quote:Elon Musk’s younger brother, Kimbal, took to the social network X on Monday to lambaste President Donald Trump’s tariffs, calling them a “structural, permanent tax on the American consumer.”
He also said Trump appears to be the “most high tax American President in generations.”
“Even if he is successful in bringing jobs on shore through the tariff tax, prices will remain high and the tax on consumption will remain the form of higher prices because we are simply not as good at making things,” Kimbal Musk wrote on X, one of the companies in his brother’s extensive portfolio.
The younger Musk owns a restaurant chain called The Kitchen, is a board member at Tesla
and a former director at SpaceX and Chipotle
. He has also co-founded and invested in other food and tech startups, including Square Roots, an indoor farming company, and Nova Sky Stories, a creator of drone light shows that he bought from Intel
dat moet je aan Melania vragen, schijnt ie heel handig mee te zijnquote:
Trumps gedrag zorgt er eerder voor dat de EU en China samen gaan werken.quote:Op maandag 7 april 2025 23:14 schreef eenjongen... het volgende:
Ben wel benieuwd of Europa en Amerika samen tegen China gaan. Ik denk dat bijna elke uitkomst van Amerika vs China slecht kan zijn voor Europa, samen optrekken kan mogelijk nog wat goeds voor Europa betekenen
Op bepaalde gebieden zeker, maar ook de EU heeft last van dumpingen etc. Dat wordt alleen maar meer en daarmee een groter probleem nu ze hun producten niet in Amerika kwijt kunnenquote:Op maandag 7 april 2025 23:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Trumps gedrag zorgt er eerder voor dat de EU en China samen gaan werken.
Dat protectionisme is er voornamelijk om Duitsland te beschermen tegen al die nieuwerwetse techniek, waar ze niets van begrijpen. Onze economische motor is behoorlijk verouderd.quote:Op maandag 7 april 2025 23:19 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Op bepaalde gebieden zeker, maar ook de EU heeft last van dumpingen etc. Dat wordt alleen maar meer en daarmee een groter probleem nu ze hun producten niet in Amerika kwijt kunnen
Dat riep ik al in deel 1 van deze reeks:quote:Op maandag 7 april 2025 22:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Amerikanen zullen minder buitenlandse waar kopen, waardoor er minder dollars naar het buitenland vloeien, waardoor het buitenland ook weer minder dollars in de VS kan besteden.
Inderdaad, dit rammelt echt aan alle kanten, en als je een recessie wil, moet je vooral breedschalig importheffingen invoeren.
Als ik Europa was dan zou ik niet meegaan in deze wapenwedloop. Door hun eigen burgers te belasten snijden zichzelf in de vingers. Europa moet niet de eigen bevolking gaan benadelen door hetzelfde te gaan doen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:36 schreef ACT-F het volgende:
Als wij minder exporteren naar Amerika betekent het dat we minder dollars binnenkrijgen om grondstoffen aan te kopen op de wereldmarkt waardoor we genoodzaakt zijn om in euro's te betalen. Daardoor daalt de waarde van de dollar waardoor landen met een grote dollarvoorraad niet nog meer dollars willen en dus ook euro's als betaalmiddel willen.
Kennelijk heeft Trump over het hoofd gezien dat zijn munt een wereldhandelsmunt die ze uit het niets kunnen maken om aankopen te doen. Logisch dat ze altijd meer geïmporteerd hebben dan geëxporteerd.
Maar ga vooral verder met jezelf te isoleren van de wereldmarkt en 'Make Euro(pe) Great Again'. MEGA
China is al greatquote:
China en India beiden met GDP groei cijfers van 6 %quote:
Afrika komt er al 100 jaar aanquote:Op dinsdag 8 april 2025 06:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
China is al great
[..]
China en India beiden met GDP groei cijfers van 6 %
samen de helft van de wereld bevolking
En Afrika die komt eraan
Die laatste zin kan ook alleen maa r van jou komen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 06:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
China is al great
[..]
En Afrika die komt eraan
Afrika komt eraan?quote:Op dinsdag 8 april 2025 06:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
China is al great
[..]
En Afrika die komt eraan
Europa heeft een handelstekort met de VS als het gaat om diensten, en dat heeft ome Trump maar ff weggelaten, daar kan je de VS flink mee raken als je wilt terugslaan, de chinezen zijn zich dat ook zeker bewustquote:
Alle consumptiegoederen van Amerikaanse merken met een oranje uitroepteken voorzien zou ook al helpen.quote:
Er worden door Trump vooral veronderstelleningen gedaan die niet kloppen. Hij wil ons ver-amerikaniseren en daar kan je maar beter voorzichtig mee zijn.quote:Op dinsdag 8 april 2025 09:21 schreef theunderdog het volgende:
Jeetje. Ik had echt de volle overtuiging dat Trump hiermee in zijn eigen voet zou schieten. Maar EU wil al onderhandelen. Tja, vind het lastig, maar dit heeft Trump dan toch goed gedaan.
Mijn punt niet. Ik had het gevoel dat de EU hier ook wel in door zou zetten. Dus dat die tarieven vooral nadelig zouden uitpakken voor Amerika. Maar nu haalt hij gewoon een deal eruit.quote:Op dinsdag 8 april 2025 09:28 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Er worden door Trump vooral veronderstelleningen gedaan die niet kloppen. Hij wil ons ver-amerikaniseren en daar kan je maar beter voorzichtig mee zijn.
Bekijk deze YouTube-video
These Ugly Big Box Stores are Literally Bankrupting Cities
Heel veel, vooral autocentrisme bevorderen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 09:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mijn punt niet. Ik had het gevoel dat de EU hier ook wel in door zou zetten. Dus dat die tarieven vooral nadelig zouden uitpakken voor Amerika. Maar nu haalt hij gewoon een deal eruit.
W voor Trump. Het is een clown, maar blijkbaar toch een clown die het voor elkaar krijgt. Verder: Nederland valt niet heel veel meer te Vereramerikaniseren he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |