abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217317171
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:33 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Heel veel, vooral autocentrisme bevorderen.
Mwau ja oke. Maar qua cultuur..

Het is dat Trump zo aan het schreeuwen is, maar anders zouden wij het allemaal op zijn beloop laten.
pi_217317178
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:21 schreef theunderdog het volgende:
Jeetje. Ik had echt de volle overtuiging dat Trump hiermee in zijn eigen voet zou schieten. Maar EU wil al onderhandelen. Tja, vind het lastig, maar dit heeft Trump dan toch goed gedaan.
Dat landen willen onderhandelen is niet onlogisch.
Maar daarmee betekent het niet automatisch dat er een goede deal komt.

Wat de deal ook wordt, Trump zal zeggen dat het de beste deal ooit is.
pi_217317207
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat landen willen onderhandelen is niet onlogisch.
Maar daarmee betekent het niet automatisch dat er een goede deal komt.

Wat de deal ook wordt, Trump zal zeggen dat het de beste deal ooit is.
EU wil alle tarieven (omtrent Amerikaanse auto's en industriële) naar 0 brengen..

Nee lekkere deal..
pi_217317235
China hoeft alleen maar de export naar de US voor 3 maanden plat te leggen om het land op z'n knieën te krijgen.

En als Trump morgen die extra 50% tariffs op China invoert, dan legt de US dat zelf wel plat.
  Moderator dinsdag 8 april 2025 @ 09:47:57 #30
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_217317246
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
China hoeft alleen maar de export naar de US voor 3 maanden plat te leggen om het land op z'n knieën te krijgen.

En als Trump morgen die extra 50% tariffs op China invoert, dan legt de US dat zelf wel plat.
Ik las dat de kostprijs van een iPhone van 550 dollar naar 843 dollar is gestegen :D

*edit*

China zal dat natuurlijk nooit doen, daarmee schaadt het ook haar eigen economie. Maar het zou wel grappig zijn als de Chinezen dat aan zouden kondigen. Erg benieuwd naar de reactie van the Donald dan _O-
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_217317260
quote:

Om te beginnen zal China verwacht ik aardmetalen nog veel verder aan banden leggen of heel veel duurder maken. Dan heeft de tech sector nadat ze door de gehamsterde voorraden heen zijn een enorm probleem. En daarmee pakt China in de slipstream ook Taiwan nog enorm wat ze niet slecht uit komt.
  FOK!Fotograaf dinsdag 8 april 2025 @ 09:49:53 #32
364681 over_hedge
pi_217317264
Ruzie zoeken met China is ook niet heel handig. Als er 1 land is wat nog veel langer pijn van zijn burgers prima vind. Is het China :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 8 april 2025 @ 09:53:37 #33
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217317290
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:47 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ik las dat de kostprijs van een iPhone van 550 dollar naar 843 dollar is gestegen :D

*edit*

China zal dat natuurlijk nooit doen, daarmee schaadt het ook haar eigen economie. Maar het zou wel grappig zijn als de Chinezen dat aan zouden kondigen. Erg benieuwd naar de reactie van the Donald dan _O-

#WINNING

Of in elk geval, de Amerikaanse schatkist :') .
Huilen dan.
pi_217317419
quote:

Vast. Maar dit heeft ook genoeg nadelen voor China. Als Trump toch hier voornamelijk goede deals voor Amerika weet uit te krijgen, heeft die het toch goed gedaan?
pi_217317422
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

#WINNING

Maar wat kost een iPhone dan als alles in de VS geproduceerd zou worden?
  dinsdag 8 april 2025 @ 10:21:10 #36
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217317428
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:47 schreef onlogisch het volgende:

[..]

*edit*

Nee, dat betreft een schatting wat de prijs zou kunnen gaan kosten bij een handhaving van de huidige importheffingen.

De Volkskrant neemt dit vervolgens direct over en presenteert het als een feit, wat ook maar weer eens te meer benadrukt dat je zulke media, die bekend staan om hun desinformatie en propaganda, beter kunt mijden.

Bovendien is buiten beschouwing gelaten dat sommige materialen, niet geheel onbelangrijk voor de productie van een telefoon zoals de iPhone, lagere heffingen hebben gekregen of buiten schot zijn gelaten. Zie bijvoorbeeld: Imported Steel and Aluminum Spared From More Tariffs
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:19 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Dat is onmogelijk te zeggen op dit moment. Want voordat het zover is zijn we vele jaren verder.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator dinsdag 8 april 2025 @ 10:25:38 #37
236264 crew  capricia
pi_217317462
iPhones gaan via India geïmporteerd worden. Las ik bij Apple.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 8 april 2025 @ 10:27:42 #38
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_217317474
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat betreft een schatting wat de prijs zou kunnen gaan kosten bij een handhaving van de huidige importheffingen.

De Volkskrant neemt dit vervolgens direct over en presenteert het als een feit, wat ook maar weer eens te meer benadrukt dat je zulke media, die bekend staan om hun desinformatie en propaganda, beter kunt mijden.

Bovendien is buiten beschouwing gelaten dat sommige materialen, niet geheel onbelangrijk voor de productie van een telefoon zoals de iPhone, lagere heffingen hebben gekregen of buiten schot zijn gelaten. Zie bijvoorbeeld: Imported Steel and Aluminum Spared From More Tariffs
[..]
Dat is onmogelijk te zeggen op dit moment. Want voordat het zover is zijn we vele jaren verder.
Het is niet alleen de Volkskrant, Hans.

https://www.reuters.com/t(...)xpensive-2025-04-03/
https://www.cnbc.com/2025(...)tariffs-analyst.html
https://www.wsj.com/tech/(...)riffs-china-bb20c7a3

Dat het een schatting is, blijft correct. Maar ze zullen er vast niet ver naast zitten :+
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 8 april 2025 @ 10:32:08 #39
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217317493
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:27 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Het is niet alleen de Volkskrant, Hans.

https://www.reuters.com/t(...)xpensive-2025-04-03/
https://www.cnbc.com/2025(...)tariffs-analyst.html
https://www.wsj.com/tech/(...)riffs-china-bb20c7a3

Dat het een schatting is, blijft correct. Maar ze zullen er vast niet ver naast zitten :+
Het originele artikel komt van de Wall Street Journal, de Volkskrant neemt dit over en presenteert het als feit. Dat is mijn punt. Ik heb nergens gezegd dat de Volkskrant als enige dit deed. Maar alle andere media stellen duidelijk dat het een schatting is van wat de kosten zouden kunnen gaan zijn (zie het terugkeerde woord 'could'). De Volkskrant doet dit niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 8 april 2025 @ 10:35:42 #40
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217317507
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

#WINNING

Hoe zit dit? Komen er 54% aan heffingen bij? Zulke hoge heffingen heeft ie toch niet geintroduceerd?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 8 april 2025 @ 10:36:33 #41
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217317514
Punt is wel dat ik niet snel zal gaan overschakelen naar een andere telefoon en/of software. Ik heb al 10-12 iphone, het werk subliem.

Ik kan overwegen een andere auto ipv tesla, maar iphone is wel een dingetje.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 8 april 2025 @ 10:38:21 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217317523
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:21 schreef HowardRoark het volgende:
Het gaat om hoeveel duurder de productie wordt door de heffingen op gebruikte onderdelen. Dat lijkt me een feit.

Of Apple dat vervolgens volledig doorberekent aan de consument is - zoals de VK stelt - niet duidelijk.
Huilen dan.
pi_217317553
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:19 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Een heel groot deel van de kosten van een iPhone zijn de personeelskosten in de fabriek. En reken er maar mee dat het salaris ongeveer een factor tien hoger ligt in de VS. Per maand lijkt het verschil minder, maar in China werken ze 6 dagen per week van 9 tot 21.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217317585
Ach is onze rechts conservatief weer eens bezig om als hypocriete Don Quichot alles wat niet conservatieve media bericht onder een vergrootglas te leggen en steevast weigert zijn bubbel van populistische conservatieve media met dezelfde mores te beoordelen. :')
  dinsdag 8 april 2025 @ 11:00:11 #45
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217317657
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het gaat om hoeveel duurder de productie wordt door de heffingen op gebruikte onderdelen. Dat lijkt me een feit.

Of Apple dat vervolgens volledig doorberekent aan de consument is - zoals de VK stelt - niet duidelijk.
Nee, zij stellen het alsof het allemaal al vast zou staan, dat doet het niet.

Hoe dit zich precies allemaal gaat uitspelen is nu nog niet duidelijk. Bovendien moet men bij een eventuele berekening dus ook de lagere heffingen voor metalen en aluminium hierin meenemen. Dat het inderdaad (veel) meer zal worden mocht er niets meer veranderen is zeker, maar wat dit precies gaat zijn is simpelweg nog onduidelijk.
pi_217317715
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
EU wil alle tarieven (omtrent Amerikaanse auto's en industriële) naar 0 brengen..

Nee lekkere deal..
Dat is voor de EU een prima deal. De fabrikanten die veel in de VS verkopen hebben daar al lang een fabriek staan.
pi_217317735
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:21 schreef theunderdog het volgende:
Jeetje. Ik had echt de volle overtuiging dat Trump hiermee in zijn eigen voet zou schieten. Maar EU wil al onderhandelen. Tja, vind het lastig, maar dit heeft Trump dan toch goed gedaan.
Hij heeft in zijn eigen voet geschoten. Het feit dat wij ons niet met hem over de klif gooien is niet zijn winst.
pi_217317739
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 11:09 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat is voor de EU een prima deal. De fabrikanten die veel in de VS verkopen hebben daar al lang een fabriek staan.
Alsof wij geen Amerikaanse auto's willen vanwege importheffingen.
pi_217317750
Ik ben voor alles of niets: geen heffingen of geen export naar de VS.
pi_217317760
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:25 schreef capricia het volgende:
iPhones gaan via India geïmporteerd worden. Las ik bij Apple.
Dat is een ontwikkeling die al jaren aan de gang is.

Wat spannender is dat China (volgens geruchten) van plan is om nog rustiger aan te doen bij het beschermen van Amerikaans IP dan ze al deden. Straks een letterlijk identieke Chinese iPhone?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')