Ik zei zanger denkende aan Bobby, maar refereerde natuurlijk naar Timi. Dusja, gewoon een foutje.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Boomer-vraag: is het woke om zangeressen tegenwoordig zanger te noemen?
Of was het meer bedoeld als ' de uitvoerende'?
Thnx, dan ben toch ik weer helemaal hip en bij-de-tijd, vet kickenquote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zei zanger denkende aan Bobby, maar refereerde natuurlijk naar Timi. Dusja, gewoon een foutje.
Mieters!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Thnx, dan ben toch ik weer helemaal hip en bij-de-tijd, vet kicken
SPOILER: 2822-2801Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Namen en rugnummers?quote:Op zondag 4 mei 2025 20:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dan vis je daar een paar pareltjes uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.74 favorieten over.
Nummers die ik hoger zou plaatsen:
2825 Snap! - Rhythm Is a Dancer: Meer mijn genre dan dat van Mex yadda yadda.
2824 Wildstylez ft. Niels Geusebroek - Year of Summer: Bizar. Regelmatig als ik iets namedrop komt het in het volgende blokje voorbij. Mochten er meer mensen gebiologeerd meelezen: we doen dit niet expres! Ik in ieder geval niet, haha. Year of Summer is inderdaad het eerste hardstylenummer ooit in de Top 2000 en alleen daarom al verdient het een hogere notering, maar ook los daarvan zit er gewoon een heerlijke beat in. Absoluut een verrijking voor de Lijst der Lijsten, die in de beginjaren toch structureel elektronische muziek negeerde.
2818 Alanis Morissette - Ironic: Alanis begreep misschien niet exact wat het woord 'ironisch' betekende, maar liedjes schrijven kon ze wel. En zingen ook. Denk wel dat ik dit haar beste vind, een stukje hoger zou niet onredelijk zijn.
2807 Coldplay - Viva la Vida: Oké, daar gaan we dan. Als enige fan van Coldplay in dit topic moet ik wel vocaal zijn in mijn verdediging van deze briljante en beslist niet overschatte band. Viva la Vida vind ik hun absolute meesterwerk, met een prachtige poëtische tekst en een magistrale opbouw naar een iconische climax die iedere keer weer kippenvel oplevert bij het meezingen. Volgens LastFM heb ik het nummer nu 306 keer afgespeeld, en daarmee tel je dan dus nog niet de talloze keren mee dat het langs komt op ieder radiostation ooit. Ja het is veel gedraaid, maar ik kan er geen genoeg van krijgen. #5 in de geschoonde lijst hierboven, #18 in mijn recentste top 1000, #3 op mijn LastFM dus... weemoedig maar niet verrast zwaaien we deze uit.
Nummers die ik lager zou plaatsen:
2813 BLØF - Wat zou je doen: Blöf is ook wel een artiest die ik eerder verdedig dan verguis hier, in de meeste gevallen dan. Deze plaat vind ik echter wel vrij zwak, alleen het keihard 'klootzak' meeschreeuwen is nog wel lollig, maar de manier waarop ze de vocalen hebben uitgevoerd vind ik heel mager, vooral in de coupletten.
2811 Delegation - Put a little love on me: Niet echt slecht, maar een beetje te dertien-in-een-dozijn voor mij. Het kabbelt wel lekker door, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik dit al honderd keer eerder heb gehoord, maar dan beter.
Het probleem is dat Viva La Vida op een gegeven moment in elk gelikt filmpje of powerpointpresentatie werd gebruikt, waardoor je het gaat associëren met suffe dingen. Ondanks dat het een prima nummer is.quote:Op zondag 4 mei 2025 23:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik kan er wel in komen dat Viva la Vida zo goed scoort, bij mij staat ie vooral ´slechts hier´ omdat kapotgedraaid, zonder dat had 1000 plekken hoger ook prima gekund en ik vind het ook gewoon een terechte Top 2000-notering, er komen nog enkele Coldplays die ik meer overbodig vind.
Ik heb zoiets bij een deel van de Moby-nummers uit z'n lounge-jaren. Ze doen nu aan nikserige yuppen-reclames e.d. denken. Van die reeks singles staat eigenlijk alleen Porcelain nog om de zoveel tijd op.quote:Op maandag 5 mei 2025 13:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het probleem is dat Viva La Vida op een gegeven moment in elk gelikt filmpje of powerpointpresentatie werd gebruikt, waardoor je het gaat associëren met suffe dingen. Ondanks dat het een prima nummer is.
Maar Porcelain is toch wel juist het nummer waarop dat wat je beschrijft het meest van toepassing is?quote:Op maandag 5 mei 2025 13:37 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik heb zoiets bij een deel van de Moby-nummers uit z'n lounge-jaren. Ze doen nu aan nikserige yuppen-reclames e.d. denken. Van die reeks singles staat eigenlijk alleen Porcelain nog om de zoveel tijd op.
Die zit voor mezelf al jaren stevig verankerd in de 'subtop'-laag. Of er zonder die associatie nog meer in had gezeten weet ik niet.
Ik vind dit nummer van zichzelf wel iets aansprekender dan de andere nummers uit de reeks.quote:Op maandag 5 mei 2025 13:46 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Maar Porcelain is toch wel juist het nummer waarop dat wat je beschrijft het meest van toepassing is?
Daar zit wel wat in. Ik ben sowieso meer van de house-Moby: Feeling So Real, Disco Lies en Go zou mijn top 3 zijn. Vergrootglasliederen in deze context.quote:Op maandag 5 mei 2025 13:56 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik vind dit nummer van zichzelf wel iets aansprekender dan de andere nummers uit de reeks.
Maar Why does my heart feel so bad, Find my baby en nog wat anderen staan zelden nog op.
Dat kon 'ie inderdaad het beste.quote:Op maandag 5 mei 2025 13:59 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Daar zit wel wat in. Ik ben sowieso meer van de house-Moby: Feeling So Real, Disco Lies en Go zou mijn top 3 zijn. Vergrootglasliederen in deze context.
SPOILER: 2797-2776Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat lange intro is voor mezelf juist een plus.quote:Ik vind het nummer best een lekkere mengelmoes, maar het is ook zo'n nummer waarin het intro eigenlijk te lang duurt.
In deze regionen 90-95% wel, de nummers uit de 50s/60s die er maar 1x in stonden soms nietquote:Op woensdag 7 mei 2025 06:11 schreef livelink het volgende:
Ken je nu al deze nummers al op basis van Artiest en titel Mexicanobakker? Ik heb bij veel van deze nummers geen directe beleving/herinnering en ik zou ze echt even een stukje moeten luisteren voor het oh, ja-moment.
Ik vind de cover van Eva van Fields of Gold mooier dan het origineel, maar dat komt omdat ik de stem van Sting niet echt goed kan hebben.
Dan heb ik slecht nieuws voor jequote:Op woensdag 7 mei 2025 18:25 schreef LekkerWeertje het volgende:
Noh, Around the World is een classic die geniaal in elkaar zit.
Een simpel deuntje maken dat zo lekker klinkt maar toch interessant blijft, dat is wel een vak apart. Ja, het basloopje van Good Times is de basis, maar ik vind hem niet zo prominent aanwezig als in Get Lucky (wat ook een geweldige song is, overigens). Voor mij had deze nog wel even op zich mogen laten wachten.
En ik ken ook juist enkel Circles van Krystl, die andere deed niet echt iets dagen bij me.
Ik vind sowieso dat van Daft Punk totaal de verkeerde nummers bekend zijn. Bij een top 20 van de heren zou geen van de 6 Top 2000-noteringen het halen denk ik. Misschien eentje, en de Crescendolls edit van Around The World/Harder Better Faster Stronger (die zal ik tzt nog wel eens benoemen)quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:47 schreef Tussle266 het volgende:
Get Lucky en Around The World zijn de Henk Fraser en John de Wolf van Daft Punk.
Nu ben ik wel benieuwd welke die ene is, een van de twee met Abel? Die kan ik nog wel dulden, maar de rest niet inderdaad. Al zijn die van Discovery vooral vervelend door de overkill geworden.quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind sowieso dat van Daft Punk totaal de verkeerde nummers bekend zijn. Bij een top 20 van de heren zou geen van de 6 Top 2000-noteringen het halen denk ik. Misschien eentje, en de Crescendolls edit van Around The World/Harder Better Faster Stronger (die zal ik tzt nog wel eens benoemen)
SPOILER: 2772-2751Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja ik moest alles handmatig opzoeken, wat doe je me aanquote:Op woensdag 7 mei 2025 21:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oei, net te laat met Spotify updaten. Dat gaan we nu eens doen.
SPOILER: 2747-2726Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, ben ik het wel mee eens. Al vind ik de muziek ook wel wat onheilspellends hebben, zeker met het naderende einde van Freddie in het achterhoofd. Die vage clip met Freddie's uitgemergelde lijf maakt dat er niet bepaald beter op. Maar wel een leuk, origineel nummer.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 11:15 schreef peaceman het volgende:
2739 vind ik dus wel heel lekker nummer.
SPOILER: 2722-2701Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nummer 1 zelfs dus.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:14 schreef Starflyer het volgende:
Ai, deze voel ik wel. Sara is wel mijn nummer 1 en dat ik die nu al tegenkom doet pijn inderdaad.
SPOILER: 2697-2676Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Working My Way Back to You Babe maar weer terug in de lijstquote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:09 schreef iggyinthehouse het volgende:
John Edwards, zanger van The Spinners, overleden op 80 jarige leeftijd
https://www.hitzound.com/(...)-spinners-overleden/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |