Nee dat zeg ik niet. Rusland blijft met haar poten van soevereine landen af.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat laat best een groot stuk EU over dat Rusland wat jou betreft mag afpakken.
Dus volgens jouw aanname moet de EU flink investeren in defensie.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja. Maar die gaan het niet winnen tegen tov de Russische artillerie is mijn aanname. Zeker weten doen wij het niet.
Maar als USA niet wil helpen, dan ligt daar voor Poetin -indien hij wil- een opportuniteit die het overwegen waard is.
Ja, meer investeren in bescherming van de EU.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Rusland blijft met haar poten van soevereine landen af.
Maar ik geef alleen aan wat onze prioriteit zou moeten zijn.
Nee, nee en nee.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus volgens jouw aanname moet de EU flink investeren in defensie.
Terwijl je eerder de aanname deed dat dat nergens voor nodig is.
Was dit ook vanwege NAVO uitbreiding?quote:Op woensdag 9 april 2025 10:21 schreef xpompompomx het volgende:
Vandaag 30 jaar geleden, in Tsjetsjenië :
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
https://en.wikipedia.org/wiki/Samashki_massacre
Voor de EU is afschrikking het belangrijkste, om te voorkomen dat Poetin überhaupt iets in zijn hoofd haalt.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, nee en nee.
Ik sla het helemaal plat
1. EU is op korte termijn 0-4 jaar niet in staat binnen normale omstandigheden wezenlijke invloed uit te oefenen in de oorlog in Oekraine t.o.v. de huidige situatie. Bij een wegvallend/treinerend Amerika zijn de problemen nog groter.
2. EU (Polen Duitsland) is voldoende in staat om een aanval van Rusland die buitengewoon onwaarschijnlijk is op deze landen af te wenden
3. Suwalki gap is een diffuse situatie. Maar het lijkt erop dat 800k aan Russische manschappen (huidige stand van zaken) die vrijgespeeld worden bij een "deal" of "bestand" In Oekraiene tot een moeilijke militaire situatie in de Baltische staten leidt.
Ik ben het eens dat we de Russen nooit helemaal op hun blauwe ogen kunnen geloven. Dus voldoende defensief vermogen. Maar dat is heel iets anders als toewerken naar 3,5% of die belachelijke 5% die Trump noemde en Rutte min of meer onderschreef.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voor de EU is afschrikking het belangrijkste, om te voorkomen dat Poetin überhaupt iets in zijn hoofd haalt.
Dus meer investeren in defensie.
Ahh, dus onze prioriteit is niet de baltisch staten, omdat wanneer we dit verliezen komt er echt vrede?quote:Op woensdag 9 april 2025 21:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Rusland blijft met haar poten van soevereine landen af.
Maar ik geef alleen aan wat onze prioriteit zou moeten zijn.
Voldoende bronnen die 800k aan troepen noemen a 220 brigades.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ahh, dus onze prioriteit is niet de baltisch staten, omdat wanneer we dit verliezen komt er echt vrede?
Gast echt, en rusland gaat 800k even uitpoepen?
Dus de vredesmacht in Oekraine is er om Oekraine te bezetten / rusland te beschermen, zodat rusland massaal de baltische staten kan aanvallen, zonder consequenties...quote:Op woensdag 9 april 2025 22:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voldoende bronnen die 800k aan troepen noemen a 220 brigades.
Laatst nog in de Wijk podcast.
quote:At least 155 Chinese citizens are fighting on the side of Russia, — Zelensky
The President noted that they are being recruited through social networks, including such as TikTok.
Sinds wanneer?quote:Op woensdag 9 april 2025 21:46 schreef phpmystyle het volgende:
Rusland blijft met haar poten van soevereine landen af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vakman pur sang
quote:Op donderdag 10 april 2025 07:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Trumps beleid is zo funest voor Poetin dat die mogelijk gedwongen wordt te onderhandelen over staakt-het-vurenDat trekt ook we weer bij; en anders verkopen ze wat meer voor minder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat Poetin hoopt dat zijn lente-offensief nog tot een doorbraak gaat leiden.
Heb je dat artikel wel gelezen? Daar staat dat ze niet meer kunnen producerenquote:Op donderdag 10 april 2025 07:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat trekt ook we weer bij; en anders verkopen ze wat meer voor minder.
Denk dat Poetin hoopt dat zijn lente-offensief nog tot een doorbraak gaat leiden.
Ja. Die Russen vinden wel een manier om er meer uit te trekken; en anders kiepen ze gewoon wat managers van een flat af.quote:Op donderdag 10 april 2025 07:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb je dat artikel wel gelezen? Daar staat dat ze niet meer kunnen produceren
Not sure if seriousquote:Op donderdag 10 april 2025 07:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ja. Die Russen vinden wel een manier om er meer uit te trekken; en anders kiepen ze gewoon wat managers van een flat af.
quote:Op woensdag 9 april 2025 21:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben het eens dat we de Russen nooit helemaal op hun blauwe ogen kunnen geloven. Dus voldoende defensief vermogen. Maar dat is heel iets anders als toewerken naar 3,5% of die belachelijke 5% die Trump noemde en Rutte min of meer onderschreef.
quote:Op donderdag 10 april 2025 07:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Trumps beleid is zo funest voor Poetin dat die mogelijk gedwongen wordt te onderhandelen over staakt-het-vurenDan weten we ook gelijk voor wie Trump d die 180 graden draai maakt omtrent tarieven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://nos.nl/artikel/25(...)-oekraiense-generaalquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |