quote:De Premier League 2024/25 is het 33e seizoen van de Premier League en het 126e seizoen van het Engelse hoogste niveau in het algemeen.
Manchester City is de viervoudig regerend kampioen .
Teams
Twintig teams strijden in de competitie – de beste zeventien teams van het vorige seizoen en de drie teams die promoveerden vanuit het Championship . De gepromoveerde teams zijn Leicester City, Ipswich Town en Southampton. Leicester City en Southampton keerden terug na een afwezigheid van één jaar, terwijl Ipswich Town terugkeerde na een afwezigheid van tweeëntwintig jaar. Ze vervingen Luton Town, Burnley en Sheffield United, die allemaal degradeerden naar het Championship na slechts één jaar in de hoogste klasse, waardoor dit de eerste keer is sinds het seizoen 1997-98 dat alle drie de gepromoveerde teams degradeerden na slechts één seizoen.
https://www.nu.nl/voetbal(...)speltechnologie.htmlquote:In de Premier League wordt per direct gebruik gemaakt van semiautomatische buitenspeltechnologie. Dat maakte de Premier League bekend in aanloop naar de 32e speelronde, die dit weekend wordt afgewerkt.
De introductie van de nieuwe buitenspeltechnologie komt niet als een verrassing. In april vorig jaar stemden alle Premier League-clubs ermee in om de technologie in de loop van het huidige seizoen toe te gaan passen.
De semiautomatische buitenspeltechnologie werd ook gebruikt op het WK 2022 in Qatar en is ook aanwezig in onder meer de Champions League. De afgelopen weken werd al met de technologie geëxperimenteerd in FA Cup-wedstrijden en in enkele competitieduels. In de Eredivisie wordt nog geen gebruik gemaakt van de technologie.
Nu is de technologie dus per direct voor de gehele hoogste Engelse divisie ingevoerd. Een sensor in de bal en speciale camera's in stadions moeten zorgen dat er preciezer wordt gehandeld op het gebied van buitenspel. Nu moeten videoarbiters nog lijnen trekken op tv-beelden om buitenspel te bepalen. Soms leidt dit nog tot discussies of miscommunicatie. Ook moet de technologie ervoor zorgen dat alle beslissingen omtrent buitenspel nog maar maximaal dertig seconden in beslag nemen.
"De technologie handhaaft de integriteit van het proces en verbetert de snelheid, efficiëntie en consistentie van de buitenspelbeslissing", schrijft de Premier League. "De technologie bestaat uit dertig camera's in het stadion en zal, net als de VAR, helpen om de beslissing die de scheidsrechter op het veld neemt te bevestigen of aan te passen."
De eerste wedstrijd waar de de technologie wordt gebruikt is bij Manchester City-Crystal Palace. Dat duel begint zaterdagmiddag om 13.30 uur.
Ongelooflijk. Speelt ie met een fucking B-team.quote:
Pakt Ruud eindelijk eens een puntje krijg je dit.quote:
Je was zeker rennende negers kijken in Rotterdam hé cuckquote:Op zondag 13 april 2025 16:45 schreef Zipportal het volgende:
@:de_boswachter wielrennen is geen sport. Ik heb daar niks te zoeken.
Beiden 1.22 ppg in de competitie zonder de wedstrijd van vandaag. Amorim doet het dus nog slechter dan Ten Hag.quote:
Er is toekomst voor Oranje.....quote:
De Brabbie behandeling.quote:Op zondag 20 april 2025 18:48 schreef -XOR- het volgende:
'Oh' Arne had de kookwekker van Gakpo op 60 minuten gezet.
r/reddevils is toch de main sub? maar goedquote:Op maandag 21 april 2025 14:00 schreef -XOR- het volgende:
/r/ManU heb last van melancholische gevoelons
[ afbeelding ]
Deze kwam toevallig voorbij en ik vond 'm wel geestig.quote:
Zou de eerste keer zijn volgens mij dat een team 3x achter elkaar promoveert? Ongekend spannend voor de strijd om plek 2 (directe promotie)!quote:Op dinsdag 22 april 2025 07:54 schreef Max23 het volgende:
Ondertussen kan Wrexham, de club waar onder andere Ryan Reynolds (Deadpool) eigenaar van is, voor de 3e keer achter elkaar promoveren.
Als ze de laatste 2 wedstrijden winnen, komen ze volgend jaar al uit in het Championship
Aankomende wedstrijd wordt wel erg lastig, tegen de nummer 4 (Charlton), die ook nog kan promoveren ten koste van Wrexham
Jammer dat Nolles nog ademt.quote:Op donderdag 24 april 2025 16:45 schreef SonicVolcano het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ik heb niks met Bart en die hele setting van dat interview ook. Alsof Arne een moord heeft gepleegd
Kon er niet naar kijken, maar voor wie dat wel kan, bij deze.
Ja prima zolang Nottingham maar wint. Ben hater genoeg om Guardiola verlies toe te wensen en te juichen voor de best mogelijke tegenstanderquote:
Ik ben er vorig jaar geweest. Dat laatste klopt, ze zijn erg betrokken en hebben bijvoorbeeld ook de brouwerij gekocht. En dat stadion zit ook in de lift met straks een nieuwe tribune op de korte zijde. Ik vraag me wel af wat er dan volgend jaar gaat gebeuren want het gaat nu nog veel meer een miljoenenbedrijf worden en ze hebben wel eens aangegeven dat ze niet wisten of ze dat zelf aan zouden kunnen.quote:Op zaterdag 26 april 2025 21:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Wrexham naar de Championship, dat begint toch wel echt een Hollywood-story the worden. Ben bang dat meer en meer 'sterren' zo het voetbal in gaan stappen, terwijl Ryan Reynolds en Rob McMoeilijkeNaam er volgens mij wel goed in staan, lijken veel voor de community daar te doen enzo.
Oxford United promoveerde vorig jaar naar de Championship, en dat is wel een flinke stap, vooral in budgetten. Denk dat ze nieuwe investeerders nodig hebben om te zorgen dat ze niet in 1 of 2 jaar weer degraderen.quote:Op zaterdag 26 april 2025 21:31 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik ben er vorig jaar geweest. Dat laatste klopt, ze zijn erg betrokken en hebben bijvoorbeeld ook de brouwerij gekocht. En dat stadion zit ook in de lift met straks een nieuwe tribune op de korte zijde. Ik vraag me wel af wat er dan volgend jaar gaat gebeuren want het gaat nu nog veel meer een miljoenenbedrijf worden en ze hebben wel eens aangegeven dat ze niet wisten of ze dat zelf aan zouden kunnen.
Ik ben vandaag bij Millwall geweest. Die halen waarschijnlijk de play-offs niet en als je naar het spel kijkt is dat maar goed ook. Wel met 1-0 gewonnen en dat was meer geluk dan wijsheid.
Ik heb toch gelijk gekregen over Gravenberg en ook Timber....3 jaar geledenquote:Op woensdag 16 maart 2022 17:47 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik denk dat er een aantal spelers wel in de top mee kunnen
mazeraui, anthony, timber gravenberg
Het probleem is alleen dat deze spelers tegen 90 procent van de clubs in nederland geen weerstand hebben
Op het moment dat ze dan even tegen een sterkere ploeg dan eredivisie niveau spelen kunnen ze het tempo gewoon niet aan omdat ze het niet gewend zijn
het is lachwekkend hoe weinig tegendoelpunten ajax heeft gekregen
zeg dat wat over de sterkte van de verdedigers?
Nee mij harvard analyse zegt dan juist dat de aanvallers in nederland gewoon verschrikkelijk slecht zijn
als je voorhoede uit toornstra rechtsbuiten en linssen in de spits is dan ga je toch spontaan van huilen en dat is de nummer 3
hoe slecht is de rest dan wel niet?
conclusie
je bent net zo goed als de weerstand die je krijgt
is de weerstand hoger dan je gewend bent dan heb je tijd nodig om je zelf in die weerstand door te ontwikkelen
ik hoop dat jullie het snappen
Had ik maar op Harvard gestudeerd, jij bent echt slim en alwetend.quote:Op zondag 27 april 2025 17:11 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik heb toch gelijk gekregen over Gravenberg en ook Timber....3 jaar geleden
Ik blijf toch de grootste visionair van Fok
Op dat aftandse eiland doen ze net alsof ene Gerrie dat nummer heeft geschreven, maar Arne weet wel beterquote:Op zondag 27 april 2025 17:30 schreef WethouderHekking het volgende:
Leuk dat Lee Towers in Liverpool ook zo populair is.
En anders Rodgers and Hammerstein wel.quote:Op zondag 27 april 2025 17:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Op dat aftandse eiland doen ze net alsof ene Gerrie dat nummer heeft geschreven, maar Arne weet wel beter
Die gasten van "Ferry cross the Mersey?" Die mogen Lee z,n veters nog niet strikken.quote:Op zondag 27 april 2025 17:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Op dat aftandse eiland doen ze net alsof ene Gerrie dat nummer heeft geschreven, maar Arne weet wel beter
Het lijkt al weken nergens op.quote:Op zondag 27 april 2025 17:42 schreef PowerLoungen het volgende:
Uiteraard moet het weer een hele worsteling worden.
Is dit een complottheorie of zo?quote:Op zondag 27 april 2025 17:55 schreef Coco het volgende:
Dit is gespeeld.
Gefeliciteerd Ajax met het kampioenschap.
quote:Op zondag 27 april 2025 18:09 schreef klaasweetalles het volgende:
is gewoon een overtreding blinde vink
Gerrie hep een pacemaker. Lee een gouden microfoon.quote:Op zondag 27 april 2025 17:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Dilan is een Turk.quote:Op zondag 27 april 2025 18:33 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
Gerrie hep een pacemaker. Lee een gouden microfoon.
Die hebben geluk dat er 3 zijn die er helemaal niks van kunnen, anders had je met dit puntenaantal tot het eind moeten vrezen voor degradatie..quote:Op zondag 27 april 2025 19:05 schreef TweedeKlum het volgende:
Vind het wel een beetje zielig voor Tottenham, die hebben al zo'n rukseizoen.
Welke smaak?quote:Op zondag 27 april 2025 19:19 schreef Zipportal het volgende:
Tied voor een bakje ijs met slagroom. @:3rr0r
Dat hij bij een Engelse club zit wil nog niet zeggen dat hij geen Nederlands meer beheerst hoor. Misschien denken ze dat bij het Feyenoord sociale media team.quote:
Laatste potje.quote:
quote:De titelselfie van Mo Salah bij kampioensduel Liverpool ging viraal, maar was mogelijk niet zo spontaan als het leek
Arne Slot loodste Liverpool zondag in zijn eerste jaar als trainer in Engeland naar de titel in de Premier League. Hét moment tijdens de met 5-1 gewonnen kampioenswedstrijd tegen Tottenham Hotspur was de selfie die sterspeler Mohamed Salah maakte met het publiek. Maar was die actie wel zo spontaan als het leek?
Minuut 63, afgelopen zondag op Anfield. Bij een 3-1-voorsprong krijgt Salah de bal. De Egyptenaar komt naar binnen, om vervolgens snoeihard raak te schieten. Doelpunt nummer 33 van het seizoen, en Liverpool is nu écht helemaal zeker van de titel.
En zo’n speciaal moment moet op een speciale manier gevierd worden. Dus haalt Salah ergens een telefoon vandaan en besluit hij een selfie te maken met de feestvierende fans achter hem op de tribune. ‘Ik dacht: oké, dit moet een speciale worden, want het is er eentje voor de geschiedenisboeken’, lichtte hij na afloop toe bij de BBC.
Onderbelicht
De foto werd op sociale media gedeeld door Salah en Liverpool en zit intussen al aan bijna twee miljoen likes. Maar toch roept het fotomoment ook wat vragen op.
Zo nam Salah de foto niet met de smartphone van een of andere supporter, maar wel met het toestel van een medewerker van Liverpool die tussen de reclameborden en de fans had plaatsgenomen. En dat voedt dan weer de geruchten dat het om een reclamestunt zou gaan.
Reclamestunt?
Google Pixel is namelijk een belangrijke partner van Liverpool. Eerder dit seizoen doken ook al verschillende Liverpool-spelers op in reclamefilmpjes van Google en na het vieren van de titel deelde het Amerikaanse technologiebedrijf ook gretig de foto’s die Salah verder nog maakte in het feestgedruis. Steevast met zo’n Google Pixel-toestel, uiteraard.
Hoe dan ook heeft Salah niks strafbaar gedaan – zelfs al zou het om een reclamestunt gaan. De Engelse voetbalbond (FA) heeft regels rond shirtreclame en religieuze symbolen – Gakpo kreeg tijdens de wedstrijd geel toen hij na het maken van de 3-1 een ‘I Belong to Jesus’-shirt toonde – maar voor dit soort acties is er geen specifieke regelgeving.
Dit is denk ik het slechtste artikel wat ik ooit heb gelezen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 19:13 schreef T3hTommay het volgende:
Cody Gakpo in hot water! Liverpool star faces FA reprimand after copying Kaka's iconic 'I belong to Jesus' celebration in title-clinching win over Tottenham
https://www.goal.com/en/l(...)/blt9bc841ef0db4b620
Jezusaids.
Alternatieve bronnen op het moment van posten waren Voetbalzone, Voetbalprimeur en vi. Ontwijken als de pest die rommel.quote:Op dinsdag 29 april 2025 19:32 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Dit is denk ik het slechtste artikel wat ik ooit heb gelezen.
Nou neequote:Op dinsdag 29 april 2025 20:33 schreef T3hTommay het volgende:
[..]
Alternatieve bronnen op het moment van posten waren Voetbalzone, Voetbalprimeur en vi. Ontwijken als de pest die rommel.
quote:Gakpo is daar in een brief aan herinnerd, en daarmee is de kous ook af. De FA heeft aangekondigd het bij die berisping te laten en niet over te gaan tot strafmaatregelen,
De erfenis van Ten Hag.quote:Op zondag 4 mei 2025 18:27 schreef mitt het volgende:
ManU kan gewoon als 17e eindigen. Dat is toch gewoon niet mogelijk!?
They got pretty lucky, played more dirty, they were clearly rested and much more physical.. all things considered not a bad gamequote:Op zondag 4 mei 2025 18:27 schreef mitt het volgende:
ManU kan gewoon als 17e eindigen. Dat is toch gewoon niet mogelijk!?
quote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:15 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Die Minteh is hier ook tot god verheven heHeeft er 10 gemaakt in de Eredivisie en stond vooral bekend om de oogkleppen die hij nog op had. Die gaat het in Engeland toch ook nooit redden? Daar wordt volgens mij wel wat meer gevraagd. Ik zie dan veel liever een jongen als Ivanusec (ondanks dat hij het ook nog niet laat zien), die voetbalt met veel meer intelligentie dan dravertje Minteh.
quote:Op maandag 5 mei 2025 14:49 schreef Caland het volgende:
[..]
[ x ]
MintehGOD @:alaphilippe_ @:onlogisch @:gurneyisbestoke
quote:Op maandag 5 mei 2025 14:49 schreef Caland het volgende:
[..]
[ x ]
MintehGOD @:alaphilippe_ @:onlogisch @:gurneyisbestoke
Trots op deze post.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:49 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Sommige domme opmerkingen kun je niet als mening zien. Die zijn zo dom dat weerlegging de enige logische remedie is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |