Ik heb Kazachstan gegokt.quote:
Peru ?quote:Op zondag 13 april 2025 12:18 schreef Quyxz_ het volgende:
Kazachstan en Rusland zijn fout. Die landen lijken mij over het algemeen te koud voor de leeuw.
Bengaalse ?quote:Op zondag 13 april 2025 19:47 schreef marcel.de het volgende:
De.... tijger wordt ook wel amoertijger of Mantsjoerijse tijger genoemd. Over welke tijger hebben wij het.
Een Yurt?quote:Op maandag 14 april 2025 13:29 schreef Quyxz_ het volgende:
Eenis een traditionele ronde tent die vooral wordt gebruikt voor bewoning door rondtrekkende veenomaden, die schapen, geiten, kamelen en/of paarden houden, en die leven in de koude droge steppegebieden van Centraal-Azië.
is?
Ja!quote:
Mijn excuses. Ik was zo druk met de spelling van het antwoord, dat ik bij je naam niet verder kwam dan de B.quote:
No problem.quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:43 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Mijn excuses. Ik was zo druk met de spelling van het antwoord, dat ik bij je naam niet verder kwam dan de B.
Gelukkig loopt het nu als een trein.quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:46 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
No problem.Ik moet bij jouw naam ook vaak wel drie keer kijken om te zien wat er staat.
Dat is ongeveer genoegquote:
Koolmeesquote:Op dinsdag 22 april 2025 08:28 schreef Quyxz_ het volgende:
Als je in deze periode een stukje buiten loopt, is de kans groot dat je deze vogel hoort.
[ afbeelding ]
Welke vogel is dit?
Tjif tjaf?quote:Op dinsdag 22 april 2025 11:24 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Nope. De naam is een onomatopee (klanknabootsing).
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 22 april 2025 11:24 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Nope. De naam is een onomatopee (klanknabootsing).
De type naam heeft een grote overeenkomst met het tweede deel van het antwoord op de vorige vraag.quote:Op dinsdag 22 april 2025 13:11 schreef Bargehassus het volgende:
"Deis een automodel van het Franse bedrijf Aixam (bekend van de brommobieltjes) dat als
ook auto's produceerde. De
was gebaseerd op de Citroën AX en werd gebouwd tussen 1992 en 1998. Het modulaire vrijetijdsvoertuig kon afhankelijk van de behoefte omgebouwd worden tot pick-up, break, coupé of cabriolet."
Over welk merk en type gaat het hier?
Oh, en "grote" is, zie ik nu zelf pasquote:Op dinsdag 22 april 2025 18:40 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
De type naam heeft een grote overeenkomst met het tweede deel van het antwoord op de vorige vraag.
Dat is correct.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
Stand #3376quote:
Vos ?quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:45 schreef pipster het volgende:
Nederlandse klimmer die niet door iedereen erg aardig werd gevonden.
Ik ken maar een Nederlandse klimmer. Heb een boek van hem in de kast staan: Dwars door Groenland.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:45 schreef pipster het volgende:
Nederlandse klimmer die niet door iedereen erg aardig werd gevonden.
Naar it is.quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:40 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ik ken maar een Nederlandse klimmer. Heb een boek van hem in de kast staan: Dwars door Groenland.
Ronald Naar?
Greet Hofmans ?quote:Op zondag 27 april 2025 05:25 schreef Bargehassus het volgende:
Sorry, was even een dagje off-line.
werd op initiatief van prins-gemaal Bernhard van Lippe-Biesterfeld door koningin Juliana in 1948 ingeschakeld om de ongeneeslijke oogziekte van prinses Marijke (de latere prinses Christina) te behandelen.
Wie is?
Yessss!quote:
Klazien.quote:Op zondag 27 april 2025 12:18 schreef tong80 het volgende:
XXXXX (Zalk, 13 maart 1919 – Zwolle, 5 juni 1997) was een Nederlandse kruidenvrouw uit het genoemde dorp Zalk.
Wie is XXXXX
Stand #3376quote:
Nog drie letters erbij...quote:
Dat zocht ik inderdaad.quote:
Kaiser Wilhelm? Die heeft het laatste stukje van z'n leven in NL gewoond. (Amerongen, Doorn, das hier om de hoekquote:Op dinsdag 29 april 2025 17:00 schreef marcel.de het volgende:
Op dinsdag 29 april 2025 14:19 schreef Quyxz_ het volgende:
Iets met een (Van) Nassau?
Nee
Als Duitsland weer een keizerrijk wordt?quote:Op dinsdag 29 april 2025 18:53 schreef Bargehassus het volgende:
Het stoffelijk overschot van genoemde keizer ligt in een mausoleum in de tuin van Huis Doorn. Slechts op één voorwaarde mogen zijn resten overgebracht worden naar Duitsland.
Welke voorwaarde is dat?
Keizerrijk, monarchie. Close enough.quote:Op dinsdag 29 april 2025 19:22 schreef Starflyer het volgende:
Gewoon opschrijven wat je denkt!
[..]
Als Duitsland weer een keizerrijk wordt?
En de oma van Keizer Wilhelm IIquote:Op dinsdag 29 april 2025 22:19 schreef DTF het volgende:
Is school in Engeland toch nog ergens goed voor geweest.
Queen Victoria. House of Hanover.
Hehe, ik snap je reacie volledig.quote:Op dinsdag 29 april 2025 23:47 schreef FireFox1 het volgende:
Als je met dit soort vragen komt, doe je het vast goed bij voetbal trivia's
Geen idee.
Nationaliteit?quote:Op woensdag 30 april 2025 00:00 schreef DTF het volgende:
[..]
Hehe, ik snap je reacie volledig.
Ik denk dat de speler bekender is dan zijn loopbaan zou vermoeden.
Dat zou mijn eerste hint worden.quote:
Zie je wel, best haalbaar deze vraagquote:
Overleden in het vliegtuigongeluk in 1989?quote:Op woensdag 30 april 2025 00:29 schreef FireFox1 het volgende:
Hij speelde overigens geen seconde op het EK van 2016
Wat hebben Lloyd Doesburg, Wendel Fräser en Jerry Haatrecht met elkaar gemeen?
Heeft voor een diepe wond in de Surinaamse gemeenschap gezorgd. Een van de weinige overlevende van de ramp, Sigi Lens, kwam vroeger wel eens bij ons over de vloer.quote:Op woensdag 30 april 2025 00:30 schreef DTF het volgende:
[..]
Overleden in het vliegtuigongeluk in 1989?
14 seconde, keurig!quote:
Ook geen zanger, maar een comedian. Is bekend van snoeiharde interactie met het publiek als stand-up en kreeg vorig jaar zijn eigen (waardeloze) special op Netflixquote:
Stand #3376quote:Op zondag 4 mei 2025 05:38 schreef Bargehassus het volgende:
Kijk, dat is meer in mijn straatje.
Eau rouge, Spa-Francorchamps.
Ja!quote:
Yes!quote:
Astrid Joosten al?quote:Op maandag 5 mei 2025 08:37 schreef Quyxz_ het volgende:
Wie presenteerde Twee voor Twaalf in de jaren 90?
Bob Boumaquote:Op maandag 5 mei 2025 08:37 schreef Quyxz_ het volgende:
Wie presenteerde Twee voor Twaalf in de jaren 90?
Correct, ze presenteert het al sinds 1991, praktisch mijn hele leven.quote:
Wow! Ik kan me Joop Koopmans nog herinneren, maar dat was al wel zo lang geleden...quote:Op maandag 5 mei 2025 09:40 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Correct, ze presenteert het al sinds 1991, praktisch mijn hele leven.
Stand #3376
5 Bargehassus
5 Quyxz_
3 marcel.de
2 Starflyer
1 Berkery
1 Opzoeknaarvrienden
1 pipster
1 tong80
3 DTF
2 FireFox1
1 slaveloos
Zeker heel Nederland gekluisterd aan de beeldbepalende isquote:
Eerste helft jaren '80 denk ik.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:07 schreef Starflyer het volgende:
In de hoogtijdagen van Wie van de drie waren er slechts 2 Nederlandse tv kanalen.
In welk jaar kwam Nederland 3 erbij?
Dat is goed. De eerste proefuitzendingen waren in februari, toen de Olympische Winterspelen werden uitgezonden en vanaf 4 april 1988 was de officiële start van het derde net.quote:
40? (Forty)quote:Op vrijdag 9 mei 2025 02:01 schreef DTF het volgende:
Een nieuwe opstartvraag dan maar;
Wat is het enige getal dat in het Engels op alfabetische volgorde wordt geschreven?
Yep!quote:
Beiden reken ik goed.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 10:30 schreef DTF het volgende:
Dan zou het eerder Unemployment Benefitsform zijn.
Niet ofzo, precies!quote:
quote:
Oh, ik weet alleen dat er giftige gassen in de buizen zaten, maar blijkbaar geen chloorverbinding dan. Ik vond die fitting wel geschikt lijken.quote:
Ik reken hem goed. Chloor is een halogeen. Maar omdat er helemaal geen lamp in de getoonde fitting zit, was ik eigenlijk op zoek naar "Hallo, geen lamp!"quote:Op vrijdag 9 mei 2025 23:04 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Oh, ik weet alleen dat er giftige gassen in de buizen zaten, maar blijkbaar geen chloorverbinding dan. Ik vond die fitting wel geschikt lijken.![]()
Ik kan nog wel gokken op halogeenlamp.
Spanje?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 23:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Haha classic, nice.Net als wanneer je in Brabant om gin-tonic vraagt, dat ze dan zeggen 'oke wa motte dan hebbe?'
De oudste zoon van Prinses Irene is 'carlistisch troonpretendent' en kan zo enigszins onderbouwd claimen koning te zijn van een land. Welk land is dat?
Correctquote:
Interessant!quote:Op zaterdag 10 mei 2025 00:06 schreef Quyxz_ het volgende:
Goede rabbit hole om in te duiken: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Carlisme
Juist ende correct ende snel!quote:
Ben Affleck en Jennifer Anniston.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 00:50 schreef Quyxz_ het volgende:
Bennifer. Welke twee personen?
Ik ga pitten, tot morgen.
Fout.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 00:57 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ben Affleck en Jennifer Anniston.
Trusten! Ik moet eigenlijk hetzelfde gaan doen.
Correct. Na 20 jaar kwamen ze weer bij elkaar, maar ik zag gisteren dat ze alweer gescheiden zijn.quote:
Te weinig.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 08:51 schreef Quyxz_ het volgende:
Toch maar niet geslapen?
[..]
Correct. Na 20 jaar kwamen ze weer bij elkaar, maar ik zag gisteren dat ze alweer gescheiden zijn.
Stand #3376
7 Bargehassus
7 Quyxz_
4 DTF
3 marcel.de
3 Starflyer
3 FireFox1
1 Berkery
1 Opzoeknaarvrienden
2 pipster
1 tong80
1 slaveloos
1 H_T
1 thabit
CL inter en PSGquote:Op zaterdag 10 mei 2025 19:00 schreef FireFox1 het volgende:
Noem de voetbalclubs dat in de Europeese competities in de finale staan;
Champions League:
Europa League:
Conference League:
Conference League is fout.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:41 schreef slaveloos het volgende:
[..]
CL inter en PSG
EL Tottenham Man United
CON league Chelsea Bilbao
Kloptquote:Op zondag 11 mei 2025 22:51 schreef slaveloos het volgende:
Ja niet Bilbao he, Betis dan? In ieder geval Spaans
Is goed.quote:
quote:
Natuurlijkquote:
quote:was een Amsterdams komisch duo, in 1946 opgericht door Chris Houthuizen en Ab Smit, maar in de jaren 70 en 80 bekend geworden in het theater en op televisie in de samenstelling Piet Bambergen en René van Vooren. Het duo bracht volkse humor in het genre van kluchten en revues.
quote:
quote:Op donderdag 15 mei 2025 14:04 schreef DTF het volgende:
Friesland, groot.
Dat zal dan Grutte Pier zijn.
Erie en Michigan omgedraaid, maar goed genoeg voor het punt.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:07 schreef Quyxz_ het volgende:
Superior
Huron
Erie
Michigan
Ontario
Volgorde onzeker voor mij.
Dat is een frequentie, ik vraag om een golflengte.quote:
Correct, leuk weetje toch!quote:
Reservoir Dogsquote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:55 schreef DTF het volgende:
Over radio gesproken;
Waar kennen we de K-Billy's super sounds of the 70's van?
Makkiequote:
quote:De komt.alleen voor in Mexico. De
komt alleen voor in het midden van het land, ten zuiden van de hoofdstad Mexico-Stad. Het is een bewoner van enkele grote meren, oorspronkelijk kwam de
voor in het Xochimilcomeer in de deelstaat Xochimilco en het Chalcomeer in Midden-Mexico. Vroeger kwam de
waarschijnlijk ook voor in de meren Texcoco en Zumpango.
Stand #3376quote:
Jep. Mammoetboom in het Nederlands blijkbaar.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bargehassus op 19-05-2025 19:45:05 ]Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
Jazeker!quote:
Maak t gewoon simpel zou ik zeggen...quote:Op maandag 19 mei 2025 22:08 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
16 jaar om te starten met theorie
16,5 voor rijlessen
17 voor afrijden
Tot 18 jaar mag je dan alleen met een (bij de RDW geregistreerde) begeleider rijden (soort coach)
Vanaf 18 mag je lekker je gang gaan.
Een hoop regeltjes en dingen om op te letten
Stand #3376
9 Bargehassus
9 Quyxz_
7 DTF
3 marcel.de
3 Starflyer
3 FireFox1
1 Berkery
2 Opzoeknaarvrienden
4 pipster
1 tong80
3 slaveloos
1 H_T
1 thabit
1 Burnett
Talbot.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:33 schreef slaveloos het volgende:
De firma Simca hield op te bestaan rond 1980. Hoe heette het merk daarna, toen ze overgenomen waren door PSA (Peugeot)?
Zeker!quote:
Zeker, mien jong.quote:
Haha nee toch niet, dat is dat beeld van de Kerstman die staat wat verderop.quote:
quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:33 schreef marcel.de het volgende:
Hoe heet het standbeeld van Zadkine, dat staat op Plein 1940 in Rotterdam?
En bonus; hoe ziet het eruit / kenmerkend, waardoor het ding veel bijnamen kreeg?
Zekerquote:
Rogerquote:
quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:36 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
We blijven even in de categorie "het vliegt!"
In volledige meters (afgerond), hoe hoog is de combinatie SuperHeavyBooster + StarShip van SpaceX?
Ik heb werkelijk waar geen flauw idee.quote:Op zondag 25 mei 2025 10:24 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Nog geen juist antwoord. Beetje richting: dat ding is groter dan de Apollo-stack (dus Saturn-V)
Als we wachten op juiste antwoorden, kan ik nog wel wat bedenken waardoor hier maanden geen activiteit isquote:Op zondag 25 mei 2025 10:24 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Nog geen juist antwoord. Beetje richting: dat ding is groter dan de Apollo-stack (dus Saturn-V)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We blijven wel nog even in de ruimtevaart!
Hoeveel "stages" had de Saturn-V ?
Stand #3376quote:
Kieffer is geboren in Engeland, maar Canadees burgerschap. Michael Cera om alle twijfels weg te nemen.quote:
quote:is een dik vloeibare, koolzuurhoudende en licht alcoholische melkdrank, die oorspronkelijk vermoedelijk afkomstig is uit de Kaukasus. Een vergelijkbare cultuur genaamd tara is afkomstig uit Tibet
Niet wat ik zoek, begint met een K.quote:
Uitgaande van een vervolgvraag. Kefir?quote:
Zekirquote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:49 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Uitgaande van een vervolgvraag. Kefir?
quote:Op woensdag 28 mei 2025 07:56 schreef slaveloos het volgende:
1,7,7-trimethylbicyclo[2.2.1]heptaan-2-on vormt witte tot transparante, wasachtige kristallen met een karakteristieke frisse geur die door veel mensen als zeer aangenaam wordt ervaren. Het wordt gewonnen uit een boom, maar ook synthetisch geproduceerd. Het wordt gebruikt in o.a. vuurwerk en mottenballen.
Wat is de gangbare naam van deze stof?
Goeie. Hoewel ik dat zelf niet zeer aangenaam vindt.quote:
Kamfer is goed!quote:
Stand #3376quote:
Correcte mundo! (?)quote:
Ik doelde eigenlijk op een type pijl(punt), maar dit moet ik uiteraard ook goedkeuren.quote:
Nee hoor, de Netflix-serie heet niet bodkin, maar Bodkin.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:31 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op een type pijl(punt), maar dit moet ik uiteraard ook goedkeuren.![]()
Zo kinderachtig wil ik niet zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:34 schreef thabit het volgende:
[..]
Nee hoor, de Netflix-serie heet niet bodkin, maar Bodkin.
Oeps my badquote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:34 schreef thabit het volgende:
[..]
Nee hoor, de Netflix-serie heet niet bodkin, maar Bodkin.
Zekerquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |