abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217307529

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217307534
Speciale TT voor rage baiter php.
pi_217307538
En excuses voor topickaap.
pi_217307548
quote:
14s.gif Op zondag 6 april 2025 20:16 schreef xpompompomx het volgende:
En excuses voor topickaap.
:(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zondag 6 april 2025 @ 20:18:10 #5
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217307550
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 20:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Grote voordeel is dat de VS een handelsoorlog uitlokt met de hele wereld, inclusief haar belangrijkste handelspartners Canada, China en Mexico.

Dit gaat de Amerikanen daardoor veel meer pijn doen. Andere handelsreuzen zoeken alternatieve afzetmarkten. Dat is voor de VS een stuk lastiger, omdat zij het met werkelijk iedereen aan de stok heeft.

Het Congres begint al te mopperen, zelfs een aantal Republikeinen keert zich tegen Trumps tariffs. En dan moet de echte economische pijn nog komen.

Vooral niet toegeven aan Trump, en gericht terugslaan.
Ik vind de tacktiek om iedereen tegelijk aan te pakken ook niet handig, slimmer is om ze een voor een aan te pakken zodat je "slachtoffer" niet gaat samenwerken met de mogelijke andere die je ook nog wil aanpakken. Hij doet het wel.

Maar denk jij dat het gezien de situatie waarin Europa nu verkeert het handig is om een full scale economic war te gaan openen richting Trump? Wie denk je dat dat gaat winnen en wat denk jij wat de mogelijke geo-politieke implicaties voor Europa zullen zijn?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 6 april 2025 @ 20:19:32 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217307560
Goede TT. Had het niet beter kunnen verwoorden. Good to know: niet mijn ***** :X
Ik zat zelf meer te denken om een Karmer of Macron eens naar Washington te sturen voor een charmeoffensief, zij moeten dan wat dingen zeggen als "you're doing a tremendous job" of "youre so smart" en dat die gele aap ze dan een paar keer in het gezicht spuugt en dat dan de beperkingen weer langzaam worden opgeheven.

[ Bericht 15% gewijzigd door phpmystyle op 06-04-2025 20:30:09 ]
pi_217307568
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2025 20:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We kunnen sowieso met andere landen handelen, maar er is een reden waarom wij liever met USA handelen.

Je kan meegaan - en terugslaan- maar dan kom je in een dynamiek uit dat Trump terugslaat, wij terugslaan en dan eindigt het ongeveer met dat hij gaat dreigen de navo te verlaten, actieve steun in te trekken, digitale ecosystemen te sluiten, en op andere punten strategische diensten/goederen blokkeert.

Heb je alsnog verloren. De escalatieladder bij USA is hoger.
Zoiemand moet je niet zijn zin geven.
Beter is het om onafhankelijker te worden van de VS.

We deden graag zaken met de VS, omdat dat een betrouwbare partner en bondgenoot was
Trump en Vance hebben laten zien dat dat in enkele weken tijd kan verdwijnen.

Dat zou Europa als een les moeten zien en zichzelf minder afhankelijk maken van de VS.
En dat hoeft niet in 4 maanden tijd.
Dat zal best wel jaren gaan duren.

Maar uiteindelijk komt Europa hier sterker uit.
  zondag 6 april 2025 @ 20:21:59 #8
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217307576
Wanneer komt EU eigenlijk met reactie?
  zondag 6 april 2025 @ 20:25:21 #9
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217307609
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 20:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zoiemand moet je niet zijn zin geven.
Beter is het om onafhankelijker te worden van de VS.

We deden graag zaken met de VS, omdat dat een betrouwbare partner en bondgenoot was
Trump en Vance hebben laten zien dat dat in enkele weken tijd kan verdwijnen.

Dat zou Europa als een les moeten zien en zichzelf minder afhankelijk maken van de VS.
En dat hoeft niet in 4 maanden tijd.
Dat zal best wel jaren gaan duren.

Maar uiteindelijk komt Europa hier sterker uit.
Ongetwijfeld, de deglobalisering is al ingezet.
Maar ik blijf weerspreken dat je ff een nieuwe markt aanboort. USA markt is een grote markt met héle rijke consumenten. Veel landen in Azie kunnen die prijzen en volumes helemaal niet betalen. Bovendien zal China ook haar producten aan ons willen slijten zoals hun auto's. Ik hoorde gisteren alweer liberalen op TV gillen en eisen dat we invoerrechten moeten heffen op die Chinese auto's om onze eigen industrie te beschermen.

Wereldwijde handel hangt van reciprociteit aan elkaar, verander X hier, en Y verandert daar. Je moet helemaal een nieuwe balans gaan vinden.
pi_217307632
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2025 20:21 schreef phpmystyle het volgende:
Wanneer het daar tijd voor is.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 april 2025 @ 20:31:14 #11
862 Arcee
Look closer
pi_217307660
Wat een gore TT.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_217307683
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2025 20:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ongetwijfeld, de deglobalisering is al ingezet.
Maar ik blijf weerspreken dat je ff een nieuwe markt aanboort. USA markt is een grote markt met héle rijke consumenten. Veel landen in Azie kunnen die prijzen en volumes helemaal niet betalen. Bovendien zal China ook haar producten aan ons willen slijten zoals hun auto's. Ik hoorde gisteren alweer liberalen op TV gillen en eisen dat we invoerrechten moeten heffen op die Chinese auto's om onze eigen industrie te beschermen.

Wereldwijde handel hangt van reciprociteit aan elkaar, verander X hier, en Y verandert daar. Je moet helemaal een nieuwe balans gaan vinden.
De VS kan inderdaad niet zomaar een andere markt aanboren.

Amerikanen krijgen keihard te maken met fikse prijsstijgingen, dankzij deze importtarieven.

Daarnaast gaan afnemers van Amerikaanse producten en diensten kijken naar alternatieven, nu de VS geen betrouwbare partner meer is.
Ik merk het op mijn eigen werk, waar migratie naar Amerikaanse clouddiensten voor onbepaalde tijd in de ijskast is gezet.
Niet vanwege de importheffingen, maar de onbetrouwbaarheid van Amerika als economische partner.
pi_217307711
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2025 20:21 schreef phpmystyle het volgende:
Nu ze jouw posts hebben gelezen zetten ze die niet in en gaan ze gewoon gewillig mee met deze tarieven, dat is de beste strategie hebben ze ingezien.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_217307740
er bestaat een simpele uitdrukking in Vlaanderen: "laat ze gerust in hun ongeluk lopen"
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zondag 6 april 2025 @ 20:41:38 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217307743
quote:
14s.gif Op zondag 6 april 2025 20:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Nu ze jouw posts hebben gelezen zetten ze die niet in en gaan ze gewoon gewillig mee met deze tarieven, dat is de beste strategie hebben ze ingezien.
Ik ben de henry kissinger van europa
pi_217307979
quote:
10s.gif Op zondag 6 april 2025 20:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ben de henry kissinger van europa
Eerder het kneusje van de klas die door niemand serieus genomen wordt.
pi_217308074
Ik ben benieuwd hoe het met de beurs gaat morgen. Er is momenteel weinig rationeels gaande, en zonder vertrouwen hangt alles aan een dun lijntje.
pi_217308089
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 21:14 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het met de beurs gaat morgen. Er is momenteel weinig rationeels gaande, en zonder vertrouwen hangt alles aan een dun lijntje.
Die herstelt zich morgen weer, na de geruststellende woorden van Trump dat alles precies volgens plan verloopt.
pi_217308132
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 21:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die herstelt zich morgen weer, na de geruststellende woorden van Trump dat alles precies volgens plan verloopt.
Mijn gok is dat het verder omlaag gaat. We zullen zien.
  zondag 6 april 2025 @ 21:24:33 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217308173
quote:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Overall beste user 2022 zondag 6 april 2025 @ 21:33:49 #21
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_217308227
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2025 20:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je kan dat allemaal wel heel makkelijk wegwuiven, maar op veel van die punten zijn er helemaal geen substituten. Onze moderne manier van leven is gebaseerd op veelal Amerikaanse diensten en goederen. Dat fix je niet ff in 4 maand ofzo.

Ik blijf erbij, die heffingen lijken mij een slecht plan van hem. Als je hem de ruimte geeft om er zonder gezichtsverlies uit te komen dan kies je de weg van wijsheid.
Hij kan ze gewoon terugdraaien. Dan komen er ook geen vergeldingstarieven op Amerikaanse goederen en diensten. En gezichtsverlies? Moeten wij betalen omdat Trump anders zo zielig is of zo? Wat is dat voor gelul?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 6 april 2025 @ 21:39:04 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_217308267
quote:
Iets in deze trant denk ik.

Bekijk deze YouTube-video
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_217308369
Excuses wanneer het eerder voorbij gekomen is: Sam Harris legt uit waarom Trump altijd liegt.

Bekijk deze YouTube-video
  zondag 6 april 2025 @ 22:05:56 #24
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217308454
Het wordt wel een beetje vermoeiend hoor, die omgang met dom-rechtse “leiders” en hun volgelingen. Nou moeten we van oppervolgeling php ook deze “leider” zonder gezichtsverlies zijn eigen stupiditeit laten oplossen. Na Putin nog zo’n klootviool die we blijkbaar publiekelijk massaal moeten charmeren omdat anders de klootviool nog stommere dingen gaat doen.

Zeg php, ik zie een patroon, kun je dat een keer toelichten? En daarbij misschien ook duidelijk maken waarom je nou fan blijft van zoveel domheid?
  zondag 6 april 2025 @ 22:23:15 #25
441440 aquawoman
Bitch please
pi_217308551
Ursula is de afgelopen weken de hele wereld rond gevlogen. IIk neem aam dat ze een alternatieve handelsovereeenkomst heeft opgezet.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')