Ik ben bereid jouw vakantie naar het midden oosten te betalen (echt waar) als jij daar willekeurige mannen aan gaat vallen die met dieren omgaan op een manier die wij hier in het westen verwerpelijk vinden.quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:07 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Jammer voor jou dat ik nooit op vakantie ga
quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ben bereid jouw vakantie naar het midden oosten te betalen (echt waar) als jij daar willekeurige mannen aan gaat vallen die met dieren omgaan op een manier die wij hier in het westen verwerpelijk vinden.
Je hoeft niks te betalen, ik financier de volledige vakantie. Het enige wat ik wil is video van jou die daar mannen aanvalt.
Discussie op het fok forum gaat niet tot maatschappelijke verandering in Egypte leiden, Sorryquote:Op dinsdag 15 april 2025 12:09 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dat kun je nu nog niet zeggen.
De discussie is in elk geval door Joke haar dappere actie op gang gebracht. Dat is al winst.
Gratuite deugpraat dus.quote:
quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Gratuite deugpraat dus.
"Joke is een lichtend voorbeeld" maar wanneer je dan gevraagd wordt haar voorbeeld te volgen jezelf verschuilen achter het schaamlapje "ik ga nooit op vakantie".
Welke problemen heeft ze nu?quote:Op dinsdag 15 april 2025 11:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Helden zijn mensen die grote daden verrichten zonder aan hun eigen belangen te denken.
Joke heeft geen verandering bewerkstelligd. Niets bereikt. Alleen zichzelf problemen op de hals gehaald.
Helden lossen problemen op. Joke creëert problemen. Voor zichzelf.
Te sneu, deze reactie...quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ben bereid jouw vakantie naar het midden oosten te betalen (echt waar) als jij daar willekeurige mannen aan gaat vallen die met dieren omgaan op een manier die wij hier in het westen verwerpelijk vinden.
Je hoeft niks te betalen, ik financier de volledige vakantie. Het enige wat ik wil is video van jou die daar mannen aanvalt.
Zit ze er al dan?quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mogen gaan zitten in een Egyptische gevangenis.
Joke is snel vrij gelaten, maar de ezelmishandelaar is bont en blauw geslagen door de politie, omdat hij het 'imago van het toerisme in Egypte verslechtert' en krijgt misschien nog wel meer celstraf.quote:Op maandag 14 april 2025 16:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
O wat heeft ze bereikt dan?
Heeft de ezel nu een beter thuis en wordt de eigenaar gestraft voor dierenmishandeling?
Nee, de ezel is nog op dezelfde plek en wordt vandaag en volgende week weer afgeranseld door zijn baas. En Joke gaat de gevangenis in.
Het enige wat Joke bereikt heeft met deze doldrieste actie is dat ze zelf waarschijnlijk in de gevangenis belandt.
Dat is geen heldendaad maar oerdom impulsief gedrag.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 15 april 2025 12:07 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Jammer voor jou dat ik nooit op vakantie ga
Als ik dit filmpje zie, dan vraag ik me af waarom deze vrouw helemaal naar Marokko gaat om kippen uit een kooi te bevrijden. Als ze zo graag kippen wil bevrijden, dan kan ze net zo goed in Engeland naar de eerste de beste legbatterij gaan waar kippen in een nog kleinere ruimte gehouden worden dan bij die kippenboer in Marokko.quote:
Allejezus. Waar gaat dit wijf op vakantie? Dan ga ik ergens anders kip eten.quote:Op dinsdag 15 april 2025 13:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Dit zou jij dan zijn.
Waarschijnlijk niet en waarom niet? Niet omdat het onverstandig is, maar omdat ik dus niet zo'n heldin als Joke ben! Ik zou wel willen, maar ben simpelweg te laf.quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, deze zomer op vakantie naar de Arabische wereld en daar argeloze burgers aanvallen omdat ze niet volgens jouw morele normen leven.
Als Joke zo'n lichtend voorbeeld is neem ik aan dat je in haar voetsporen gaat treden. Zo niet is dit gewoon gratuite deugpraat zonder consequenties.
Nou, ik denk dat die klootzak wel even op zijn tellen past als Joke in de buurt is, dus ja.quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het daar over eens is.
Nu de hamvraag: heeft Joke dat resultaat bereikt? Wordt er 1 dier minder mishandeld door de actie van Joke?
Helden zijn mensen die goede daden verrichten zonder aan hun eigen belangen te denken. Soms - en hopelijk - hebben die daden een nuttig gevolg. Soms - helaas - niet, maar dat maakt het niet minder heldhaftig. En elke goede daad heeft in principe de potentie het begin van een reeks gebeurtenissen te zijn/worden met uiteindelijk álsnog een nuttig gevolg.quote:Op dinsdag 15 april 2025 11:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Helden zijn mensen die grote daden verrichten zonder aan hun eigen belangen te denken.
Joke heeft geen verandering bewerkstelligd. Niets bereikt. Alleen zichzelf problemen op de hals gehaald.
Goeie! Ik wil Joke ook wel met iets helpen als dat nodig en mogelijk is!quote:Op dinsdag 15 april 2025 14:51 schreef summer2bird het volgende:
Kunnen we ergens helpen doneren aan jokes juridische kosten ofzo?
Zo te zien een lokale markt in Tanger. Verse groente, verse kip.quote:Op dinsdag 15 april 2025 13:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Allejezus. Waar gaat dit wijf op vakantie? Dan ga ik ergens anders kip eten.
Als je iets maar blijft herhalen wordt het niet vanzelf waar hoor. Meestal is dat trouwens om jezelf te overtuigen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 11:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Joke is geen Nelson Mandela 2.0. Doe effe normaal zeg.quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:04 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Tja, dat overkwam Nelson Mandela ook. Als niemand iets doet, verandert er ook nooit iets.
Joke is een lichtend voorbeeld
Ezeltje-prik.quote:Op dinsdag 15 april 2025 13:47 schreef GobSmacked- het volgende:
Dat is niet slim van Joke, dit gaat nog wel een staartje krijgen.
Wel walgelijke gedrag van die knul
Met een zweep kan je aanwijzingen geven aan je paard. meestal is dat even zwiepen om de aandacht weer te krijgen, een klein tikje geven kan ook. Een enkele corrigerende flinke tik ga je al opmerkingen over krijgen van anderen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 16:31 schreef VEM2012 het volgende:
Sowieso, in de paardensport in Nederland is een zweepje ook niet ongebruikelijk. Dus het lijkt mij niet evident dat het gebruik van een zweepje geldt als overduidelijk dierenmishandeling. Anders lijkt mij dat het verboden zou zijn.
Wellicht. Ik weet dat niet.quote:Op dinsdag 15 april 2025 16:36 schreef 215 het volgende:
[..]
Met een zweep kan je aanwijzingen geven aan je paard. meestal is dat even zwiepen om de aandacht weer te krijgen, een klein tikje geven kan ook. Een enkele corrigerende flinke tik ga je al opmerkingen over krijgen van anderen.
Uithalen en herhaaldelijk slaan zoals op dat filmpje dan zijn je gezellige paardendagen wel geteld hoor in NL. Dat pikken je stal genoten echt niet en waarschijnlijk kan je dan op zoek naar andere stalling.
Dat is nu precies waar Joke op reageerde. Excessief op een ezel inrammen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 16:43 schreef VEM2012 het volgende:
Desondanks vind ik dat meteen erop los gaan slaan excessief is.
Als je net gaat doen alsof je niet begrijpt wat ik schrijf, dan houdt het op.quote:Op dinsdag 15 april 2025 16:50 schreef 215 het volgende:
[..]
Dat is nu precies waar Joke op reageerde. Excessief op een ezel inrammen.
Het valt niet te nuanceren wat die jonge gast flikte. Dat is hoe die lui met hun dieren omgaan, al jaren. Dat komt omdat ze daar totaal geen enkel respect voor dieren hebben. Wat dat betreft een achtergebleven klotenland. Wat je daar als toerist zou moeten is mij dan ook een raadsel. Joke is daar om een andere reden, knap van haar dat ze dat doet.quote:Op dinsdag 15 april 2025 17:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je net gaat doen alsof je niet begrijpt wat ik schrijf, dan houdt het op.
Ze was er toch niet op vakantie dacht ik?quote:Op dinsdag 15 april 2025 17:34 schreef TAmaru het volgende:
Op zich natuurlijk een begrijpelijke reactie van die Joke, maar het is natuurlijk wel bijzonder naïef als je naar een land als Egypte gaat en dan denkt dat dit soort dingen niet op grote schaal gebeurt. Egypte staat toch te boek als een van de walgelijkste landen ter wereld om te bezoeken. Vrijwel geen enkele toerist heeft er een prettige ervaring. Wie er geweest is, zweert er nooit meer terug te komen. Het is ook wel behoorlijk vrijpostig van deze Joke dat ze denkt even te mogen ingrijpen op vakantie in een andere cultuur, waarin het heel normaal is om een ezel te slaan. Overigens geldt dat voor bijna alle culturen, op de westerse cultuur na. Je kunt maar beter niet naar dit soort landen op vakantie gaan als je zo'n kort lontje hebt.
Desondanks natuurlijk een video die nog jaren op het internet zal rondgaan en ook wel heerlijk om te zien hoe dat laffe ventje wegrent als deze dame hem aanvalt.
Dan is het nog erger, als je daar gaat wonen. Dan zou je helemaal beter moeten weten. Slaat Joke elke dag iemand in elkaar ofzo?quote:Op dinsdag 15 april 2025 17:44 schreef Forbry het volgende:
Joke woont in Egypte en heeft daar een opvang voor ezels, dus al die opmerkingen zoals "toerist", 'andere cultuur" etc. kunnen achterwege blijven.
quote:Op dinsdag 15 april 2025 17:45 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dan is het nog erger, als je daar gaat wonen. Dan zou je helemaal beter moeten weten. Slaat Joke elke dag iemand in elkaar ofzo?
quote:Ik zie iedere dag heel veel dierenmishandelingen
https://www.nporadio1.nl/(...)-lijf-die-ezel-sloegquote:Van der Post krijgt veel steun en bijval. Als ze dit van tevoren had geweten, had ze dit misschien wel al eerder gedaan, vertelt ze. Van der Post: "Voor mij zijn de persoonlijke gevolgen negatief, maar ik ben hier niet voor mijzelf, maar voor de paarden en ezels. Ik wil dat er verandering komt."
Dikgedrukte is natuurlijk een non-argument. Genoeg wat in mijn ogen verboden (of zwaarder gestraft) zou moeten worden, maar dat (nog) niet is. Al helemaal als het om dieren gaat!quote:Op dinsdag 15 april 2025 16:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Joke is geen Nelson Mandela 2.0. Doe effe normaal zeg.
Sowieso, in de paardensport in Nederland is een zweepje ook niet ongebruikelijk. Dus het lijkt mij niet evident dat het gebruik van een zweepje geldt als overduidelijk dierenmishandeling. Anders lijkt mij dat het verboden zou zijn.
Om dan meteen erop los te slaan komt op mij dan ook over als Tokkiegedrag. Zeker omdat het jonge gastjes zijn, kinderen nog deels, die waarschijnlijk ook maar doen wat hen is opgedragen.
Dat je een waas voor je ogen krijgt als je ziet dat iemand een dier loopt te martelen, ok. Maar de reactie van Joke in dezen komt op mij over als excessief.
Het is hun thuis. Nederland is het onze.quote:Op dinsdag 15 april 2025 11:52 schreef flyguy het volgende:
[..]
Je kan dat toch niet vergelijken? Die Arabieren daar gedragen zich structureel als beesten. Het is eerder beschamend dat vanuit het Westen het maar toegestaan wordt.
Misschien heeft die ezeldrijver zijn echte vrouw wel geslagen omdat Joke geen koperen pannen voor ze uit Nederland heeft meegenomen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 10:48 schreef 215 het volgende:
[..]
Ze was daar niet als toerist, ze woont en leeft daar al jaren. Ze heeft dus wel een leven en kan enthousiasme opbrengen voor wat haar raakt.
Het zou me ook niet verbazen als ze die dierenbeul al langer kent en misschien wel slachtoffers van hem heeft opgevangen.
Jouw persoonlijke mening is dan ook geen richtsnoer. We hebben een democratie. En meerdere partijen die zeer kritisch zijn als het gaat over hoe we met dieren om moeten gaan.quote:Op dinsdag 15 april 2025 17:57 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dikgedrukte is natuurlijk een non-argument. Genoeg wat in mijn ogen verboden (of zwaarder gestraft) zou moeten worden, maar dat (nog) niet is. Al helemaal als het om dieren gaat!
Zo zijn er ook velen die menen dat rijden op olifanten in Thailand dierenmishandeling is.quote:Op dinsdag 15 april 2025 17:41 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het valt niet te nuanceren wat die jonge gast flikte. Dat is hoe die lui met hun dieren omgaan, al jaren. Dat komt omdat ze daar totaal geen enkel respect voor dieren hebben. Wat dat betreft een achtergebleven klotenland. Wat je daar als toerist zou moeten is mij dan ook een raadsel. Joke is daar om een andere reden, knap van haar dat ze dat doet.Ik vind het prima dat dat rotjong een pak op zijn lazer krijgt, eigen schuld.
Ja, daar geloof ik dus niet in. Zachte heelmeesters.quote:Op dinsdag 15 april 2025 18:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo zijn er ook velen die menen dat rijden op olifanten in Thailand dierenmishandeling is.
Misschien is dat wel zo. Maar het is wel erg raar om vervolgens omdat je die mening geeft dan maar wat mensen aldaar een paar tikken te verkopen.
Er zijn gewoon andere manieren om hier iets van te zeggen. Bv er iets van zeggen…
Maar jij gelooft wel in eigenrichting?quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:08 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja, daar geloof ik dus niet in. Zachte heelmeesters.
Ook los van mijn persoonlijke meningen is in een democratie wet - en regelgeving voortdurend aan verandering onderhevig.quote:Op dinsdag 15 april 2025 18:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jouw persoonlijke mening is dan ook geen richtsnoer. We hebben een democratie. En meerdere partijen die zeer kritisch zijn als het gaat over hoe we met dieren om moeten gaan.
Als ik een dier verrot sla mag je me een pak slaag geven.quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar jij gelooft wel in eigenrichting?
Dus als jij iets doet wat mij niet aanstaat mag ik jou een draai om de oren geven?
Volgens Joke heeft ze er in 1e instantie ook gewoon (alleen maar) iets van gezegd...quote:Op dinsdag 15 april 2025 18:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo zijn er ook velen die menen dat rijden op olifanten in Thailand dierenmishandeling is.
Misschien is dat wel zo. Maar het is wel erg raar om vervolgens omdat je die mening geeft dan maar wat mensen aldaar een paar tikken te verkopen.
Er zijn gewoon andere manieren om hier iets van te zeggen. Bv er iets van zeggen…
quote:Ik zie iedere dag heel veel dierenmishandelingen, hier ging het om een jonge man van 22 die uit verveling de ezel aan het slaan was", vertelt van der Post. "Ik kwam langs en hij stond erop in te slaan. Ik riep 'stop stop' en werd uitgescholden."
Van der Post probeerde met de man te praten, maar als reactie, vertelt ze, werd de ezel harder geslagen. "Toen knapte er iets bij mij en ben ik ertussen gesprongen."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |