Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Ik vind de tacktiek om iedereen tegelijk aan te pakken ook niet handig, slimmer is om ze een voor een aan te pakken zodat je "slachtoffer" niet gaat samenwerken met de mogelijke andere die je ook nog wil aanpakken. Hij doet het wel.quote:Op zondag 6 april 2025 20:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Grote voordeel is dat de VS een handelsoorlog uitlokt met de hele wereld, inclusief haar belangrijkste handelspartners Canada, China en Mexico.
Dit gaat de Amerikanen daardoor veel meer pijn doen. Andere handelsreuzen zoeken alternatieve afzetmarkten. Dat is voor de VS een stuk lastiger, omdat zij het met werkelijk iedereen aan de stok heeft.
Het Congres begint al te mopperen, zelfs een aantal Republikeinen keert zich tegen Trumps tariffs. En dan moet de echte economische pijn nog komen.
Vooral niet toegeven aan Trump, en gericht terugslaan.
Zoiemand moet je niet zijn zin geven.quote:Op zondag 6 april 2025 20:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We kunnen sowieso met andere landen handelen, maar er is een reden waarom wij liever met USA handelen.
Je kan meegaan - en terugslaan- maar dan kom je in een dynamiek uit dat Trump terugslaat, wij terugslaan en dan eindigt het ongeveer met dat hij gaat dreigen de navo te verlaten, actieve steun in te trekken, digitale ecosystemen te sluiten, en op andere punten strategische diensten/goederen blokkeert.
Heb je alsnog verloren. De escalatieladder bij USA is hoger.
Ongetwijfeld, de deglobalisering is al ingezet.quote:Op zondag 6 april 2025 20:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zoiemand moet je niet zijn zin geven.
Beter is het om onafhankelijker te worden van de VS.
We deden graag zaken met de VS, omdat dat een betrouwbare partner en bondgenoot was
Trump en Vance hebben laten zien dat dat in enkele weken tijd kan verdwijnen.
Dat zou Europa als een les moeten zien en zichzelf minder afhankelijk maken van de VS.
En dat hoeft niet in 4 maanden tijd.
Dat zal best wel jaren gaan duren.
Maar uiteindelijk komt Europa hier sterker uit.
De VS kan inderdaad niet zomaar een andere markt aanboren.quote:Op zondag 6 april 2025 20:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, de deglobalisering is al ingezet.
Maar ik blijf weerspreken dat je ff een nieuwe markt aanboort. USA markt is een grote markt met héle rijke consumenten. Veel landen in Azie kunnen die prijzen en volumes helemaal niet betalen. Bovendien zal China ook haar producten aan ons willen slijten zoals hun auto's. Ik hoorde gisteren alweer liberalen op TV gillen en eisen dat we invoerrechten moeten heffen op die Chinese auto's om onze eigen industrie te beschermen.
Wereldwijde handel hangt van reciprociteit aan elkaar, verander X hier, en Y verandert daar. Je moet helemaal een nieuwe balans gaan vinden.
Nu ze jouw posts hebben gelezen zetten ze die niet in en gaan ze gewoon gewillig mee met deze tarieven, dat is de beste strategie hebben ze ingezien.quote:
Ik ben de henry kissinger van europaquote:Op zondag 6 april 2025 20:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nu ze jouw posts hebben gelezen zetten ze die niet in en gaan ze gewoon gewillig mee met deze tarieven, dat is de beste strategie hebben ze ingezien.
Eerder het kneusje van de klas die door niemand serieus genomen wordt.quote:Op zondag 6 april 2025 20:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben de henry kissinger van europa
Die herstelt zich morgen weer, na de geruststellende woorden van Trump dat alles precies volgens plan verloopt.quote:Op zondag 6 april 2025 21:14 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het met de beurs gaat morgen. Er is momenteel weinig rationeels gaande, en zonder vertrouwen hangt alles aan een dun lijntje.
Mijn gok is dat het verder omlaag gaat. We zullen zien.quote:Op zondag 6 april 2025 21:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die herstelt zich morgen weer, na de geruststellende woorden van Trump dat alles precies volgens plan verloopt.
quote:Op zondag 6 april 2025 21:14 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het met de beurs gaat morgen. Er is momenteel weinig rationeels gaande, en zonder vertrouwen hangt alles aan een dun lijntje.
Hij kan ze gewoon terugdraaien. Dan komen er ook geen vergeldingstarieven op Amerikaanse goederen en diensten. En gezichtsverlies? Moeten wij betalen omdat Trump anders zo zielig is of zo? Wat is dat voor gelul?quote:Op zondag 6 april 2025 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan dat allemaal wel heel makkelijk wegwuiven, maar op veel van die punten zijn er helemaal geen substituten. Onze moderne manier van leven is gebaseerd op veelal Amerikaanse diensten en goederen. Dat fix je niet ff in 4 maand ofzo.
Ik blijf erbij, die heffingen lijken mij een slecht plan van hem. Als je hem de ruimte geeft om er zonder gezichtsverlies uit te komen dan kies je de weg van wijsheid.
Iets in deze trant denk ik.quote:Op zondag 6 april 2025 21:14 schreef Jojoke het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |