Daarop is niet te handhaven, want als je ziet wat er per definitie al onverdoofd wordt geslacht (nog even los van het Kosjer of Halal-vlees).quote:Op maandag 14 april 2025 20:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Wel of niet moslim zijn boeit me geen ene fuck. Onverdooft slachten wel.
Ow nou dan hoeven we er niet eens aan te beginnen inderdaad. De NVWA is vleugellam (mede dankzij het werk van de christenpartijen, kom er maar in CU), dus dieren kunnen de tering krijgen.quote:Op maandag 14 april 2025 21:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daarop is niet te handhaven, want als je ziet wat er per definitie al onverdoofd wordt geslacht (nog even los van het Kosjer of Halal-vlees).
We kunnen niet eens handhaven op fatsoenlijke omgang met dieren. Dus mooi voor de buhne dit, maar begin eerst maar eens aan het begin: ervoor zorgen dat die beesten normaal kunnen leven.
Oh, want ik ben ineens voorstander van zaken uit het Jodendom en Christendom maar niet die uit de Islam?quote:Op maandag 14 april 2025 20:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het anders zit. Ze hebben een teringhekel aan moslims. Het gaat hen dan ook helemaal niet om de dieren, maar eerder om zoveel mogelijk het leven van moslims zuur te maken. Het wordt echter een stukje complexer voor hen als ze door dergelijke voorstellen ook andere bevolkingsgroepen raken - zoals bijvoorbeeld Joden.
En dat is exact wat er speelt bij een Etto. Moslims. Moslims. Moslims.
En ja - op veel punten gaat het hen ook om etnische achtergrond. Polen, Marokkanen, Turken - we hebben hun schrijfsels, ideeen en speeches allemaal mogen aanschouwen.
Misschien moet je dan niet zo janken ala:quote:Op maandag 14 april 2025 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, want ik ben ineens voorstander van zaken uit het Jodendom en Christendom maar niet die uit de Islam?
Voorbeelden, graag.
Zo niet: probeer eens niet de hele tijd het slachtoffer uit te hangen. Mijn aversie jegens orthodoxe religie van elke snit is al een hele lange tijd duidelijk. Punt is: er wordt bar weinig gefaciliteerd en in de media gebracht over Jodendom en Christendom, laat staan dat ik een 'racist' wordt genoemd als ik me uitspreek over die religies.
Als ik hier weer een hele maand werd doodgegooid met de zegeningen van Pasen, en de Verrijzenis, en op het werk weer fijn uitgenodigd zou worden om me te 'verdiepen' in de prachtige traditie, me weer dor hele katerne worstelen moet waarin de 'gezelligheid' van het Christendom wordt gepromoot, had je me ook gehoord.
Over slachtofferrol gesproken.quote:Op maandag 14 april 2025 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn ze dat; als echte intersectionelen hebben ze automatisch respect voor 'uitheemse, niet-Westerse, niet-koloniale' praktijken.
"Zo'n verbod wakkert racisme en xenofobie aan", aldus deze oh zo principiële jonkies.
Rot toch een keer op met je zelfhatende witte erfschuld
Prioriteiten, waarop wil je je capaciteit inzetten. Een vuurwerkverbod terwijl de stapels verkrachtingszaken op de plank liggen?quote:Op maandag 14 april 2025 21:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Ow nou dan hoeven we er niet eens aan te beginnen inderdaad. De NVWA is vleugellam (mede dankzij het werk van de christenpartijen, kom er maar in CU), dus dieren kunnen de tering krijgen.
Op die fiets is er wel meer niet te handhaven. Hoeveel zedenzaken liggen er ook alweer op de plank omdat de Nederlandse recherche er voor kiest om zich voornamelijk met drugs bezig houdt?
Nee, zo werkt het dus niet.quote:Op maandag 14 april 2025 21:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien moet je dan niet zo janken ala:
[..]
Over slachtofferrol gesproken.
Dat hoeven we dan ook niet te doen inderdaad.quote:Op maandag 14 april 2025 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Prioriteiten, waarop wil je je capaciteit inzetten. Een vuurwerkverbod terwijl de stapels verkrachtingszaken op de plank liggen?
waarom zou je hierover moeilijk lopen doen?quote:Op maandag 14 april 2025 16:54 schreef Mikeytt het volgende:
Waarom is dat in vredesnaam nog legaal? Als ik naar de opstelling van de kamer kijk, kan ik me echt niet indenken dat er geen meerderheid zou zijn voor een verbod
PvDD, PVV, VVD, D66, SP, FvD, JA21...
Wellicht steun van NSC en BBB?
Aha, een club als de PVV of FVD - want daar hadden we het over - staat dan ook totaal niet bekend daarom. Beschuldigingen van haat en fobie zijn volledig ongefundeerd toch. Man man man man.quote:Op maandag 14 april 2025 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het dus niet.
Deze club gooit haar principes even overboord OMDAT het anders racisme en xenofobie zou kunnen zijn.
En gelijk hebben ze: zie jouw reacties in dit soort topics. Het is ALTIJD fobie, racisme en haat.
In die zin kan ik ze nog begrijpen ook, want natuurlijk krijgen ze een shitload aan beschuldingen te verwerken wanneer men ook maar riekt dat er ietsje pietsje kritiek zou zijn op de religie die niet bekritiseerd mag worden. Presto, daar is Mutant met zijn grieven.
Nogmaals, prioriteiten. Je moet keuzes maken. Principes moet je kunnen waarmaken, anders zijn ze niets waard. Zie ook de uitgemergelde en platgebombardeerde kindjes in Gaza. Die hebben green reet aan principes.quote:Op maandag 14 april 2025 21:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat hoeven we dan ook niet te doen inderdaad.
Alles waar geen dode bij valt kunnen we dan ook wel laten varen.
En dan kan men hier ook wel ophouden over principes. Want he, de NVWA stelt niets meer voor, dus fuck die principes maar.
Ik ga zo even een buurtkat een rot-trap geven. Kom er zeer waarschijnlijk wel mee weg, dus dan maakt het niets uit (want principes zijn waardeloos zonder handhaving).
Sorry hoor, maar dat hele 'we kunnen het toch niet handhaven dus laat wetten tegen dierenleed maar zitten' is echt morele armoede van de hoogste orde.
Dus je acht alle pro-Palestina demonstraties compleet waardeloos? Die kunnen immers al geruime tijd ook geen ene fuck waar maken.quote:Op maandag 14 april 2025 21:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nogmaals, prioriteiten. Je moet keuzes maken. Principes moet je kunnen waarmaken, anders zijn ze niets waard. Zie ook de uitgemergelde en platgebombardeerde kindjes in Gaza. Die hebben green reet aan principes.
Ik acht internationale verdragen / oorlogsrecht compleet waardeloos ja - om het bij de juridische kant te houden - waar het hier dus ook over gaat. Wat heb je aan een ICJ als iedereen zijn goddelijke gang kan gaan.quote:Op maandag 14 april 2025 21:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus je acht alle pro-Palestina demonstraties compleet waardeloos?
Maar de niets uithalende demonstraties zijn wel belangrijk en goed, want principes?quote:Op maandag 14 april 2025 21:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik acht internationale verdragen / oorlogsrecht compleet waardeloos ja - om het bij de juridische kant te houden - waar het hier dus ook over gaat. Wat heb je aan een ICJ als iedereen zijn goddelijke gang kan gaan.
Die demonstraties hebben in die zin tot doel de aandacht te trekken van de politiek. Volgens mij lukt dat best aardig, ondanks het gehandhaafde standpunt van de zittende regering. Mijn punt is dus precies dat: principes hebben en er niets mee doen, wat heb je daar nou aan?quote:Op maandag 14 april 2025 21:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Maar de niets uithalende demonstraties zijn wel belangrijk en goed, want principes?
Om het er maar niet over te hebben in hoeverre die demonstraties de PVV en diens achterban in de kaart spelen door de deelnemers af te kunnen schilderen als niet-Nederlands rellend en crimineel tuig ...
Is dit dan ook iets waar al die partijen eigenlijk niet mee in moet stemmen, omdat ook hier de xenofobie van de PVV ten grondslag aan ligt, en een fatsoenlijk mens uit principiële redenen moet weigeren om daar aan mee te werken?quote:Op zondag 13 april 2025 22:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze heeft voor bijvoorbeeld dat inperken van gezinshereniging ook echt een enorme meerderheid in de Kamer van PVV, VVD, BBB, NSC, CDA, SGP, JA21, FvD. Geen enkele reden om dat niet te regelen, behalve dan 'ik wil het eigenlijk toch niet, want straks verliest mijn partij haar bestaansrecht'.
Natuurlijk is een fatsoenlijke partij tegen de beperking van gezinshereniging zoals de PVV die wil. ChristenUnie is ook tegen die beperking.quote:Op maandag 14 april 2025 22:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Is dit dan ook iets waar al die partijen eigenlijk niet mee in moet stemmen, omdat ook hier de xenofobie van de PVV ten grondslag aan ligt, en een fatsoenlijk mens uit principiële redenen moet weigeren om daar aan mee te werken?
Hoe denkt de CU hier eigenlijk over?
Ik waardeer je consistentie.quote:Op maandag 14 april 2025 22:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk is een fatsoenlijke partij tegen de beperking van gezinshereniging zoals de PVV die wil. ChristenUnie is ook tegen die beperking.
Maar het is natuurlijk niet zo dat ik hier het standpunt van de CU ben, oid. Ik geef alleen aan dat wat de PvdD jongeren willen hetzelfde is wat in Duitsland al jaren staande praktijk is en dat ik daar wel wat in zie. Je gaat xenofobie geen brandstof geven.
Leg me nu maar eens uit waarom je nu uitgerekend dit gevecht kiest en in dit topic reageert, en niet in het topic over het voorstel van JA21 en SGP aangaande de islamitische gebedsoproep?quote:
Je leest verkeerd: ik geef het standpunt van de PvdD jongeren, zoals gemeld in dat NRC artikel, aan. Die zeggen dat ze dit wetsvoorstel niet willen indienen omdat ze xenofobie niet willen voeden. Ik had het helemaal niet over mijn eigen standpunt, ik had het over de Partij voor de Dieren.quote:Op maandag 14 april 2025 23:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Leg me nu maar eens uit waarom je nu uitgerekend dit gevecht kiest en in dit topic reageert, en niet in het topic over het voorstel van JA21 en SGP aangaande de islamitische gebedsoproep?
Het voorstel van JA21 en SGP over de islamitische gebedsoproep zal ongetwijfeld de warme steun genieten van de PVV. en gezien het aantal zetels dat de PVV in de Tweede Kamer heeft, zal het voorstel het ook alleen halen met steun van de PVV.
Waarom spreek je je in dit topic wel uit tegen het indienen van een wetsvoorstel dat onverdoofd slachten verbiedt, maar spreek je je in het andere topic niet met dezelfde argumenten en met net zoveel elan uit tegen het voorstel van JA21 en SGP aangaande de islamitische gebedsoproep?
Het ziet er naar uit dat je je er nu uit probeert te lullen door te zeggen dat je alleen maar het standpunt van de PvdD jongeren weergaf, en niet je eigen standpunt. Laten we dan nog even een paar postings van jou in dit topic onder de aandacht brengen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 07:31 schreef Hanca het volgende:
Je leest verkeerd: ik geef het standpunt van de PvdD jongeren, zoals gemeld in dat NRC artikel, aan. Die zeggen dat ze dit wetsvoorstel niet willen indienen omdat ze xenofobie niet willen voeden. Ik had het helemaal niet over mijn eigen standpunt, ik had het over de Partij voor de Dieren.
quote:Op maandag 14 april 2025 20:06 schreef Hanca het volgende:
Kies je gevechten, heet dat. De strijd tegen racistisch, xenofobistisch rechts-extremisme is nou eenmaal het belangrijkste gevecht van dit moment. Zie de VS, waar dankzij zulke figuren land en rechtsstaat worden afgebroken. Het signaal om hier samen te werken met figuren als die van FvD is momenteel gewoon echt de verkeerde.
quote:Op maandag 14 april 2025 20:19 schreef Hanca het volgende:
Het racistische xenofobisme wat zelfs tot in onze regering is doorgedrongen (Klever, Faber) is momenteel gewoon de grootste vijand van iedereen die de vrijheid lief heeft. En dus werk je met hen niet samen, net zo min als ze in Duitsland steunen op meerderheden met AfD.
quote:Op maandag 14 april 2025 20:24 schreef Hanca het volgende:
Ik steun gewoon de Duitse lijn. Die maken geen voorstellen waar ze voor een meerderheid AfD nodig hebben. Zo doet een fatsoenlijke partij dat in Nederland niet met FvD of PVV.
quote:Op maandag 14 april 2025 20:27 schreef Hanca het volgende:
Jij bent pas infantiel als je niet ziet hoe gevaarlijk PVV en FvD zijn. Gelukkig zijn ze bij PvdD wijzer. Je geeft die twee geen brandstof, als je dat doet dan werk je mee aan de vernietiging van Nederland.
quote:Op maandag 14 april 2025 20:32 schreef Hanca het volgende:
Nee, dierenleed mag niet. Wat mij betreft slachten we in NL geen enkel dier, dat weet je.
Maar: dan zoek je dus een meerderheid zonder PVV en FvD, of je dient het niet in. Dat is momenteel het belangrijkste principe.
Maar jij snapt niet dat echt principiële mensen niet samenwerken met partijen als AfD, FvD of PVV.
Als ik dit zo herlees, dan krijg ik toch echt niet de indruk alsof je alleen maar het standpunt van de PvdD jongeren hebt weergegeven, maar dat dit toch echt ook wel degelijk jouw eigen standpunt is. En ook al heb ik dat verkeerd gelezen, ik weet 100% zeker dat ik onderstaande reactie van jou niet verkeerd gelezen heb.quote:Op maandag 14 april 2025 20:45 schreef Hanca het volgende:
Het is voor jou te moeilijk om te erkennen dat FvD en PVV dit alleen zouden steunen uit xenofobie en dat een fatsoenlijk mens daar afstand van neemt ipv dat brandstof te geven.
En hier geef je dus expliciet aan dat je het eigenlijk wel eens bent met het standpunt van de PvdD jongeren.quote:Op maandag 14 april 2025 22:31 schreef Hanca het volgende:
Maar het is natuurlijk niet zo dat ik hier het standpunt van de CU ben, oid. Ik geef alleen aan dat wat de PvdD jongeren willen hetzelfde is wat in Duitsland al jaren staande praktijk is en dat ik daar wel wat in zie. Je gaat xenofobie geen brandstof geven.
We hebben hier op Fok! wel degelijk een topic daarover lopen, niet bij politiek maar bij nieuws & achtergronden.quote:Op dinsdag 15 april 2025 07:31 schreef Hanca het volgende:
Die poging tot een verbod op een specifieke gebedsoproep vind ik zo kansloos, dat het de moeite niet eens is. Pure symboolpolitiek, dat voorstel komt er uiteindelijk nooit. Ik zie er hier dan ook gelukkig geen aandacht voor, het is de moeite niet, dat 'andere topic' bestaat dan ook niet.
Die tweede opmerking geldt niet alleen voor de PVV maar ook voor andere politieke partijen, onder andere de partij waar je zelf lid van bent.quote:Op maandag 14 april 2025 17:52 schreef Hanca het volgende:
Niet onverdoofd geslacht = niet koosjer. En voor de PVV is iets doen waar de Joden ontevreden over zijn geen optie.
Ja, aan het eind geef ik aan dat ik het eens ben met de PvdD jongeren, maar die eerste 2 posts zijn echt puur een weergave van de mening van die jongeren in het NRC. Dat werd aangevallen en toen ik dat ging verdedigen, gaf ik inderdaad aan dat ik het met ze eens was. Maar het begon puur en alleen met een uitleg van de mening van de PvdD jongeren.quote:Op dinsdag 15 april 2025 18:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het ziet er naar uit dat je je er nu uit probeert te lullen door te zeggen dat je alleen maar het standpunt van de PvdD jongeren weergaf, en niet je eigen standpunt. Laten we dan nog even een paar postings van jou in dit topic onder de aandacht brengen.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Als ik dit zo herlees, dan krijg ik toch echt niet de indruk alsof je alleen maar het standpunt van de PvdD jongeren hebt weergegeven, maar dat dit toch echt ook wel degelijk jouw eigen standpunt is. En ook al heb ik dat verkeerd gelezen, ik weet 100% zeker dat ik onderstaande reactie van jou niet verkeerd gelezen heb.
[..]
En hier geef je dus expliciet aan dat je het eigenlijk wel eens bent met het standpunt van de PvdD jongeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |