abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 2 mei 2025 @ 13:31:37 #201
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217517402
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Boomer-vraag: is het woke om zangeressen tegenwoordig zanger te noemen?
Of was het meer bedoeld als ' de uitvoerende'?
Ik zei zanger denkende aan Bobby, maar refereerde natuurlijk naar Timi. Dusja, gewoon een foutje.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 2 mei 2025 @ 16:19:42 #202
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217518732
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik zei zanger denkende aan Bobby, maar refereerde natuurlijk naar Timi. Dusja, gewoon een foutje.
Thnx, dan ben toch ik weer helemaal hip en bij-de-tijd, vet kicken
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_217519235
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Thnx, dan ben toch ik weer helemaal hip en bij-de-tijd, vet kicken
Mieters! ^O^
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:50:52 #204
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217519428
Nu wordt het wel spannend hoor. Nog 3 maanden en we zijn bij de Dark Knight onder de Top 2000’s.
All Day I Dream About Stemlijsten
  vrijdag 2 mei 2025 @ 22:41:20 #205
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217521691
Terug van vakantie, tijd voor een flinke update!

Nummers in de vorige 3 blokjes die ik hoger zou plaatsen:

2894 Sandra Kim - J'aime la vie: Mijn houding tegenover het ESF is nog altijd behoorlijk ambivalent, al heb ik wel recent de knoop doorgehakt om toch maar naar de tv te gaan gluren als het zover is. Dat gezegd hebbend, op deze ga ik altijd wel érg lekker. Misschien speelden de Belgen vals, maar ze stuurden in ieder geval iets in dat heerlijk vrolijk is en oneindig in je kop blijft hangen.
2888 The Sugarhill Gang - Rapper's Delight: Als jij het niet zegt doe ik het: origineel van Las Ketchup natuurlijk. Alle gekheid op een stokje, ik las zelf al het woord 'muziekgeschiedenis' en ik denk dat dat reden genoeg is om hem tenminste boven de 2000 te laten eindigen.
2885 Anastacia - Paid My Dues: Oh, hey, heeft die in de Top 2000 gestaan? Dat was me even ontgaan eerlijk gezegd. Dit is er weer eentje uit mijn TMF-tijd, heerlijk onvervalst jeugdsentiment. Ik ken mensen die Anastacia een vreselijk slechte zangeres vinden maar ik kan haar altijd wel waarderen eigenlijk.
2883 Krezip - All My Life: Krezip is behoorlijk poppy, maar bij mij raken ze soms wel een gevoelige snaar. Deze mag echt een heel stuk hoger, al vind ik hem niet zó mooi als Sweet Goodbyes, hun enige notering in mijn top 1000.
2875 Kanye West & Chris Martin – Homecoming: Zeker geen typische Coldplay-plaat, maar toch vind ik ook deze wel echt weer prima. Ik moest er wel even aan wennen, de eerste keer dat ik hem hoorde had ik echt geen flauw idee wat ik ervan moest vinden. Apart maar lekker dus.
2868 Michael Jackson - Human Nature: Ik ben niet de grootste MJ-fan, maar vind dit wel een van zijn betere. Vooral het refrein is briljant in al zijn eenvoud, heel fijne vibe.
2861 Radiohead - No Surprises: Oh ja, hier had je een hekel aan. Oké, blijkbaar ook weer niet zo'n grote hekel als hij nog boven de 3000 uitkomt. Wat mij betreft kan die niettemin met een raket een enorm stuk de lucht in. Favoriet van dit hele blok, vermoed ik, al hangt het af van de versie van 2837 (zie hieronder).
2856 DJ Paul Elstak - Rainbow in the Sky: Deze ligt ook wel meer in mijn straatje dan die van Mex natuurlijk, dat is al wel vaker besproken. Inderdaad een grote klassieker in het genre.
2837 Floor Jansen & Henk Poort - Phantom of the Opera: De versie maakt dus uit. Deze versie is prima, de versie van Nightwish is meer dan prima, maar de versie met Nightwish én Henk Poort, live in de Ziggo Dome... dat is dé versie. Maar alle drie zouden ze hier een heel stuk hoger eindigen dan 2837, zoveel is zeker.
2829 Meat Loaf - Two Out of Three Ain't Bad: Bijna het hele album staat in de lijst hè? Van mij mag het eerlijk gezegd best, ik vind ze alle zeven zalig.

Nummers in de vorige 3 blokjes die ik lager zou plaatsen:

2900 Dana - All Kinds of Everything: Ik krijg op zich wel wat positieve vibes tussen de regels door. Een beetje Efteling, een beetje Mary Poppins. Maar toch vind ik hem wel érg kitsch voor een positie hoger dan 3000.
2897 Neil Diamond - Holly Holy: Het begin is heel traag, dat kan iets majestueus opleveren maar in dit geval maakt dat het vooral moeilijk om er doorheen te komen. Uiteindelijk zit er wel iets van een voorzichtige climax in maar ik vind hem wel erg aan de saaie kant voor deze notering.
2892 Michel Teló - Ai se eu te pego!: Nee, ik sluit me dan toch liever aan bij het kamp van @Tussle266 . Deze zit heel erg in mijn irritatiezone en is destijds ook helemaal platgedraaid natuurlijk.
2878 Shakatak - Down on the Street: Een extra review? U vraagt en wij draaien. Het stemgebruik in de intro vind ik alvast niet mooi, het heeft iets schreeuwerigs terwijl het niet eens heel hard is. Daarnaast wordt het vrij snel repetitief, ook in het refrein. Niet afschuwelijk maar er staat ook in deze regionen al wel veel beter.
2866 The Platters - Only You (And You Alone): Tsja, misschien ben ik gewoon te laat geboren voor dit soort werk. Net als de meeste Top 2000-stemmers, te oordelen naar het feit dat het al meer dan 15 jaar verdwenen is.
2863 Jeroen van Koningsbrugge - Wit licht: Denk dat ik dit een van de lastigst te ranken nummers vind uit de hele lijst. Het begint al bij The Passion waar ik enigszins ambivalent tegenover sta, goed dat het verhaal verteld wordt natuurlijk, maar de muziek die er klinkt is vaker wel dan niet ietwat wansmakelijk. Dan is deze op zich relatief goed binnen die categorie, maar niet zo goed als het origineel naar mijn mening, en het stoort me dat-ie de Marco-versie voorbij is gestreefd. Onderaan de streep zet ik hem dan toch een paar honderd plekken lager. Denk ik.
2845 Chef'Special – Birds: Nee, hier kan ik weinig mee. De vocalen houden een beetje het midden tussen zang en rap, wat ze wel vaker doen natuurlijk, maar het is het allebei net niet voor mij; als zang is het onvoldoende sfeervol en als rap heeft het niet genoeg flow.
2841 Mungo Jerry - In the Summertime: Heeft wat flauwigs en na een minuutje heb je eigenlijk wel genoeg gehoord. Doe me dan maar Summer Jam of Year Of Summer ofzo, als je per se iets wil hebben wat met mooi weer geassocieerd dient te worden.
2830 Adele - Easy on Me: Ietsjes lager dan. Adele was een tijdje zwaar overschat in de Top 2000 en dat ben ik nooit helemaal vergeten, al is ze inmiddels wel weggezakt naar wat tolerabeler posities. Deze is niettemin wat aan de saaie kant. Set Fire To The Rain had ik tot een paar jaar geleden ook zeker in dit rijtje gezet, maar die is wel iets op me gaan groeien.
  Redactie Sport zondag 4 mei 2025 @ 20:08:04 #206
pi_217538584
Net 2 minuten stil, nu weer 25 nummers aan Top 2000-geweld.

2825 Snap! - Rhythm Is a Dancer

Tsja, Eurodance. Ik kom niet uit de 90s, dus ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met een aantal van die producties die te veel op elkaar lijken. Dan vis je daar een paar pareltjes uit, maar helaas staan die veelal niet in de Top 2000. Dat oervervelende No Limit hebben we al gehad, bijvoorbeeld. Rhythm is a Dancer is dan op zich wel gewoon een lekker nummer. Al is dat zinnetje 'I'm as serious as cancer' wel echt raar. In 2018 wam de Duitse Eurodanceklassieker binnen op 1829, maar de jaren erna zakte het steeds en in 2022 was het lied er niet meer bij.

2824 Wildstylez ft. Niels Geusebroek - Year of Summer

De hardstylegroep Wildstylez wist in 2012 uit de club te komen en de hitlijsten in. Het clubsucces van Lose My Mind (wat mij betreft een betere plaat) konden ze daar nog niet omzetten naar een Top 40-notering, maar Year of Summer werd wel een grote hit, met de vocalen van Niels Geusebroek die met The Voice mee had gedaan en eerder ook twee Top 40-hitjes scoorde met Silkstone. Een man met ervaring, en dat levert een grote hit. Als het dan toch in dit genre moet, dan is dit wel lekker. In 2014 leek het lied een eenmalige deelname op 1109 te mogen opschrijven, volgens mij toen ook geholpen door de akoestische notering. In 2023 kwam het echter terug op 1756 en vorig jaar steeg het ook nog eens flink. Ach, het is de enige hardstyleplaat in de lijst, dat is wel prima.

2823 Nils Lofgren - Shine silently

Nils Lofgren klinkt misschien Zweeds, maar hij is gewoon geboren in Amerika. Uiteraard wel Zweedse roots, met zo'n naam niet gek. We kennen hem natuurlijk van Crazy Horse en hij was ook sessiemuzikant op enkele andere albums van Neil Young, zoals op After The Gold Rush. Dit wat zoetsappige popfolkliedje was voor hem persoonlijk ook Top 40-succes. Wel leuk, al is het ook niet heel bijzonder. In 1999, van 2001 tot 2006 en van 2008 tot 2010 stond Nils met dit nummer in de lijst. Toch nog best lang, eigenlijk.

SPOILER: 2822-2801
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 4 mei 2025 @ 21:54:23 #207
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217540286
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dan vis je daar een paar pareltjes uit
Namen en rugnummers?

Over de samenstelling verder weinig. Bob Z. misschien iets hoger, maar eigenlijk heb ik die liever van Waylon en Willie (gelijk ook het enige wat ik liever van Waylon en Willie heb), dus misschien is dit wel een goede plek ook.
  zondag 4 mei 2025 @ 23:29:49 #208
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217541972
;( ;( UITZWAAI-ALARM :'( :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
74 favorieten over.

Nummers die ik hoger zou plaatsen:

2825 Snap! - Rhythm Is a Dancer: Meer mijn genre dan dat van Mex yadda yadda.
2824 Wildstylez ft. Niels Geusebroek - Year of Summer: Bizar. Regelmatig als ik iets namedrop komt het in het volgende blokje voorbij. Mochten er meer mensen gebiologeerd meelezen: we doen dit niet expres! Ik in ieder geval niet, haha. Year of Summer is inderdaad het eerste hardstylenummer ooit in de Top 2000 en alleen daarom al verdient het een hogere notering, maar ook los daarvan zit er gewoon een heerlijke beat in. Absoluut een verrijking voor de Lijst der Lijsten, die in de beginjaren toch structureel elektronische muziek negeerde.
2818 Alanis Morissette - Ironic: Alanis begreep misschien niet exact wat het woord 'ironisch' betekende, maar liedjes schrijven kon ze wel. En zingen ook. Denk wel dat ik dit haar beste vind, een stukje hoger zou niet onredelijk zijn.
2807 Coldplay - Viva la Vida: Oké, daar gaan we dan. Als enige fan van Coldplay in dit topic moet ik wel vocaal zijn in mijn verdediging van deze briljante en beslist niet overschatte band. Viva la Vida vind ik hun absolute meesterwerk, met een prachtige poëtische tekst en een magistrale opbouw naar een iconische climax die iedere keer weer kippenvel oplevert bij het meezingen. Volgens LastFM heb ik het nummer nu 306 keer afgespeeld, en daarmee tel je dan dus nog niet de talloze keren mee dat het langs komt op ieder radiostation ooit. Ja het is veel gedraaid, maar ik kan er geen genoeg van krijgen. #5 in de geschoonde lijst hierboven, #18 in mijn recentste top 1000, #3 op mijn LastFM dus... weemoedig maar niet verrast zwaaien we deze uit.

Nummers die ik lager zou plaatsen:

2813 BLØF - Wat zou je doen: Blöf is ook wel een artiest die ik eerder verdedig dan verguis hier, in de meeste gevallen dan. Deze plaat vind ik echter wel vrij zwak, alleen het keihard 'klootzak' meeschreeuwen is nog wel lollig, maar de manier waarop ze de vocalen hebben uitgevoerd vind ik heel mager, vooral in de coupletten.
2811 Delegation - Put a little love on me: Niet echt slecht, maar een beetje te dertien-in-een-dozijn voor mij. Het kabbelt wel lekker door, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik dit al honderd keer eerder heb gehoord, maar dan beter.
  Redactie Sport zondag 4 mei 2025 @ 23:53:48 #209
pi_217542224
Ik kan er wel in komen dat Viva la Vida zo goed scoort, bij mij staat ie vooral ´slechts hier´ omdat kapotgedraaid, zonder dat had 1000 plekken hoger ook prima gekund en ik vind het ook gewoon een terechte Top 2000-notering, er komen nog enkele Coldplays die ik meer overbodig vind.
  maandag 5 mei 2025 @ 12:32:54 #210
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_217546510
Rhythm is a Dancer stond op nummer 1 van mijn geboorte top 40, dus daar heb ik wel een bepaald gevoel bij. Vind t ook een van de betere Eurodance nummers. Verveelt niet, niet te bombastisch, niet irritant, zit gewoon goed in elkaar.

Overigens is de rest van die Top 40 een beetje een mixed bag, met verder toppers als Jump - Kriss Kross (Amsterdam?), Shame Shame Shame - Izabella, Samen Kunnen We Europa Aan - André Hazes en Saskia & Serge met Ik Hou Van Jou. Maar ook Nothing Else Matters, Under the Bridge en Who Wants to Live Forever stonden erin.

En je bent niet de enige Coldplay-fan hoor, DecoAoreste. Viva La Vida vind ik niet hun beste nummer, maar wel top 4/5. Ik vind God Put a Smile on Your Face, Politik en Don't Panic wel net iets beter.
pi_217546901
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 23:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik kan er wel in komen dat Viva la Vida zo goed scoort, bij mij staat ie vooral ´slechts hier´ omdat kapotgedraaid, zonder dat had 1000 plekken hoger ook prima gekund en ik vind het ook gewoon een terechte Top 2000-notering, er komen nog enkele Coldplays die ik meer overbodig vind.
Het probleem is dat Viva La Vida op een gegeven moment in elk gelikt filmpje of powerpointpresentatie werd gebruikt, waardoor je het gaat associëren met suffe dingen. Ondanks dat het een prima nummer is.

Al staan er in dit lijstje nog wel een flink aantal die ‘gewoon’ in de Top 2000 horen. Echoes zou ik overigens ook niet missen. Zeker niet slecht, maar wat er gebeurt in de plaat rechtvaardigt naar mijn mening de lengte niet.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 5 mei 2025 @ 13:37:53 #212
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217546915
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:33 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het probleem is dat Viva La Vida op een gegeven moment in elk gelikt filmpje of powerpointpresentatie werd gebruikt, waardoor je het gaat associëren met suffe dingen. Ondanks dat het een prima nummer is.

Ik heb zoiets bij een deel van de Moby-nummers uit z'n lounge-jaren. Ze doen nu aan nikserige yuppen-reclames e.d. denken. Van die reeks singles staat eigenlijk alleen Porcelain nog om de zoveel tijd op.

Die zit voor mezelf al jaren stevig verankerd in de 'subtop'-laag. Of er zonder die associatie nog meer in had gezeten weet ik niet.
  maandag 5 mei 2025 @ 13:46:40 #213
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217547032
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:37 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik heb zoiets bij een deel van de Moby-nummers uit z'n lounge-jaren. Ze doen nu aan nikserige yuppen-reclames e.d. denken. Van die reeks singles staat eigenlijk alleen Porcelain nog om de zoveel tijd op.

Die zit voor mezelf al jaren stevig verankerd in de 'subtop'-laag. Of er zonder die associatie nog meer in had gezeten weet ik niet.
Maar Porcelain is toch wel juist het nummer waarop dat wat je beschrijft het meest van toepassing is?
  maandag 5 mei 2025 @ 13:56:13 #214
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217547155
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:46 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Maar Porcelain is toch wel juist het nummer waarop dat wat je beschrijft het meest van toepassing is?
Ik vind dit nummer van zichzelf wel iets aansprekender dan de andere nummers uit de reeks.

Maar Why does my heart feel so bad, Find my baby en nog wat anderen staan zelden nog op.
  maandag 5 mei 2025 @ 13:59:07 #215
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217547182
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:56 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik vind dit nummer van zichzelf wel iets aansprekender dan de andere nummers uit de reeks.

Maar Why does my heart feel so bad, Find my baby en nog wat anderen staan zelden nog op.
Daar zit wel wat in. Ik ben sowieso meer van de house-Moby: Feeling So Real, Disco Lies en Go zou mijn top 3 zijn. Vergrootglasliederen in deze context.
  maandag 5 mei 2025 @ 14:01:42 #216
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217547192
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:59 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Daar zit wel wat in. Ik ben sowieso meer van de house-Moby: Feeling So Real, Disco Lies en Go zou mijn top 3 zijn. Vergrootglasliederen in deze context.
Dat kon 'ie inderdaad het beste.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 12:13:08 #217
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217556386
Achter elke versie en de moeder of vader van Father Figure (nog niet voorbijgekomen in de definitieve ranking) op Spotify staat sinds niet zo lang: Featured in Babygirl. Ik ben niet zo thuis in films over niks, dus ik had dat gelukkig gemist. Ik had even het idee dat het een rol ging spelen. Maar de rest van de genodigden van diezelfde soundtrack doen er niets mee, als in: alleen bij de zaakwaarnemers van de belangenbehartigers van George zien ze er blijkbaar een kansje op meer inkomsten in.

Dus mijn vraag: bonus ja of nee?
  dinsdag 6 mei 2025 @ 14:41:43 #218
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217557625
Father Figure krijgt wel een bonus, ja. Want nederlands succes in Hollywood en nummer had door de film sowieso al een opleving
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Redactie Sport dinsdag 6 mei 2025 @ 21:48:00 #219
pi_217561519
2800 Paul Young - Love of the common people

Met de panfluit in de hand, trekt Paul Young door het ganse land. Paul had de bekendste versie van dit lied dat al door vele grootheden werd gecoverd. Geen idee waarom die panfluit in dit topic ooit werd benoemd bij dit nummer, ik vermoed dat het de Taikos zijn die zo klinken? Al geeft die marimba natuurlijk ook een bijzonder sfeertje. Die geven dit lichtvoetige nummertje nog wat unieks. Sinds de entree in 1999 was het lang een vaste waarde, met positie 731 in 2007 als hoogste. Maar in 2011 was het lied even weg, om daarna steevast bij de onderste 500 genoteerd te zijn. Nouja, behalve de afgelopen 2 edities.

2799 Boudewijn de Groot - Avond

We gooien er nog maar eens een klassieker in. Sterker nog: We hebben een mijlpaal. Tot op dit punt was Claudia de Breij nog altijd de hoogstgenoteerde plaat die we tegen zijn gekomen. Van de top 3 was ik nog weggebleven, tot vandaag. Vandaag kan ik er niet omheen: Avond is een aardige tekst met een aardige melodie, prima voor plek 1500, maar die hoge notering elk jaar is gewoonweg te veel eer. Boudewijn en Lennaert schreven het eerst voor wijlen Rob de Nijs, maar de versie uit 1996 is de versie die we inmiddels het beste kennen. Van Boudewijn zelf dus. Er zitten mooie passages in de tekst hoor, vooral 'De dingen in de kamer zouden levenloze dingen zijn'. Maar ja, het nummer is voor mij echt wel peak overwaardering. In 1999 kwam het lied slechts tot plek 428, maar 3 edities later al op plek 25 en het jaar erna binnen de top 10 op plek 8. Daar zou het nooit meer wegvallen, met als hoogtepunt in 2005 toen Frits Spits het nummer koos tot uitdager van Bohemian Rhapsody. Dat leverde succes: Voor het eerst in de lijstgeschiedenis was Queen niet de nummer 1. Van de vijf nummers één voor mij de zwakste, ja, minder dan onze Zeeuwse vriend of mijn goede softrockvrienden. En ja, ook minder dan het gewraakte Fix You, dus. Al vind ik het ook weer niet echt niks, zoals bij Claudia. Al vond iedereen die bij mij ook nog te hoog staan, ach ach ach. In 2018 en 2021 stond het lied op plek 10, de slechtste notering sinds 2002. Ja, dan mogen we wel over een vaste waarde spreken.

2798 Eva Cassidy - Fields of Gold

De best mooie versie van Fields of Gold van Eva Cassidy. Ja, best mooi, kan niet aan Sting tippen verder. Pas na het overlijden van de zangeres werd haar materiaal ineens populair en ik kan me wel voorstellen waarom het mensen aantrekt. Maar uiteindelijk is het ook maar een overbodige cover. Wel een best mooie overbodige cover, daarom toch deze positie. Sinds 2005 in de lijst, in 2013 op plek 227 en inmiddels nog altijd op plek 675 voor Eva.

SPOILER: 2797-2776
  woensdag 7 mei 2025 @ 06:11:44 #220
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217563453
Ken je nu al deze nummers al op basis van Artiest en titel Mexicanobakker? Ik heb bij veel van deze nummers geen directe beleving/herinnering en ik zou ze echt even een stukje moeten luisteren voor het oh, ja-moment.

Ik vind de cover van Eva van Fields of Gold mooier dan het origineel, maar dat komt omdat ik de stem van Sting niet echt goed kan hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 7 mei 2025 @ 06:57:07 #221
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217563549
Over Tom Browne:

quote:
Ik vind het nummer best een lekkere mengelmoes, maar het is ook zo'n nummer waarin het intro eigenlijk te lang duurt.
Dat lange intro is voor mezelf juist een plus.

Op KEXP kwam ooit een versie met een lang acapella stuk aan het begin, maar ik heb die versie nooit ergens terug kunnen vinden. :{

En het nummer van Krystl klinkt als gericht geschreven om heel vaak op Radio 2 gedraaid te worden. Dat ondertoontje maakt het er voor mezelf niet leuker op. Sommige nummers hebben dat, Multicolor van Son Mieux vind ik ook zo'n nummer. Beiden klinken ook als reclamemuziek, en die van Krystl is er daadwerkelijk voor gebruikt.
  Redactie Sport woensdag 7 mei 2025 @ 07:36:54 #222
pi_217563819
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 06:11 schreef livelink het volgende:
Ken je nu al deze nummers al op basis van Artiest en titel Mexicanobakker? Ik heb bij veel van deze nummers geen directe beleving/herinnering en ik zou ze echt even een stukje moeten luisteren voor het oh, ja-moment.

Ik vind de cover van Eva van Fields of Gold mooier dan het origineel, maar dat komt omdat ik de stem van Sting niet echt goed kan hebben.
In deze regionen 90-95% wel, de nummers uit de 50s/60s die er maar 1x in stonden soms niet
Zal ook alleen maar meer worden natuurlijk
  woensdag 7 mei 2025 @ 13:13:32 #223
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217566051
Het nummer van Krystl is zo'n nummer dat ik eerst moet horen om te weten waar het over gaat. Circles ken ik wel van haar, dus verbaast me dat dst juist geen hit is geweest.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 7 mei 2025 @ 18:25:05 #224
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_217568411
Noh, Around the World is een classic die geniaal in elkaar zit.

Een simpel deuntje maken dat zo lekker klinkt maar toch interessant blijft, dat is wel een vak apart. Ja, het basloopje van Good Times is de basis, maar ik vind hem niet zo prominent aanwezig als in Get Lucky (wat ook een geweldige song is, overigens). Voor mij had deze nog wel even op zich mogen laten wachten.

En ik ken ook juist enkel Circles van Krystl, die andere deed niet echt iets dagen bij me.
  Redactie Sport woensdag 7 mei 2025 @ 18:29:20 #225
pi_217568439
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 18:25 schreef LekkerWeertje het volgende:
Noh, Around the World is een classic die geniaal in elkaar zit.

Een simpel deuntje maken dat zo lekker klinkt maar toch interessant blijft, dat is wel een vak apart. Ja, het basloopje van Good Times is de basis, maar ik vind hem niet zo prominent aanwezig als in Get Lucky (wat ook een geweldige song is, overigens). Voor mij had deze nog wel even op zich mogen laten wachten.

En ik ken ook juist enkel Circles van Krystl, die andere deed niet echt iets dagen bij me.
Dan heb ik slecht nieuws voor je :D
  woensdag 7 mei 2025 @ 18:47:06 #226
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217568560
Get Lucky en Around The World zijn de Henk Fraser en John de Wolf van Daft Punk.
  Redactie Sport woensdag 7 mei 2025 @ 18:48:57 #227
pi_217568571
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 18:47 schreef Tussle266 het volgende:
Get Lucky en Around The World zijn de Henk Fraser en John de Wolf van Daft Punk.
Ik vind sowieso dat van Daft Punk totaal de verkeerde nummers bekend zijn. Bij een top 20 van de heren zou geen van de 6 Top 2000-noteringen het halen denk ik. Misschien eentje, en de Crescendolls edit van Around The World/Harder Better Faster Stronger (die zal ik tzt nog wel eens benoemen)
  woensdag 7 mei 2025 @ 18:59:12 #228
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217568628
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 18:48 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vind sowieso dat van Daft Punk totaal de verkeerde nummers bekend zijn. Bij een top 20 van de heren zou geen van de 6 Top 2000-noteringen het halen denk ik. Misschien eentje, en de Crescendolls edit van Around The World/Harder Better Faster Stronger (die zal ik tzt nog wel eens benoemen)
Nu ben ik wel benieuwd welke die ene is, een van de twee met Abel? Die kan ik nog wel dulden, maar de rest niet inderdaad. Al zijn die van Discovery vooral vervelend door de overkill geworden.
  Redactie Sport woensdag 7 mei 2025 @ 19:14:32 #229
pi_217568723
Ja, nouja, dit dus.

2775 Daft Punk ft. Pharrell Williams - Get Lucky

Vorig blok hadden we een nummer van Daft Punk dat vooral hoger staat dan puur het liedje vanwege de clip, maar deze staat juist lager dan ik eigenlijk zou willen, omdat ik hem toen te vaak heb gehoord. Ik vond het toen ook niet zo leuk: De ruwere elektronische randjes van Daft Punk kwamen er niet echt uit en dat vond ik indertijd een tegenvaller: Ik hoor juist graag Aerodynamic of Voyager. Toen ik de plaat luisterde werd ik dan ook veel gelukkiger van Giorgio by Moroder of Contact. Maar net als bij Moroder zelf ligt dat ruwere geluid en dit dansbare discogeluid best dicht bij elkaar. En als je mij zou vragen om een discoplaat uit deze eeuw dan zijn er twee kanshebbers om als eerste te noemen. Die andere heeft eenmalig de Top 2000 gehaald, maar doet het in deze lijst wel beter. Misschien door de invloed van Nile Rodgers, misschien omdat Daft Punk een grote naam is. Dit stond bij binnenkomst ook echt hoog: 357 in 2013 en zelfs 174 in 2014. Plek 1231 in 2024 past dit nummer dan toch beter.

2774 Firefall - Strange Way

De Amerikaanse countryrockband Firefall kent niet veel Top 2000-minuten - deze 5 minuten kwamen langs op plek 1982 in 1999 en daar moesten ze het mee toen. Meestal is dit soort softrock dan niet echt geschikt voor mij, maar ik maak ook wel eens uitzonderingen: Dit is best lekker, met een fijn refreintje en opvallend instrumentgebruik. Het hoogtepunt is wel de laatste anderhalve minuut: Als je het alleraardigste softrockstuk doorstaat komt daar plots een versnelling met een bossanovabridge. En die is wel écht goed.

2773 The Byrds - Mr. Spaceman

Hillbillymuziek met een psychedelisch tintje. Dit nummer werd indertijd beschreven als 'Spacerock', al is dat tegenwoordig een heel ander genre. Maar hieraan zie je wel alweer hoe invloedrijk The Byrds nu eigenlijk zijn. Daar kom ik nog op terug bij hun grootste klassieker en mijn persoonlijke favoriet, maar het feit dat je muziek een genrenaam oplevert vind ik wel iets aangeven. Het is ook wel een bijzondere mix dit nummer, al is het niet mijn Byrds-favoriet. Gewoon een leuk nummertje van de band, op de echte kleppers is het nog wachten. In 2000 en 2002 stond dit in de Top 2000.

SPOILER: 2772-2751
  woensdag 7 mei 2025 @ 21:40:39 #230
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217570564
Nummers in de vorige 2 blokjes die ik hoger zou plaatsen:

2799 Boudewijn de Groot – Avond: Die nummer 1-positie was inderdaad onterecht en heb ik nooit helemaal kunnen volgen. Het was omdat ze graag iets anders wilden dan Queen, oké, en dan het liefst iets van eigen bodem. Maar zelfs binnen die categorie hadden ze wel interessantere keuzes kunnen maken. Aan de andere kant: plek 2799 is wel weer heel laag, want het nummer zit wel gewoon meer dan prima in elkaar en belichaamt een gevoel van thuiskomen dat toch moeilijk te evenaren is.
2794 Rihanna – Diamonds: Naar mijn mening de beste van Rihanna die erin heeft gestaan, al blijft het vreemd dat Umbrella het nooit heeft gehaald (haar versie dan), noch S&M. Dat zijn de enige twee van haar die ik nog wel eens zelf aanzet. Maar goed, deze mag er ook best zijn. Ik heb me trouwens nooit zo gerealiseerd dat-ie geschreven was door Sia, dat zou kunnen verklaren waarom ik hem wel leuk vind.
2780 Coldplay - Hurts Like Heaven: Eigenlijk ben ik het best wel met je eens, want ook ik vind dit een heel stuk fijner dan Paradise. Alleen bij mij betekent dat meteen een notering in de top-1000. Er zit ook nog wel een soort van mama appelsapje in, want de manier waarop Chris Martin 'so cold, so cold' zingt in het begin klinkt in mijn oren nogal als 'sukkel, sukkel'. Maar ik schijn de enige te zijn die dat erin hoort.
2779 Nickelback - How You Remind Me: Ook eentje uit mijn TMF-tijd, en dat was ruim voordat de universele haat op internet mij bekend was. Niet dat dat me heel veel kan schelen. Gewoon prima nummer, wel een beetje een one-hit wonder, want hun andere werk is wel beduidend minder naar mijn smaak.
2775 Daft Punk ft. Pharrell Williams - Get Lucky: Bij Around the World was ik het wel met je eens, die is toch wat te eentonig voor een topnotering. Deze zou ik wel een stukje omhoog slingeren. Contact vind ik trouwens ook wel echt heel vet, eerlijk is eerlijk, dus tof dat je die nog even noemt.
2771 Meat Loaf – Alive: Altijd fijn, zo'n voorspelbare artiest die altijd in hetzelfde lijstje staat. Ook zijn nieuwere werk mag ik graag af en toe aanzetten, al wordt het wel al wat meer hit-and-miss. Van hetzelfde album vind ik Blind as a Bat wel echt een meesterwerk trouwens, maar die is nooit zo bekend geworden.

Nummers in de vorige 2 blokjes die ik lager zou plaatsen:

2796 Jewel Akens - The birds and the bees: Deze is ook ooit voor een of andere bierreclame gebruikt toch? Het merk ontgaat me even. Ik vind hem wel wat aan de slappe kant voor een notering in de middenmoot – waar we toch zo langzaam maar zeker zijn. Misschien had ik hem mooier gevonden als-ie iets meer uptempo was.
2790 Tom Browne - Funkin for Jamaica (N.Y.): Hey, je zei dat het beter werd na het praatstuk! Nee, niet mijn ding dus. De vocalen zijn me al met al gewoon wat te onsamenhangend.
2783 Lionel Richie & Trijntje Oosterhuis - Face in the Crowd: Oef. Ik geloof niet dat ik het zo vaak oneens met je ben geweest in 1 alinea, vrees ik. Behalve het stukje over de rare samenwerking, daar kan ik me wel in vinden. Maar afgezien daarvan mag deze braakneiging opwekkende ellende heel rap omgewisseld worden met een van de onderschatte 4000+-noteringen van Marco.
2776 Shawn Mendes - There's Nothing Holdin' Me Back: Meh. Shawn Mendes heeft zeker slechter maar ook hier word ik niet echt enthousiast van hoor.
2754 Steve Miller Band - Rock'n Me: Inderdaad wel een beetje inspiratieloos en ook niet buitengewoon onderscheidend. Op zich wel luisterbaar maar dit is net aan de hoge kant.
  Redactie Sport woensdag 7 mei 2025 @ 21:50:08 #231
pi_217570637
Oei, net te laat met Spotify updaten. Dat gaan we nu eens doen.
  woensdag 7 mei 2025 @ 21:53:05 #232
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217570655
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 21:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oei, net te laat met Spotify updaten. Dat gaan we nu eens doen.
Ja ik moest alles handmatig opzoeken, wat doe je me aan :P
  woensdag 7 mei 2025 @ 23:51:12 #233
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217571806
Hier ook een zwak voor gebruik van de strijkers in Mars Needs Woman en Jacob's Song (ik neem aan dat je die bedoelt)
  Redactie Sport vrijdag 9 mei 2025 @ 23:39:44 #234
pi_217590311
Nog even iemand wat nachtelijke klachten bezorgen met de nummer 2733. Daar komt vast een hoop gepijpzeik van.

2750 Oasis - Wonderwall

Als je bij een kampvuur zit en iemand heeft een gitaar, kijk dan uit voor dit gevaar. Oasis heeft goeie, stevige songs op hun naam, maar ook dit ietwat flauwige gevaarte. Op zich geen slechte song, maar tegenover de rest van hun oeuvre is dit toch zeker niet de beste. Een beetje de SkyRadio variant van de muziek van de immer ruziënde broertjes, maar sommige artiesten kunnen SkyRadio alleraardigst laten klinken. De klassiekerstatus vind ik even terecht als onnodig en dus staat het hier een stuk lager dan in de werkelijke Top 2000, waar het nummer in 2005 op 312 binnenkwam en sindsdien (buiten het incourante 2008) een vaste waarde is op oudejaarsochtend. Nouja, in 2007 en 2010 vrij diep in de nacht zelfs, en soms een uitstapje naar de vroege middag, zoals in 2017 toen exact plaats 100 werd bereikt. Inmiddels moet je er wel vrij vroeg voor opstaan, met plek 162 in 2024.

2749 Tavares - More Than a Woman

Dit nummer werd in twee versies op de soundtrack van Saturday Night Fever gezet. Als ik dan moet kiezen vind ik die van de schrijvers beter. Uiteraard, de Bee Gees. Dit is iets meer gepolijste soul dan echte disco. In Nederland geen grote hit en als ik wiki mag geloven qua bekendheid geholpen door André van Duin. Alleen in 1999 in de Top 2000, op 1922.

2748 Tom Waits - In The Neighborhood

Tom Waits, het wandelende reclamebureau voor keelpastilles. Ik heb er meteen een nodig als ik dit lied hoor. Een stem als schuurpapier is hier een understatement, maar toch vind ik het wel fijn om naar te luisteren. Daarbij aangetekend dat ik dit niet zijn beste nummer vind, dit kabbelt me wat te veel voort. Maar de combinatie van blazers en die loodzware stem van Tom Waits vind ik ook weer niet verkeerd. De binnenkomst van dit nummer op de stemlijst was geen zegen, het trok de Traubert Blues flink omlaag, al staat die er nog steeds wel in. Deze niet, alleen in 2015 op 1594, maar een jaar later weer weg.

SPOILER: 2747-2726
  zaterdag 10 mei 2025 @ 10:41:35 #235
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217592222
Stand Back leerde ik kennen doordat de huiskat een bootleg draaide, net als 80% van het andere dat ik nu leuk vind. Zo ben ik lijstjeshooligan geworden.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 11:15:31 #236
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_217592429
2739 vind ik dus wel heel lekker nummer.
  zondag 11 mei 2025 @ 21:10:49 #237
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_217604957
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:15 schreef peaceman het volgende:
2739 vind ik dus wel heel lekker nummer.
Ja, ben ik het wel mee eens. Al vind ik de muziek ook wel wat onheilspellends hebben, zeker met het naderende einde van Freddie in het achterhoofd. Die vage clip met Freddie's uitgemergelde lijf maakt dat er niet bepaald beter op. Maar wel een leuk, origineel nummer.
  Redactie Sport zondag 11 mei 2025 @ 21:53:58 #238
pi_217605298
2725 Eros Ramazzotti & Tina Turner - Cose della vita

Ja, wat een intro he? Eros nam het nummer eerst al zelf op, maar later was er deze samenwerking met Tina. Echt niet onaardig, maar met het intro hoop je op meer dan gewoon een simpele beat waarover het duo heen weet te zingen. Uiteraard zingt Tina niet in het Italiaans, gelukkig is haar Engels wel behoorlijk. Stond in 1999 en 2024 in de Top 2000, maar tussendoor afwezig geweest in 2000, 2001, 2016 en 2017, maar na de terugkeer in 2018 een permanente boost gehad in 2019. Geen idee waarom, toen was Tina nog niet dood.

2724 The Move - I Can Hear The Grass Grow

De tweede single van The Move, de voorloper val ELO. Best een leuk nummertje over hallucinaties, maar in het genre ook weer niet de topper. The Move zelf heeft ook betere nummers. In de Top 2000 scoorde dit nummer van de beatgroep ook niet heel erg, in 2000 op 1990 en verder afwezig.

2723 Elvis Presley - Its Now or Never

Elvis baseert zich hier op het Italiaanse O sole mio, en maakte er It's Now Or Never van. Zijn best verkochte single, als een allemansvriend is dat ook niet zo gek. Het is een Amerikaans zwijmelnummer, heeft toch ook die Europese inslag en Elvis had toen nog wel de status als grote Rock 'n roll man. In de Top 2000 scoort het lied minder: In 1999 op 285, maar daarna snel dalende en 2013 was voorlopig de laatste deelname.

SPOILER: 2722-2701
  zondag 11 mei 2025 @ 21:59:45 #239
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217605334
Ik had Red Light Spells Danger volgens mij vorig jaar nog op mijn 'Niet in de lijst, wel op de keuzelijst'-stemlijstje. 2708 riekt naar daarom naar een Tiktok-campagne met Russische inmenging.
  zondag 11 mei 2025 @ 22:01:11 #240
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_217605346
2715 is inderdaad prachtig.
  zondag 11 mei 2025 @ 22:14:28 #241
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_217605449
Ai, deze voel ik wel. Sara is wel mijn nummer 1 en dat ik die nu al tegenkom doet pijn inderdaad.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Redactie Sport zondag 11 mei 2025 @ 22:19:22 #242
pi_217605488
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 22:14 schreef Starflyer het volgende:
Ai, deze voel ik wel. Sara is wel mijn nummer 1 en dat ik die nu al tegenkom doet pijn inderdaad.
Nummer 1 zelfs dus.
pi_217605810
Het is wel een allegaartje deze keer. Zoiets als Cose Della Vita zou ik sowieso wel ergens rond Zaagmans in de lijst zelf zetten. Een fijn nummer, zeker in de versie met Tina, uit een tijd dat de muziek enorm ver-Sky Radio’d was.

Here It Comes Again vind ik ook erg mooi, maar ik kan me voorstellen dat die tegenwoordig de lijst niet meer haalt.
pi_217605823
En De Troubadour zit overigens veel beter in elkaar dan “and you walk along with your ding-dang-dong”
  maandag 12 mei 2025 @ 11:32:38 #245
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_217608338
Sara nu al :o

Dat is voor mij zeker top 5 materiaal uit het oeuvre van Fleetwood Mac. En verder zou ik Cose Della Vita en Hurt ook wel wat hoger zetten.
pi_217608479
The Killing of Georgie part 2 is toch gewoon Don't let me down van the Beatles part 2?

En tja, Sara hoort zeker wel een plek of 1500 hoger dan dit. De rest is allemaal nogal middelmaat, waar er best wel wat tussen zitten die wat mij betreft een stuk lager hadden gemogen
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  maandag 12 mei 2025 @ 22:46:18 #247
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217614952
Nummers in de vorige 2 blokjes die ik hoger zou plaatsen:

2750 Oasis – Wonderwall: Of ik vind dat die wel wat hoger mag? I said, maybeeee. Het is een vrij recht-toe-recht-aan akkoordenschema met een zang die je met enige rechtvaardiging als zeurderig zou kunnen omschrijven. En toch is het ook een heerlijk meezingnummer met meer dan genoeg subtiel instrumentgebruik op de achtergrond om interessant te blijven. Die outro is ook nog verrassend lekker. Ik ben hem door de jaren heen steeds meer gaan waarderen.
2740 Noel Harrison - The Windmills of Your Mind: Hey, deze kende ik helemaal niet. Een zeldzaam geval, net als die geinige Italiaanse plaat van een tijdje terug, dat iets volstrekt onbekends ineens het 'hoger'-lijstje haalt, maar fraai is-ie zeker wel. Enige kritiekpuntje is dat-ie zo kort is. Zal wel behoorlijk oud zijn ook vermoed ik dan, zo zonder te googelen.
2738 Bob Dylan - Blowin' in the Wind: Ah, dit is wel echt een heel fraaie, geen idee waarom die nu al opduikt. Ik krijg onmiddellijk beelden uit mijn jeugd op mijn netvlies, mijn vader die dit op zijn oude mondharmonica in het spuuglelijke geel-blauwe hoesje met wisselend succes probeert na te spelen. Het erfstuk ligt as we speak op minder dan een meter afstand van mijn rechterhand.
2725 Eros Ramazzotti & Tina Turner - Cose della vita: Tina Turner had dit niet per se hoeven doen. Aan de andere kant: op eigen houtje had Eros met deze misschien nooit de lijst gehaald. Al vind ik die versie dus wel beter. Maar ook deze mag wel een plekje of 1000 omhoog.
2721 The Weeknd - Save Your Tears: We zijn alweer een stukje verder en Moth to a Flame overleeft nog steeds, dat juichen we van harte toe. Dan Save ik mijn Tears dus nog even voor another day. Deze mag er zelf ook beslist zijn en stond in mijn recentste top 1000 op plek 884.
2705 Fleetwood Mac – Sara: Oef, deze had ik ook zeker hoger verwacht en gehoopt. Zeker als je nagaat dat Tusk nog steeds niet is geweest. Sara is wel een van mijn favorieten van Fleetwood Mac, een van de meer elegante waarin het karakteristieke stemgeluid uitmuntend uitkomt.

Nummers in de vorige 2 blokjes die ik lager zou plaatsen:

2745 Bill Withers - Lean on Me: Niet slecht, maar heel traag en een beetje aan de saaiige kant. Bovendien denk ik steeds dat ik When The Thames Froze ga horen en die is wel een heel stuk fijner. Klein stukje lager.
2736 Silk Sonic - Leave the Door Open: Ik doe echt mijn best om onbevooroordeeld erin te staan, maar nagenoeg alles waar Bruno M. zich mee bemoeit krijg ik niet met goed fatsoen door mijn trommelvliezen. Misschien dat ik dit nog een krap voldoendetje zou geven, maar zeker niet hoger dan plek 3500.
2733 Robin Thicke ft. T.I. & Pharrell - Blurred Lines: Dáár zit ik me al een partij lang op te wachten, mijn hemel. Zeker al sinds begin februari vraag ik me af hoe lang het nog duurt. Dubieuze clubmuziek op zijn allerschraalst, en je kon echt helemaal nérgens uitgaan een tijd lang zonder deze draak tegen te komen. Geen lol aan te beleven, vreselijk eentonige beat, irritant stemgeluid en nog irritantere achtergrondbliepjes en andere ellende erbij. Onderste 50 hier, zonder twijfel. Het enige positieve dat ik erover kan zeggen is dat hij net iets minder kut is dan We No Speak Americano, waar je in dezelfde periode óók helemaal mee doodgegooid werd. Maar die haalde de Lijst der Lijsten nooit, goddank.
2729 CCS - Tap Turns on the Water: Ik weet niet precies wat ik aan het luisteren ben, maar ik hoef het niet per se nog eens te luisteren.
2728 Adele - Rolling in the Deep: Adele heb ik een paar keer goed weg laten komen, maar deze vind ik toch nog steeds wel vrij ruk. Sorry not sorry. Over het algemeen gesproken: hoe langer Adele haar lettergrepen uitrekt en hoe hoger ze zingt, hoe minder ik het vind.
2701 BLØF & S10 - Laat Me Los: S10 kan op zich prima zingen, ze heeft een mooie stem en is technisch begaafd. Maar ik blijf me een beetje storen aan dat moderne Randstadjeugd-accentje van haar. Kan ze niet zoveel aan doen, maar toch. Pascal, aan de andere kant, zingt op dit nummer wel weer erg zacht, alsof hij bang is dat hij haar overstemt ofzo.
  Redactie Sport dinsdag 13 mei 2025 @ 18:57:16 #248
pi_217621415
25 keer beter dan Claude, wat mij betreft. Maar ja, hij zal toch wel 'gewoon' de finale halen.

2700 Harry Belafonte - Island in the Sun

Popmuziek met een latininslag van Harry Belafonte, die het calypsogeluid tot grote populariteit kreeg. Best leuk om zo af en toe te horen en het zit mooi in elkaar, maar er bestaat toch ook wel betere muziek dan dit geluid. Achja. Van 1999 tot 2011 stond Harry met dit nummer in de lijst. De bananenboot en Arie Ribbons haalden het dan weer niet, of dan toch tenminste niet in zijn versie.

2699 Peter Frampton - Show Me The Way

De talkbox wijst de weg in deze plaat, waarvan de liveversie de bekendste versie is. Het talkboxgeluidje is wel een lollige gimmick die dit nummer onderscheidt van andere vergelijkbare nummers uit deze periode. Al is het refreintje ook best lekker. Desalniettemin haalde ook dit nummer niet elke Top 2000 - afgelopen editie was er net eentje te veel. In 2002 stond dit nummer op plek 712, de hoogste notering in 25 deelnames.

2698 Mary Hopkin - Those Were the Days

Sentiment en een hang naar vroeger zijn ruim aanwezig in de Top 2000 en ook Beatles-protege Mary Hopkin had met een nostalgisch en tegelijkertijd vrolijk maar ook stemmig folkdeuntje een grote hit met deze hang naar vroeger. Wel mooi gedaan, maar het voelt ook altijd wel een beetje camp. Ik heb het gevoel dat dit ook nog wel mocht als je in die tijd ouder was dan 20, en dat geldt lang niet voor alles, zullen we maar zeggen. In 1999 en van 2002 tot 2008 stond dit in de Top 2000.

SPOILER: 2697-2676
  dinsdag 13 mei 2025 @ 19:08:48 #249
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217621533
Enerzijds denk ik bij de helft ‘dat kan wel wat hoger’, maar anderzijds zijn we volgens mij bij het deel aangekomen waar alles goed aan te horen is. Dus ik houd het bij Locked Out Of Heaven.
Die wordt hier zeer gehaat maar is een van mijn favoriete popliedjes van de eenentwintigste eeuw. Alejandro zou trouwens in datzelfde lijstje staan, maar wel aanzienlijk lager, dus die staat hier goed.
pi_217621542
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:09 schreef iggyinthehouse het volgende:
John Edwards, zanger van The Spinners, overleden op 80 jarige leeftijd

https://www.hitzound.com/(...)-spinners-overleden/
Working My Way Back to You Babe maar weer terug in de lijst
Het beste adres voor al uw primeurs!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: