Artikel is iets ingekort.quote:‘Complotkanaal’ Blckbx TV verscheurd: oprichter stapt op, redactieleden volgen
De toekomst van het alternatieve opinieplatform blckbx (spreek uit als: Blackbox) hangt aan een zijden draadje. De oprichter en enkele redactieleden zijn opgestapt na een conflict met het bestuur. Sinds enkele dagen liggen de uitzendingen van blckbx, met bijna 200.000 abonnees een bekend kanaal op YouTube, stil vanwege ‘aanhoudende omstandigheden’.
Het tijdens corona opgerichte blckbx maakt vanuit een eigen studio programma’s waarin onder andere complottheorieën aan bod komen. Opiniepeiler Maurice de Hond, activist Willem Engel en politici zoals Wybren van Haga en Thierry Baudet zijn regelmatig te gast. De uitzendingen trekken doorgaans tienduizenden kijkers.
‘Ik laat me niet manipuleren’
Achter de schermen woedt echter al maanden een interne machtsstrijd, zo blijkt uit verklaringen van vertrokken medewerkers. Hoofdredacteur en oprichter Flavio Pasquino, zelfverklaard complotdenker, kondigde zijn vertrek dinsdag aan via een persoonlijke videoboodschap. ,,Ik kan mezelf recht in de spiegel aankijken en laat me niet manipuleren”, zegt hij daarin.
Volgens Pasquino werd hij afgelopen zomer op non-actief gesteld door de twee andere bestuursleden van de stichting, vanwege een meningsverschil over de aandelenstructuur. Het bestuur stelt echter dat Pasquino al langere tijd besluiten doelbewust negeert en zich schuldig maakt aan financieel wanbeleid. ‘De donateurs weten niet, en hebben nooit geweten, dat hun donaties in een privé B.V. van Flavio terecht zouden komen,’ luidt de verklaring.
[..]
Hoe het nu verder moet met blckbx is vooralsnog onduidelijk. Op de website verschijnen geen nieuwe artikelen meer. Pasquino zegt de situatie rond ‘zijn kindje’ te betreuren, maar benadrukt dat hij bewust voor zichzelf heeft gekozen. ,,Voor mijn eer, voor mijn ziel, die niet te koop is, maar ook niet gecorrumpeerd kan worden door geld of angst. Want ik ben nu werkloos, ik heb geen inkomen meer, maar dat aanbeeld draag ik met liefde.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)den-volgen~a9e60321/
'Aanbeeld'? Lijkt me een mooie freudiaanse samenvatting van iemand die met allerlei gratuite veronderstellingkjes het wereldbeeld van de toehoorder probeert te verzwaren om zijn ego te voeden.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:28 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Artikel is iets ingekort.
Erg mooi dat deze oplichters dreigen te verdwijnen. Dit soort media is het gif van de samenleving. Hun hele verdienmodel is mensen ophitsen met kwaadaardige complottheorietjes.
"Aambeeld"?quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:04 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
'Aanbeeld'? Lijkt me een mooie freudiaanse samenvatting van iemand die met allerlei gratuite veronderstellingkjes het wereldbeeld van de toehoorder probeert te verzwaren om zijn ego te voeden.
Ongetwijfeld... hetzelfde soort aambeeld dat minister Faber iedere dag het Catshuis in- en uitdraagt. De wereld zucht onder het onrecht dat hen aangedaan wordt, maar ze dragen het moedig (zonder autocorrectfunctie).quote:
Als je dit denkt dan heb je geen enkele uitzending van hun gezien. Ze staan gewoon kritisch tegenover de media en overheid en doen daarbij hun eigen onderzoek waarbij ze zoveel mogelijk de andere kant belichten die de media verzwijgt.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:28 schreef RotatoR het volgende:
Erg mooi dat deze oplichters dreigen te verdwijnen. Dit soort media is het gif van de samenleving. Hun hele verdienmodel is mensen ophitsen met kwaadaardige complottheorietjes.
Goh, een complotkanaal dat wappies om donaties smeekt zodat 'ze de waarheid kunnen openbaren' terwijl ze in werkelijkheid zichzelf gewoon verrijken met het geld van de goedgelovige domme wappies.quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:11 schreef Tommeke het volgende:
Flavio heeft weer uit de kas gegraaid en dat is niet voor het eerst:
https://chrisklomp.nl/complotdenker-flavio-met-de-kas-er-vandoor/
Dat valt allemaal wel mee, als jij een organisatie op poten zet heb je gewoon je maandelijkse kosten, je doet alsof hij er met tonnen vandoor gaat terwijl het om rond de 30k gaat.quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:11 schreef Tommeke het volgende:
Flavio heeft weer uit de kas gegraaid en dat is niet voor het eerst:
https://chrisklomp.nl/complotdenker-flavio-met-de-kas-er-vandoor/
Niveau is lager, soms hoger, veel minder biased in een enkel narratief.quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:56 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Als je dit denkt dan heb je geen enkele uitzending van hun gezien. Ze staan gewoon kritisch tegenover de media en overheid en doen daarbij hun eigen onderzoek waarbij ze zoveel mogelijk de andere kant belichten die de media verzwijgt.
Het "ophitsen" gebeurt door de overheid middels de media, zodat mensen zoals jij je vijandig tegenover deze kritische denkers opstellen, zoals je nu doet. De taal die je uitslaat, zwartmaking, is waartoe ophitsing leidt. Andersom zie ik mensen bij blckbx dat soort taal niet uitslaan naar de bevolking of zelfs overheid. Kritisch uiten ze zich wel. En geheel terecht.
Kijk je dan?quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Goh, een complotkanaal dat wappies om donaties smeekt zodat 'ze de waarheid kunnen openbaren' terwijl ze in werkelijkheid zichzelf gewoon verrijken met het geld van de goedgelovige domme wappies.
Waar hebben we dat eerder meegemaakt?
Een soort Avengers met gekkies.quote:Opiniepeiler Maurice de Hond, activist Willem Engel en politici zoals Wybren van Haga en Thierry Baudet zijn regelmatig te gast.
cynisch bedoeld hoop ik?quote:Op zondag 6 april 2025 08:08 schreef SwebbeSensje het volgende:
Lekker de NOS kijken voortaan. De NOS doet het goed en is objectief zonder enige sturing of activisme. Om deze reden kijk ik altijd naar de NOS. Het is een betrouwbare bron.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |