Onze mol eruit, dus we zijn alle afleveringen aan het terugkijken om met een heldere blik de overgebleven kandidaten te kunnen beoordelen.
Zojuist hebben we aflevering 4 gekeken, met o.a. het spel waarin Sarah en Hilde gaan dansen, terwijl de rest moet roeien. Na afloop hiervan bleek dus dat het dansen door de mol is gemanipuleerd met behulp van een nep-label. Als je dat weet, zou de mol dan nog bij de dansgroep willen zitten? Zou het niet veel beter voor de mol zijn om te proberen het roeien te saboteren en daarna het label te plakken om zo ook het dansen te verpesten?
Ik denk daarom dat je best mag aannemen dat de mol bij het roeien zat. Dan is de vraag: koos de mol de roeiers uit of speelde de mol het ritmespel? Van dat laatste weten we dat het heel moeilijk was om met z'n 2en de maat te moeten houden. Immers deden ze dat in duo's, dus zelfs als de mol daarbij was dan is het een keer met louter kandidaten gespeeld, terwijl de mol toekeek. En het mislukte elke keer, er is daar niks binnen gehaald. Ik denk dat dat komt omdat het simpelweg onmogelijk moeilijk is en ik denk dat de mol dat ook weet. Dus daar hoeft de mol zich niet mee te bemoeien, dat gaat toch wel fout.
Het uitkiezen van de roeiers is een ander verhaal. Dat is bij uitstek het soort spel waarbij de mol met voorkennis expres de verkeerde persoon naar voren kan schuiven. Ik denk daarom dat de mol daar aanwezig was en een poging heeft gedaan er een zooitje van te maken. Dat die opdracht toch vrij goed is gegaan, moet dan door Els zijn gekomen. We weten immers dat zij de mol niet is, waarschijnlijk heeft ze daar gewoon d'r best staan doen. Wellicht heeft ze vanwege d'r Chinese achtergrond ook wat meer gevoel bij de Thaise taal dan de gemiddelde Belg, wie zal het zeggen.
Als dit allemaal gegaan is zoals ik denk, dan is Michele dus de mol.