Ik denk dat iedereen het daar over eens is.quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:06 schreef Tjoent het volgende:
Willen jullie meer of minder dierenmishandeling?![]()
Minder, minder, minder ... ohnee, totaal géén dierenmishandeling graag.
Dat kun je nu nog niet zeggen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het daar over eens is.
Nu de hamvraag: heeft Joke dat resultaat bereikt? Wordt er 1 dier minder mishandeld door de actie van Joke?
Ik ben bereid jouw vakantie naar het midden oosten te betalen (echt waar) als jij daar willekeurige mannen aan gaat vallen die met dieren omgaan op een manier die wij hier in het westen verwerpelijk vinden.quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:07 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Jammer voor jou dat ik nooit op vakantie ga
quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ben bereid jouw vakantie naar het midden oosten te betalen (echt waar) als jij daar willekeurige mannen aan gaat vallen die met dieren omgaan op een manier die wij hier in het westen verwerpelijk vinden.
Je hoeft niks te betalen, ik financier de volledige vakantie. Het enige wat ik wil is video van jou die daar mannen aanvalt.
Discussie op het fok forum gaat niet tot maatschappelijke verandering in Egypte leiden, Sorryquote:Op dinsdag 15 april 2025 12:09 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dat kun je nu nog niet zeggen.
De discussie is in elk geval door Joke haar dappere actie op gang gebracht. Dat is al winst.
Gratuite deugpraat dus.quote:
quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Gratuite deugpraat dus.
"Joke is een lichtend voorbeeld" maar wanneer je dan gevraagd wordt haar voorbeeld te volgen jezelf verschuilen achter het schaamlapje "ik ga nooit op vakantie".
Welke problemen heeft ze nu?quote:Op dinsdag 15 april 2025 11:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Helden zijn mensen die grote daden verrichten zonder aan hun eigen belangen te denken.
Joke heeft geen verandering bewerkstelligd. Niets bereikt. Alleen zichzelf problemen op de hals gehaald.
Helden lossen problemen op. Joke creëert problemen. Voor zichzelf.
Te sneu, deze reactie...quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ben bereid jouw vakantie naar het midden oosten te betalen (echt waar) als jij daar willekeurige mannen aan gaat vallen die met dieren omgaan op een manier die wij hier in het westen verwerpelijk vinden.
Je hoeft niks te betalen, ik financier de volledige vakantie. Het enige wat ik wil is video van jou die daar mannen aanvalt.
Zit ze er al dan?quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mogen gaan zitten in een Egyptische gevangenis.
Joke is snel vrij gelaten, maar de ezelmishandelaar is bont en blauw geslagen door de politie, omdat hij het 'imago van het toerisme in Egypte verslechtert' en krijgt misschien nog wel meer celstraf.quote:Op maandag 14 april 2025 16:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
O wat heeft ze bereikt dan?
Heeft de ezel nu een beter thuis en wordt de eigenaar gestraft voor dierenmishandeling?
Nee, de ezel is nog op dezelfde plek en wordt vandaag en volgende week weer afgeranseld door zijn baas. En Joke gaat de gevangenis in.
Het enige wat Joke bereikt heeft met deze doldrieste actie is dat ze zelf waarschijnlijk in de gevangenis belandt.
Dat is geen heldendaad maar oerdom impulsief gedrag.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 15 april 2025 12:07 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Jammer voor jou dat ik nooit op vakantie ga
Als ik dit filmpje zie, dan vraag ik me af waarom deze vrouw helemaal naar Marokko gaat om kippen uit een kooi te bevrijden. Als ze zo graag kippen wil bevrijden, dan kan ze net zo goed in Engeland naar de eerste de beste legbatterij gaan waar kippen in een nog kleinere ruimte gehouden worden dan bij die kippenboer in Marokko.quote:
Allejezus. Waar gaat dit wijf op vakantie? Dan ga ik ergens anders kip eten.quote:Op dinsdag 15 april 2025 13:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Dit zou jij dan zijn.
Waarschijnlijk niet en waarom niet? Niet omdat het onverstandig is, maar omdat ik dus niet zo'n heldin als Joke ben! Ik zou wel willen, maar ben simpelweg te laf.quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, deze zomer op vakantie naar de Arabische wereld en daar argeloze burgers aanvallen omdat ze niet volgens jouw morele normen leven.
Als Joke zo'n lichtend voorbeeld is neem ik aan dat je in haar voetsporen gaat treden. Zo niet is dit gewoon gratuite deugpraat zonder consequenties.
Nou, ik denk dat die klootzak wel even op zijn tellen past als Joke in de buurt is, dus ja.quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het daar over eens is.
Nu de hamvraag: heeft Joke dat resultaat bereikt? Wordt er 1 dier minder mishandeld door de actie van Joke?
Helden zijn mensen die goede daden verrichten zonder aan hun eigen belangen te denken. Soms - en hopelijk - hebben die daden een nuttig gevolg. Soms - helaas - niet, maar dat maakt het niet minder heldhaftig. En elke goede daad heeft in principe de potentie het begin van een reeks gebeurtenissen te zijn/worden met uiteindelijk álsnog een nuttig gevolg.quote:Op dinsdag 15 april 2025 11:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Helden zijn mensen die grote daden verrichten zonder aan hun eigen belangen te denken.
Joke heeft geen verandering bewerkstelligd. Niets bereikt. Alleen zichzelf problemen op de hals gehaald.
Helden lossen problemen op. Joke creëert problemen. Voor zichzelf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |