abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217381775
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 07:55 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat kan, doen ze zelf?
Niet helemaal. Als jij te horen krijgt "hier zit nog iets wat misschien heel ernstig zou kunnen zijn, laten we het maar onderzoeken" zeg je niet snel nee.

Natuurlijk is het fijn als ziektes snel worden gevonden, maar als 'iedereen bijna ziek' is, zoals de Raad Volksgezondheid & Samenleving zegt, dan is er toch ook wel een probleem: https://www.raadrvs.nl/adviezen/iedereen-bijna-ziek
Als je iedereen lang genoeg blijft testen, komt er bij bijna iedereen wel iets uit wat niet goed is of potentieel niet goed zou kunnen worden. Iedereen patiënt maken is geen oplossing: https://nos.nl/artikel/25(...)r-meer-aan-preventie

Veel sluimerende ziektes valt zonder klachten mee te leven. Zelfs met kankers. Meer dan een derde van de mannen die overlijden aan wat anders heeft prostaatkanker, zonder het te weten. Kun je dus mee leven zo lang je geen klachten hebt. Maar alleen al het weten dat je kanker hebt geeft angst, daarnaast zorgen ingrepen bij prostaatkanker vaak voor bijwerkingen. Dan werkt vroegtijdig zoeken naar prostaatkanker dus averechts, zo lijkt het.

Dat we nog eens gaan kijken naar voor welke zaken het slim is vroeg te screenen en bij welke zaken het slimmer is gewoon klachten af te wachten, lijkt me heel verstandig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217381795
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Alphen gaat heel veel woningen bouwen in de Gnephoek,
https://www.gnephoek.com/default.aspx

er is grond zat buiten het dorp Alphen voor nog veel meer woningbouw
[ afbeelding ]
Grond is nergens het probleem. Dus stop met die focus daarop. Je hoeft niet meer te beginnen over grond, weilanden e.d., want daar gaat het helemaal niet om. Kun je net zo goed beginnen over het aantal bakstenen op voorraad, dat is ook het probleem niet.
Daarnaast ben ik het zelf die je in deze topicreeks op de Gnephoek gewezen heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 16 april 2025 @ 08:11:54 #228
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217381802
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Grond is nergens het probleem. Dus stop met die focus daarop. Je hoeft niet meer te beginnen over grond, weilanden e.d., want daar gaat het helemaal niet om. Kun je net zo goed beginnen over het aantal bakstenen op voorraad, dat is ook het probleem niet.
Daarnaast ben ik het zelf die je in deze topicreeks op de Gnephoek gewezen heeft.
gnephoek speelt al 20 jaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217381807
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
gnephoek speelt al 20 jaar
Ik weet het, van die 20 jaar woonde ik er 10 binnen 1km afstand. Maar grond is en blijft net zo relevant in het woningbouwprobleem als de voorraad bakstenen, nauwelijks dus.
pi_217381809
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 07:03 schreef raptorix het volgende:
Volstrekt belachelijk om zonder slaap belangrijke beslissingen te nemen, waarom is dit in de politiek normaal?
Daarnaast is het toch allemaal vestzak broekzak, dus puur voor de buhne.
De afgelopen week zijn ze bewust op tijd gestopt met voldoende slaap.

Het probleem is alleen dat er met voldoende slaap geen beslissing wordt genomen.
  woensdag 16 april 2025 @ 08:15:18 #231
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217381817
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik weet het, van die 20 jaar woonde ik er 10 binnen 1km afstand. Maar grond is en blijft net zo relevant in het woningbouwprobleem als de voorraad bakstenen, nauwelijks dus.
klopt, weiland grond kost 10 euro per m2, ruimte zat

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217381822
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt, weiland grond kost 10 euro per m2
En dat is dus niet het probleem. Dat de woningbouw vastgelopen is heeft niets met grond, weilanden oid te maken, stop dus met dat steeds benoemen.
  woensdag 16 april 2025 @ 08:16:46 #233
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217381826
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat is dus niet het probleem. Dat de woningbouw vastgelopen is heeft niets met grond, weilanden oid te maken, stop dus met dat steeds benoemen.
heeft met vergunningen te maken
pi_217381834
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:14 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
De afgelopen week zijn ze bewust op tijd gestopt met voldoende slaap.

Het probleem is alleen dat er met voldoende slaap geen beslissing wordt genomen.
De katholieke methode proberen? Het conclaaf is wel een aantal keer op water en brood gezet als het te lang duurde om een paus te kiezen. Ik denk dat deze mensen er heel snel klaar mee zijn als je dat doet.
pi_217381850
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee ook niet, het probleem is dat op dit moment de kosten voor bouwen dermate hoog zijn dat het niet uitkomt, je kunt wel huizen bouwen, maar als mensen geen hypotheek kunnen krijgen is dat volstrekt kansloos.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217381885
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee, ook niet. Het probleem is eerst en vooral geld, daarnaast een tekort aan bouwvakkers, problemen met aansluitingen op het elektriciteitsnet en dan als laatste en minst belangrijke stikstof. Het heeft niks te maken met weilanden, rode contouren of onwillige D66 ambtenaren waar jij het altijd op gooit. Het zijn gewoon deze 4 punten. Met vooral geld, wat je heel simpel kunt zien aan het feit dat er allerlei bouwprojecten gewoon al een vergunning hadden en konden beginnen, maar dat het stopte toen de rentes stegen en bouwen dus duurder werd waardoor de woningen onbetaalbaar zouden worden. Geld is de hoofdreden.
  woensdag 16 april 2025 @ 08:23:07 #237
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217381890
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee ook niet, het probleem is dat op dit moment de kosten voor bouwen dermate hoog zijn dat het niet uitkomt, je kunt wel huizen bouwen, maar als mensen geen hypotheek kunnen krijgen is dat volstrekt kansloos.
dan moeten ze toch veel meer prefab gaan bouwen en in de weilanden , nieuwe steden had Rob Jetten het over
pi_217381908
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan moeten ze toch veel meer prefab gaan bouwen en in de weilanden , nieuwe steden had Rob Jetten het over
Rob Jetten, de man die zich afvroeg hoe je een huis opwarmt met kernenergie, die man?
Ja Prefab is een methode om de kosten naar beneden te krijgen, maar zelfs dan is het nog steeds lastig, daarnaast denk ik dat je totaal voorbij gaat aan het feit dat voor veel gemeente een groot deel van hun budget uit grondinkomsten komt, voor de gemeente Amsterdam is dat bijvoorbeeld 10 procent van de begroting.
pi_217381927
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ook niet. Het probleem is eerst en vooral geld, daarnaast een tekort aan bouwvakkers, problemen met aansluitingen op het elektriciteitsnet en dan als laatste en minst belangrijke stikstof. Het heeft niks te maken met weilanden, rode contouren of onwillige D66 ambtenaren waar jij het altijd op gooit. Het zijn gewoon deze 4 punten. Met vooral geld, wat je heel simpel kunt zien aan het feit dat er allerlei bouwprojecten gewoon al een vergunning hadden en konden beginnen, maar dat het stopte toen de rentes stegen en bouwen dus duurder werd waardoor de woningen onbetaalbaar zouden worden. Geld is de hoofdreden.
Dit dus, zomaar wat voorbeelden:

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ig-niet-van-de-grond

https://www.parool.nl/ams(...)nde-kosten~b12589d2/
pi_217381937
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Er liggen gewoon plannen voor meer dan een miljoen woningen voor 2030, locatie is dus echt gewoon helemaal het probleem niet. Dus die weilanden kun je negeren, er zijn blijkbaar voldoende bouwlocaties voor 1 miljoen woningen in Nederland.

https://www.rijksoverheid(...)2C%20te%20realiseren.

Die locaties zijn al aangewezen, nu dus opnieuw beginnen om nieuwe steden te gaan bouwen is dus gewoon onverstandig. Er zijn zelfs al locaties voor 130% van de opgave.
  woensdag 16 april 2025 @ 08:28:18 #241
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217381942
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:25 schreef raptorix het volgende:

[..]
Rob Jetten, de man die zich afvroeg hoe je een huis opwarmt met kernenergie, die man?
Ja Prefab is een methode om de kosten naar beneden te krijgen, maar zelfs dan is het nog steeds lastig, daarnaast denk ik dat je totaal voorbij gaat aan het feit dat voor veel gemeente een groot deel van hun budget uit grondinkomsten komt, voor de gemeente Amsterdam is dat bijvoorbeeld 10 procent van de begroting.
grond verkoop is altijd een inkomsten bron geweest dat was 40 jaar geleden al zo

de gemeente kocht de grond rondom het dorp en ging het uitponden aan aannemers
dat is nooit veranderd

Hier is de gemeente eigenaar van alle grond rondom het dorp
pi_217381976
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
grond verkoop is altijd een inkomsten bron geweest dat was 40 jaar geleden al zo

de gemeente kocht de grond rondom het dorp en ging het uitponden aan aannemers
dat is nooit veranderd

Hier is de gemeente eigenaar van alle grond rondom het dorp
Ja, en die grond van een tientje dat is voor de gemeente, niet voor de investeerder die er huizen op wil laten zetten, ze zijn niet achterlijk.
  woensdag 16 april 2025 @ 08:33:24 #243
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217381982
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja, en die grond van een tientje dat is voor de gemeente, niet voor de investeerder die er huizen op wil laten zetten, ze zijn niet achterlijk.
de gemeente die pakt het meest hier
pi_217381991
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de gemeente die pakt het meest hier
Wat wil je nou zeggen? Eerst begin je te roepen dat er in weilanden gebouwd moet worden omdat dat goedkoop is, maar kennelijk snap je prima hoe het werkt?
  woensdag 16 april 2025 @ 08:37:43 #245
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217381997
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat wil je nou zeggen? Eerst begin je te roepen dat er in weilanden gebouwd moet worden omdat dat goedkoop is, maar kennelijk snap je prima hoe het werkt?
ja natuurlijk , dat de gemeente 70% van de grondprijs maakt dat weet iedereen dat geeft ook niet

dat is nodig voor bouwrijp maken en kosten

hier kan de gemeente voorlopig vooruit, alle industrie in het dorp is ook aangekocht en daarbuiten, ze zijn heer en meester , de provincie wil ook wel tegenwoordig
pi_217382016
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja natuurlijk , dat de gemeente 70% van de grondprijs maakt dat weet iedereen dat geeft ook niet

dat is nodig voor bouwrijp maken en kosten

hier kan de gemeente voorlopig vooruit, alle industrie in het dorp is ook aangekocht en daarbuiten, ze zijn heer en meester , de provincie wil ook wel tegenwoordig
|:( |:( |:(
Zit ik net uitleg te geven hoe het werkt, ga jij het weer over bouwrijp maken.
  woensdag 16 april 2025 @ 08:40:42 #247
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217382019
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
|:( |:( |:(
Zit ik net uitleg te geven hoe het werkt, ga jij het weer over bouwrijp maken.
ja bouwrijp weg straat riolering bushokje ,openbare ruimte , plantsoentje enz
pi_217382023
Ook bij geld is de grondprijs nog niet eens het grootste probleem, de alsmaar stijgende kosten van bouwmaterialen, het grote tekort aan personeel waardoor die inhuren steeds duurder wordt (een aannemer kan klussen uitzoeken, die kunnen dus absurde prijzen vragen) en de stijgende financieringskosten zijn de grote problemen. Grond en zelfs de grondprijs zijn gewoon vrij irrelevant bij dit probleem.

En nu willen PvdA en PVV dus het probleem geld vergroten, door de huren te bevriezen. Terwijl de nieuwbouw sociale huur nu eindelijk op gang is gekomen. Gewoon onverstandig. Je kunt de woningbouwverenigingen beter meer ipv minder budget geven. En voor de koopkracht verhoog je dan de huurtoeslag maar. Ook niet ideaal, maar het gaat in elk geval niet ten koste van het bouwbudget.
pi_217382027
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja bouwrijp weg straat riolering bushokje ,openbare ruimte , plantsoentje enz
Nee ze moeten er flink aan verdienen om daarmee hun budget sluitend te maken, dat geld wat ze binnen hengelen op de grond gaat naar hele andere dingen.
  woensdag 16 april 2025 @ 08:42:00 #250
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217382030
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 08:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee ze moeten er flink aan verdienen om daarmee hun budget sluitend te maken, dat geld wat ze binnen hengelen op de grond gaat naar hele andere dingen.
ja en dat mag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')