Niet alleen vanuit religie, runderen verdoven is in landen waar wel een verbod is ook uitgesloten omdat het nauwelijks te doen is.quote:Op maandag 14 april 2025 17:03 schreef Filosoofert het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat "vanuit religie" ineens een hoop dingen wel mogen, sort of.
Mwuah, zo'n verbod zou niet tegen artikel 6 zijn.quote:Op maandag 14 april 2025 16:58 schreef Hanca het volgende:
Vanwege artikel 6 van de grondwet.
PVV zal trouwens nooit voor afschaffing van koosjer vlees stemmen. En onderscheid tussen koosjer en halal mag niet.
Snap dit echt niet. Was tot kort geleden lid van PvdD en de groep die tegen was, was echt heel klein.quote:Op maandag 14 april 2025 17:06 schreef Hanca het volgende:
Jonge leden van de PvdD zijn trouwens zelfs tegen dit verbod: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ofde-slacht-a4196769
De kamerfractie heeft besloten voorlopig het initiatiefwetsvoorstel te laten liggen, met name omdat het voor een scheuring binnen de Partij voor de Dieren dreigde te zorgen.
Niet onverdoofd geslacht = niet koosjer. En voor de PVV is iets doen waar de Joden ontevreden over zijn geen optie.quote:Op maandag 14 april 2025 17:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Mwuah, zo'n verbod zou niet tegen artikel 6 zijn.
Je hoeft ook in principe niet halal en koosjer specifiek te verbieden. Je kan ook gewoon onverdoofd slachten verbieden.
We weten uiteraard niet hoe de PVV er nu in zou staan, maar een eerder wetsvoorstel van Marianne Thieme om onverdoofd slachten te verbieden, kreeg zowel in de Tweede Kamer als in de Eerste Kamer steun van de PVV.quote:Op maandag 14 april 2025 16:58 schreef Hanca het volgende:
Vanwege artikel 6 van de grondwet.
PVV zal trouwens nooit voor afschaffing van koosjer vlees stemmen. En onderscheid tussen koosjer en halal mag niet.
Ja, dat verbaasde toen ook iedereen. Maar ik denk dat ze nu nog meer pro-Israël zijn geworden.quote:Op maandag 14 april 2025 18:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
We weten uiteraard niet hoe de PVV er nu in zou staan, maar een eerder wetsvoorstel van Marianne Thieme om onverdoofd slachten te verbieden, kreeg zowel in de Tweede Kamer als in de Eerste Kamer steun van de PVV.
Natuurlijk zijn ze dat; als echte intersectionelen hebben ze automatisch respect voor 'uitheemse, niet-Westerse, niet-koloniale' praktijken.quote:Op maandag 14 april 2025 17:06 schreef Hanca het volgende:
Jonge leden van de PvdD zijn trouwens zelfs tegen dit verbod: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ofde-slacht-a4196769
De kamerfractie heeft besloten voorlopig het initiatiefwetsvoorstel te laten liggen, met name omdat het voor een scheuring binnen de Partij voor de Dieren dreigde te zorgen.
Gevalletje queers for gaza.quote:Op maandag 14 april 2025 17:06 schreef Hanca het volgende:
Alleen als een koloniaal wit zwijn een varken de strot doorsnijdt is het barbaars.quote:Op maandag 14 april 2025 19:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Gevalletje queers for gaza.
Oh mijn goedheid....quote:Op maandag 14 april 2025 20:06 schreef Hanca het volgende:
Kies je gevechten, heet dat. De strijd tegen racistisch, xenofobistisch rechts-extremisme is nou eenmaal het belangrijkste gevecht van dit moment. Zie de VS, waar dankzij zulke figuren land en rechtsstaat worden afgebroken. Het signaal om hier samen te werken met figuren als die van FvD is momenteel gewoon echt de verkeerde.
Dat doen jij en die PvDD-jeugd dan weer wel. Direct een kneejerk-sympathie reactie, want als de dood dat je racistisch bent.quote:Op maandag 14 april 2025 20:19 schreef Hanca het volgende:
Ik zeg niet dat religie een ras is. De PVVers maken geen enkel onderscheid tussen buitenlanders, wat hun religie ook is. FvDers ook niet.
Het racistische xenofobisme wat zelfs tot in onze regering is doorgedrongen (Klever, Faber) is momenteel gewoon de grootste vijand van iedereen die de vrijheid lief heeft.
Van samenwerking met zogenaamde extreemrechtse politieke partijen is geen sprake. Dat die partijen mogelijk een verbod op onverdoofd slachten gaan steunen, mag uiteraard geen reden zijn om van het indienen van een dergelijk wetsvoorstel af te zien. Als dat een reden zou moeten zijn om van het wetsvoorstel af te zien, dan kun je geen enkel wetsvoorstel meer indienen.quote:Op maandag 14 april 2025 20:06 schreef Hanca het volgende:
Kies je gevechten, heet dat. De strijd tegen racistisch, xenofobistisch rechts-extremisme is nou eenmaal het belangrijkste gevecht van dit moment. Zie de VS, waar dankzij zulke figuren land en rechtsstaat worden afgebroken. Het signaal om hier samen te werken met figuren als die van FvD is momenteel gewoon echt de verkeerde.
Ja maar racisme.quote:Op maandag 14 april 2025 20:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Van samenwerking met zogenaamde extreemrechtse politieke partijen is geen sprake. Dat die partijen mogelijk een verbod op onverdoofd slachten gaan steunen, mag uiteraard geen reden zijn om van het indienen van een dergelijk wetsvoorstel af te zien. Als dat een reden zou moeten zijn om van het wetsvoorstel af te zien, dan kun je geen enkel wetsvoorstel meer indienen.
Ik steun gewoon de Duitse lijn. Die maken geen voorstellen waar ze voor een meerderheid AfD nodig hebben. Zo doet een fatsoenlijke partij dat in Nederland niet met FvD of PVV.quote:Op maandag 14 april 2025 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat doen jij en die PvDD-jeugd dan weer wel. Direct een kneejerk-sympathie reactie, want als de dood dat je racistisch bent.
Vrijheid liefhebben... dan moeten we al helemaal niet bij welke religie dan ook zijn.
De Duitse lijn is dat je pas voor zo'n voorstel gaat als je een meerderheid hebt zonder die racisten. Dan maakt het niet meer uit wat ze stemmen.quote:Op maandag 14 april 2025 20:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Van samenwerking met zogenaamde extreemrechtse politieke partijen is geen sprake. Dat die partijen mogelijk een verbod op onverdoofd slachten gaan steunen, mag uiteraard geen reden zijn om van het indienen van een dergelijk wetsvoorstel af te zien. Als dat een reden zou moeten zijn om van het wetsvoorstel af te zien, dan kun je geen enkel wetsvoorstel meer indienen.
Fatsoenlijke principes... door eerst even te kijken of je mogelijkerwijze niet 'racistisch' bent als je voor die principes staat, al helemaal zolang ze gelden wanneer een niet welgevallige kleurgroep ze overtreedt.quote:Op maandag 14 april 2025 20:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik steun gewoon de Duitse lijn. Die maken geen voorstellen waar ze voor een meerderheid AfD nodig hebben. Zo doet een fatsoenlijke partij dat in Nederland niet met FvD of PVV.
Jij bent pas infantiel als je niet ziet hoe gevaarlijk PVV en FvD zijn. Gelukkig zijn ze bij PvdD wijzer. Je geeft die twee geen brandstof, als je dat doet dan werk je mee aan de vernietiging van Nederland.quote:Op maandag 14 april 2025 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Fatsoenlijke principes... door eerst even te kijken of je mogelijkerwijze niet 'racistisch' bent als je voor die principes staat, al helemaal zolang ze gelden wanneer een niet welgevallige kleurgroep ze overtreedt.
Zie je echt niet hoe infantiel dit is?
Precies, je kiepert je principes overboord want zo principieel ben je niet.quote:Op maandag 14 april 2025 20:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij bent pas infantiel als je niet ziet hoe gevaarlijk PVV en FvD zijn. Gelukkig zijn ze bij PvdD wijzer. Je geeft die twee geen brandstof, als je dat doet dan werk je mee aan de vernietiging van Nederland.
De dieren komen pas aan bod wanneer de mensen allemaal de neus dezelfde kant op hebben staan?quote:Op maandag 14 april 2025 20:06 schreef Hanca het volgende:
Heeft Bikker niet constant de mond vol over 'de ideeën van Schoof1 op eigen merites beoordelen, en niet bij voorbaat afwijzen omdat het mede van de PVV komt'?quote:Op maandag 14 april 2025 20:19 schreef Hanca het volgende:
Ik zeg niet dat religie een ras is. De PVVers maken geen enkel onderscheid tussen buitenlanders, wat hun religie ook is. FvDers ook niet.
Het racistische xenofobisme wat zelfs tot in onze regering is doorgedrongen (Klever, Faber) is momenteel gewoon de grootste vijand van iedereen die de vrijheid lief heeft. En dus werk je met hen niet samen, net zo min als ze in Duitsland steunen op meerderheden met AfD.
Nee, dierenleed mag niet. Wat mij betreft slachten we in NL geen enkel dier, dat weet je.quote:Op maandag 14 april 2025 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies, je kiepert je principes overboord want zo principieel ben je niet.
Dierenleed mag wel, maar alleen als groep X het doet.
Dat is infantiel ja.
Is dat zo ja? Dus CU is geen fatsoenlijke partij meer? Waarvan akte.quote:Op maandag 14 april 2025 20:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik steun gewoon de Duitse lijn. Die maken geen voorstellen waar ze voor een meerderheid AfD nodig hebben. Zo doet een fatsoenlijke partij dat in Nederland niet met FvD of PVV.
Je heet Partij voor de Dieren...quote:Op maandag 14 april 2025 20:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dierenleed mag niet. Wat mij betreft slachten we in NL geen enkel dier, dat weet je.
Maar: dan zoek je dus een meerderheid zonder PVV en FvD, of je dient het niet in. Dat is momenteel het belangrijkste principe.
Maar jij snapt niet dat echt principiële mensen niet samenwerken met partijen als AfD, FvD of PVV.
Dat is dus een heel domme aanpak.quote:Op maandag 14 april 2025 20:24 schreef Hanca het volgende:
Niet alle ideeën van Schoof komen bij PVV vandaan, daarbij is wel of niet iets steunen totaal wat anders dan zelf een voorstel doen wat steunt op juist het xenofobistische gedachtegoed van de PVV en FvD, hen echt brandstof geven.quote:Op maandag 14 april 2025 20:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Heeft Bikker niet constant de mond vol over 'de ideeën van Schoof1 op eigen merites beoordelen, en niet bij voorbaat afwijzen omdat het mede van de PVV komt'?
Er zijn geen autochtone moslims?quote:Op maandag 14 april 2025 20:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet alle ideeën van Schoof komen bij PVV vandaan, daarbij is wel of niet iets steunen totaal wat anders dan zelf een voorstel doen wat steunt op juist het xenofobistische gedachtegoed van de PVV en FvD, hen echt brandstof geven.
Beoordelen of je een bezuiniging op zorg wel of niet steunt is totaal wat anders dan een wetsvoorstel indienen waarvan je weet dan PVV en FvD dat alleen kunnen steunen omdat ze een enorme hekel hebben aan iedere buitenlander en de islam als een buitenlandse godsdienst zien.
Dat is exact zoals het gaat. Als CDU doe je ook geen voorstel dat alleen met AfD een meerderheid kan halen. Dat is het hele idee. Er was laatst ophef over het feit dat CDU die regel eenmalig had overtreden, heb je dat gemist?quote:Op maandag 14 april 2025 20:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat is dus een heel domme aanpak.
Het zou dus betekenen dat als AfD in de Bundestag een wetsvoorstel zou indienen waar in principe een meerderheid voor is maar waar zonder AfD geen meerderheid voor is, dat dan een partij als CDU tegen zal stemmen, ook als ze het eigenlijk wel met het voorstel eens zijn.
Ik zeg niet dat er geen autochtone moslims zijn. FvD en PVV doen alsof moslims en buitenlanders hetzelfde zijn, als de islam een puur westerse godsdienst was met exact dezelfde standpunten hadden ze er geen enkel probleem mee gehad.quote:Op maandag 14 april 2025 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er zijn geen autochtone moslims?
Vreemd, nieuw voor mij. Kan mij die Arnoud van Doorn en Jabbar v.d. Ven nog herinneren.
Als zij een schaap de keel doorsnijden, is het dan ineens weer wel dierenmishandeling?
En jij en de PvDD-jeugd doen precies hetzelfde.quote:Op maandag 14 april 2025 20:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er geen autochtone moslims zijn. FvD en PVV doen alsof moslims en buitenlanders hetzelfde zijn, als de islam een puur westerse godsdienst was met exact dezelfde standpunten hadden ze er geen enkel probleem mee gehad.
En nogmaals: voor mij is iedereen die een dier de keel door snijdt, verdoofd of onverdoofd, een dierenmishandelaar. Maar de rechtsstaatmishandelaars zijn nog een stukje gevaarlijker.
PVV en FvD hebben niks tegen een religie, maar tegen buitenlanders. Of is iedere Marokkaan een moslim? Wilders vroeg niet 'meer of minder islam', maar 'meer of minder Marokkanen'.quote:Op maandag 14 april 2025 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik kan 'racisme en xenofobie' onderhand niet meer horen. Je weet namelijk dat het 9 van de 10 keer kritiek op aspecten van een bepaalde religie betreft.
Het is te moeilijk voor je, duidelijk.quote:Op maandag 14 april 2025 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En jij en de PvDD-jeugd doen precies hetzelfde.
Waarvan akte.
Voor mij niet hoor, Hanca.quote:Op maandag 14 april 2025 20:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is te moeilijk voor je, duidelijk.
Het is voor jou te moeilijk om te erkennen dat FvD en PVV dit alleen zouden steunen uit xenofobie en dat een fatsoenlijk mens daar afstand van neemt ipv dat brandstof te geven.quote:Op maandag 14 april 2025 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor mij niet hoor, Hanca.
Ik ben namelijk niet zo simplistisch om alles in zwart-wit (letterlijk) te zien.
Lol. Ga je nou serieus doen alsof Schoof1 onafhankelijk van de PVV regeert?quote:Op maandag 14 april 2025 20:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet alle ideeën van Schoof komen bij PVV vandaan, daarbij is wel of niet iets steunen totaal wat anders dan zelf een voorstel doen wat steunt op juist het xenofobistische gedachtegoed van de PVV en FvD, hen echt brandstof geven.
Beoordelen of je een bezuiniging op zorg wel of niet steunt is totaal wat anders dan een wetsvoorstel indienen waarvan je weet dan PVV en FvD dat alleen kunnen steunen omdat ze een enorme hekel hebben aan iedere buitenlander en de islam als een buitenlandse godsdienst zien.
Duurde nog lang, het woord 'haat'.quote:Op maandag 14 april 2025 20:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is voor jou te moeilijk om te erkennen dat FvD en PVV dit alleen zouden steunen uit xenofobie en dat een fatsoenlijk mens daar afstand van neemt ipv dat brandstof te geven.
Verblind door je bekende islamhaat, waarschijnlijk.
Ik vind het wel erg kort door de bocht om te denken dat PVV en FvD alleen maar vanuit haat tegen vreemdelingen of tegen een bepaalde godsdienst een verbod op onverdoofd slachten zouden steunen.quote:Op maandag 14 april 2025 20:37 schreef Hanca het volgende:
Dat klopt waarschijnlijk grotendeels ja. Wellicht muv Dion.quote:Op maandag 14 april 2025 20:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is voor jou te moeilijk om te erkennen dat FvD en PVV dit alleen zouden steunen uit xenofobie
Onzin.quote:en dat een fatsoenlijk mens daar afstand van neemt ipv dat brandstof te geven.
Ik denk eerder dat het anders zit. Ze hebben een teringhekel aan moslims. Het gaat hen dan ook helemaal niet om de dieren, maar eerder om zoveel mogelijk het leven van moslims zuur te maken. Het wordt echter een stukje complexer voor hen als ze door dergelijke voorstellen ook andere bevolkingsgroepen raken - zoals bijvoorbeeld Joden.quote:Op maandag 14 april 2025 20:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
PVV en FvD hebben niks tegen een religie, maar tegen buitenlanders. Of is iedere Marokkaan een moslim? Wilders vroeg niet 'meer of minder islam', maar 'meer of minder Marokkanen'.
Dat jij steeds doet alsof PVV en FvD strijden tegen de islam, dat is pas vermoeiend.
Alsof het resultaat niet precies hetzelfde is; de PVV krijgt via Schoof1 iets voor elkaar, en de PVV stemmer is tevreden.quote:Op maandag 14 april 2025 20:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt. Voor zover ik heb begrrepen, komt het meeste vlees dat in de winkel als halal verkocht wordt, van verdoofd geslachte dieren.quote:Op maandag 14 april 2025 20:53 schreef koffiekoekjes het volgende:
Halal is tegenwoordig toch gewoon "verdoofd"? (stroomschok)
Bij Kosjer mag dit niet volgens mij
Wel of niet moslim zijn boeit me geen ene fuck. Onverdooft slachten wel.quote:Op maandag 14 april 2025 20:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het anders zit. Ze hebben een teringhekel aan moslims. Het gaat hen dan ook helemaal niet om de dieren, maar eerder om zoveel mogelijk het leven van moslims zuur te maken. Het wordt echter een stukje complexer voor hen als ze door dergelijke voorstellen ook andere bevolkingsgroepen raken - zoals bijvoorbeeld Joden.
En dat is exact wat er speelt bij een Etto. Moslims. Moslims. Moslims.
En ja - op veel punten gaat het hen ook om etnische achtergrond. Polen, Marokkanen, Turken - we hebben hun schrijfsels, ideeen en speeches allemaal mogen aanschouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |