partijen.
Ik zou zelf niet snel blanco stemmen.
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 13:51 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ik vind jou vooral sneu.
Waarom? Toen waren auto's ook groter, dus alleen maar een kleine auto was zo jammer voor mensen die niets beters konden betalen. Is niets mis mee, toch? Iets sneu vinden voor iemand is niet direct op diegene neerkijken.
Wat ik kortzichtig vind, is denken dat iedereen droomt van een eigen huis. Heb altijd in een huurhuis gewoond en nooit verlangd naar de heisa van een eigen huis. Een youtuber (alleen de titel gezien) was tot de conclusie gekomen dat huren mss gunstiger was dan kopen, want je kon dan veel makkelijker verhuizen.

Vroegere kennissen probeerden me wel aan een eigen huis te praten. Ze zouden me helpen met het onderhoud. Dat is natuurlijk nooit een zekere belofte. Om hiervan af te zijn, heb ik een keer ingestemd om samen te praten met de bank. Tot mijn verbijstering kon ik een behoorlijk bedrag lenen ondanks het vrij lage inkomen. Daar was dus geen sprake van.
Vreemd trouwens dat aandringen, ik heb nooit een goede gezondheid gehad of kennis van hoe een huis bouwtechnisch in elkaar steekt en hoe je zelf alle defecten wel even opspoort en vervolgens oplost.
Ashen One

[..]

Rijke tata tatin (tates?) gespot.

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.

Torpitudo peius est quam mors.
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 18:07 schreef Teslynd het volgende:
Wat ik kortzichtig vind, is denken dat iedereen droomt van een eigen huis. Heb altijd in een huurhuis gewoond en nooit verlangd naar de heisa van een eigen huis. Een youtuber (alleen de titel gezien) was tot de conclusie gekomen dat huren mss gunstiger was dan kopen, want je kon dan veel makkelijker verhuizen.

Vroegere kennissen probeerden me wel aan een eigen huis te praten. Ze zouden me helpen met het onderhoud. Dat is natuurlijk nooit een zekere belofte. Om hiervan af te zijn, heb ik een keer ingestemd om samen te praten met de bank. Tot mijn verbijstering kon ik een behoorlijk bedrag lenen ondanks het vrij lage inkomen. Daar was dus geen sprake van.
Vreemd trouwens dat aandringen, ik heb nooit een goede gezondheid gehad of kennis van hoe een huis bouwtechnisch in elkaar steekt en hoe je zelf alle defecten wel even opspoort en vervolgens oplost.
Daar zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Als huurder kun je ook gewoon eens een andere wijk proberen. Ik moet zeggen dat een koophuis verhuren in veel landen ook niet zo'n gedoe is als in Nederland door mindere huurderbescherming waardoor je toch meer flexibiliteit hebt.

Ceterum censeo Turciam delendam esse.

Torpitudo peius est quam mors.

[..]

Een 20m2 tuin is wel lastig klein, waar laat je dan je tennisbaan en zwembad?

Ceterum censeo Turciam delendam esse.

0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 19:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daar zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Als huurder kun je ook gewoon eens een andere wijk proberen. Ik moet zeggen dat een koophuis verhuren in veel landen ook niet zo'n gedoe is als in Nederland door mindere huurderbescherming waardoor je toch meer flexibiliteit hebt.
Dat gebeurt al gauw als er een grote nieuwbouwwijk gebouwd wordt. Daar willen veel mensen meteen gaan wonen. Hebben vroegere buren daar bezocht. Die "moderne" galerijwoning vond ik niet beter dan onze portiekflat. Bovendien woonden ze eerst beneden met een klein tuintje naast het ruime terras, de brievenbus in het portiek ipv aan het einde van de galerij en dichter bij het centrum. Alleen van een bejaarde buurvrouw was het begrijpelijk: op 2 hoog zonder lift. Alleen kwam ze in een tweekamerflatje zonder keuken. Er was een kitchenette achter in de woonkamer, in een donker hoekje. Er waren toen weinig andere opties, zoals hopen op vertrekkende buren op de begane grond, waarvan je het tijdig wist en die woning kon proberen te claimen bij de verhuurder.
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 17:58 schreef Teslynd het volgende:

[..]
Waarom? Toen waren auto's ook groter, dus alleen maar een kleine auto was zo jammer voor mensen die niets beters konden betalen. Is niets mis mee, toch? Iets sneu vinden voor iemand is niet direct op diegene neerkijken.
Het is verdrietig als die auto dan mee naar het werk is en een kind niet ziek van school opgehaald kan worden en 15 km moet fietsen of in slecht weer met grote spullen voor kamp op een fiets moet komen omdat er helemaal geen auto is.
Sneu. Verdrietig. Net hoe je het wil noemen. :)

0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 19:47 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Het is verdrietig als die auto dan mee naar het werk is en een kind niet ziek van school opgehaald kan worden en 15 km moet fietsen of in slecht weer met grote spullen voor kamp op een fiets moet komen omdat er helemaal geen auto is.
Deze waarom-vraag was niet aan jou hoor. JopieKlaassen zei botweg jou sneu te vinden (vanwege die kleine auto sneu vinden voor die mensen die het niet breder hadden).

[..]
Waar heb jij het over? Auto’s waren vroeger juist kleiner. Hele gezinnen werden in een Opel Kadett gepropt en als je bijv de ontwikkeling van de VW Golf bekijkt dan kun je zien dat die juist groter is geworden. Als je het sneu vond dat mensen maar één auto hadden ben je niet helemaal lekker.
Ashen One
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 19:53 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Waar heb jij het over? Auto’s waren vroeger juist kleiner. Hele gezinnen werden in een Opel Kadett gepropt en als je bijv de ontwikkeling van de VW Golf bekijkt dan kun je zien dat die juist groter is geworden. Als je het sneu vond dat mensen maar één auto hadden ben je niet helemaal lekker.
Correct.
Zet van elk willekeurig merk en model alle generaties naast elkaar en je zult zien dat elke nieuwe generatie groter is dan zijn voorganger.

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.

6s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:44 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Tijd om snel nog even wat Bitcoin te kopen en af te komen van die hele matige euro.
Heb zitten twijfelen tussen bitcoin en goud, toch maar voor goud gegaan omdat het tastbaar is.
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 19:47 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Het enige wat sneu en verdrietig is, is jouw visie hierop.

[..]
Auto's waren veel kleiner. Écht veel kleiner.

Een huidige 'kleine' VW Polo is groter dan de VW Golf's uit de jaren 70 en 80.
Een moderne Corsa is net zo groot als de Kaddettjes uit die tijd.

En kijk je naar een Panda van nu, die echt ruim onder de huidige Corsa en Polo gepositioneerd is, dan is die wel een heel stuk groter dan de Polo en Corsa van destijds.

En zet eens een Peugeot 308 naast een 305 of 306...
steun FOK! en koop via een van deze links
Coolblue Bitvavo